abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:41:29 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103258533
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet het punt, daar twijfelt niemand aan. De vraag is of er aan de gestelde voorwaarden voor uitkering is voldaan, daar richt het onderzoek zich op.
Dan moeten ze dat zeggen, en niet zeggen dat het een extra bewijs van overlijden is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103258729
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:41 schreef Leandra het volgende:
Dan moeten ze dat zeggen, en niet zeggen dat het een extra bewijs van overlijden is.
'wij doen een fraudeonderzoek' klinkt toch iets slechter dan 'extra bewijs van overlijden' he?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:49:36 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103259130
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:44 schreef Northside het volgende:
[..]
'wij doen een fraudeonderzoek' klinkt toch iets slechter dan 'extra bewijs van overlijden' he?
Ik denk niet dat ze fraudeonderzoek doen, het is een standaard vraag om te kunnen beoordelen of er een fraudeonderzoek gedaan moet worden.
Dat kun je best een beetje fatsoenlijk verwoorden en klinkt iig minder absurd dan "extra bewijs van overlijden".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103271460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:39 schreef Lottekoekkie het volgende:
Bianca, allereerst mijn medeleven met het overlijden van je man en de hoop dat jij zijn overlijden mag kunnen verwerken op jouw manier :*
en ook ik ben een mens en hoop dat ik niet de verkeerde vond anders mijn excuus maar ontdekte dat Michael in 2009 meegedaan heeft aan de Roparun, als chauffeur, wat een topvent

On topic, en dat een beetje naar én totaal niet van toepassing op jouw Michael maar in antwoord op de vraag: Sommige verzekeringsmaatschappijen vragen naar een advertentie omdat in sommige advertenties in tegenstelling tot rapportage van huisartsen een duidelijke vermelding staat mbt zelfdoding. Iedereen kent de adv. in kranten van betrokkenen en vrienden waarbij duidelijk wordt aangegeven dat het om zelfdoding gaat. Aangezien sommige verzekeringsmaatschappijen zelfdoding uitsluiten voor uitkering is dat de reden waarom ze vragen om zulks.
Het is echt te erg voor woorden maar die maatschappijen dienen enkel hun eigen doel (en dan ga ik lelijke dingen zeggen |:( )

Dus wellicht spreek ik voor mijn beurt maar ik herken de vraag vd verz.mij. en heb daar deze uitleg voor gekregen.
Het ga je goed Bianca, hou je sterk en je hebt alle recht je af te vragen waarom iemand ook maar iets vraagt wat krom is/lijkt.
:*
Offtopic/

Dankjewel en inderdaad, hij heeft in 2009 nog gezond mee gedaan aan de Roparun en zou in 2010 ook gewoon weer meedoen. Helaas werd hij toen dus ziek en na weken en weken in een paar ziekenhuizen te hebben gelegen met allerlei complicaties na zijn spoedoperatie werd hij net op tijd ontslagen om 'zijn' team binnen te zien komen op de Coolsingel. Onderstaand de banner waar ze dus mee binnen kwamen O+ :'(


/Offtopic
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103271950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan moeten ze dat zeggen, en niet zeggen dat het een extra bewijs van overlijden is.
Dat vind ik dus ook! Benoem het gewoon, er heeft volgens mij niemand moeite mee (ik iig niet) dat eventuele fraudezaken eruit worden getracht te filteren, daar gaat een ieders premie mee omlaag. En benoem het al bij het schrijven wat je ontvangt met de (fatsoenlijke) vragenlijst.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:13 schreef _evenstar_ het volgende:
Bianca. Bij overlijden van M. MOest ik ook kopie rouwadvertentie en rouwkaart etc. Opsturen mits aanwezig dat was niet bij DL trouwens.
Ik moet zeggen dat ik er nooit zo bij stil gestaan heb dat het raar is ..
Misschien ben ik er ook wel extra gevoelig voor omdat mijn man zijn carrière zich in de uitvaartwereld afspeelde?

Ook gecondoleerd met jouw M., ik weet niet wie dat is helaas, wil je me misschien pm-en?

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:09 schreef jcdragon het volgende:
Gecondoleer Bianca. Ik vind ook dat ze traag zijn met het afhandelen. Ja, die vragenlijst schiet ook niet echt op. Maar ik kan wel begrijpen dat als er een advertentie in de krant stond, ze daar een kopie van willen hebben.
Veel sterkte.
Dankjewel en nee ik begrijp dat dus niet, zoals gezegd iedereen kan rouwadvertenties plaatsen met wat er dan ook in! (Ja, ook als je iemand die gewoon nog leeft een loer wil draaien, de kranten vragen nergens om)

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:04 schreef Messina het volgende:

[..]

En wat is er relevant aan een advertentie? Iedereen kan die plaatsen hoor. Heb je geen bewijs van overlijden voor hoeven overhandigen.
Dat dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:25 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat een bizar standpunt van DL. Wat is de toegevoegde waarde van 'extra' bewijs? Iets is bewezen of het is het niet. Dat is een vrij binair verhaal. En de akte lijkt me inderdaad afdoende bewijs (en dat vindt DL dus ook).

Ik vind dat je dan, zeker gezien de situatie, behoorlijk schandalig wordt behandeld met zon stompzinnig antwoord als "het is extra bewijs". Willen ze soms ook nog een kopie van het condoleanceregister? Een verklaring van de uitvaartverzorger die bevestigt dat de uitvaart heeft plaatsgevonden?

Hallo mensen van DL Webcare: dood is dood en een akte is sluitend bewijs. Geef dat ns even door aan die autistische afdeling van jullie.
:D

Weet je, ik heb ook DVD opnames en foto's van de uitvaart, foto's van mijn opgebaarde man thuis etc. etc. Wat zouden ze eigenlijk allemaal nog meer willen hebben als 'extra bewijs van overlijden'?

Ik weet dat het daar niet om gaat maar aangezien ze dat zelf als verklaring geven..

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet het punt, daar twijfelt niemand aan. De vraag is of er aan de gestelde voorwaarden voor uitkering is voldaan, daar richt het onderzoek zich op.
Inderdaad maar benoem dat dan ook gewoon!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 oktober 2011 @ 12:12:29 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103273956
Ik snap best dat ze een fraudeonderzoek doen (omdat er relatief weinig tijd zit tussen afsluiten van de verzekering en Michaels overlijden) maar ik zie nog steeds de meerwaarde van een advertentie niet ten opzichte van een overlijdensverklaring.

Daar hebben ze niets aan qua informatie. Het lijkt me veel relevanter om te achterhalen wanneer hij ziek is geworden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Admin woensdag 19 oktober 2011 @ 12:14:24 #207
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_103274033
Meneer of mevrouw Webcare, leest u alstublieft nog mee?
Het is ondanks uw interventie niet opgelost.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:17:19 #208
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_103274141
Is een akte van overlijden sowieso niet doorslaggevend voor alles :? ?

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 19-10-2011 12:18:02 ]
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:26:32 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103274550
quote:
11s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:17 schreef o.us het volgende:
Is een akte van overlijden sowieso niet doorslaggevend voor alles :? ?
Ja, als zelfs de belastingdienst voldoende heeft aan de akte dan weet je het zeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:28:55 #210
62913 Blik
The one and Only!
pi_103274649
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, als zelfs de belastingdienst voldoende heeft aan de akte dan weet je het zeker.
Ja, dat iemand overleden is wel. Echter wordt een levensverzekering niet uitgekeerd bij bijv. zelfmoord, dus voor een verzekeraar is de doodsoorzaak ook van belang
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 oktober 2011 @ 12:31:39 #211
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103274744
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:28 schreef Blik het volgende:

Ja, dat iemand overleden is wel. Echter wordt een levensverzekering niet uitgekeerd bij bijv. zelfmoord, dus voor een verzekeraar is de doodsoorzaak ook van belang
Daarom is dat "extra bewijs" in de vorm van een advertentie natuurlijk pure flauwekul. Dat iemand dood is weten ze immers wel en uit een advertentie kun je over het algemeen niet opmaken hoe lang iemand ziek is geweest. En dat laatste is nou eigenlijk het enige wat van belang is voor ze i.v.m. fraudeonderzoek.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:36:46 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103274899
Ze zullen wel een reden hebben. Fraudeonderzoek is tot nu toe het enige wat in dit topic genoemd is als mogelijke reden.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:44:09 #213
62913 Blik
The one and Only!
pi_103275134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:31 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Daarom is dat "extra bewijs" in de vorm van een advertentie natuurlijk pure flauwekul. Dat iemand dood is weten ze immers wel en uit een advertentie kun je over het algemeen niet opmaken hoe lang iemand ziek is geweest. En dat laatste is nou eigenlijk het enige wat van belang is voor ze i.v.m. fraudeonderzoek.
Tuurlijk, vind het ook een vreemde zaak dat ze daarom vragen. Dat ze vragen wie de behandelend arts is, is een veel duidelijkere vraag waar ze veel meer mee kunnen
  woensdag 19 oktober 2011 @ 12:45:21 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103275181
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Tuurlijk, vind het ook een vreemde zaak dat ze daarom vragen. Dat ze vragen wie de behandelend arts is, is een veel duidelijkere vraag waar ze veel meer mee kunnen
Alleen mag een arts geen verklaring geven. Privacywetgeving.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103275220
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, dat iemand overleden is wel. Echter wordt een levensverzekering niet uitgekeerd bij bijv. zelfmoord, dus voor een verzekeraar is de doodsoorzaak ook van belang
Dan moeten verzekeraars eigenlijk ook zelf een medische keuring uitvoeren op het moment van aanname van verzekeringen ipv een vragenlijstje en dus ook de mogelijkheid te bieden om verzekringen af te sluiten die toch eigenlijk nooit uitkeren.
pi_103275749
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, dat iemand overleden is wel. Echter wordt een levensverzekering niet uitgekeerd bij bijv. zelfmoord, dus voor een verzekeraar is de doodsoorzaak ook van belang
Niet iedereen zet dan "Wij respecteren zijn keuze..." in de advertentie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bianca, ik vind het knap dat je je er zo goed onder houdt.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:03:56 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103275881
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Niet iedereen zet dan "Wij respecteren zijn keuze..." in de advertentie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bianca, ik vind het knap dat je je er zo goed onder houdt.
En dan nog, zo'n opmerking kan ook over euthanasie gaan, zeker als het binnen een familie niet zo logisch is dat men dat respecteert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:05:56 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103275948
Het gaat dan waarschijnlijk ook om de gevallen waar het wél heel expliciet vermeld zou staan.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:46:08 #219
62913 Blik
The one and Only!
pi_103277580
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Niet iedereen zet dan "Wij respecteren zijn keuze..." in de advertentie.

Welk onderdeel van, "ik vind het ook een vreemde zaak" heb je niet begrepen?

Op een overlijdensakte staat geen doodsoorzaak, dus moet een verzekeraar aanvullend onderzoek doen m.b.t. de doodsoorzaak. Of dat door middel van kopieën van een advertentie wel gaat lukken betwijfel ik ten zeerste
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:46:27 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_103277597
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alleen mag een arts geen verklaring geven. Privacywetgeving.
Dat is een goede inderdaad :)
  woensdag 19 oktober 2011 @ 13:46:39 #221
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103277611
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moeten verzekeraars eigenlijk ook zelf een medische keuring uitvoeren op het moment van aanname van verzekeringen ipv een vragenlijstje en dus ook de mogelijkheid te bieden om verzekringen af te sluiten die toch eigenlijk nooit uitkeren.
Dat doen ze ook, langs de verzekeringsarts moeten bij de acceptatie is de normaalste zaak van de wereld.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_103277732
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Welk onderdeel van, "ik vind het ook een vreemde zaak" heb je niet begrepen?

Op een overlijdensakte staat geen doodsoorzaak, dus moet een verzekeraar aanvullend onderzoek doen m.b.t. de doodsoorzaak. Of dat door middel van kopieën van een advertentie wel gaat lukken betwijfel ik ten zeerste
Altijd leuk op FoK!. Viel ik jou persoonlijk aan? Nee toch? Waarom kom je dan met "wat heb je niet begrepen aan..."? Ik zeg ook maar wat ik denk ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103287946
Je zou bijna denken dat verzekeringsmaatschappijen stiekem hopen dat de nabestaande het maar gewoon opgeven. Je zou maar door alles rondom een overlijden wat minder sterk in je schoenen staan. Je zou bijna dus denken dat ze daarop anticiperen.

Sowieso vind ik de meeste verzekeringsmaatschappijen maar lijkenpikkers.

TS overigens gecondoleerd. Lijkt mij vreselijk om te moeten doorstaan.

En ik zou van die webcare figuren maar weinig verwachten. Ik ben zo door de ANWB webcare eens benaderd nav wat negatieve twitter tweets (een verhaal op zich waar ik een heel topic mee zou kunnen vullen, maar ik vind het dus schoften bij de ANWB). Maar puntje bij paaltje konden ze niks voor mij betekenen.
Profiel opgeheven.
pi_103288860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:40 schreef Bierie het volgende:
Je zou bijna denken dat verzekeringsmaatschappijen stiekem hopen dat de nabestaande het maar gewoon opgeven. Je zou maar door alles rondom een overlijden wat minder sterk in je schoenen staan. Je zou bijna dus denken dat ze daarop anticiperen.
Tsjee, het 'opgeven' omdat je een kopie van een advertentie op zou moeten sturen? Het gaat hier wel om bedragen van 300,000¤ enzo he? Maar vooral niks vragen en gewoon klakkeloos uitkeren dan maar?

quote:
Sowieso vind ik de meeste verzekeringsmaatschappijen maar lijkenpikkers.
Het zijn net bedrijven he?
Ja, ik generaliseer.
pi_103291654
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:40 schreef Bierie het volgende:
Je zou bijna denken dat verzekeringsmaatschappijen stiekem hopen dat de nabestaande het maar gewoon opgeven. Je zou maar door alles rondom een overlijden wat minder sterk in je schoenen staan. Je zou bijna dus denken dat ze daarop anticiperen.
Jeumig, dat is wel heel negatief gedacht zeg. Delta Lloyd zal graag centen verdienen, maar echt, dit geloof je toch zelf niet? Onnozele communicatie, ja, maar lijkenpikkerij? Kom op zeg.
quote:
En ik zou van die webcare figuren maar weinig verwachten. Ik ben zo door de ANWB webcare eens benaderd nav wat negatieve twitter tweets (een verhaal op zich waar ik een heel topic mee zou kunnen vullen, maar ik vind het dus schoften bij de ANWB). Maar puntje bij paaltje konden ze niks voor mij betekenen.
Ja, nou, en ik heb ontzettend goede ervaringen met de ANWB, 2 telefoontjes en mijn auto was binnen 3 uur afgesleept 1000km van huis én ik had een goede vervangende auto.
Kan ook dus.

Het is allemaal maar net hoe je insteekt hoor.
Ik vind het heel naar hoe er met TS om gegaan is, en vooral dat ze in deze positie gekomen is dat ze het mee moet maken, maar zo'n ontzettend vreemde vraag is het nou ook weer niet. Wat prettiger geweest als het meteen helder gecommuniceerd was.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Northside het volgende:
Tsjee, het 'opgeven' omdat je een kopie van een advertentie op zou moeten sturen? Het gaat hier wel om bedragen van 300,000¤ enzo he? Maar vooral niks vragen en gewoon klakkeloos uitkeren dan maar?
En dit dus.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:33:30 #226
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_103292622
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 11:24 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Dankjewel en nee ik begrijp dat dus niet, zoals gezegd iedereen kan rouwadvertenties plaatsen met wat er dan ook in! (Ja, ook als je iemand die gewoon nog leeft een loer wil draaien, de kranten vragen nergens om)

Zo lang Delta Lloyd geen toelichting geeft op hun antwoord 'extra bewijs' weten we niet zeker waarom ze rouwadvertenties nodig hebben. Verder kunnen we alleen speculeren. Ik wil niet zeggen dat Delta Lloyd slecht is. Maar ik hoop door Delta Lloyd en slecht in een zin te noemen, dit topic weer in de aandacht komt van de jongeman van Delta Lloyd Webcare. Binnen 9 uur.

Ik denk dat ze alles willen controleren. Kijken of er geen gaten in je verhaal zitten. In Nederland heb je gelukkig geen Amerikaanse toestanden. Maar in de documentaire "Sicko", dat gaat over de zorgverzekering in Amerika, zijn er medewerkers die het hele dossier van een client doorspitten op gaten en fouten en dingen die niet in hun bepalingen opgenomen zijn. Zodat er maar niet uitgekeerd hoeft te worden. Ik denk dat dit ook bij Delta Lloyd zo is.

Ik heb ook gegoogled op rouwadvertentie en heb in de Tros Radar forum gelezen dat mensen na het plaatsen van rouwadvertenties, reclamepost en telefoontjes kregen. Het zou best wel kunnen dat ze informatie doorspelen naar zusterbedrijven of verkopen aan andere bedrijven om op maat gemaakte reclame te produceren. Die zouden dan kunnen zeggen dat ze jouw gegevens via de rouwadvertentie hebben gevonden.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_103293500
Wellicht raar mnaar daar ik het nogal intrigerend vond heb ik mijn eigen verzekering eens gebeld. (welke doet er niet toe)
Zij kenden de vraag om rouwadvertenties aan te leveren uit eigen beweging niet maar zouden het navragen. Binnen een half uur(!) kreeg ik een telefoontje terug en het antwoord was wat ik eerder al dacht te weten en hetgeen werd bevestigd: "uit rouwadvertenties blijkt vaak dat het om zelfdoding gaat en derhalve er sprake is van niet uitkeren van claims". Degene die mij terugbelde haalde als voorbeeld Anthonie Kamerling aan :? waarop hij zichzelf al corrigeerde met de opmerkiong: als wij kunnen achterhalen dat een overlijden te maken heeft met zelfdoding als bij dhr Kamerling keren ook wij niet uit maar dat moeten we dan wel kunnen vaststellen" Volgens die meneer is dat dus de reden van die vraag waar Bianca het over heeft. En overigens valt daar vrijwillige euthanasie nav een dodelijke ziekte weer niet onder volgens mijn verzekering.

Nu heeft absoluut geen van deze gevallen betrekking op Michael maar is wel gedeeltelijk een antwoord op de vraag van Bianca over het waarom ..
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_103293530
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 18:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Tsjee, het 'opgeven' omdat je een kopie van een advertentie op zou moeten sturen? Het gaat hier wel om bedragen van 300,000¤ enzo he? Maar vooral niks vragen en gewoon klakkeloos uitkeren dan maar?

[..]

Het zijn net bedrijven he?
Sorry hoor maar ik vind een akte van overlijden toch redelijk hard bewijs. En dat het bedrijven zijn, uiteraard. Maar het valt mij in het algemeen op dat verzekeraars zich in elk denkbare bocht wringen om maar niet uit te hoeven betalen. Er is een wereld van verschil tussen 'controleren' en onzinnige bureaucratie.

En ja dat zal ongetwijfeld komen omdat er zoveel fraudeurs zijn die het verzieken voor de rest. Maar dat maakt het niet minder wrang voor de mensen die er op deze manier door worden getroffen.
Profiel opgeheven.
pi_103293896
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:12 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, nou, en ik heb ontzettend goede ervaringen met de ANWB, 2 telefoontjes en mijn auto was binnen 3 uur afgesleept 1000km van huis én ik had een goede vervangende auto.
Kan ook dus.

Ik snap er niks van :'( :'( Ik stond ruim 3000 km van huis met 3 kids en het heeft bij mij 5 dagen geduurd voordat een garage (niet ANWB) mij had geholpen. Waarbij ANWB ook nog eens met de boodschap kwam dat ik zelf maar moest uitzoeken hoe ik in de middle of nergens een hotel etc moest regelen. Terwijl ik het allerduurste pakket heb met alle plus dingen en toeters en bellen. Afijn erg offtopic. Maar het zit mij nog steeds hoog :( Zie het als een therapeutische post :+ Overigens geenszins staat dat in verhouding met verhaal van TS natuurlijk.
Profiel opgeheven.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:00:02 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103293976
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wellicht raar mnaar daar ik het nogal intrigerend vond heb ik mijn eigen verzekering eens gebeld. (welke doet er niet toe)
Zij kenden de vraag om rouwadvertenties aan te leveren uit eigen beweging niet maar zouden het navragen. Binnen een half uur(!) kreeg ik een telefoontje terug en het antwoord was wat ik eerder al dacht te weten en hetgeen werd bevestigd: "uit rouwadvertenties blijkt vaak dat het om zelfdoding gaat en derhalve er sprake is van niet uitkeren van claims". Degene die mij terugbelde haalde als voorbeeld Anthonie Kamerling aan :? waarop hij zichzelf al corrigeerde met de opmerkiong: als wij kunnen achterhalen dat een overlijden te maken heeft met zelfdoding als bij dhr Kamerling keren ook wij niet uit maar dat moeten we dan wel kunnen vaststellen" Volgens die meneer is dat dus de reden van die vraag waar Bianca het over heeft. En overigens valt daar vrijwillige euthanasie nav een dodelijke ziekte weer niet onder volgens mijn verzekering.

Nu heeft absoluut geen van deze gevallen betrekking op Michael maar is wel gedeeltelijk een antwoord op de vraag van Bianca over het waarom ..
Dat vermoeden lijkt dus wel aardig te kloppen, dan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103294114
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:58 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik snap er niks van :'( :'( Ik stond ruim 3000 km van huis met 3 kids en het heeft bij mij 5 dagen geduurd voordat een garage (niet ANWB) mij had geholpen. Waarbij ANWB ook nog eens met de boodschap kwam dat ik zelf maar moest uitzoeken hoe ik in de middle of nergens een hotel etc moest regelen. Terwijl ik het allerduurste pakket heb met alle plus dingen en toeters en bellen. Afijn erg offtopic. Maar het zit mij nog steeds hoog :( Zie het als een therapeutische post :+ Overigens geenszins staat dat in verhouding met verhaal van TS natuurlijk.
Reis- en kredietbrief plus?
Anyhow, het is maar net wie je treft aan de telefoon. En dat denk ik dat dat in het geval van TS ook zo is.
Die aan de telefoon, die hoort daar niet, of zit er net. Ik vind het allemaal erg ongelukkig uitgedrukt van die persoon.
Dat formulier vind ik op zich best netjes geformuleerd eigenlijk.
pi_103294244
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:03 schreef lezzer het volgende:

[..]

Reis- en kredietbrief plus?
Anyhow, het is maar net wie je treft aan de telefoon. En dat denk ik dat dat in het geval van TS ook zo is.
Die aan de telefoon, die hoort daar niet, of zit er net. Ik vind het allemaal erg ongelukkig uitgedrukt van die persoon.
Dat formulier vind ik op zich best netjes geformuleerd eigenlijk.
Heet tegenwoordig Europa-service, ik heb woonplaats service, plus service, reis verzekering the works ;) Anyway topic vervuiling. Ik laat dat rusten. Goed voor mijn bloeddruk ook :P

Ja maar dan vind ik dat je als dergelijke organisatie daar aparte afdelingen voor moet hebben met ervaren medewerkers.
Profiel opgeheven.
pi_103294362
Wat mij persoonlijk vooral ergert is waarom ik met een "algemene" vraag in zulks met mijn verzekeraar binnen een half uur bericht/antwoord krijg en Bianca met een bepaald totaal persoonlijk gerichte vraag aan haar verzekering géén of een ontwijkend antwoord krijgt. Ik vind het zeer ontfatsoenlijk naar Bianca toe.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:11:01 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103294482
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:08 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat mij persoonlijk vooral ergert is waarom ik met een "algemene" vraag in zulks met mijn verzekeraar binnen een half uur bericht/antwoord krijg en Bianca met een bepaald totaal persoonlijk gerichte vraag aan haar verzekering géén of een ontwijkend antwoord krijgt. Ik vind het zeer ontfatsoenlijk naar Bianca toe.
Ja, dat ben ik met je eens. Daar kan Delta Lloyd nog wel het nodige aan verbeteren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103294883
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:08 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wat mij persoonlijk vooral ergert is waarom ik met een "algemene" vraag in zulks met mijn verzekeraar binnen een half uur bericht/antwoord krijg en Bianca met een bepaald totaal persoonlijk gerichte vraag aan haar verzekering géén of een ontwijkend antwoord krijgt. Ik vind het zeer ontfatsoenlijk naar Bianca toe.
Nou neem ik aan dat jij een andere verzekeraar hebt?
pi_103295042
Gecondoleerd.

Wat een schandaal dat Delta Lloyd een klant met een claim om te beginnen behandelt als een mogelijke oplichter. Dat hoort niet, ook niet als er klanten zijn die wél frauderen. Zo'n onderzoek hoort discreet te zijn. Wat Delta Lloyd hier doet is buitengewoon onfatsoenlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103297368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:18 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou neem ik aan dat jij een andere verzekeraar hebt?
Ja. staat al in mijn eerdere post Maar zou niet ter zake mogen doen.
Ik herken het overigens wel, die starheid maar dat niet enkel mbt verzekering maar wel heel veel andere instanties. Maar dat is hier niet aan de orde Maar derhalve begrijp ik Bianca wel 100%
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:43:07 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103303468
Overigens zijn er ook verzekeringen die wel uitkeren na zelfdoding, maar vaak hebben ze dan een periode tussen het afsluiten en het moment van overlijden (zelfdoding) waarbinnen er niet uitgekeerd wordt.
Die periode varieert van een half jaar tot 5 jaar.
Het is dus niet zo dat iedere verzekeringsmaatschappij zelfdoding automatisch uitsluit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103306935
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 22:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet het punt, daar twijfelt niemand aan. De vraag is of er aan de gestelde voorwaarden voor uitkering is voldaan, daar richt het onderzoek zich op.
niet als ik post #172 lees.

het gaat volgens DL wel degelijk om 'extra' bewijs.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_103313362
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 21:03 schreef Lottekoekkie het volgende:

[..]

Ja. staat al in mijn eerdere post
Echt niet lullig bedoeld, maar wáár dan, want ik begin echt te twijfelen aan mijn leesvermogen. :@
  donderdag 20 oktober 2011 @ 07:52:47 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103313554
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wellicht raar mnaar daar ik het nogal intrigerend vond heb ik mijn eigen verzekering eens gebeld. (welke doet er niet toe)
Zij kenden de vraag om rouwadvertenties aan te leveren uit eigen beweging niet maar zouden het navragen. [...]
Lijkt me dan wel duidelijk dat het niet Delta Lloyd is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_103313664
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lijkt me dan wel duidelijk dat het niet Delta Lloyd is.
Lijkt jou ja ;) Waarom niet gewoon zeggen dat het een andere verzekeraar is?
Nou heb ik zelf bij een grote verzekeraar gewerkt (heel lang geleden). Daar werkten toen iets van 2500 mensen. Dat iemand aan de telefoon iets anders zegt dan bij TS zegt echt helemaal niks.
Leer mij grote (semi-) ambtelijke organisaties kennen :D ;)

Overigens heb ik de indruk dat er iemand aan de telefoon bij TS heeft geprutst, en dat daar nu pagina's vol over geschreven wordt hier en tot algemeen beleid van DL wordt bestempeld.
Hoe vervelend ook voor TS, dat formulier is eigenlijk heel beleefd. Er wordt een vraag gesteld (op een nette manier) en TS kan daar heel eenvoudig "nee" aanvinken als ze dat niet wil meesturen. De kans bestaat natuurlijk dat DL dan meer toelichting wil, wat helemaal niet zo raar is.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 11:17:38 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103317604
Ze kan niet "nee" invullen, want de vraag is of er een advertentie was, niet of ze bereid is die op te sturen.

Als ze "nee" invult dan liegt ze en liegen brengt je recht op uitkering in gevaar.
Daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het bij DL nog 1950 is en ze de advertentie online nog niet gevonden hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:07:20 #244
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_103319455
quote:
Daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het bij DL nog 1950 is en ze de advertentie online nog niet gevonden hebben.
Heb je nu echt het hele topic niet gelezen, of moet ik nu voor de honderdste keer uitleggen waarom een online advertentie niet voldoet?
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 12:11:26 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103319607
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:07 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Heb je nu echt het hele topic niet gelezen, of moet ik nu voor de honderdste keer uitleggen waarom een online advertentie niet voldoet?
Je snapt kennelijk niet hoe dat er staat en bedoeld is;
Er wordt gesteld dat TS ook "nee" kan invullen, ik zeg dat dat niet kan want dan liegt ze en brengt ze haar uitkering in gevaar, daarbij denk ik dat ze de advertentie al online gevonden hebben.

Het gaat er in die post dus overduidelijk niet om wat ze in de online advertentie vinden, en of die wel of niet voldoet, maar om het feit dat als TS "nee" invult, terwijl DL de advertentie online al te pakken heeft dat ze dan nog veel verder van huis is :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103327678
En toen.... kwam ik thuis en stond er een terugbelbericht op het antwoordapparaat van een dame van Delta Lloyd. Ze had het eerst over een claim arbeidsongeschiktheidsverzekering, later in het bericht corrigeerde ze zich in overlijdensrisicoverzekering

Ik hoorde haar gewoon rood worden :@ :)

En op de mail vond ik dit:

Geachte mevrouw v N.

Over uw overlijdensclaim met polisnummer ******** het volgende.

De vragenlijst, welke de Medische Dienst heeft gevraagd in te vullen is vandaag door mij beoordeeld. Op basis hiervan en op basis van de bijbehorende overlijdensadvertensie, kan de uitkering gedaan worden. Dit heb ik doorgegeven aan mijn collega Linda van L. met de vraag of zij morgen met spoed de uitkering van het verzekerd bedrag wil verzorgen.

U heeft de vraag gesteld waarom ook een kopie van de eventuele aanwezige overlijdensadvertensie gevraagd is.
Het antwoord hierop luidt: Om te kunnen bezien of deze misschien andere informatie bevat dan de vragenlijst of andere informatie.

Vandaag heb ik ook geprobeerd u via de telefoon uitleg te geven over de gang van zaken. Wilt u mij terugbellen via telefoonnummer (020) 594 ****.

Met vriendelijke groet,
Inge T.

De beste dame ga ik natuurlijk nog even terugbellen maar niet nu want moet nu met hondje naar de dierenarts.

To be continued dus nog steeds.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:31:17 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103328207
Belangrijkste lijkt me dat ze gaan uitkeren. Hoeft dat geen kopzorgen meer op te leveren.

Ben nog wel benieuwd naar de verklaring tav de advertenties.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:33:25 #248
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103328320
In ieder gaan ze tot uitbetaling over Bianca en verder denk ik dat je het maar moet laten rusten. Probeer je energie op iets positiefs te focussen en niet op tactloze verzekeraars.

Ik vind in ieder geval dat je heel knap met je verlies omgaat en hoop dat je jezelf goed door de komende periode heen slaat (die echt wel ups en downs zal kennen).
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:37:33 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_103328493
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 15:31 schreef Lienekien het volgende:
Belangrijkste lijkt me dat ze gaan uitkeren. Hoeft dat geen kopzorgen meer op te leveren.

Ben nog wel benieuwd naar de verklaring tav de advertenties.
In principe hebben ze daar toch antwoord op gegeven?
quote:
U heeft de vraag gesteld waarom ook een kopie van de eventuele aanwezige overlijdensadvertensie gevraagd is.
Het antwoord hierop luidt: Om te kunnen bezien of deze misschien andere informatie bevat dan de vragenlijst of andere informatie.
pi_103329333
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:17 schreef Leandra het volgende:
Daarbij kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het bij DL nog 1950 is en ze de advertentie online nog niet gevonden hebben.
Het zou je nog verbazen hoe primitief ze werken bij veel grote organisaties. :) Ik heb er dagelijks mee te maken (met de verbetertrajecten dan) en sta soms met open mond te kijken als ze hun werkproces beschrijven.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:00:09 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103329388
quote:
overlijdensadvertensie
Stond dat er echt?? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 16:02:10 #252
43556 miss_dynastie
pi_103329445
Wel een wonder dat ze na aaaaaal die maanden ineens 'spontaan' tot een spoedbetaling overgaan. Ik denk dat dat stiekem wel door je topic komt, TS.
:*
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:06:53 #253
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103329599
Ik denk door het inleveren van de bescheiden. :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 16:15:58 #254
43556 miss_dynastie
pi_103329999
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:06 schreef eleusis het volgende:
Ik denk door het inleveren van de bescheiden. :)
Dat zou kunnen, maar al met al komt Delta Lloyd in dit topic niet bepaald goed uit de bus: ze laten iemand enkele maanden onnodig 1000 euro p/m teveel betalen en hun communicatie is om te huilen. Dat ze ineens in staat zijn om dingen met spoed af te handelen vind ik toch wel tekenend en niet in lijn met hun eerdere handelingen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:45:46 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103331244
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Wel een wonder dat ze na aaaaaal die maanden ineens 'spontaan' tot een spoedbetaling overgaan. Ik denk dat dat stiekem wel door je topic komt, TS.
:*
Dat vermoeden heb ik ook, ze zijn ineens wel heel snel met afwikkelen.
Fijn voor TS natuurlijk, maar het zou nog fijner zijn als je voor een afwikkeling binnen 3 maanden geen topic op een forum nodig had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 16:49:02 #256
43556 miss_dynastie
pi_103331368
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vermoeden heb ik ook, ze zijn ineens wel heel snel met afwikkelen.
Fijn voor TS natuurlijk, maar het zou nog fijner zijn als je voor een afwikkeling binnen 3 maanden geen topic op een forum nodig had.
Helemaal mee eens. Sowieso hadden ze op het moment dat ze de melding kregen direct de incasso moeten stoppen (even los van de rest van de afwikkeling). Ik vind het echt bizar dat ze zomaar zo'n bedrag door blijven incasseren, terwijl ze weten dat ze er geen recht op hebben en dat voor iemand een hoop geld is, omdat er zojuist een inkomen weg is gevallen. Schande, Delta Lloyd!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:05:10 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103332016
Dat blijven incasseren is idd heel bizar, en erg onbehoorlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:25:45 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103332777
Dat bedrag is toch hypotheek incl. levensverzekering? Hypotheekbetaling zullen ze niet stopzetten, lijkt me.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 17:48:23 #259
43556 miss_dynastie
pi_103333770
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Dat bedrag is toch hypotheek incl. levensverzekering? Hypotheekbetaling zullen ze niet stopzetten, lijkt me.
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:00 schreef bianca en michael het volgende:
(bij elkaar zo'n 1000 euro teveel per maand)
Dat gedeelte hadden ze moeten stopzetten, want op dat geld heeft Delta Lloyd geen recht en dat weten ze zelf ook wel. Dat het wellicht de eerste maand nog mis gaat, soit, daarna is er écht geen excuus meer.

Da's 1000 euro per maand terwijl er wel een inkomen wegvalt. Menig persoon zou daardoor in de problemen komen.....
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:51:24 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103333915
Ik snap die 1000 euro per maand eerlijk gezegd niet. Voor alleen één levensverzekering?

En verder onthoud ik mij van een oordeel, want ik weet niet wat je in dit geval mag verwachten. Ik neem wel aan dat het teveel betaalde wordt terugbetaald.
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 oktober 2011 @ 18:02:16 #261
163650 Greys
pi_103334398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:51 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap die 1000 euro per maand eerlijk gezegd niet. Voor alleen één levensverzekering?
Als ze eerder hadden uitbetaald nav de levensverzekering, bleef er dus een (veel) kleiner deel over aan hypotheek dat Bianca in haar eentje had moeten betalen de afgelopen maanden. Nu betaalde ze dus nog alsof er niets was gebeurd, zeg maar... denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103335482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Als ze eerder hadden uitbetaald nav de levensverzekering, bleef er dus een (veel) kleiner deel over aan hypotheek dat Bianca in haar eentje had moeten betalen de afgelopen maanden. Nu betaalde ze dus nog alsof er niets was gebeurd, zeg maar... denk ik.
Inderdaad 600-nog-wat euro rente teveel en 300-nog-wat euro aan levensverzekering.

En uiteraard krijg ik dat teveel betaalde weer terug maar je zal dat maar niet 'voor kunnen schieten'
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103335510
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Dat bedrag is toch hypotheek incl. levensverzekering? Hypotheekbetaling zullen ze niet stopzetten, lijkt me.
Nee, natuurlijk niet, maar het maandelijkse rentebedrag moet veel lager zijn.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103335586
Ik wil een paar mensen nog even bedanken voor hun (zeer) lieve pm-berichtjes; morgen ga ik even reageren.

Morgen bel ik dus ook de dame van Delta Lloyd en dan zien jullie me weer verschijnen.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103335776
Charmante manier van afhandelen heeft Delta Lloyd :') Iig mooi dat het nu bijna afgerond is. Kan me voorstellen dat je verder wilt zonder dit soort dingen die blijven slepen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:18:07 #266
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_103337858
Ik ben blij voor je dat het snel afgehandeld gaat worden.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_103410079
Gisteren gebeld maar toen was de dame even van haar plek. Daarna ben ik lekker naar het strand geweest en was te laat terug om terug te bellen dus maandagochtend meld ik mij weer.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:26:43 #268
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_103415182
Dat de verzekering na ontvangst van een kopie van de overlijdensakte nog loopt vind ik behoorlijk vreemd. Dat de hypotheek nog geïncasseerd wordt niet. Ook niet dat het volledig bedrag geïncasseerd wordt. Er wordt bij overlijden in de eerste paar verzekeringsjaren immers eerst bekeken of er wel een uitkering volgt.

Uiteraard duurt het allemaal wel veel te lang. Een dergelijk dossier moet je toch binnen enkele dagen wel oppakken en gaan afhandelen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_103416081
En weer een brief vandaag:



Sorry, ik ben echt een sukkel met paint
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:02:55 #270
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103416148
Waar maak je je druk om denk ik dan. Het is allemaal niet persoonlijk bedoeld ofzo van de maatschappij...

Maar je hier druk om maken biedt wel afleiding natuurlijk :)
pi_103416184
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:02 schreef PLAE@ het volgende:
Waar maak je je druk om denk ik dan. Het is allemaal niet persoonlijk bedoeld ofzo van de maatschappij...

Maar je hier druk om maken biedt wel afleiding natuurlijk :)
Welja, waarom zou een verzekeringsmaatschappij zich ook druk maken om de gevoelens van hun klanten waarvan zojuist de wederhelft is overleden? Zaken zijn zaken.
En ook dient zo'n maatschappij er natuurlijk vanuit te gaan dat degene die een overlijden te verwerken heeft hoogstwaarschijnlijk en vuige oplichter is, die duchtig aan de tand gevoeld moet worden. Mocht het bij nader inzien toch gaan om een tragisch sterfgeval kan je altijd alsnog uitkeren, dus baat het niet schaadt het niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:36:39 #272
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103417333
Welcome to the real world. Kan je de meest ongeloofwaardige fraudeverhalen vertellen.
Ze gaan niet uit van fraude maar houden er rekening mee :)

Volgens mij probeert men het zo netjes mogelijk te doen.
pi_103419758
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:36 schreef PLAE@ het volgende:
Welcome to the real world. Kan je de meest ongeloofwaardige fraudeverhalen vertellen.
Ze gaan niet uit van fraude maar houden er rekening mee :)

Volgens mij probeert men het zo netjes mogelijk te doen.
Het is een misvatting dat de meest ongeloofwaardige fraudeverhalen betekenen dat je je klanten hoort te benaderen als fraudeurs. Ook als er buitengewoon ongeloofwaardige fraudeverhalen de ronde doen, hoort een verzekeringsmaatschappij te beginnen de zaak af te handelen zoals ze het meest waarschijnlijk is. Dus de overledene is dood en de aanspraak op overlijdensverzekering terecht. Ze horen het risico dat dat niet zo is natuurlijk niet af te wentelen op een niet-frauderende klant door eerst maar eens maandenlang de aanspraak niet te honoreren en daarna met een aanvullend onderzoek te komen om het verhaal te verifieren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:45:52 #274
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_103419817
Ze moeten wat jou betreft eerst uitkeren en dan een vragenlijst sturen en eventueel terugvorderen, bedoel je?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:46:04 #275
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103419824
Begrijp niet precies waar je vandaan haalt, dat ze de klant als fraudeur benaderen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:56:35 #276
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103420187
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 20:21 schreef sigme het volgende:
Gecondoleerd.

Wat een schandaal dat Delta Lloyd een klant met een claim om te beginnen behandelt als een mogelijke oplichter. Dat hoort niet, ook niet als er klanten zijn die wél frauderen. Zo'n onderzoek hoort discreet te zijn. Wat Delta Lloyd hier doet is buitengewoon onfatsoenlijk.
Het gaat hier om bedragen van tienduizenden tot honderdduizenden euro's. Dan vind ik het nogal krom om dan te zeggen dat ze klanten direct als potentiele oplichter behandelen. Het lijkt me nogal logisch dat je wel zeker wilt weten dat een claim terecht is.

Wat ik wel raar vind is de manier van vragen. Dat kan professioneler; vind het behoorlijk amateuristisch en nu niet bepaald klantvriendelijk. Geef wat uitleg, vraag het op een net even wat vriendelijkere manier of ze alle bescheiden mee wilt sturen, zoals de rouwadvertenties, enz.
Ook hoi !
pi_103420265
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ze moeten wat jou betreft eerst uitkeren en dan een vragenlijst sturen en eventueel terugvorderen, bedoel je?
Na een akte van overlijden en een verzoek om de zaak af te handelen?
Euh.. ja?

Ze mogen er vrij redelijk van uitgaan dat de overledene ook werkelijk dood is. Dat betekent dat in ware werkelijkheid er ook geen geld meer binnenkomt van die persoon. Dat betekent dat de persoon die wel hypotheek etc moet betalen binnen redelijk korte termijn een uitspraak nodig heeft.

Dus niet 3 maanden niks doen en dan de weduwe gaan vragen om aanvullende informatie.
En al zeker niet daarbij de weduwe gaan vragen kopietjes te maken van overlijdensadvertenties omdat er soms wel eens iets heel anders in de advertentie aan doodsoorzaak wordt gesuggereerd dan de treurige weduwe aan de verzekeringsmaatschappij meldt.

3 maanden wachten is onfatsoenlijk van delta lloyd.
Vragen om kopietjes van krantenadvertenties is een klant behandelen alsof de klant vast de boel belazert.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103420340
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:56 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Het gaat hier om bedragen van tienduizenden tot honderdduizenden euro's. Dan vind ik het nogal krom om dan te zeggen dat ze klanten direct als potentiele oplichter behandelen. Het lijkt me nogal logisch dat je wel zeker wilt weten dat een claim terecht is.

Wat ik wel raar vind is de manier van vragen. Dat kan professioneler; vind het behoorlijk amateuristisch en nu niet bepaald klantvriendelijk. Geef wat uitleg, vraag het op een net even wat vriendelijkere manier of ze alle bescheiden mee wilt sturen, zoals de rouwadvertenties, enz.
Het gaat in de eerste maand echt niet om fortuinen. Dat gaat het pas wanneer Delta Lloyd maanden wacht met uitzoeken. En wat veel geld is verschilt ook nogal per partij: waar 3 maanden veel te hoge hypotheek voorschieten voor een weduwe wel een fortuin is, is 3 maanden ten onrechte de claim alvast toekennen voor Delta Lloyd natuurlijk een peuleschilletje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:05:40 #279
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103420456
Dat ben ik met je eens; een snellere afhandeling van dit soort zaken is wel gewenst. Voor je het weet zit je met schulden/problemen als betaling van de hypotheek uitblijft en er verder niet voldoende inkomsten zijn. Die hypotheek voorschieten zou in dit soort gevallen standaard moeten zijn eigenlijk als dat is waar de verzekering voor afgesloten is natuurlijk. Ook dat verdient geen schoonheidsprijs. Ondertussen zouden ze dan de claim moeten onderzoeken.
Ook hoi !
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:05:58 #280
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_103420467
3 maanden niks doen is inderdaad onfatsoenlijk. Een vragenlijst sturen bij overlijden binnen enkele jaren na het sluiten van een levensverzekering is heel gebruikelijk en m.i. niet meer dan logisch. Dat dit gebeurt voordat daadwerkelijk uitgekeerd wordt ook. Niemand heeft er iets aan als er geld wordt uitbetaald en daarna teruggevorderd moet worden.

Dus wat DL nu daadwerkelijk kan worden verweten is dat het allemaal veel te lang geduurd heeft, maar meer wat mij betreft ook niet.

En wat betreft de brief die hier gepost is met de vragenlijst, ik mag toch wel aannemen dat hier een begeleidend schrijven bij heeft gezeten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_103431171
Oh ja, natuurlijk. Laten we eerst maar een paar ton overmaken en daarna gaan onderzoeken of dat terecht is. En als dan blijkt dat er sprake is van fraude zit de oplichter al met het geld in Thailand op het strand. Probeer het dan nog maar eens terug te vorderen. :')

In de voorwaarden van de levensverzekering staat vermeld dat er sprake kan zijn van een onderzoek in bepaalde gevallen. Als je het daar niet mee eens bent, sluit dan geen verzekering af.

Over de vorm van het onderzoek kan natuurlijk wel het nodige gezegd worden.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:47:01 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103435820
Het is een hypotheek en levensverzekering bij Delta Lloyd, dus een eventuele uitkering betekent in dit geval weinig anders dan een verlaging van de nog te betalen hypotheek.
Het is niet alsof TS van DL geld krijgt om aan DL te betalen.
Het direct stopzetten van de verzekering was het minste geweest wat ze konden doen, het verlagen van de overige betaling van aflossing/rente tot het restbedrag na uitkering was ook wel zo netjes geweest.
Indien zou blijken dat er geen recht op uitkering zou bestaan dan gaat het maar om een paar maanden schuld die de nabestaande dan achterloopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 oktober 2011 @ 08:09:41 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103443495
Ze hadden op zijn minst het innen van de premie kunnen stoppen. Want dat heeft geen zin meer. Dat scheelt zo te lezen al een heleboel geld elke maand. Daarna kunnen ze dan de afwikkeling van de uitkering gaan regelen. Nu zijn ze gewoon drie maanden doorgegaan met innen, en het was nogal een fors bedrag ook. Mensen kunnen daardoor behoorlijk in de financiële problemen komen, naast alle andere dingen die na een overlijden al op ze afkomen. Je moet al zoveel regelen in zo'n periode.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_103443567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:03 schreef Northside het volgende:
Oh ja, natuurlijk. Laten we eerst maar een paar ton overmaken en daarna gaan onderzoeken of dat terecht is. En als dan blijkt dat er sprake is van fraude zit de oplichter al met het geld in Thailand op het strand. Probeer het dan nog maar eens terug te vorderen. :')

In de voorwaarden van de levensverzekering staat vermeld dat er sprake kan zijn van een onderzoek in bepaalde gevallen. Als je het daar niet mee eens bent, sluit dan geen verzekering af.

Over de vorm van het onderzoek kan natuurlijk wel het nodige gezegd worden.
Paar ton overmaken? Welk verzinsel heb jij verzonnen? Daar gáát het helemaal niet over!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103443598
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:59 schreef bianca en michael het volgende:
En weer een brief vandaag:

[ afbeelding ]

Sorry, ik ben echt een sukkel met paint
Uiteindelijk toch een nette brief.....
pi_103443818
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 08:46 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Uiteindelijk toch een nette brief.....
Je adres staat er nog in.
pi_103444418
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 09:26 schreef voodoolady het volgende:

[..]

Je adres staat er nog in.
Lloydkade .... ik vermoed dat dit het adres van DL is...
I am not death, I am just ignoring you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')