Als mijn tante kloten had gehad dan was het m'n oom geweest....quote:Op zondag 23 oktober 2011 11:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En als de dader na een succesvolle vluchtpoging iemand had neergeknald bij een overval op het benzinestation is het land weer te klein want dan doet de politie te weinig.
Niet alleen dat, maar ook gewoon zonder *enkele* kritische vraag. Gewoon niks. Helemaal nada. Het is 1 groot 'boehoe de pliesie is slecht en wij waren slechts simpele mensen die doorreden zonder te betalen' jankverhaal van iemand die medeplichtig is aan moord.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:25 schreef lezzer het volgende:
Ik sta er eerlijk gezegd wel van te kijken dat iemand die in de auto zit die een dodelijk ongeval veroorzaakt in dit geval de kans krijgt om uitgebreid z'n verhaal te doen.
Absoluut. Hier wordt heel handig gebruik gemaakt van de publieke opinie.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:28 schreef HighLander het volgende:
Vergeet niet dat die ongetwijfeld zeer uitgebreid gesouffleerd wordt door z'n advocaat om de slachtofferrol uit te buiten.
Ik denk dat het oorspronkelijke delict niet in verhouding staat tot het middel (de fuik). Van de andere kant is er denk ik helemaal niemand in dit topic die ooit als politieagent een achtervolging heeft gedaan. Wat er dan afgewogen moet worden in weinig tijd, daar hebben weinig besef van.quote:Of het gebruik van de file terrecht was, is een hele andere discussie dan of dit resultaat te verwachten was. Oorzaak-gevolg relatie op basis van een enkel incident.. tsja.
Spijkermatten op een snelweg is niet echt easy, op kleinere wegen kan dat makkelijkerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:35 schreef meth77 het volgende:
spijkermatten leggen als het kan of politie auto's achter de file
maar deze bestuurder moet voor tien jaar de bak in
Volgens mij heb je daar helemaal geen tijd voor, en in Nederland geen plaats.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:35 schreef meth77 het volgende:
spijkermatten leggen als het kan of politie auto's achter de file
Als je al hoort dat ze 3 keer hebben geprobeerd om de politie van de weg af te drukken ...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:36 schreef lezzer het volgende:
[..]
Absoluut. Hier wordt heel handig gebruik gemaakt van de publieke opinie.
[..]
Ik denk dat het delict niet in verhouding staat tot het middel (de fuik). Van de andere kant is er denk ik helemaal niemand in dit topic die ooit als politieagent een achtervolging heeft gedaan. Wat er dan afgewogen moet worden in weinig tijd, daar hebben weinig besef van.
Wie weet hoe die lui zich verder nog gedragen hebben. Als je vlucht voor een paar liter benzine, dat werpt op z'n minst ook wel vragen op.
Ja, en de afweging wordt dan natuurlijk, of ze dat met andere mensen ook doen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:37 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Als je al hoort dat ze 3 keer hebben geprobeerd om de politie van de weg af te drukken ...
dat geeft al aan hoe ze zich gedragen hebben
mja en een normaal persoon ontwijkt een stilstaande auto, en die kijken voorruit, iets wat deze bestuurder niet gedaan heeftquote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:38 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, en de afweging wordt dan natuurlijk, of ze dat met andere mensen ook doen.
Het is prio één om die lui van de weg af te krijgen.
Ja, uitwijken, het weiland in rijden, over de vluchtstrook. Of, ik noem iets raars, "stoppen".quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:40 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mja en een normaal persoon ontwijkt een stilstaande auto, en die kijken voorruit, iets wat deze bestuurder niet gedaan heeft
stoppen?quote:Op nu.nl
We konden nergens meer heen toen we heen en weer werden geslingerd tussen de politieauto’s.’’
Denk je er net zo makkelijk over, wanneer bij een soort gelijke situatie een dierbare van jou dat met het leven moet bekopen?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:37 schreef draaijer het volgende:
Aparte situatie: Stelen, te hard rijden, stop teken negeren, vluchten, botsen, slingeren en iemand doodrijden. Wie kijken we aan?!?! De politie. Echt kansloos.
Ik ben erg blij dat de politie in actie komt. Dat geeft een gevoel dat ze het er niet bij laten zitten. Er zijn maar 2 daders. De vader en de zoon in de vluchtende auto.
Al ~20 jaar maken we files om mensen tot stoppen te dwingen, het is nooit fout gegaan en nu heeft de politie het weer gedaan?! Ik schaam me voor mensen die de politie de schuld geven
- de politie wilde de auto tot stoppen dwingenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:40 schreef MisterSqueaky het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom zoveel mensen de politie in deze ook maar iets verwijten ? De agenten zijn niet doorgereden zonder te betalen. De agenten zijn niet degenen die in een auto met valse nummerplaten reden. De agenten zijn niet degenen die meerdere politievoertuigen ramden. En de politieagenten zijn niet degenen die op volle snelheid op een andere auto inreden.
Maar iedereen verwijt hen dat ze probeerden deze mannen te stoppen en arresteren...
Ik denk dat als het alternatief is dat zo'n auto een stad in rijdt en daar 20 mensen dood rijdt dat op zich nog best te plaatsen is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:42 schreef Noax het volgende:
[..]
Denk je er net zo makkelijk over, wanneer bij een soort gelijke situatie een dierbare van jou dat met het leven moet bekopen?
Ik zou iig niet de politie de schuld geven van de file, maar eerder de DADERS die niet stoppen voor de politie.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:42 schreef Noax het volgende:
[..]
Denk je er net zo makkelijk over, wanneer bij een soort gelijke situatie een dierbare van jou dat met het leven moet bekopen?
Je had dus ook prima willen ruilen met het slachtoffer?
Dat zeg ik idd stomquote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, uitwijken, het weiland in rijden, over de vluchtstrook. Of, ik noem iets raars, "stoppen".
[..]
stoppen?
Dat is imho het grootste probleem; het is of of, niet en en met zulke middelen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:22 schreef byah het volgende:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is wanneer de politie de achtervolging staakte ten opzichte van de file. 100 meter/2 kilometer? Daar ligt de schuldvraag denk ik.
krijg je ook een file vanwege samenvoegend verkeerquote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is imho het grootste probleem; het is of of, niet en en met zulke middelen.
Had desnoods 2 banen van een rood kruis voorzien zodat ze daar vrij overheen konden, en dan voorbij de andere auto's een spijkermat.
Je weet toch zelf ook wel hoe lang het duurt voor je zoiets in werking hebt hoopt ik hè? Of kom je nooit op de snelweg?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is imho het grootste probleem; het is of of, niet en en met zulke middelen.
Had desnoods 2 banen van een rood kruis voorzien zodat ze daar vrij overheen konden, en dan voorbij de andere auto's een spijkermat.
én oncontroleerbaar.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:47 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
krijg je ook een file vanwege samenvoegend verkeer
Het moment dat de bestuurder tot drie keer besloot om politieauto's te rammen/van de weg proberen te duwen werd het delict "poging tot moord op agenten".quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:36 schreef lezzer het volgende:
Ik denk dat het delict niet in verhouding staat tot het middel (de fuik).
Er wordt de vader dan ook volledig terecht poging tot doodslag / poging tot zware mishandeling ten laste gelegd.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 08:50 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Het moment dat de bestuurder tot drie keer besloot om politieauto's te rammen/van de weg proberen te duwen werd het delict "poging tot moord op agenten".
Vrij ernstig in mijn ogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |