abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103158273
Lemmeb.
pi_103158331
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, elk Westerse multinational dat in China zit, zit ook in India. Maar dat zegt an sich niets, gezien wij minder productie leveren dan China. Om op mijn vraag in te gaan: waarom besteden ze dan niet massaal hun productie uit aan Turkije, ipv aan China en bijv Vietnam?
Die vraag is volstrekt irrelevant. Of denk je dat er geen productie in Turkije plaatsvindt op grote schaal? Jij claimde dat Turkije totaal geen belangrijke speler was - en om even kort samen te vatten, volstrekt irrelevant was voor onze handel(spositie). In de praktijk blijkt het niet zo te zijn.
pi_103158338
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:44 schreef waht het volgende:

[..]

Een gigantisch deel van die 1,3 miljard vormt geen afzetmarkt. Die hebben geen budget voor prullaria.
Er zijn enkele honderden miljoenen Chinezen die simpele maakdingetjes kunnen kopen vs. slechts 80 miljoen Turken. Bovendien willen veel Westerse bedrijven daar alvast voet aan wal zetten, om strategische positie en kennis te verwerven voor de alsmaar uitdijende middenklasse aldaar, wat goud geld te verdienen is.
pi_103158401
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er zijn enkele honderden miljoenen Chinezen die simpele maakdingetjes kunnen kopen vs. slechts 80 miljoen Turken. Bovendien willen veel Westerse bedrijven daar alvast voet aan wal zetten, om strategische positie en kennis te verwerven voor de alsmaar uitdijende middenklasse aldaar, wat goud geld te verdienen is.
Waarom zou de middenklasse Chinees een Europees product willen kopen, terwijl de locale boeren hetzelfde kunnen maken voor veel minder geld? Was laatst nog een mooie docu over - het falen van een bedrijf als Google in China bijv.
pi_103158421
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die vraag is volstrekt irrelevant. Of denk je dat er geen productie in Turkije plaatsvindt op grote schaal? Jij claimde dat Turkije totaal geen belangrijke speler was - en om even kort samen te vatten, volstrekt irrelevant was voor onze handel(spositie). In de praktijk blijkt het niet zo te zijn.
Mijn punt is dat de meeste productie in China plaatsvindt, en niet in Turkije, omdat in China produceren voordeliger is en daarom wordt er daar het meeste geproduceerd.

En ja, Turkije is geen belangrijke speler op het wereldtoneel.
pi_103158426
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er zijn enkele honderden miljoenen Chinezen die simpele maakdingetjes kunnen kopen vs. slechts 80 miljoen Turken. Bovendien willen veel Westerse bedrijven daar alvast voet aan wal zetten, om strategische positie en kennis te verwerven voor de alsmaar uitdijende middenklasse aldaar, wat goud geld te verdienen is.
Die 80 miljoen Turken hebben samen meer te besteden dan die paar honderd miljoen Chinezen.

De uberrijke elite van China wil natuurlijk wel luxe maar dat is niet veel in absolute termen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103158502
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de meeste productie in China plaatsvindt, en niet in Turkije, omdat in China produceren voordeliger is en daarom wordt er daar het meeste geproduceerd.

En ja, Turkije is geen belangrijke speler op het wereldtoneel.
Je verschuift wederom de aandacht. Het wereldtoneel. Dat boeit geen ruk als het om handel gaat, maar dat lijkt er maar niet in te gaan bij je.
pi_103158543
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou de middenklasse Chinees een Europees product willen kopen, terwijl de locale boeren hetzelfde kunnen maken voor veel minder geld? Was laatst nog een mooie docu over - het falen van een bedrijf als Google in China bijv.
Een deel vd Chinezen prefeert een Westers product, omdat dat status geeft. Verder kopen Westerse bedrijven (de kleinere) Chinese bedrijven op, waardoor een Westerse multinational gewoon onder het Chinese merknaam kan produceren. Tenslotte heeft Google daar gefaald, omdat de Chinese overheid het heeft tegengehouden, gezien ze ook hun eigen zoekmachine hebben (Baidu) die ze groot willen maken.
pi_103158604
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je verschuift wederom de aandacht. Het wereldtoneel. Dat boeit geen ruk als het om handel gaat, maar dat lijkt er maar niet in te gaan bij je.
Handel draait om en op het wereldtoneel. De handel Nederland-Turkije is heel marginaal vergeleken bij de handel China-VS bijvoorbeeld of de handel Nederland-VS. Turkije stelt niets op het wereldtoneel voor, evenals Nederland trouwens. Maar goed, het zijn ook vrij kleine landen, vandaar.
pi_103158720
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een deel vd Chinezen prefeert een Westers product, omdat dat status geeft. Verder kopen Westerse bedrijven (de kleinere) Chinese bedrijven op, waardoor een Westerse multinational gewoon onder het Chinese merknaam kan produceren. Tenslotte heeft Google daar gefaald, omdat de Chinese overheid het heeft tegengehouden, gezien ze ook hun eigen zoekmachine hebben (Baidu) die ze groot willen maken.
Exact en dat doet de Chinese overheid aan de lopende band (niet alleen met internetproducten). Daarom zal geen enkele Westerse multinational aldaar daadwerkelijk op een valide manier een goede positite in de markt kunnen overnemen. China koopt zelf gewoon Westerse bedrijven op (denk aan een Volvo, maar het zou mij niet verbazen als binnenkort hetzelfde geldt voor Saab). Je ziet dat China ook een volstrekt eigen "culturele" markt heeft, met bijv eigen type auto's (die hier niet rond kunnen of mogen rondrijden).
pi_103158751
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Handel draait om en op het wereldtoneel. De handel Nederland-Turkije is heel marginaal vergeleken bij de handel China-VS bijvoorbeeld of de handel Nederland-VS. Turkije stelt niets op het wereldtoneel voor, evenals Nederland trouwens. Maar goed, het zijn ook vrij kleine landen, vandaar.
Ach, op die manier speelt eigenlijk alleen Amerika een rol op het wereldtoneel. Voor de rest heb je enkel regionale spelers.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103158773
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:47 schreef waht het volgende:

[..]

Die 80 miljoen Turken hebben samen meer te besteden dan die paar honderd miljoen Chinezen.

De uberrijke elite van China wil natuurlijk wel luxe maar dat is niet veel in absolute termen.
Dat is onzin. Qua purchasing power staat China op de 2e plek, en Turkije komt nog niet eens in de top 10 ter wereld voor.
pi_103158779
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Handel draait om en op het wereldtoneel. De handel Nederland-Turkije is heel marginaal vergeleken bij de handel China-VS bijvoorbeeld of de handel Nederland-VS. Turkije stelt niets op het wereldtoneel voor, evenals Nederland trouwens. Maar goed, het zijn ook vrij kleine landen, vandaar.
Nee. Handel draait om afzet. Niets meer en niets minder. Of het nu een land is van 3 miljoen inwoners of 70 miljoen inwoners.
pi_103158818
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, op die manier speelt eigenlijk alleen Amerika een rol op het wereldtoneel. Voor de rest heb je enkel regionale spelers.
Dat is ook zo. De VS bepaalt grotendeels wat er in de wereld gebeurt. Derest van de wereld kan slechts toekijken en moet haar mond houden.

Niet dat ik daar tegen ben, ik prefereer een sterk VS.
pi_103158872
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee. Handel draait om afzet. Niets meer en niets minder. Of het nu een land is van 3 miljoen inwoners of 70 miljoen inwoners.
Qua afzet vormt Turkije met slechts 80 miljoen inwoners eveneens een kleine afzet. Dan kan Nederland zich beter op China richten, met 1,3 miljard inwoners en een (economische) supermacht in wording.
pi_103158873
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is onzin. Qua purchasing power staat China op de 2e plek, en Turkije komt nog niet eens in de top 10 ter wereld voor.
Onzin. Per cap is veel relevanter. Bijna 2 x hoger dan in China.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2011 19:58:42 ]
pi_103158925
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin. Per cap is veel relevanter.
Turkije heeft ongeveer een 2x zo hoger per capita, als ik het lijstje bekijk. Bedenk daarbij dat China meer dan 10x zoveel inwoners heeft, waardoor de Chinezen als groep alsnog een grote purchasing power hebben dan de Turken als groep.
pi_103158935
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Qua afzet vormt Turkije met slechts 80 miljoen inwoners eveneens een kleine afzet. Dan kan Nederland zich beter op China richten, met 1,3 miljard inwoners en een (economische) supermacht in wording.
Niet echt. Aangezien die 80 miljoen net zo goed een afzetmarkt vormt. Je zou een erg slechte ondernemer zijn iig.
pi_103158950
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is onzin. Qua purchasing power staat China op de 2e plek, en Turkije komt nog niet eens in de top 10 ter wereld voor.
Per capita zeer zeker niet. Chinezen hebben amper de helft van wat Turken hebben.

Maar ik heb geen flauw idee waar de discussie over ging. :P
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103159069
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:59 schreef waht het volgende:

[..]

Per capita zeer zeker niet. Chinezen hebben amper de helft van wat Turken hebben.

Maar ik heb geen flauw idee waar de discussie over ging. :P
In het kort: Zienswijze is er heilig van overtuigd dat alleen landen met een populatie van meer dan 1 miljard een afzetmarkt vormen.

Oftewel, in deze wereld kennen wij slechts 2 afzetmarkten. India en China.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2011 20:02:18 ]
pi_103159070
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet echt. Aangezien die 80 miljoen net zo goed een afzetmarkt vormt. Je zou een erg slechte ondernemer zijn iig.
Ze vormen een afzetmarkt, net zoals het kleine Kenia een afzetmarkt vormt. Met andere woorden: elk groeiland vormt een afzetmarkt. Maar in vergelijking met andere landen vormt Turkije een kleine afzetmarkt, en dat is mijn punt: Turkije stelt op het wereldtoneel niets voor.
pi_103159122
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In het kort: Zienswijze is er heilig van overtuigd dat alleen landen met een populatie van meer dan 1 miljard een afzetmarkt vormen.
Nee, dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is dat de grote landen een belangrijkere en grotere afzetmarkt vormen dan de kleintjes. Daarom zeg ik ook dat Turkije niets op het wereldtoneel voorstelt.
pi_103159188
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ze vormen een afzetmarkt, net zoals het kleine Kenia een afzetmarkt vormt. Met andere woorden: elk groeiland vormt een afzetmarkt. Maar in vergelijking met andere landen vormt Turkije een kleine afzetmarkt, en dat is mijn punt: Turkije stelt op het wereldtoneel niets voor.
Je punt is alleen volstrekt irrelevant. Dat Kenia een afzetmarkt vormt, staat niet ter discussie. Turkije een kleine afzetmarkt noemen is volslagen debiel omdat je meetpunt China en India is. Sorry, maar dan heb je het niet helemaal goed op een rijtje, aangezien geen enkel land in jouw ogen dan productie of afzetwaardig is.
pi_103159209
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is dat de grote landen een belangrijkere en grotere afzetmarkt vormen dan de kleintjes. Daarom zeg ik ook dat Turkije niets op het wereldtoneel voorstelt.
Maar dat gaat dus niet op als de individuele Chinezen of Indiers straatarm zijn. Dat telt op tot minder dan jouw woorden doen vermoeden. Natuurlijk zijn er afzetmarkten in China en India maar echt niet van zo'n significant grotere betekenis dan in landen als Duitsland, Frankrijk, Zuid-Korea of noem een land met minder dan een miljard inwoners.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103159235
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je punt is alleen volstrekt irrelevant. Dat Kenia een afzetmarkt vormt, staat niet ter discussie. Turkije een kleine afzetmarkt noemen is volslagen debiel omdat je meetpunt China en India is. Sorry, maar dan heb je het niet helemaal goed op een rijtje, aangezien geen enkel land in jouw ogen dan productie of afzetwaardig is.
Oh, vind jij Turkije dan een grote afzetmarkt? 80 miljoen inwoners op een wereldpopulatie van 7 miljard. Nou poe poe, is dat even schrikken.
pi_103159274
quote:
10s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Oh, vind jij Turkije dan een grote afzetmarkt? 80 miljoen inwoners op een wereldpopulatie van 7 miljard. Nou poe poe, is dat even schrikken.
Oh, nu is het meetpunt ineens 7 miljard. Hemeltjelief. Hoe oud ben je Zienswijze?

Het gaat echt nergens over.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2011 20:05:46 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:07:03 #277
66825 Reya
Fier Wallon
pi_103159350
Ik zal de GB om de hoek acuut waarschuwen; een afzetmarkt van slechts enkele tienduizenden mensen, op een wereldbevolking van 7 miljard!
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:07:11 #278
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_103159355
Hallo. NEC-Vitesse was een beschamende matpartij.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:07:42 #279
104871 remlof
Europees federalist
pi_103159371
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:07 schreef TitusPullo het volgende:
Hallo. NEC-Vitesse was een beschamende matpartij.
Tegen Nek is alles geoorloofd :7
Yankee go home!
pi_103159373
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:07 schreef Reya het volgende:
Ik zal de GB om de hoek acuut waarschuwen; een afzetmarkt van slechts enkele tienduizenden mensen, op een wereldbevolking van 7 miljard!
Groenteboer?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103159397
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:04 schreef waht het volgende:

[..]

Maar dat gaat dus niet op als de individuele Chinezen of Indiers straatarm zijn. Dat telt op tot minder dan jouw woorden doen vermoeden. Natuurlijk zijn er afzetmarkten in China en India maar echt niet van zo'n significant grotere betekenis dan in landen als Duitsland, Frankrijk, Zuid-Korea of noem een land met minder dan een miljard inwoners.
Chinezen en Indiers zijn arm, maar als groep hebben zij een grotere purchasing power dan de Turken als groep. China staat op plaats 2 en India op plaats 3; Turkije slechts op plaats 16 (grootte landen qua purchasing power).

Elk land vormt een afzetmarkt, zowel Turkije, als China, als Duitsland. Maar Turkije vormt in vergelijking met de andere afzetmarkten een kleine afzetmarkt, daarom:

- Prefereer China boven Turkije om goede relaties mee te houden
- China is belangrijker dan Turkije
- Turkije stelt door haar kleine economische en militaire output 0,0 op het wereldtoneel voor, dit i.t.t de VS, China, Rusland, EU.
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:08:48 #282
66825 Reya
Fier Wallon
pi_103159442
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:07 schreef waht het volgende:

[..]

Groenteboer?
Grand Bazar.
pi_103159492
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:07 schreef Reya het volgende:
Ik zal de GB om de hoek acuut waarschuwen; een afzetmarkt van slechts enkele tienduizenden mensen, op een wereldbevolking van 7 miljard!
Als die groetenboer (?) slim is, breidt hij zijn winkel uit tot een heuse retail keten over de gehele wereld. Valt meer geld te verdienen dan aan een lokaal Nederlands dorp. De giganten Wal-Mart en Tesco gingen je voor.
pi_103159512
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als die groetenboer (?) slim is, breidt hij zijn winkel uit tot een heuse retail keten over de gehele wereld. Valt meer geld te verdienen dan aan een lokaal Nederlands dorp. De giganten Wal-Mart en Tesco gingen je voor.
Nee, alleen in China. Niet de gehele wereld uiteraard. Die hebben een te kleine afzetmarkt en zijn geen wereldmacht.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2011 20:10:38 ]
pi_103159519
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, nu is het meetpunt ineens 7 miljard. Hemeltjelief. Hoe oud ben je Zienswijze?

Het gaat echt nergens over.
Ik heb toch over het wereldtoneel? Dan spreek je idd over 7 miljard mensen, wat de wereldpopulatie is.
pi_103159548
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Chinezen en Indiers zijn arm, maar als groep hebben zij een grotere purchasing power dan de Turken als groep. China staat op plaats 2 en India op plaats 3; Turkije slechts op plaats 16 (grootte landen qua purchasing power).

Elk land vormt een afzetmarkt, zowel Turkije, als China, als Duitsland. Maar Turkije vormt in vergelijking met de andere afzetmarkten een kleine afzetmarkt, daarom:

- Prefereer China boven Turkije om goede relaties mee te houden
- China is belangrijker dan Turkije
- Turkije stelt door haar kleine economische en militaire output 0,0 op het wereldtoneel voor, dit i.t.t de VS, China, Rusland, EU.
Dat zal best, maar een groep arme Chinezen gaat hun kleine vrij besteedbare inkomen niet in een pot doen om samen, ik noem maar wat, een auto te kopen. Dat gebeurt pas als ze individueel een bepaald niveau van vrij besteedbaar inkomen hebben. Wat dat betreft is Turkije verder. Het gebied rond Shanghai is net zo'n puike afzetmarkt, daar niet van. Maar dat staat verder los van de andere miljard Chinezen die geen betere afzetmarkt dan Turkije vormen. Het inwonertal van China (of India) is derhalve niet relevant en maakt China op dit moment zeker geen betere afzetmarkt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103159600
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, alleen in China. Niet de gehele wereld uiteraard. Die hebben een te kleine afzetmarkt en zijn geen wereldmacht.
Blijf jij maar lekker klein denken. Gelukkig dat de multinatioals een andere denkwijze erop na houden en erop staan te trappelen hun imperium in de grote landen willen uitbreiden.
pi_103159629
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:08 schreef Zienswijze het volgende:
- Prefereer China boven Turkije om goede relaties mee te houden
- China is belangrijker dan Turkije
- Turkije stelt door haar kleine economische en militaire output 0,0 op het wereldtoneel voor, dit i.t.t de VS, China, Rusland, EU.
En wat betreft dit speelt er natuurlijk meer dan enkel economische belangen. Turkije is naast Israel een partner in het Midden Oosten. Van het Midden Oosten is Turkije wel degelijk een van de grote spelers.

En bovendien hoeven we helemaal niet te kiezen. We kunnen met zowel China als Turkije sterke banden hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:12:56 #289
66825 Reya
Fier Wallon
pi_103159644
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Blijf jij maar lekker klein denken. Gelukkig dat de multinatioals een andere denkwijze erop na houden en erop staan te trappelen hun imperium in de grote landen willen uitbreiden.
Dat is niet makkelijk, nochtans. Best Buy is bijvoorbeeld weer compleet vertrokken uit China.
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:13:15 #290
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_103159658
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Tegen Nek is alles geoorloofd :7
Je lijkt Happel wel.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_103159680
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:10 schreef waht het volgende:

[..]

Dat zal best, maar een groep arme Chinezen gaat hun kleine vrij besteedbare inkomen niet in een pot doen om samen, ik noem maar wat, een auto te kopen. Dat gebeurt pas als ze individueel een bepaald niveau van vrij besteedbaar inkomen hebben. Wat dat betreft is Turkije verder. Het gebied rond Shanghai is net zo'n puike afzetmarkt, daar niet van. Maar dat staat verder los van de andere miljard Chinezen die geen betere afzetmarkt dan Turkije vormen. Het inwonertal van China (of India) is derhalve niet relevant en maakt China op dit moment zeker geen betere afzetmarkt.
Je 1e punt is al invalde, gezien China de VS reeds als grote automarkt voorbij gestreefd is. Dus waarom moeten Chinesen hun inkomen in een grote pot doen om een auto te kunnen kopen, als China al de grootste automarkt ter wereld is (meer auto's worden in China dan in de VS verkocht).

Verder:
- China is de grootste markt voor PC's
- De derde grootste markt voor luxe artikelen.

Moet ik nog verder gaan?
pi_103159721
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:13 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je 1e punt is al invalde, gezien China de VS reeds als grote automarkt voorbij gestreefd is.
Bron?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103159725
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Blijf jij maar lekker klein denken. Gelukkig dat de multinatioals een andere denkwijze erop na houden en erop staan te trappelen hun imperium in de grote landen willen uitbreiden.
Inderdaad, in kleine landen zijn er geen multinationals.
pi_103159778
Was er maar een afzetmarkt in Nederland. Dan kon ik ook eens leuke gadgets kopen.
pi_103159787
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:14 schreef waht het volgende:

[..]

Bron?
http://www.bloomberg.com/(...)ive&sid=aE.x_r_l9NZE

Was gewoon in het nieuws hoor ;)
pi_103159800
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:16 schreef Picchia het volgende:
Was er maar een afzetmarkt in Nederland. Dan kon ik ook eens leuke gadgets kopen.
Dan moet Nederland nog even doorneuken.
pi_103159827
quote:
10s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Inderdaad, in kleine landen zijn er geen multinationals.
De multinationals in de kleine landen breiden eveneens hun imperium in een rap tempo uit in de grote groeilanden. Waarom denk je dat de BRIC-landen zo belangrijk zijn qua economie, met China als de grote topper?
pi_103159840
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

http://www.bloomberg.com/(...)ive&sid=aE.x_r_l9NZE

Was gewoon in het nieuws hoor ;)
Kerel, dit haalt mijn punt helemaal niet onderuit. Ik zeg toch dat er in het rijkere gebied van China een degelijke afzetmarkt is? Het punt is dat die andere miljard straatarme Chinezen geen afzetmarkt vormen. Die 1,3 miljard maakt niets uit, dat is wat jij beweert en wat niet klopt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103159897
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:17 schreef Zienswijze het volgende:

De multinationals in de kleine landen breiden eveneens hun imperium in een rap tempo uit in de grote groeilanden. Waarom denk je dat de BRIC-landen zo belangrijk zijn qua economie, met China als de grote topper?
Volgens jouw manier van argumenteren, zouden er geen multinationals in kleine landen zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2011 20:19:14 ]
pi_103159899
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:17 schreef waht het volgende:

[..]

Kerel, dit haalt mijn punt helemaal niet onderuit. Ik zeg toch dat er in het rijkere gebied van China een degelijke afzetmarkt is? Het punt is dat die andere miljard straatarme Chinezen geen afzetmarkt vormen.
Dat de groep straatarme Chinezen niets kan kopen, is in deze niet relevant. Het gaat om de groep Chinezen die dat wél kan kopen, en onderhand is die groep Chinezen qua autoverkopen groter dan de Amerikaanse groep, en al helemaal dan de Turkse groep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')