abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103158273
Lemmeb.
pi_103158331
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, elk Westerse multinational dat in China zit, zit ook in India. Maar dat zegt an sich niets, gezien wij minder productie leveren dan China. Om op mijn vraag in te gaan: waarom besteden ze dan niet massaal hun productie uit aan Turkije, ipv aan China en bijv Vietnam?
Die vraag is volstrekt irrelevant. Of denk je dat er geen productie in Turkije plaatsvindt op grote schaal? Jij claimde dat Turkije totaal geen belangrijke speler was - en om even kort samen te vatten, volstrekt irrelevant was voor onze handel(spositie). In de praktijk blijkt het niet zo te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_103158338
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:44 schreef waht het volgende:

[..]

Een gigantisch deel van die 1,3 miljard vormt geen afzetmarkt. Die hebben geen budget voor prullaria.
Er zijn enkele honderden miljoenen Chinezen die simpele maakdingetjes kunnen kopen vs. slechts 80 miljoen Turken. Bovendien willen veel Westerse bedrijven daar alvast voet aan wal zetten, om strategische positie en kennis te verwerven voor de alsmaar uitdijende middenklasse aldaar, wat goud geld te verdienen is.
pi_103158401
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er zijn enkele honderden miljoenen Chinezen die simpele maakdingetjes kunnen kopen vs. slechts 80 miljoen Turken. Bovendien willen veel Westerse bedrijven daar alvast voet aan wal zetten, om strategische positie en kennis te verwerven voor de alsmaar uitdijende middenklasse aldaar, wat goud geld te verdienen is.
Waarom zou de middenklasse Chinees een Europees product willen kopen, terwijl de locale boeren hetzelfde kunnen maken voor veel minder geld? Was laatst nog een mooie docu over - het falen van een bedrijf als Google in China bijv.
Allah Al Watan Al Malik
pi_103158421
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die vraag is volstrekt irrelevant. Of denk je dat er geen productie in Turkije plaatsvindt op grote schaal? Jij claimde dat Turkije totaal geen belangrijke speler was - en om even kort samen te vatten, volstrekt irrelevant was voor onze handel(spositie). In de praktijk blijkt het niet zo te zijn.
Mijn punt is dat de meeste productie in China plaatsvindt, en niet in Turkije, omdat in China produceren voordeliger is en daarom wordt er daar het meeste geproduceerd.

En ja, Turkije is geen belangrijke speler op het wereldtoneel.
pi_103158426
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Die 80 miljoen Turken hebben samen meer te besteden dan die paar honderd miljoen Chinezen.

De uberrijke elite van China wil natuurlijk wel luxe maar dat is niet veel in absolute termen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103158502
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de meeste productie in China plaatsvindt, en niet in Turkije, omdat in China produceren voordeliger is en daarom wordt er daar het meeste geproduceerd.

En ja, Turkije is geen belangrijke speler op het wereldtoneel.
Je verschuift wederom de aandacht. Het wereldtoneel. Dat boeit geen ruk als het om handel gaat, maar dat lijkt er maar niet in te gaan bij je.
Allah Al Watan Al Malik
pi_103158543
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou de middenklasse Chinees een Europees product willen kopen, terwijl de locale boeren hetzelfde kunnen maken voor veel minder geld? Was laatst nog een mooie docu over - het falen van een bedrijf als Google in China bijv.
Een deel vd Chinezen prefeert een Westers product, omdat dat status geeft. Verder kopen Westerse bedrijven (de kleinere) Chinese bedrijven op, waardoor een Westerse multinational gewoon onder het Chinese merknaam kan produceren. Tenslotte heeft Google daar gefaald, omdat de Chinese overheid het heeft tegengehouden, gezien ze ook hun eigen zoekmachine hebben (Baidu) die ze groot willen maken.
pi_103158604
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je verschuift wederom de aandacht. Het wereldtoneel. Dat boeit geen ruk als het om handel gaat, maar dat lijkt er maar niet in te gaan bij je.
Handel draait om en op het wereldtoneel. De handel Nederland-Turkije is heel marginaal vergeleken bij de handel China-VS bijvoorbeeld of de handel Nederland-VS. Turkije stelt niets op het wereldtoneel voor, evenals Nederland trouwens. Maar goed, het zijn ook vrij kleine landen, vandaar.
pi_103158720
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een deel vd Chinezen prefeert een Westers product, omdat dat status geeft. Verder kopen Westerse bedrijven (de kleinere) Chinese bedrijven op, waardoor een Westerse multinational gewoon onder het Chinese merknaam kan produceren. Tenslotte heeft Google daar gefaald, omdat de Chinese overheid het heeft tegengehouden, gezien ze ook hun eigen zoekmachine hebben (Baidu) die ze groot willen maken.
Exact en dat doet de Chinese overheid aan de lopende band (niet alleen met internetproducten). Daarom zal geen enkele Westerse multinational aldaar daadwerkelijk op een valide manier een goede positite in de markt kunnen overnemen. China koopt zelf gewoon Westerse bedrijven op (denk aan een Volvo, maar het zou mij niet verbazen als binnenkort hetzelfde geldt voor Saab). Je ziet dat China ook een volstrekt eigen "culturele" markt heeft, met bijv eigen type auto's (die hier niet rond kunnen of mogen rondrijden).
Allah Al Watan Al Malik
pi_103158751
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Handel draait om en op het wereldtoneel. De handel Nederland-Turkije is heel marginaal vergeleken bij de handel China-VS bijvoorbeeld of de handel Nederland-VS. Turkije stelt niets op het wereldtoneel voor, evenals Nederland trouwens. Maar goed, het zijn ook vrij kleine landen, vandaar.
Ach, op die manier speelt eigenlijk alleen Amerika een rol op het wereldtoneel. Voor de rest heb je enkel regionale spelers.
pi_103158773
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:47 schreef waht het volgende:

[..]

Die 80 miljoen Turken hebben samen meer te besteden dan die paar honderd miljoen Chinezen.

De uberrijke elite van China wil natuurlijk wel luxe maar dat is niet veel in absolute termen.
Dat is onzin. Qua purchasing power staat China op de 2e plek, en Turkije komt nog niet eens in de top 10 ter wereld voor.
pi_103158779
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee. Handel draait om afzet. Niets meer en niets minder. Of het nu een land is van 3 miljoen inwoners of 70 miljoen inwoners.
Allah Al Watan Al Malik
pi_103158818
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, op die manier speelt eigenlijk alleen Amerika een rol op het wereldtoneel. Voor de rest heb je enkel regionale spelers.
Dat is ook zo. De VS bepaalt grotendeels wat er in de wereld gebeurt. Derest van de wereld kan slechts toekijken en moet haar mond houden.

Niet dat ik daar tegen ben, ik prefereer een sterk VS.
pi_103158872
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee. Handel draait om afzet. Niets meer en niets minder. Of het nu een land is van 3 miljoen inwoners of 70 miljoen inwoners.
Qua afzet vormt Turkije met slechts 80 miljoen inwoners eveneens een kleine afzet. Dan kan Nederland zich beter op China richten, met 1,3 miljard inwoners en een (economische) supermacht in wording.
pi_103158873
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is onzin. Qua purchasing power staat China op de 2e plek, en Turkije komt nog niet eens in de top 10 ter wereld voor.
Onzin. Per cap is veel relevanter. Bijna 2 x hoger dan in China.
Allah Al Watan Al Malik
pi_103158925
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin. Per cap is veel relevanter.
Turkije heeft ongeveer een 2x zo hoger per capita, als ik het lijstje bekijk. Bedenk daarbij dat China meer dan 10x zoveel inwoners heeft, waardoor de Chinezen als groep alsnog een grote purchasing power hebben dan de Turken als groep.
pi_103158935
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Qua afzet vormt Turkije met slechts 80 miljoen inwoners eveneens een kleine afzet. Dan kan Nederland zich beter op China richten, met 1,3 miljard inwoners en een (economische) supermacht in wording.
Niet echt. Aangezien die 80 miljoen net zo goed een afzetmarkt vormt. Je zou een erg slechte ondernemer zijn iig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_103158950
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Per capita zeer zeker niet. Chinezen hebben amper de helft van wat Turken hebben.

Maar ik heb geen flauw idee waar de discussie over ging. :P
pi_103159069
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:59 schreef waht het volgende:

[..]

Per capita zeer zeker niet. Chinezen hebben amper de helft van wat Turken hebben.

Maar ik heb geen flauw idee waar de discussie over ging. :P
In het kort: Zienswijze is er heilig van overtuigd dat alleen landen met een populatie van meer dan 1 miljard een afzetmarkt vormen.

Oftewel, in deze wereld kennen wij slechts 2 afzetmarkten. India en China.
Allah Al Watan Al Malik
pi_103159070
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet echt. Aangezien die 80 miljoen net zo goed een afzetmarkt vormt. Je zou een erg slechte ondernemer zijn iig.
Ze vormen een afzetmarkt, net zoals het kleine Kenia een afzetmarkt vormt. Met andere woorden: elk groeiland vormt een afzetmarkt. Maar in vergelijking met andere landen vormt Turkije een kleine afzetmarkt, en dat is mijn punt: Turkije stelt op het wereldtoneel niets voor.
pi_103159122
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In het kort: Zienswijze is er heilig van overtuigd dat alleen landen met een populatie van meer dan 1 miljard een afzetmarkt vormen.
Nee, dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is dat de grote landen een belangrijkere en grotere afzetmarkt vormen dan de kleintjes. Daarom zeg ik ook dat Turkije niets op het wereldtoneel voorstelt.
pi_103159188
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ze vormen een afzetmarkt, net zoals het kleine Kenia een afzetmarkt vormt. Met andere woorden: elk groeiland vormt een afzetmarkt. Maar in vergelijking met andere landen vormt Turkije een kleine afzetmarkt, en dat is mijn punt: Turkije stelt op het wereldtoneel niets voor.
Je punt is alleen volstrekt irrelevant. Dat Kenia een afzetmarkt vormt, staat niet ter discussie. Turkije een kleine afzetmarkt noemen is volslagen debiel omdat je meetpunt China en India is. Sorry, maar dan heb je het niet helemaal goed op een rijtje, aangezien geen enkel land in jouw ogen dan productie of afzetwaardig is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_103159209
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is dat de grote landen een belangrijkere en grotere afzetmarkt vormen dan de kleintjes. Daarom zeg ik ook dat Turkije niets op het wereldtoneel voorstelt.
Maar dat gaat dus niet op als de individuele Chinezen of Indiers straatarm zijn. Dat telt op tot minder dan jouw woorden doen vermoeden. Natuurlijk zijn er afzetmarkten in China en India maar echt niet van zo'n significant grotere betekenis dan in landen als Duitsland, Frankrijk, Zuid-Korea of noem een land met minder dan een miljard inwoners.
pi_103159235
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 20:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je punt is alleen volstrekt irrelevant. Dat Kenia een afzetmarkt vormt, staat niet ter discussie. Turkije een kleine afzetmarkt noemen is volslagen debiel omdat je meetpunt China en India is. Sorry, maar dan heb je het niet helemaal goed op een rijtje, aangezien geen enkel land in jouw ogen dan productie of afzetwaardig is.
Oh, vind jij Turkije dan een grote afzetmarkt? 80 miljoen inwoners op een wereldpopulatie van 7 miljard. Nou poe poe, is dat even schrikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')