abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:44:47 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_103121962
De Peuters:

10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
29 februari 2008: Kyelle, dochter van Tjabbobabbekaai
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:47:27 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_103122061
Ow en persoonlijk zou ik het niet eens proberen om hem mee te nemen naar de kerkdienst als hij het helemaal niet gewend is :)
Ik heb me toen ik trouwde ( :') ) echt compleet rot lopen ergeren aan een kind wat zich niet wist te gedragen :@ Ok, dat kind was al ouder en een kindje van Sebs leeftijd is minder frustrerend, maar het tijdstip is rot voor hem, het duurt eigenlijk gewoon te lang, ik zou kijken of er een andere oplossing is, is voor Seb ook leuker en voor jullie ook rustiger!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:48:05 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_103122085
Hier ook nog maar even: Estrys, ik wil best oppassen of uitvalsbasis zijn tijdens de bruiloft van je zus. Hier int durp ook zat B&B voor jullie eventueel
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_103122698
Ik zou me persoonlijk niet ergeren aan kinderen die niet stil kunnen zijn in een kerk of op een bruiloft. Zolang ze niet echt lopen te vervelen, tenminste. Het blijven kinderen en het is heel lang heel moeilijk om stil en rustig te zijn.

Wat lief van je buuf! Ik zou het ook best aan willen bieden, maar ik geloof niet dat het hier in de buurt is ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:08:01 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_103122875
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou me persoonlijk niet ergeren aan kinderen die niet stil kunnen zijn in een kerk of op een bruiloft. Zolang ze niet echt lopen te vervelen, tenminste. Het blijven kinderen en het is heel lang heel moeilijk om stil en rustig te zijn.

Wat lief van je buuf! Ik zou het ook best aan willen bieden, maar ik geloof niet dat het hier in de buurt is ;)
Ligt eraan hoe het kind zich misdraagt. Lekker gaan lopen flitsen met een fototoestel tijdens het gebed en rennen door de kerk zonder dat er ingegrepen wordt door de ouders is gewoon erg vervelend ;) Omdat ik dat zelf nu meegemaakt heb, ben ik daar extra verdacht op :) Omdat het toch de bruiloft van je zus is, is het wellicht ook vervelend om er na een kwartiertje uit te gaan of je zit je op te vreten, in die gevallen kan het prettiger zijn inderdaad een oppas te zoeken.
Ik weet nog dat ik als klein Troeltje een keer met een niet-kerkse oom en tante ben gaan biljarten toen een andere oom en tante in de kerk trouwden. Was voor alle partijen een prima oplossing en tijdens het feest was ik een stuk minder vervelend dan als ik stil had moeten zitten en geen een-op-een aandacht gehad had (denk ik :P ) (Niet dat ik heel vervelend was, ik heb keurig mijn liedje gezongen en volgens mij was ik best lief toen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103123478
Estrys in de meeste kerken is er ook vaak een kamertje ernaast, misschien eens kijken of er iemand in de gelegenheid om daar de kinderen op te vangen mochten ze "lastig"worden.

Ojee Troel succes ;)

Ik zit er beetje doorheen,Roy die aan mijn haren trekt... continu zodra ik op de bank ga zitten.
In het begin nog kalm blijven en zeggen "Roy dat mag niet je doet mama au"
Roy gaat stug door. "Roy dit doet au stop daarmee"(al wat strenger) Zet Roy op de grond, Roy klimt er terug op en direct terug aan mijn haar. "Roy wil je daar mee ophouden het doet au"(nog strenger)
En zet Roy terug op de grond... Roy gaat lachen want leuk spel }:|
Roy terug op de bank en het "feest"gaat door.
Ik trek Roy te gelijk aan zijn haar,Roy gaat nog harder lachen }:| :{ ik zet hem een heel stuk verder van de bank en ga over in de negeer modus.
Roy vind dat grappig en ligt dubbel van het lachen, en komt naar me toe, klimt op de bank en weer trekken aan de haren }:|
Ik geef hem een tik op zijn vingers, Roy begint te huilen, daarna lachen en gaat vrolijk verder.
Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en maar aan het eten begonnen...
Dit is dagelijkse kost, en het komt gewoon niet binnen ;(

Dit is zo moeilijk en lastig
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:24:11 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_103123662
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:20 schreef _Bar_ het volgende:
Herkenbaar. Iets met een fase ben ik bang (alhoewel, ergens wel goed, want dan gaat het als het goed is over :P ) Bij Ruben is het inderdaad over, alhoewel die soms ook nog wel moeite heeft om te stoppen met dingen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103123751
Heel lief buuv maar dat is niet te doen met onze (eenkennige) peuter. Bovendien is de plaats gewijzigd. De kerkdienst en avondprogramma is nu in Midwolda.

Ik laat mijn man wel met hem naar buiten gaan. Seb gaat echt niet bij een vreemde, dat is op het kdv alweer iedere ochtend drama op het moment. Maar mijn man die even weggaat uit de kerkdienst dat lijkt me niet zo'n probleem. Hij heeft er zelf geen probleem mee en mijn zus ook niet. Maar een ontspannen dag zal ik maar niet op rekenen. Ach waarschijnlijk komt het best goed en is hij heel lief.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_103123901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe het kind zich misdraagt. Lekker gaan lopen flitsen met een fototoestel tijdens het gebed en rennen door de kerk zonder dat er ingegrepen wordt door de ouders is gewoon erg vervelend ;) Omdat ik dat zelf nu meegemaakt heb, ben ik daar extra verdacht op :) Omdat het toch de bruiloft van je zus is, is het wellicht ook vervelend om er na een kwartiertje uit te gaan of je zit je op te vreten, in die gevallen kan het prettiger zijn inderdaad een oppas te zoeken.
Ik weet nog dat ik als klein Troeltje een keer met een niet-kerkse oom en tante ben gaan biljarten toen een andere oom en tante in de kerk trouwden. Was voor alle partijen een prima oplossing en tijdens het feest was ik een stuk minder vervelend dan als ik stil had moeten zitten en geen een-op-een aandacht gehad had (denk ik :P ) (Niet dat ik heel vervelend was, ik heb keurig mijn liedje gezongen en volgens mij was ik best lief toen).
Maar dan moet je je niet ergeren aan het kind, maar aan de ouders ;)

Als ik zou trouwen, zou ik juist alle neefjes en nichtjes erbij willen hebben en het zou me echt niet kunnen schelen als ze druk zijn. Ze horen bij mij, bij ons, dus heel erg ook bij zo'n gelegenheid. Ik zou dus ook proberen om de dag dusdanig in te richten dat het voor kinderen te doen.
pi_103123991
Lastig, Bar. Ik zou er een een duidelijke(re) consequentie aan verbinden. "Nog 1 keer aan mama d'r haar trekken en dan... (*insert straf).

Hoewel ik regelmatig hoor en lees dat straffen op deze leeftijd nog geen zin heeft, brengt Lente af en toe (eens per drie weken ongeveer) wel eens 30 seconden op de gang door. Het heeft effect en in ben ervan overtuigd dat ze het snapt. Ze is dan even verdrietig, huilt een half minuutje (verdrietig, niet hysterisch) en wordt door mij getroost zodra ze er weer uit mag. Wel krijgt ze dan nog even te horen waarom ze in de gang moest en dat we nu weer vriendjes zijn. Ook waarschuw ik van tevoren.

Meestal gaat het om simpele, stoute dingen, zoals staan in d'r kinderstoel of expres tegen het dressoir schoppen. Ze heeft nu totaal een keer of vier/vijf in de gang doorgebracht en meestal is een waarschuwing alleen voldoende.

Maar het is aan jou om in te schatten of Roy daar aan toe is, Bar.
pi_103124239
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Herkenbaar. Iets met een fase ben ik bang (alhoewel, ergens wel goed, want dan gaat het als het goed is over :P ) Bij Ruben is het inderdaad over, alhoewel die soms ook nog wel moeite heeft om te stoppen met dingen :P
ik ben bang dat dit niks met fase te maken heeft, maar met dat stuk begrip wat bij Roy mist, het hele communicatie wat Roy niet begrijpt.
Wat ssserpente aangeeft werkt daardoor ook niet, omdat Roy dat niet linken kan.
pi_103124393
En meteen duidelijker en stoïcijns negeren, Bar? Dan is de lol er snel af, lijkt me. Want ook negatieve aandacht is voor hem een trigger, blijkbaar; hij ziet het echt als spelletje.

Dus zodra ie aan je haren trekt, direct de andere kant opkijken, Roy negeren, opstaan en iets anders gaan doen.

Dan straf je hem dus net, maar heeft ie er ook geen plezier meer in. Misschien dat dan het kwartje ooit zal vallen.
pi_103124648
ook al geprobeerd, ging ik de keuken opruimen dus echt uit zijn gezichtsveld, maar zodra ik terug op de bank kruip is het weer raak...
Ik heb me maar voorgenomen om maar op een stoel te gaan zitten.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:46:53 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_103124721
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:36 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik ben bang dat dit niks met fase te maken heeft, maar met dat stuk begrip wat bij Roy mist, het hele communicatie wat Roy niet begrijpt.
Wat ssserpente aangeeft werkt daardoor ook niet, omdat Roy dat niet linken kan.
Ow ja, dat speelt natuurlijk ook mee. Sorry :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103124817
Dan is het idd ws gewoon een kwestie van voorkomen. Vervelend. kan me voorstellen dat je er simpel van wordt. Hoop dat het snel over is. :*
pi_103124892
Geeft niks Troel :*
dat hoop ik ook, of dat ik de manier ontdekt heb om dit op te lossen.
pi_103124944
Bar je inbox is vol.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_103125062
Lastig Bar, zeker omdat Roy het niet lijkt te kunnen linken.

Ik heb Senna wel eens minstens 20 keer achter elkaar zonder verder commentaar of bozer worden, maar gewoon rustig en in stilte, van de bank geplukt. Ze mocht niet springen op de bank, na een keer zeggen, tweede keer waarschuwing, derde keer van de bank. Natuurlijk klom ze er terug op, dat hoort nou eenmaal zo ;) En dus heb ik haar minstens 20 keer eraf geplukt en op de grond gezet. Begint dan ook als een leuk spelletje, maar aangezien ik niet reageerde, maar alleen haar weer op de grond zetten, was het zo niet meer leuk. Toen werd er natuulijk nog even volgehouden om het volhouden, maar uiteindelijk was het voorbij en ging ze iets anders doen.

Misschien is dat nog iets om te proberen?

Succes ermee in ieder geval. Misschien kan de mevrouw van MEE (die komt deze week nog, toch?) je tips geven!
pi_103125324
miss bij jullie ging het om springen, ik moet eerst Roy echt lostrekken van mijn haren, en dit heeft die echt nogal stevig vast, trekt hele haren ermee uit :X
tegen die tijd ben ik niet zo rustig meer ;) en de tranen staat me dan nader dan zwijgen zeg maar.
pi_103125427
In zo'n geval zou Lente de waarschuwing krijgen om even op de gang te moeten. :)
pi_103125572
Wij hebben geen gang ;) maar bovendien wil ik het zonder gang proberen. Zeg niet dat dat gaat lukken of dat voornemen heilig is, maar vooralsnog gaat het goed zonder.

Bar, je zegt dat Roy de bank op moet klimmen om aan je haar te kunnen trekken. Dat zou ik hem dus niet toestaan. Toegegeven, je zit zelf ook niet rustig, maar misschien komt de boodschap dan wel aan.

En in ieder geval eens bespreken met de mevrouw van MEE!
pi_103125588
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:03 schreef Ssserpente het volgende:
In zo'n geval zou Lente de waarschuwing krijgen om even op de gang te moeten. :)
nu ik je toch tref ;) kijken wij nog even of we samen kunnen reizen naar de meet 5 nov?
pi_103125685
Lastig Bar, welke aanpak werkt. Hier ook een waarschuwing denk ik.

Vanmiddag gooide hij expres een schoen naar mij (die tegen mijn voorhoofd kwam) toen ik zijn luier aan het doen was omdat hij niet wilde dat ik het deed. Maar in dit geval ging hij dus meteen linea recta op de trap. Al is het alleen maar zodat ik zelf even tot mezelf kan komen. En reken maar dat hij het snapt waarom, en ik leg het natuurlijk altijd uit waarom hij daar zit. En als Seb een driftbui heeft omdat hij zijn zin niet krijgt gaat hij ook op de trap. Dan dring je echt niet tot hem door.
pi_103125694
als het goed is word het woensdag besproken ja, al weet ze het wel al.
En wat jij zegt is nog niet zo makkelijk gedaan ;)
pi_103125762
geloof niet dat ik ooit het geduld ga vinden om Seb 20 keer van de bank te halen of een soortgelijk iets. :X
pi_103125881
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:07 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

nu ik je toch tref ;) kijken wij nog even of we samen kunnen reizen naar de meet 5 nov?
Jups! Alleen even kijken of Nils mee wil. Hij wil wel, maar moet even kijken hoe druk ie het heeft met school tegen die tijd. Ik/we gaan sowieso met zijn auto, dus als Nils meegaat, dan moet er één iemand tussenin tussen de twee kinderstoelen. Wmb geen probleem iig. :)
pi_103125889
Rot zeg, Bar.

Ik zou de boodschap zo eenduidig en basaal mogelijk houden. Ondersteund door steeds dezelfde korte zinnen/woorden: "Nee, au!" of alleen "Au!". Juist de variatie in handelingen zorgt ervoor dat het voor Roy interessant blijft, denk ik. Als je wil dat de boodschap landt bij hem denk ik dat je het zo simpel mogelijk moet houden. En dan is het nog maar de vraag of het beklijft, natuurlijk. Sterkte :*
pi_103126211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:12 schreef Estrys het volgende:
geloof niet dat ik ooit het geduld ga vinden om Seb 20 keer van de bank te halen of een soortgelijk iets. :X
Ik ook niet, hoor. :) Ze krijgt drie waarschuwingen waarbij ik vertel dat ze op de gang belandt als ze het toch nog één keer doet.

En als ze een schoen naar m'n hoofd zou gooien, zou ze ook linea recta de gang in moeten.

Driftbuien heeft ze (nog) niet gelukkig. *Klopt af...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:24:20 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_103126290
quote:
Dat dus. En hier steken ze elkaar ook nog eens aan :o
Ben je de ene aan het waarschuwen, doet de ander het ;) En andersom :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:24:27 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103126298
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:20 schreef _Bar_ het volgende:
Estrys in de meeste kerken is er ook vaak een kamertje ernaast, misschien eens kijken of er iemand in de gelegenheid om daar de kinderen op te vangen mochten ze "lastig"worden.

Ojee Troel succes ;)

Ik zit er beetje doorheen,Roy die aan mijn haren trekt... continu zodra ik op de bank ga zitten.
In het begin nog kalm blijven en zeggen "Roy dat mag niet je doet mama au"
Roy gaat stug door. "Roy dit doet au stop daarmee"(al wat strenger) Zet Roy op de grond, Roy klimt er terug op en direct terug aan mijn haar. "Roy wil je daar mee ophouden het doet au"(nog strenger)
En zet Roy terug op de grond... Roy gaat lachen want leuk spel }:|
Roy terug op de bank en het "feest"gaat door.
Ik trek Roy te gelijk aan zijn haar,Roy gaat nog harder lachen }:| :{ ik zet hem een heel stuk verder van de bank en ga over in de negeer modus.
Roy vind dat grappig en ligt dubbel van het lachen, en komt naar me toe, klimt op de bank en weer trekken aan de haren }:|
Ik geef hem een tik op zijn vingers, Roy begint te huilen, daarna lachen en gaat vrolijk verder.
Uiteindelijk ben ik maar opgestaan en maar aan het eten begonnen...
Dit is dagelijkse kost, en het komt gewoon niet binnen ;(

een tondeuse eroverheen is wat rigoreus :P maar wellicht je haren opbergen zodra je op de bank zit? Hier hielp het "verwijderen" van dat waar hij niet aan mocht zitten heel goed. Dus je haren in een staartje, met een klip achter op je hoofd binden oid.

Hier een aardige update mbt het praten van Jan.

Hij scoorde bij de taalbegrip en productietesten ongeveer 85/86. Op de ondergrens zo als ik het begreep. Nog wel acceptabel, maar duidelijk nog wel meer logo nodig.

Overigens liet Jan haar wel met open mond staan gisteren. Hij zegt nu dus ineens _alles_ na wat je zegt *k*t nu moet ik ECHT op mijn woorden gaan passen< dat idee* Hij geeft gericht antwoord op je vragen en weet ook wat het juiste antwoord op welke vraag is: waar gaan we naartoe Jan? suidpein (winkelcentrum zuidplein ;) ) en ga zo maar door. Er zijn momenten dat ik alleen hem versta of begrijp, en ook dán beloon ik hem voor het uitspreken van *insert willekeurig woord* maar wel met de juiste uitspraak ervan erbij herhalend. De logospediste stond echt verbaasd over de enorme sprong die z'n productie (en begrip) heeft genomen de afgelopen twee weken (als je het hem voordoet, zegt hij ook alle letters van 't alfabet + het woord alfabet na). Volgens de score zou hij een achterstand van ca een half jaar hebben, maar is dat nu heel rap aan het inlopen.

Overigens merk ik dus wel dat ik de omgang met Jan nu veel en veel makkelijker vind. Hij is beter bereikbaar, luistert en hoort beter, kan beter anticiperen op wat hem verteld / gezegd wordt. Ik moet hierbij wel zeggen dat hij dus sinds een goede drie weken dagelijks kindival krijgt, en of het toeval is of niet, het lijkt hem wel de rust gegeven te hebben om aan z'n taal te werken. Maandag gaan we naar de kinder psych voor 'n intake, omdat hij gewoon nog steeds geen rust in z'n kont heeft. Wel gaan we starten met picto's en heb ik vrijwel al z'n speelgoed uit zicht opgeborgen. Hij mag overal mee spelen, maar met één ding tegelijk, en eerst opruimen voor er wat anders gepakt wordt. Zijn speelgoed in zicht bracht hem gewoon teveel onrust. Nu komt hij dus netjes vragen of hij mag pussen (puzzelen) of met de blokken mag spelen. En he verrrek, die puzzel kan hij ineens wél leggen zonder hulp! kon hij voorheen ook niet, dan smeet hij 'm driftig door de kamer

Gisteren op het metrostation verzuchtte ik letterlijk: er was een tijd dat ik wenste dat je eindelijk ging praten, nu zou ik willen dat je vijf minuten je mond kon houden
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_103126341
quote:
Dat gebeurt vanzelf als je weet dat het anders dan anders gaat met je kind.
Ik zal ook altijd op zijn hoogte tegen hem praten, we praten in korte zinnen, beginnen maandag met foto picogrammen.
pi_103126419
djmo mijn haar is niet in klipjes of elastiekjes vast te binden ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:28:56 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103126490
Naja, of een petje oid. een haarnetje, zodat je het iig uit het zicht / uit de grijpgrage handjes van Roy kunt houden ;) je snapt me wel :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_103126629
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:25 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Dat gebeurt vanzelf als je weet dat het anders dan anders gaat met je kind.
Ik zal ook altijd op zijn hoogte tegen hem praten, we praten in korte zinnen, beginnen maandag met foto picogrammen.
Ja oke dan misschien wel. :)

Met je haar uit het zicht houden los je het probleem denk ik niet op, ja voor op dat moment dat je geen strijd aan hoeft.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:37:02 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103126801
het (mijn) idee erachter is dat hij uiteindelijk "vergeet" dat haren trekken leuk is. Ik zeg niet dat het bij Roy of welk ander kind dan ook zal werken, maar zo werkt(e) het bij Jan wel :) vandaar dat ik met die tip kwam.

pi_103127178
Iemand had laatst de tip van oplaadbare lampjes van Ikea, ik weet alleen niet meer wie. Ik vroeg me af of die voldoende licht geven om bij te 'lezen' (plaatjes uit het boek herkennen, dus eigenlijk).
pi_103127277
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:46 schreef miss_sly het volgende:
Iemand had laatst de tip van oplaadbare lampjes van Ikea, ik weet alleen niet meer wie. Ik vroeg me af of die voldoende licht geven om bij te 'lezen' (plaatjes uit het boek herkennen, dus eigenlijk).
Zoiets als die spookjes? Want Die zou ze echt bij het boek moeten houden. Die geven niet zoveel licht
pi_103127364
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:49 schreef Estrys het volgende:

[..]

Zoiets als die spookjes? Want Die zou ze echt bij het boek moeten houden. Die geven niet zoveel licht
Ik weet niet welke er bedoeld werden, maar dat zou dus niet werken. Het gaat er juist om dat ze nog even kan lezen, zonder dat we het grote licht aan hoeven te laten, zoals vanavond.
pi_103127429
Neemt ze geen genoegen met het licht op de gang? Daar doet Roy het mee al hij nog wilt "lezen"in zijn boekje O+
pi_103127536
Dat gaat hier niet, want de deur blijft niet open en er zit geen raam in of boven de deur.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:57:23 #41
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_103127545
wij hebben bij alledrie de jongens zo'n lampje voor aan de muur met een schakelaartje. Het is maar hoogst zelden dat we die nog uit moeten doen. Daarmee regelen ze zelf wanneer ze gaan slapen. en ze zijn wel zo goed beschermd dat ze niet bij de lamp kunnen ofzo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:57:50 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_103127563
Spookies zijn niet sterk genoeg qua licht inderdaad. En echte nachtlampjes voor in stopcontacten geven ook te weinig licht voor lezen denk ik. Je zou dan al bijna moeten gaan denken aan een klein lampje ofzo. die solardingen van de ikea wellicht? Die gaan vanzelf uit als ze geen vermogen meer hebben denk ik?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103127577
Ja, dat wil ik ook, maar ik wil dan wel een leuk lampje :@
heb wel een hele leuke gezien, maar die is 50 euro, daar moet ik toch wel even over denken :')
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:59:30 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_103127625
IKEA heeft wel grappige lampjes voor aan de muur, maar van die bloemetjes en sterretjes enzo moet je wel echt houden ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103127686
Dit is een soort schemerlampje met kap, maar de kap is dan van denim, net de bovenkant van een jeans, met riemlusjes met een riempje erdoor en wat blingbling erop O+
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:01:24 #46
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_103127693
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:58 schreef miss_sly het volgende:
Ja, dat wil ik ook, maar ik wil dan wel een leuk lampje :@
heb wel een hele leuke gezien, maar die is 50 euro, daar moet ik toch wel even over denken :')
Wij hebben gewone Ikeasjiek De een had een maan (die ligt hier nog, belangstelling? :P) en nu een witglazen kapje met roestvast staal) de tweede een hartje (die zal hij binnenkort wel niet meer willen) en nummer drie de ster.
pi_103127749
wat wil je ervoor hebben Buuv?
pi_103127840
Wij hebben ook een maan, die moet alleen al maan-den (huhhuh) vastgemaakt worden aan de muur. En er ligt ook nog een ster ergens maar Lieuwe is meer maan-minded.
pi_103140483
Miss_Sly, wij hebben beide soorten: de bolle (met roze/rood licht) en de eivormige (blauw/groenig licht).
Als je de eivormige indrukt als ie op wit licht staat valt er best bij te "lezen/kijken" maar dan moet Senna m niet zelf weer indrukken, want dan verandert t licht weer.

Deze dus:

Voor echt leeslicht heeft n ander lampje denk ik de voorkeur... ms een zaklampje *O*
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 09:43:44 #50
5428 crew  miss_sly
pi_103140551
Een zaklamp is ook nog wel een idee. Heb je die speciaal voor kinderen, want dat lijkt me wel veiliger?
pi_103140610
Niels heeft een knijpkat van de AH in de vorm van een pinguin O+ Is dat een idee?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_103140614
zo'n zaklampje is denk ik best ok, straks dichtdraaien iig, en ms iets met ledlampjes, die worden niet warm ... ;)
(ik heb laatst een roze :+ gekocht bij de action, met ledlampjes voor 1,49 :7 )

k ga ns kijken (vinnik leuk, shoppen geld uitgeven *O* )
ik kwam deze ook nog tegen, ms dat die wel genoeg licht geeft? maar is wel nijntje oO<

edit: twinkly een knijpkat :o das gelijk fitnessen voor zo'n kindje :D ofnie?
pi_103140669
Hij snapt het nog niet helemaal, maar het gaat niet zwaar, het is een speciaal voor kinderen. Er zit trouwens een ledlampje in.
Deze: http://www.totaalduurzaam(...)l-voor-kinderen.html
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_103140720
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 09:54 schreef Twinkly het volgende:
Hij snapt het nog niet helemaal, maar het gaat niet zwaar, het is een speciaal voor kinderen. Er zit trouwens een ledlampje in.
Twinkly o, dat klinkt wel goed ja! :Y

Miss_Sly: deze zal Senna ook wel mooi vinden :P Hello Kitty, combi nacht/leeslampje met ledverlichting

op die site trouwens ook nog een led-lego-lamp:

die zet ik hier op t sintersantaverjaardagslijstje :Y
  zondag 16 oktober 2011 @ 10:06:09 #55
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_103140829
http://www.interieur-maat(...)en/kabouterlamp.html

Dit is ook een leuk lampje, een nachtlamp en zaklamp ineen.
pi_103140864
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 10:06 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
http://www.interieur-maat(...)en/kabouterlamp.html

Dit is ook een leuk lampje, een nachtlamp en zaklamp ineen.
Dat is 'm denk ik, wat goed VT! _O_ *O*
ik las ook dat je de lichtsterkte kunt instellen, brilliant! :Y
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 10:28:10 #57
5428 crew  miss_sly
pi_103141118
Geweldig lampje is dat :Y
Maar...het is bijna net zo duur als het lampje dat ik had gezien. Ik twijfel over dat lampje. Ik moet srtraks toch nog naar de Hema, zal ik even een foto proberen te maken, want hij hangt hier tegenover in de etalage. Ik weet nog niet of ik het nou leuk vind, of eigenlijk echt heel erg niet leuk :')
pi_103141515
Misschien is dit wat.
Of deze die heb ik zelf wel eens gehad, geeft genoeg licht om bij te lezen en gaat nog redelijk lang mee op de batterij. Is ook wel aardig kind-proof...
Ik heb van de Ikea nu een lampje, maar ik weet niet of ze die nog hebben. Rond lampje, kan je ergens tegenaan plakken, gaan 3 AAA batterijen in, zijn ledlampjes. En als je erop drukt gaat ie aan/uit.
Fake it till you make it...
  zondag 16 oktober 2011 @ 11:27:16 #59
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103142130
Zoo het is weeral zondag, en deze vergeten we niet snel.
Vanmorgen al bezoek gehad van een ambulance en ha ivm epileptischeaanval bij Roy.
Roy was vanmorgen wakker geworden, lekker op bed melk gedronken, en we merkten dat Roy nog moe was, dus terug in zijn bed gelegd, ineens een uurtje later hoorden we een "vreemd,bekend"geluid.
stesolid gegeven en 112 gebeld, ze kwamen maar toen was Roy al uit de aanval en was behoorlijk suf nog van de stesolid.
Onderzocht, lichte verhoging (37,9) en iets rode oortjes, kan ontsteking zijn, maar kan ook door het huilen komen.
Roy mocht wel thuis blijven omdat ze in het ziekenhuis eigenlijk niets meer en minder doen dan hier bij ons thuis.

En het gekke is, Roy heeft net lekker gegeten, wilde spelen, niets niet suffig of moe door de aanval en medicatie. We hadden het er net tegen elkaar over, is dit het zelfde jongetje waarvoor een uur geleden de ambulance met sirenes voor langs kwam...

Het ambulance personeel heeft wel nog even gezegd dat we goed gehandeld hebben, en mocht er vandaag nog een aanval komen of hij word zieker dan direct het ziekenhuis bellen.
En anders morgenochtend de kinderpoli bellen.
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:19:57 #60
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_103143252
Jeez, Bar, wat een schrik! Fijn dat Roy zo goed reageerde na de Stesolid. (vraagje: móet hij echt Stesolid krijgen of zou hij anders niet uit de aanval komen?)
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:22:11 #61
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103143300
Het moet niet, maar als de aanval langer duurt dan 5 min dan stesolid toedienen ;) denk dat Roy er 10 minuten in gezeten heeft.

Hij slaapt nu in elk geval, doen lekker niets meer vandaag.
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:34:34 #62
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_103143519
Na vijf minuten is het zeker wel prettig om Stesolid te geven...
Ik kan me voorstellen dat jullie niets meer doen vandaag!
Sterkte voor Roy :*
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:37:35 #63
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103143590
ik vind het wel "eng"omdat buiten Roy wat verkouden is, Roy verder niks lijkt te hebben waardoor er een aanval uitgelokt zou kunnen worden. En het ging alweer zo goed.
Het ambu personeel d8 dat het kwam omdat zijn temp misschien toch wat opgelopen zou zijn in snel tempo. Maar het is gissen.
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 12:43:35 #64
5428 crew  miss_sly
pi_103143716
He Bar, wat naar en eng weer. Fijn dat het weer over is en dat de ambulance zo snel kwam, maar toch niet nodig was.

Ik heb een foto van het lampje. Ik ben er intussen uit dat ik het kapje echt heel leuk vind, maar de houder niet. Ik zou het leuker vinden als dat op wit hout was ofzo.

Is er niet iemand op Fok die lampekapjes maakt? Staat me iets van bij. Misschien kan die me uitleggen hoe ik dat zelf kan maken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 14:56:45 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:48:47 #65
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103143831
Toen ik belde en alles vertelde kwam Roy er al uit, dat heb ik ook gemeld, vandaar dat de ha meekwam.
Maar als ik de hap had gebeld, dan had ik eerst een tijd in de wacht gehangen en dat leek ons nu niet handig.

Mooie lamp Miss, het is dat ik momenteel drukker ben met de carnaval, want anders had ik het met alle liefde willen maken voor je.
pi_103145061
Bar, wat schrikken! Ik kan me goed voorstellen dat het nog enger is omdat je het nu helemaal niet aan kon zien komen ;( :*

Miss_sly, die houder past er helemaal niet bij inderdaad, modern + meer romantisch :D
pi_103145255
Jemig, Bar, wat een verhaal! En wat een schrik voor jullie. Gelukkig gaat het nu weer goed met Roy.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103145328
Wat is hij daar gevoelig voor joh Bar.. heftig weer zeg. Lijkt me doodeng blijven, ook al heeft hij het vaker gehad.Zo naar om te zien!
Net wat je zelf ook zegt, het ging al een hele poos zo goed!
:*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:25:20 #69
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103146792
Nou roy heeft koorts 39.6 zetpil gegeven.maar hij doet niet ziek, roy is nu met z'n blokken aan het spelen/gooien.
pi_103148455
Getsie Bar, wat vervelend allemaal weer!
Goed dat je zo snel kunt handelen!
Beterschap en hopelijk loopt het allemaal met een sisser af.

Miss, zo'n lampekapje kun je ook zelf wel leuk maken, simpel kapje van xenos, spuiten met spuitverf of pimpen met een behangetje!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_103148995
Brrrr Bar hopelijk verder aanvalsvrij! :*

Miss, zoiets moet idd wel zelf te maken zijn...
Fake it till you make it...
  zondag 16 oktober 2011 @ 16:55:37 #72
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103151494
Books hoe gaat het trouwens bij jullie?
pi_103154874
Bar: jeumig... das idd weer erg schrikken, wat een hectiek -O- en wat fijn dat Roy nu weer lekker aan t spelen is... voor jullie toch een soort achtbaan lijkt, me .... :*
edit: ik lees nu dat ie slaapt en dat ie wiebelig is met lopen.. -O- lieve Bar, ik hoop zo dat Roy snel opknapt :Y :*

miss_Sly: dat kapje is idd leuk :Y en kijk ns op deze site, daar kun je zelf de kap samenstellen, ms is dat iets?
klik

ja of gewoon deze: *O*

[ Bericht 19% gewijzigd door -Caroline- op 16-10-2011 18:27:25 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:24:16 #74
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103155075
Roy heeft er toch wel last van, hij ligt nu alweer een poos te slapen, en hij loopt alsof hij net teveel gedronken heeft.
Arm ventje.
pi_103155445
Wat een schrik Bar! :*
pi_103155649
Ik kom weer met dezelfde vraag als een tijdje terug.
Tyler wrijft/veegt weer/nog steeds heel vaak in zijn ogen. Ook knijpt hij ze vaak dicht en/of knippert hij dan heel vaak.
Is dit herkenbaar? Djeez denkt dat zijn ogen misschien wel slecht zijn.
De kinderarts zei woensdag nog dat het een gewoonte kan zijn en dat we het in de gaten moeten houden.
De laatste 2 dagen begint hij dus ineens ook veel te knijpen met zijn ogen. Een soort extreme dubbele knipoog.
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:27:31 #77
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103160359
Ingrid, roy knijpt ook vaak zijn ogen dicht, bij roy is dat een teken van trots zijn op zichzelf.
Wrijven doet hij alleen als hij moe is.
Kan er bij tyler niet iets in zijn oog zitten waar hij last van kan hebben? Anders misschien eens voorzichtig spoelen onder de douche.
pi_103165123
Bar wat heftig! :*

Hier hadden we zomaar weer een avondje dramaqueen rond bedtijd en maar kijken hoe ver ze kan gaan, maar uiteindelijk is ze lief gaan slapen :)
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:17:06 #79
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_103167415
Och Bar, arme Roy en arme jullie :*

Ingrid, misschien dat Tyler z'n ogen droog zijn en dat hij daarom last heeft. Kan zijn dat ze droger zijn door de wind, maar misschien slaapt hij wel met z'n ogen (ietsje) geopend? Je zou eens kunnen gaan kijken of zijn ogen goed gesloten zijn en eventueel zijn oogleden sluiten als dit niet zo is. Hebben een hoop mensen last van zonder het te weten, die hebben dan de hele dag door droge en geïrriteerde ogen.
.... met gevoel voor drama....
pi_103167479
Bar wat moeten jullie weer geschrokken zijn :o Gelukkig gaat het weer beter, maar wat een schrik :*

Miss wij hebben voor de meiden zulke lampjes van Barbapapa. Die kun je opladen, maar omdat ze helemaal dicht zijn aan de onderkant en led zijn en dus niet warm worden, kunnen ze ook mee naar bed genomen worden.

Alleen hebben wij natuurlijk roze exemplaren ;)

Hij is er trouwens ook in een hello kitty versie zag ik laatst O-)
  Moderator zondag 16 oktober 2011 @ 22:25:48 #81
5428 crew  miss_sly
pi_103167979
Die is ook heel leuk, Stiemie O+ En geeft die genoeg licht om bij te 'lezen'? En waar heb je die gekocht?

Bar hoe is het nu met Roy?

Ingrid, misschien even bij het CB aankaarten en een ogentest laten doen? Dat is nu toch ook bijna de tijd voor Tyler, rond de 3 jaar?

MP, wat jammer he, dat zo'n drama-avond zo nu en dan toch weer even langskomt, maar fijn dat ze slaapt.
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:37:09 #82
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_103168712
Stiemie, die Barbapapa lamp O+
Toby gaat trouwens altijd slapen met deze, maar dan in het geel:
www.playdex.com.au/Produc(...)-Projector-Pink.html
Staat naast z'n bed, projecteert plaatjes op het plafond, speelt een muziekje en na 10 minuten stopt 'ie vanzelf. Tegenwoordig is het daarna dan ook echt stil over de babyfoon, is hij diep in dromenland :Z

[ Bericht 5% gewijzigd door Kersjes op 16-10-2011 22:51:04 ]
pi_103168744
Ow die lamp vind ik gaaf Stiemie.

Die avonden zijn jammer idd Miss maar ze zal het wel ff nodig hebben gehad. Is wel vaker na een papa weekend. Wel jammer dat ze precies de avond pakt dat haar zusje wel slaapt, of eigenlijk is dat wel logisch..
pi_103170165
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:25 schreef miss_sly het volgende:
Ingrid, misschien even bij het CB aankaarten en een ogentest laten doen? Dat is nu toch ook bijna de tijd voor Tyler, rond de 3 jaar?

Tyler wordt 8 dec 3 idd. Duurt nog heel lang!
Ogentest zat ik ook te denken, maar bij cb lijkt me vrij nutteloos gezien hij nog steeds amper praat. Ik heb geen idee wanneer we weer heen moeten, zal vanzelf wel een brief krijgen.

Hij slaapt idd vaak met zijn ogen half open, doet Kim ook. Vrij maf gezicht is dat.
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:03:18 #85
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103170305
Miss sly roy ligt alweer even terug op bed, vanavond werd roy wakker tegen half 7 en om half 9 was zijn energie weer op. Koorts lijkt onder controlle. Hopelijk een rustige nacht voor roy.
Is ook niet niks een aanval, daar ben je wel even van door slag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 16 oktober 2011 @ 23:12:41 #86
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103170801
zo. zonder bijgelezen te hebben kom ik even binnenvallen.
Sinds een aantal weken geven wij Jan nu kindival (meestal alleen 's ochtends twee tabletjes) en sindsdien is zijn gedrag enorm veranderd. Ook in combinatie met minder aanbod van prikkels is zijn gedrag toch wel verbeterd vind ik. Eigenlijk zie ik op dit moment geen specifieke reden meer om naar Lucteris te gaan met hem, maar goed, morgen om half tien hebben we de afspraak, dus daar gaan we vol goede moed naartoe. (maar niet heus :') )

Ik was vandaag wel trots op m'n ventje; we hadden de verjaardag van opa, en hij heeft zich zo goed gehouden, en hij lijkt poep-zindelijk te zijn :+ *O* soms als we te laat zijn (bv omdat we onderweg zijn, of omdat ik net Geert aan het verschonen / voeden ben) dan zit er wat in z'n luier, maar vandaag gaf hij meerdere keren aan te moeten poepen, en deed dan ook daadwerkelijk z'n grote boodschap op de wc ! *O*

pi_103177887
je krijgt van cb een oproep voor de controle als ze drie zijn Ingrid. Dan doen ze de ogentest. Mij werd aangeraden vast de plaatje te oefenen die in het groeiboekje staan. Er wat een ouderwetse en onduidelijke zijn dat plaatjes trouwens.
  maandag 17 oktober 2011 @ 07:54:43 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_103177919
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 07:49 schreef Estrys het volgende:
je krijgt van cb een oproep voor de controle als ze drie zijn Ingrid. Dan doen ze de ogentest. Mij werd aangeraden vast de plaatje te oefenen die in het groeiboekje staan. Er wat een ouderwetse en onduidelijke zijn dat plaatjes trouwens.
Dat dus! Ik vind het echt geen sleutel :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103177942
en de theepotfluitketel kende mijnes heulegaar niet :N

pi_103177950
Dat is een sleutel van een antieke kast. Duh. En die fluitketel dan. Een fluitketel??!
Ik ga Seb denk ik leren dat hij bij die klok zegt: 'het is vijf over negen' ipv klok. Dat lijkt me wel een stunt
pi_103177956
Estrys, ja doe ns ^O^ :7

:P zal ik n app voor laten maken zoals soundtouch (ipad)? _O-
pi_103177981
Oké dan. Ik laat net even die plaatjes zien aan Seb. Wat is dat? Poes. En dat? Auto. En wat is dat (wijs de fluitketel aan) Dat ben jij zegt ie....
pi_103177991
_O- als ie nou had gezegd dat jij de poes was :P
of heb je zo'n puntige voorgevel :')
hij ziet ws dit: *O*
^O^
pi_103178074
Meike zei bij die sleutel dat het een kerk was met een wolkje, en de hond vond ze een hertje. Was allemaal goed ;-)
Moet met lars ook weer heen, maar nog geen oproep gehad, volgens mij lopen ze achter op schema, de jongens van mikoxx moeten ook nog steeds, die zijn in juni 2 geworden...
Ik geloof het allemaal wel, hij doet het goed en wegen kan ik thuis ook wel. 88 cm bij 12 kilo was hij vorige week.
Meike heeft vakantie, fijn! Ik hoop dat lars daardoor wat minder driftbuien heeft, hij hoeft nu immers niet steeds mee, want dat zijn de grootste triggers voor driftbuien. En hij slaapt nu nog, ook lekker om hem niet wakker te hoeven maken.
pi_103178244
Seb is 3 weken na zijn tweede verjaardag geweest. Dus perfect op schema. Ik verwacht eind december een oproep. Was afgelopen keer ook. Maar nu is het een ander cb dus dat zal wel verschil maken.

In januari moeten we naar de infoavond van de basisschool. Heb het net in de agenda geschreven. Whaaaa. Waar blijft de tijd?
  maandag 17 oktober 2011 @ 10:44:47 #96
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103181036
De tijd geen idee het vliegt werkelijk voorbij.

Roy is de nacht goed doorgekomen, heeft rustig geslapen.
Vanmorgen voelde Roy ook niet meer warm aan, dus in overleg met oma besloten om Roy daar toch naartoe te brengen, ik kan als het moet zo stoppen en Roy ophalen.
Heb net gebeld en Roy sliep alweer, voelde nog steeds niet warm aan, goed gegeten en gedronken.

En de kinderarts die belt me straks terug.
pi_103182976
Karin, hier hebben ze het schema aangepast naar 2j3mnd, 3j3mnd en.4j3mnd.
Ik mag woensdag weer een keer...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_103183083
Oh verrek ja, ik heb een peuter!

Die van mij was nogal boos toen ik haar naar bed bracht gisteren (de overtreffende trap van driftbui = Isabeau). Ik dacht haar te kalmeren met een slaapliedje. Dochterlief hield een vinger voor haar mond en zei "NEE, STILTE!". :')
  maandag 17 oktober 2011 @ 12:19:46 #99
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103184566
Ik ben eens even benieuwd, bij verkoudheid of niet fit zijn, kan dan bij jullie kinderen vanuit het niets ineens koorts ontstaan?

Roy had gisterochtend om half 7 niks geen koorts, was goed gemutst,dronk goed, maar was nog moe, dus we hadden hem nog even terug gelegd. En om 9 uur schrokken we wakker van dat geluid van een aanval. En toen de ambulance er was, meten hun 37,9 en gingen uit van koorts.

Later ontwikkelde er idd koorts bij Roy.

Heb net het gesprek met de ka gehad en we doen nog niks vanwege een afspraak die 10 dagen later gepland staat.
Nu willen wij dit aankaarten, want straks kunnen we helemaal nergens meer naartoe zodra Roy zich maar een beetje niet lekker voelt. :{
pi_103186581
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 07:49 schreef Estrys het volgende:
Ik dacht me al zoiets te herinneren.
Ik hoop maar dat klanken voldoende zijn met de plaatjes dan.
Of hij vertikt het, net zoals Kim. :P
pi_103193629
Ik kan me niet herinneren dat bij Lente de koorts ooit zo snel is komen opzetten, Bar. Ik meet eigenlijk nauwelijks. De laatste keer was ze echt erg warm en toen heb ik de thermometer er maar eens ingestopt. Ze had toen bijna 41 graden.

Het is idd wel erg zuur dat je dat je Roy niet mee kunt nemen als ie wat hangerig lijkt. Ben benieuwd wat de ka gaat zeggen.

Lente is buitengewoon goedgemutst de laatste tijd. Ze luistert als een tierelier, heeft om alles lol, zit de hele dag de puzzelen en zingt zelfverzonnen liedjes. "Poep poeperdie poept" bijvoorbeeld. :')

Vanmorgen even zonder buggy de stad in geweest en dat ging best goed! We hadden geen haast gelukkig, maar ze liep nog best aardig mee. Het voordeel is dat er door de hele winkelstraat een regengeultje ligt, dus daar liep ze netjes overheen. Een winkelier deed alleen niet zo handig, die vroeg of ze een spekje mocht. Ik antwoordde netjes met "Nee, hoor, dank je," waar hij zei: "Nee, mag ze niet eens een lekker snoepje?" En een andere klant viel 'm bij met: "Wat streng, zeg!"

Ik heb gezegd dat ze de Kinderbescherming maar moesten bellen. O+
  maandag 17 oktober 2011 @ 15:49:03 #102
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103193846
Wij meten alleen als Roy echt warmer aanvoelt dan normaal, eerst kijken we wel naar wat hij daarvoor deed, was hij druk aan het doen, of gewoon rustig aan het spelen.
En bij koorts meten wij vaker maar moet ook om bij te houden.

Het blijft een beetje een raadsel wat nou telkens die aanvallen veroorzaakt.
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 15:49:43 #103
5428 crew  miss_sly
pi_103193876
Nou, inderdaad, arme Lente zeg, die mag echt niets. Dat grenst aan kindermishandeling, dus goed dat je ze richting de Kinderbescherming hebt gestuurd!
pi_103193956
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 15:45 schreef Ssserpente het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat bij Lente de koorts ooit zo snel is komen opzetten, Bar. Ik meet eigenlijk nauwelijks. De laatste keer was ze echt erg warm en toen heb ik de thermometer er maar eens ingestopt. Ze had toen bijna 41 graden.

Het is idd wel erg zuur dat je dat je Roy niet mee kunt nemen als ie wat hangerig lijkt. Ben benieuwd wat de ka gaat zeggen.

Lente is buitengewoon goedgemutst de laatste tijd. Ze luistert als een tierelier, heeft om alles lol, zit de hele dag de puzzelen en zingt zelfverzonnen liedjes. "Poep poeperdie poept" bijvoorbeeld. :')

Vanmorgen even zonder buggy de stad in geweest en dat ging best goed! We hadden geen haast gelukkig, maar ze liep nog best aardig mee. Het voordeel is dat er door de hele winkelstraat een regengeultje ligt, dus daar liep ze netjes overheen. Een winkelier deed alleen niet zo handig, die vroeg of ze een spekje mocht. Ik antwoordde netjes met "Nee, hoor, dank je," waar hij zei: "Nee, mag ze niet eens een lekker snoepje?" En een andere klant viel 'm bij met: "Wat streng, zeg!"

Ik heb gezegd dat ze de Kinderbescherming maar moesten bellen. O+
Lente O+
Bij ons in de stad ligt ook zo'n geultje waar Niels altijd netjes overheen loopt, erg handig :D
Wat ontzettend stom dat gezeur van die mensen over dat ze geen spekje kreeg zeg, stelletje bemoeiallen :') Als ze wat ouder was geweest had dat mooi een drama opgeleverd.
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 16:14:05 #105
5428 crew  miss_sly
pi_103195093
Senna laat vandaag zien dat ze wel echt zelf kan spelen. Vanmorgen uit pure noodzaak omdat ik echt, heel echt, ging strijken, en vanmiddag uit pure dwarsigheid, omdat ze echt, echt niet mee wil naar het postkantoor hier tegenover om een pakketje af te geven :')

Maar: ze kan het dus echt, en ook als ze bij mij is :D
pi_103196283
Haha, Senna! :D

Geef je haar dan ook echt inspraak wanneer je van plan bent om naar het postkantoor te gaan ("ga je mee"?) of beslist ze gewoon uit zichzelf dat ze echt niet mee wil? Ik geloof dat ik Lente bij zulke beslissingen altijd voor een voldongen feit stel. Kan me ook niet voorstellen dat ze dan besluit niet mee te willen. En als ze dat dan toch besluit, maar nogmaals, ik geloof niet dat dat voorlopig zal gebeuren :P , zal ze toch echt even mee moeten. :)
  Moderator maandag 17 oktober 2011 @ 16:47:42 #107
5428 crew  miss_sly
pi_103196563
Het is geen vast stramien hier. Soms vraag ik haar iets en heeft ze daadwerkelijk inspraak. Soms moet het gewoon en gaan we ook, maar vaak mag ze daarin wel meebepalen wanneer. In dit geval kon het maar tot half vijf, maar had ik als optie achter de hand dat mijn ouders het morgen even afgooien daar. Geen man overboord dus. Ik kan me namelijk ook best voorstellen dat ze er soms gewoon echt geen zin in heeft. En omdat je toevallig klein bent, wil dat niet zeggen dat je altijd maar van alles moet doen omdat een ander dat wil. Vind ik dan he ;)
  maandag 17 oktober 2011 @ 17:17:02 #108
357316 RaRaSinterSanta
SinterSanta van Pvoesss
pi_103197802
Zeg Pvoesss, doe eens vertellen hoe het met je X gaat?
Wat zal het wezen, wat zal het zijn?
Het is wel spannend. Vindt Pvoesss straks haar kadootje wel fijn?
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:19:15 #109
357326 secretlittlesintersanta
Memmel's sintersanta! <
pi_103202067
Ik trok een lootje en viel haast flauw.
Weet je wie ik had? Ik had jou!
Wat moet ik daar nou mee beginnen?
Geen rijm of surprise schiet me te binnen....

Lieve Memmel, wil je een verlanglijstje voor me invullen? O+

secretlittlesintersanta
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:06:42 #110
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_103204404
Maarten had vanavond gedoucht voor het slapen gaan, hij wilde niet uit de douche. Hij ging daar wel slapen. Dus ik zeg: "prima" en doe de lichten in de badkamer uit... Het duurde toch nog wel een minuut voordat hij ging protesteren. Toen wilde hij toch wel afdrogen en in zijn eigen bed slapen O+

O ja, en hij heeft een nieuw boekje gekregen afgelopen vrijdag en dat is gelijk favoriet. De titel is "ik zou wel een kindje lusten" en het gaat over een kleine krokodil die... ja... een kindje zou lusten :)
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:27:36 #111
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_103205678
Mijn mannen zijn idd nog niet geweest na hun tweede verjaardag. Ook hier geen reden om te gaan hoor, ik vind het wel prima zo. Al is het natuurlijk wel vreemd, volgens mij hebben ze hier het schema aangepast zoals bij jullie, Vicky, maar dan zou ik toch ook al wel een oproep gehad moeten hebben.

Ogentest is met drie jaar? Dus nu nog niet, dan ga ik er nog niets mee doen. Haha, grap, 5 over negen aanleren is best een goeie! })
pi_103206323
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 16:47 schreef miss_sly het volgende:
Het is geen vast stramien hier. Soms vraag ik haar iets en heeft ze daadwerkelijk inspraak. Soms moet het gewoon en gaan we ook, maar vaak mag ze daarin wel meebepalen wanneer. In dit geval kon het maar tot half vijf, maar had ik als optie achter de hand dat mijn ouders het morgen even afgooien daar. Geen man overboord dus. Ik kan me namelijk ook best voorstellen dat ze er soms gewoon echt geen zin in heeft. En omdat je toevallig klein bent, wil dat niet zeggen dat je altijd maar van alles moet doen omdat een ander dat wil. Vind ik dan he ;)
Ah, op die fiets. Lente heeft hier ook vaak inspraak, hoor. Te vaak volgens Nils. ;) Maar over wel of niet ergens naartoe gaan niet. Ik heb al moeite genoeg om de dag in te delen zonder bemoeienis van die tuttebel. ;)

Ze kan tot tien tellen! Dat kon ze al wel, maar vandaag ook in de juiste volgorde. :P En naast het, op eigen initiatief, benoemen van geel en blauw, benoemt ze nu ook rood en groen. Zo lief, lopen we over straat, wijst ze naar het gras en zegt ze: "Groen, he?"

Ze is sowieso een enorme taalspurt aan het maken. Ik dacht voorheen dat ze wat achterliep, maar dat lijkt nu wel mee te vallen. Ze lijkt meer interesse te hebben in de 'technische kant' van de taal, dan ik het vergroten van d'r woordenschat, heb ik wel eens het idee. Zo kende ze vorig jaar niet veel woordjes, maar was ze wel al heel vroeg in staat om die woorden te combineren.
En nu is ze bezig met de werkwoordsvervoegingen. "Papa daapt", "Mama gedoucht", "Lente gepoept".)

En van de week tekende ze twee rondjes op elkaar en zei ze "acht'! Van wie ze dat zou heeft geleerd?
pi_103206358
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:27 schreef mikoxx het volgende:
Mijn mannen zijn idd nog niet geweest na hun tweede verjaardag. Ook hier geen reden om te gaan hoor, ik vind het wel prima zo. Al is het natuurlijk wel vreemd, volgens mij hebben ze hier het schema aangepast zoals bij jullie, Vicky, maar dan zou ik toch ook al wel een oproep gehad moeten hebben.

Ogentest is met drie jaar? Dus nu nog niet, dan ga ik er nog niets mee doen. Haha, grap, 5 over negen aanleren is best een goeie! })
Daar is Vicky ook helemaal weg van. Ik ga er ook eens naar op zoek. :)
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:20:19 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103209068
We gaan morgenochtend met Roy langs de ha ochtendurine mee en grondig laten onderzoeken.
Vanavond hadden we namelijk weer wat geks, Roy had nog een uurtje geslapen en werd overstuur wakker, en was niet echt te troosten.
Nadat hij wat gekalmeerd was zat hij in zijn kinderstoel een boterham te eten, toen ineens zijn linkerbeen ging trillen, alsof hij het erg koud had, maar koud voelde hij niet aan en kippenvel was er niet. Zijn been bleef trillen en even later ging zijn linkerhand ook mee doen. Het gekke was wel dat Roy bij volledig bewustzijn was en rustig door aan het eten was.

We hebben toen eerst m'n schoonzus opgebeld die heeft ervaring met mensen met epilepsie, en uitgelegd wat er met Roy gebeurde.
Die gaf aan dat dat idd ook een vorm van epilepsie kan zijn, ze gaf als tip om dit op te schrijven om later mee te nemen naar de ka.
En om maar even te bellen naar de hap ivm mochten er veranderingen zijn we moesten bellen volgens de ka van vanmorgen.

Dus wij de hap gebeld alles uitgelegd, en die adviseerden dus om morgen eerst maar eens langs de ha te gaan om Roy goed te onderzoeken. Want er moet iets zitten wat dit veroorzaakt.
pi_103227565
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:38 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

En van de week tekende ze twee rondjes op elkaar en zei ze "acht'! Van wie ze dat zou heeft geleerd?
Dat vind ik écht knap! :D
pi_103227655
Waar Isabeau mij gisteren tot stilte maande, was vandaag B. de klos. Hij haalde haar uit bed en zei: "Hallo lieverd, heb je lekker geslapen?"

Isabeau: "Nee papa, stilte!"

B.: }:|

En na het ontbijt, toen B. even koffie ging zetten ging ze snel in de stoel zitten waar B. in zat en zei: "Dit is mijn eigen stoel"

pi_103227713
Oh en toen ik vanmorgen afscheid wilde nemen op het kdv en ik zei: "kus!" gaf ze de leidster een kus

Ik: }:|

Ze is in vorm.
pi_103228039
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:33 schreef Sorbootje het volgende:
Waar Isabeau mij gisteren tot stilte maande, was vandaag B. de klos. Hij haalde haar uit bed en zei: "Hallo lieverd, heb je lekker geslapen?"

Isabeau: "Nee papa, stilte!"

En na het ontbijt, toen B. even koffie ging zetten ging ze snel in de stoel zitten waar B. in zat en zei: "Dit is mijn eigen stoel"

gehehe hier doet elin dat ook met de stoelen, wij hebben volgens haar allemaal een eigen stoel.. als ik even op een andere stoel ga zitten wordt ze woedend en blijft net zolang naar mijn eigen stoel staan wijzen en roepen dat ik daar moet gaan zitten, dat je er bang van wordt :P

mooi ook, volwassenen mogen aan lex zitten..maar als er een kindje in de buurt komt, ramt ze m van de kinderwagen af, met een 'DOORLOPEN, DIE KANT OP en dan naar random rechts of links wijzen :') ' MIJN BROERTJE, LATEN SLAPEN, DOEG!'
pi_103228702
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 11:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

gehehe hier doet elin dat ook met de stoelen, wij hebben volgens haar allemaal een eigen stoel.. als ik even op een andere stoel ga zitten wordt ze woedend en blijft net zolang naar mijn eigen stoel staan wijzen en roepen dat ik daar moet gaan zitten, dat je er bang van wordt :P

mooi ook, volwassenen mogen aan lex zitten..maar als er een kindje in de buurt komt, ramt ze m van de kinderwagen af, met een 'DOORLOPEN, DIE KANT OP en dan naar random rechts of links wijzen :') ' MIJN BROERTJE, LATEN SLAPEN, DOEG!'
move along, nothing to see here _O-

Ik hoor hier:
Seb kom je eten?
ja dalijk
Nee Seb NU
ja ik kom zo :{w

en nog steeds is het bij ons de hele dag door:

NEE mama jij niet hier zitten. papa zit hier. Kom papa. (als ik geluk heb mag ik op de andere bank zitten)
nee mama jij mij niet aankleden, papa seb aankleden
nee mama jij geen verhaaltje voorlezen, papa verhaaltje lezen
nee mama jij niet mijn vriend, papa is mijn beste vriend

En omdat kind niet met mij wil knuffelen zeg ik 'nou dan ga ik met papa knuffelen'
nee mama jij niet met papa knuffelen, dat is MIJN papa
om vervolgens erbovenop te duiken :D
pi_103230596
Elin raakt overstuur als Lex bij paps ligt. ;( gelukkig krijgt pa niet vaak de kans om m vast te houden

mijn! O+
pi_103232386
Haha wat zijn ze bezitterig he?!

Ik moest wel heul hard lachen om Elin met haar DOORLOPEN! Heeft ze vast van d'r vader he KD, dat krengerige?! ;)

Wat volgens Isabeau allemaal van haar is (Is van mij, Isabeau MIJ!): papa, mama, alle stoelen in huis, autostoeltje, mijn hoofdkussen, mijn armbanden, de televisie, de trap, de inhoud van de koelkast, mijn telefoon, de katten, haar broer, mijn make up...etc...
pi_103232404
Leuk he peuters die de strijd aan lijken te gaan met mama.. Hier ook zo eentje. Als ik haar in bed leg brullen, doet papa het of ieder ander dan is er niets aan de hand. En ze verzint dan allemaal dingetjes als ik haar in bed leg, ik wil knuffen, okeej maar niet te lang, ik bepaal anders sta ik een uur te knuffen. Deur op kiertje, okeej maar dan moet je niet brullen, natuurlijk moet ze wel brullen, dus dan gaat de deur dicht, maar das rede om nog harder te brullen. Mama water drinken, okeej ga je dan slapen, ja. Mama popje halen beneden, ga je dan echt slapen, ja. En uiteindeljik emer dan een uur verder gaat ze ook wel slapen...
Ik merk dat ik ook veel te veel met haar mee ga voor mijn gevoel, maar ik vind het ook zo zielig als ze dan in haar bed ligt te brullen dat ze mama wil knuffen. En ergens snap ik eht ook wel want er gaat veel aandacht naar haar zusje op het moment, maar ik heb niet het idee dat ze echt te kort komt. Echt lastig, ik merk dat haar gemiep en gezeur over dat slapen me ook welwat bozig maakt dat ik denk waarom ga je bij iedereen slapen behalve bij mij :(
pi_103232616
in heel veel dingen ben ik juist lomp en hij niet en andersom.

hij laat r gerust met lamp aan slapen, bij mij kan ze gillen wat ze wil, die lamp gaat gewoon uit. hij laat r slapen met r kleren aan als ze dat wil.. hier gaat dat niet gebeuren. Hij trekt r een luier aan als ze dat wil. Ik bonjour r naar de wc.. etc.

ik denk dat ie makkelijker is.

toch is alles wel mama voor en mama na, alleen wil ze niet dat Lex bij hem ligt.. hij is momenteel van elin (papa) en lex van mij.. dat vind ze oke :')
en mij commanderen he

DOE LEX MAAR SCHONE BROEK, GEEF MAAR MEH (zo heette BV altijd volgens elin) ze zit nu onder de douche ook in r eigen MEH'tjes te knijpen :') en huilen als er geen melk uitkomt ;(
pi_103232715
Wij hebben ook een koning tijdrekken. Het was dus zo:
enoooooooooorm lang tandenpoetsen
schone luier en pyama aan
'ik moet nog even plasje doen op de wc' (tja en je gaat niet zeggen, doe maar in je luier)
pyama naar beneden, luier uit
kwartier op de wc,, (komt nog plasje hoor, echt mama)
boekje lezen, 'ik wil niet die, ik wil een andere, nee niet die.'
'mag ik nog een slokje water drinken?'
'Ik wil nog een verhaaltje, nog eeeeeeentje?'

Maar hij heeft me er niet meer mee. We doen nu eerst een plasje op de wc, daarna luier om, pyama aan, twee boekjes om uit te kiezen en een bekertje water mee naar zijn kamer. Binnen vijf minuten is het eigenlijk altijd stil.

Gisteren stopte ik hem in bed, licht uit, kusje geven. zegt ie, in een laatste poging van tijdrekken: 'Ik ben heeeeel zielig hoor' :D Ja schat heel zielig, welterusten.
pi_103232762
hahah dat laatste ken ik.

ik ben baaaaaahaaaaang.

ja ik ook wel eens

doeg :P
pi_103232855
Jaël zegt altijd: ikke ech nie slapuh hoor ech nie.
Dus ik: dan blijf je lekker wakker maar je gaat wel in bed.
Jaël: Ikke nie in bed ech nie,ook bove toe (bove is beneden bij haar).
Ik: je bent toch al boven.
Zij: nee hoor ech nie.

pffff vermoeiend, maar goed als ik haar in bed leg stel ik me er al op in dat het even duurt, dus we gaan gewoon net iets eerder naar boven dan anders ;)
pi_103232956
ik beloof r altijd iets stoms

als je lekker gaat slapen, mag je morgen zelf je sokken uitkiezen.

hoe enthousiaster het klinkt, hoe eerder ze erin trappen.
stomme peuters :P
pi_103233643
Haha, ik lok Lente 's avond altijd mee naar de badkamer door te roepen: "Wíe gaat er mee een washandje pakken?!" *O*

"Jaaaaaaaaaaaaaah, Lente!" roept ze dan.
pi_103233838
Sukkels zijn het inderdaad!

Isabeau ga je mee naar boven?
Nee NIET NAAR BED
Wil je zelf traplopen?
Ja oke!

sukkel
pi_103233975
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:33 schreef Sorbootje het volgende:

Nee NIET NAAR BED
Wil je zelf traplopen?
Ja oke!

sukkel
:D
pi_103234295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:33 schreef Sorbootje het volgende:

Nee NIET NAAR BED
Wil je zelf traplopen?
Ja oke!

sukkel
Haha, dat werkt hier ook altijd. Of vragen wel autootje hij meeneemt naar boven.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:02:23 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_103234897
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:58 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben ook een koning tijdrekken. Het was dus zo:
enoooooooooorm lang tandenpoetsen
schone luier en pyama aan
'ik moet nog even plasje doen op de wc' (tja en je gaat niet zeggen, doe maar in je luier)
pyama naar beneden, luier uit
kwartier op de wc,, (komt nog plasje hoor, echt mama)
boekje lezen, 'ik wil niet die, ik wil een andere, nee niet die.'
'mag ik nog een slokje water drinken?'
'Ik wil nog een verhaaltje, nog eeeeeeentje?'

Maar hij heeft me er niet meer mee. We doen nu eerst een plasje op de wc, daarna luier om, pyama aan, twee boekjes om uit te kiezen en een bekertje water mee naar zijn kamer. Binnen vijf minuten is het eigenlijk altijd stil.

Gisteren stopte ik hem in bed, licht uit, kusje geven. zegt ie, in een laatste poging van tijdrekken: 'Ik ben heeeeel zielig hoor' :D Ja schat heel zielig, welterusten.
Ruben is van "ja maar ik ben helemaal alleen!"
Waarop ik antwoord "ja, met Ridder (da's zijn pop)"
"Ik ben helemaal alleen met Ridder!" O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:07:20 #133
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_103235116
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:20 schreef _Bar_ het volgende:
We gaan morgenochtend met Roy langs de ha ochtendurine mee en grondig laten onderzoeken.
Vanavond hadden we namelijk weer wat geks, Roy had nog een uurtje geslapen en werd overstuur wakker, en was niet echt te troosten.
Nadat hij wat gekalmeerd was zat hij in zijn kinderstoel een boterham te eten, toen ineens zijn linkerbeen ging trillen, alsof hij het erg koud had, maar koud voelde hij niet aan en kippenvel was er niet. Zijn been bleef trillen en even later ging zijn linkerhand ook mee doen. Het gekke was wel dat Roy bij volledig bewustzijn was en rustig door aan het eten was.

We hebben toen eerst m'n schoonzus opgebeld die heeft ervaring met mensen met epilepsie, en uitgelegd wat er met Roy gebeurde.
Die gaf aan dat dat idd ook een vorm van epilepsie kan zijn, ze gaf als tip om dit op te schrijven om later mee te nemen naar de ka.
En om maar even te bellen naar de hap ivm mochten er veranderingen zijn we moesten bellen volgens de ka van vanmorgen.

Dus wij de hap gebeld alles uitgelegd, en die adviseerden dus om morgen eerst maar eens langs de ha te gaan om Roy goed te onderzoeken. Want er moet iets zitten wat dit veroorzaakt.
Jeetje, Bar het houdt ook niet op zeg... hoe is het vandaag bij de ha gegaan?

Die peuterverhalen O+ en ow zo herkenbaar. Lennon wil tussen de middag niet slapen, maar wel liggen. Okay! ^O^ Ook goed. :Y
Make love, not war ☮
pi_103235337
Soms is ze ook gewoon slimmer dan ik. Of liever gezegd, ben ik gewoon een beetje dom.

Als ze naar bed gaat 's avonds moet er altijd een beker water mee. Regelmatig roept ze me na vijf of tien minuten omdat ze 'nieuwe water' wil. Loop ik vervolgens met die beker (die nog helemaal vol zit) naar de badkamer en ik doe aslóf ik er nieuw water in doe. Denk ik bij mezelf "zo, heb ik die mooi even te pakken!"

Tot ik me realiseer dat het haar helemaal niet om het water gaat en ik preciés doe wat ze wil. :')
pi_103235374
Lennon, even liggen is natuurlijk véél beter dan slapen. Slapen is voor babies.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:14:53 #136
114177 Diaan73
pi_103235417
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:13 schreef Sorbootje het volgende:
Soms is ze ook gewoon slimmer dan ik. Of liever gezegd, ben ik gewoon een beetje dom.

Als ze naar bed gaat 's avonds moet er altijd een beker water mee. Regelmatig roept ze me na vijf of tien minuten omdat ze 'nieuwe water' wil. Loop ik vervolgens met die beker (die nog helemaal vol zit) naar de badkamer en ik doe aslóf ik er nieuw water in doe. Denk ik bij mezelf "zo, heb ik die mooi even te pakken!"

Tot ik me realiseer dat het haar helemaal niet om het water gaat en ik preciés doe wat ze wil. :')
_O- ze zijn slimmer dan je denkt!! Lennon heeft een antilekbeker bij zn bed staan... erg handig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:13 schreef Sorbootje het volgende:
Lennon, even liggen is natuurlijk véél beter dan slapen. Slapen is voor babies.
Hij gaat wel slapen hoor!! :Y *O* Soms gaat hij trouwens lezen... zo schattig om te zien. O+
Make love, not war ☮
pi_103235489
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:45 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Haha, dat werkt hier ook altijd. Of vragen wel autootje hij meeneemt naar boven.
Hier ook!

Lente neemt trouwens tegenwoordig van alles mee dr bed in: boekjes, d'r haarborstel, autootjes.
Ze slaapt er prima bij, het wordt alleen een beetje vol. :')
pi_103235753
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:14 schreef Diaan73 het volgende:
Hij gaat wel slapen hoor!! :Y *O* Soms gaat hij trouwens lezen... zo schattig om te zien. O+
Ja zo had ik het ook wel opgevat :)

Schattig dat lezen!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:34:06 #139
114177 Diaan73
pi_103236190
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:22 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ja zo had ik het ook wel opgevat :)

Schattig dat lezen!
Ja, alleen is het soms lastig 's avonds. Dan wil hij de lamp aanhouden en dat doen we niet. De lamp op de gang mag wel aanblijven, hij heeft een stuk glas bovenin de deur, dus dat schijnt wel door. Als hij binnenkort het grote bed krijgt, krijgt hij ook een echt lampje op zn kamer. Heeft hij nu niet.
Make love, not war ☮
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:34:45 #140
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103236216
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:07 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Jeetje, Bar het houdt ook niet op zeg... hoe is het vandaag bij de ha gegaan?

Nou ja opzich wel goed, alleen de ha vind dat we minder snel zetpillen moeten geven, maar pas als hij echt last heeft van koorts/pijn, maar daar zit het hem nou net, Bij Roy zie/merk je niet dat die ziek is,Die gaat niet op de bank liggen, die slaapt niet ineens veel meer,die is niet hangerig.
Roy speelt, Roy danst,Roy rauwst over de bank,Roy doet gek,Roy is vrolijk alles behalve het zieke kindje uithangen.
En dus lastig in te schatten heb je last :')
Een insult is heel lastig te bestrijden en als het komt komt het toch wel :{

We hebben daarom de ka vanmiddag ook nog opgebeld en het hele verhaal uitgelegd, die heeft aangegeven om de antiepileptica weer te verhogen. Dus die gaan nu 3x per dag een mm omhoog.
De zetpillen hebben we het niet overgehad, dat doen we volgende week wel.

Ook ga ik eindelijk eens naar informatie vragen over epilepsie, want dat hebben we nog steeds niet gehad, en hoe vaker er nu insulten plaats gevonden hebben enzo, willen we ons toch eens meer bezig houden met epilepsie.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:39:53 #141
114177 Diaan73
pi_103236428
Okay, duidelijk verhaal. Het is idd lastig om goed in te schatten, zoals je het nu weer geeft.

Heel veel succes!! :*
Make love, not war ☮
pi_103238227
Bar is er niet een vereniging waar je terecht kan voor meer informatie over epilepsie?

Sorbootje :D Ze zijn soms zo gehaaid he die peuters.

Wat Seb trouwens ook weleens doet is een flinke slok water nemen en het vervolgens zo uit zijn mond laten lopen. Expres dus. Pyama en romper nat }:| Eigenlijk moet ik hem dan gewoon met natte kleren instoppen maar ja dat vond ik dan ook weer een beetje sneu.
pi_103238980
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:26 schreef Estrys het volgende:
Bar is er niet een vereniging waar je terecht kan voor meer informatie over epilepsie?

Sorbootje :D Ze zijn soms zo gehaaid he die peuters.

Wat Seb trouwens ook weleens doet is een flinke slok water nemen en het vervolgens zo uit zijn mond laten lopen. Expres dus. Pyama en romper nat }:| Eigenlijk moet ik hem dan gewoon met natte kleren instoppen maar ja dat vond ik dan ook weer een beetje sneu.
oooh elin kan t dan echt bekijken hoor :D maar die krijgt geen water mee naar r kamer.

ze klimt (blijkbaar) via onze stoel, op de tafel en gaat dan in de kinderstoel zitten.. :D dat is bizar als je alleen thuis bent, je even omdraait, terugdraait en je kind zit opeens hoger dan ze zelf kan kijken :P :D
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:52:47 #144
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103239459
Roy klimt via de zijkant van zijn stoel in zijn stoel en gaat er rustig inzitten.

Estrys dat Roy bijna dagelijks iets drinken en gewoon weer uit zijn mond laten lopen,blijkbaar wilt hij de vloer vaak gedweild hebben, en op tijd schone kleren aan ;)
Hier in de buurt in elk geval niet, te weinig ouders met kinderen die epilepsie hebben, zijn wel al ingeschreven bij de vereniging van epilepsie, maar het meeste word in het midden van het land gedaan, en voor alleen maar een bijeenkomst is dat wat ver reizen.
pi_103239973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 16:42 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

oooh elin kan t dan echt bekijken hoor :D maar die krijgt geen water mee naar r kamer.

ze klimt (blijkbaar) via onze stoel, op de tafel en gaat dan in de kinderstoel zitten.. :D dat is bizar als je alleen thuis bent, je even omdraait, terugdraait en je kind zit opeens hoger dan ze zelf kan kijken :P :D
Hij heeft het ook maar 1 keer gedaan want ik waarschuw hem nu al voordat hij een slokje water krijgt. Hij krijgt ook geen water mee naar zijn kamer, ik geef hem een slokje in een beker en die beker neem ik weer mee. Nee anders weet ik het wel, dan is alles nat.

Ik belde net naar mijn ouders, kreeg ik Seb aan de lijn O+ hallo mama, ik ben met ponyhuis aan het spelen. whaa mijn mylittle pony huis van vroeger dus! Ik ga er binnenkort ook maar eens spelen denk ik O+
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:08:40 #146
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103242381
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:16 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Hier ook!

Lente neemt trouwens tegenwoordig van alles mee dr bed in: boekjes, d'r haarborstel, autootjes.
Ze slaapt er prima bij, het wordt alleen een beetje vol. :')
Dat dus }:|

En mevrouw weet inmiddels ook precies wat er zou moeten liggen. J. had eergisteren er wat uitgehaald, en een kwartier later was het door de babyfoon: Paaaaapa, vlinnur? Paaaaapaaaaa, mijn poppie?
Maar he, whatever makes her sleep :s)
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:11:32 #147
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103242494
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 17:04 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik belde net naar mijn ouders, kreeg ik Seb aan de lijn O+ hallo mama, ik ben met ponyhuis aan het spelen. whaa mijn mylittle pony huis van vroeger dus! Ik ga er binnenkort ook maar eens spelen denk ik O+
O+ O+ O+

De heerlijkheid. Kan er bijna niet op wachten totdat Alexa ook kan bellen. Alhoewel ze wel belt al, maar enkel dan tegen oma zegt: kijk oma, Zietter!!! (Swieber op televisie dus). Over sukkels gesproken :P
Alexa en Seth zijn lief
pi_103244076
telefoneren is awesome, elin en ik belden heel veel toen ik in het ziekenhuis lag..had ze ook hele verhalen O+
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:35:43 #149
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103246319
Roy heeft terug koorts 39.9 ;( Hij was nu ook merkbaar niet lekker, jammeren,alsmaar willen liggen maar toch ook weer niet.
Hij ligt ook al op bed.

Buh ik zou zo graag eens willen weten wat Roy nu echt mankeert.

Seb O+ zo bellen met je mama :D
pi_103247438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 18:08 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Dat dus }:|

En mevrouw weet inmiddels ook precies wat er zou moeten liggen. J. had eergisteren er wat uitgehaald, en een kwartier later was het door de babyfoon: Paaaaapa, vlinnur? Paaaaapaaaaa, mijn poppie?
Maar he, whatever makes her sleep :s)
Same here! Lente heeft nu drie koeien (papa, mama en baby) en heeele grote beer, Bumba, een konijntje, een varken, een pop, een doekje, Winnie the Pooh, een Hemamuis, een pinguin, Dikkie Dik, een extra deken, een badspeeltje en twee boekjes in d'r bed liggen. En o wee als er iets ontbreekt. "Oooooh! Miauwtje!" roept ze dan.
pi_103247488
Och Bar, ik vind het zo K voor jullie. Wat moet het vermoeiend zijn om je continu zorgen te maken. Dikke kus!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:00:47 #152
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103247898
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 19:35 schreef _Bar_ het volgende:
Roy heeft terug koorts 39.9 ;( Hij was nu ook merkbaar niet lekker, jammeren,alsmaar willen liggen maar toch ook weer niet.
Hij ligt ook al op bed.

Buh ik zou zo graag eens willen weten wat Roy nu echt mankeert.

Seb O+ zo bellen met je mama :D
Och arme Roy :'(

Lijkt me erg om die onzekerheid te hebben idd. Pfff.... Dikke knuffel voor jullie
Alexa en Seth zijn lief
pi_103250349
Bar :*
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:49:57 #154
5428 crew  miss_sly
pi_103251109
Och Bar toch, wat naar al die onzekerheid :*
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:53:31 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_103251329
_bar_, ik zou graag een potje zekerheid naar je toe willen sturen :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:57:04 #156
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103251587
Troel daar ben ik ook al tijden naar opzoek zekerheid, echt hoor zodra Roy duidelijk niet lekker is en of na afgelopen zondag een insult gehad heeft, heb ik daar weer weken last van.
Ben ik onrustig, slaap ik slecht,angstig, en doe ik alles op de auto piloot. :@
Heel vervelend maar kan er zo weinig aan veranderen. ;(

[ Bericht 23% gewijzigd door _Bar_ op 18-10-2011 21:34:53 ]
  woensdag 19 oktober 2011 @ 07:18:11 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_103266974
Nouja, en hoi :W

Jochem is vandaag twee jaar geworden en komt zijn broer hier vergezellen :) Niet voor lang, want Ruben wordt natuurlijk in januari al vier en gaat naar school, dus is eigenlijk al een kleuter :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 oktober 2011 @ 08:06:20 #158
114177 Diaan73
pi_103267248
Bar, wat ontzettend vervelend zeg! En wat een onzekerheid. Hele dikke knuffel :*

Troel, van harte gefeliciteerd met Jochem *O*
Make love, not war ☮
pi_103267340
Bar, heel veel sterkte, wat een narigheid :{

Troel, gefeliciteerd met je peuter! O+
pi_103267695
Roy is vanmorgen met de ambulance naar t ziekenhuis gebracht. Verder weet ik ook niets, dit vertelde Bar op twitter. Ik heb zó met ze te doen!
pi_103267700
Troel gefeliciteerd!
pi_103267728
Ze heeft het ook gepost in het sc topic Sorbootje. Ik hoop dat Roy snel opknapt en dat ze duidelijkheid krijgen.
pi_103267746
Ah ok. Ik vind 't zo erg. ;(
  woensdag 19 oktober 2011 @ 08:58:54 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_103267837
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:49 schreef Sorbootje het volgende:
Roy is vanmorgen met de ambulance naar t ziekenhuis gebracht. Verder weet ik ook niets, dit vertelde Bar op twitter. Ik heb zó met ze te doen!
He jakkes, dat is sowieso al niet niets, maar ik kan me voorstellen dat het voor _Bar_ ontzettend heftig is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 19 oktober 2011 @ 09:28:50 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_103268393
ohnee, wat akelig... arme bar (en arme roy). wat een angst weer. ;(
in de haak.
pi_103268610
Hier is ook alles van Leander. Sinds ie kan zeggen van mij is alles van hem. Waar je ook bent, wat je ook ziet. En hij kan morgen zeggen. Leander kom we gaan slapen. Neej morgen! Leander wil je een broodje? Neej morgen. En zo de hele dag door.
En hij is een goed anticonceptiemiddel :P Zodra papa en mama te dicht bij elkaar in de buurt komen neemt ie een duik zo tussen ons in, VAN MIJ :( MORGEN...
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103269379
Oh Bar, wat ontzettend naar. Wat een zorgen, pff. :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 oktober 2011 @ 10:23:48 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103270008
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:39 schreef MeNicole2 het volgende:
Hier is ook alles van Leander. Sinds ie kan zeggen van mij is alles van hem. Waar je ook bent, wat je ook ziet. En hij kan morgen zeggen. Leander kom we gaan slapen. Neej morgen! Leander wil je een broodje? Neej morgen. En zo de hele dag door.
En hij is een goed anticonceptiemiddel :P Zodra papa en mama te dicht bij elkaar in de buurt komen neemt ie een duik zo tussen ons in, VAN MIJ :( MORGEN...

pi_103270600
Bar, heel veel sterkte! wat een narigheid....
  woensdag 19 oktober 2011 @ 14:33:06 #170
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103279659
Troel van harte gefeliciteerd met je manneke!

Roy krijgt antibiotica ivm een bacterie, alleen is het nog onduidelijk waar die precies zit. En zijn andere medicijn is vandaag weer omhoog gegaan.
Koorts is nog steeds hoog 39.9.
pi_103281521
Het blijft dubben met Roy he, gatsie wat toch naar.
Laten ze maar goed voor je kereltje zorgen daar.
pi_103281710
Bar, ik vind het zo vreselijk voor jullie, zoveel onduidelijkheid en onzekerheid. Jullie arme ventje, nu alweer in het ziekenhuis! Hopelijk wordt de goede dosis anti-epileptica snel gevonden zodat de kans dat hij opnieuw een aanval krijgt kleiner wordt.
Heel veel sterkte, en beterschap voor Roy :*
pi_103286803
het zit je echt niet mee in t leven he Bar :{
  woensdag 19 oktober 2011 @ 18:31:45 #174
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103289797
Roy heeft een moment geen koorts gehad, maar net voor we gingen eten liep die alweer op.
Hij heeft overdag veel geslapen, 2 opleef momenten gehad waarbij hij echt wilde spelen, alleen dat was geen s6, hij is veel te slap.
Hij is wel heel kroelerig O+ echt zijn armpjes om je heen slaan en je overwelmen met kusjes O+
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:50:40 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_103293480

Ik heb bijna de hele dag aan jullie moeten denken. Ik weet dat ik wel eens klaag over de onzekerheid en dat ik meer zekerheid wil over bepaalde zaken, maar onzekerheid over de gezondheid van je kind is denk ik vele malen erger. Ik hoop echt dat jullie heel snel weten wat er aan de hand is (nee, eigenlijk heb ik liever dat Roy heel snel van zijn rare aanvallen af is).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103293726
sterkte bar & beterschap roy! verder wat troel zegt :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:57:21 #177
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_103293845
Oh Bar toch, ik kan me niet half indenken hoe moeilijk en beangstigend dit allemaal voor je moet zijn. Heel veel sterkte :*
  Moderator woensdag 19 oktober 2011 @ 20:27:33 #178
5428 crew  miss_sly
pi_103295395
Bar ik heb zo aan je gedacht de hele dag. Telekns weer die onzekerheid en die zorgen om Roy, wat moet dat moeiijk voor je zijn. Sterkte :*
  Moderator woensdag 19 oktober 2011 @ 20:27:51 #179
5428 crew  miss_sly
pi_103295410
Troel, had ik jullie al gefeliciteerd en welkom geheten? Bij deze in ieder geval *O*
pi_103296754
Ik lees nu net alles bij en schrik ervan Bar, wat een schrik en wat een onzekerheid :*
pi_103296779
Troel, gefeliciteerd en welkom hier!
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:17:17 #182
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103298190
We blijven in elk geval tot vrijdag, koortsvrij moet roy zijn, en vrijdag wordt roy nog een keer gecontroleerd op longontsteking.
pi_103298332
Bar, over die bacterie. Is dat een 'gewone' bacterie waar de meeste mensen mee te maken krijgen zonder er zo ziek van te worden, of heeft ie de pech een hele heftige bacterie opgelopen te hebben?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:20:29 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_103298391
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:27 schreef miss_sly het volgende:
Troel, had ik jullie al gefeliciteerd en welkom geheten? Bij deze in ieder geval *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:53 schreef MamaPurk het volgende:
Troel, gefeliciteerd en welkom hier!
Dank :) Best grappig en handig om nu gewoon beide jongens in hetzelfde topic te kunnen roepen *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103298648
Bar :* Wat heftig weer :{
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:31:30 #186
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103299016
Dat weten ze niet.
  Moderator woensdag 19 oktober 2011 @ 21:32:13 #187
5428 crew  miss_sly
pi_103299065
Zijn jullie trouwens weer in GEnt (was het toch?) Bar?
  woensdag 19 oktober 2011 @ 21:54:19 #188
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_103300364
Jee Bar, wat een schrik weer! Sterkte en wat lijkt me dat verschrikkelijk en vervelend, die onzekerheid! Voor jullie alledrie een :*
pi_103300609
Bar, ook ik heb de hele dag aan jullie gedacht. Hoe kan dit nou toch telkens? Waarom Roy, waarom jullie? Wat moet die onzekerheid vreselijk zijn. Werd het leven maar gauw normaal voor jullie. :*
pi_103302443
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:27:46 #191
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103302477
Sjonge verbinding valt alsmaar weg, dat word nog onderzocht serpente.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:30:06 #192
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103302617
Miss nee gewoon hier waar we wonen.gent had ook gemogen, kregen de keus.
pi_103304065
Een dikke knus voor je Bar.
Nix erger dan bij een ziek kind staan. Kstond er bij en ik keek er naar, en je kunt nix doen. Er zijn, goed voor jezelf zorgen, moed houden.

pi_103313854
Hoe is het nu met Roy Bar?
pi_103313859
Ik wilde net hetzelfde gaan komen vragen, MP. Hoe is de nacht gegaan en hoe gaat het met Roy?
pi_103313937
Uiteindelijk nog een beetje kunnen slapen Bar? (las op twitter dat Roy vanaf twee uur klaarwakker en huilerig was)

Isabeau had een goed idee vanmorgen. Ik zei: "Wat zullen we gaan doen vandaag?" Isabeau: "Naar Italië!"

Als dat toch eens kon...
pi_103314062
Dat vind ik nog eens een goed idee Isabeau!
pi_103314088
Isabeau heeft goeie ideeën :)

Jaël net, ze keek niet goed toen ik wat vroeg, dus ik zeg ben je soms een blinde kip? Zij "nee ik ben echt niet kip, wel een varken" _O-
pi_103314326
Jael :D

Isabeau, goed plan man, mag ik mee??

En ik wacht ook op bericht van Bar.

Gisteren op het kdv werden Toby en een vriendje uit de slaapkamer gehaald toen het bedtijd was. Ze lagen te keten en stoorden de andere kindjes :o :@
Uiteindelijk toch nog een krap uurtje op de groep geslapen.
pi_103314697
Leander wil altijd zodra ie zijn brood opheeft een snoepje. En elke ochtend zeg ik: "Als je kan zeggen wat je hebben wil zal ik het voor je pakken.' Met de wetenschap dat ie het toch niet zegt en weet dat ie dan niks krijgt. Zo ook vanmorgen. Zijn antwoord: Snoepie nuuuuuuuuuu!!!
Ok dat werkt dus ook niet meer!! :D
pi_103314774
Dat was te verwachten toch?
Niets aanleren wat je ze ooit weer af wil leren is vooral mijn advies :+
pi_103314857
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:38 schreef Pvoesss het volgende:
pi_103314881
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:38 schreef Pvoesss het volgende:
Ja het was te verwachten maar niet nu al! Maar ja hij heeft rozijntjes gehad. Helemaal blij zat ie op de bank: snoep ja, jij snoep!
pi_103314967
Hier worden gedroogde cranberrries ook beschouwd als snoepjes, zijn ze dol op en zijn heel gezond. IJzerbommetjes :Y)
Neemt niet weg dat er ook echt gesnoept wordt hoor, maar ik maak ze net zo blij met een schaaltje olijven als met een een zakje colaflesjes oid.
pi_103315897
Ja dat heeft Leander gelukkig ook wel. Er is maar weinig snoep dat ie lekker vind. Maak hem normaal blijer met wat druifjes of tomaatjes enzo. Snoeptomaatjes :P
pi_103316186
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:46 schreef Kersjes het volgende:
Hier worden gedroogde cranberrries ook beschouwd als snoepjes, zijn ze dol op en zijn heel gezond. IJzerbommetjes :Y)
Neemt niet weg dat er ook echt gesnoept wordt hoor, maar ik maak ze net zo blij met een schaaltje olijven als met een een zakje colaflesjes oid.
pi_103316307
Roy speelt nu in de speelruimte, koortsvrij, goed gegeten. Hebben uiteindelijk nog 3 uurtjes geslapen.
pi_103316422
Bar wat een fijn nieuws en hopelijk blijft het nu zo! :*
pi_103316434
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:35 schreef _Bar_ het volgende:
Roy speelt nu in de speelruimte, koortsvrij, goed gegeten. Hebben uiteindelijk nog 3 uurtjes geslapen.
oh, dat klinkt goed!
pi_103316462
Goed nieuws Bar *O*

Sorbo, mijn oudste wil weten waar je die lolly kan kopen :D
pi_103316854
Op twitter staat een foto van roy. Als iemand hem hier kan zetten, prima
pi_103317297
Hopelijk blijft hij koortsvrij en zo vrolijk Bar!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_103317372
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:54 schreef _Bar_ het volgende:
Op twitter staat een foto van roy. Als iemand hem hier kan zetten, prima
pi_103318789
Goed nieuws Bar!
pi_103319346
Isabeau :D Super idee :D

Bar fijn dat het wat beter gaat nu, hopelijk blijft hij koortsvrij..

Hier weer een rare nacht, hopelijk wordt dit geen vaste prik op woensdag-donderdag nacht.. Spúgen, niet normaal.. en dan weer even rustig liggen, en dan weer spugen.. wel 6, 7, 8 keer (was de tel kwijt op een gegeven moment) En nu weer niks aan de hand... Snap er niks van :?
pi_103321975
Roy heeft paar minuten terug weer een aanval gehad, een korte kwam er zelf uit.
En nu zit hij te eten.
Maar die aanval is kl*te roy was overstuur en heel moe, toen ging hij liggen werd stil en aanval.
Kan wel janken nu....
pi_103322275
Ohw nee toch wanneer houdt het nou eens op voor jullie :'( :*
pi_103322819
Heel veel knuffels! :* :*
pi_103322908
Bar ;( :* Jullie arme ventje... Sterkte!
pi_103323223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:09 schreef _Bar_ het volgende:
Roy heeft paar minuten terug weer een aanval gehad, een korte kwam er zelf uit.
En nu zit hij te eten.
Maar die aanval is kl*te roy was overstuur en heel moe, toen ging hij liggen werd stil en aanval.
Kan wel janken nu....
hou vol!
we denken aan jullie :*
pi_103323443
Ow Bar, wat een narigheid, zowel voor jullie als voor Roy. Zo een onzekerheid :*
pi_103326044
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:04 schreef Chan het volgende:
Isabeau :D Super idee :D

Hier weer een rare nacht, hopelijk wordt dit geen vaste prik op woensdag-donderdag nacht.. Spúgen, niet normaal.. en dan weer even rustig liggen, en dan weer spugen.. wel 6, 7, 8 keer (was de tel kwijt op een gegeven moment) En nu weer niks aan de hand... Snap er niks van :?
He gets dat zijn ook geen fijne nachten, toch gek dat het telkens op de zelfde dagen lijkt.
Anders eens in de gaten krijgen wat die dagen anders dan anders krijgt.

Ze kwamen trouwens net van het kdv een kaart brengen O+ zo lief!
Roy slaapt eindelijk :) kan hij bijkomen en uitrusten, want door de aanval kon hij weer niet lopen en linkerarm was weer slap. ;(

[ Bericht 17% gewijzigd door _Bar_ op 20-10-2011 14:47:31 ]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:11:01 #223
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_103327368
Tjee Bar.... denk aan jullie... heel veel sterkte!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_103327741
Bar, het houdt maar niet op he -O- Sterkte met alles :* Fijn dat Roy nu even slaapt!
pi_103329799
Ow Bar. Dikke kus meid! ;(
pi_103330294
Voor diegene die het interesant vinden om te weten hoe Roy straks begeleid gaat worden, dat ga ik vanaf vandaag bijhouden in het Topic Te Klein Te vroeg.
Vandaag gesprek gehad van MEE en er is een begin gemaakt om Roy te stimuleren en te gaan begeleiden.
Heb vandaag ook aangegeven dat ik er echt doorheen zit, en het moeilijk vind allemaal. En ook daarin word ik geholpen :)
pi_103330362
Fijn te weten dat je hulp krijgt! Goed dat je het hebt aangegeven :*
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:30:37 #228
114177 Diaan73
pi_103330603
Bar... hele dikke kus en knuffel. :* Wat heftig toch allemaal!
Make love, not war ☮
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:38:42 #229
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_103339062
Och Roy... Och Bar :*
pi_103339595
Bar wat moet het vreselijk voor jullie zijn om je kleine ventje zo te zien, zeker na wat je allemaal al hebt meegemaakt :'( Hopelijk gaat het snel beter met Roy en kunnen jullie allemaal bijkomen!

Fijn dat jij ook hulp krijgt, want het lijkt me allemaal heel zwaar zo :*
pi_103342505
Fijn dat er hulp is, voor jullie allemaal. Het is ook nogal wat! Ik ga de updates zeker volgen in het andere topic :*
pi_103342762
Het lampje dat ik wilde, kan zo gemaakt worden als we willen *O* een groter kapje, kleine fitting, grote fitting, wit houten houdertje *O* Is ook goedkoper dan een aluminium houder, leuke meevaller! Ik denk dus dat we die maar gaan bestellen. En dan Senna's kamer verder een grote meidenkamer maken!

Ze is toch zo leuk O+ En ze doet het zo goed. Ze speelt steeds beter alleen ook als ze met mij alleen is, zo fijn. Ik heb dus steeds meer tijd weer over :o Omdat ze ook zo goed slaapt (eigenlijk vrijwel iedere nacht tot 7 uur in haar eigen bed) ben ik ook minder moe overdag. Doe nog wel even een dutje als ze ook slaapt :@ maar waar ik tot voor een tijdje terug altijd wakker werd gemaakt van haar roepen dat ze wakker is, ben ik nu na een uurtje al wakker en heb dan nog een uurtje voor mezelf. Ze is zo vrolijk en knuffelig, geeft zomaar kusjes, zingt en danst de hele dag, heerlijk O+
pi_103345425
Hey wat leuk Miss_Sly dan heb je toch je lampje ^O^
Senna wat praat je mama leuk over je O+ :D
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:03:48 #234
5428 crew  miss_sly
pi_103360832
"Mama, mag ik even televisie kijken? Mag dat eventjes?"
"Nou vooruit dan, even dan"
"Oh, dank je mama, dank je wel"

en dat allemaal op een heel lief toontje, niet te overdreven, gewoon lief :D

Gistermiddag ging ik haar na 2 uur slapen wakker maken, bleek dat ze inderdaad lezend in slaap was gevallen: ze lag op haar rug, hoofd wel wat naar links gedraaid, maar nog half eroverheen aan de rechterkant lag het boek open op haar gezicht :D
pi_103360871
Senna O+

Zo vond ik Jaël gisteravond met een boek onder haar arm in bed. Ze ging ook vast niet slapen gister, dus ik had gezegd hoeft ook niet, zegt ze ikke zitten, prima. Dus ik ging nog even kijken, zit ze daar te knikkebollen, ik zeg nog je mag wel gaan liggen hoor. Zegt ze neehee, ikke zitten :D
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:52:12 #236
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103361311
lezende peuters O+ Roy tref ik vaak smorgens in kleermakerszit aan met boek op zijn knieen en 1 voor 1 de bladzijdes om slaan O+
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:05:12 #237
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103364497
Wij gaan zo met roy naar huis, er kunnen mischien nog aanvallen komen omdat de ophoging tegratol nog niet volledig in zijn bloed zit, dat duurd een week.volgende week gesprek met ka en er word contact opgenomen met een epilepesie consulente van kempenhaeghe.
pi_103364533
Lekker naar huis, dat is nog altijd het fijnste plekje, tenminste...durf je het aan? Want het lijkt me ook best eng.
pi_103365929
Lekker Bar dat je naar huis mag :)

Karin, hoe gaat het nu met Lars en zijn driftbuien nu Meike vakantie heeft?
pi_103366259
@mamapurk, veel beter! Want nu hoeven we niet verplicht de deur uit.
Gister bij oma had hij nog wel een megadriftbui, toen wou niet meer naar huis (hij was aan het rijden op zijn driewieler, maar na een half uur had oma het wel gezien)
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat als meike weer naar school moet.

Miss, wat klink je verliefd!!!!!!
pi_103366800
Wat fijn Karin, hopelijk zet dit patroon zich voort, maar anders heb je in ieder geval een rustig weekje gehad :)
pi_103367187
Mijn peuter is in een volle week tijd en zindelijk geworden overdag, en 's nachts *O*
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:27:21 #243
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103367623
supergoed Pvoesss.

Karin we hebben een goed gesprek gehad met de arts en Roy werd ook al opstandig in het ziekenhuis. Dus het is fijner om thuis te zijn.
Verder afgesproken dat wanneer er een aanval is dan niet meer de hap bellen of de ha maar gewoon direct naar de kinderafdeling bellen.
En Roy zijn ka heeft dit weekend ook dienst dus opzich.
Maar eng is het zeker wel.

Roy ligt nu in elk geval in zijn eigen bed te slapen, dat koppie toen we hem daarin zetten, je zag de opluchting in zijn ogen, en gelijk lekker liggen O+
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:27:48 #244
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_103367638
Wat fijn, Pvoesss!
Mijn peutertje heeft voor het eerst op de wc gepoept! En vervolgens al weer 3x in d'r luier :{. Ze krijgt voor elke keer dat ze niet in haar luier poept een aantal puzzelstukjes. Ze houdt nogal van puzzelen en ik heb een puzzel van 150 stukjes voor haar gekocht. Ze heeft nu 2x 12 stukjes gekregen (1x op het potje gepoept en laatst dus 1x op de wc).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_103368278
Vorige week woensdag haar gewoon zonder luier mee naar buiten genomen.

Toen gemeld dat de luiers er niet meer zijn in haar maat, dat ik nog wel voor in de nacht kon kopen als ze daar behoefte aan had. Dat wilde ze wel heel graag dus ander merk (goedkope niet fijne ) nachtluiers gehaald en er aan begonnen.

Ze heeft een beetje moeite gehad met poepen zonder luier.
Ze vondt het ook wel eng op de grote wc en poepen wilde ze absoluut niet in het potje (te dichtbij haar billen :D)
Maar aangezien ze dol is op (water)glijbanen proberen uit te leggen dat ze de wc moet zien als een grote waterglijbaan voor drollen. Nu zwaait ze haar drollen uit en bij het doorspoelen roept ze wieehhhhhhhhh :') :+ Maar het werkt *) :@

Maar ze snapte niet waarom ze zonder luier moest, en als de luiers op zijn ja dan moet je wel.. Maar echt dwingen als ze er nog niet aan toe was geweest vond ik ook niets. Als ze er toch moeite mee had gehad dat ik de luiers weg nam had ik gewoon ineens een winkel gevonden die ze dus wel in haar maat nog hebben :+

edit : oh beetje on samenhangend allemaal, ik zit onder de medicijnen en ben een beetje warrig :')
De migraine medicijnen werken als een tierelier voor de koppijn maar ik functioneer verder erg slecht dan :D
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:14:30 #246
5428 crew  miss_sly
pi_103369537
Karin, fijn dat het nu wat beter gaat, maar inderdaad is het vooruitzicht van volgende week dan toch weer spannend. Helpt het om hem te waarschuwen dat er iets te gebeuren staat? Niet op vragende manier (ga je dadelijk mee Meike halen), maar meedelen (we gaan zometeen Meike halen, als.....(misschien een kookwekkertje zetten op 5 minuten ofzo)?

Bar, fijn om weer thuis te zijn. Ook spannend en eng, ik hoop dat het heel goed gaat :*

Pvoess wat goed van je meisje! Ik zou Senna ook graag zindelijk hebben, maar ze is nog erg wisselvallig. Gisteren ging het een keer met plassen en een keer met poepen hartstikke goed, maar 10 minuten later had ze in haar kamer weer een flinke plas zomaar laten lopen...bovenop de vloerpuzzel die daar lag. Die kon dus weg, want nat karton en dus niet echt meer fijn om te puzzelen :')

Karin, ik ben ook verliefd O+ Ze is zo leuk en zit weer in een tamelijk gemakkelijke periode, heerlijk! Ik mis alleen stiekem wel het soms eens wakker worden met haar tussen ons in nu ze eigenlijk de hele nacht in haar eigen bed slaapt. We hebben er nooit last van gehad, dus het is natuurlijk wel fijn dat het nu goed gaat, maar niet alsof er een behoorlijk probleem opgelost is ;)
pi_103370410
Wat knap van dr Pvoess!

En Miss heerlijk klinkt dat, en erg herkenbaar ook voor wat het slapen betreft. Soms als Timo 's avonds laat nog wakker wordt leg ik hem gewoon voor de gezelligheid bij ons in bed. Hij vindt zijn eigen bed helemaal prima, maar zo af en toe bij ons vindt hij ook nog heerlijk. En ik ook, mijn kleine ventje O+

Bar fijn dat Roy weer lekker in zijn eigen bedje ligt nu, dat hij maar gauw weer helemaal opknapt :*

Ik blijf het maf vinden, dat Timo de woensdag op donderdagnacht zo moet spugen nu al 2 keer achter elkaar. Het enige dat anders is aan die dagen ten opzichte van andere dagen is dat ik die 2 keer er niet bij was met het avondeten en naar bed brengen.. Maar daar kun je toch niet ziek van worden :? Nou ja, zal gewoon toeval zijn natuurlijk..
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:59:34 #248
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_103390454
Chan! Daar zeg je wat: Timo heeft je gewoon erg gemist, al dan niet bewust, en is daardoor misselijk geworden? Spugen = extra veel aandacht van mama, ter compensatie dat ze er niet was 's avonds?
Voor hetzelfde geld is het gewoon toeval hoor, maar ik moest door je laatste post ineens denken aan het broertje van een vriendinnetje van me van vroeger. Die moest elke keer spugen als ze bij opa en oma gingen logeren. Echt el-ke keer. Heimwee....

Bar, lekker thuis. Beter zo :Y

Pvoesss, wat goed van je grote peuter *O*
pi_103408283
Ik post het maar even hier omdat de mensen waarmee ik het erover had nu vooral hier zitten, geloof ik. Een tijdje geleden kwam ter sprake dat over het algemeen de taalontwikkeling bij jongere broertjes en zusjes langzamer gaat. We speculeerden er toen over hoe dat kon en of er niet ook voordelen zouden zitten aan het hebben van een oudere broer of zus.

Afgelopen week kwam ik ineens een artikel tegen waarin dit soort onderzoek aan bod komt! Het gaat niet om één onderzoek, maar om een reviewartikel waarin de uitkomsten van meerdere onderzoeken besproken worden: "How social contexts support and shape language development" van Erika Hoff. Wie geïnteresseerd is in het hele stuk moet me maar even pm'en (er wordt bijvoorbeeld ook iets gezegd over de invloed van kinderdagverblijven op de taalonwikkeling). De relevante passage:

Birth order influences on language environments and language development

In cultures and in families in which children are cared for in the home by their mothers, the first born child experiences a different early social and language environment than do later born children. First born children are temporarily only children, and while that status lasts they have greater possibilities for communicative interaction with an adult and greater exposure to adults’ child-directed speech than later borns ever do. When a sibling is present, each child receives less speech directed solely at him or her because mothers produce the same amount of speech whether interacting with one or two children (Jones & Adamson, 1987). In addition, the functions of mothers’ speech differ depending on whether they are interacting with one or two children. Mothers’ speech in triadic interactions is more centered around activities and social interaction whereas speech in dyadic interaction contains more talk about language itself (Oshima-Takane & Robbins, 2003). There also may be structural and lexical differences in the speech mothers address to first and later born children, but the evidence here is scanty and does not yield a consistent account of such differences (Hoff-Ginsberg, 1998). The role of older siblings as a source of input is another reason that the language environments of first and later born children differ (Hart & Risley, 1999). Older siblings differ from mothers in the speech they address to young children: their speech more frequently serves social-regulatory functions (Oshima-Takane & Robbins, 2003), is structurally less complex, and uses a smaller vocabulary (Hoff-Ginsberg & Krueger, 1991).

With respect to birth order effects on language outcomes, first borns appear to have an early advantage in the development of vocabulary and syntax, but later borns may have an advantage in the development of conversational skills. Later borns also have been found to be more advanced in the production of personal pronouns than first born children (Oshima-Takane, Goodz, & Deverensky, 1996). Evidence of a general first born advantage in early vocabulary development comes from several studies. Fenson et al. (1994) found significant birth order-related differences in children between 8 and 30 months using the MCDI, although birth order accounted for only 1% of the variance. In 20-month-old children, Jones and Adamson (1987) also found birth order-related differences using maternal report, but no differences appeared in spontaneous speech. In 24-month-olds, Hoff-Ginsberg (1998) found first borns used larger vocabularies in spontaneous speech, and first borns have been found to reach the 50-word milestone on average one month sooner than their second born siblings (Pine, 1995). The early path of vocabulary development may also be affected by birth order. First borns are particularly likely to show a referential style of vocabulary acquisition, such that their vocabularies are more dominated by object labels than the vocabularies of later borns, who are more likely to be expressive-style language learners (Goldfield & Reznick, 1990). Evidence is equivocal with respect to longer term vocabulary differences associated with birth order. Hart and Risley (1999) found no differences at age 3 years, but a literature review found first borns and only children scored higher on standardized tests of vocabulary (Bates, 1975).

Evidence of a first born advantage with respect to syntactic development comes from studies of spontaneous speech and maternal reports during the preschool years (Bernicot & Roux, 1998; Fenson et al., 1994; Hoff-Ginsberg, 1998). There is also evidence that some language advantage for first borns persists through school age that may or may not have a syntactic basis. Again, Bates (1975) reported in a review of the literature to that date that most studies found first borns and only children scored higher on standardized tests of sentence comprehension, and other less well defined measures such as ‘‘enunciation’’ and ‘‘communicativeness’’ (e.g., Moore, 1968). Lieven (1994) and Pine (1995) also suggest that first born and later born children may take different routes in early syntactic development. They argue that first born children are more likely to take the analyze-first, speak-later route, whereas later born children are more likely to take the speak-first, analyze-later route characteristic of children in cultures where adults do not direct speech to prelinguistic children. Thus reliance on overheard speech and limited or no access to a captive conversational partner, whether due to culture or birth order, may give children less pre-parsed data to work with and at the same time push them to talk if they want to be included.

With respect to the development of communicative skill, there seem to be some advantages for later born children. Hoff-Ginsberg (1998) and Bernicot and Roux (1998) found later born preschool-aged children were less likely to produce noncontingent responses in conversation with their mothers than first born children of the same age. This could be because mothers become more supportive conversational partners with later born children, or it may be that the later born children have more pressure to learn the conversational skills required for entry into ongoing conversation (Dunn & Shatz, 1989). The advantage later borns show in communicative skill may also be a benefit of the opportunity for interaction with other children that siblings provide. Research on the role of peers in language development, which is discussed in a later section, suggests interactions with other children may make a unique contribution to children’s language learning experiences. These effects of birth order are consistent with the hypothesis that variation in access to communicative interaction and a language model produces variation in the rate of language development. The findings that first borns are more advanced in vocabulary and grammar but later borns are more advanced in conversational skill further suggest that different experiences are relevant to each aspect of development. They suggest that the development of conversational skill may be driven by motivational factors, but the acquisition of language per se is paced by the availability of data. The finding that later borns are more advanced in the production of personal pronouns is evidence that, even though overheard speech is not an adequate data base by itself, children do learn some things about language from the speech they overhear (Oshima-Takane et al., 1996).
pi_103408287
En ik kom Twinkly even feliciteren met Niels! *O*

Ivan heeft voor de gelegenheid weer eens beertjes uitgezocht. :+

zaterdag 22 oktober 2011 @ 07:57:22 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_103408330
Niels, je mama en je papa, gefeliciteerd!!!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103408346
Twinkly, gefeliciteerd met Niels! Dat jullie maar een heerlijke dag mogen hebben!
pi_103408348
Claudia, erg interessant, maar ik ben zo slaperig dat ik t later verder lees.
pi_103408394
Bedankt! Hij is helemaal vol van de treinbaan, de vlaggetjes en de ballonnen O+ En de loopfiets heeft vooral een mooie bel ;)
pi_103408403
Interessant stuk Claudia.

Niels vindt de beren leuk :D Noefie en Noefa O+ Vindt Ivan het boekje nog leuk?
  Moderator zaterdag 22 oktober 2011 @ 08:29:25 #256
5428 crew  miss_sly
pi_103408431
Gefeliciteerd twinkly met je grote knul *O* O+
En welkom bij de peuters, Niels is nu ook een heuse peuter!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:28:14 #257
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_103408808
Twinkly en Niels *O* Gefeliciteerd en welkom *O*
pi_103408841
Niels van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! *O*

Kers, ik hoop toch niet dat hij zoiets heeft.. Hoewel het best lief klinkt, lijkt het me voor hem echt vreselijk naar..
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:27:57 #259
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_103409460
Claudia, interessant om te lezen, thanks voor het plaatsen.

Ik hoop ook dat het gewoon toeval was Chan :*

Niels, gefeliciteerd *O*
En dat boekje van Noefie had ik vroeger zelf ook O+ Wit-oranje was die toch?

Toby is nu bezig met zijn 4e boterham van vandaag. Groeispurtje denk ik :Y)
pi_103413616
Twinkly gefeliciteerd! *O*
pi_103419379
Twinkly, feli! *O*

Ik post hier eigenlijk nooit maar ik moet toch even érgens kwijt dat mijn grote wijze peuter me vandaag enorm heeft laten schrikken. Normaal gesproken zegt ze bij het oversteken altijd "oppassen, auto kijken? niet auto's?" etc en stopt ze ook heel braaf voor de weg.

Nu waren we in de speeltuin, madame loopt in de richting van de weg. Ik maak me nog niet zo heel erg zorgen maar waggel er vast naartoe en zeg dat ze moet oppassen en niet bij de auto's mag komen, ze zegt nee mama! En geeft me een grote grijns en huppelt zó de weg op :o :X

Er kwam nog een auto aan ook, gelukkig kwam die pas langs toen we al aan de overkant waren (ja ik ben d'r met bekkeninstabiliteit en 36wk zwangere buik natuurlijk meteen achteraan gerend). Man oh man zeg.

Ik zit nog steeds te rillen en te huilen van de schrik, de stress, de boosheid, en de lichamelijke pijn :X

Ik heb d'r ook al flink toegesproken en uitgelegd waaróm ik boos op haar ben, maar het lijkt echt totaal niet door te dringen :?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_103428098
In, ik las het op je fb. Ik krijg er op afstand de rillingen van! Heb hier laatst hetzelfde met Lente gehad, die peerde 'm ook zo de dorpsstraat op. En daar wordt best hard gereden. Op het moment schrok ik niet eens zo heel erg; dat kwam pas later toen ik me ging bedenken wat er had kunnen gebeuren...

Morgen organiseer het IVN hier in het bos een paddenstoelentocht. O+ Ik wil ik er zo graag naartoe, maar het valt middenin Lente d'r slaapje. Ben nog aan het dubben...
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:52:00 #263
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103428149
Twinkel van harte gefeliciteerd met Niels en welkom hier :D
Chan het blijft idd gek, maar opzich ook logisch als het een soort heimwee is.
Innepin wat een schrik :*
Ssserpente en als je haar eerder op bed legt? of lukt dat niet?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:02:13 #264
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_103428520
Bar hoe is het vandaag met Roy?
O wat eng Innepin... Ik kan me voorstellen dat je er wat grijze haren bij hebt. Ik ben zelf ook heel panisch met Maarten in het verkeer... En dan lopen we alleen maar. Ik denk dat als we ooit gaan fietsen met Maarten zelfsgandig op de fiets, ik dan echt een kenau ben... :D
pi_103428524
Hoe laat begint het en is het afgelopen, Ssserpente?

Innepin, wat een vreselijke situatie. ;(
pi_103428614
Innepin wat vreselijk eng ;( bah zeg, daar schrik je echt enorm van!
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:06:13 #267
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103428699
Marie, hij was wat opstandig, en wat ons rimte aan het uittesten, maar verder wel goed.
ben vanavond voor het eerst weer even paar uur alleen met Roy, en dat vind ik wel griezelig
En verder worden we tussendoor platgeknuffeld en platgekust O+ O+
pi_103428757
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe laat begint het en is het afgelopen, Ssserpente?

Innepin, wat een vreselijke situatie. ;(
Het begint om 14:00 uur, Claudia. En volgens mij verwachten ze een afterparty. :D

quote:
Paddenstoelenexcursie
Waar ? Poelbos 0, Goes
Wanneer ? 23 oktober 2011 - 14:00 tot 00:00

I.V.N. de Zeeuwse Delta organiseert op 23 oktober een paddenstoelenexcursie in het poelbos.
Onder begeleiding van een deskundige wordt gezocht naar paddenstoelen.
Omdat er een hoop paddenstoelen zijn, die er niet als zodanig uitzien is dit zeer interessant voor iedereen.

Kosten voor deze excursie ? 3,00 per persoon.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:09:43 #269
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103428843
Sserpente, ik leg Roy sinds woensdag telkens om 12 uur op bed (daarvoor een boterham eten) en dan is hij meestal wakker rond half 2 2 uur. Misschien is dat een optie?
Of lekker de wandelwagen mee zodat ze daarin nog kan slapen mocht ze erg moe worden.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:10:00 #270
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_103428854
Spannend Bar, je weet gelukkig hoe te handelen als Roy een toeval krijgt.
pi_103429021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:09 schreef _Bar_ het volgende:
Sserpente, ik leg Roy sinds woensdag telkens om 12 uur op bed (daarvoor een boterham eten) en dan is hij meestal wakker rond half 2 2 uur. Misschien is dat een optie?
Of lekker de wandelwagen mee zodat ze daarin nog kan slapen mocht ze erg moe worden.
Heb ik overwogen, maar eerder slapen is tnt nog nooit gelukt. En ze slaapt zeker nog drie uur 's middags. En in de kinderwagen slapen is al helemaal geen optie. :D Als we gaan, dan maar gewoon zonder slaapje en de draagdoek mee. Kijk morgen wel even.

Snap best dat je het eng vindt, alleen met Roy. En die kusjes zijn hartstikke lief! O+
pi_103429034
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:08 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Het begint om 14:00 uur, Claudia. En volgens mij verwachten ze een afterparty. :D

[..]

Ai, dat is net een lastige tijd. Ik waag het er in dat soort situaties maar op, of ik probeer Ivan tevoren in ieder geval een half uurtje in de auto te laten slapen. Ik zou er zelfs een stuk voor omrijden. Maar Ivan slaapt ook absoluut niet in de wagen.

Vandaag heeft Ivan helemaal niet geslapen en viel hij op weg naar huis rond een uur of kwart voor 4 nog in slaap voor een half uur. Dat had hij wel echt nodig.

En die tijd! _O-
  Moderator zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:15:27 #273
5428 crew  miss_sly
pi_103429054
Pff innepin, dat is echt schirkken :o dan slaat je hart echt over, he? Gelukkig is er niets gebeurd.

Chan, ik moest nog denken aan Timo die nu al twee keer een nare nacht heeft gehad. Heeft hij misschien iets gegeten die twee keer dat hij anders niet eet? Iets dat jij bijvoorbeeld niet eet en ze dus eten als ze samen eten?

Bar :* tuurlijk is dat spannend! Je weet inderdaad hoe te handelen, maar ik hoop dat je niet hoeft te handelen en er niets gebeurt.
pi_103429078
Brrr Innepin :X!! Eigenwijze peuters ook! Ze snapt denk ik totaal nog niet dat auto's echt gevaarlijk zijn -O-

Ssserpente, dat klinkt super leuk O+! Heb je inmiddels leren rugdragen? Misschien dat je dan de doek mee kunt nemen zodat ze toch wat kan slapen? Niels slaapt dan maar max. een half uur, maar redt het dan toch tot 's avonds.

Spannend Bar! En wat lief dat hij jullie helemaal platknuffeld O+
pi_103429107
Enigmatische opmerking, trouwens:

"Omdat er een hoop paddenstoelen zijn, die er niet als zodanig uitzien is dit zeer interessant voor iedereen."
  Moderator zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:16:53 #276
5428 crew  miss_sly
pi_103429119
Ssserpente, ik zou het er ook op wagen, want het lijkt me hartstikke leuk! Vindt Lente paddenstoelen ook zo interessant?
pi_103429136
Ja, in het ergste geval ga je vroeger naar huis, toch?
pi_103429173
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:15 schreef Twinkly het volgende:
Brrr Innepin :X!! Eigenwijze peuters ook! Ze snapt denk ik totaal nog niet dat auto's echt gevaarlijk zijn -O-

Ssserpente, dat klinkt super leuk O+! Heb je inmiddels leren rugdragen? Misschien dat je dan de doek mee kunt nemen zodat ze toch wat kan slapen? Niels slaapt dan maar max. een half uur, maar redt het dan toch tot 's avonds.

Spannend Bar! En wat lief dat hij jullie helemaal platknuffeld O+
Nee, daar baal ik nu wel een beetje van. Oefenen lukt me ook niet, omdat ze per se op 'n buik wil ("Nee! Daar!" *Wijs) en direct van m'n rug afglijdt zodra ik toch een poging waag.

Dan maar op de buik dus. :)
pi_103429218
Hartstikke interessant, Miss! Tenminste, dat vind ik. :') ;) Ze wijst er wel altijd naar, hoor, en weet ze te benoemen.

Precies, Claudia, we kunnen altijd eerder weg. Het bos hier is niet zo groot. :D
pi_103429266
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:16 schreef Claudia_x het volgende:
Enigmatische opmerking, trouwens:

"Omdat er een hoop paddenstoelen zijn, die er niet als zodanig uitzien is dit zeer interessant voor iedereen."
Ik was al teleurgesteld omdat je er niets over zei. :D
pi_103429484
Dankjulliewel voor de felicitaties O+

Even een korte samenvatting ;)

Pasgeboren

Opgedroogd

Zes maanden

Eerste verjaardag!

Anderhalf

Twee jaar!! *O*

Wat is de tijd ongelooflijk snel gegaan :o !!

Niels in het kort:
Hij houdt van alles met knopjes en of wielen, machines (als ik hem kwijt ben in de supermarkt staat hij 9 van de 10 keer een koelkast of vriezer te bestuderen), doekies (hydrofiels) om knuffelen in bed en broodkapjes. En, hij heeft een hekel aan broodkorstjes :+
Hij is lief, rustig, ondeugend en grappig en voorzichtig: hij wil altijd zeker weten dat hij iets kan voordat hij het probeert. Hij durft nu ook nog niet op zijn nieuwe loopfietsje.
pi_103429493
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:20 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ik was al teleurgesteld omdat je er niets over zei. :D
_O-
pi_103430407
Wat een mooi overzicht, Twinkly. O+ Niels was vanaf het begin gewoon al Niels, maar op de 6-maanden foto is de gelijkenis met de peuter die hij nu is wel ongelooflijk!

En je omschrijving van Niels is ook precies zoals ik hem heb leren kennen uit je verhalen over en foto's van hem hier.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:55:00 #284
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_103430793
Twink, je hebt een prachtige en sterke zoon :Y
Erg leuk zo die foto's
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_103431148
Haha, o ja, dat doet hij ook, een bak ofzo optillen en "woaah zwaar, optillen" kreunen. Testosteron ofzo :')
Doet L dat ook?

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 23-10-2011 05:59:27 ]
pi_103431248
Dat heeft 'ie vast van z'n vader?
pi_103431290
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 22:04 schreef Claudia_x het volgende:
Dat heeft 'ie vast van z'n vader?
:D Dat Y-chromosoom wel!
Hij is eigenlijk helemaal geen "testosteron-man", maar hij vertelde dat hij als kleuter het heel stoer vond om te zweten, dus dan ging hij in de kleuterklas de hele bouwhoek verplaatsen enzo :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Twinkly op 22-10-2011 22:25:28 ]
pi_103434353
Twinkly nog gefeliciteerd,leuke dag gehad?

Tijn diet dat ook dat kreunen,als hij de trap op gaat en de leuning vast pakt bijv.
Of vanmi wilde hij een leeg bierkrat optillen lukte ook niet ;-) maar wel kreunen haha.
pi_103444909
Welkom Twinkly en Niels!

Crosspost:
Ik heb een vraag aan de ervaren moeders in dit topic. M. (in december wordt hij 3) is al een tijdje zindelijk overdag en 's nachts. Hij wordt 's nachts soms wakker omdat hij moet plassen en gaat dan.

Sinds het begin van afgelopen week is hij begonnen met in bed plassen, vannacht zelfs twee keer. Hij wordt niet wakker als hij aandrang heeft. Tips anyone? Ik wil liever niet terug naar een luier, maar elke keer alles wassen vind ik ook niet zo geslaagd. Is zo'n terugval tijdelijk?
pi_103445562
Muhh vannacht was het weer raak hier met het spugen.. We kunnen heimwee in elk geval uitsluiten nu, mijn man en ik waren allebei gewoon thuis. Het valt me vooral op dat hij pas om een uur of 4 begint met spugen, vandaag was het zelfs pas kwart over 5. Normaal is het eten dan toch allang uit je maag naar je darmen toe?? Of niet?

We aten gisteravond patatjes, net als dat hij woensdagavond al gegeten had. Hij vindt dat erg lekker en eet er dan best veel van, net als van de (kant en klare) quiche die hij de week ervoor had. Maar pizza en pannenkoeken lust hij ook heel graag en daar eet hij ook heel veel van als het aan hem ligt. En dan spuugt hij niet, vooralsnog. Dit zijn eigenlijk de enige 4 maaltijden die hij goed eet. Buiten dat eet hij 's avonds niks (echt níks) dus we eten dit ook vaker dan ik eigenlijk zou willen, wel een keer of 2 per week.

Vannacht dacht ik ineens: het is te zout voor hem. Want in die kant en klare quiche zit vast heel veel zout en over de patatjes zat ook zout. Zou hij daar zo'n last van kunnen hebben? We hebben die dingen ook veel vaker gegeten zonder dat hij ervan moest spugen.

Pff ik maak me nu in elk geval wel echt zorgen, we doen iets flink verkeerd qua eten lijkt het, maar ik weet niet wat en ik weet niet hoe ik het beter kan doen :'(
pi_103445715
Ik dacht precies hetzelfde over dat zout, Chan. Hoewel er in kant en klare pizza ook erg veel zout zit. Daarom eet ik het ook niet meer, anders word ik 's nachts wakker van de dorst.

Toch zou ik om te proberen het zout schrappen.
Zo sneu voor Timo!
pi_103446662
Lente noemt zichzelf 'ik'!
  zondag 23 oktober 2011 @ 13:45:33 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_103450449
Verplicht vanavond friet zonder zout eten dan :+

"ik" O+

Jochem noemt zichzelf "Josh"
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:31:17 #294
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_103453035
Chan lastig hoor lijkt me.

Ik maak altijd zelf frietjes zonder zout en verse pizza maar ik ben dan ook gewoon thuis als mama zijnde dus misschien is het tijdtechnisch wat handiger. Wat het hier ook altijd goed doet is een pak Quiche maken zoals op de verpakking staat maar het dan in een muffinblikbakken en dan doe ik het niet met spekjes en dergelijke maar eergisteren hadden we ze met zalm, gedroogde tomaatjes, prei en paksoi en die eet onze peuter in normale staat wel.

Maar onze peuter is sinds vrijdag officieel van alles lijntjes afgevallen zowel lengte als gewicht dus ze krijgt nu nog bijvoeding in de vorm van Nutrinidrank. Niet dat ze het drinkt maar ze krijgt het wel. Kijken of we daar haar voedingen wat meer kracht kunnen bijzetten. Ze eet na haar eerste opname namelijk nog steeds niet of nauwelijks en daarop volgde anderhalve week terug een tweede opname en toen ze in het ziekenhuis weer minimaal ging eten mocht ze naar huis en inderdaad ze eet minimaal maar ze heeft nog steeds last van flauwte's en haar nachten beginnen soms om zes uur 's avonds wegens het energiegebrek dus nu kregen we vrijdag via de post 30 flesjes Nutrinidrank (4 soorten melk en 1 soorten smoothies) maar we krijgen het er nog niet in ook niet ergens doorheen. Ipv sojamelk nutrinidrank in de bambix en ze proeft het. We blijven het stug aanbieden en hopen dat ze er wat op gaat groeien. Ze is nu 96 cm en 13.2 kilo met drie jaar en drie maanden. Het voelt alsof we 24/7 met voeding bezig zijn en we bieden iedere maaltijd aan zonder er gefrustreerd van te raken en soms is dat best lastig maar het zal goedkomen met de tijd.
  zondag 23 oktober 2011 @ 14:44:17 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_103453634
Books: als het enkel om de energie gaat, vraag dan eens naar de complete lijn van die nutridrinks :)

Je hebt namelijk ook fruitachtige drankjes (siroopachtig, alleen dan net zo zoet als onverdunde siroop), maar ook toetjes en soepjes en dergelijke. Tijdens mijn zwangerschappen heb ik die dingen ook gehad en alle kleine beetjes die je dan toch binnenkrijgt helpen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:07:47 #296
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_103454512
Voor nu is het energie en dan als dat een beetje bijgetrokken is dan de groei als blijkt dat ze echt niet aan die -2 lijn komt. Daar zit ze nu onder namelijk. Volgens mij hebben twee van die fruitachtige. Dat zijn denk ik de smoothies die kun je ook verdunnen als een siroop maar ja dan moet ze het wel gaan drinken. Komt hoop ik wel voor 18 november want dan gaan we kijken of het al iets beter gaat en of ze aangekomen is.
pi_103456708
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:13 schreef het-is-mij het volgende:
Tijn diet dat ook dat kreunen,als hij de trap op gaat en de leuning vast pakt bijv.
Of vanmi wilde hij een leeg bierkrat optillen lukte ook niet ;-) maar wel kreunen haha.
Ja, herkenbaar! :D

Books, jeetje, ik had dat helemaal niet meegekregen, sorry. Wat een zorgen zullen jullie hebben :o Werd ze opgenomen juist omdat ze zo weinig eet en slecht groeit of eet ze slecht omdat ze ziek is?
Hopelijk vindt ze toch een bepaald drankje zo lekker dat ze weer energie binnenkrijgt.

Chan, wat rot! Wat zegt de huisarts hiervan?

Lente O+!! Wat een mijlpaal Ssserpente!
Ik dacht vanmorgen te horen dat Niels ook 'ik' zei, maar ik weet het niet zeker. Ik deed hem in bad en ik dacht dat hij "ik ook in bad" zei.
pi_103457144
Wat is er zo apart aan de verhoudingen?

Mijn peuter van 3,5 is 96,5cm en weegt 16kg.
Ik kreeg commentaar dat ze dus veel te dik is.. }:| :{w
Haar lengte vonden ze weinig maar ze is altijd al klein geweest.

Waarom maken ze zich zorgen om de lengte?
Het gebrek aan energie snap ik wel, en het niet accepteren van voedsel. Dat lijkt me heel naar en heftig :*
Maar ik vroeg het me gewoon af puur om gewicht/lengte
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:15:15 #299
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_103457150
Twinkly de eerste opname volgde na een heel zwaar virus waarbij ze enorm gespuugd heeft en daardoor waarschijnlijk een soort van eettrauma aan overgehouden zo lijkt het nu. Ze stopte met eten door het ziek zijn een week voor de eerste opname en toen ging ze heel minimaal eten en eigenlijk eet ze op een slechte dag twee vezelcake'jes van 30 gram en twee kleine yoghurttoetjes en daar doet ze het dan mee.

Het blijft lastig en nu gaan we dit proberen want zo kan ze ook niet echt verder. Ze houd haar groei in lengte en gewicht tegen. Ze is altijd wel een kleintje geweest met haar eigen lijntje zo rond de min 1 lijn maar nu is ze uit de curve geduikeld. Ze viel in het ziekenhuis in vijf dagen tijd 900 gram af en met het eten wat ze nu doet komt dat er nooit aan voorlopig.
  zondag 23 oktober 2011 @ 16:17:42 #300
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_103457250
Pvoesss ik denk dat het in die 16 kilo vs 13 kilo zit. Wij kunnen letterlijk ribjes tellen en de lengte is niet het voornaamste maar het is dat ze gewoon onder de min 2 lijn zit en het voor haar nogal een impact heeft het niet eten en daardoor geen energie en daardoor geen groei. Het is een soort van cirkeltje.
pi_103457486
Ik ben me niet bekend met de curves verder ook :@
Meer dat ik het altijd zo apart vind het verschil in aanpak, bij lengte en gewicht verhalen.
(overigens vind ik de mijne met 16 kilo ook verre van dik, dus 3 kg minder lijkt mij ook weinig)
Maar toen had ik je uitleg nog niet gelezen.. het lijkt me heel heftig een kind dat echt niet eet, Sterkte :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')