quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:33 schreef Sjeen het volgende:
voor arme zielige Feebs...
Ik zit op de bank en geniet van mijn glas wijn
Mits je ervan genietquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:52 schreef m@x het volgende:
Ik ga je niet knuffen hoor Phoebs. Je bloedt. Ieuw![]()
En wijn, dat wil ik ook. Eén droge witte kan best toch?
Ik doe altijd een guestimation. Hmmm er zit zoveel in, ik gebruik nu op het oog zoveel % van de verpakking / ik doe zoveel keer met een verpakking, ik heb nu grofweg X gram.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:24 schreef Purdey het volgende:
Ik weet niet of die app mij ook gaat helpen en motiveren hoor. Tot nu toe ik vind ik het scannen een leuke gadget, maar weten wat er in iets zit, wist ik al. Ik ben een tijdje geleden begonnen met dingen afwegen op een keukenweegschaal. Vaak staat er tegenwoordig op producten 'Bevat ... kcal per ... gram'. Maar tot je het afweegt heb je geen idee hoeveel die X aantal grammen is. Juist door dingen af te wegen, wordt je bewuster. En het opschrijven werkt ook, met de kcal uitgewerkt.
Ik ook! En als ik iets van crackers neem ofzo, staat er meestal ook op hoeveel kcal's ze per stuk bevatten...quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 12:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik doe altijd een guestimation. Hmmm er zit zoveel in, ik gebruik nu op het oog zoveel % van de verpakking / ik doe zoveel keer met een verpakking, ik heb nu grofweg X gram.
als je maar van mijn fles afblijft!quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 22:22 schreef Sjeen het volgende:
Ik hang de alcoholist uit vanaaf Feebsveel rode wijn... * hips*
quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ga als een trein!
Afgelopen week heb ik mijzelf een schop gegeven om mijn eetpatroon weer onder controle te krijgen. Dat is gelukt!
Door puur toeval de hele week niet gesport, dat pak ik deze week weer op, iig 2 x zijn al geplanned en ik verwacht dat het er 3 gaan worden.
Mijn gewicht is weer op weg omlaag te gaan en ik ga voor dat 31 december doel: 78 kilo!
Leuk is dat he? Als mensen het gaan zienquote:Op maandag 24 oktober 2011 11:00 schreef Myraela het volgende:
Mijn moeder zei gisteren dat ze het al wel echt kon zien.Toch stiekem altijd wel leuk om van mensen te horen.
Vrijdag een onwijs toffe nieuwe jas gekocht die eigenlijk nog net iets mooier zou zitten als ik wat meer kwijt zou zijn en zeker niet meer dicht kan als ik aankom, dus goede motivatie. Ik heb er weer zin in.
Meer zin dan in marketing. Studie ontwijkend gedrag, yay.
ik maak me wel een beetje zorgen om die feestdagenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hihi heb im ook barreltje, maar ik juich niet voor de beer geschoten is!
(en wat jij zegt...)
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
Geen idee of ik dat haal, maar ik zou ook best een eind in de buurt komen geloof ik. Iig zou ik een flink eind onder mijn nu huidige streefgewicht zitten.
Die MyFitnessPal app is leuk!Stuk handiger dan het ding dat ik had.
En streng! Ik kreeg in het rood te zien dat ik toch echt meer moet eten.![]()
Ah joh, niet doen. Er zijn maar 2 kerstdagen per jaar, dan ga ik me écht niet druk maken hoeveel kcals er ergens in zitten. Lang leven de spijsbroden, roomboter en kerstchocoladequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik maak me wel een beetje zorgen om die feestdagen
Alright we got a situation.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:05 schreef Juicyhil het volgende:
Even een kleine update.
Vandaag naar 1,5 week weer gewogen. 6 kilo spiermassa erbij en 9 kilo vetmassa eraf
Dan liegt het apparaat misschien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Idd, dat kan echt niet in 1,5 week. Godsonmogelijk.
Kan best hoor. Ik ben van vetpercentage 51 naar 48 gegaan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:27 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je zeker dat dat klopt? 3 kilo eraf in anderhalve week kan natuurlijk best op zich, maar 9 kilo vet eraf? En ook nog eens 6 kilo spieren erbij? Wat heb je dan gegeten, want voor het een moet je heel weinig eten en voor het ander heb je juist bouwstoffen nodig.
Toch?
wat is callanetics nou weer?? klinkt als iets uit de jaren 80quote:Op woensdag 26 oktober 2011 07:28 schreef Brighteyes het volgende:
O: Brinta
T: Peer
L: 2 boterhammen, sla met balsamico-olie
T: Cracker met kaas
D: Bonensoep
T: Cracker met appelstroop
S: mss vanavond callanetics als ik er aan denk.
quote:
*gedesillusioneerd om zich heen staart...quote:
D gezien?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:56 schreef Purdey het volgende:
Nou ja, wat is daar dan mis mee?! Phoeb, niet zo streng voor jezelf meid, dit is een prima lijstje!
Ja, dat... Feebs, je moet wel genoeg etenquote:
Ik had een salade gepland, eventueel met als T nog een pindakaascracker, maar ik was kwart over 8 thuis en had er de krrrrrrrrrracht niet voorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 08:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, dat... Feebs, je moet wel genoeg eten
Dat was me niet opgevallenquote:
Vind ik welquote:
@Purdey: het lijkt me heel frustrerend als je probeert af te vallen en het lukt niet. Heb je het al eens geprobeerd met het maken van een dagplanning? Maak een lijst met wat je op een dag mag eten. En zet er genoeg op! Als je kiest voor levensmiddelen die gezond zijn (groente! en groente! magere kwark, augurken met ham etc) en die laag in calorien zitten kan je heel veel eten zonder trek te krijgen. Want trek zorgt voor het snaaien van meuk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:01 schreef Purdey het volgende:
En weer een pond erbij sinds gister. Dit schiet gewoon niet op. Maar goed, ik blijf gewoon lachen, en positief enzo. Mij krijgen ze niet klein.
Wheeeeeeee, ik ben er depressed van
De kcal zitten in:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensjes, ik snap iets niet. Dit recept komt van MoBlo en is werkelijk verrukkelijk. Maar ik snap werkelijk niet hoe ze aan zo'n hoog aantal calorieen en vet komen in dit recept. Zo veel bijzonders zit er toch niet in? Alleen wat olie en wat pijnboompitten. Gaarne jullie input, ik vond het namelijk erg gezond klinken allemaal eigenlijk...
Ainsley's Spicy Casablanca Couscous
8 Gangen als in sjiek eten maar in een heel normaal restaurant. Er zit hier vlakbij een restaurant van een jongen die een echte foodie is (het is hem aan te zien ook, hij barst bijna uit zijn koksjasje). Hij heeft vaak hele aparte ingrediënten die hij heel bijzonder klaarmaakt maar voor hele normale mensen serveert. Dus een soort haute cuisine in je spijkerbroek zeg maar.quote:Op zondag 30 oktober 2011 08:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
8 gangen als superrsjiek ui it eten?
Het doet best wel zeer ja... gisteren 4 uur op de eerste hulp gezeten, moesten foto's gemaakt worden, arts dacht dat het gebroken was. Bleek niet zo te zijn *gelukkig, dat is pas echt balen*, maar met een kneuzing ben je ook +- 7 weken zoet, voordat het echt over is.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:48 schreef Purdey het volgende:
Vervelend Tink! Lijkt me behoorlijk pijnlijk, sterkte
Zondag was ik nog op gewicht, zelfs na de soep. Vanmorgen weer 6 ons aangekomen en er weer fris tegenaan! Planning:
O: 2 boterhammen gestampte muisjes, bekertje activia, beker thee.
T: Golden D. appel, glas water/beker thee.
L: 4 boterhammen. 2 met komijnenkaas, 2 met pindakaas. Beker melk.
T: Maria kaakjes, thee.
D: broccoli, aardappeltjes en een vega burger.
Leuk is dat he, eerste hulp... ik heb zaterdagavond ruim anderhalf uur bij de huisartsenpost vertoefd vanwege een paar jeukende plekken op benen van dochter. Ook gezellig zo op zaterdagavondquote:Op maandag 31 oktober 2011 09:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het doet best wel zeer ja... gisteren 4 uur op de eerste hulp gezeten, moesten foto's gemaakt worden, arts dacht dat het gebroken was. Bleek niet zo te zijn *gelukkig, dat is pas echt balen*, maar met een kneuzing ben je ook +- 7 weken zoet, voordat het echt over is.
Heb wel de diclofenac nog even dicht gelaten, dat is echt rotzooi en ik kom ook een heel eind met de voorgeschreven dosis paracetamol (5 keer per dag 2 stuks) en op m'n tanden bijten
Xx
Over smaak valt niet te twisten... ik vond die vrouw helemaal niet mooiquote:Op dinsdag 1 november 2011 10:05 schreef Riann het volgende:
Ik heb gisteravond het programma obese terug gezien. Maar wat is dat een mooie meid van afgelopen zondag. En wat kan die goed zingen.
Succesquote:Op dinsdag 1 november 2011 14:42 schreef marcb1974 het volgende:
Meldt ook weer, ik moet echt,. Kan me gelukkig weer bewegen ondanks dat de hernia's nog niet weg zijn
Wowquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:45 schreef Juicyhil het volgende:
In 2,5 weken van vetpercentage 51 naar 44 gegaanIn kilo's 15 kilo. Alleen 13 kilo spieren erbij gekregen.
gewicht?quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:45 schreef Juicyhil het volgende:
In 2,5 weken van vetpercentage 51 naar 44 gegaanIn kilo's 15 kilo. Alleen 13 kilo spieren erbij gekregen.
Inderdaad... gewicht?quote:
Ahquote:Op woensdag 2 november 2011 08:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tink, zo'n inspiratieloos wereldgerecht...
Dat laat ik hier op FOK! maar even buiten beschouwingquote:
quote:Op woensdag 2 november 2011 09:15 schreef Sjeen het volgende:
Auw... Auw... Auw... Vier sets volleybal spelen is toch nog best intensief
Je hoeft niet perse al je sport te compenseren met eten he?! Als je maar zorgt dat je wat extra eiwit binnenkrijgt om te herstellen!quote:Op woensdag 2 november 2011 11:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn super bezig met sporten allemaal hier!![]()
Ik heb gisteren zo hard gesport dat ik 548 calorieën verbrand had met cardio kickboksen. Dan moet ik ineens zo ontzettend veel gaan eten om niet te weinig binnen te krijgen, dat schiet ook niet echt op dan.
Ik begin ook te merken dat ik eigenlijk niet veel afval op het moment, ik denk dat ik erg veel spieren opbouw. Mijn riem kan wel een gaatje strakker dus qua omvang gaat het wel beter natuurlijk.
ik ben over het algemeen ook een beetje inspiratie loos qua etenquote:Op woensdag 2 november 2011 08:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tink, zo'n inspiratieloos wereldgerecht...
Geef ze gewoon wegquote:Op donderdag 3 november 2011 06:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je die 8 kg chocorozijnen aanneemt, probeer je het dan ook niet erg hard...
Natuurlijk ga k die niet allemaal opeten, maar we kregen hier een discussie, als je er zo veel mogelijk op dezelfde dag zou, eten of je er dan meer van zou aankomen dan dat je er elke dag van eet.quote:Op donderdag 3 november 2011 06:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je die 8 kg chocorozijnen aanneemt, probeer je het dan ook niet erg hard...
ik denk dat je er meer van aankomt als je elke dag een beetje neemt. Als je in een keer heel veel eet, word je misselijk, gooi je de zooi er weer uit en hoef je de rest van je leven geen chocoladerozijnen meerquote:Op donderdag 3 november 2011 09:29 schreef seasushi het volgende:
[..]
Natuurlijk ga k die niet allemaal opeten, maar we kregen hier een discussie, als je er zo veel mogelijk op dezelfde dag zou, eten of je er dan meer van zou aankomen dan dat je er elke dag van eet.
Overigens is blijkbaar een hele grote zak chocorozijnen ontmoedigend gek genoeg.Staat hier op tafel en heb er 2 gehad.
ik eet dan een half jaar later gerust weer engelse drop hoorquote:Op donderdag 3 november 2011 10:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik denk dat je er meer van aankomt als je elke dag een beetje neemt. Als je in een keer heel veel eet, word je misselijk, gooi je de zooi er weer uit en hoef je de rest van je leven geen chocoladerozijnen meerBeen there, done that maar dan met engelse drop zo'n 18 jaar geleden...
Thanx!quote:Op donderdag 3 november 2011 15:14 schreef Sjeen het volgende:
NiceHeel veel succes met de komende fase!
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:52 schreef Purdey het volgende:
Ik ga me vandaag helemaal rond eten aan cheesecakeEn ik ga ervan genieten want ik ben jarig
Verder weinig nieuws. Paar dagen niet gepost. Gister weer op m'n laagste gewicht, en vandaag weer 7 ons aangekomen. Hurray.
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:52 schreef Purdey het volgende:
Ik ga me vandaag helemaal rond eten aan cheesecakeEn ik ga ervan genieten want ik ben jarig
Verder weinig nieuws. Paar dagen niet gepost. Gister weer op m'n laagste gewicht, en vandaag weer 7 ons aangekomen. Hurray.
Dat is dan ook geen lekker eten johquote:Op zaterdag 5 november 2011 10:25 schreef Purdey het volgende:
Gisteren 'alleen' taart en Chinees gegeten en ik merk dat ik het niet meer kan hebben. Ik voel het nu nog allemaal op m'n maag drijven. Vannacht enorm het zuur gehad ook. Lekker eten is een bitch.
emigratie??quote:Op maandag 7 november 2011 08:44 schreef Tink89 het volgende:
En weer 2 ons eraf![]()
Studie- en emigratiestress doet wonderen
Xx
waarom is dat nou precies zielig??quote:Op maandag 7 november 2011 11:13 schreef Purdey het volgende:
Wat goed Sjeen, hoe doe je dat? Ik volg graag je voorbeeld! Nee hoor meis, beterschap
Schade viel me mee na drie dagen losgaan. 1,5 kilo erbij.
@Lucky Ik heb wel een keer miles gedaan. Maar na 5 minuten was ik kapot. Kreeg de rest niet eens vol![]()
Even jullie mening: Vinden jullie het ook niet zielig dat die mensen bij Obese op straat moeten sporten? Ik ben nu dus op zoek naar binnensporten, die ik thuis kan doen omdat ik het totaal niet aandurf om buiten te sporten of om naar een sportschool te gaan. Gewoon uit schaamte voor mijn lijf. Terwijl ik niet eens het gewicht hebt van die mensen van obese.
Ierland, Cork om precies te zijnquote:Op maandag 7 november 2011 09:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
emigratie??![]()
waar gaat het heen??
Deels wel, anders is het minder 'leuk' om naar te kijken... aan de andere kant denk ik ook wel dat het op deze manier extra confronterend is voor de mensen zelf. Ze schamen zich dan wrs extra hard en het is de bedoeling dat dat eerste moment een wake-up call is.quote:Op maandag 7 november 2011 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik vind het wel stom dan ze nagenoeg naakt rondjes moeten draaien voor de camera. Kan me namelijk voorstellen dat dat vooral voor de sensatie is - 'omg wat erg, moet je kijken!'
Een dagelijks tussendoortje?quote:Op dinsdag 8 november 2011 09:56 schreef Tink89 het volgende:
Kwam er gisteren in de winkel achter dat een kletskop maar 35 kcal's bevat, die zijn mijn nieuwe tussendoortje![]()
Vanmorgen ontbeten met brown sugar cinnamon poptarts, niet echt een verstandige keuze
Xx
In plaats van het pakje sultana's dat ik normaal als tussendoortje neem op de uni.quote:
Waarom? Er zitten minder kcal's in dan in die sultana's...?quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ffffffffffffooooooooooooooooooouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut! *insert zweepsmiley*
Waarom niet iets voedzaams eten?quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In plaats van het pakje sultana's dat ik normaal als tussendoortje neem op de uni.
[..]
Waarom? Er zitten minder kcal's in dan in die sultana's...?
Xx
DP als je graag wil trollen moet je dat gewoon lekker doen, mij heb je er niet meequote:Op dinsdag 8 november 2011 10:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tink van mij mag je, ik bedoelde alleen dat sarabi.je komt vertellen dat je het fffffffoooooooooooooooooooouuuuuuuuuuut doet. Et voila.
Oke, ik snap dat een kletskoek wellicht niet supervoedzaam is, maar door de omstandigheden op de uni moet mijn tussendoortje aan een aantal eisen voldoen:quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarom niet iets voedzaams eten?
Je gaat elke dag een koek eten nu? Wel een verbetering dat je van 3 koeken naar 1 koek gaat
Maar waarom niet gewoon iets gezonds eten?
Trollen? Ze voorspelt je reactie en heeft het nog goed ook... dat zegt meer over jouw standaard-reactie dan over DP, toch?quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
DP als je graag wil trollen moet je dat gewoon lekker doen, mij heb je er niet mee
Jammer! Jouw gebetweter irriteert mij namelijk mateloos!quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
DP als je graag wil trollen moet je dat gewoon lekker doen, mij heb je er niet mee
Misschien een goed idee voor jou om een voedselcontainer aan te schaffenquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oke, ik snap dat een kletskoek wellicht niet supervoedzaam is, maar door de omstandigheden op de uni moet mijn tussendoortje aan een aantal eisen voldoen:
- Makkelijk mee te nemen
- Niet te duur
- Binnen 10 minuten fatsoenlijk kunnen opeten, zonder te proppen
- Geen stank verspreiden zoals een mandarijntje, wat vind ik dat toch altijd asociaal, als mensen dat in de trein/op school gaan zitten eten en ik kan geen appel meenemen, want die worden bruin als je ze van tevoren snijdt en door tandproblematiek kan ik er niet in bijten.
Sultana's zijn in mijn ogen al geen slecht tussendoortje, omdat ze prima binnen de grenzen van mijn kcal's per dag vallen. Kletskoppen zijn minder voedzaam, zit er dan ook minder lang van vol, maar bevatten dan ook nog minder kcal's.
Sarabi, als je suggesties hebt voor andere tussendoortjes die aan mijn 'eisen' voldoen, hoor ik het graag
DP, ik dacht wel dat jij het prima vond... vandaar dat je reactie zo raar was in mijn ogen
Dan zeg ik toch lekker hoe goed je het doetquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Trollen? Ze voorspelt je reactie en heeft het nog goed ook... dat zegt meer over jouw standaard-reactie dan over DP, toch?
Dat is gelukkig helemaal niet te merkenquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jammer! Jouw gebetweter irriteert mij namelijk mateloos!
Ik vind het niet prima. Maar iedereen heeft moeite met afvallen en iedereen moet zijn eigen manier vinden waarop her WELwerkt. Niemand kan daar demotiverende elementen bij gebruiken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oke, ik snap dat een kletskoek wellicht niet supervoedzaam is, maar door de omstandigheden op de uni moet mijn tussendoortje aan een aantal eisen voldoen:
- Makkelijk mee te nemen
- Niet te duur
- Binnen 10 minuten fatsoenlijk kunnen opeten, zonder te proppen
- Geen stank verspreiden zoals een mandarijntje, wat vind ik dat toch altijd asociaal, als mensen dat in de trein/op school gaan zitten eten en ik kan geen appel meenemen, want die worden bruin als je ze van tevoren snijdt en door tandproblematiek kan ik er niet in bijten.
Sultana's zijn in mijn ogen al geen slecht tussendoortje, omdat ze prima binnen de grenzen van mijn kcal's per dag vallen. Kletskoppen zijn minder voedzaam, zit er dan ook minder lang van vol, maar bevatten dan ook nog minder kcal's.
Sarabi, als je suggesties hebt voor andere tussendoortjes die aan mijn 'eisen' voldoen, hoor ik het graag
DP, ik dacht wel dat jij het prima vond... vandaar dat je reactie zo raar was in mijn ogen
[..]
Trollen? Ze voorspelt je reactie en heeft het nog goed ook... dat zegt meer over jouw standaard-reactie dan over DP, toch?
Achjah, ieder z'n mening, zoals ik zei: ik sta open voor suggesties
Xx lieverds, geen ruzie maken hoor
Ja, zo bedoelde ik prima ookquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind het niet prima. Maar iedereen heeft moeite met afvallen en iedereen moet zijn eigen manier vinden waarop her WELwerkt. Niemand kan daar demotiverende elementen bij gebruiken.
Waarom kom je dan hier? Je wilt alleen maar horen hoe goed je het doet? Kom dan niet trots vertellen dat je elke dag nu een kletskop gaat eten omdat je geen andere optie hebt.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, zo bedoelde ik prima ookDat jij niet met je vingertje gaat zitten wijzen naar mensen die het anders doen...
Txs, hier heb ik iets aanquote:Op dinsdag 8 november 2011 10:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien een goed idee voor jou om een voedselcontainer aan te schaffen
Raar woord maar het is een soort van thermosfles maar dan voor eten
Je eten blijft er warm (of juist koel in) ideaal voor tussendoortjes op de uni.
Dan kan je allerlei fruit en groente meenemen. Of kliekjes van de dag ervoor.
Maar als je dat niet wilt, waarom neem je niet gewoon een extra volkoren boterham mee? (of twee).
Als je wilt snoepen is dat best maar kies er dan bewust voor en niet omdat je geen andere optie hebt.
Bah, wat een rotreactie, ik zei enkel wat mijn eisen waren en dat, gezien die eisen, ik dacht dat het geen hele slecht keuze was, ook omdat de kcal's dus meevallen. Ik vroeg om suggesties, lijkt me duidelijk dat ik geen "eet een pak kletskoppen per dag" bedoel.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan zeg ik toch lekker hoe goed je het doet
Heb nu al spijt dat ik je serieus probeerde te helpen
Misschien een tip die jij liever hoort
Helemaal stoppen met gewoon eten en 1 heel pak kletskoppen per dag eten
Kom je vast ook niet boven de 1600kcal en val je ook lekker af
Hoezo daar wil ik niks van weten? Als je m'n reactie ziet, zie je dat ik gewoon "Txs, hier heb ik wat aan" typte... Maar een reactie als "Neem dan toch gewoon iets gezonds" is niet echt concreet en daar kan ik dan idd weinig mee.quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarom kom je dan hier? Je wilt alleen maar horen hoe goed je het doet? Kom dan niet trots vertellen dat je elke dag nu een kletskop gaat eten omdat je geen andere optie hebt.
Ik geef je net serieuze tips en daar wil je niets van weten, vraag het dan ook niet
Maar je snapt dat een kletskop niet gezond is?quote:Op dinsdag 8 november 2011 10:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoezo daar wil ik niks van weten? Als je m'n reactie ziet, zie je dat ik gewoon "Txs, hier heb ik wat aan" typte... Maar een reactie als "Neem dan toch gewoon iets gezonds" is niet echt concreet en daar kan ik dan idd weinig mee.
Ja, dat snap ikquote:Op dinsdag 8 november 2011 11:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar je snapt dat een kletskop niet gezond is?
Ik had inderdaad meteen andere opties kunnen geven
Maar zo'n voedselcontainer is echt fijn
Heb zelfs een keer op de uni sushi zitten eten
quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:01 schreef Tink89 het volgende:
Ach, ik neem de tip over de voedselcontainer mee en laat de rest van de discussie maar gewoon zitten![]()
Trouwens, even iets heel anders, nog 0,7 kilo en ik ben officieel 25 kilo kwijt:D Vriendjelief heeft een grote verrassing klaar liggen *zegtie* voor als m'n bmi onder de 30 is *nog iets minder dan 9 kilo te gaan*.
Een goed vriendinnetje vroeg vorige week, nadat ik uitlegde dat tussen de 80 en 85 kilo voor mij prima is, of ik me er dan bij neer ging leggen dat ik voor altijd dik zou blijven. Toen ik uitlegde dat dat voor mij een redelijk gewicht is, ik dan een buffer heb van een paar kilo zodat m'n bmi onder die 30 blijft als ik schommel, en ik nu eenmaal nooit een slanke den geweest ben, vond ze me een opgever. Stiekem deed dat best wel zeer...
Xx
Volgens mij heb ik hem bij Halfords gekochtquote:Op dinsdag 8 november 2011 11:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ikWaar koop ik zo'n voedselcontainer dan? Zijn die heel duur?
Sushi vind ik walgelijk...![]()
Xx
Jups, als ik tussen de 80 en 85 kom, ben ik tussen de 35 en 40 kilo afgevallen. Dat is 1/3 van de persoon die ik ooit was. Vind het lastig om met dat vriendinnetje te bespreken hoe ik me voel als zij zoiets zegt. Ze zegt dan dingen als "Ja, een bmi van 28 is nog steeds niet gezond" en daar heeft ze ergens wel gelijk in... Ik kan soms gewoon wat meer support en aanmoediging gebruiken dan zij kan geven, denk ik.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Lekkere vriendin dan!
Heeft ze nooit gehoord dat je sws al ver gaat als je meer dan 10% van je lichaamsgewicht af valt?
Dus dat je hardstikke goed bezig bent?
Ik zou me idd eerst op die 80-85 focussen (dat is ook mijn doel) en als je daar een paar jaar op zit kan je altijd nog kijken of het je mss lukt om er onder te gaan.
Maar eerst maar eens stabiel blijven op dat gewicht lijkt mij een prima doel hoor. Heeft niks met opgeven te maken.
Je bent verdorie dan bijna 35 kilo afgevallen?
Ik snap idd zelf ook wel dat een bmi van 22 ideaal is, maar ik heb sinds mijn 11e dat al niet meer gehad... en inmiddels heb ik wel spiermassa opgebouwd, het is niet alleen maar vet.quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:19 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, het is nog niet gezond nee, maar in vlg met wat het was ben je echt al zo enorm gezond!
Het is niet dat je na 5 kilo afvallen al zegt 'zo... en nu ben ik klaar'.
Moeilijk hoor. Wellicht denkt zij dat ze je hiermee helpt, maar ik kan me voorstellen dat jij er van baalt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, ik weet dat ze het goed bedoelt, maar ze zei het echt alsof ik me niet zo moest aanstellen en 'gewoon nog even moest doorzetten'.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:43 schreef Tink89 het volgende:
Ik snap idd zelf ook wel dat een bmi van 22 ideaal is, maar ik heb sinds mijn 11e dat al niet meer gehad... en inmiddels heb ik wel spiermassa opgebouwd, het is niet alleen maar vet.psst een BMI van 26 is al heel gezond volgens de artsen waar ik voor werkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, ik weet dat ze het goed bedoelt, maar ze zei het echt alsof ik me niet zo moest aanstellen en 'gewoon nog even moest doorzetten'.![]()
Dit is zó waar! Je kan slank zijn maar een ongezond hoog cholesterol en/of bloeddruk hebben, lekker vervette vaten kweken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:23 schreef RandomMoron het volgende:
waarschijnlijk ben je met een bmi van onder de 30 heel wat gezonder dan mensen met een perfecte bmi die de hele dag kaasbroodjes, croissants en weetikwat eten.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 12:23 schreef RandomMoron het volgende:
waarschijnlijk ben je met een bmi van onder de 30 heel wat gezonder dan mensen met een perfecte bmi die de hele dag kaasbroodjes, croissants en weetikwat eten.
Ik weet dat het weinig inhoud heeft van een onbekende, maar als ik kijk naar wat je al bereikt heb ben ik trots op je, en kan ik alleen maar bedenken dat die ander toch wel ergens mee zat om zo verbitterd te reageren.
Njah, het 'rare' is dat dit vriendinnetje zelf ook aan het afvallen is en op haar zwaarste punt +- 92 kilo woog. Da's ook maar 4 kilo minder dan ik nu weeg en ze blijft jojo-en, dus het is niet alsof ze niet weet hoe moeilijk het is. Ach, ik laat het er nu maar gewoon bij zitten met de wetenschap dat ik, als ze nog eens zoiets zegt, even uitleg waar het op staat :pquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:26 schreef Purdey het volgende:
Ik ben er ook weer even! Tink, allereerst, wat een 'fijne' vriendin. Doet me denken aan een ex beste vriendin van mezelf. Zelf was ze 65 kilo en klaagde dat ze zo dik was. Toen ik aan haar vroeg wat ze dan wel niet van mij vond zei ze doodleuk 'Nou, ik zou nooit zo willen zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen het zo ver laten komen.' Vanaf die zin was ze vriendin af.
ik dacht gister toen ik naar de sportschool ging : "oeh.. misschien had ik die laatste (paar) moeten laten staan"quote:Op woensdag 9 november 2011 09:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je hebt Sushi en Sushi Barreltje. Er is geen algemeen antwoord te geven op de vraag is Sushi echt echt heel erg slecht. Sommige sushi wel. Andere Sushi weer totaal niet.
Sowieso moet het kunnen, als diner. Maar uiteraard met maaate! Sushi heeft op mij ook altijd een aanstampeffect
quote:Op woensdag 9 november 2011 09:55 schreef Silmarwen het volgende:
Over Sushi, het ligt aan de vis.
Vette vissoorten zijn zalm, haring, makreel, heilbot, sprot en sardines.Matig vette vissoorten zijn forel, tonijn, poon en tarbot. Magere vissoorten zijn kabeljauw, koolvis, schol, tong, schelvis, mosselen en garnalen.
Maar garnalen en paling hebben weer een hoog cholesterol bijvoorbeeld. En vette vissen kunnen weer schadelijke stoffen bevatten zoals bijvoorbeeld tonijn.
1 keer in de maand!quote:Op woensdag 9 november 2011 10:25 schreef Silmarwen het volgende:
Ik denk dat sushi, net als alles, ook gewoon met mate moet.
Het is niet ongezond, tenzij je teveel eet. Maar de hele dag alleen maar appels eten is ook niet gezond!
Sushi, lijkt mij, is zeker niet slecht, maar je moet het niet elke dag eten.,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |