Dit.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:52 schreef Zienswijze het volgende:
Ben ik met je eens. Hoe pijnlijk het ook is, het hoort bij de vrijheid van meningsuiting om de Holocaust te mogen bekrititiseren of in twijfel te trekken. Hoe onsmakelijk het ook voor de meeste mensen mogen zijn.
Typisch staaltje Westers met 2 maten meten.
Waarom zou je christenen beledigen? Gewoon voor de lol?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:46 schreef kdrietjeh het volgende:
Hallo POL,
Volgens de Nederlandse wet is het verboden om de Holocaust te ontkennen. Volgens de Nederlandse wet is antisemitisme ook verboden.
Waarom mag ik christenen dan wel discrimineren en beledigen zonder dat ik strafbaar bezig ben?
Eens. Ooit heb ik het ook gedaan, hier op FOK!. Was nogal dom, maar ik was jong. Flinke ban voor gehad overigens, deels terecht.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:52 schreef Zienswijze het volgende:
Ben ik met je eens. Hoe pijnlijk het ook is, het hoort bij de vrijheid van meningsuiting om de Holocaust te mogen bekrititiseren of in twijfel te trekken. Hoe onsmakelijk het ook voor de meeste mensen mogen zijn.
Het gaat eigenlijk niet om de Holocaust. Oke, het kan licht overdreven zijn maar er zijn heel veel mensen doodgegaan. Het gaat om het feit dat mensen zeuren als er op Iraanse staatstelevisie antisemitische cartoons te zien zijn terwijl Denemarken provocerende karikaturen laat zien.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:52 schreef Zienswijze het volgende:
Tja, wat is beledigen, voor iedereen is wat anders beledigen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:55 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Waarom zou je christenen beledigen? Gewoon voor de lol?
Als ik de Holocaust ontken op FOK!, riskeer ik een ban?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:57 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Eens. Ooit heb ik het ook gedaan, hier op FOK!. Was nogal dom, maar ik was jong. Flinke ban voor gehad overigens, deels terecht.
Topic werd gesloten, ik kreeg geen tegengeluid en bleef het geloven. Erover kunnen praten zorgt dat iedereen slimmer wordt en je gewoon met argumenten kunt discussiėren.
Voor mij niet. En ik ben moslim.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Tja, wat is beledigen, voor iedereen is wat anders beledigen.
Cartoons over een profeet tekenen is beledigend voor bepaalde mensen...
Absoluut. Terecht ook, FOK! moet zich aan de wet houden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:58 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Als ik de Holocaust ontken op FOK!, riskeer ik een ban?
En voor veel moslims weer wel. Ik probeer alleen te zeggen dat beledigen moet kunnen en per persoon verschilt en dus niet in de wet vast te leggen is.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:58 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Voor mij niet. En ik ben moslim.
Maar het is toch belachelijk voor woorden?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Absoluut. Terecht ook, FOK! moet zich aan de wet houden.
Oorzaak is onwetendheid. Zo was het bij mij in ieder geval. Nu weet ik meer omdat ik er zelf een stuk meer over gelezen heb in de jaren.quote:
Ik ben pro-Israel, maar je hebt gelijk dat het absurd is dat je de holocaust niet mag ontkennen. Het hoort bij vrijheid van meningsuiting, dat bij het Westen zogenaamd zo hoog in vaandel staat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:57 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk niet om de Holocaust. Oke, het kan licht overdreven zijn maar er zijn heel veel mensen doodgegaan. Het gaat om het feit dat mensen zeuren als er op Iraanse staatstelevisie antisemitische cartoons te zien zijn terwijl Denemarken provocerende karikaturen laat zien.
Ik mag een moslim beledigen. Ik mag zeggen dat hij een dief, terrorist, extremist of weet ik veel wat is. Ik mag zeggen dat Christenen pedo's zijn terwijl ik een antisemiet ben als ik dat bij een Joods persoon doe. Nee, ik koester geen wrok tegen Joden maar dit is echt oneerlijk.
Da's belachelijk ja, maar daarvoor moet je niet bij FOK! zijn, die bedachten deze wet niet. Ik ben het ook niet met de wet eens, wel met het feit dat FOK! zich eraan houdt.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:00 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Maar het is toch belachelijk voor woorden?
Dan wil ik hierbij dit zeggen:
*
Alle christenen zijn pedo's.
Alle moslims zijn terroristen.
Ja FOK! kan je weinig kwalijk nemen, maar die wet is absurd.quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Absoluut. Terecht ook, FOK! moet zich aan de wet houden.
Precies. Haal het dus maar even weg als je wilt TS, dan kunnen we doordiscussiėren.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja FOK! kan je weinig kwalijk nemen, maar die wet is absurd.
Dagquote:Op maandag 17 oktober 2011 22:00 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Maar het is toch belachelijk voor woorden?
Dan wil ik hierbij dit zeggen:
De holocaust is zwaar overdreven.
Alle christenen zijn pedo's.
Alle moslims zijn terroristen.
En dan wil ik graag weten voor welke zin ik een ban verdien.
Welk wetsartikel verbiedt dit?quote:Op maandag 17 oktober 2011 21:46 schreef kdrietjeh het volgende:
Hallo POL,
Volgens de Nederlandse wet is het verboden om de Holocaust te ontkennen. Volgens de Nederlandse wet is antisemitisme ook verboden.
Waarom mag ik christenen dan wel discrimineren en beledigen zonder dat ik strafbaar bezig ben?
Ik wil dat er over gediscussieerd kan worden zonder dat we bang moeten zijn dat we iets fout doen. Ik vind het verschrikkelijk dat er niets gebeurt als ik zeg dat christenen pedo's zijn en moslims terroristen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Precies. Haal het dus maar even weg als je wilt TS, dan kunnen we doordiscussiėren.
In Nederland heeft de Hoge Raad in 1995 (in de zaak tegen Siegfried Verbeke) bepaald dat Holocaustontkenning valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht.quote:
In Belgiė en Nederland is het bagatelliseren, ontkennen of goedpraten van de Holocaust verboden. In Nederland heeft de Hoge Raad in 1995 (in de zaak tegen Siegfried Verbeke) bepaald dat Holocaustontkenning valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht. Regelmatig wordt door het Meldpunt Discriminatie Internet tegen bepaalde uitingen van revisionisme op internet opgetreden. Sinds 1995 kent ook Belgiė wetgeving waarin specifiek het ontkennen van misdrijven tegen de mensheid of het ontkennen van de genocide door de nazi’s strafbaar gesteld wordt.quote:
Wat is een TR? Topic Reactie?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
Volgens de letter van de wet, doe ik bij deze een beroep op het Wetboek van Strafrecht 137c, vanwege de overigen opmerkingen van de TS.
Beschouw dit maar als een TR.
Je mag het ontkennen omdat het niet verboden is (door de Hoge Raad bijvoorbeeld).quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:06 schreef kdrietjeh het volgende:
Waarom mag ik 9/11 wel ontkennen? Het heeft een net zo grote impact gehad.
een Topic Report. Fok! volgt de wet en je overtreedt artikel 137c van het Wetboek Strafrecht.quote:
We hebben het nog steeds over het zeggen van woorden. Ik heb niemand vermoord. Niets gestolen. Niemand uitgescholden.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:07 schreef Zienswijze het volgende:
Nou de Holocaust en toch nog wat groter.
quote:rtikel 137c Wetboek van Strafrecht
Artikel 137c
1. Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2. Indien het feit wordt gepleegd door een persoon die daarvan een beroep of gewoonte maakt of door twee of meer verenigde personen wordt gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie opgelegd.
Dus volgens die wet mag ik ook homo's, moslims en christenen niet beledigen. Geloof mij maar, dan moeten FOK! en GeenStijl volgens die wet dicht.quote:
Hoe stel je vast of ze beledigd zijn?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:09 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Dus volgens die wet mag ik ook homo's, moslims en christenen niet beledigen. Geloof mij maar, dan moeten FOK! en GeenStijl volgens die wet dicht.
Beledigen mag wel!quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:09 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Dus volgens die wet mag ik ook homo's, moslims en christenen niet beledigen. Geloof mij maar, dan moeten FOK! en GeenStijl volgens die wet dicht.
Juist. Hoe kan worden vastgesteld dat ik Joden beledig door de Holocaust te ontkennen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:10 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hoe stel je vast of ze beledigd zijn?
Dus het ontkennen van de Holocaust mag wel omdat ik eigenlijk niemand beledig?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Beledigen mag wel!
Jezelf beledigd voelen is geen voorrecht.
Je mag niet discrimineren. En de holocaust mag je ook niet ontkennen
Waar slaat dit nou weer op? De uitspraken van wilders worden door de rechter juist getoetst aan de wet.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:11 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Juist. Hoe kan worden vastgesteld dat ik Joden beledig door de Holocaust te ontkennen?
Volgens die wet is Wilders strafbaar bezig. Maar hij word waarschijnlijk vrijgesproken.
Dat mag ook niet, maar zolang niemand aangifte doet.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:09 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Nee daar is een aparte wet voor.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:12 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Dus het ontkennen van de Holocaust mag wel omdat ik eigenlijk niemand beledig?
Dus als ik aangifte doe als iemand christenen aan het ´beledigen´ is. Krijgen zij een proces-verbaal?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat mag ook niet, maar zolang niemand aangifte doet.
Wel als je aangifte doet tegen een persoon, niet als je aangifte doet tegen een website dan is die verantwoordelijk.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:15 schreef kdrietjeh het volgende:
[..]
Dus als ik aangifte doe als iemand christenen aan het ´beledigen´ is. Krijgen zij een proces-verbaal?
beledigen mag wel. Hoe kom je daar nou bij?quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat mag ook niet, maar zolang niemand aangifte doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |