SPOILER: meer foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eman al-Obeidi WikiSPOILER: Alex Crawfort 'Bab-al-Aziziyah interview' en 'Gaddafi's hat' Noy Alooshe RemixOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten:
Reuters heeft een kaart van Libische bases, vluchtelingen, en protesten.SPOILER: meer kaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: eerdere topicsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste Frontpage-nieuwsberichten:
Obama: Strijd in Libi redde al vele levens
'Rebellen Libi nemen Ajdabiyah in'
Gadhafi: Coalitie maakt burgerslachtoffers
[upd] F-16's gaan mogelijk ook bombarderen
Hoe beoordeel je bronnen?
Dingen die je kunt doen om de Libirs te steunen
Libi Fototopic
Waarom grijpen we in in Libi ?
Discussieer: Lange termijn geo-politieke effecten revoluties.SPOILER: UN / NATO infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Landen die militaire steun verlenen:
• Belgi: stuurt zes F16 fighters, ook is de mijnenveger BNS Narcis in het gebied.
• Canada: stuurt zeven CF-18 fighters 140 soldaten naar de regio, het Halifax-class fregat HMCS Charlottetown is ook betrokken bij de operatie.
• Denemarken: stuurt zes F-16 fighters.
• Frankrijk: heeft Mirage en Rafale vliegtuigen op de bases Istres and at Solenzara gestationeerd. Tankvliegtuigen zijn gestationeerd op Istres. De anti-air destroyer Forbin is vlakbij het gebied. De carrier Charles de Gaulle wordt met haar volledige strike group naar de Libische kust uitgezonden. Tijdens een persconferentie werd gezegd dat er op dit moment (20-03) twintig vliegtuigen boven Libi actief zijn.
• Griekenland: stuurt vier F-16 fighters, twee fregatten en een AWACS.
• Itali: volgens het Pentagon nemen er elf fregatten deel aan de eerst aanvalsgolf.
• Nederland: Stuurt zes F-16's, een tanker en de Hr.ms. Haarlem, een mijnenveger.
• Noorwegen: stuurt zes F-16 fighters en een P-3 Orion surveillance vliegtuig. Hij kondigde ook aan humanitaire hulp te bieden.
• Qatar: volgens de Qatar News Agency zullen er tussen de vier en zes vliegtuigen (Mirages) meehelpen met het in stand houden van de no-fly zone boven Libi.
• Spanje: stuurt vier F-18 fighters, een tanker, one F100 frigate, one submarine and one P-3 Orion surveillance vliegtuig.
• Verenigde Arabische Emiraten: Heeft aangekondigd 24 vliegtuigen (Mirages en F-16’s) te zullen sturen.
• Verenigd Koninkrijk: Cameron heeft bevestigd dat Typhoon en Tornadofighters mee zullen participeren in de operatie, samen met tankers en surveillance vliegtuigen.
• Verenigde Staten: de VS hebben elf schepen uitgezonden, waaronder de carrier USS Enterprise. Ook worden doormiddel van Tomahawk-raketten SAM-sites uitgenomen. Volgens een woordvoerder van het Pentagon zijn er drie B-2 bommenwerpers en negentien F-16 en F-18 fighters actief boven Libi, als ook AC-130 PSYOP toestellen. Er zijn U-2 spionagevliegtuigen gestationeerd op Cyprus.
NAVO
• Heeft permanent AWACS vliegtuigen in de lucht, bemanningen worden geleverd door diverse lidstaten.
Landen die mogelijk de no-fly zone militair zullen steunen:
• Albanie: heeft bekend gemaakt klaar te zijn om te helpen.
• Jordani
• Kroati: heeft beloofd hulp te sturen, al dan niet militair.
• Saoedi-Arabie: Min. BuZa heeft bekend gemaakt mogelijk airstrikes uit te zullen voeren.
• Duitsland: schijnt indirect steun te gaan geven door posities in Afghanistan te gaan versterken, stuurt mogelijk AWACS-bemanningen. Ook wordt de campagne in Libi gecordineerd vanaf een militaire basis nabij Ramstein. (zie hieronder)
• Turkije: heeft bekend gemaakt de 'nodige voorbereidingen' te gaan treffen.
• Zweden: heeft aangegeven steun te zullen verlenen wanneer de NATO daarom vraagt. Stuurt humanitaire hulp.
Bases die in gebruik zijn:
• Duitsland: Ramstein - van hieruit wordt de operatie in Libi gecordineerd.
• Frankrijk: Istres, Solenzara, Saint-Dizier Robinson Air Base
• Griekenland: Souda, Aktion.
• Itali: Amendola, Aviano, Decimomannu, Gioia del Colle, Trapani, Pantelleria, Sigonella, Capodichino
• Spanje: Rota, Morn, Torrejn
• Verenigd Koninkrijk: RAF Akrotiri
Laatste update: 23-03, 00:37quote:Naamgebruik:
• Operation Mobile, Canada
• Opration Harmattan, Frankrijk
• Operation Ellamy, Verenigd Koninkrijk
• Operation Odyssey Dawn, Verenigde Staten
[ Bericht 0% gewijzigd door Drifter__ op 21-10-2011 08:21:14 ]![]()
http://www.hln.be/hln/nl/(...)uammar-Kadhafi.dhtml
Een reconstructie van de laatste uren van Mouammar Kadhafi
Versuft en gewond, maar duidelijk nog in leven. De laatste momenten van Kadhafi.
Zwaargewond en bloedend tegen een busje met joelende rebellen. Dat zijn de laatste momenten van kolonel Mouammar Kadhafi. De onderstaande beelden zijn, hoe wreed het bewind van de Libische oud-leider ook was, schokkend.
De precieze omstandigheden waarin Kadhafi bij zijn thuisplaats Sirte om het leven kwam, zijn onduidelijk. Een reconstructie van de bedoeenenzoon die Libi meer dan 40 jaar in zijn greep hield op basis van de berichten van de persbureaus Reuters en AFP en de Britse omroep BBC.
• Vanochtend vroeg besluiten Kadhafi en zijn belangrijkste loyalisten te vluchten uit Sirte, dat bijna volledig in handen is van de Nationale Overgangsraad (NTC).
• Een konvooi voertuigen vervoert onder andere Kaddafi en zijn zoon Mutassim. Ze proberen zich een weg te banen door de linies van de NTC.
• Franse en Amerikaanse vliegtuigen van de NAVO-missie vallen het konvooi rond 8.30 uur Belgische tijd aan. Op dat moment bevinden de voertuigen zich 3 4 kilometer ten westen van Sirte. Zeker vijftien wagens werden vernield.
• Kadhafi ontsnapt en gaat schuilen in een nabijgelegen betonnen rioolpijp.
• Rebellen van de NTC sluiten hem in. Volgens Reuters schieten de ze eerste met luchtdoelgeschut, maar heeft dat geen effect. Als de strijders te voet dichterbij komen opent een van de Kadhafi-aanhangers eventjes het vuur. Volgens een NTC-strijder schreeuwt de man: "Mouammar Kadhafi is hier en hij is gewond!"
• Kadhafi wordt rond de middag (plaatselijke tijd) gearresteerd. Hij heeft op dat moment ernstige verwondingen. De Arabische nieuwszender al-Jazeera toont beelden van een versufte en gewonde Kadhafi die wordt mishandeld door de mannen die hem omringen.
• Hoe Kadhafi uiteindelijk sterft, is onduidelijk. Er zijn verschillende lezingen. De premier van de NTC, Mahmoud Jibril, zegt dat een lichtgewonde Kadhafi na zijn arrestatie verzeild raakte in een kruisvuur tussen zijn getrouwen en NTC-strijders. Hij zou daarbij in zijn hoofd zijn getroffen door een kogel. Hij stierf hij bij aankomst in het ziekenhuis van Misurata, waar dokters DNA-stalen genomen hebben.
De lezing van een legercommandant van de NTC is dat Kadhafi tijdens het vuurgevecht voor zijn arrestatie gewond raakte aan onder meer zijn benen en schouder en daarna overleed.
Een getuige heeft tegen de BBC gezegd dat hij zag hoe Kadhafi om ongeveer half een 's middags lokale tijd in zijn buik werd geschoten met een pistool. Het is de twintigjarige Mohamed El Bibi die hiervoor de verantwoordelijkheid opeist. Hij wordt als een held op schouders gedragen met in zijn hand het vergulde handwapen van Kadhafi.
• Al-Jazeera zendt beelden uit van de dode Kadhafi die over de grond wordt gesleept. De NTC meldde dat het lijk naar een Moskee in de stad Misurata is gebracht.
• Fotografen van het Franse persbureau AFP constateren dat de lichamen van Kadhafi en zijn zoon Mutassim tentoongesteld liggen in een huis in Misurata.
[ Bericht 3% gewijzigd door Drifter__ op 21-10-2011 08:22:35 ]![]()
Als je als Saif al Islam deze beelden ziet, dan krijg je toch niet veel zin om je gewoon te gaan overgeven? Als je geen degelijke reputatie kan bewaren, wordt het veel moeilijker om met andere strijdende partijen te onderhandelen.![]()
Ik kan er niks aan doen, maar als je dan zo die beelden ziet, dan krijg ik toch een beetje medelijden met hem. Ik bedoel, het is wel een mens. Ik weet dat het een tiran was, en dat hij een schrikbewind heeft gevoerd, dat realiseer ik me terdege, maar als ik dat dan zo zie, dan krijg ik toch een beetje een naar gevoel.Breitling - Instruments for Professionals![]()
Saif schijnt volgens veel berichten dood te zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:19 schreef zuiderbuur het volgende:
Als je als Saif al Islam deze beelden ziet, dan krijg je toch niet veel zin om je gewoon te gaan overgeven? Als je geen degelijke reputatie kan bewaren, wordt het veel moeilijker om met andere strijdende partijen te onderhandelen.
Trouwens, voor de mensen die willen zien wat Muammar deed.
Als je wilt skippen, begin maar vanaf minuut 2.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon![]()
Uit de eerste video blijkt dat Muatassim levend was opgepakt door de rebellen.
http://www.liveleak.com/view?i=9fc_1319140358All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon![]()
Dan nog, het zendt een signaal naar de rest van Libi en ook naar mensen als Saleh, Assad,...;quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:28 schreef rakotto het volgende:
[..]
Saif schijnt volgens veel berichten dood te zijn.
Ik begrijp wat een poster hierboven schreef (dat hij wat medelijden voelde) maar zelfs los daarvan: gewoon uit pragmatische overwegingen is het soms beter om voorzichtig te zijn met straffen/executies/... van de tegenpartij.![]()
Zo iets heb ik ook ja, maar dan denk ik aan de verwoestingen die zijn leger heeft aangericht de afgelopen maanden.......we hebben de beelden nog.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:22 schreef CoolGuy het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar als je dan zo die beelden ziet, dan krijg ik toch een beetje medelijden met hem. Ik bedoel, het is wel een mens. Ik weet dat het een tiran was, en dat hij een schrikbewind heeft gevoerd, dat realiseer ik me terdege, maar als ik dat dan zo zie, dan krijg ik toch een beetje een naar gevoel.![]()
![]()
Ik heb geen medelijden met Gadaffi maar een land dat gesticht is op een politieke moord, zoals Libie straks, gaat ongetwijfeld geen florisante toekomst tegemoet.
Deze zogenaamde democratische opstand had geen schijn van kans gemaakt zonder onze vliegtuigen.
De vele volgelingen van Gadaffi, waarschijnlijk de halve bevolking of meer, zitten nu in hun achtertuin over de naam van hun verzets groep te vergaderen.
De namen Taliban en Hamas zijn al vergeven dus het verzet moet straks anders heten. Iets met Allah en Akbar zal het wel worden.![]()
Eerlijk gezegd zie ik de toekomst van Libie ook niet zo rooskleurig. Ze worden niet voor niets rebellen genoemd.....
Hoe zit het met de relatie van stammen onderling daar? Straks beginnen die nog te vechten om de macht....![]()
Of het laat ze zien wat er gebeurd met diegene die tot het bittere eind verzet blijven bieden. Als Assad nu zegt "Ik ga met pensioen in een bevriend land als jullie mij met rust laten" word er geen haar op zijn hoofd gekrenkt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:16 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dan nog, het zendt een signaal naar de rest van Libi en ook naar mensen als Saleh, Assad,...;
Ik begrijp wat een poster hierboven schreef (dat hij wat medelijden voelde) maar zelfs los daarvan: gewoon uit pragmatische overwegingen is het soms beter om voorzichtig te zijn met straffen/executies/... van de tegenpartij.Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.![]()
Op korte termijn heeft de NAVO dit vanuit militair-tactisch oogpunt natuurlijk wel prima gespeeld. De Libiers hebben het gevoel dat zij het zijn die hun dictator hebben verdreven, geen buitenlandse soldaten op de grond (officieel tenminste) en er is weer een dictator minder.
Wat er op de lange termijn met dat land gaat gebeuren is natuurlijk afwachten. In Irak durfden ze dit niet aan omdat ze bang waren voor een Shi'itische staat met alles erop en eraan....![]()
De discussie daargelaten over de behandeling van Khadaffi moeten mensen niet vergeten dat wij in wezen niet anders bezig waren na de Tweede Wereldoorlog. Als mensen maar lang genoeg geleden hebben en ze krjgen de kans voor een vorm van vergelding, dan gebeurt dit gewoon. Is het toelaatbaar? Nee, natuurlijk niet. Te begrijpen, dat is het echter wel.![]()
Zo kan je het ook bekijken, maar als je enige luxe gewent bent, ga je je ook niet overgeven als daarop levenslange celstraf volgt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:02 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Of het laat ze zien wat er gebeurd met diegene die tot het bittere eind verzet blijven bieden. Als Assad nu zegt "Ik ga met pensioen in een bevriend land als jullie mij met rust laten" word er geen haar op zijn hoofd gekrenkt.
(Ik weet dat het een dilemma is, normaal straf je als afschrikking, maar hier heb je met uitzonderlijke machtige criminelen te maken)
Er zijn toch nog argumenten tegen zo'n executie:
-is hij werkelijk wel schuldig aan dat alles?
-hoeveel ex-medestanders kunnen nu alles op hem afschuiven (vergeet niet hoeveel ex-Kadaffigetrouwen er nu voor de NTC vechten)
- hoeveel vragen blijven nu onbeantwoord? Kadaffi is bijvoorbeeld waarschijnlijk n van de weinigen die uitsluitsel had kunnen bieden over wat er Musa Al-Sadr gebeurd is, een Libanese religieuze leider die in 1978 spoorloos verdween. Of denk aan de Lockerbie-aanslag in 1988.![]()
Ben Ali heeft het tot nu toe best goed geregeld. Die zit met voldoende geld lekker in Saoedi-Arabi.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Dat zijn vragen die een heleboel mensen liever niet beantwoord hebben, met name van NATO-zijde. Hij moest en zou dood en het lijkt me heel sterk dat daarover niet gecommuniceerd is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:52 schreef zuiderbuur het volgende:
Er zijn toch nog argumenten tegen zo'n executie:
-is hij werkelijk wel schuldig aan dat alles?
-hoeveel ex-medestanders kunnen nu alles op hem afschuiven (vergeet niet hoeveel ex-Kadaffigetrouwen er nu voor de NTC vechten)
- hoeveel vragen blijven nu onbeantwoord? Kadaffi is bijvoorbeeld waarschijnlijk n van de weinigen die uitsluitsel had kunnen bieden over wat er Musa Al-Sadr gebeurd is, een Libanese religieuze leider die in 1978 spoorloos verdween. Of denk aan de Lockerbie-aanslag in 1988.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Een zeer naive post maar,.... is het dan nu niet zo dat heel Libi, althans, degene die anti Gdffi zijn, nu vrienden voor het leven zijn met het westen?Mai pben rai~!![]()
twitter:ReutersIndia twitterde op vrijdag 21-10-2011 om 12:15:53Flash: Gaddafi's son Saif al-Islam fleeing south towards Libya’s border with Niger - NTC reageer retweet
![]()
Dat heb ik ook wel, beetje kwaad met kwaad vergelden idee, hij heeft verschrikkelijke dingen gedaan dus mag dat ook met hem gebeuren. Tja. Ik bekijk de beelden dan ook maar nietquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:22 schreef CoolGuy het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar als je dan zo die beelden ziet, dan krijg ik toch een beetje medelijden met hem. Ik bedoel, het is wel een mens. Ik weet dat het een tiran was, en dat hij een schrikbewind heeft gevoerd, dat realiseer ik me terdege, maar als ik dat dan zo zie, dan krijg ik toch een beetje een naar gevoel.![]()
![]()
Nou vind ik de vergelijking met de WO2 niet erg sterk (en daar hebben alle leiders nog soort van een proces gehad, maar goed, dat was een oorlog en geen opstand), maar het helpt voor de beeldvorming niet dat ze voortdurend allahuackbar schreeuwen. Dat is natuurlijk een culturele kwestie, maar als beeld komt het over als een religieuze lynchmob, en dat zien wij in het westen al snel als barbaars, en iets dat je hier dan ook nooit tegen zult komen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:17 schreef Dekatria het volgende:
De discussie daargelaten over de behandeling van Khadaffi moeten mensen niet vergeten dat wij in wezen niet anders bezig waren na de Tweede Wereldoorlog. Als mensen maar lang genoeg geleden hebben en ze krjgen de kans voor een vorm van vergelding, dan gebeurt dit gewoon. Is het toelaatbaar? Nee, natuurlijk niet. Te begrijpen, dat is het echter wel.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Wat een onzin, je hoeft alleen maar fok te lezen over wat mensen hier wel niet met pedo's en straatrovers zouden doen, als het niet zulke lafbekken waren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou vind ik de vergelijking met de WO2 niet erg sterk (en daar hebben alle leiders nog soort van een proces gehad, maar goed, dat was een oorlog en geen opstand), maar het helpt voor de beeldvorming niet dat ze voortdurend allahuackbar schreeuwen. Dat is natuurlijk een culturele kwestie, maar als beeld komt het over als een religieuze lynchmob, en dat zien wij in het westen al snel als barbaars, en iets dat je hier dan ook nooit tegen zult komen.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Ik geloof wel dat we hier lynchmobs hebben, maar geen religieus geinspireerde.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Heb precies hetzelfde. Het was toch ook een vader en een mens. Ik denk dat het ook goed is om je zo te voelen. Het betekent volgens mij dat je niet teveel afgestompt bent en dat je vindt dat zelfs de grootste criminelen met bepaalde ondergrens van menswaardigheid behandeld moeten worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:22 schreef CoolGuy het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar als je dan zo die beelden ziet, dan krijg ik toch een beetje medelijden met hem. Ik bedoel, het is wel een mens. Ik weet dat het een tiran was, en dat hij een schrikbewind heeft gevoerd, dat realiseer ik me terdege, maar als ik dat dan zo zie, dan krijg ik toch een beetje een naar gevoel.
Er zijn genoeg mensen in Nederland die dergelijke taferelen graag zouden zien bij verkrachters en pedofielen. Dat is toch niet te geloven?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2011 13:16:10 ]![]()
Gelukkig staan niet alle Libiers erachter dat hij vermoord is, gister sprak ik met een (Libische) vriendin die opgelucht was, maar hem liever voor een rechter had gezien. Een andere vriend vond echter dat er geen andere optie was, aangezien Mohammed Gaddafi al eens ontsnapt is. Gaddafi gevangenhouden zou te veel risico op ontsnapping met zich meebrengen, maar ook zorgen voor onenigheid onder de Libiers (waar zou hij berecht moeten worden etc. etc.).
Het is wel begrijpelijk, maar toch heb ik er ook een heel naar gevoel bij...Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+![]()
Jezus, wat een sneu bende bij elkaar. Maar ook ik heb er een naar, triest gevoel bij. Mooi dat ze hem nu eindelijk hebben, maar de manier waarop mensen met elkaar om kunnen gaan, dat wordt maar mooi weer even duidelijk nu. Zorgelijk om te zien.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 10:11 schreef kikoooooo het volgende:
https://www.facebook.com/video/video.php?v=10150362228663094
Duidelijke beelden. Jezus.![]()
mwahquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou vind ik de vergelijking met de WO2 niet erg sterk (en daar hebben alle leiders nog soort van een proces gehad, maar goed, dat was een oorlog en geen opstand), maar het helpt voor de beeldvorming niet dat ze voortdurend allahuackbar schreeuwen. Dat is natuurlijk een culturele kwestie, maar als beeld komt het over als een religieuze lynchmob, en dat zien wij in het westen al snel als barbaars, en iets dat je hier dan ook nooit tegen zult komen.
in god's naam, godzijdank, godverdomme, god bless America etc.
behalve die laatste roep ik het voortdurend maar ik ben nu niet echt gelovig ... voor een buitenstaander klinkt het niet heel erg anders maar je moet niet al teveel achter zoeken denk ikOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
quote:'Kaddafi's zoon Saif al-Islam gewond opgepakt'
TRIPOLI - Kaddafi's zoon Saif al-Islam is opgepakt nabij de stad Zlitan, ten oosten van Tripoli. Een foto van zijn aanhouding zal worden getoond, na het verzorgen van zijn wonden.
Dat heeft de Nationale Overgangsraad gemeld, volgens de Arabische nieuwszender al-Arabiya vrijdag.
Eerder op de dag had de Overgangsraad nog gemeld dat de zoon naar Niger probeerde te vluchten.
Saif al-Islam was de gedoodverfde opvolger van Muammar Kaddafi, totdat die enkele maanden geleden door het volk en de NAVO uit de macht werd verdreven.
Kaddafi werd donderdag, acht maanden na het begin van de opstanden tegen zijn regime, in zijn geboorteplaats Sirte gevonden en omgebracht. Ook zijn zoon Mutassim is gedood en aanvankelijk werd gemeld dat ook Saif al-Islam dood zou zijn.
Strafhof
Saif al-Islam wordt, net als zijn vader werd, gezocht door het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag, dat hem wilde berechten voor misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden.
Interpol en het Internationaal Strafhof (ICC) riepen donderdag Saif al-Islam Kaddafi opgeroepen zich ''in het belang van de gerechtigheid'' zo snel mogelijk over te geven. Dat staat in een verklaring van beide organisaties.
Arrestatie
De arrestatie van Saif-al Islam was in augustus ook al een keer gemeld. De zoon van Kaddafi meldde zich toen zelf bij westerse journalisten om dat bericht te ontzenuwen.
Saif al-Islam was de meest prominente zoon van Kaddafi. Sinds de opstanden tegen het oude regime van Libi in februari begonnen, trad hij regelmatig op als woordvoerder van zijn vader. Jarenlang gold de tweede zoon van de kolonel als diens gedoodverfde opvolger.![]()
Mja het is heel dubbel, want als je dan zo'n verhaal hoort over een of andere losgeslagen ransaap die dan een kindje van net een jaar oud seksueel misbruikt heeft dan denk ik ook van, sla gewoon een metalen buis krom op z'n kop, maar goed, das denken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:15 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Heb precies hetzelfde. Het was toch ook een vader en een mens. Ik denk dat het ook goed is om je zo te voelen. Het betekent volgens mij dat je niet teveel afgestompt bent en dat je vindt dat zelfs de grootste criminelen met bepaalde ondergrens van menswaardigheid behandeld moeten worden.
Er zijn genoeg mensen in Nederland die dergelijke taferelen graag zouden zien bij verkrachters en pedofielen. Dat is toch niet te geloven?
maar dan zie je dergelijke beelden, wat daadwerkelijk echt is, van hoe mensen met elkaar om kunnen gaan blijkbaar, en dan heb ik daar toch moeite mee om te zien.Breitling - Instruments for Professionals![]()
Wij hebben makkelijk praten achter onze toetsenborden. Wij zijn niet net beschoten door de lijfwacht van de gevallen dictator, wij lopen niet met het adrenaline gierend door onze aderen in een vreemde stad waar om elke hoek de dood op je kan wachten.
Ik heb ook verder weinig moeite met de dood van iemand die zijn land in een burgeroorlog heeft gestort omdat hij de macht niet wilde opgeven en daarmee de dood van tienduizdenden heeft veroorzaakt.
En dat gebruik van 'Allah' om de drie woorden, dat heeft voor 80% niks te maken met actief geloof. Ik gebruik in Turkije het woord Insallah om de haverklap en ik bedoel er niks meer of minder mee dan dat ik hoop dat iets zal gebeuren.![]()
Mooi gezegdquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:20 schreef HiZ het volgende:
Wij hebben makkelijk praten achter onze toetsenborden. Wij zijn niet net beschoten door de lijfwacht van de gevallen dictator, wij lopen niet met het adrenaline gierend door onze aderen in een vreemde stad waar om elke hoek de dood op je kan wachten.
Ik heb ook verder weinig moeite met de dood van iemand die zijn land in een burgeroorlog heeft gestort omdat hij de macht niet wilde opgeven en daarmee de dood van tienduizdenden heeft veroorzaakt.
En dat gebruik van 'Allah' om de drie woorden, dat heeft voor 80% niks te maken met actief geloof. Ik gebruik in Turkije het woord Insallah om de haverklap en ik bedoel er niks meer of minder mee dan dat ik hoop dat iets zal gebeuren.
-![]()
http://www.zie.nl/video/o(...)Kaddafi/m1ezx54fonjt
Hier kun je duidelijk zien hoe hij aan zijn einde is gekomen...![]()
En over het algemeen vinden de meeste Libiers het ook jammer dat hij niet is berecht, je moet natuurlijk niet de actie van een 18-jarige soldaat representatief stellen voor het hele land.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:20 schreef HiZ het volgende:
En dat gebruik van 'Allah' om de drie woorden, dat heeft voor 80% niks te maken met actief geloof. Ik gebruik in Turkije het woord Insallah om de haverklap en ik bedoel er niks meer of minder mee dan dat ik hoop dat iets zal gebeuren.
Ik hoop dus dat Saif Al-Islam levend is opgepakt en word berecht. Dit zou een mooi moment kunnen zijn om, nochtans de 'moord' op Gadhaffi, te laten zien dat Libie een nieuw anders land. Een rechtstaat. Kan Saif, net zoals in 2003, weer het gezicht zijn van een nieuwe wind door Libie.Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole![]()
Nee, er zijn nog andere videos in het vorige topic van momenten na deze video.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 16:04 schreef Viksnikker het volgende:
http://www.zie.nl/video/o(...)Kaddafi/m1ezx54fonjt
Hier kun je duidelijk zien hoe hij aan zijn einde is gekomen...
Hier gaan ze nogal normaal met hem om vind ik. Voornamelijk alleen maar gejuich.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon![]()
Westerse burgers of westerse regimes?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:11 schreef KNAK het volgende:
Een zeer naive post maar,.... is het dan nu niet zo dat heel Libi, althans, degene die anti Gdffi zijn, nu vrienden voor het leven zijn met het westen?Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia![]()
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia![]()
Religieus genspireerde mob? Hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:53 schreef speknek het volgende:
Ik geloof wel dat we hier lynchmobs hebben, maar geen religieus geinspireerde.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die rebelletjes zijn geen haar beter als je het mij vraagt. Net of Kadaffi ook geen goede dingen voor Libi heeft gedaan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:22 schreef CoolGuy het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar als je dan zo die beelden ziet, dan krijg ik toch een beetje medelijden met hem. Ik bedoel, het is wel een mens. Ik weet dat het een tiran was, en dat hij een schrikbewind heeft gevoerd, dat realiseer ik me terdege, maar als ik dat dan zo zie, dan krijg ik toch een beetje een naar gevoel.'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)![]()
De burgeroorlog is veroorzaakt door de NATO. Zonder olie en andere koloniale belangen was het niet meer dan een klein oproer, wat ongetwijfeld zou zijn neergeslagen. Hard, zoals dat in een dictatuur gaat, maar met veel minder leed dan de burgeroorlog van een half jaar.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:20 schreef HiZ het volgende:
Ik heb ook verder weinig moeite met de dood van iemand die zijn land in een burgeroorlog heeft gestort omdat hij de macht niet wilde opgeven en daarmee de dood van tienduizdenden heeft veroorzaakt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Omdat ze allah is groot roepen op het moment dat ie gelynched wordt. Dat lijkt op een offering. Voor de duidelijkheid: ik weet dat het cultureel is en niet daadwerkelijk religieus geinspireerd, ik bedoelde te duiden waarom het beeld voor ons westerlingen barbaars overkomt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Religieus genspireerde mob? Hoe kom je daar nou bij?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Nog meer beelden van Kazaffi, hij praat zelfs tegen de mensen en roept "Mercy" en de mensen zeggen, Jij hebt geen mercy gekend.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon![]()
Het ´westen´ is wel het laatste die andere culturen mogen beoordelen of ze ´barbaars´ zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat ze allah is groot roepen op het moment dat ie gelynched wordt. Dat lijkt op een offering. Voor de duidelijkheid: ik weet dat het cultureel is en niet daadwerkelijk religieus geinspireerd, ik bedoelde te duiden waarom het beeld voor ons westerlingen barbaars overkomt.![]()
"They made a desert and called it peace"quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De verlaten straten van het gevallen Sirte 12 foto's
Dat was een stad met 75.000 inwoners. Maandenlang door Nato gebombardeerd, belegerd en afgesloten door rebellen die alles de stad inschoten wat ze maar konden vinden. Over barbaars gesproken..![]()
![]()
Jeetje wat erg zeg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De verlaten straten van het gevallen Sirte 12 foto's
Dit komt voornamelijk door bombardementen van de NAVO?![]()
tuurlijk is het barbaars, maar dat is oorlog nu eenmaal, ik denk niet dat ik persoonlijk en de meeste mensen hier op fok anders hadden gehandeld, als je in zo'n situatie zou verkerenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat ze allah is groot roepen op het moment dat ie gelynched wordt. Dat lijkt op een offering. Voor de duidelijkheid: ik weet dat het cultureel is en niet daadwerkelijk religieus geinspireerd, ik bedoelde te duiden waarom het beeld voor ons westerlingen barbaars overkomt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Oh God bewaar me voor halvegaren die niet begrijpen dat olie kopen goedkoper is dan olie veroveren.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De burgeroorlog is veroorzaakt door de NATO. Zonder olie en andere koloniale belangen was het niet meer dan een klein oproer, wat ongetwijfeld zou zijn neergeslagen. Hard, zoals dat in een dictatuur gaat, maar met veel minder leed dan de burgeroorlog van een half jaar.![]()
Vertel je er ook even bij dat de meeste burgers bedankten voor de rol van menselijk schild en daarom de laatste stelling van de dictator al lang hadden verlaten?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
"They made a desert and called it peace"
Dat was een stad met 75.000 inwoners. Maandenlang door Nato gebombardeerd, belegerd en afgesloten door rebellen die alles de stad inschoten wat ze maar konden vinden. Over barbaars gesproken..![]()
Goed om te zien dat 'ie zijn laatste momenten waarschijnlijk in extreme angst heeft door moeten brengen, doet me een beetje denken aan de beelden van Caeucescu eind jaren tachtig.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Beetje bizar allemaal en zo slecht was ie toch niet?
[ Bericht 4% gewijzigd door princem op 21-10-2011 20:51:04 (foutje ) ]![]()
Sirte's toestand komt niet alleen door de NATO bombardementen. Het komt ook door de hevige gevechten tussen de Kadaffi huurlingen en de Libiers. Dit was het zwaarste strijd na Misrata.
Je moet eens de foto's van Misrata zien en eens kijken wat Kazaffi DIE stad aan heeft gedaan.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon![]()
Saif ligt in Zlitan volgens de NTC met een been minder en is op sterven.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon![]()
RIP Gadaffi.
"Unlimited power is apt to corrupt the minds of those who possess it"
Jammer dat hij niet berecht kon worden, had graag het onderstaande in Den Haag willen zien.
Het onderwerp zou dan alleen zijn Westerse vriendjes zijn.
![]()
Laatste momenten van Muttasim...en laatste sigaret.
Na de executie:
(schokkende foto's)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Muridae op 21-10-2011 23:04:10 ]![]()
echt ziek, wetend dat die gast binnen enkele minuten afgemaakt wordt..quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:44 schreef Muridae het volgende:
Laatste momenten van Muttasim...en laatste sigaret.
....![]()
![]()
Talitha van Zon en haar voormalige vriendin zullen deze beelden, onder genot van een wijntje, nog wel een paar keer met liefde bekijken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 22:52 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
echt ziek, wetend dat die gast binnen enkele minuten afgemaakt wordt..![]()
Erg weird om dit allemaal zo te zien. Je vraagt je echt af wat er allemaal door de hoofden spookten van Khadafi en zonen op die laatste momenten.
Handje kus.![]()
Ik weet precies wat er door hun hoofden ging.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:03 schreef Drifter__ het volgende:
Erg weird om dit allemaal zo te zien. Je vraagt je echt af wat er allemaal door de hoofden spookten van Khadafi en zonen op die laatste momenten.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:02 schreef EL_Presidente het volgende:
Al-Saadi Kadaffi, die voetballer?? waar is hij eigenlijk? wordt hij ook gezocht?http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Saadi_al-Gaddafiquote:Al-Saadi al-Gaddafi (born 25 May 1973), is a professional football player. On 22 August 2011, he was reported to have been arrested by the National Liberation Army.[294] However, this turned out to be incorrect. In the late evening of 22 August 2011 he spoke with members of the international press.[295] On 30 August, a senior NTC official claimed that Al-Saadi al-Gaddafi had made contact to discuss the terms of his surrender, indicating also that he would wish to remain in Libya.[296]![]()
Ik heb vooral met Aisha Khadafi te doen...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:03 schreef Drifter__ het volgende:
Erg weird om dit allemaal zo te zien. Je vraagt je echt af wat er allemaal door de hoofden spookten van Khadafi en zonen op die laatste momenten.
Die heeft waarschijnlijk al haar vader en broers op het nieuws gezien.![]()
Je pa zo vernederd zien worden op tv........quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:05 schreef Muridae het volgende:
[..]
Ik heb vooral met Aisha Khadafi te doen...
Die heeft waarschijnlijk al haar vader en broers op het nieuws gezien.
Ach ja, zelf was ie geen lieverdje nee.![]()
Nop, terwijl pics van Khadafi en andere zoon zeer snel online waren. Dus ik betwijfel het dat Saif gevonden is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:07 schreef EL_Presidente het volgende:
Nog steeds geen recente foto's van Saif he?![]()
Daarom was dit een uitgelezen kans om te laten zien dat Libi aan het veranderen is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:09 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Je pa zo vernederd zien worden op tv........
Ach ja, zelf was ie geen lieverdje nee.![]()
Allaho akbar roepen en met het hoofd spelen van een dode Khadaffi is niet waar de islam voor staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:11 schreef Muridae het volgende:
[..]
Daarom was dit een uitgelezen kans om te laten zien dat Libi aan het veranderen is.![]()
Allaho akbar roepen en met het hoofd spelen van een dode Khadaffi is niet waar de islam voor staat.Vanuit Islamitisch oogpunt is dit idd totaal verkeerd gewoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maakt de rebellen bijna geen haar beter dan Khadafi zelf.![]()
![]()
Vraag meaf wat mutassim te vertellen heeft in die filmpjesIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
ik hoorde hem zeggen iets met "geld", waarschijnlijk zei hij van: "ik geef jullie zo veel geld als dat jullie willen" (onderhandelen)quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:17 schreef Slayage het volgende:
Vraag meaf wat mutassim te vertellen heeft in die filmpjes
![]()
Je hoort sommige mensen in dat filmpje waar Kadaffi belaagd wordt ook " haram! Haram! " roepen , maarja probeer zon doorgedraaide meute maar iets zinnigs uitte leggenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:15 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Vanuit Islamitisch oogpunt is dit idd totaal verkeerd gewoon.
Maakt de rebellen bijna geen haar beter dan Khadafi zelf.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
En je hoort andere ook "laat hem in leven" "laat hem in leven" roepen. Moeilijk natuurlijk wanneer 95% van Libi nu met een wapen rondloopt...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je hoort sommige mensen in dat filmpje waar Kadaffi belaagd wordt ook " haram! Haram! " roepen , maarja probeer zon doorgedraaide meute maar iets zinnigs uitte leggen![]()
In het 1ste filmpje:quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:17 schreef Slayage het volgende:
Vraag meaf wat mutassim te vertellen heeft in die filmpjes
Wat de rebellen roepen:
- Je pa en jij hebben het land leeggeroofd.
- 40 jaar lang hebben jullie de olie opgezogen.
- Je verblijft altijd in het buitenland.
- Onze jeugd vermoord.
Ik hoor niet duidelijk wat Mutassim zegt.
2de filmpje:
- Zeg Allah Akbar
3de filmpje:
Ik hoor iemand, "het is het lot van deze hond" roepen.![]()
Als Mutassim gedood is, stel ik me daar toch vragen bij... waarvan werd hij juist beschuldigd?
Ik lees vooral dat hij in luxe leefde als een playboy, maar was hij betrokken bij foltering of moordpartijen?![]()
In dat laatste oorlog leidde hij units in de gevechten, zoals seif en khamisquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Als Mutassim gedood is, stel ik me daar toch vragen bij... waarvan werd hij juist beschuldigd?
Ik lees vooral dat hij in luxe leefde als een playboy, maar was hij betrokken bij foltering of moordpartijen?
Hij was ook politiek gericht, ooit wou hij een coupe plegen op zijn vader en was dat mislukt. Hij vluchtte naar Egypte en keerde terug nadat zijn vader hem het had vergeven.All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon![]()
De beelden maken me toch wel erg misselijk, vooral die vandaag zijn vrijgegevenOndanks dat dit z'n verdiende loon is kan ik er niet opkomen hoe je een gewonde 69 jarige man, die duidelijk niet meer lang te leven heeft, kunt trekken en duwen en meeslepen, en ondertussen ook nog klappen geven.... De man is aan het sterven, laat het. Ze hadden dit beter niet kunnen doen..
-![]()
k vraag me vooral af waar zijn al die miljarden in Zwitserland heen gegaanquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik lees vooral dat hij in luxe leefde als een playboy, maar was hij betrokken bij foltering of moordpartijen?Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Hij zegt ook iets over: Matassim; ons laten vechten (als in volk tegen elkaar/burgeroorlog) Ik zal het morgen wel proberen om t te vertalenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:40 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
In het 1ste filmpje:
Wat de rebellen roepen:
- Je pa en jij hebben het land leeggeroofd.
- 40 jaar lang hebben jullie de olie opgezogen.
- Je verblijft altijd in het buitenland.
- Onze jeugd vermoord.
Ik hoor niet duidelijk wat Mutassim zegt.
2de filmpje:
- Zeg Allah Akbar
3de filmpje:
Ik hoor iemand, "het is het lot van deze hond" roepen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon![]()
En de beelden erna ook. Ik krijg een raar gevoel als ik die massa zo zie trekken aan het lijk. Het is ook niet dat je dit voor het eerst ziet. Dat spelen met lijken en onbeschofte getrek alsof het een aanraakprijs is zie je bijna altijd uit die hoek komen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:55 schreef SteelDogg het volgende:
De beelden maken me toch wel erg misselijk, vooral die vandaag zijn vrijgegevenOndanks dat dit z'n verdiende loon is kan ik er niet opkomen hoe je een gewonde 69 jarige man, die duidelijk niet meer lang te leven heeft, kunt trekken en duwen en meeslepen, en ondertussen ook nog klappen geven.... De man is aan het sterven, laat het. Ze hadden dit beter niet kunnen doen..
Het is net of er een trigger los komt bij die mensen en ze in beesten veranderen.Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*![]()
Zwitserland had hij vrij weinig meer staan, omdat een van zijn zonen niet goed was behandeld. Denk dat Nederland wat meer kan met zijn administratiekantoortje.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
k vraag me vooral af waar zijn al die miljarden in Zwitserland heen gegaan![]()
Ik weet niet waarom, maar ondanks alles heb ik wel een klein beetje medelijden. Die man was duidelijk ziek in z'n hoofd... Hij dacht echt dat de Libirs van hem hielden. Gewoon ziek in z'n hoofd. En dan geeft hij zich over, onbewapend, en ondanks dat ie ook nog eens flink bloed aan z'n hoofd en dat word ie van alle kanten geslagen, bespot. Ze moesten zich niet verlagen tot zijn niveau..:{quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 00:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En de beelden erna ook. Ik krijg een raar gevoel als ik die massa zo zie trekken aan het lijk. Het is ook niet dat je dit voor het eerst ziet. Dat spelen met lijken en onbeschofte getrek alsof het een aanraakprijs is zie je bijna altijd uit die hoek komen.
Het is net of er een trigger los komt bij die mensen en ze in beesten veranderen.-![]()
Gezien de vele filmpjes rondom zijn laatste uren denk ik dat er ook opnames zijn van zijn executie. Maar dat ze die niet vrijgeven omdat ze realiseren dan als monsters weggezet worden door de rest van de wereld.Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
De keerzijde van evolutie wordt maar weer eens duidelijk. Dit hele verhaal is voor mij alleen maar een eye-opener geweest, en de gedachte dat dit dagelijks overal gebeurt maakt het alleen maar harder en triester. En tegelijkertijd is dat besef, dat er desondanks mensen zijn die medelijden, spijt en naastenliefde kennen, het enige positieve wat ik hier nog enigzins aan kan verbinden. Voor de rest is alles even triest. En het hoe en waarom van 'liefde' in het evolutieproces is voor mij het grootste mysterie van het leven.![]()
Precies.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 00:08 schreef SteelDogg het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar ondanks alles heb ik wel een klein beetje medelijden. Die man was duidelijk ziek in z'n hoofd... Hij dacht echt dat de Libirs van hem hielden. Gewoon ziek in z'n hoofd. En dan geeft hij zich over, onbewapend, en ondanks dat ie ook nog eens flink bloed aan z'n hoofd en dat word ie van alle kanten geslagen, bespot. Ze moesten zich niet verlagen tot zijn niveau..:{
Medelijden heb ik niet. Alhoewel het je wel aangrijpt dat je zon ex-dictator ziet als aangeschoten lammetje. Maar dat getrek en gesjor, alsof ze een prijs hebben gewonnen. Dat "onmenselijke" is denk ik het woord wat ik moet hebben. Je krijgt zo niet het idee dat de bevolking daar nu echt op zoek is naar vrede en democratie. Sterker, dat ze er helemaal niet toe in staat zijn.Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
Maar je hebt ze er wel tussen zitten. Het probleem is dat ze er niet mee weten om te gaan. Dat menselijke tegenover je grootste vijand. Ze wisten duidelijk niet wat ze moesten doen... En er hoeft er maar n idioot tussen te zitten die de trekker overhaalt. En dat is er gebeurd gister
-![]()
quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:43 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Het ´westen´ is wel het laatste die andere culturen mogen beoordelen of ze ´barbaars´ zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Waaromquote:? De koude oorlog was de langste periode van vrede in Europa. Voor de rest zijn wij altijd een oorlogszuchtig zooitje geweest dat telkens elkaar binnenviel en afslachtte
![]()
![]()
[En nu willen ze samen een land gaan vormen, terwijl italianen steeds slechter Engels gaan praten en iedereen denkt dat hun land het centrum van de wereld is
Ik was vorige week in Itali en dan zie op TV eerst Europa heel snel, en dan een groot Itali, met wat kleine grijze landjes eromheen, zwaar vertekend was dat.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
![]()
Op de ambassade in Brussel is het nieuwe volkslied van Libi gezongen, of beter het oude...
Het absurde is dat het toch echt doet denken aan de intro van "FC De Kampioenen", een (te) lang durende Vlaamse reeks over een caf-voetbalploegje die oeverloos herhaald is/wordt op de Vlaamse openbare omroep. Het Libische volkslied was er in elk geval eerst...Oordeel zelf!
![]()
Oa naar NL, geinvesteerd in Tamoil.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
k vraag me vooral af waar zijn al die miljarden in Zwitserland heen gegaanIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Italianen steeds slechter engels gaan spreken? Hebben ze dat ooit gedaan dan? Mijn ervaring is nu juist dat italianen engels gaan leren om internationale media te kunnen lezen omdat hun kranten en tv en radiozenders allemaal in handen van Berlusconi zijn.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
[En nu willen ze samen een land gaan vormen, terwijl italianen steeds slechter Engels gaan praten en iedereen denkt dat hun land het centrum van de wereld is
Ik was vorige week in Itali en dan zie op TV eerst Europa heel snel, en dan een groot Itali, met wat kleine grijze landjes eromheen, zwaar vertekend was dat.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ja, hij deed er immers niks tegen terwijl hij op de hoogte was en zich in een zeer bevoorrechte positie bevond daardoor.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 23:51 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik lees vooral dat hij in luxe leefde als een playboy, maar was hij betrokken bij foltering of moordpartijen?![]()
Het is niet geheel onverwacht dat iedereen zijn woede op hem als persoon zou gaan uiten zodra hij werd gevonden. Dik 40 jaar leefde iedereen daar onder zijn bewind, dat kunnen wij ons niet eens voorstellen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 00:08 schreef SteelDogg het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar ondanks alles heb ik wel een klein beetje medelijden. Die man was duidelijk ziek in z'n hoofd... Hij dacht echt dat de Libirs van hem hielden. Gewoon ziek in z'n hoofd. En dan geeft hij zich over, onbewapend, en ondanks dat ie ook nog eens flink bloed aan z'n hoofd en dat word ie van alle kanten geslagen, bespot. Ze moesten zich niet verlagen tot zijn niveau..:{![]()
Nee ik heb gemerkt dat men steeds slechter Engels gaat spreken. ik heb daar ook een Engelse professor ontmoet die het beaamde, hij deed veel wetenschappelijke vertalingen naar het Engelsquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Italianen steeds slechter engels gaan spreken? Hebben ze dat ooit gedaan dan? Mijn ervaring is nu juist dat italianen engels gaan leren om internationale media te kunnen lezen omdat hun kranten en tv en radiozenders allemaal in handen van Berlusconi zijn.
Hij zegt ook dat als men wil gaan studeren, dat dan pas een inhaalslag gemaakt moet worden op eigen initiatief.
In De Oekrane en Rusland praten alle jongeren onder de dertig veel beter Engels dan in Itali
Werkelijk alles wordt vanuit het Engels vertaald naar het Italiaans
Ik vermoed dat het met Berlusconi te maken heeftEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Forum Opties Forumhop: Hop naar: