quote:De Hond ging ook na wat de verschillen in stemgedrag zijn tussen hoog- en laagopgeleiden. Partijen die bij mensen met een hoge opleiding goed scoren zijn de VVD (40 zetels), D66 (30 zetels) en PvdA (19 zetels).
Onder mensen met een lage opleiding zijn de PVV (46 zetels) en de SP (35 zetels) de winnaars, op afstand gevolgd door de VVD (22 zetels).
Bron
Dat de VVD groter is onder de laagopgeleiden dan de PvdA is natuurlijk een drama voor de PvdA remlof. Kom kom.quote:
Ik zie in die poll vooral een enorme Paarse coalitie van 89 zetelsquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat de VVD groter is onder de laagopgeleiden dan de PvdA is natuurlijk een drama voor de PvdA remlof. Kom kom.
Ach, dat is toch ook gewoon het beste.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie in die poll vooral een enorme Paarse coalitie van 89 zetels
Toont vooral aan dat veel mensen simpelweg te dom zijn om te schijten.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat de VVD groter is onder de laagopgeleiden dan de PvdA is natuurlijk een drama voor de PvdA remlof. Kom kom.
Toont vooral aan dat middenpartijen geen identiteit hebben onder groepen die juist politiek vertegenwoordigd zouden moeten zijn om stoom af te blazen en niet al te veel onder te sneeuwen maar nu klakkeloos achter een zooitje droeftoeters aanrennen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toont vooral aan dat veel mensen simpelweg te dom zijn om te schijten.
Bedankt remlof, zo is Studio Sport weer wat minder spannend.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:48 schreef remlof het volgende:
Gezellig hier
But I don't care, Vites heeft van Nek gewonnen
Sorry TP, maar de wedstrijd blijft de moeite waard om in de samenvatting te zien. Ik heb het alleen op de radio gehoord.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:55 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bedankt remlof, zo is Studio Sport weer wat minder spannend.
Die 3 rode kaarten maken het dan wel weer extra spannend voor je!quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:55 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bedankt remlof, zo is Studio Sport weer wat minder spannend.
Geen dank.quote:NAC Breda
0 - 0
Excelsior
NEC
0 - 1
Vitesse
Roda JC
4 - 1
ADO Den Haag
Feyenoord
4 - 0
VVV-Venlo
Ach de VVD weet gewoon goed het tokkievolk aan te trekken door te doen alsof ze heel streng zijn tegen buitenlanders. Van die fractie moet je het ook niet hebbenquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zal ook zeker kijken.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Sorry TP, maar de wedstrijd blijft de moeite waard om in de samenvatting te zien. Ik heb het alleen op de radio gehoord.
De VVD is momenteel niet zichzelf, ze verloochenen hun liberale standpunten om conservatieve tokkiestemmers weg te lokken bij de PVV.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach de VVD weet gewoon goed het tokkievolk aan te trekken door te doen alsof ze heel streng zijn tegen buitenlanders. Van die fractie moet je het ook niet hebben
Alsof het het gros van de mensen wat kan schelen of ze een islamitische buurman uit verweggistan hebben. Zolang hij zich maar aan de regeltjes houdt en werkt ga je mij niet wijs maken dat er een echt aanzienlijke groep bang is.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach de VVD weet gewoon goed het tokkievolk aan te trekken door te doen alsof ze heel streng zijn tegen buitenlanders. Van die fractie moet je het ook niet hebben
Nou, dat is wel erg optimistisch.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof het het gros van de mensen wat kan schelen of ze een islamitische buurman uit verweggistan hebben. Zolang hij zich maar aan de regeltjes houdt en werkt ga je mij niet wijs maken dat er een echt aanzienlijke groep bang is.
Dat zou jij dan toch alleen maar toe moeten juichen? Of is het pas goed als ze naar de PvdA komen. Dom van me.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:59 schreef remlof het volgende:
[..]
De VVD is momenteel niet zichzelf, ze verloochenen hun liberale standpunten om conservatieve tokkiestemmers weg te lokken bij de PVV.
Politiek bedrijven is natuurlijk meer dan enkel roepen wat bepaalde groepen willen horen. Ik zou de PvdA willen aanraden zijn, zoals jij al zegt, ideologische roots terug te vinden en met een eigen verhaal te komen. Vraag mij alleen wel in hoeverre de huidige kiezer wordt geraakt door een ideologisch verhaal. Het lijkt alsof reactionaire en opportunistische politiek meer wordt gewaardeerd. Weet niet of een ideologische wederopstanding daar verandering in kan brengen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toont vooral aan dat middenpartijen geen identiteit hebben onder groepen die juist politiek vertegenwoordigd zouden moeten zijn om stoom af te blazen en niet al te veel onder te sneeuwen maar nu klakkeloos achter een zooitje droeftoeters aanrennen.
Welke liberale standpunten? Heb ze daar al jaren niet op kunnen betrappenquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:59 schreef remlof het volgende:
[..]
De VVD is momenteel niet zichzelf, ze verloochenen hun liberale standpunten om conservatieve tokkiestemmers weg te lokken bij de PVV.
Zou het?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |