abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:46:06 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_103605610
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ze verzinnen het omdat ze wat willen van de banken, namelijk dat de banken vrijwillig afschrijven.
en dan?

Vrijwillig die obligaties opsturen en dan 15 % geld krijgen en 35% 30 jaars 6% obligaties Retour ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103606039
quote:
4s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 19:39 schreef horned_reaper het volgende:
"Op de top van vanavond zal onder andere worden behandeld hoe we het noodfonds financieel kunnen vergroten (dus er meer geld instoppen) zonder er meer geld in te stoppen. Dit kan alleen maar doormiddel van zeer ingewikkelde trucs en daar gaan ze het vanavond onder andere over hebben".
Nee, het gaat niet over geld nu, het gaat over garanties. Het EFSF leent gewoon op de markt geld. En het EFSF heeft een AAA-rating, dankzij de garanties van de EU-overheden dat zij garant staan voor het terugbetalen van de leningen die het EFSF aan gaat in de markt. De discussie gaat nu over het ophogen van de maximale garantie die gegeven wordt. Het vreemde is eigenlijk dat er zelfs nog niet eens 440 miljard (de oude maximale garantie) door het fonds geleend is op de markt. De maximale garantie vormt dus nog geenszins een issue in de zin dat op dit moment het functioneren van het EFSF wordt beperkt door de maximale garantie.

Een ander issue is dat de overheden vrezen voor hun eigen rating. Als de maximale garantie aan het EFSF wordt opgehoogd tot 2000 miljard Euro, dan komt daarmee de rating van onder andere de Duitse en Nederlandse overheid in gevaar. Diverse kredietbeoordelaars hebben dat al laten doorschemeren. Het gevolg daarvan is weer dat ook het EFSF een lagere rating gaat krijgen omdat de overheden die voor het EFSF garant staan minder kredietwaardig worden.
pi_103606157
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
en dan?

Vrijwillig die obligaties opsturen en dan 15 % geld krijgen en 35% 30 jaars 6% obligaties Retour ??
Veel smaken zijn er niet in obligatieland. Je kunt de couponrente, de nominale lening of de looptijd veranderen. Dat zijn de variabelen waarmee het moet gebeuren.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:00:40 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_103606454
Al dat gedoe om ratings en hoeveelheden geld die opgehoest moeten worden..

Die tijd en moeite kan ook nuttiger besteed worden.. zoals bedenken welke structurele maatregelen genomen moeten worden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:03:50 #255
323876 michaelmoore
pi_103606612
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Veel smaken zijn er niet in obligatieland. Je kunt de couponrente, de nominale lening of de looptijd veranderen. Dat zijn de variabelen waarmee het moet gebeuren.
En de andere instellingen en particulieren die ook deze obligaties in bezit hebben, die doen dat dus niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103607107
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En de andere instellingen en particulieren die ook deze obligaties in bezit hebben, die doen dat dus niet
Aan hun wordt het ook geen deelname gevraagd. Met een echte default zou je die natuurlijk ook mee pakken, maar daar stuurt men nog steeds niet op aan.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:12:33 #257
323876 michaelmoore
pi_103607145
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aan hun wordt het ook geen deelname gevraagd.
Dus de banken kunnen ook hun oblies gewoon verkopen aan een andere belegger, want te verwachtten is dat Griekenland er dus weer bovenop komt
AL geloof ik daar geen biet van
pi_103607224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:00 schreef Perrin het volgende:
Die tijd en moeite kan ook nuttiger besteed worden.. zoals bedenken welke structurele maatregelen genomen moeten worden.
Ik denk dat ze dat wel proberen maar dat daar gewoon geen consensus over is. Zelfs binnen de overheden zelf is daar geen consensus over en raken de verhoudingen zelfs meer en meer gepolariseerd.
pi_103607378
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:12 schreef michaelmoore het volgende:
Dus de banken kunnen ook hun oblies gewoon verkopen aan een andere belegger, want te verwachtten is dat Griekenland er dus weer bovenop komt
AL geloof ik daar geen biet van
Het gaat er meer om dat er een soort rare schijndefault gecreëerd moet worden (het moet niet, maar het is wel waar men in Brussel nu naar toe wil). De Grieken kunnen onmogelijk de huidige schuld afbetalen, er is geen andere keus dan te sleutelen aan de drie smaken die er in obligatieland zijn. Maar naar wat ik begrepen heb is de ECB mordicus tegen een echte default dus zijn ze nu bezig met die schijndefault. Het overleg met de banken valt daar onder, zij moeten gaan meewerken aan de schijndefault op Griekse staatsobligaties die zij zelf in bezit hebben.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:25:59 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103607873
Er wordt niet gewerkt aan een schijndefault maar aan een echte default met de schijn van vrijwilligheid om geen credit event te triggeren. Alsof een belegger vrijwillig een haircut gaat slikken van 60% :'). Het is werkelijk belachelijk. Wees dan gewoon open en eerlijk en verklaar alle CDS onwetmatig.

Ik vind trouwens dat de ECB, aangezien dat tegenwoordig een soort van fiscaal hedgefund is, zichzelf had moeten indekken tegen een default op alle junk die ze heeft gekocht.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_103607990
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:25 schreef SeLang het volgende:
Er wordt niet gewerkt aan een schijndefault maar aan een echte default met de schijn van vrijwilligheid om geen credit event te triggeren.
Dat bedoel ik dus. ;) Het is een soort parallel universum aan het worden in Brussel, een schijnwereld die volledig los komt te staan van de werkelijkheid.

quote:
Het is werkelijk belachelijk. Wees dan gewoon open en eerlijk en verklaar alle CDS onwetmatig.
Ook dan sta je er natuurlijk niet lekker op als EU overheid.

Wat ik overigens niet snap is dat CDS-contracten hier niet in voorzien. Die schijn van vrijwilligheid is gewoon een juridische truc en gaat in tegen de geest van het contract. Hier moet toch een keer een rechtszaak van gaan komen zou je zeggen.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:33:41 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103608270
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ook dan sta je er natuurlijk niet lekker op als EU overheid.
Natuurlijk, maar dan speel je het tenminste open en eerlijk. Daar heb ik meer respect voor dan dit geneuzel. Eerlijk gezegd had ik dat in 2008 al verwacht, dat ze gewoon al die ongereguleerde contracten ongeldig zouden verklaren. Obama had er ook geen moeite mee om contracten te verbreken om z'n vriendjes van de vakbond een bailout te geven dus als de hele wereld (naar men zei :') ) op de rand van armageddon staat door die ondoorzichtige tijdbom van ongereguleerde CDS waarom dan niet. Als je dan toch in markten wilt ingrijpen doe het dan goed.
Mijn reisverslagen
  woensdag 26 oktober 2011 @ 23:36:09 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103608405
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

Wat ik overigens niet snap is dat CDS-contracten hier niet in voorzien. Die schijn van vrijwilligheid is gewoon een juridische truc en gaat in tegen de geest van het contract. Hier moet toch een keer een rechtszaak van gaan komen zou je zeggen.
Dat snap ik ook niet. Maar daar is het laatste woord volgens mij ook nog niet over gezegd. Er zullen toch wel kapitaalkrachtige partijen zijn die belang hebben bij het triggeren van die CDS? Alleen zullen die natuurlijk worden gedemoniseerd.
Mijn reisverslagen
pi_103609783
Gewoon de CDS bij wet verbieden en onwettig verklaren, lijkt mij geen enkel probleem voor de wetgever. Griekenland zou gewoon moeten defaulten, de obligatiehouders kunnen dan fluiten naar de centen, zo simpel kan het zijn.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103609828
quote:
Wachten op een beslissing die niet komt
AMSTERDAM -

23.45 De eurolanden willen banken dwingen om meer dan 50% op Grieks staatspapier af te schrijven. De schuld van Griekenland zou hierdoor met 100 miljard euro verminderen. Merkel en Sarkozy zouden hier nu over onderhandelen met een delegatie van internationale bankenorganisatie IFF. Die hadden eerder op de avond al een overleg aan de andere kant van de straat, maar hebben zich nu verplaatst naar het gebouw van de eurotop zelf. Dat meldt de Britse krant The Guardian.

bron: Telegraaf
De banken moeten gewoon even bukken :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_103610009
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ze verzinnen het omdat ze wat willen van de banken, namelijk dat de banken vrijwillig afschrijven.
Take it or leave it?
pi_103610399
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 23:36 schreef SeLang het volgende:
Dat snap ik ook niet. Maar daar is het laatste woord volgens mij ook nog niet over gezegd. Er zullen toch wel kapitaalkrachtige partijen zijn die belang hebben bij het triggeren van die CDS? Alleen zullen die natuurlijk worden gedemoniseerd.
Aan de andere kant, de partijen, buiten de banken, worden niet getroffen door de default, immers alleen de banken doen er aan mee, dus dan hoeft de CDS ook niet getriggerd te worden. En voor de banken wordt de afspraak zo gemaakt dat zij afzien van het triggeren van hun CDS-swaps.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 00:42:16 #268
323876 michaelmoore
pi_103610898
Merkozy wil banken dwingen

Nou das vragen om een default, dwingen mag niet, dat is niet vrijwillig
quote:
wo 26 okt 2011, 16:52 | 346 reacties
Onderhandelingen over afschrijven banken muurvast
AMSTERDAM - 0.35 En de onderhandelingen over de afschrijving op Grieks staatspapier zitten weer (of nog steeds) muurvast. Directeur van de Internationale bankenorganisatie IIF Charles Dallara heeft laten weten dat er op geen overeenstemming is bereikt tussen de banken en de Europese regeringsleiders. Eerder vanavond bleek dat Merkel en Sarkozy ook de banken wilden betrekken in de onderhandelingen.
pi_103611158
Er zijn verschillende vormen van dwang. Volgens mij gaat het hier dwang als in 'jullie moeten allemaal mee doen, dus we leggen hier een hele lekkere wortel neer'. Kennelijk wil Dallara nog meer wortels zien.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 07:07:44 #270
323876 michaelmoore
pi_103613117
  donderdag 27 oktober 2011 @ 07:21:10 #271
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103613172
Fok! nieuws loopt achter.

Akkoord over plan van aanpak eurocrisis
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_103614070
Een beetje bank heeft zijn troep toch allang verkocht.
Get it and Bet it
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:03:37 #273
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103614125
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:00 schreef SteveBudin het volgende:
Een beetje bank heeft zijn troep toch allang verkocht.
Captain Hindsight :')
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:12:21 #274
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103614258
quote:
Maar goed, het is te weinig. Zelfs met de 50% cut van de Griekse schulden is hun schuld aan het einde van dit decennium nog steeds 127% GDP.

Probleem is dat de kosten van lenen zo duur is en de output van hun economie te laag is.
pi_103614289
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:03 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Captain Hindsight :')
My job is done :).
Get it and Bet it
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:14:36 #276
324665 meth77
to do or not to do
pi_103614301
http://www.bloomberg.com/(...)invest-ceo-says.html

quote:
Volgens de algemeen directeur van een grote mediterrane effectenmakelaar, FinansInvest, is de eurozone feitelijk al ingestort, maar durft nog niemand dat hardop uit te spreken.
Tevens is hij ervan overtuigd dat de euro, 'één van de grootse reservemunten ter wereld', zal verdwijnen.
Zafer Onat lijkt het te kunnen weten, want het moederbedrijf van het Turkse FinansInvest is de Griekse Nationale Bank (ETE).
pi_103614361
Ik zag vanochtend een flits op tv waarop van rompuy vrolijk vertelde dat ze streven om griekenland op deze manier in 2020 op 120% schuld tov hun BNP te laten komen. En wat stond er ook alweer in het verdrag van maastricht maximaal 60% schuld tov het BNP.

Maar als ik op wikipedia kijk blijkt dan griekenland op dit moment 145% schuld tov hun BNP hebben. Ik weet de verhoudingen niet maar ga er even van uit dat alle schulden als obligaties uit staan. Dan zou een 50% haircut toch meteen inhouden dat men zomaar op 72.5% schuld tov het bnp uitkomt of zie ik dit helemaal fout?
pi_103614509
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:
Ik zag vanochtend een flits op tv waarop van rompuy vrolijk vertelde dat ze streven om griekenland op deze manier in 2020 op 120% schuld tov hun BNP te laten komen. En wat stond er ook alweer in het verdrag van maastricht maximaal 60% schuld tov het BNP.

Maar als ik op wikipedia kijk blijkt dan griekenland op dit moment 145% schuld tov hun BNP hebben. Ik weet de verhoudingen niet maar ga er even van uit dat alle schulden als obligaties uit staan. Dan zou een 50% haircut toch meteen inhouden dat men zomaar op 72.5% schuld tov het bnp uitkomt of zie ik dit helemaal fout?
50% haircut is alleen op de deel wat de banken in bezit hebben. De vraag is nu hoe groot deel van de Griekse schulden hebben de banken?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:40:44 #279
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103614785
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:18 schreef Basp1 het volgende:

Worden hier niet public debt en external debt doorelkaar gehaald?
  donderdag 27 oktober 2011 @ 09:42:47 #280
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103614828
quote:
Wat een BS, maar ja wat kun je verwachten van Bloomberg :')

Volgens die logica is de VS nog veel verder in de problemen, maar daar hoor je niks over
pi_103614870
Wie denkt er hier dat wat gisteren is bereikt, de oplossing is.
Graag even de handjes omhoog...

*kijkt rond*

(ps: ik dus niet)
ps ps dit is het resultaat in een notedop http://www.z24.nl/economi(...)_moet_je_weten_.html
pi_103615350
Ik ook niet. Ik zit al even mee te lurken maar deze oplossing is weer een lapmiddel. Griekenland gaat hier niet meer uitkomen hoor. Ik moet nog maar zien of iedereen meedoet aan de haircut, het is immers vrijwillig.

Nederland komt er denk ik niet eens zo heel slecht vanaf in tegenstelling tot DLD en FR.

Daarnaast is Griekenland nog maar het topje van de ijsberg. Die paar honder miljard kunnen we nog wel ophoesten maar als straks Italië gaat á 1900 miljard....
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_103615369
Afschrijving van de banken op griekse staatsschulden is vrijwillig.. Nou die gaan dat nu echt niet doen :')
  donderdag 27 oktober 2011 @ 11:06:40 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103616933
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:12 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Maar goed, het is te weinig. Zelfs met de 50% cut van de Griekse schulden is hun schuld aan het einde van dit decennium nog steeds 127% GDP.

Optimist. De 50% haircut is in werkelijkheid maar 28% omdat die 50% alleen geldt voor de bonds die de banken hebben. Over een paar maanden begint het hele circus opnieuw.

Het wordt eigenlijk pas interessant wanneer er daadwerkelijk een rekening op de mat valt bij de Nederlandse regering, maar dat zal nog wel even duren. Zo'n leveraged EFSF gaat ons jullie uiteindelijk 85 miljard kosten. Ik kan niet wachten om dan de live debatten te zien op het tweede kamer kanaal. "Gaan we de inkomsten belasting verhogen naar 60% of de BTW naar 30% om de Italianen te steunen?").
Mijn reisverslagen
pi_103617006
http://gainspainscapital.com/?p=988

Daar hadden we het laatst over.
Ben benieuwd of Johan en Enschede al aan het drukken zijn :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 11:12:04 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103617116
Ik begrijp trouwens niet dat jullie dit allemaal maar accepteren en niet het Binnenhof aan het platbranden zijn. Hier in de UK was er al een opstandje in de regering. Een deel van de Tories wilde een referendum uitschrijven om uit de EU te stappen. En hier betalen ze nieteens mee aan die euro shit.
Mijn reisverslagen
pi_103617137
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:08 schreef Blandigan het volgende:
http://gainspainscapital.com/?p=988

Daar hadden we het laatst over.
Ben benieuwd of Johan en Enschede al aan het drukken zijn :)
En ook in dit artikel geen schijntje bewijs, maar enkel een dubbel indirecte bewering, een vette kop.

Als er Deutsch Mark gedrukt zou worden, zou dat thans als met een foto als bewijs in Der Spiegel staan, niet op een hijgerig weblog van de zoveelste wanabee guru met een gebruik aan html kennis.

Denk het zelf niet, dus :)
pi_103617207
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:44 schreef Blandigan het volgende:
Wie denkt er hier dat wat gisteren is bereikt, de oplossing is.
Graag even de handjes omhoog...

*kijkt rond*

(ps: ik dus niet)
ps ps dit is het resultaat in een notedop http://www.z24.nl/economi(...)_moet_je_weten_.html
Er is niet 'de' oplossing, dus lijkt me dat die ook niet bereikt is.
Het zal wel een tijdje tijdrekken blijven, totdat de scheidsrechter voor de rust fluit. En dan gaan we thee drinken :)
pi_103617238
quote:
5s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:12 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp trouwens niet dat jullie dit allemaal maar accepteren en niet het Binnenhof aan het platbranden zijn. Hier in de UK was er al een opstandje in de regering. Een deel van de Tories wilde een referendum uitschrijven om uit de EU te stappen. En hier betalen ze nieteens mee aan die euro shit.
Ik denk dat we daar even de door jou genoemde 30% btw debatten voor af moeten wachten.

De getallen zijn nu zo duizelingwekkend hoog dat men dat niet meer naar concrete gevolgen kan vertalen.
pi_103617264
quote:
Ik heb wel nuttigere dingen te doen dan voor een aanstormende trein te spingen met de illusie dat ie tegen te houden is :)
pi_103617292
quote:
Ik begrijp trouwens niet dat jullie dit allemaal maar accepteren en niet het Binnenhof aan het platbranden zijn.
Misschien omdat men er totaal niets meer van snapt?
quote:
Hier in de UK was er al een opstandje in de regering. Een deel van de Tories wilde een referendum uitschrijven om uit de EU te stappen. En hier betalen ze nieteens mee aan die euro shit.
Dat willen ze al sinds ze in de EU zitten. Zie dat nog wel gebeuren want de meerderheid van de Britten heeft het altijd over ‘UK and Europe’ - totaal geen binding en associatie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 11:20:45 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_103617453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:16 schreef Aether het volgende:

Dat willen ze al sinds ze in de EU zitten. Zie dat nog wel gebeuren want de meerderheid van de Britten heeft het altijd over ‘UK and Europe’ - totaal geen binding en associatie.
"ICM/Guardian poll 21-23 October 2011 – 70% Want a Referendum; 49% would Pull Out

70% of voters want a vote on Britain's EU membership; just 23% are against.
49% would vote to get Britain out of Europe; just 40% prefer to stay in."
Mijn reisverslagen
pi_103617480
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

En ook in dit artikel geen schijntje bewijs, maar enkel een dubbel indirecte bewering, een vette kop.

Als er Deutsch Mark gedrukt zou worden, zou dat thans als met een foto als bewijs in Der Spiegel staan, niet op een hijgerig weblog van de zoveelste wanabee guru met een gebruik aan html kennis.

Denk het zelf niet, dus :)
Ben ondertussen wel benieuwd wat jij als bewijs accepteert. Als het op het NOS journaal komt?

Er is ondertussen een hoop rook en niet van de minste personen. Tenzij je die Malmgren ook een hoax vindt.
pi_103617493
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:15 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb wel nuttigere dingen te doen dan voor een aanstormende trein te spingen met de illusie dat ie tegen te houden is :)
Wel zeuren maar geen actie - typisch Nederlands.
pi_103617534
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Er is niet 'de' oplossing, dus lijkt me dat die ook niet bereikt is.
Het zal wel een tijdje tijdrekken blijven, totdat de scheidsrechter voor de rust fluit. En dan gaan we thee drinken :)
Natuurlijk is er wel een "de" oplossing. Maar die past niet in het straatje van politici en bankiers.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 11:24:42 #296
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103617581
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

"ICM/Guardian poll 21-23 October 2011 – 70% Want a Referendum; 49% would Pull Out

70% of voters want a vote on Britain's EU membership; just 23% are against.
49% would vote to get Britain out of Europe; just 40% prefer to stay in."
Please ja, de eerder hoe beter dat Engeland uit de EU stapt. De Britse regeringen hebben van dag 1 al zand in de machinerie gegooid. Ze zijn er mede debet aan waarom constructieve veranderingen werden tegengehouden.

By-the-way, het moet dan wel mogelijk zijn dat Wales en Schotland uit de UK stappen en aansluiten bij de EU ;)
pi_103617753
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:24 schreef SemperSenseo het volgende:
By-the-way, het moet dan wel mogelijk zijn dat Wales en Schotland uit de UK stappen en aansluiten bij de EU ;)
:') én de euro invoeren...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103617891
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:21 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ben ondertussen wel benieuwd wat jij als bewijs accepteert. Als het op het NOS journaal komt?

Er is ondertussen een hoop rook en niet van de minste personen. Tenzij je die Malmgren ook een hoax vindt.
Ik zeg: 400 tanks voor Griekenland!
Ik zeg Europese wetgeving die banken verplichten onderpand te executeren!
De tijd dat journalisten (zelfs het ANP) de primaire bronnen checkten is hopeloos voorbij.
Heb jij ergens het transscript van het interview met Malmgreen, zodat ik kan zien wat er _echt_ gezegd is, en in welke context?

Dit soort hieperdepieper alles zesendertig herkauwt en verpakt (alsof het securitizaties zijn ;) ) weblogs neem ik volstrekt onserieus, inderdaad.

Zie de aangehaalde recente voorbeelden waarbij van een gesuggeerde mug een voldongen olifant gemaakt wordt. Een beetje kritischer mag wel hoor.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:21 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Wel zeuren maar geen actie - typisch Nederlands.
Ik zeur niet, hoor :)

Maar als jij op het binnenhof gaat staan met een olijk petje of zo, kom ik je een kop koffie brengen, oke? :)
  donderdag 27 oktober 2011 @ 12:04:24 #299
324665 meth77
to do or not to do
pi_103619099
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:06 schreef SeLang het volgende:

"Gaan we de inkomsten belasting verhogen naar 60% of de BTW naar 30% om de Italianen te steunen?").
tegen die tijd kunen we zelf ook geen geld meer lenen
pi_103620223
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 12:04 schreef meth77 het volgende:

[..]

tegen die tijd kunen we zelf ook geen geld meer lenen
Dan doen we dus in NL hetzelfde met onze schuld als nu met griekenland gebeurd dan gaan we ook defaulten. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')