Onzin. het is iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid. als automobilist kun je ook gewoon naar de supermarkt rijden, daar een six pack halen en lekker opdrinken achter het stuur. In veel gevallen is dat helemaal niet zoveel omrijden.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:10 schreef banapples het volgende:
[..]
Ik ben wel van mening dat je hier toch de kat een beetje op het spek aan het binden bent.
Want? Iemand die ontzettend graag bier wil drinken en rijden zal dat alleen doen wanneer er bier bij het tankstation verkocht wordt?quote:Op donderdag 24 november 2011 15:10 schreef banapples het volgende:
[..]
Ik ben wel van mening dat je hier toch de kat een beetje op het spek aan het binden bent.
We kennen allemaal de gehoorzame en subjectieve aard van de Antilliaanquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:59 schreef jannekecompeer het volgende:
Als je op Aruba word aangehouden omdat je teveel slingert wegens dronkenschap. Dan krijg je een verbod om naar z'n 2 te schakelen. Dat werkt prima.
Is dat echt?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:59 schreef jannekecompeer het volgende:
Als je op Aruba word aangehouden omdat je teveel slingert wegens dronkenschap. Dan krijg je een verbod om naar z'n 2 te schakelen. Dat werkt prima.
Bier in de supermarkt verbiedenquote:Op donderdag 24 november 2011 15:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin. het is iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid. als automobilist kun je ook gewoon naar de supermarkt rijden, daar een six pack halen en lekker opdrinken achter het stuur. In veel gevallen is dat helemaal niet zoveel omrijden.
quote:Op donderdag 24 november 2011 15:33 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin. het is iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid. als automobilist kun je ook gewoon naar de supermarkt rijden, daar een six pack halen en lekker opdrinken achter het stuur. In veel gevallen is dat helemaal niet zoveel omrijden.
Het is inderdaad ieder zijn eigen verantwoordelijkheid maar toch kunnen mensen de verleiding niet altijd weerstaan. Het is net zoiets als dat ze minder gezond voedsel willen verbieden op scholen. Mensen kiezen dan toch voor de vette hap in plaats van die salade. Als mensen dik willen worden moeten ze dat natuurlijk zelf weten maar met alcohol is dat toch anders aangezien je anderen betrekt bij een eventueel auto-ongeluk.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:34 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Want? Iemand die ontzettend graag bier wil drinken en rijden zal dat alleen doen wanneer er bier bij het tankstation verkocht wordt?
Ha, dat modewoordje weer.quote:Op donderdag 24 november 2011 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
Ten eerste is het gewoon eigenlijk verantwoordelijkheid. Ten tweede heeft dit verbod geen effect.
Irritante betutteling dus.
De daling van alcoholgerelateerde ongelukken is tussen 2000 en 2010 (de tankstation-alcoholvrije periode) net zoveel gedaald als de periode tussen 1990 en 2000. Oftewel: het stoppen van verkoop van bier aan de pomp heeft NIET voor een extra daling gezorgd.quote:Op donderdag 24 november 2011 18:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me af of er sinds het is afgeschaft een daling in het aantal verkeersongelukken waarbij drank in het spel was, is geweest. Ik denk van niet namelijk.
Ik zie het probleem echt niet. Ik zie alleen maar voordelen. Vroeger kon ik 's avonds laat of zelfs 's nachts nog terecht bij de pomp om een kratje te halen. Ideaal. Ook je passagier lust weleens een biertje en dat moet dan ook gewoon kunnen. Absurde wetgeving in dit land af en toe zeg.
Of de daling was sterker geweest de afgelopen tijd, maar dit is teniet gedaan door de alcoholverkoop.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:47 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
De daling van alcoholgerelateerde ongelukken is tussen 2000 en 2010 (de tankstation-alcoholvrije periode) net zoveel gedaald als de periode tussen 1990 en 2000. Oftewel: het stoppen van verkoop van bier aan de pomp heeft NIET voor een extra daling gezorgd.
Je bent niet erg goed in statistieken he?quote:Op donderdag 24 november 2011 21:47 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
De daling van alcoholgerelateerde ongelukken is tussen 2000 en 2010 (de tankstation-alcoholvrije periode) net zoveel gedaald als de periode tussen 1990 en 2000. Oftewel: het stoppen van verkoop van bier aan de pomp heeft NIET voor een extra daling gezorgd.
Waarom moet je midden in de nacht perse bij een tankstation een krat bier halen?quote:Op donderdag 24 november 2011 18:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me af of er sinds het is afgeschaft een daling in het aantal verkeersongelukken waarbij drank in het spel was, is geweest. Ik denk van niet namelijk.
Ik zie het probleem echt niet. Ik zie alleen maar voordelen. Vroeger kon ik 's avonds laat of zelfs 's nachts nog terecht bij de pomp om een kratje te halen. Ideaal. Ook je passagier lust weleens een biertje en dat moet dan ook gewoon kunnen. Absurde wetgeving in dit land af en toe zeg.
Vertel me eens wat je er niet aan snapt, want wat ik zeg klopt.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je bent niet erg goed in statistieken he?
Precies, dat weet je natuurlijk nooit.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Of de daling was sterker geweest de afgelopen tijd, maar dit is teniet gedaan door de alcoholverkoop.
Niet dat ik dat denk hoor, maar het kan wel.
Nee. Hetgeen jij stelt is een enorm subjectieve aanname. Thats it.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:17 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Vertel me eens wat je er niet aan snapt, want wat ik zeg klopt.
Maar wat jij zei klopte toch?quote:Op donderdag 24 november 2011 22:18 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Precies, dat weet je natuurlijk nooit.
Oke ik probeer het nog 1 keer:quote:
1. Omdat ik soms laat klaar ben met werken.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Waarom moet je midden in de nacht perse bij een tankstation een krat bier halen?
Nee. Jij stelt dat de verkoop van alcohol in tankstations een causaal verband heeft met het aantal alcoholgerelateerde ongelukken. Ik zal je uit je droom helpen: dat is complete bullshit.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:21 schreef DaverzNL het volgende:
Dus cijfers van alcoholgerelateerde ongelukken vergelijken vind jij subjectief? Interessant.
Als dat zo is, dan heeft het verbod geen enkele zin gehad.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee. Jij stelt dat de verkoop van alcohol in tankstations een causaal verband heeft met het aantal alcoholgerelateerde ongelukken. Ik zal je uit je droom helpen: dat is complete bullshit.
Ik werk alleen maar laat, daar kies ik zelf voor en daar ben je zelf bijquote:Op donderdag 24 november 2011 23:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
1. Omdat ik soms laat klaar ben met werken.
2. Je hebt weleens van die avonden dat het bier te snel op is en dan kun je ff iemand regelen die nog kan rijden.
3. Omdat het gewoon handig is dat je kunt besluiten even geen boodschappen te doen, maar 's avonds gewoon bij de pomp terecht kunt.
Hoe moeilijk is het om dat zelf te bedenken?
Daarnaast vind ik.... als onomstotelijk is aangetoond dat het verkoopverbod van alcoholische dranken GEEN significant verschil heeft gemaakt ten aanzien van het aantal verkeersslachtoffers gerelateerd aan drankgebruik, dat het verbod PER DIRECT opgeheven dient te worden.
Het verbod is die situatie volkomen zinloos geweest. We hebben het 11 jaar kunnen uittesten, tijd voor echte cijfers dus!!!
Daar heb je een punt als dit daadwerkelijk een rol zou spelen in de huidige vorm van regelgeving.. Helaas.quote:Daarnaast vind ik.... als onomstotelijk is aangetoond dat het verkoopverbod van alcoholische dranken GEEN significant verschil heeft gemaakt ten aanzien van het aantal verkeersslachtoffers gerelateerd aan drankgebruik, dat het verbod PER DIRECT opgeheven dient te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |