abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103215959
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Omdat het eerste middels een uitspraak van de hoge raad ook specifiek strafbaar is gesteld vanwege een eerdere zaak.
quote:

[..]

Omdat het eerste middels een uitspraak van de hoge raad ook specifiek strafbaar is gesteld vanwege een eerdere zaak.
En de tweede is niet strafbaar vanwege de Wilders-zaak?
pi_103216015
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:02 schreef Picchia het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat vrijwel uitsluitend nazi-achtigen aan holocaustontkenning doen.
De Holocaust ontkennen is belachelijk maar het strafbaar stellen van Holocaust-ontkenning is belachelijker.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 23:05:24 #78
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_103216170
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:59 schreef kdrietjeh het volgende:

[..]

Dat wilde ik dus eigenlijk horen.
Ze zijn allemaal verboden terwijl op FOK! alle Anti-Christen/Moslim reacties gewoon toegelaten worden en je een ban krijgt als je de Holocaust 'ontkent'.
Daar ga ik niet over. Ik ben maar een user hier.
pi_103218039
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:59 schreef kdrietjeh het volgende:

[..]

Dat wilde ik dus eigenlijk horen.
Ze zijn allemaal verboden terwijl op FOK! alle Anti-Christen/Moslim reacties gewoon toegelaten worden en je een ban krijgt als je de Holocaust 'ontkent'.
Ik heb niet gezegd dat alle 3 uitspraken verboden zijn. Zover ik weet is daar geen apart wetsartikel over. Een gewone politieman is niet bevoegd om de aangifte te weigeren, dacht ik.
En dus moet hij wel een formuliertje invullen ook al denkt hij: dit is zinloos.
pi_103218141
quote:

[..]

Is dat zo? Je bedoelt de uitspraak van het Verbeke-arrest ?
Ik lees dat niet in dat arrest... maar ja.. juristentaal is ook verneukeratief, dat wel.
pi_103218229
quote:
17s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:03 schreef kdrietjeh het volgende:

[..]

De Holocaust ontkennen is belachelijk maar het strafbaar stellen van Holocaust-ontkenning is belachelijker.
Ik vind het niet belachelijkér. Ook niet gewoon belachelijk.
Of je het moet doen, of het juist is .. is wat anders
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:11:26 #82
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_103219801
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:52 schreef Zienswijze het volgende:
Ben ik met je eens. Hoe pijnlijk het ook is, het hoort bij de vrijheid van meningsuiting om de Holocaust te mogen bekrititiseren of in twijfel te trekken. Hoe onsmakelijk het ook voor de meeste mensen mogen zijn.

Typisch staaltje Westers met 2 maten meten.
Mee eens. Volgens mij zei Mark Rutte dat hij dit niet meer strafbaar wilde maken.
pi_103223669
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 22:05 schreef PiRANiA het volgende:
Rutte ^O^.
Dat was toen Rutte nog in de oppositie zat en het voor hem nog makkelijk was om principieel te zijn. Tegenwoordig is dat allemaal anders.
pi_103229155
Ik vind deze censuur erg jammer want in mijn ogen blokkeert het de ruimte voor gezonde discussie en onderzoek.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:39:35 #85
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_103230004
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:46 schreef kdrietjeh het volgende:
Hallo POL,

Volgens de Nederlandse wet is het verboden om de Holocaust te ontkennen. Volgens de Nederlandse wet is antisemitisme ook verboden.

Waarom mag ik christenen dan wel discrimineren en beledigen zonder dat ik strafbaar bezig ben?
Discrimineren is verboden.
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:40:48 #86
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_103230038
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik vind deze censuur erg jammer want in mijn ogen blokkeert het de ruimte voor gezonde discussie en onderzoek.
Klets. Sorry hoor, maar degenen die het hardst de Holocaust (willen) ontkennen doen dat heus niet om zo onderzoek of discussie aan te zwengelen. De Holocaust is sinds 1945 continu het onderwerp van wetenschappelijke, historische discussie. De totale aantallen zijn continu aangepast en bijgesteld, maar allemaal wel op basis van goed onderbouwd wetenschappelijk onderzoek en niet omdat 'het allemaal niet kan zijn gebeurd zo'. Er is dus sinds 1945 al 'gezonde discussie en onderzoek' gaande. En het verbod, zoals dat in Duitsland wel bestaat, heeft daar het onderzoek en de discussie allerminst gehinderd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_103230062
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:52 schreef Zienswijze het volgende:
Hoe pijnlijk het ook is, het hoort bij de vrijheid van meningsuiting om de Holocaust te mogen bekrititiseren of in twijfel te trekken. Hoe onsmakelijk het ook voor de meeste mensen mogen zijn.
Niet mee eens. Ik vind dat je omvang van de Holocaust in twijfel mag trekken (bijvoorbeeld: waren er 6 miljoen doden, of toch 'slechts' 5 miljoen?), maar dat de Holocaust heeft plaatsgevonden, is evident. De Holocaust ontkennen is net zoiets als de Tweede Wereldoorlog ontkennen. Of de Watersnoodramp van 1953.

Dergelijke ontkenningen zijn voor slachtoffers en nabestaanden zeer kwetsend. Bovendien zijn ze compleet onnodig; er valt niks te ontkennen. Er wordt door mensen alleen twijfel gezaaid of ontkend vanuit een haatdragend, racistisch of sadistisch motief. Wat mij betreft blijft ontkenning van de Holocaust dan ook strafbaar.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:42:59 #88
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_103230117
Waarom zou je uberhaupt beledigend willen zijn tegen wie dan ook?
pi_103230124
Maar als 'ie dan bewezen is (uitgangspunt), waarom is het dan verboden om te ontkennen? Waarom is het strafbaar om iets dat (kennelijk) bewezen is te gaan ontkennen? Dat snap ik niet. Tuurlijk zal het kwetsend zijn, maar er zijn wel meer dingen kwetsend en die worden ook niet allemaal verboden.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:51:49 #90
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_103230416
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar als 'ie dan bewezen is (uitgangspunt), waarom is het dan verboden om te ontkennen? Waarom is het strafbaar om iets dat (kennelijk) bewezen is te gaan ontkennen? Dat snap ik niet. Tuurlijk zal het kwetsend zijn, maar er zijn wel meer dingen kwetsend en die worden ook niet allemaal verboden.
Waarom zou je het willen ontkennen. Deze wet zal wel stammen uit de tijd net na de oorlog. In die tijd was zo'n wet blijkbaar nodig. Nu misschien niet meer en wordt er wat minder waarde aan gehecht.
pi_103230563
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Om te voorkomen dat er juist "ongezonde discussie" ontstaat op grond van flut onderzoek...
I´m back.
pi_103230632
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat er juist "ongezonde discussie" ontstaat op grond van flut onderzoek...
Die flutdiscussie wordt dan snel onderuitgehaald door valide onderzoeken als ik jou mag geloven.
pi_103230742
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Die flutdiscussie wordt dan snel onderuitgehaald door valide onderzoeken als ik jou mag geloven.
Nee ongezonde discussie, zei ik.
En ja uiteraard wordt dat onderuitgehaald door myriaden van studies, bewijzen, etc. alleen degenen die op dit punt zogenaamd kritisch zijn en eigenlijk alleen de Holocaust willen ontkennen, accepteren die bewijzen sws niet en komen dan met hun eigen flut onderzoek (als ze dat al doen).
I´m back.
pi_103230848
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee ongezonde discussie, zei ik.
En ja uiteraard wordt dat onderuitgehaald door myriaden van studies, bewijzen, etc. alleen degenen die op dit punt zogenaamd kritisch zijn en eigenlijk alleen de Holocaust willen ontkennen, accepteren die bewijzen sws niet en komen dan met hun eigen flut onderzoek (als ze dat al doen).
Dat laatste kun je van beide kanten zeggen, naar mijn mening.
pi_103230919
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat laatste kun je van beide kanten zeggen, naar mijn mening.
Wat bedoel je precies: dat al het historisch onderzoek naar de Holocaust flut onderzoek is?
I´m back.
pi_103230977
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies: dat al het historisch onderzoek naar de Holocaust flut onderzoek is?
Nee maar dat er ook mensen zijn die geloven in het bestaan en niks anders aannemen.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:08:20 #97
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103230981
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:42 schreef Sayex het volgende:
Waarom zou je uberhaupt beledigend willen zijn tegen wie dan ook?
Nu beledig je mij en nu?
pi_103231057
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nee maar dat er ook mensen zijn die geloven in het bestaan en niks anders aannemen.
In het bestaan? In het bestaan van wat?
I´m back.
pi_103231191
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In het bestaan? In het bestaan van wat?
Van de holocaust.
pi_103231203
Plaatsvinding is een beter woord trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')