abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:00:09 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103329388
quote:
overlijdensadvertensie
Stond dat er echt?? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 16:02:10 #252
43556 miss_dynastie
pi_103329445
Wel een wonder dat ze na aaaaaal die maanden ineens 'spontaan' tot een spoedbetaling overgaan. Ik denk dat dat stiekem wel door je topic komt, TS.
:*
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:06:53 #253
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_103329599
Ik denk door het inleveren van de bescheiden. :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 16:15:58 #254
43556 miss_dynastie
pi_103329999
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:06 schreef eleusis het volgende:
Ik denk door het inleveren van de bescheiden. :)
Dat zou kunnen, maar al met al komt Delta Lloyd in dit topic niet bepaald goed uit de bus: ze laten iemand enkele maanden onnodig 1000 euro p/m teveel betalen en hun communicatie is om te huilen. Dat ze ineens in staat zijn om dingen met spoed af te handelen vind ik toch wel tekenend en niet in lijn met hun eerdere handelingen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:45:46 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103331244
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Wel een wonder dat ze na aaaaaal die maanden ineens 'spontaan' tot een spoedbetaling overgaan. Ik denk dat dat stiekem wel door je topic komt, TS.
:*
Dat vermoeden heb ik ook, ze zijn ineens wel heel snel met afwikkelen.
Fijn voor TS natuurlijk, maar het zou nog fijner zijn als je voor een afwikkeling binnen 3 maanden geen topic op een forum nodig had.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 16:49:02 #256
43556 miss_dynastie
pi_103331368
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vermoeden heb ik ook, ze zijn ineens wel heel snel met afwikkelen.
Fijn voor TS natuurlijk, maar het zou nog fijner zijn als je voor een afwikkeling binnen 3 maanden geen topic op een forum nodig had.
Helemaal mee eens. Sowieso hadden ze op het moment dat ze de melding kregen direct de incasso moeten stoppen (even los van de rest van de afwikkeling). Ik vind het echt bizar dat ze zomaar zo'n bedrag door blijven incasseren, terwijl ze weten dat ze er geen recht op hebben en dat voor iemand een hoop geld is, omdat er zojuist een inkomen weg is gevallen. Schande, Delta Lloyd!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:05:10 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103332016
Dat blijven incasseren is idd heel bizar, en erg onbehoorlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:25:45 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103332777
Dat bedrag is toch hypotheek incl. levensverzekering? Hypotheekbetaling zullen ze niet stopzetten, lijkt me.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † donderdag 20 oktober 2011 @ 17:48:23 #259
43556 miss_dynastie
pi_103333770
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Dat bedrag is toch hypotheek incl. levensverzekering? Hypotheekbetaling zullen ze niet stopzetten, lijkt me.
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:00 schreef bianca en michael het volgende:
(bij elkaar zo'n 1000 euro teveel per maand)
Dat gedeelte hadden ze moeten stopzetten, want op dat geld heeft Delta Lloyd geen recht en dat weten ze zelf ook wel. Dat het wellicht de eerste maand nog mis gaat, soit, daarna is er écht geen excuus meer.

Da's 1000 euro per maand terwijl er wel een inkomen wegvalt. Menig persoon zou daardoor in de problemen komen.....
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:51:24 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_103333915
Ik snap die 1000 euro per maand eerlijk gezegd niet. Voor alleen één levensverzekering?

En verder onthoud ik mij van een oordeel, want ik weet niet wat je in dit geval mag verwachten. Ik neem wel aan dat het teveel betaalde wordt terugbetaald.
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 oktober 2011 @ 18:02:16 #261
163650 Greys
pi_103334398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:51 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap die 1000 euro per maand eerlijk gezegd niet. Voor alleen één levensverzekering?
Als ze eerder hadden uitbetaald nav de levensverzekering, bleef er dus een (veel) kleiner deel over aan hypotheek dat Bianca in haar eentje had moeten betalen de afgelopen maanden. Nu betaalde ze dus nog alsof er niets was gebeurd, zeg maar... denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_103335482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Als ze eerder hadden uitbetaald nav de levensverzekering, bleef er dus een (veel) kleiner deel over aan hypotheek dat Bianca in haar eentje had moeten betalen de afgelopen maanden. Nu betaalde ze dus nog alsof er niets was gebeurd, zeg maar... denk ik.
Inderdaad 600-nog-wat euro rente teveel en 300-nog-wat euro aan levensverzekering.

En uiteraard krijg ik dat teveel betaalde weer terug maar je zal dat maar niet 'voor kunnen schieten'
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_103335510
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Nee, natuurlijk niet, maar het maandelijkse rentebedrag moet veel lager zijn.
pi_103335586
Ik wil een paar mensen nog even bedanken voor hun (zeer) lieve pm-berichtjes; morgen ga ik even reageren.

Morgen bel ik dus ook de dame van Delta Lloyd en dan zien jullie me weer verschijnen.
pi_103335776
Charmante manier van afhandelen heeft Delta Lloyd :') Iig mooi dat het nu bijna afgerond is. Kan me voorstellen dat je verder wilt zonder dit soort dingen die blijven slepen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:18:07 #266
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_103337858
Ik ben blij voor je dat het snel afgehandeld gaat worden.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_103410079
Gisteren gebeld maar toen was de dame even van haar plek. Daarna ben ik lekker naar het strand geweest en was te laat terug om terug te bellen dus maandagochtend meld ik mij weer.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:26:43 #268
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_103415182
Dat de verzekering na ontvangst van een kopie van de overlijdensakte nog loopt vind ik behoorlijk vreemd. Dat de hypotheek nog geïncasseerd wordt niet. Ook niet dat het volledig bedrag geïncasseerd wordt. Er wordt bij overlijden in de eerste paar verzekeringsjaren immers eerst bekeken of er wel een uitkering volgt.

Uiteraard duurt het allemaal wel veel te lang. Een dergelijk dossier moet je toch binnen enkele dagen wel oppakken en gaan afhandelen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_103416081
En weer een brief vandaag:

Sorry, ik ben echt een sukkel met paint
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:02:55 #270
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103416148
Waar maak je je druk om denk ik dan. Het is allemaal niet persoonlijk bedoeld ofzo van de maatschappij...

Maar je hier druk om maken biedt wel afleiding natuurlijk :)
pi_103416184
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:02 schreef PLAE@ het volgende:
Waar maak je je druk om denk ik dan. Het is allemaal niet persoonlijk bedoeld ofzo van de maatschappij...

Maar je hier druk om maken biedt wel afleiding natuurlijk :)
Welja, waarom zou een verzekeringsmaatschappij zich ook druk maken om de gevoelens van hun klanten waarvan zojuist de wederhelft is overleden? Zaken zijn zaken.
En ook dient zo'n maatschappij er natuurlijk vanuit te gaan dat degene die een overlijden te verwerken heeft hoogstwaarschijnlijk en vuige oplichter is, die duchtig aan de tand gevoeld moet worden. Mocht het bij nader inzien toch gaan om een tragisch sterfgeval kan je altijd alsnog uitkeren, dus baat het niet schaadt het niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:36:39 #272
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103417333
Welcome to the real world. Kan je de meest ongeloofwaardige fraudeverhalen vertellen.
Ze gaan niet uit van fraude maar houden er rekening mee :)

Volgens mij probeert men het zo netjes mogelijk te doen.
pi_103419758
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:36 schreef PLAE@ het volgende:
Welcome to the real world. Kan je de meest ongeloofwaardige fraudeverhalen vertellen.
Ze gaan niet uit van fraude maar houden er rekening mee :)

Volgens mij probeert men het zo netjes mogelijk te doen.
Het is een misvatting dat de meest ongeloofwaardige fraudeverhalen betekenen dat je je klanten hoort te benaderen als fraudeurs. Ook als er buitengewoon ongeloofwaardige fraudeverhalen de ronde doen, hoort een verzekeringsmaatschappij te beginnen de zaak af te handelen zoals ze het meest waarschijnlijk is. Dus de overledene is dood en de aanspraak op overlijdensverzekering terecht. Ze horen het risico dat dat niet zo is natuurlijk niet af te wentelen op een niet-frauderende klant door eerst maar eens maandenlang de aanspraak niet te honoreren en daarna met een aanvullend onderzoek te komen om het verhaal te verifieren.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:45:52 #274
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_103419817
Ze moeten wat jou betreft eerst uitkeren en dan een vragenlijst sturen en eventueel terugvorderen, bedoel je?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:46:04 #275
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103419824
Begrijp niet precies waar je vandaan haalt, dat ze de klant als fraudeur benaderen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:56:35 #276
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103420187
quote:
Op woensdag 19 oktober 2011 20:21 schreef sigme het volgende:
Gecondoleerd.

Wat een schandaal dat Delta Lloyd een klant met een claim om te beginnen behandelt als een mogelijke oplichter. Dat hoort niet, ook niet als er klanten zijn die wél frauderen. Zo'n onderzoek hoort discreet te zijn. Wat Delta Lloyd hier doet is buitengewoon onfatsoenlijk.
Het gaat hier om bedragen van tienduizenden tot honderdduizenden euro's. Dan vind ik het nogal krom om dan te zeggen dat ze klanten direct als potentiele oplichter behandelen. Het lijkt me nogal logisch dat je wel zeker wilt weten dat een claim terecht is.

Wat ik wel raar vind is de manier van vragen. Dat kan professioneler; vind het behoorlijk amateuristisch en nu niet bepaald klantvriendelijk. Geef wat uitleg, vraag het op een net even wat vriendelijkere manier of ze alle bescheiden mee wilt sturen, zoals de rouwadvertenties, enz.
Ook hoi !
pi_103420265
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ze moeten wat jou betreft eerst uitkeren en dan een vragenlijst sturen en eventueel terugvorderen, bedoel je?
Na een akte van overlijden en een verzoek om de zaak af te handelen?
Euh.. ja?

Ze mogen er vrij redelijk van uitgaan dat de overledene ook werkelijk dood is. Dat betekent dat in ware werkelijkheid er ook geen geld meer binnenkomt van die persoon. Dat betekent dat de persoon die wel hypotheek etc moet betalen binnen redelijk korte termijn een uitspraak nodig heeft.

Dus niet 3 maanden niks doen en dan de weduwe gaan vragen om aanvullende informatie.
En al zeker niet daarbij de weduwe gaan vragen kopietjes te maken van overlijdensadvertenties omdat er soms wel eens iets heel anders in de advertentie aan doodsoorzaak wordt gesuggereerd dan de treurige weduwe aan de verzekeringsmaatschappij meldt.

3 maanden wachten is onfatsoenlijk van delta lloyd.
Vragen om kopietjes van krantenadvertenties is een klant behandelen alsof de klant vast de boel belazert.
pi_103420340
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:56 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Het gaat hier om bedragen van tienduizenden tot honderdduizenden euro's. Dan vind ik het nogal krom om dan te zeggen dat ze klanten direct als potentiele oplichter behandelen. Het lijkt me nogal logisch dat je wel zeker wilt weten dat een claim terecht is.

Wat ik wel raar vind is de manier van vragen. Dat kan professioneler; vind het behoorlijk amateuristisch en nu niet bepaald klantvriendelijk. Geef wat uitleg, vraag het op een net even wat vriendelijkere manier of ze alle bescheiden mee wilt sturen, zoals de rouwadvertenties, enz.
Het gaat in de eerste maand echt niet om fortuinen. Dat gaat het pas wanneer Delta Lloyd maanden wacht met uitzoeken. En wat veel geld is verschilt ook nogal per partij: waar 3 maanden veel te hoge hypotheek voorschieten voor een weduwe wel een fortuin is, is 3 maanden ten onrechte de claim alvast toekennen voor Delta Lloyd natuurlijk een peuleschilletje.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:05:40 #279
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103420456
Dat ben ik met je eens; een snellere afhandeling van dit soort zaken is wel gewenst. Voor je het weet zit je met schulden/problemen als betaling van de hypotheek uitblijft en er verder niet voldoende inkomsten zijn. Die hypotheek voorschieten zou in dit soort gevallen standaard moeten zijn eigenlijk als dat is waar de verzekering voor afgesloten is natuurlijk. Ook dat verdient geen schoonheidsprijs. Ondertussen zouden ze dan de claim moeten onderzoeken.
Ook hoi !
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:05:58 #280
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_103420467
3 maanden niks doen is inderdaad onfatsoenlijk. Een vragenlijst sturen bij overlijden binnen enkele jaren na het sluiten van een levensverzekering is heel gebruikelijk en m.i. niet meer dan logisch. Dat dit gebeurt voordat daadwerkelijk uitgekeerd wordt ook. Niemand heeft er iets aan als er geld wordt uitbetaald en daarna teruggevorderd moet worden.

Dus wat DL nu daadwerkelijk kan worden verweten is dat het allemaal veel te lang geduurd heeft, maar meer wat mij betreft ook niet.

En wat betreft de brief die hier gepost is met de vragenlijst, ik mag toch wel aannemen dat hier een begeleidend schrijven bij heeft gezeten.
pi_103431171
Oh ja, natuurlijk. Laten we eerst maar een paar ton overmaken en daarna gaan onderzoeken of dat terecht is. En als dan blijkt dat er sprake is van fraude zit de oplichter al met het geld in Thailand op het strand. Probeer het dan nog maar eens terug te vorderen. :')

In de voorwaarden van de levensverzekering staat vermeld dat er sprake kan zijn van een onderzoek in bepaalde gevallen. Als je het daar niet mee eens bent, sluit dan geen verzekering af.

Over de vorm van het onderzoek kan natuurlijk wel het nodige gezegd worden.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:47:01 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103435820
Het is een hypotheek en levensverzekering bij Delta Lloyd, dus een eventuele uitkering betekent in dit geval weinig anders dan een verlaging van de nog te betalen hypotheek.
Het is niet alsof TS van DL geld krijgt om aan DL te betalen.
Het direct stopzetten van de verzekering was het minste geweest wat ze konden doen, het verlagen van de overige betaling van aflossing/rente tot het restbedrag na uitkering was ook wel zo netjes geweest.
Indien zou blijken dat er geen recht op uitkering zou bestaan dan gaat het maar om een paar maanden schuld die de nabestaande dan achterloopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 oktober 2011 @ 08:09:41 #283
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_103443495
Ze hadden op zijn minst het innen van de premie kunnen stoppen. Want dat heeft geen zin meer. Dat scheelt zo te lezen al een heleboel geld elke maand. Daarna kunnen ze dan de afwikkeling van de uitkering gaan regelen. Nu zijn ze gewoon drie maanden doorgegaan met innen, en het was nogal een fors bedrag ook. Mensen kunnen daardoor behoorlijk in de financiële problemen komen, naast alle andere dingen die na een overlijden al op ze afkomen. Je moet al zoveel regelen in zo'n periode.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_103443567
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:03 schreef Northside het volgende:
Oh ja, natuurlijk. Laten we eerst maar een paar ton overmaken en daarna gaan onderzoeken of dat terecht is. En als dan blijkt dat er sprake is van fraude zit de oplichter al met het geld in Thailand op het strand. Probeer het dan nog maar eens terug te vorderen. :')

In de voorwaarden van de levensverzekering staat vermeld dat er sprake kan zijn van een onderzoek in bepaalde gevallen. Als je het daar niet mee eens bent, sluit dan geen verzekering af.

Over de vorm van het onderzoek kan natuurlijk wel het nodige gezegd worden.
Paar ton overmaken? Welk verzinsel heb jij verzonnen? Daar gáát het helemaal niet over!
pi_103443598
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 14:59 schreef bianca en michael het volgende:
En weer een brief vandaag:

[ afbeelding ]

Sorry, ik ben echt een sukkel met paint
Uiteindelijk toch een nette brief.....
pi_103443818
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 08:46 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Uiteindelijk toch een nette brief.....
Je adres staat er nog in.
pi_103444418
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 09:26 schreef voodoolady het volgende:

[..]

Je adres staat er nog in.
Lloydkade .... ik vermoed dat dit het adres van DL is...
I am not death, I am just ignoring you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')