abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:54:07 #51
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_103368601
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:33 schreef falling_away het volgende:

[..]

Dat dus, zelfs in het preutse Amerika wordt er nog alcohol in tankstations verkocht.
Er wordt maar wat geroepen, maar volgens mij is uit geen enkele studie gebleken dat er minder doden vallen als er geen alcohol wordt verkocht in tankstations. Als dat wel zo was hadden andere landen dat ook al lang verboden.
Dat is dus de reden waarom het hier wel verboden is. Beslissingen in Nederland staan altijd haaks op wetenschappelijk bewijs (zie paddo's softdrugs ;) )
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_103368762
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:13 schreef Chai het volgende:

[..]

Bij tankstations in Oost-Duitsland had je allemaal van die flesjes in zakformaat met heel sterke drank. :') Ook bij de supermarkt bij de kassa waar hier normaal drank snoep ligt.
mja we doen er hier alles aan om drank in het verkeer te voorkomen, en dan gaan ze het juist bij een benzine pomp verkopen :X
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:05:42 #53
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_103369106
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alleen jammer voor die dodelijke slachtoffers en hun families die geraakt zijn door mensen die hun eigen verantwoordelijkheid niet konden nemen.
Er zijn ook mensen die 180 willen rijden waar je 80 mag of op andere wijze mensen in gevaar brengen. Daar komt ook niet allemaal alcohol bij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:07:41 #54
352784 Spiky-Hair
but not really
pi_103369181
Is het voor de consument eigenlijk nog wel zo nodig als 10 jaar geleden?

Tegenwoordig zijn veel supermarkten ook tot na werktijd geopend.

Een tankstation vraagt er meestal de hoofdprijs voor.
The only time you run out of chances is when you stop taking them.
pi_103369201
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 12:02 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

bij een tankstation hoort gewoon geen drank vind ik :X
Er horen ook niet allerlei andere supermarkt producten, toch is het reuze handig als je ze net nodig hebt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103369236
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:07 schreef Spiky-Hair het volgende:
Is het voor de consument eigenlijk nog wel zo nodig als 10 jaar geleden?

Tegenwoordig zijn veel supermarkten ook tot na werktijd geopend.

Een tankstation vraagt er meestal de hoofdprijs voor.

Dat is toch ieders persoonlijke keuze?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103369813
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Er horen ook niet allerlei andere supermarkt producten, toch is het reuze handig als je ze net nodig hebt.
mja, wat te snoepen voor in de auto is wel fijn als je lange ritten moet
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:23:19 #58
152789 karr-1
pi_103369940
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:20 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

mja, wat te snoepen voor in de auto is wel fijn als je lange ritten moet
Klopt, maar het is geen core business van een tankstation dus dat kan dan ook wel verwijderd worden
pi_103370168
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, maar het is geen core business van een tankstation dus dat kan dan ook wel verwijderd worden
dan kun je beter overal onbemande neer zetten (wel goedkoper)
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:30:28 #60
352784 Spiky-Hair
but not really
pi_103370288
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is toch ieders persoonlijke keuze?
Daar doel ik ook niet op.. ik vraag me af hoeveel mensen die keuze zouden maken met de andere opties die we tegenwoordig hebben.

Dus of het wel rendabel is voor de tankstations om er zo'n energie in te steken.
The only time you run out of chances is when you stop taking them.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:46:35 #61
152789 karr-1
pi_103370922
quote:
dan kun je beter overal onbemande neer zetten (wel goedkoper)
Goedkoper omdat je geen mensen hoeft in te huren, maar je benzine gaat er niet goedkoper van worden. Er is ook niets mis met een tankstation langs de weg, net zoals er niets mis met alcohol in een tankstation verkopen.

De mensen die er wel mee om kunnen gaan hoeven niet te lijden onder die paar die dat niet kunnen.
pi_103370992
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:46 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Goedkoper omdat je geen mensen hoeft in te huren, maar je benzine gaat er niet goedkoper van worden. Er is ook niets mis met een tankstation langs de weg, net zoals er niets mis met alcohol in een tankstation verkopen.

De mensen die er wel mee om kunnen gaan hoeven niet te lijden onder die paar die dat niet kunnen.
ik snap het punt niet, jarenlang niemand over geklaagd, en was er geen behoefte.
En nu zegt iederee njah doe maar ...

ik denk gewoon aa nde verkeersveiligheid. Altijd fijn als iemand bij de benzinepomp drank koopt, opzuipt en vervolgens vol in je auto rijdt
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:51:20 #63
152789 karr-1
pi_103371120
De tankstationhouders zeggen er behoefte aan te hebben, niet de mensen die er dingen komen kopen.

Verkeersveiligheid heeft het ook weinig mee te maken. Ik kan ook zonder een druppel op te hebben bij een tankstation weg rijden en iemand keihard aanrijden.

Iedereen snapt natuurlijk dat je die drank niet meteen daar op zuipt, alleen mensen die geen zelfbeheersing hebben.
pi_103372088
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:22 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Er is wel bier te koop aan de pomp maar je mag helemaal niets drinken of eten achter het stuur. Mijn grootvader heeft eens een boete gekregen omdat hij in zijn boterham beet tijdens het rijden. Je handen moeten vrij zijn.

En iedereen die hier net doet alsof het een soort recht zou moeten zijn om te mogen drinken achter het stuur :{w is talking sh*t. Vanaf de moment dat jouw gedrag anderen levensgevaarlijk in gevaar brengt mogen moeten ze dat aan banden leggen.
Dan heeft je grootvader gewoon een keer de pech gehad dat hij een hele ploerterige agent tegen het lijf liep.
Mensen mogen hun schakelpook, radio etc. bedienen en de handeling bij een hap nemen uit een broodje is niet anders.
Als jij van mening bent dat alle handelingen waarbij je een hand van het stuur haalt aan banden gelegd moeten worden dan zou je toch echt moeten stellen dat iedere auto uitgerust moet worden met schakelflippers en bediening van ALLE functies op het stuur dus ook bijvoorbeeld de ramen openen.
Nu ik er bij stil sta is dat helemaal geen slecht idee. :)
Zet alle controls op het scherm en projecteer de informatie, zoals toeren, navigatie en interactie op de voorruit zodat de bestuurder beide handen op het stuur kan houden en de ogen nooit van de weg af hoeft te laten dwalen.
Dat bestaat volgens mij al in de luxere auto's.

Dat neemt trouwens niet weg dat veel mensen, waaronder ik, maling hebben aan 100% strak in het gareel lopen.
Ik eet gewoon mijn boterham tijdens het rijden als ik daar zin in heb.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wapperbaard op 21-10-2011 14:23:46 ]
Er is een poepstorm op komst.
pi_103372628
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:51 schreef karr-1 het volgende:
De tankstationhouders zeggen er behoefte aan te hebben, niet de mensen die er dingen komen kopen.

Verkeersveiligheid heeft het ook weinig mee te maken. Ik kan ook zonder een druppel op te hebben bij een tankstation weg rijden en iemand keihard aanrijden.

Iedereen snapt natuurlijk dat je die drank niet meteen daar op zuipt, alleen mensen die geen zelfbeheersing hebben.
De grote elephant in the room is dan ook dat iedere dag mensen die potentieel geen zelfbeheersing hebben met een hele achterbank vol bier wegrijden bij de Albert Heijn, Lidl en noem maar op maar daar kraait geen haan naar.
De meesten kijken zoals gewoonlijk weer eens niet verder dan hun neus lang is.
Dubbele standaarden en symboolpolitiek.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:27:56 #66
152789 karr-1
pi_103372695
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:26 schreef Wapperbaard het volgende:

[..]

De grote elephant in the room is dan ook dat iedere dag mensen die potentieel geen zelfbeheersing hebben met een hele achterbank vol bier wegrijden bij de Albert Heijn, Lidl en noem maar op maar daar kraait geen haan naar.
Dubbele standaarden en symboolpolitiek.
Dat zeg ik. Bij een tankstation kan ik niets krijgen, maar bij het restaurant 100 meter verder kan ik me laten vollopen. Of ik kan een krat bier op de achterbank gooien
pi_103372754
Precies.
We zitten op een lijn.
pi_103372846
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 13:51 schreef karr-1 het volgende:

Hoe zijn de regels? Het is nu toch verboden? Prima, streng beboeten die tankstations.

En wat betreft die zelfbeheersing, die missen een heleboel mensen. Ik heb tijdens de studie veel gewerkt bij een benzinepomp, in de tijd dat alcohol nog prima verkocht mocht worden en van degene die er bier haalde, had de overgrote meerderheid absoluut geen zelfbeheersing. De blikjes werden massaal opengetrokken in de auto, liefst nog in de shop, maar we hadden helaas geen vergunning om alcohol te schenken.
pi_103373053
Gaat het dan om bijrijders of bestuurders die massaal bier dronken in de auto?
Als het om bijrijders gaat zie ik het probleem niet.
Alsnog ga ik geen onderscheid maken tussen een tankstation of een kebabzaak langs de openbare weg die gekoelde sixpacks Heineken verkoopt.
Als het werkelijk zo is dat mensen massaal drinken achter het stuur als ze met de auto in contact komen met alcohol dan moeten we blijkbaar gaan verbieden om alcohol überhaupt particulier te vervoeren.
Niet dat ik dit serieus voorstel maar als we dan echt consequent willen handelen...
pi_103373245
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:36 schreef Wapperbaard het volgende:
Gaat het dan om bijrijders of bestuurders die massaal bier dronken in de auto?
Als het om bijrijders gaat zie ik het probleem niet.
Alsnog ga ik geen onderscheid maken tussen een tankstation of een kebabzaak langs de openbare weg die gekoelde sixpacks Heineken verkoopt.
Zowel bestuurders als bijrijders. Ik ben het met je eens dat deze personen net zo makkelijk elders de drank kunnen krijgen, maar er zullen er vast tussen zitten die het dan uitstellen tot ze thuis zijn. Je moet het ze nu niet makkelijker gaan maken door alsnog weer bier te gaan verkopen, zeker niet langs de snelweg, beperk het dan tot de pompen binnen de bebouwde kom.
pi_103373375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:41 schreef Casos het volgende:

[..]

Zowel bestuurders als bijrijders. Ik ben het met je eens dat deze personen net zo makkelijk elders de drank kunnen krijgen, maar er zullen er vast tussen zitten die het dan uitstellen tot ze thuis zijn. Je moet het ze nu niet makkelijker gaan maken door alsnog weer bier te gaan verkopen, zeker niet langs de snelweg, beperk het dan tot de pompen binnen de bebouwde kom.
Dat lijkt me een goed compromis.
Zo kunnen de tankstations drank verkopen aan mensen die even naar de pomp gaan omdat die 's avonds nog open is of lekker dichtbij en het neemt de angst weg dat mensen die lange ritten doen op de grote wegen zoals vrachtwagenchaufeurs impulsief naar een paar halve liters grijpen.
pi_103373434
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 07:59 schreef jannekecompeer het volgende:
Als je op Aruba word aangehouden omdat je teveel slingert wegens dronkenschap. Dan krijg je een verbod om naar z'n 2 te schakelen. Dat werkt prima.
Handig als je een automaat rijdt ;)
Brutal. Fucking. Metal.
pi_104761103
Vandaag een discussie gehoord op Radio 1 met Lea Bouwmeester (PvdA) over dit onderwerp.

Zij (en de PvdA als fractie) waren tegen. Argument: je moet het mensen niet te makkelijk maken alcohol te kopen. Met pomphouders die hun inkomsten zien dalen en op zoek zijn naar nieuwe inkomstenbronnen had ze geen compassie. Ze gebruikte de oneliner 'een benzinestation is er om benzine te verkopen' en durfde zelfs te zeggen dat 'de regels nu zo zijn opgesteld en daar niet vanaf geweken kan worden '. Waar heb ik dat eerder gehoord kort geleden, waar toen de PvdA zwáár tegen in ging?

Maar goed. Ook het argument dat je bij een wegrestaurant bier kan bestellen (en meteen móet opdrinken, je kan het in een glas niet meenemen voor thuis), deed ze af als onzin. Dat er de mogelijkheid bestaat dat er iemand als bijrijder zit die wél een biertje kan drinken, of dat je bier haalt wat je vervolgens thuis drinkt was niet logisch. Nee, ze kwam met het argument dat 'iemand dan een sixpack bier kan halen, het meteen daar in zn auto opdrinkt, en vervolgens een ongeluk maakt'. Ja, inderdaad. Dat kan. Dan ook maar de bifiworstjes verbieden omdat je daarmee spontaan in iemands ogen kan steken?

Ik vond het echt een ontzettend zwak verhaal allemaal, van mij mag er bier verkocht worden bij tankstations. Ik zie niet hoe dat meer doden in het verkeer kan veroorzaken.
pi_104761382
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 08:03 schreef A-mineur het volgende:

[..]

je mag gewoon bier drinken in de auto hoor. Dat is je eigen gebied. Je mag zelfs bier drinken als bestuurder, zolang je niet hoger blaast dan toegestaan.
Nee dat mag niet. Nooit niet.

Laat ze drugs maar gewoon verkopen op de aangewezen verkooppunten..
  donderdag 24 november 2011 @ 15:10:21 #75
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_104761482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:57 schreef DaverzNL het volgende:
Vandaag een discussie gehoord op Radio 1 met Lea Bouwmeester (PvdA) over dit onderwerp.

Zij (en de PvdA als fractie) waren tegen. Argument: je moet het mensen niet te makkelijk maken alcohol te kopen. Met pomphouders die hun inkomsten zien dalen en op zoek zijn naar nieuwe inkomstenbronnen had ze geen compassie. Ze gebruikte de oneliner 'een benzinestation is er om benzine te verkopen' en durfde zelfs te zeggen dat 'de regels nu zo zijn opgesteld en daar niet vanaf geweken kan worden '. Waar heb ik dat eerder gehoord kort geleden, waar toen de PvdA zwáár tegen in ging?

Maar goed. Ook het argument dat je bij een wegrestaurant bier kan bestellen (en meteen móet opdrinken, je kan het in een glas niet meenemen voor thuis), deed ze af als onzin. Dat er de mogelijkheid bestaat dat er iemand als bijrijder zit die wél een biertje kan drinken, of dat je bier haalt wat je vervolgens thuis drinkt was niet logisch. Nee, ze kwam met het argument dat 'iemand dan een sixpack bier kan halen, het meteen daar in zn auto opdrinkt, en vervolgens een ongeluk maakt'. Ja, inderdaad. Dat kan. Dan ook maar de bifiworstjes verbieden omdat je daarmee spontaan in iemands ogen kan steken?

Ik vond het echt een ontzettend zwak verhaal allemaal, van mij mag er bier verkocht worden bij tankstations. Ik zie niet hoe dat meer doden in het verkeer kan veroorzaken.
Ik ben wel van mening dat je hier toch de kat een beetje op het spek aan het binden bent.
Sometimes you see knopjes
pi_104762253
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:10 schreef banapples het volgende:

[..]

Ik ben wel van mening dat je hier toch de kat een beetje op het spek aan het binden bent.
Onzin. het is iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid. als automobilist kun je ook gewoon naar de supermarkt rijden, daar een six pack halen en lekker opdrinken achter het stuur. In veel gevallen is dat helemaal niet zoveel omrijden.
pi_104762281
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:10 schreef banapples het volgende:

[..]

Want? Iemand die ontzettend graag bier wil drinken en rijden zal dat alleen doen wanneer er bier bij het tankstation verkocht wordt?
pi_104763171
Ik vind trouwens dat ze bij wegrestaurants benzine moeten gaan verkopen. Ze schijnen in inkomsten achteruit te gaan, de laatste tijd.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 24 november 2011 @ 16:17:39 #79
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_104763909
Ten eerste is het gewoon eigenlijk verantwoordelijkheid. Ten tweede heeft dit verbod geen effect.
Irritante betutteling dus.
  donderdag 24 november 2011 @ 16:37:31 #80
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104764570
quote:
Als je op Aruba word aangehouden omdat je teveel slingert wegens dronkenschap. Dan krijg je een verbod om naar z'n 2 te schakelen. Dat werkt prima.
We kennen allemaal de gehoorzame en subjectieve aard van de Antilliaan :D

Maar in NL zijn roffe bois jwt, die gaan niet luisteren.
I beat that pussy up, there's no denyin'...
pi_104764852
quote:
Is dat echt?
pi_104767303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin. het is iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid. als automobilist kun je ook gewoon naar de supermarkt rijden, daar een six pack halen en lekker opdrinken achter het stuur. In veel gevallen is dat helemaal niet zoveel omrijden.
Bier in de supermarkt verbieden
  donderdag 24 november 2011 @ 18:16:10 #83
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_104768116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:34 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Want? Iemand die ontzettend graag bier wil drinken en rijden zal dat alleen doen wanneer er bier bij het tankstation verkocht wordt?
Het is inderdaad ieder zijn eigen verantwoordelijkheid maar toch kunnen mensen de verleiding niet altijd weerstaan. Het is net zoiets als dat ze minder gezond voedsel willen verbieden op scholen. Mensen kiezen dan toch voor de vette hap in plaats van die salade. Als mensen dik willen worden moeten ze dat natuurlijk zelf weten maar met alcohol is dat toch anders aangezien je anderen betrekt bij een eventueel auto-ongeluk.
Sometimes you see knopjes
  donderdag 24 november 2011 @ 18:19:47 #84
165633 eriksd
The grand facade...
pi_104768239
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 16:17 schreef BasEnAad het volgende:
Ten eerste is het gewoon eigenlijk verantwoordelijkheid. Ten tweede heeft dit verbod geen effect.
Irritante betutteling dus.
Ha, dat modewoordje weer.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_104768335
Was dat niet toegestaan dan? Heel veel kleine benzinepompen verkochten gewoon bier namelijk.
I feel kinda Locrian today
pi_104769595
Ik vraag me af of er sinds het is afgeschaft een daling in het aantal verkeersongelukken waarbij drank in het spel was, is geweest. Ik denk van niet namelijk.

Ik zie het probleem echt niet. Ik zie alleen maar voordelen. Vroeger kon ik 's avonds laat of zelfs 's nachts nog terecht bij de pomp om een kratje te halen. Ideaal. Ook je passagier lust weleens een biertje en dat moet dan ook gewoon kunnen. Absurde wetgeving in dit land af en toe zeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2011 18:59:21 ]
pi_104780515
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik vraag me af of er sinds het is afgeschaft een daling in het aantal verkeersongelukken waarbij drank in het spel was, is geweest. Ik denk van niet namelijk.

Ik zie het probleem echt niet. Ik zie alleen maar voordelen. Vroeger kon ik 's avonds laat of zelfs 's nachts nog terecht bij de pomp om een kratje te halen. Ideaal. Ook je passagier lust weleens een biertje en dat moet dan ook gewoon kunnen. Absurde wetgeving in dit land af en toe zeg.
De daling van alcoholgerelateerde ongelukken is tussen 2000 en 2010 (de tankstation-alcoholvrije periode) net zoveel gedaald als de periode tussen 1990 en 2000. Oftewel: het stoppen van verkoop van bier aan de pomp heeft NIET voor een extra daling gezorgd.
  donderdag 24 november 2011 @ 21:48:49 #88
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_104780619
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:47 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

De daling van alcoholgerelateerde ongelukken is tussen 2000 en 2010 (de tankstation-alcoholvrije periode) net zoveel gedaald als de periode tussen 1990 en 2000. Oftewel: het stoppen van verkoop van bier aan de pomp heeft NIET voor een extra daling gezorgd.
Of de daling was sterker geweest de afgelopen tijd, maar dit is teniet gedaan door de alcoholverkoop.
Niet dat ik dat denk hoor, maar het kan wel.
pi_104782249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:47 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Je bent niet erg goed in statistieken he?
pi_104782360
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2011 18:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

Waarom moet je midden in de nacht perse bij een tankstation een krat bier halen?
pi_104782753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:11 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je bent niet erg goed in statistieken he?
Vertel me eens wat je er niet aan snapt, want wat ik zeg klopt.
pi_104782812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 21:48 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Of de daling was sterker geweest de afgelopen tijd, maar dit is teniet gedaan door de alcoholverkoop.
Niet dat ik dat denk hoor, maar het kan wel.
Precies, dat weet je natuurlijk nooit.
pi_104782910
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:17 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Vertel me eens wat je er niet aan snapt, want wat ik zeg klopt.
Nee. Hetgeen jij stelt is een enorm subjectieve aanname. Thats it.
pi_104782965
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:18 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Precies, dat weet je natuurlijk nooit.
Maar wat jij zei klopte toch?

:')
pi_104782997
Dus cijfers van alcoholgerelateerde ongelukken vergelijken vind jij subjectief? Interessant.
pi_104783148
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar wat jij zei klopte toch?

:')
Oke ik probeer het nog 1 keer:

De daling is dus na het verbod niet sterker geweest. Natuurlijk weet je nooit wat er gebeurd was wanneer er wél alcohol verkocht werd in die periode, net als dat je niet weet hoeveel ongelukken er voorkomen waren als iedereen een clowsneus had opgezet in het verkeer. 'What if'-scenarios hebben we niet zoveel aan, cijfers wel. Daar draait statistiek dus juist om.
pi_104785970
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Waarom moet je midden in de nacht perse bij een tankstation een krat bier halen?
1. Omdat ik soms laat klaar ben met werken.
2. Je hebt weleens van die avonden dat het bier te snel op is en dan kun je ff iemand regelen die nog kan rijden.
3. Omdat het gewoon handig is dat je kunt besluiten even geen boodschappen te doen, maar 's avonds gewoon bij de pomp terecht kunt.

Hoe moeilijk is het om dat zelf te bedenken?

Daarnaast vind ik.... als onomstotelijk is aangetoond dat het verkoopverbod van alcoholische dranken GEEN significant verschil heeft gemaakt ten aanzien van het aantal verkeersslachtoffers gerelateerd aan drankgebruik, dat het verbod PER DIRECT opgeheven dient te worden.

Het verbod is in dat geval volkomen zinloos geweest. We hebben het 11 jaar kunnen uittesten, tijd voor echte cijfers dus!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2011 23:13:04 ]
pi_104786268
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 22:21 schreef DaverzNL het volgende:
Dus cijfers van alcoholgerelateerde ongelukken vergelijken vind jij subjectief? Interessant.
Nee. Jij stelt dat de verkoop van alcohol in tankstations een causaal verband heeft met het aantal alcoholgerelateerde ongelukken. Ik zal je uit je droom helpen: dat is complete bullshit.
pi_104786349
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:12 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee. Jij stelt dat de verkoop van alcohol in tankstations een causaal verband heeft met het aantal alcoholgerelateerde ongelukken. Ik zal je uit je droom helpen: dat is complete bullshit.
Als dat zo is, dan heeft het verbod geen enkele zin gehad. O-)
  donderdag 24 november 2011 @ 23:14:45 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104786413
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

1. Omdat ik soms laat klaar ben met werken.
2. Je hebt weleens van die avonden dat het bier te snel op is en dan kun je ff iemand regelen die nog kan rijden.
3. Omdat het gewoon handig is dat je kunt besluiten even geen boodschappen te doen, maar 's avonds gewoon bij de pomp terecht kunt.

Hoe moeilijk is het om dat zelf te bedenken?

Daarnaast vind ik.... als onomstotelijk is aangetoond dat het verkoopverbod van alcoholische dranken GEEN significant verschil heeft gemaakt ten aanzien van het aantal verkeersslachtoffers gerelateerd aan drankgebruik, dat het verbod PER DIRECT opgeheven dient te worden.

Het verbod is die situatie volkomen zinloos geweest. We hebben het 11 jaar kunnen uittesten, tijd voor echte cijfers dus!!!
Ik werk alleen maar laat, daar kies ik zelf voor en daar ben je zelf bij
Dan moet je minder (snel) drinken
Als je geen boodschappen gaat doen, waarom moet je dan perse bij een tankstation zijn?

quote:
Daar heb je een punt als dit daadwerkelijk een rol zou spelen in de huidige vorm van regelgeving.. Helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')