Ik met een 0,6quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik moet het maar met een 1.1 injectie doen
Werkplaatshandboeken op marktplaats scoren ? Of een Olving.quote:Op zondag 23 oktober 2011 00:08 schreef Erasmo het volgende:
Ik zal er trouwens toch echt aan moeten geloven om de motor+bak van de Ami te reviseren, maar ik moet er nog een handleiding voor vinden, iemand tips?
Ik heb al een Haynes maar ik hoorde dat er boeken zijn die zich enkel op motorrevisie focussen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:06 schreef 2cv het volgende:
[..]
Werkplaatshandboeken op marktplaats scoren ? Of een Olving.
Overigens was er 1 of andere Eendenclub die cursussen versnellingsbak reviseren gaf. Maar dat heb ik een paar jaar terug gehoord, hoe het nu zit weet ik niet. Wat dat betreft zou ik zelf als eerste neer het Eendenei gaan (of Duckservice om het te laten doen).
Zeker!quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:01 schreef BeamofLight het volgende:
Vinden jullie een Visa met BX 16v-blok erin leuk?
Nee onder de motorkap of course. Werkend inmiddels.quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:13 schreef 2cv het volgende:
Hangt er vanaf. Ligt dat 16-V blok in de kofferbak ?
Videomateriaal bittequote:Op zondag 23 oktober 2011 15:27 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Nee onder de motorkap of course. Werkend inmiddels.
Ze is er vandoorquote:Op zondag 23 oktober 2011 11:46 schreef Prowl het volgende:
FF ontopic spammen:
[TK] Citroën Xantia 1.8 16v Tentation LPG-G3 Rouge nieuwe APK
Gefeliciteerd met de verkoop.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:06 schreef Prowl het volgende:
Ja nou pics + info!
[..]
Ze is er vandoor![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de verkoop.
Nog meer bling bling in Winterswijk:
[ link | afbeelding ]
Citroën DS in Winterswijk by Erasmo..., on Flickr
Och kijk heb je mevrouw DS weerquote:
Zit nu effe op mobiel, maar pics volgen straksquote:Op maandag 24 oktober 2011 13:06 schreef Prowl het volgende:
Ja nou pics + info!
[..]
Ze is er vandoor![]()
![]()
![]()
Maak eerst even mijn CRC op. Straks voor het ontvetten van de delen Dasty van de Wibra, wonderspul is dat!quote:
Kraftwerkquote:
Een Zweedse van 27.quote:
Leuk werk hoorquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 16:42 schreef Prowl het volgende:
Ik denk dat ik mn Bx blokje ook wel mag reviseren, witte rookwolken en oliestank
Saab of Volvo?quote:
quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:44 schreef ukga het volgende:
Ik heb nog een citroen traction avant 15 in de garage staan btw
in 3000 stukken
Tof ! Ben je die aan het restaureren ?quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:44 schreef ukga het volgende:
Ik heb nog een citroen traction avant 15 in de garage staan btw
in 3000 stukken
nou dat was ooit de bedoeling. Toen ben ik hem met ma pa helemaal gaan strippen (er zat heel veel roest aan en interieur was verneukt) maarja je weet hoe dat gaat he.. weinig tijd vooralquote:Op zaterdag 5 november 2011 15:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Tof ! Ben je die aan het restaureren ?
Pics?quote:Op zaterdag 5 november 2011 00:44 schreef ukga het volgende:
Ik heb nog een citroen traction avant 15 in de garage staan btw
in 3000 stukken
Pics?quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:40 schreef Prowl het volgende:
[..]
Weer 2 Xantia's voor de deur, mag t blauwe hok weg want zilver is mooier
Is de roest al gefixt ? En het is een zespitter he ?quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:49 schreef ukga het volgende:
[..]
nou dat was ooit de bedoeling. Toen ben ik hem met ma pa helemaal gaan strippen (er zat heel veel roest aan en interieur was verneukt) maarja je weet hoe dat gaat he.. weinig tijd vooral
Hoeveel vierkante meter plaatwerk moet je er in lassen ?quote:
Ik weet hetquote:
Kom niet bij de auto voordat ik naar de sloop gaquote:Op woensdag 14 december 2011 19:50 schreef 2cv het volgende:
Oude meenemen en vergelijken. En hopen dat de 'nieuwe' nog goed is ...
Topic is verplaatst volgens mij: www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214651quote:Op woensdag 14 december 2011 20:13 schreef 2cv het volgende:
Huh ? Raar. Link naar het topic ? Of kan je ook al niet meer meekijken ?
Serieus?quote:Op woensdag 14 december 2011 21:01 schreef 2cv het volgende:
Raar, je naam stat niet ens meer in de ledenlijst ...
Heb je een mailadres ? Dan ken je ht beste even mailen denk ik.
quote:
Klara de Xsaraquote:Op zondag 25 december 2011 17:37 schreef 2cv het volgende:
Klara ? En is het al duidelijk waarom je geband bent op het Citroën-forum ?
Dit is een zilveren, maar ik ben even wezen kijken en hij is nog best duurder dan ik dacht. Ze vragen er ¤1.750 voor terwijl er al 2 ton op staat.quote:Op zondag 25 december 2011 13:54 schreef Prowl het volgende:
[..]![]()
Rouge Pivoine staat zooooo mooi op een XM Break
En hij is verkocht. Alleen niet aan mijquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:00 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Klara de XsaraNee.
[..]
Dit is een zilveren, maar ik ben even wezen kijken en hij is nog best duurder dan ik dacht. Ze vragen er ¤1.750 voor terwijl er al 2 ton op staat.
Zijn dat nou van die rooklichten aan de achterkant?quote:Op woensdag 28 december 2011 08:17 schreef Klonk het volgende:
Ik ben ook Citroën eigenaar, al is het wel een neppe, een C1 maar hij had van de drie kleintjes het leukste uiterlijk
[ afbeelding ]
We gaan de voortuin beklinkeren, passen er nog 3 bijquote:Op donderdag 5 januari 2012 20:50 schreef Popples het volgende:
[..]
de voorste:9~
[..]
waar ga je die laten?
quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:17 schreef Erasmo het volgende:
http://link.marktplaats.nl/495914809
Do want...
Een late type 1, hoe zou dat nou met de roestgevoeligheid zitten?quote:Op donderdag 12 januari 2012 12:08 schreef Prowl het volgende:
Dat ik daar nu geen geld voor heb en het maar moet doen met een BX!
Zeer comfortabelquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:27 schreef H-D het volgende:
Even uit interesse/ belangstelling; is er hier iemand van jullie die een C6 rijdt? En zo ja, wat is je ervaring ermee?
Ben helemaal niet zo Citroën freak eigenlijk :$ maar die C6 heeft echt wel iets imo.
Ruilen tegen een Xsara?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:12 schreef Prowl het volgende:
[TK] Citroen BX 1.6 TGI Progress 1992
Spammerdespam
Ik ben me al 2 jaar aan het aanmeldenquote:
Ik wil van de Xsara af en iets met bollenquote:Op donderdag 5 april 2012 12:21 schreef Prowl het volgende:
Alleen als je de Xsara omgebouwd hebt naar een HP vering
[TK] Citroën XANTIA Break 1.8i 16V LPG-G3 Airco
[TK] Citroen BX 1.6 TGI Progress 1992
De dames moeten weg anders word het te druk in de straat
Eindelijk maar eens ingevuldquote:Op donderdag 5 april 2012 12:22 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik ben me al 2 jaar aan het aanmelden![]()
Goedzo, welkom !quote:Op maandag 16 april 2012 22:30 schreef Prowl het volgende:
[..]
Eindelijk maar eens ingevuld
16TRS gaat morgen voor de APK, ben benieuwd
Roest, roest, roest, losse uitlaatbeugel, 1 gare remleiding en te hoge COquote:Op maandag 16 april 2012 22:30 schreef Prowl het volgende:
16TRS gaat morgen voor de APK, ben benieuwd
Hoe snel zijn ze met reageren?quote:Op maandag 16 april 2012 22:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Goedzo, welkom !![]()
Mail je Voici ('voorstelverhaal') naar redactie(apenkont)bxclub(puntje)nl.
Carburateur auto's zijn nog vrij goedkoop om in te laten bouwen, hou het op de 1000,= euro waarvan de Tank en inbouw het duurste zijn, zelf inbouwen mag volgens mij ook als het maar afgemonteerd word bij een LPG specialistquote:Op woensdag 18 april 2012 09:54 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb een mooie GS gezien op lpg maar die was helaas al verkocht toen ik er naar belde. Iemand enig idee wat het kost om gas in een GS te laten bouwen?
Nog maar eens ingevuldquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:35 schreef 2cv het volgende:
Waar heb je naar gemaild ? Ik ga niet over de aanmelding van nieuwe leden maar ik wil wel even kijken wat er aan de hand kan zijn.
http://www.bxclub.nl/Aanmelden
Twee keer de helftquote:Op woensdag 18 april 2012 09:54 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb een mooie GS gezien op lpg maar die was helaas al verkocht toen ik er naar belde. Iemand enig idee wat het kost om gas in een GS te laten bouwen?
Als je over een paar dagen nog niets gehoord heb laat je het me maar weten.quote:
Zo vaak reed jij er helemaal niet inquote:Op zaterdag 28 april 2012 14:58 schreef Popples het volgende:
[..]
enne reed hij fijn? zal hem missen mijn boodschappenkarretje
denk aan de boetesquote:Op zaterdag 28 april 2012 16:46 schreef Erasmo het volgende:
Rijdt prima ja, lekker zweven over de Duitse Autobaan
Enneh, ben je al lid van de BX-club ?quote:
Vergeet die poetstroep. Je kan beter het systeem echt doorspoelen. Werkt hetzelfde als ontluchten, maar dan laat je de ontluchtingsnippels net zo lang open staan tot er verse LHM uit komt. Daarna nog even een paar keer van de laagste stand naar de hoogste stand (en weer terug) en alles is goed doorgespoeld.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:10 schreef Prowl het volgende:
Ik denk ook dat de LHM er zwart uitkomt maar dat zei ik al
Er is ook Hydrorincage te koop 5 liter voor 40,= oid, speciale spoelolie om het hydraulisch systeem schoon te maken.
Dat ben ik ook al 6 maanden en 10.000km verder in mijn Xant aan het doen sinds ik em heb![]()
Voor mijn 16TRS moet ik ook maar zo'n kannetje halen want bij die denk ik dat de LHM er wel 10 jaar in zit
Dat is nog wel het belangrijkste, nooit een BX van de hoogste stand ineens naar de laagste stand zetten!quote:Op zondag 29 april 2012 01:16 schreef 2cv het volgende:
Overigens bij het omlaag laten in stapjes doen om de octopus (retourleidingen) niet te laten klappen.
Zelfs een nieuwe octopus kan klappen als er ineens zoveel druk op komtquote:Op zondag 29 april 2012 13:47 schreef FransDeens het volgende:
Als je octopus zo slecht is dat je de auto in stapjes moet laten zakken omdat hij anders klapt, is het dringend tijd voor een nieuwe octopus!
Op zich is dat waar, maar die dingen zijn niet zo heel goed verkrijgbaar en je hebt er ook niet altijd meteen zin in om dat ding te vervangen.quote:Op zondag 29 april 2012 13:47 schreef FransDeens het volgende:
Als je octopus zo slecht is dat je de auto in stapjes moet laten zakken omdat hij anders klapt, is het dringend tijd voor een nieuwe octopus!
Dan zit je octopus verstopt.quote:Op zondag 29 april 2012 16:07 schreef Prowl het volgende:
[..]
Zelfs een nieuwe octopus kan klappen als er ineens zoveel druk op komt
zo erg zijn ze ook weer nietquote:Op maandag 30 april 2012 21:31 schreef Prowl het volgende:
Daar denken we nog over na, best een lange reis met 3 jengelende kinderen op de achterbank
En mocht je niet naar Citromobiel kunnen gaan, wat is dan een goed adres? Steeds minder benzinestations hebben het, lijkt wel. Laatst bij de Shell dus maar meteen twee flacons gekocht toen ze het hadden.quote:Op woensdag 2 mei 2012 22:37 schreef 2cv het volgende:
Tip: op Citromobiel kan je ook vrij goedkoop LHM kopen !
Ik heb 'een adresje'. Ik zal eens vragen of hij ook verkoopt aan mensen die hij (nog) niet kent.quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:35 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En mocht je niet naar Citromobiel kunnen gaan, wat is dan een goed adres? Steeds minder benzinestations hebben het, lijkt wel. Laatst bij de Shell dus maar meteen twee flacons gekocht toen ze het hadden.
Huh ? Jij had toch een type 2/3 Berline te koop ?quote:Op donderdag 3 mei 2012 10:38 schreef Prowl het volgende:
http://link.marktplaats.nl/552159048
Daar heb ik pas 10 flessen gekocht, goedkoper kan volgens mij niet tenzij je een 100 liter vat koopt
[ afbeelding ]
Sneller dan verwacht is ze toch verkocht en word eind van de maand opgehaald![]()
![]()
Ach ja dan is er plek voor de D-special
Die heeft Erasmo nuquote:Op donderdag 3 mei 2012 14:54 schreef 2cv het volgende:
Huh ? Jij had toch een type 2/3 Berline te koop ?
Hij heeft juist bewust zelf voor een 'sobere' auto gekozen. Alhoewel Sarkozy's C6 ook wel weer erg mooi was.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:34 schreef 2cv het volgende:
Stoppen ze die man in zo'n auto ? Voorheen werd de Citroën voor de president zo'n beetje van de grond af aan custom-made opgebouwd en kreeg je als resultaat zo'n gigantische slee dat zelfs en dikke Amerikaan er bij verbleekte.
Wanneer mag ie weer richting keurmeester?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zo, AX zit weer helemaal in elkaar. Remklauw voor is weer gangbaar, beide draagarmen voor zijn vervangen, einddemper vervangen en de remslang rechtsvoor voorzien van een hoesje i.v.m. lichte slijtage aan schokbreker. Nu eerst maar eens APK een nieuw getalletje geven.
Hoop morgen voor herkeuring te kunnen gaan. Had hem aan het einde van de middag al willen laten gaan, maar kwam iets tussen waardoor ik pas om 2 uur kon beginnen met de laatste klussies.quote:
Prutspresident.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hij heeft juist bewust zelf voor een 'sobere' auto gekozen. Alhoewel Sarkozy's C6 ook wel weer erg mooi was.
Nope, je zult echt je tapijt los moeten halen. Nu hebben ze in Frankrijk het geniale idee gehad dat het met 3 plastic moeren ook wel moet lukken, maar die dingen draai je aan gort en dan kan je er nog kut bij. Dan zit het omgeslagen deel precies in de richting waar jij vandaan komt met je sleutels enzo en aangezien het stevig vastzit, is een ringsleutel om het eerste stukje te lossen wel aan te raden. Daarom maar de hele zijplaat onder de deur eruit geschroefd en die richting opengevouwen. Resultaat was aan rechts wel 4 kruiskoppen die nu als platbek door het leven gaan.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:54 schreef Erasmo het volgende:
Je kan er dus echt niet van onderaf bij?
Je hebt geluk met je remleiding, ik heb er een klein putje in dus de hele bende mag vervangen worden
Amsterdam Zuid-Oost.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:58 schreef 2cv het volgende:
Oh ? Waar gaan ze nu heen dan en wat gebeurt er met het oude gebouw ?
??? bij de BX ???quote:Op dinsdag 15 mei 2012 21:54 schreef Erasmo het volgende:
Je kan er dus echt niet van onderaf bij?
Je hebt geluk met je remleiding, ik heb er een klein putje in dus de hele bende mag vervangen worden
Nee bij de eend.quote:
Feli. Nog op- of aanmerkingen bij de keuring?quote:Op woensdag 16 mei 2012 12:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
Zo, ik kan de AX weer halen. Goedgekeurd, weer een vers jaartje APK
Ik denk al zoiets kan toch niet zomaar bij gecoate leidingenquote:
Onderhoud komt natuurlijk gewoon met de kilometers. Voor de rest blijft zo'n natuurlijk een leuk goedkoop bakkie.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat het herstel netjes en serieus gedaan was. Tja, mag ook wel, met de nieuwe onderdelen verdubbelt de waarde zo'n beetje (twee draagarmen en een demper is totaal ook niet goedkoop).
Er komen sowieso nieuwe gecoate leidingen in.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:21 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik denk al zoiets kan toch niet zomaar bij gecoate leidingen
Bij de 16TRS is 1 remleiding roestig en kwam tegen een velg aan; afkeur
Die ene leiding vervangen is meer werk dan het hele subframe van die sloop break over zetten op de andere
Alleen het motorblok er nog uit, de zaag er in en het is gedaan met die groene die er stond
Verder is ie al kaal
Rechtsvoor onder het raam 10 cm naar linksquote:
de grijze word opgehaald en de groene moet vandaag uit elkaar.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, er is weer ruimte bij huize Prowl?
Alleen die benzinelekkage is een noemenswaardig probleem omdat die schoon op zijn. De rest stelt niet hel veel voor.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Zo, het lijkt erop dat ik binnenkort geen BX meer rijd, staat nu voor APK bij de garage, er moet aardig gelast worden in de bodem bij de uitlaat (volgens de monteur kun je daar een vuist doorsteken), de benzinetank en/of -leiding lekken, de achterwielen gaan alweer scheef staan en de retourleiding naar één van de voorwielen lekt.
Iemand (Prowl dus) nog behoefte aan een 16 TZI automaat uit 1991 zonder APK?
+ wat moet ik in hemelsnaam voor andere auto kopen?
Tis toch alleen een kwestie van die rubbers goed schoonmaken?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:51 schreef Erasmo het volgende:
Nu nog het raam aan de bestuurderskant fixen, eerst maar eens uitvogelen hoe het deurpaneel loskomt.
En nog een radio er in doen
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
! Toch goedgekeurd.
.
Blijkbaar had de eerste garage niet zoveel zin in reparatie..
Kan weer een jaartje rijden, garage 2 geeft wel aan dat de voorbalk aan het roesten is, als daar een gat in komt is het wel afkeur. Maar voorlopig kan ik weer zweven..
Ik denk dat er een 0 teveel staatquote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Iemand een uitstekend onderhouden rode BX 16 TZi Automaat kopen uit 1991?
Met net verse APK!
¤ 1800,-
zoveel rest was er niet. motor, de achterklep, wat balken en de stoelen staan er niet op. dit is verder de hele auto.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De rest was de plastic onderdelen?
Bullshit. Alles wat je kapot zaagt wordt zwabberige rommel. Zelfs een Saab of Rolls(Royce).quote:Op donderdag 24 mei 2012 13:34 schreef Prowl het volgende:
[..]
Tis toch alleen een kwestie van die rubbers goed schoonmaken?
Speakers kwamen trouwens uit de achterdeuren van mn blauwe Xantia
Nu de break in 20 stukken op de oprit ligt zie ik pas hoe "onveilig" een BX is, het is gewoon 1 grote kreukelzone
Even een vers kabeltje er in prikken. Als je weet hoe het moet en wat geluk hebt hoef je zelfs je dashboard niet los te halen. Als dat wel moet: alle stekkers passen maar op één manier dus dat is geen probleem.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:59 schreef Erasmo het volgende:
Het mechanisme van het raam wil niet meer aangrijpen als je er aan draait.
En die zwabberende teller is nu een teller geworden die op nul staatTevens hoor ik een rateltje achter het dashboard dus ik vrees dat een gedeelte van de snelheidsmeterkabel is gebroken...
De dagteller deed al vaag toen ik de BX kochtquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef 2cv het volgende:
Bullshit. Alles wat je kapot zaagt wordt zwabberige rommel. Zelfs een Saab of Rolls(Royce).
Is je dagteller al stuk ?
Hebben we het hier over de dagteller van een type 1 ? Daar weet ik n.l. niets van en dus kan ik je ook niet adviseren (of het voor je repareren).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef Prowl het volgende:
[..]
De dagteller deed al vaag toen ik de BX kocht
Nog ff op terug komen, wat me later pas opviel is dat het meeste staal maar 1 kant op kon buigen dus in zijn geheel zit je in weinig staal toch relatief veilig.
Het is dan ook wel een auto uit de jaren 80 hč
Achtersubframe vervangen ? Flink klusje, respect enzo.quote:
Maakt niks uit, ik brouw het beste uit 2 subframesquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:08 schreef 2cv het volgende:
[..]
Achtersubframe vervangen ? Flink klusje, respect enzo.
Overigens, je weet dat de veercilinders achter bij een Break anders zijn dan bij een Berline he ? Een andere diameter.
Zij mag haar DS zelf gaan lassenquote:
Moet er nog eerst een zoeken. Ik neem aan dat het handig is om de hele zwik in één keer te vervangen ipv. alleen het deel wat kaput is?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef 2cv het volgende:
Even een vers kabeltje er in prikken. Als je weet hoe het moet en wat geluk hebt hoef je zelfs je dashboard niet los te halen. Als dat wel moet: alle stekkers passen maar op één manier dus dat is geen probleem.
Is je dagteller al stuk ?
De C5 regelt zijn hoogte op het moment dat je de je met de ab de deuren opent.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:15 schreef Erasmo het volgende:
Oh wat zou ik graag een hoogteregelaar hebben met een afstandsbediening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |