Je hebt ook mensen die ontzettend snel tevreden en goedgelovig zijn en die niet kijken op een leven meer of minder en speciaal wanneer het niet zij zelf of een dierbare daarbij in het spel is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:15 schreef Scorpie het volgende:
Ook frappant dat de mensen die op afstand achter de pc weten wat de politie precies verkeerd doet, hoe ze het beter moeten doen en hoe het allemaal werkt, juist degene zijn die nog nooit een politieauto van binnen hebben bekeken, of zich uberhaupt aanmelden voor de vrijwillige politie.
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk dat je de emotie kaart wil blijven spelen, maar alternatieven worden nog steeds niet genoemd.
Op afstand volgen. Deëscaleren. Proberen ze op te pikken verderop op de snelweg. Desnoods laten gaan. Zoals het altijd gaat.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:28 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En graag horen wij nu wat jij gedaan zou hebben om deze goede man, die net geprobeerd heeft meerdere agenten te vermoorden en levensgevaarlijk aan het rijden is, te stoppen. Een realistisch scenario graag, niet "Airwolf komt en blaast de auto op".
Dit is iets daar kan ik het eens mee zijn, ieder heeft zijn eigen oplossing.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Vergeef me, ik zag de grap even niet. Ik dacht even met een "Jamaar, ze kunnen 'm toch in de benen schieten'-type te maken te hebben.
Verder is volgens mij - maar dat weet ik niet zeker - niet geprobeerd 'm op te wachten met een auto of twee. Voorzover mij bekend zaten er een stuk of drie achter 'm aan en kwamen er niet langs. Vandaar: twee ervoor, drie erachter... hetzelde principe als nu, maar dan zonder burgers.
Voor alle duidelijkheid: de daders zijn fout. Opsluiten, sleutel weggooien. Daar is wat mij betreft geen discussie over mogelijk. Maar nogmaals, de Politie is hier niet brandschoon en hoeft niet gevrijwaard te worden van enige blaam.
In de tussentijd rijden er duizenden mensen op de snelweg, die allemaal potentiële slachtoffers zijn van die nietsontziende figuren die als een ongeleid projectiel over de weg razen.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:35 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
[..]
Op afstand volgen. Deëscaleren. Proberen ze op te pikken verderop op de snelweg. Desnoods laten gaan. Zoals het altijd gaat.
En vervolgens 20 man doodrijden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:36 schreef lezzer het volgende:
[..]
In de tussentijd rijden er duizenden mensen op de snelweg, die allemaal potentiële slachtoffers zijn van die nietsontziende figuren die als een ongeleid projectiel over de weg razen.
D eerste intelligentie reactie van de partij die tegen de keuze voor roadblock is. Hulde!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:35 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
[..]
Op afstand volgen. Deëscaleren. Proberen ze op te pikken verderop op de snelweg. Desnoods laten gaan. Zoals het altijd gaat.
De suggestie dat het om de krantenkop zou gaan is een beetje jammer, en maakt de rest van de reactie moeilijker serieus te nemen.....quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:38 schreef Jalu het volgende:
De enige juiste actie in dit geval was de auto laten gaan, de indruk geven dat ze de dans ontsprongen zijn en dan d.m.v. serieus politiewerk de daders pakken. Maar dat zou natuurlijk een stuk minder scoren dan een krantenkop "Benzinedief gepakt na spectaculaire achtervolging". De politie heeft hier volstrekt onacceptabele risico's genomen om een kruimeldief te pakken, met een dodelijk slachtoffer als gevolg.
Ahum.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:38 schreef HighLander het volgende:
[..]
D eerste intelligentie reactie van de partij die tegen de keuze voor roadblock is. Hulde!
( En dat is minder sarcastisch bedoeld dan het er uitkomt, sorry)
Mja ben met teveel dingen tegelijk bezig hier... Hoopte dat mensen de strekking wel zouden snappen...quote:
Dat had gekund. Ik denk dat de politie verrast was door de doorrij actie van de daders. 99 van de 100 gevallen van een heterdaadje geeft de dader in kwestie zich al heel erg snel op. Ik vermoed dan ook dat de agenten in dit geval zo verrast waren dat de situatie niet goed meer onder controle was ten tijde van de file, wat in mijn opinie een noodgreep is en niet voor elk wissewasje moet worden ingezet.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:35 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
[..]
Daarom deëscaleren. Afstand nemen en het tempo laten zakken. Verderop oppikken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:36 schreef lezzer het volgende:
In de tussentijd rijden er duizenden mensen op de snelweg, die allemaal potentiële slachtoffers zijn van die nietsontziende figuren die als een ongeleid projectiel over de weg razen.
Tuurlijk, maak er anders even veertig van, dat staat nog dramatischer. Misschien maakt dat die ene dode die er echt gevallen is wel minder erg.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
En vervolgens 20 man doodrijden.
Het zou je familie maar zijn.
Die "kruimeldieven" hadden anders al een paar keer een andere (politie) auto geramd hoor. Een legitieme aanname van de politie is dan dat ze dit na 3x vermoedelijk net zo gemakkelijk een 4e keer kunnen doen, met even zo goed een onschuldig slachtoffer. Wanneer moeten zulke figuren wél zo snel mogelijk van de weg afgehaald moeten worden volgens jou?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:38 schreef Jalu het volgende:
De enige juiste actie in dit geval was de auto laten gaan, de indruk geven dat ze de dans ontsprongen zijn en dan d.m.v. serieus politiewerk de daders pakken. Maar dat zou natuurlijk een stuk minder scoren dan een krantenkop "Benzinedief gepakt na spectaculaire achtervolging". De politie heeft hier volstrekt onacceptabele risico's genomen om een kruimeldief te pakken, met een dodelijk slachtoffer als gevolg.
Nou ja, volgens jou zijn ze al bezig met de krantenkop, dus ik weet niet of ik de moeite nog moet doen om serieus inhoudelijk op die vraag in te gaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:42 schreef Jalu het volgende:
Jij denkt werkelijk dat politie-agenten tijdens een spectaculaire achtervolging waarbij er ingereden is op politie-auto's nog nuchter kunnen nadenken en geen last hebben van een adrenalinerush? Als dat zo was was er nu geen dode te betreuren geweest.
Gedeeltelijk mee eens. Maar daar komt wat mij betreft de leidinggevende om de hoek kijken. Die moet het overzicht bewaren en het hoofd koel houden. Je kunt de jongens op straat inderdaad niet verwijten dat ze er achteraan gaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat had gekund. Ik denk dat de politie verrast was door de doorrij actie van de daders. 99 van de 100 gevallen van een heterdaadje geeft de dader in kwestie zich al heel erg snel op. Ik vermoed dan ook dat de agenten in dit geval zo verrast waren dat de situatie niet goed meer onder controle was ten tijde van de file, wat in mijn opinie een noodgreep is en niet voor elk wissewasje moet worden ingezet.
Het punt is dat er sowieso een ernstig risico op dodelijke slachtoffers bestond. Of die gevallen zouden zijn als de politie niets had gedaan weten we natuurlijk niet; maar doen alsof alles zonder enige twijfel prima was afgelopen als men deze mensen die net geprobeerd hadden agenten te vermoorden gewoon met rust had gelaten is nogal... oneerlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:43 schreef IntensiveGary het volgende:
Tuurlijk, maak er anders even veertig van, dat staat nog dramatischer. Misschien maakt dat die ene dode die er echt gevallen is wel minder erg.
Dude, ga bij de politie en doe er wat aan. Blijkbaar weet jij in het heetst van de strijd de juiste beslissingen te nemen, Jij hebt de nodige competenties.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:47 schreef Jalu het volgende:
De beste stuurlui willen niet als cannon-fodder ingezet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |