abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104285399
Tuurlijk moet je het zelf doen, maar dat betekent niet dat de een daar meer hulp bij nodig heeft dan een ander...

Het is makkelijk te oordelen over iemand op het forum die je verder niet kent... maar ik vind het gewoon naar voor Sylvana, want wat ik lees voelt ze zich niet gehoord...
Fake it till you make it...
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:06:43 #277
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104286135
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:32 schreef Nijna het volgende:
Tuurlijk moet je het zelf doen, maar dat betekent niet dat de een daar meer hulp bij nodig heeft dan een ander...

Het is makkelijk te oordelen over iemand op het forum die je verder niet kent... maar ik vind het gewoon naar voor Sylvana, want wat ik lees voelt ze zich niet gehoord...
Dit inderdaad.
Daarnaast denk ik dat het niet aan ons is om sylvana een schop onder haar kont te geven, want wij kunnen niet inzien of dat niet heel erg averechts werkt. Bij mij zou dat in ieder geval wel zo zijn.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 12 november 2011 @ 15:13:14 #278
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104286294
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:41 schreef Ewelina het volgende:
Wat verwacht je dan? Hoe cru ook, niemand kan altijd je hand vasthouden. Uiteindelijk zul je toch voor het grootste deel zelf uit die put moeten klimmen.

Twee: denk je niet dat reďntegreren niet veel en veel moeilijker is als je er helemaal uit hebt gelegen?
Niet iedereen komt uit die put zonder goede hulp.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Daarnaast denk ik dat het niet aan ons is om sylvana een schop onder haar kont te geven, want wij kunnen niet inzien of dat niet heel erg averechts werkt. Bij mij zou dat in ieder geval wel zo zijn.
Bij mij ook. Als het allemaal zo simpel was, was ik nu gewoon aan het studeren.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_104286889
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:13 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Niet iedereen komt uit die put zonder goede hulp.
Dat zeg ik niet.Bij zware depressies lijkt hulp me essentieel. Ik heb alleen de indruk dat ze wil dat er 24 uur p/d iemand is om haar hand vast te houden. En dát zul je nergens vinden. Als ze zich niet gehoord voelt is dat naar, maar als ik zo kijk wat er allemaal gebeurd is- een BOR, iemand van de crisisdienst, schoonmoeder en -zus die langskomen- dan heb ik niet het idee dat ze zonder hulp zit.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 12 november 2011 @ 16:50:49 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104288704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:36 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.Bij zware depressies lijkt hulp me essentieel. Ik heb alleen de indruk dat ze wil dat er 24 uur p/d iemand is om haar hand vast te houden. En dát zul je nergens vinden. Als ze zich niet gehoord voelt is dat naar, maar als ik zo kijk wat er allemaal gebeurd is- een BOR, iemand van de crisisdienst, schoonmoeder en -zus die langskomen- dan heb ik niet het idee dat ze zonder hulp zit.
Hand vasthouden zal niet kunnen, maar in ieder geval in de gaten gehouden worden is soms wel essentieel. Je kunt ook niet van iemands privéomgeving verwachten dat zij 24/7 in de gaten houden of er niets gebeurt, want dat lijkt me emotioneel veel te belastend. Een dag kan wel, een week misschien ook, maar het gaat nu al heel lang niet goed en dan kan ik me haar behoefte goed voorstellen. Zeker in het weekend, een weekend is lang als je tegen de muren opvliegt van ellende.
pi_104289097
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:21 schreef mrk.n het volgende:
Inderdaad. Je kunt wel gaan afgeven op de hulpverlening maar je zal het uiteindelijk toch echt zelf moeten doen.
En als iemand op een bepaald moment zelf niet meer in staat is om ''het zelf te doen'' moet diegene dan geen hulp krijgen omdat te gaan leren? Is het zelfs niet onredelijk van iemand te verwachten dat te doen als diegene geen idee heeft hoe? Als iemand gewoon weg die kennis (nog) niet heeft?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_104289171
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:53 schreef Sylvana het volgende:
Moet nog 1 uur en 3 kwartier wachten tot de groep begint. En als groep om kwart over 4 afgelopen is nog 3 kwartier wachten. Zit hier dus gewoon van kwart voor 8 tot 5 elke dag. Heb echt geen idee hoe ik dat vol moet houden.

@Murmeli: dit is toch echt een volledige dagbesteding... en ook niet goed genoeg. Bij een opname mag je echt niet de hele dag in je bed liggen hoor.
pi_104289590
Nee dat mag inderdaad niet bij een opname, maar bij een opname heb je wel de hele dag de mogelijkheid om naar de verpleging te stappen als het minder gaat...
pi_104289739
Ik heb nogal een geschiedenis met depressies.
Ik lees veel dat mensen met depressies de hele dag op bed liggen en zo, maar ik heb dat helemaal niet. Als ik depressief ben, ga ik juist steeds meer doen tot ik niet meer kan en mezelf uitput.

Is er misschien iemand die dit bekend in de oren klinkt?
pi_104289862
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb nogal een geschiedenis met depressies.
Ik lees veel dat mensen met depressies de hele dag op bed liggen en zo, maar ik heb dat helemaal niet. Als ik depressief ben, ga ik juist steeds meer doen tot ik niet meer kan en mezelf uitput.

Is er misschien iemand die dit bekend in de oren klinkt?
Ja. :') Of beter gezegd: gewoon jezelf uit bed sleuren en alles doen totdat slaaptekort je opbreekt. :')

Maarre... heb je dan niet eerst een soort manische periode voordat je instort?
pi_104289897
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:24 schreef Nijna het volgende:
Nee dat mag inderdaad niet bij een opname, maar bij een opname heb je wel de hele dag de mogelijkheid om naar de verpleging te stappen als het minder gaat...
Crisisdienst is ook 24 uur p/d bereikbaar.
pi_104290007
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja. :') Of beter gezegd: gewoon jezelf uit bed sleuren en alles doen totdat slaaptekort je opbreekt. :')

Ja....eigenlijk wel ja.
Nooit zo over nagedacht. Bedankt voor je antwoord
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:53:40 #288
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104290432
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

@Murmeli: dit is toch echt een volledige dagbesteding... en ook niet goed genoeg. Bij een opname mag je echt niet de hele dag in je bed liggen hoor.
Ik weet eigenlijk niet of sylvana die dagtherapie nog heeft.
Maar zelfs dan kan een weekend te lang zijn. En elke dag 3x de crisisdienst bellen is ook niet tof lijkt me. (zelf nooit gedaan, de paar keer dat ik mezelf niet vertrouwde ben ik vrienden etc gaan bellen of oxazepam genomen)

Wat ik alleen maar bedoel te zeggen is dat ik denk dat we hier op een forum een beetje voorzichtig moeten zijn met het geven van een goed bedoelde schop onder de kont, zeker als het echt slecht gaat met iemand.
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:59:05 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104290565
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:33 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik lig ook nooit de hele dag in bed, krijg ik ook rugpijn van. Kom ook altijd nog buiten en ik zie ook nog wel mensen. Maar gewoon alles met frisse tegenzin. en zo'n lamlendig wil niks gevoel. En hysterische jankbuien.

Dat lamlendige wil niks gevoel heb ik trouwens bijna altijd, volgens mij als kind al. En dan intussen zo rusteloos als wat omdat ik me verveel :')
pi_104290749
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:59 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik lig ook nooit de hele dag in bed, krijg ik ook rugpijn van. Kom ook altijd nog buiten en ik zie ook nog wel mensen. Maar gewoon alles met frisse tegenzin. en zo'n lamlendig wil niks gevoel. En hysterische jankbuien.

Dat lamlendige wil niks gevoel heb ik trouwens bijna altijd, volgens mij als kind al. En dan intussen zo rusteloos als wat omdat ik me verveel :')
Klopt.
Alleen dat lamlendige gevoel had ik denk ik wel, maar herkende het niet. Ik heb namelijk moeite met het herkennen van gevoelens (beetje off-topic, maar toch).
Achteraf gezien had ik steeds inderdaad het gevoel van "hoe kom ik hier onderuit" zoals eerder beschreven maar wist ik niet wat ik er mee moest. Ik ging gewoon door en door
pi_104291885
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:35 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Crisisdienst is ook 24 uur p/d bereikbaar.
Klopt. Maar toch... als de bereikbaarheid van de crisisdienst 24/7 genoeg was, dan hadden we geen opnameafdelingen nodig toch... (kort door de bocht, maar dat doe jij ook).
Nee ik ga een opname echt niet ver-romantiseren, maar soms is het wel beter om tijdelijk opgenomen te zijn...
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:02:39 #292
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104292099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klopt.
Alleen dat lamlendige gevoel had ik denk ik wel, maar herkende het niet. Ik heb namelijk moeite met het herkennen van gevoelens (beetje off-topic, maar toch).
Achteraf gezien had ik steeds inderdaad het gevoel van "hoe kom ik hier onderuit" zoals eerder beschreven maar wist ik niet wat ik er mee moest. Ik ging gewoon door en door
Hmmmm lijkt me niet prettig...
pi_104292550
het enige wat ik over deze discussie kwijt wil is dat iedereen op zijn eigen manier vecht, en ja ook ik kan mij irriteren aan berichten dat iemand het leven niet ziet zitten enz enz! maar goed ik heb al eerder gezegd daar niet op in te gaan! uiteindelijk krijgt iedereen het inzicht dat je alleen jezelf kunt helpen en bij de 1 komt dat eerder dan bij de ander dus kan ik alleen maar zeggen succes!!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:18:51 #294
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104292596
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
het enige wat ik over deze discussie kwijt wil is dat iedereen op zijn eigen manier vecht, en ja ook ik kan mij irriteren aan berichten dat iemand het leven niet ziet zitten enz enz! maar goed ik heb al eerder gezegd daar niet op in te gaan! uiteindelijk krijgt iedereen het inzicht dat je alleen jezelf kunt helpen en bij de 1 komt dat eerder dan bij de ander dus kan ik alleen maar zeggen succes!!
En wat nou als je een psychiatrische stoornis hebt die nooit meer over gaat?
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:05:57 #295
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104294123
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 november 2011 15:13 schreef Madame_Paon het volgende:
Bij mij ook. Als het allemaal zo simpel was, was ik nu gewoon aan het studeren.
Af en toe is het ook heel simpel, je moet het alleen wel simpel durven of kunnen zien. De oplossing voor zoveel van je problemen ligt zo dichtbij, recht onder je neus, je moet het alleen wel durven oppakken en niet excuses zoeken om het toch niet te hoeven doen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:09:02 #296
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_104294241
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 20:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Af en toe is het ook heel simpel, je moet het alleen wel simpel durven of kunnen zien. De oplossing voor zoveel van je problemen ligt zo dichtbij, recht onder je neus, je moet het alleen wel durven oppakken en niet excuses zoeken om het toch niet te hoeven doen :).
En nu graag in een niet-zweverige versie ...
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:10:30 #297
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104294284
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 november 2011 20:09 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

En nu graag in een niet-zweverige versie ...
voer zonder tegenvragen uit wat men je hier aan tips geeft.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_104294391
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 20:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

voer zonder tegenvragen uit wat men je hier aan tips geeft.
Aan die tips heb je als je psychotische verschijnselen hebt geen reet. Ik denk niet dat Madame_Paon hiermee geholpen zou zijn. Mijn tip was voornamelijk voor Sylvana bedoeld.
pi_104295298
[quote]2s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:18 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

En wat nou als je een psychiatrische stoornis hebt die nooit meer over gaat?
[/quote

je werkt toch keihard om een manier te vinden waarop jouw leven leefbaar is?! dat is wat ik bedoel, je hebt de pech (zwak uitgedrukt) dat je een psychiatrische aandoening hebt maar dan kun je je leven wel leefbaar maken met of zonder hulp! en hulp vragen is dapper! en zeker geen schande!!!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 12 november 2011 @ 21:13:58 #300
262 Re
Kiss & Swallow
pi_104296745
oh onze huis en tuin psychiater is ook weer terug...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')