abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103453312
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Je gebruikt het wel voornamelijk voor verbranding, immers is voedsel de brandstof van het lichaam, een lichaam gebouwd om te jagen wel te verstaan. Ons lichaam is niet gebouwd om heel de dag stil te gaan staan in de wei.
Dus... Ga je bio leren. Eiwitten zijn een herstellende stof, opbouwende stof, spieren etc, beschadigingen herstellen... dan heb je glucose wat je voornamelijk gebruikt voor verbranding.
Maar what the hack zoek zelf ergens op hoe het allemaal werkt.
Rustig aan.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:38:54 #202
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103453404
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:30 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

En daar gaat het dus om. Waarom wordt bij dat ritueel het dier persé NIET verdoofd? Ik maak dus op dat het lijden van een dier onderdeel is van het ritueel. En daar ben ik op tegen.

Als deze wet niet serieus genomen wordt, wordt het welzijn van het dier in het algemeen niet serieus genomen.
Hoe weet je dat het beest lijdt? Onderbuikgevoelens.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:44:33 #203
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103453647
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dus... Ga je bio leren. Eiwitten zijn een herstellende stof, opbouwende stof, spieren etc, beschadigingen herstellen... dan heb je glucose wat je voornamelijk gebruikt voor verbranding.
Klopt excuses daarvoor, ik bedoel dan ook het complete plaatje van vlees van eiwitten tot vitamines.
Maar dat doet nog niet af van het feit dat de mens geen lichaam heeft om heel de dag in de wei te gaan staan grazen onder het mom we hebben geen vlees nodig.
pi_103453937
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je kan kippen (of ganzen/eenden/struisvogels) houden en de eieren opeten.
Heb je ook je dierlijke eiwit binnen en die kip legt z'n eieren toch wel.
En anders zijn er wel boeren die de eieren van hun vrijlopende kippen aan de weg verkopen.
Je legt 2 euro in het bakje en je hebt een doosje met 10 overheerlijke scharreleieren :)
pi_103453998
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan kippen houden en de eieren opeten.
Heb je ook je dierlijke eiwit binnen en die kip legt z'n eieren toch wel.
En anders zijn er wel boeren die de eieren van hun vrijlopende kippen aan de weg verkopen.
Je legt 2 euro in het bakje en je hebt een doosje met 10 overheerlijke scharreleieren :)
^O^
Ik bedoel maar, er is best iets mogelijk
Rustig aan.
pi_103454211
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Indianenverhalen. Snij de keel van een dier door en het is binnen 10 minuten morsdood.
Het is binnen een minuut compleet van de wereld, dat wil zeggen, als de slacht goed gaat.
De enge filmpjes hierover gaan meestal over hele slechte slachters, die hun werk niet naar behoren doen, dan kan het wel tot 10 minuten duren idd, maar een reguliere slacht die fout gaat is niet minder gruwelijk en ook niet minder langdurig.

Bij een nette slacht is er weinig verschil, gaat het eerder om een verschil van seconden dan om minuten.
En mensen moeten eens ophouden met denken dat de verdoofde slacht ontwikkeld is om dierenleed te verkomen, dat is niet waar. Het is ontwikkeld om sneller te kunnen werken, effectiever te zijn.

Een varken die stikt in co2 slaapt niet zachtjes en vredig in, die snakt naar adem en raakt in paniek, een kip die aan de poten in de machine gehangen wordt om door een bak water die onder stroom staat te gaan met de kop hangt daar niet gelukzalig, het varken dat vaak meerdere stroomstoten krijgt draait zich niet op zijn rug om zich op zijn buikje te laten kriebelen met de stroomstok.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_103454319
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:59 schreef erodome het volgende:

[..]

Het is binnen een minuut compleet van de wereld, dat wil zeggen, als de slacht goed gaat.
De enge filmpjes hierover gaan meestal over hele slechte sachters, die hun werk niet naar behoren doen, dan kan het wel tot 10 minuten duren idd, maar een reguliere slacht die fout gaat is niet minder gruwelijk en ook niet minder langdurig.

Bij een nette slacht is er weinig verschil, gaat het eerder om een verschil van seconden dan om minuten.
En mensen moeten eens ophouden met denken dat de verdoofde slacht ontwikkeld is om dierenleed te verkomen, dat is niet waar. Het is ontwikkeld om sneller te kunnen werken, effectiever te zijn.

Een varken die stikt in co2 slaapt niet zachtjes en vredig in, die snakt naar adem en raakt in paniek, een kip die aan de poten in de machine gehangen wordt om door een bak water die onder stroom staat te gaan met de kop hangt daar niet gelukzalig, het varken dat vaak meerdere stroomstoten krijgt draait zich niet op zijn rug om zich op zijn buikje te laten kriebelen met de stroomstok.
Als ritueel slachten daadwerkelijk diervriendelijker zou zijn dan is dit toch gewoon aantoonbaar of ben ik gek?
Rustig aan.
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:02:37 #208
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103454331
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 14:59 schreef erodome het volgende:

[..]

De enge filmpjes hierover gaan meestal over hele slechte slachters, die hun werk niet naar behoren doen, dan kan het wel tot 10 minuten duren idd, maar een reguliere slacht die fout gaat is niet minder gruwelijk en ook niet minder langdurig.

Helemaal mee eens.
pi_103454336
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als ritueel slachten daadwerkelijk diervriendelijker zou zijn dan is dit toch gewoon aantoonbaar of ben ik gek?
Het is niet diervriendelijker, het is ook niet minder diervriendelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_103454446
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou als je een varken laat stikken dan is dat wellicht minder prettig dan een doorgesneden keel...

Maar als je buiten bewustzijn gestroomstoot wordt dan lijkt mij dat wel degelijk prettiger.
Rustig aan.
pi_103454568
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar wat vind jij er nou van dat er sommige users zijn die dieren minderwaardig vinden aan mensen en met de gedachte lopen dat dierenleed voor een ritueel gerectificeerd is?
Rustig aan.
pi_103454599
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nou als je een varken laat stikken dan is dat wellicht minder prettig dan een doorgesneden keel...

Maar als je buiten bewustzijn gestroomstoot wordt dan lijkt mij dat wel degelijk prettiger.
Varkens worden dan ook niet door moslims geslacht, dat gaat ook niet zomaar via de rituele manier.
Die krijg je niet in 1 snede neer, daar is geen enorm bloedruk verlies wat ze out laat gaan.

Slachten is niet prettig, zo simpel is het, zolang dat in de perken wordt gehouden, er gelet wordt op of de dieren niet teveel stress hebben of te lang lijden zie ik het probleem niet.
10 minuten is veelste gortig, dat kan beter, maar alles rond een minuut is gewoon goed, ook verdoofde slacht gaat vaak niet sneller dan dat.
pi_103454665
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar wat vind jij er nou van dat er sommige users zijn die dieren minderwaardig vinden aan mensen en met de gedachte lopen dat dierenleed voor een ritueel gerectificeerd is?
Daar ben ik het niet mee eens, voor mij zijn dieren niet in die mate minderwaardig.
Maar ik ben en blijf meer voor een goede certificering en controle voor rituele slacht, dat het echt netjes volgens de regels gaat waardoor er veel oog is voor het welzijn van het dier en de slacht zo netjes en snel mogelijk gebeurd.

Maar wat mij betrefd mag de gehele industriele slacht onder de loep worden genomen.
pi_103454840
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:12 schreef erodome het volgende:
Maar wat mij betrefd mag de gehele industriele slacht onder de loep worden genomen.
Vind ik ook wel... en gewoon de beste oplossing, als het onderlinge verschil tussen deze 2 slachten verwaarloosbaar is heb ik ook niks tegen die slacht, maar daar ben ik niet bepaald door overtuigd.
Rustig aan.
pi_103459692
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 15:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Vind ik ook wel... en gewoon de beste oplossing, als het onderlinge verschil tussen deze 2 slachten verwaarloosbaar is heb ik ook niks tegen die slacht, maar daar ben ik niet bepaald door overtuigd.
Want?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_103460195
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Bolkensteijn, (de politicus, niet de user op Fok!),
Die naamsverwarring is goed te voorkomen. Bolkesteijn is de user, Bolkestein is de VVD-coryfee.
pi_103460667
Aangezien bij elke fatsoenlijke religie het lijden van dieren moet worden geminimaliseerd als je hen dan toch al slacht voor het vlees weegt het dierenwelzijn veel zwaarder dan de cultuur die verbonden is aan die religie.
Ik snap niet hoe hier überhaupt volgens sommigen een discussie over mogelijk is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_103460725
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:19 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Want?
Omdat ik genoeg vertrouwen heb in ons systeem om te bedenken dat er wél over nagedacht is.

Maargoed maybe ben ik daar naïef in
Rustig aan.
pi_103461152
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Omdat ik genoeg vertrouwen heb in ons systeem om te bedenken dat er wél over nagedacht is.

Maargoed maybe ben ik daar naïef in
Als ik dit lees moet ik steeds denken aan een intervieuw met de minister van landbouw(vorige kabinet), die met droge ogen zat te beweren dat ze zeker wist dat kippen het hartstikke goed hadden en dat kuikentjes vriendelijk afgemaakt werden.
Ze was waarschijnlijk vergeten hoe het eraan toe gaat met de hakselaar voor haankuikens ;)
pi_103461271
Ik heb het idee dat de meesten hierboven nog nooit een dier hebben geslacht.
Ik dus wel. Als ik vroeger kippen, ganzen of kalkoenen slachtte sloeg ik op een hakblok hun kop eraf.
Dat was toen de meest humane manier.
Nu er betere manieren zijn en men de dieren eerst verdoofd, moeten die betere methoden zo goed mogelijk worden toegepast. Dat spreekt vanzelf.
Religie mag nooit een reden zijn om onnodig dieren te martelen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er een goede God bestaat die het leuk vind dat zijn schepselen, ter meerdere eer en glorie van hem, gemarteld worden.
Maar er zijn ongetwijfeld mensen die met veel plezier martelen.
pi_103461301
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Als ik dit lees moet ik steeds denken aan een intervieuw met de minister van landbouw(vorige kabinet), die met droge ogen zat te beweren dat ze zeker wist dat kippen het hartstikke goed hadden en dat kuikentjes vriendelijk afgemaakt werden.
Ze was waarschijnlijk vergeten hoe het eraan toe gaat met de hakselaar voor haankuikens ;)
Tjah... Ik heb geen idee hoe het er aan toe gaat en ik weet ook wel zeker dat het beter kan. Ik denk alleen niet dat ritueel slachten de betere methode is, hoewel ik mits het onderlinge verschil redelijk verwaarloosbaar is zou ik het wel laten toestaan.. niks met geloof te maken dit verder, dat staat op de 2e plaats.. dierenwelzijn daar moet het om draaien.
Rustig aan.
pi_103461798
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Tjah... Ik heb geen idee hoe het er aan toe gaat en ik weet ook wel zeker dat het beter kan. Ik denk alleen niet dat ritueel slachten de betere methode is, hoewel ik mits het onderlinge verschil redelijk verwaarloosbaar is zou ik het wel laten toestaan.. niks met geloof te maken dit verder, dat staat op de 2e plaats.. dierenwelzijn daar moet het om draaien.
Daarom ben ik ook meer voor een goed keurmerk met een goede controle erachter.
Ritueel vlees zou dan eco vlees worden, waarbij rust en geduld rond de slacht de boventoon voeren, dieren met zo min mogelijk stress en dat soort zaken.
pi_103462048
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:56 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hier kan je zien hoe ''wij'' bijvoorbeeld een kip behandelen en slachten, beter kijk
je het hele filmpje dan weet je wat je eet als je GEEN biologisch vlees eet,
als je alleen ''onze verdoofde'' slacht wilt zien moet je vanaf minuut 6 kijken.

en als je echt meer wilt weten of het verschil tussen wel of niet ritueel dan kan je een
heleboel info en filmpjes hier bekijken

De Bio-industrie

edit: het is jammer dat de meeste foto's niet meer werken in dat topic, maar
je kan de ellende ook hier zien.

http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/megastallen
pi_103462517
Kippenhemel @ 8minuten :)
Rustig aan.
pi_103463002
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 17:56 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik heb het idee dat de meesten hierboven nog nooit een dier hebben geslacht.
Ik dus wel. Als ik vroeger kippen, ganzen of kalkoenen slachtte sloeg ik op een hakblok hun kop eraf.
Dat was toen de meest humane manier.
Nu er betere manieren zijn en men de dieren eerst verdoofd, moeten die betere methoden zo goed mogelijk worden toegepast. Dat spreekt vanzelf.
Religie mag nooit een reden zijn om onnodig dieren te martelen. Ik kan me ook niet voorstellen dat er een goede God bestaat die het leuk vind dat zijn schepselen, ter meerdere eer en glorie van hem, gemarteld worden.
Maar er zijn ongetwijfeld mensen die met veel plezier martelen.
Vreemd genoeg, is juist het kop gelijk afhakken nog steeds de humane manier om kippen, ganzen of kalkoenen te slachten.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')