Prima zaak. Als ik bijrijder ben wil ik ook gewoon een pilsie kunnen pakkenquote:Automobilisten kunnen vanaf november bij tankstations weer wijn en bier kopen. De pomphouders op zeker vijf locaties willen een proefproces uitlokken omdat ze genoeg hebben van het verkoopverbod op alcoholhoudende dranken.
Beta, de belangenvereniging van tankstationhouders, verwacht dat de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit direct zal ingrijpen en boetes zal uitdelen, aldus De Telegraaf.
Het is volgende maand elf jaar geleden dat alle bier- en wijnflessen uit de schappen van tankstations verdwenen. Dat gebeurde op 1 november 2000, toen het toenmalige kabinet besloot dat tankstations geen alcoholhoudende dranken mochten verkopen in verband met de verkeersveiligheid.
Geen wijziging
Het ministerie van Volksgezondheid ziet geen aanleiding de wet te wijzigen. Dat laat een woordvoerster vandaag weten. Voor de verkoop van alcohol is een vergunning nodig en de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) gaat controleren of tankstations zich wel aan de regels houden, is de boodschap.
STAP: Hou verbod overeind
Het verbod op de verkoop van alcohol in tankstations komt de verkeersveiligheid ten goede. Dat zegt Wim van Dalen, directeur van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (STAP) vandaag.
Van Dalen acht het zeer waarschijnlijk dat de verkoop van alcohol in tankstations leidt tot meer verkeersslachtoffers. 'Ik ga ervan uit dat deze branche dat gevolg niet op haar geweten wil hebben.'
VVN: Te veel verleiding
Veilig Verkeer Nederland zou het betreuren wanneer er weer alcohol verkocht zou mogen worden in benzinestations. De verleiding is groot om even snel een blikje bier mee te nemen, verwacht een woordvoerder van VVN.
Als het aan STAP ligt, mag er ook geen alcohol meer worden geschonken in wegrestaurants. VVN wil zover niet gaan. 'Je blijft toch een tijdje zitten en je eet er bij', aldus de organisatie. (Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)j-tankstations.dhtml
Dat mag sowieso niet. Openbaar dronkenschap.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Prima zaak. Als ik bijrijder ben wil ik ook gewoon een pilsie kunnen pakken![]()
![]()
Flikker toch op man. Als je een of 2 biertjes wilt drinken in de auto is dat opeens Openbare dronkenschap?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:42 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat mag sowieso niet. Openbaar dronkenschap.
Je kan het betuttelen noemen en dat is het ook wel een beetje. Toch ben ik bang dat er veel mensen zijn die zich toch niet kunnen beheersen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Flikker toch op man. Als je een of 2 biertjes wilt drinken in de auto is dat opeens Openbare dronkenschap?![]()
Wat voor zielige betuttelende maatschappij leven wij.
Dan moeten we thuis-taps ook maar gaan verbieden? Of supermarkten die bier verkopen ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:55 schreef banapples het volgende:
[..]
Je kan het betuttelen noemen en dat is het ook wel een beetje. Toch ben ik bang dat er veel mensen zijn die zich toch niet kunnen beheersen.
In de auto is niet openbaarquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:42 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De meeste mensen die bij het tankstation komen die komen daar met de auto. Wanneer iemand getankt heeft dan wil diegene nog wel eens wat te drinken kopen. De verleiding om dan een biertje te pakken is dan voor een aantal te groot en ze zullen toch echt weer verder moeten met de auto.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan moeten we thuis-taps ook maar gaan verbieden? Of supermarkten die bier verkopen ?
je mag gewoon bier drinken in de auto hoor. Dat is je eigen gebied. Je mag zelfs bier drinken als bestuurder, zolang je niet hoger blaast dan toegestaan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:42 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Das de prijs van vrijheid he.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:01 schreef banapples het volgende:
[..]
De meeste mensen die bij het tankstation komen die komen daar met de auto. Wanneer iemand getankt heeft dan wil diegene nog wel eens wat te drinken kopen. De verleiding om dan een biertje te pakken is dan voor een aantal te groot en ze zullen toch echt weer verder moeten met de auto.
Het zal absoluut een aantal verkeersdoden gaan schelen ben ik bang. Al blijf ik van mening dat volgens liberaal concept de verantwoording bij de burger hoort te liggen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:01 schreef banapples het volgende:
[..]
De meeste mensen die bij het tankstation komen die komen daar met de auto. Wanneer iemand getankt heeft dan wil diegene nog wel eens wat te drinken kopen. De verleiding om dan een biertje te pakken is dan voor een aantal te groot en ze zullen toch echt weer verder moeten met de auto.
In feite mag je als bestuurder gewoon een koude rakker pakken jaquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:03 schreef A-mineur het volgende:
[..]
je mag gewoon bier drinken in de auto hoor. Dat is je eigen gebied. Je mag zelfs bier drinken als bestuurder, zolang je niet hoger blaast dan toegestaan.
Jij hebt ook gelijk qua betutteling maar ik vertrouw niet alle burgersquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het zal absoluut een aantal verkeersdoden gaan schelen ben ik bang. Al blijf ik van mening dat volgens liberaal concept de verantwoording bij de burger hoort te liggen.
Je hebt verder wel gewoon volledig gelijk trouwens.
Helaas is het zo dat dronken personen niet alleen zichzelf wat aan doen maar ook iemand anders kunnen verwonden. De regel dat er dan dus geen alcohol verkocht mag worden is niet om de persoon zelf te beschermen maar de personen die door de dronken persoon aangereden worden.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:03 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Das de prijs van vrijheid he.
Zo kun je alles wel weg betuttelen.
Dan wens ik je veel succes. Want wettelijk gezien mag je dus NIET eten en drinken achter 't stuur. Laat staan iets met alcohol.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
In feite mag je als bestuurder gewoon een koude rakker pakken jazolang je het bij 1 of 2 houdt.
Bron?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:10 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel succes. Want wettelijk gezien mag je dus NIET eten en drinken achter 't stuur. Laat staan iets met alcohol.
quote:Waar de politie wel op controleert is art. 5 van de WVW. Het is dus nog maar de vraag of eten en drinken achter het stuur wel zo verstandig is. Ik vind zelf van niet. Als blijkt dat jij door het eten of drinken zodanig wordt afgeleid dat je niet meer of weinig met het verkeer bezig bent, maar meer met het openen van je hamburger, ben je wel strafbaar.
Dan mag, of je het het mag drinken is een tweede.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Prima zaak. Als ik bijrijder ben wil ik ook gewoon een pilsie kunnen pakken![]()
![]()
Mag gewoon hoor.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan mag, of je het het mag drinken is een tweede.
Helemaal niet. Er is wel bier te koop aan de pomp maar je mag helemaal niets drinken of eten achter het stuur. Mijn grootvader heeft eens een boete gekregen omdat hij in zijn boterham beet tijdens het rijden. Je handen moeten vrij zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:09 schreef Ryker het volgende:
Het is in België en Frankrijk ook geen probleem. Daar is het heel gewoon dat je bij je eten een biertje of wijntje neemt. Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je dan niet dronken achter het stuur stapt...
Ik had het niet over tijdens het rijden....quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:22 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Er is wel bier te koop aan de pomp maar je mag helemaal niets drinken of eten achter het stuur. Mijn grootvader heeft eens een boete gekregen omdat hij in zijn boterham beet tijdens het rijden. Je handen moeten vrij zijn.
En iedereen die hier net doet alsof het een soort recht zou moeten zijn om te mogen drinken achter het stuuris talking sh*t. Vanaf de moment dat jouw gedrag anderen levensgevaarlijk in gevaar brengt mogen moeten ze dat aan banden leggen.
Heel vervelend, maar personen die moedwillig met alcohol op achter het stuur (willen) kruipen, blijf je toch houden. Wel of geen alcohol bij de tankstations. Hoe is dat overigens in Duitsland? Daar wordt zelfs sterkte drank bij de tankstations verkocht. Zijn daar ook meer beschonken bestuurders?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 07:52 schreef De_Nuance het volgende:
gisteren iemand die ik via via ken zwaargewond en in coma geraakt door aanrijding waar alcohol in het spel was.
Hoe minder verleiding achter het stuur hoe beter.
Ja als we zo redeneren kunnen we ook de verkoop van allerhande troep in supermarkten gaan verbideen want hun core bussines zou ook eigenlijk alleen maar dagelijkse voeding moeten zijn ipv zo nu en dan handdoeken of andere klanttrekkers te hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 08:01 schreef Ferdo het volgende:
Het is natuurlijk ook wel een beetje huilie-gedoe van de pomphouders. Ze stellen "miljoenen verloren te zijn" sinds de verkoop van alcohol verboden is voor de tankstations langs de snelwegen, maar je kunt ook zeggen dat ze vóór dat verbod vele jaren lang juist een extraatje hadden. De verkoop van alcohol is immers ook niet echt een core business voor een tankstation.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |