abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:56:35 #276
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103420187
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 20:21 schreef sigme het volgende:
Gecondoleerd.

Wat een schandaal dat Delta Lloyd een klant met een claim om te beginnen behandelt als een mogelijke oplichter. Dat hoort niet, ook niet als er klanten zijn die wél frauderen. Zo'n onderzoek hoort discreet te zijn. Wat Delta Lloyd hier doet is buitengewoon onfatsoenlijk.
Het gaat hier om bedragen van tienduizenden tot honderdduizenden euro's. Dan vind ik het nogal krom om dan te zeggen dat ze klanten direct als potentiele oplichter behandelen. Het lijkt me nogal logisch dat je wel zeker wilt weten dat een claim terecht is.

Wat ik wel raar vind is de manier van vragen. Dat kan professioneler; vind het behoorlijk amateuristisch en nu niet bepaald klantvriendelijk. Geef wat uitleg, vraag het op een net even wat vriendelijkere manier of ze alle bescheiden mee wilt sturen, zoals de rouwadvertenties, enz.
Ook hoi !
pi_103420265
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ze moeten wat jou betreft eerst uitkeren en dan een vragenlijst sturen en eventueel terugvorderen, bedoel je?
Na een akte van overlijden en een verzoek om de zaak af te handelen?
Euh.. ja?

Ze mogen er vrij redelijk van uitgaan dat de overledene ook werkelijk dood is. Dat betekent dat in ware werkelijkheid er ook geen geld meer binnenkomt van die persoon. Dat betekent dat de persoon die wel hypotheek etc moet betalen binnen redelijk korte termijn een uitspraak nodig heeft.

Dus niet 3 maanden niks doen en dan de weduwe gaan vragen om aanvullende informatie.
En al zeker niet daarbij de weduwe gaan vragen kopietjes te maken van overlijdensadvertenties omdat er soms wel eens iets heel anders in de advertentie aan doodsoorzaak wordt gesuggereerd dan de treurige weduwe aan de verzekeringsmaatschappij meldt.

3 maanden wachten is onfatsoenlijk van delta lloyd.
Vragen om kopietjes van krantenadvertenties is een klant behandelen alsof de klant vast de boel belazert.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103420340
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:56 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Het gaat hier om bedragen van tienduizenden tot honderdduizenden euro's. Dan vind ik het nogal krom om dan te zeggen dat ze klanten direct als potentiele oplichter behandelen. Het lijkt me nogal logisch dat je wel zeker wilt weten dat een claim terecht is.

Wat ik wel raar vind is de manier van vragen. Dat kan professioneler; vind het behoorlijk amateuristisch en nu niet bepaald klantvriendelijk. Geef wat uitleg, vraag het op een net even wat vriendelijkere manier of ze alle bescheiden mee wilt sturen, zoals de rouwadvertenties, enz.
Het gaat in de eerste maand echt niet om fortuinen. Dat gaat het pas wanneer Delta Lloyd maanden wacht met uitzoeken. En wat veel geld is verschilt ook nogal per partij: waar 3 maanden veel te hoge hypotheek voorschieten voor een weduwe wel een fortuin is, is 3 maanden ten onrechte de claim alvast toekennen voor Delta Lloyd natuurlijk een peuleschilletje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:05:40 #279
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103420456
Dat ben ik met je eens; een snellere afhandeling van dit soort zaken is wel gewenst. Voor je het weet zit je met schulden/problemen als betaling van de hypotheek uitblijft en er verder niet voldoende inkomsten zijn. Die hypotheek voorschieten zou in dit soort gevallen standaard moeten zijn eigenlijk als dat is waar de verzekering voor afgesloten is natuurlijk. Ook dat verdient geen schoonheidsprijs. Ondertussen zouden ze dan de claim moeten onderzoeken.
Ook hoi !
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:05:58 #280
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_103420467
3 maanden niks doen is inderdaad onfatsoenlijk. Een vragenlijst sturen bij overlijden binnen enkele jaren na het sluiten van een levensverzekering is heel gebruikelijk en m.i. niet meer dan logisch. Dat dit gebeurt voordat daadwerkelijk uitgekeerd wordt ook. Niemand heeft er iets aan als er geld wordt uitbetaald en daarna teruggevorderd moet worden.

Dus wat DL nu daadwerkelijk kan worden verweten is dat het allemaal veel te lang geduurd heeft, maar meer wat mij betreft ook niet.

En wat betreft de brief die hier gepost is met de vragenlijst, ik mag toch wel aannemen dat hier een begeleidend schrijven bij heeft gezeten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_103431171
Oh ja, natuurlijk. Laten we eerst maar een paar ton overmaken en daarna gaan onderzoeken of dat terecht is. En als dan blijkt dat er sprake is van fraude zit de oplichter al met het geld in Thailand op het strand. Probeer het dan nog maar eens terug te vorderen. :')

In de voorwaarden van de levensverzekering staat vermeld dat er sprake kan zijn van een onderzoek in bepaalde gevallen. Als je het daar niet mee eens bent, sluit dan geen verzekering af.

Over de vorm van het onderzoek kan natuurlijk wel het nodige gezegd worden.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:47:01 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103435820
Het is een hypotheek en levensverzekering bij Delta Lloyd, dus een eventuele uitkering betekent in dit geval weinig anders dan een verlaging van de nog te betalen hypotheek.
Het is niet alsof TS van DL geld krijgt om aan DL te betalen.
Het direct stopzetten van de verzekering was het minste geweest wat ze konden doen, het verlagen van de overige betaling van aflossing/rente tot het restbedrag na uitkering was ook wel zo netjes geweest.
Indien zou blijken dat er geen recht op uitkering zou bestaan dan gaat het maar om een paar maanden schuld die de nabestaande dan achterloopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 oktober 2011 @ 08:09:41 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103443495
Ze hadden op zijn minst het innen van de premie kunnen stoppen. Want dat heeft geen zin meer. Dat scheelt zo te lezen al een heleboel geld elke maand. Daarna kunnen ze dan de afwikkeling van de uitkering gaan regelen. Nu zijn ze gewoon drie maanden doorgegaan met innen, en het was nogal een fors bedrag ook. Mensen kunnen daardoor behoorlijk in de financiële problemen komen, naast alle andere dingen die na een overlijden al op ze afkomen. Je moet al zoveel regelen in zo'n periode.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_103443567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:03 schreef Northside het volgende:
Oh ja, natuurlijk. Laten we eerst maar een paar ton overmaken en daarna gaan onderzoeken of dat terecht is. En als dan blijkt dat er sprake is van fraude zit de oplichter al met het geld in Thailand op het strand. Probeer het dan nog maar eens terug te vorderen. :')

In de voorwaarden van de levensverzekering staat vermeld dat er sprake kan zijn van een onderzoek in bepaalde gevallen. Als je het daar niet mee eens bent, sluit dan geen verzekering af.

Over de vorm van het onderzoek kan natuurlijk wel het nodige gezegd worden.
Paar ton overmaken? Welk verzinsel heb jij verzonnen? Daar gáát het helemaal niet over!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_103443598
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:59 schreef bianca en michael het volgende:
En weer een brief vandaag:

[ afbeelding ]

Sorry, ik ben echt een sukkel met paint
Uiteindelijk toch een nette brief.....
pi_103443818
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 08:46 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Uiteindelijk toch een nette brief.....
Je adres staat er nog in.
pi_103444418
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 09:26 schreef voodoolady het volgende:

[..]

Je adres staat er nog in.
Lloydkade .... ik vermoed dat dit het adres van DL is...
I am not death, I am just ignoring you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')