abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_106928387
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:16 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Only available to residents of the country of sale outside Japan, when booked and purchased prior to departure at country of origin.

inderdaad, lijkt me duidelijk.
Niet echt toch? Want die andere website heeft het juist NIET over boeken vooraf of verplichte luchtvaartmaatschappijen.
pi_106934561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Niet echt toch? Want die andere website heeft het juist NIET over boeken vooraf of verplichte luchtvaartmaatschappijen.
lol nee inderdaad, nu pas dat andere stukje gelezen..
enige wat ik ervan kan maken is dat de ene het over JAL heeft, en de andere over solaseet air. dus misschien verschilt het per maatschappij? verwarrend.
pi_106941032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:53 schreef hexje het volgende:

[..]

Kijk ook eens klm via Antwerpen.
Ook gekeken, rond de 550 euro voor een directe vlucht.
Zag ook een optie met Cathay met een tussenstop in Hong Kong, kan ook interessant zijn om eens te bezoeken
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:10:51 #179
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106958029
Beste mensen,

Ik kom op doorvlucht 1 dag in Toyko van 6:00 tot 18:00 - incheck en uitchecktijd dus er blijven een paar uurtjes over om wat te doen.

Wat zijn de tips en must sees? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106966164
ik zou zeggen; shibuya/shinjuku (het big ciity-neon reclame tokyo gevoel), ueno park (tempels, sfeer, musea, dierenuin, kies maar), akihabara (centrum voor manga en electronika) en odaiba (de haven, moderne architectuur, de regenboogbrug, tokyo skyline).
pi_107209502
Is dit te doen in 1.5 week:

(van Okinawa, hier zijn we dan 5 dagen geweest) naar:

* Yakashima Island
* Fukuoka
* Hiroshima
* Osaka
* Kyoto
* Nagano
* Tokyo (alleen voor de vlucht naar huis)

?

Ben ik dingen vergeten die ik absoluut moet zien? Zouden jullie 1 van de bestemmingen veranderen voor een andere?
pi_107213779
Zo ver ik uit deze topic reeks begrepen heb:

Osaka en Kyoto zijn op 1 dag te doen, maar dan heb je niet veel gezien (velen blijven meerdere dagen in deze regio
Tokyo alleen als eindpunt nemen lijkt me ook vrij zonde van de tijd...

Nee, dan zou ik toch echt van die 5 dagen Okinawa (mits het geen zakenreis is) toch een wat ruimere planning nemen. Hoeveel dagen houd je over van die 1.5 week en 5 dagen in Okinawa ?

Nu ben ik nog nooit in Japan geweest, maar zelfs ik kan wel zeggen dat dat een krappe planning gaat worden :D
pi_107214002
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:26 schreef Meike26 het volgende:
Zo ver ik uit deze topic reeks begrepen heb:

Osaka en Kyoto zijn op 1 dag te doen, maar dan heb je niet veel gezien (velen blijven meerdere dagen in deze regio
Tokyo alleen als eindpunt nemen lijkt me ook vrij zonde van de tijd...

Nee, dan zou ik toch echt van die 5 dagen Okinawa (mits het geen zakenreis is) toch een wat ruimere planning nemen. Hoeveel dagen houd je over van die 1.5 week en 5 dagen in Okinawa ?

Nu ben ik nog nooit in Japan geweest, maar zelfs ik kan wel zeggen dat dat een krappe planning gaat worden :D
We zijn dan al een week in Tokio geweest.

1 week Tokio en vanaf daar vlucht naar Okinawa gevolgd door iets zoals hierboven :)
pi_107214352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is dit te doen in 1.5 week:

(van Okinawa, hier zijn we dan 5 dagen geweest) naar:

* Yakashima Island
* Fukuoka
* Hiroshima
* Osaka
* Kyoto
* Nagano
* Tokyo (alleen voor de vlucht naar huis)

?

Ben ik dingen vergeten die ik absoluut moet zien? Zouden jullie 1 van de bestemmingen veranderen voor een andere?
Joh, je hebt anderhalve week! Ik zou Shikoku en Hokkaido ook nog even meepakken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_107214429
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:46 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Joh, je hebt anderhalve week! Ik zou Shikoku en Hokkaido ook nog even meepakken.
:')

Kortom, ik zou het niet doen. Je stapt uit, gaat wat slapen, loopt een dag te rennen om alle must-sees op desbetreffende plek te zien en de dag erop moet je weer naar het volgende. Niet echt tof, maar dat ben ik.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107214493
ik weet ook niet of okinawa wel 5 dagen waard is. het is een tropisch eiland, maar niet bijzonder mooi qua natuur, het is vrij plat. en het grootste deel van het eiland is een USA- militaire basis. verder veel strand, gericht op japanse familie vakanties. dat is wel lachen natuurlijk, wat voor een onzin ze dan mee komen (rare entertainment parken enzo..), maar goed.. de hoofdstad, nara, is wel leuk, met monorail, nagebouwd historisch paleis en een lange hoofdstraat met leuke restaurantjes/ winkeltjes enzo. zelf ben ik niet echt buiten de hoofdstad geweest trouwens.

yakashima is geweldig, maar alleen bereikbaar vanaf kagoshima,met snelle katamaran veerboot. hou daar dus rekening mee, dat je eerst naar het vaste land moet, en dan pas naar dat eiland kan. kagoshima is wel leuk, ligt aan een baai met enorme werkende vulkaan als uitzicht. je kan ook met de boot naar dat vulkaan eiland toe, lekker door de lava velden lopen of zelfs de vulkaan beklimmen..
yakoshima is echt een eco-toeristisch eiland, dus weinig voorzieningen, om massa toerisme te ontmoedigen.
er rijden weinig bussen, en de mooie plekken, de oude oerbossen, zijn moeilijk te bereiken, daar moet je dus eigenlijk een hele dag voor uittrekken, en dan zit je al op 2 overnachtingen. ik ging sochtens omhoog de bergen in met een bus, en om 4 uur moest ik weer terug zijn bij de halte, anders had ik de laatste bus naar benenden gemist. en wat ik toen gezien heb daar, was het meest toeristische stuk bos. als je de echt goede stukken van het eiland wilt zien, dan kan je mee op trektochten, maar dan heb je een slaapzak/uitrusting nodig zodat je in het bos kan overnachten, in hutjes.

ik zou ook naar nagasaki gaan, is een van de leukste steden van japan.
fukuoka is ook wel leuk, maar vrij weinig te doen daar.
vanuit hiroshima kan je een tripje maken naar Miyajima, mooi heilig eiland met beroemde tori die in de zee staat, en apen op een berg.
osaka/kyoto natuurlijk, nagano ben ik niet geweest.
pi_107214652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:46 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Joh, je hebt anderhalve week! Ik zou Shikoku en Hokkaido ook nog even meepakken.
:')

Iets te ambitieus dus :P Maar goed, wat zou jij schrappen dan?

quote:
10s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:48 schreef Pheno het volgende:

[..]

:')

Kortom, ik zou het niet doen. Je stapt uit, gaat wat slapen, loopt een dag te rennen om alle must-sees op desbetreffende plek te zien en de dag erop moet je weer naar het volgende. Niet echt tof, maar dat ben ik.
Eens.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:50 schreef okiokinl het volgende:
ik weet ook niet of okinawa wel 5 dagen waard is. het is een tropisch eiland, maar niet bijzonder mooi qua natuur, het is vrij plat. en het grootste deel van het eiland is een USA- militaire basis. verder veel strand, gericht op japanse familie vakanties. dat is wel lachen natuurlijk, wat voor een onzin ze dan mee komen (rare entertainment parken enzo..), maar goed.. de hoofdstad, nara, is wel leuk, met monorail, nagebouwd historisch paleis en een lange hoofdstraat met leuke restaurantjes/ winkeltjes enzo. zelf ben ik niet echt buiten de hoofdstad geweest trouwens.

yakashima is geweldig, maar alleen bereikbaar vanaf kagoshima,met snelle katamaran veerboot. hou daar dus rekening mee, dat je eerst naar het vaste land moet, en dan pas naar dat eiland kan. kagoshima is wel leuk, ligt aan een baai met enorme werkende vulkaan als uitzicht. je kan ook met de boot naar dat vulkaan eiland toe, lekker door de lava velden lopen of zelfs de vulkaan beklimmen..
yakoshima is echt een eco-toeristisch eiland, dus weinig voorzieningen, om massa toerisme te ontmoedigen.
er rijden weinig bussen, en de mooie plekken, de oude oerbossen, zijn moeilijk te bereiken, daar moet je dus eigenlijk een hele dag voor uittrekken, en dan zit je al op 2 overnachtingen. ik ging sochtens omhoog de bergen in met een bus, en om 4 uur moest ik weer terug zijn bij de halte, anders had ik de laatste bus naar benenden gemist. en wat ik toen gezien heb daar, was het meest toeristische stuk bos. als je de echt goede stukken van het eiland wilt zien, dan kan je mee op trektochten, maar dan heb je een slaapzak/uitrusting nodig zodat je in het bos kan overnachten, in hutjes.

ik zou ook naar nagasaki gaan, is een van de leukste steden van japan.
fukuoka is ook wel leuk, maar vrij weinig te doen daar.
vanuit hiroshima kan je een tripje maken naar Miyajima, mooi heilig eiland met beroemde tori die in de zee staat, en apen op een berg.
osaka/kyoto natuurlijk, nagano ben ik niet geweest.
Thanks! Daar hebben we meer aan.

Met Okinawa hebben we ook niet per se Okinawa eiland in ons hoofd, maar meer 1 van de kleinere eilanden in de omgeving (bv de Kerama eilanden). Dit om toch ook even wat rust/strand/zon/zee te pakken. Maar Okinawa is wel de travel hub daar dus Naha zullen we ook wel even zien.
pi_107214752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]
Iets te ambitieus dus :P Maar goed, wat zou jij schrappen dan?

Fukuoka is niet echt wereldschokkend of zo. Ik vond het de minste stad die ik bezocht heb. Osaka en Kyoto zijn dan veel meer waard. Maar geloof me, na 1x Japan ga je terug. Dus het boeit niet :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_107214830
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iets te ambitieus dus :P Maar goed, wat zou jij schrappen dan?
* Yakashima Island
* Fukuoka
* Hiroshima
* Osaka
* Kyoto
* Nagano
* Tokyo (al naar Kamakura, Nikko, Yokohama geweest? Alles in Tokyo al gezien?)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_107215167
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:59 schreef Pheno het volgende:

[..]

Fukuoka is niet echt wereldschokkend of zo. Ik vond het de minste stad die ik bezocht heb. Osaka en Kyoto zijn dan veel meer waard. Maar geloof me, na 1x Japan ga je terug. Dus het boeit niet :P
Fukuoka hadden we ook eigenlijk alleen omdat er veel vluchten van Naha naar Fukuoka waren. Dan misschien maar gelijk door vanaf daar.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:02 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

* Yakashima Island
* Fukuoka
* Hiroshima
* Osaka
* Kyoto
* Nagano
* Tokyo (al naar Kamakura, Nikko, Yokohama geweest? Alles in Tokyo al gezien?)
Tsja, van 3 weken Japan al een week en 2-3 dagen bij terugkomst Tokyo is al behoorlijk wat vinden wij. Niet de illusie dat we alles hebben gezien dan maar dat houd je toch. Ik ben ondertussen 4 keer in Berlijn geweest en daar heb ik ook niet alles gezien :)

Vraag me af of we met die steden dan een Japan Rail Pass moeten nemen. Kom in totaal op 42000 Yen. De 14 en 21 dagen kosten al meer dan dat en de 7 dagen is net niet genoeg. Gebruik je bij dagtochtjes vanuit de steden je JR Pas veel of moet je dan sowieso betalen voor lokale bussen en treinen?
pi_107216968
bussen wel, treinen meestal niet, tenzij je met een andere treinmaatschappij dan japanrail gaat.
dus je gaat van okinawa vliegen naar fukuoka en dan naar yakashima? voor de tijd die je hebt, zou ik het overslaan, en gelijk naar hiroshima gaan, en wat meer tijd hebben in kyoto en osaka.
pi_107217121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vraag me af of we met die steden dan een Japan Rail Pass moeten nemen. Kom in totaal op 42000 Yen. De 14 en 21 dagen kosten al meer dan dat en de 7 dagen is net niet genoeg. Gebruik je bij dagtochtjes vanuit de steden je JR Pas veel of moet je dan sowieso betalen voor lokale bussen en treinen?
Check even Hyperdia voor kosten van de trein.
http://www.hyperdia.com/en/

Zou kunnen zijn dat je die 42000 yen er al uit hebt met enkeltjes Hiroshima - Tokyo via Kyoto. Die Shinkansens zijn duur! Of je de JR pas gebruikt hangt er vanaf waar je naartoe gaat. Sommige plaatsen zijn met JR te bereiken, andere makkelijker via andere spoorbedrijven waar je voor moet betalen. Ik kan me herinneren dat ik 2 jaar geleden Nikko en Hakonne zelf heb gedaan, en de rest via de JR pas. Was wel een beetje puzzelen om precies uit te komen met een 14 dagen pas.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_107220910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:06 schreef okiokinl het volgende:
bussen wel, treinen meestal niet, tenzij je met een andere treinmaatschappij dan japanrail gaat.
dus je gaat van okinawa vliegen naar fukuoka en dan naar yakashima? voor de tijd die je hebt, zou ik het overslaan, en gelijk naar hiroshima gaan, en wat meer tijd hebben in kyoto en osaka.
Fukuoka zou een mogelijkheid zijn om naar toe te vliegen, maar Kagoshima bv ook. Andere mogelijkheid waar we nog naar kijken is eiland hoppen van Okinawa naar Kagoshima en dan zou een gedeelte van die 5 dagen Okinawa dus ook al reistijd richting Kagoshima zijn. Jammer genoeg moet je eerst helemaal terug en kun je niet stoppen bij Yakushima.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:10 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Check even Hyperdia voor kosten van de trein.
http://www.hyperdia.com/en/

Zou kunnen zijn dat je die 42000 yen er al uit hebt met enkeltjes Hiroshima - Tokyo via Kyoto. Die Shinkansens zijn duur! Of je de JR pas gebruikt hangt er vanaf waar je naartoe gaat. Sommige plaatsen zijn met JR te bereiken, andere makkelijker via andere spoorbedrijven waar je voor moet betalen. Ik kan me herinneren dat ik 2 jaar geleden Nikko en Hakonne zelf heb gedaan, en de rest via de JR pas. Was wel een beetje puzzelen om precies uit te komen met een 14 dagen pas.
42000 Yen was de prijs die ik opzocht op Hyperdia voor die afzonderlijke reizen. Een 14 dagen pas zou dus net wat duurder zijn. Zou die dan alleen nog kunnen nemen om losse dagtrips mee te maken, maar vraag me af of je het er dan uithaalt.

Thanks!
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:47:50 #194
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_107222472
In Tokyo kan je met de Railpass ook rondreizen.
En je kunt hem gebruiken voor de Narita Express.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_107228001
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:59 schreef Pheno het volgende:

[..]

Fukuoka is niet echt wereldschokkend of zo. Ik vond het de minste stad die ik bezocht heb. Osaka en Kyoto zijn dan veel meer waard. Maar geloof me, na 1x Japan ga je terug. Dus het boeit niet :P
Fukuoka vond ik wel geinig omdat het een beetje een aparte stad is. Het leek welvarender dan de meeste andere steden - heel modern, schoon en opgeruimd en netjes. En toch ook wel groen en gezellig. Maar er zijn niet echt veel toeristische bezienswaardigheden.
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:40:07 #196
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_107232155
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:59 schreef Pheno het volgende:

[..]

Maar geloof me, na 1x Japan ga je terug.
Hmmm, dat weet ik nog zo net niet...

Nagano is overigens niet veel aan. Wat me daar opviel was vooral de verpauperde, zwaar verroeste, op instorten staande Olympische huldingsplaats. En dat na zo'n kleine 14 jaar na dato al...



Alleen de 'snow monkeys' zo'n 2 uur verderop in de bergen zijn daar de moeite waard..
pi_107233968
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Fukuoka zou een mogelijkheid zijn om naar toe te vliegen, maar Kagoshima bv ook. Andere mogelijkheid waar we nog naar kijken is eiland hoppen van Okinawa naar Kagoshima en dan zou een gedeelte van die 5 dagen Okinawa dus ook al reistijd richting Kagoshima zijn. Jammer genoeg moet je eerst helemaal terug en kun je niet stoppen bij Yakushima.

Thanks!
ik ben met de boot precies andersom gereist, van kagoshima naar okinawa. aleen op tokunoshima geweest, ik wou eigenlijk nog een eiland doen maar er trok net een tyfoon langs, dus hij kon niet aanleggen bij dat eiland en voer door. (jaja, was een spannend boottochtje, lol, op zee in een storm..) 2 nachten daar geweest, totdat de storm voorbij was. mooi eilandje, niks te doen maar de hoteleigenaar gaf me gelijk een rondrit met zn auto, het hele eiland rond. vond ie leuk. er komen niet veel buitenlanders op zulke eilandjes.
pi_107234103
Zucht, ik ben er ook nog niet uit. Heb nog 2 dagen over, en moet dan in Kyoto zijn voor 3 dagen. Osaka wordt door veel mensen toch afgeraden, maar wat dan? Kobe?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:25:11 #199
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_107234264
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:21 schreef Bajskorv het volgende:
Zucht, ik ben er ook nog niet uit. Heb nog 2 dagen over, en moet dan in Kyoto zijn voor 3 dagen. Osaka wordt door veel mensen toch afgeraden, maar wat dan? Kobe?
Waar ben je nu dan?
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:29:27 #200
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_107234458
Ik vind Osaka juist super; ga er komende keer 5 dagen heen _O_
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')