abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103314774
Dat was te verwachten toch?
Niets aanleren wat je ze ooit weer af wil leren is vooral mijn advies :+
pi_103314857
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:38 schreef Pvoesss het volgende:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_103314881
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:38 schreef Pvoesss het volgende:
Ja het was te verwachten maar niet nu al! Maar ja hij heeft rozijntjes gehad. Helemaal blij zat ie op de bank: snoep ja, jij snoep!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103314967
Hier worden gedroogde cranberrries ook beschouwd als snoepjes, zijn ze dol op en zijn heel gezond. IJzerbommetjes :Y)
Neemt niet weg dat er ook echt gesnoept wordt hoor, maar ik maak ze net zo blij met een schaaltje olijven als met een een zakje colaflesjes oid.
.... met gevoel voor drama....
pi_103315897
Ja dat heeft Leander gelukkig ook wel. Er is maar weinig snoep dat ie lekker vind. Maak hem normaal blijer met wat druifjes of tomaatjes enzo. Snoeptomaatjes :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_103316186
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 09:46 schreef Kersjes het volgende:
Hier worden gedroogde cranberrries ook beschouwd als snoepjes, zijn ze dol op en zijn heel gezond. IJzerbommetjes :Y)
Neemt niet weg dat er ook echt gesnoept wordt hoor, maar ik maak ze net zo blij met een schaaltje olijven als met een een zakje colaflesjes oid.
pi_103316307
Roy speelt nu in de speelruimte, koortsvrij, goed gegeten. Hebben uiteindelijk nog 3 uurtjes geslapen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_103316422
Bar wat een fijn nieuws en hopelijk blijft het nu zo! :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_103316434
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:35 schreef _Bar_ het volgende:
Roy speelt nu in de speelruimte, koortsvrij, goed gegeten. Hebben uiteindelijk nog 3 uurtjes geslapen.
oh, dat klinkt goed!
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103316462
Goed nieuws Bar *O*

Sorbo, mijn oudste wil weten waar je die lolly kan kopen :D
pi_103316854
Op twitter staat een foto van roy. Als iemand hem hier kan zetten, prima
pi_103317297
Hopelijk blijft hij koortsvrij en zo vrolijk Bar!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_103317372
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 10:54 schreef _Bar_ het volgende:
Op twitter staat een foto van roy. Als iemand hem hier kan zetten, prima
pi_103318789
Goed nieuws Bar!
pi_103319346
Isabeau :D Super idee :D

Bar fijn dat het wat beter gaat nu, hopelijk blijft hij koortsvrij..

Hier weer een rare nacht, hopelijk wordt dit geen vaste prik op woensdag-donderdag nacht.. Spúgen, niet normaal.. en dan weer even rustig liggen, en dan weer spugen.. wel 6, 7, 8 keer (was de tel kwijt op een gegeven moment) En nu weer niks aan de hand... Snap er niks van :?
pi_103321975
Roy heeft paar minuten terug weer een aanval gehad, een korte kwam er zelf uit.
En nu zit hij te eten.
Maar die aanval is kl*te roy was overstuur en heel moe, toen ging hij liggen werd stil en aanval.
Kan wel janken nu....
pi_103322275
Ohw nee toch wanneer houdt het nou eens op voor jullie :'( :*
pi_103322819
Heel veel knuffels! :* :*
pi_103322908
Bar ;( :* Jullie arme ventje... Sterkte!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_103323223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:09 schreef _Bar_ het volgende:
Roy heeft paar minuten terug weer een aanval gehad, een korte kwam er zelf uit.
En nu zit hij te eten.
Maar die aanval is kl*te roy was overstuur en heel moe, toen ging hij liggen werd stil en aanval.
Kan wel janken nu....
hou vol!
we denken aan jullie :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103323443
Ow Bar, wat een narigheid, zowel voor jullie als voor Roy. Zo een onzekerheid :*
pi_103326044
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 12:04 schreef Chan het volgende:
Isabeau :D Super idee :D

Hier weer een rare nacht, hopelijk wordt dit geen vaste prik op woensdag-donderdag nacht.. Spúgen, niet normaal.. en dan weer even rustig liggen, en dan weer spugen.. wel 6, 7, 8 keer (was de tel kwijt op een gegeven moment) En nu weer niks aan de hand... Snap er niks van :?
He gets dat zijn ook geen fijne nachten, toch gek dat het telkens op de zelfde dagen lijkt.
Anders eens in de gaten krijgen wat die dagen anders dan anders krijgt.

Ze kwamen trouwens net van het kdv een kaart brengen O+ zo lief!
Roy slaapt eindelijk :) kan hij bijkomen en uitrusten, want door de aanval kon hij weer niet lopen en linkerarm was weer slap. ;(

[ Bericht 17% gewijzigd door _Bar_ op 20-10-2011 14:47:31 ]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 15:11:01 #223
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_103327368
Tjee Bar.... denk aan jullie... heel veel sterkte!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_103327741
Bar, het houdt maar niet op he -O- Sterkte met alles :* Fijn dat Roy nu even slaapt!
pi_103329799
Ow Bar. Dikke kus meid! ;(
pi_103330294
Voor diegene die het interesant vinden om te weten hoe Roy straks begeleid gaat worden, dat ga ik vanaf vandaag bijhouden in het Topic Te Klein Te vroeg.
Vandaag gesprek gehad van MEE en er is een begin gemaakt om Roy te stimuleren en te gaan begeleiden.
Heb vandaag ook aangegeven dat ik er echt doorheen zit, en het moeilijk vind allemaal. En ook daarin word ik geholpen :)
pi_103330362
Fijn te weten dat je hulp krijgt! Goed dat je het hebt aangegeven :*
  donderdag 20 oktober 2011 @ 16:30:37 #228
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_103330603
Bar... hele dikke kus en knuffel. :* Wat heftig toch allemaal!
Make love, not war ☮
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:38:42 #229
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_103339062
Och Roy... Och Bar :*
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_103339595
Bar wat moet het vreselijk voor jullie zijn om je kleine ventje zo te zien, zeker na wat je allemaal al hebt meegemaakt :'( Hopelijk gaat het snel beter met Roy en kunnen jullie allemaal bijkomen!

Fijn dat jij ook hulp krijgt, want het lijkt me allemaal heel zwaar zo :*
pi_103342505
Fijn dat er hulp is, voor jullie allemaal. Het is ook nogal wat! Ik ga de updates zeker volgen in het andere topic :*
pi_103342762
Het lampje dat ik wilde, kan zo gemaakt worden als we willen *O* een groter kapje, kleine fitting, grote fitting, wit houten houdertje *O* Is ook goedkoper dan een aluminium houder, leuke meevaller! Ik denk dus dat we die maar gaan bestellen. En dan Senna's kamer verder een grote meidenkamer maken!

Ze is toch zo leuk O+ En ze doet het zo goed. Ze speelt steeds beter alleen ook als ze met mij alleen is, zo fijn. Ik heb dus steeds meer tijd weer over :o Omdat ze ook zo goed slaapt (eigenlijk vrijwel iedere nacht tot 7 uur in haar eigen bed) ben ik ook minder moe overdag. Doe nog wel even een dutje als ze ook slaapt :@ maar waar ik tot voor een tijdje terug altijd wakker werd gemaakt van haar roepen dat ze wakker is, ben ik nu na een uurtje al wakker en heb dan nog een uurtje voor mezelf. Ze is zo vrolijk en knuffelig, geeft zomaar kusjes, zingt en danst de hele dag, heerlijk O+
pi_103345425
Hey wat leuk Miss_Sly dan heb je toch je lampje ^O^
Senna wat praat je mama leuk over je O+ :D
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:03:48 #234
5428 crew  miss_sly
pi_103360832
"Mama, mag ik even televisie kijken? Mag dat eventjes?"
"Nou vooruit dan, even dan"
"Oh, dank je mama, dank je wel"

en dat allemaal op een heel lief toontje, niet te overdreven, gewoon lief :D

Gistermiddag ging ik haar na 2 uur slapen wakker maken, bleek dat ze inderdaad lezend in slaap was gevallen: ze lag op haar rug, hoofd wel wat naar links gedraaid, maar nog half eroverheen aan de rechterkant lag het boek open op haar gezicht :D
pi_103360871
Senna O+

Zo vond ik Jaël gisteravond met een boek onder haar arm in bed. Ze ging ook vast niet slapen gister, dus ik had gezegd hoeft ook niet, zegt ze ikke zitten, prima. Dus ik ging nog even kijken, zit ze daar te knikkebollen, ik zeg nog je mag wel gaan liggen hoor. Zegt ze neehee, ikke zitten :D
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:52:12 #236
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103361311
lezende peuters O+ Roy tref ik vaak smorgens in kleermakerszit aan met boek op zijn knieen en 1 voor 1 de bladzijdes om slaan O+
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:05:12 #237
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103364497
Wij gaan zo met roy naar huis, er kunnen mischien nog aanvallen komen omdat de ophoging tegratol nog niet volledig in zijn bloed zit, dat duurd een week.volgende week gesprek met ka en er word contact opgenomen met een epilepesie consulente van kempenhaeghe.
pi_103364533
Lekker naar huis, dat is nog altijd het fijnste plekje, tenminste...durf je het aan? Want het lijkt me ook best eng.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_103365929
Lekker Bar dat je naar huis mag :)

Karin, hoe gaat het nu met Lars en zijn driftbuien nu Meike vakantie heeft?
pi_103366259
@mamapurk, veel beter! Want nu hoeven we niet verplicht de deur uit.
Gister bij oma had hij nog wel een megadriftbui, toen wou niet meer naar huis (hij was aan het rijden op zijn driewieler, maar na een half uur had oma het wel gezien)
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat als meike weer naar school moet.

Miss, wat klink je verliefd!!!!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_103366800
Wat fijn Karin, hopelijk zet dit patroon zich voort, maar anders heb je in ieder geval een rustig weekje gehad :)
pi_103367187
Mijn peuter is in een volle week tijd en zindelijk geworden overdag, en 's nachts *O*
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:27:21 #243
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103367623
supergoed Pvoesss.

Karin we hebben een goed gesprek gehad met de arts en Roy werd ook al opstandig in het ziekenhuis. Dus het is fijner om thuis te zijn.
Verder afgesproken dat wanneer er een aanval is dan niet meer de hap bellen of de ha maar gewoon direct naar de kinderafdeling bellen.
En Roy zijn ka heeft dit weekend ook dienst dus opzich.
Maar eng is het zeker wel.

Roy ligt nu in elk geval in zijn eigen bed te slapen, dat koppie toen we hem daarin zetten, je zag de opluchting in zijn ogen, en gelijk lekker liggen O+
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:27:48 #244
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_103367638
Wat fijn, Pvoesss!
Mijn peutertje heeft voor het eerst op de wc gepoept! En vervolgens al weer 3x in d'r luier :{. Ze krijgt voor elke keer dat ze niet in haar luier poept een aantal puzzelstukjes. Ze houdt nogal van puzzelen en ik heb een puzzel van 150 stukjes voor haar gekocht. Ze heeft nu 2x 12 stukjes gekregen (1x op het potje gepoept en laatst dus 1x op de wc).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_103368278
Vorige week woensdag haar gewoon zonder luier mee naar buiten genomen.

Toen gemeld dat de luiers er niet meer zijn in haar maat, dat ik nog wel voor in de nacht kon kopen als ze daar behoefte aan had. Dat wilde ze wel heel graag dus ander merk (goedkope niet fijne ) nachtluiers gehaald en er aan begonnen.

Ze heeft een beetje moeite gehad met poepen zonder luier.
Ze vondt het ook wel eng op de grote wc en poepen wilde ze absoluut niet in het potje (te dichtbij haar billen :D)
Maar aangezien ze dol is op (water)glijbanen proberen uit te leggen dat ze de wc moet zien als een grote waterglijbaan voor drollen. Nu zwaait ze haar drollen uit en bij het doorspoelen roept ze wieehhhhhhhhh :') :+ Maar het werkt *) :@

Maar ze snapte niet waarom ze zonder luier moest, en als de luiers op zijn ja dan moet je wel.. Maar echt dwingen als ze er nog niet aan toe was geweest vond ik ook niets. Als ze er toch moeite mee had gehad dat ik de luiers weg nam had ik gewoon ineens een winkel gevonden die ze dus wel in haar maat nog hebben :+

edit : oh beetje on samenhangend allemaal, ik zit onder de medicijnen en ben een beetje warrig :')
De migraine medicijnen werken als een tierelier voor de koppijn maar ik functioneer verder erg slecht dan :D
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:14:30 #246
5428 crew  miss_sly
pi_103369537
Karin, fijn dat het nu wat beter gaat, maar inderdaad is het vooruitzicht van volgende week dan toch weer spannend. Helpt het om hem te waarschuwen dat er iets te gebeuren staat? Niet op vragende manier (ga je dadelijk mee Meike halen), maar meedelen (we gaan zometeen Meike halen, als.....(misschien een kookwekkertje zetten op 5 minuten ofzo)?

Bar, fijn om weer thuis te zijn. Ook spannend en eng, ik hoop dat het heel goed gaat :*

Pvoess wat goed van je meisje! Ik zou Senna ook graag zindelijk hebben, maar ze is nog erg wisselvallig. Gisteren ging het een keer met plassen en een keer met poepen hartstikke goed, maar 10 minuten later had ze in haar kamer weer een flinke plas zomaar laten lopen...bovenop de vloerpuzzel die daar lag. Die kon dus weg, want nat karton en dus niet echt meer fijn om te puzzelen :')

Karin, ik ben ook verliefd O+ Ze is zo leuk en zit weer in een tamelijk gemakkelijke periode, heerlijk! Ik mis alleen stiekem wel het soms eens wakker worden met haar tussen ons in nu ze eigenlijk de hele nacht in haar eigen bed slaapt. We hebben er nooit last van gehad, dus het is natuurlijk wel fijn dat het nu goed gaat, maar niet alsof er een behoorlijk probleem opgelost is ;)
pi_103370410
Wat knap van dr Pvoess!

En Miss heerlijk klinkt dat, en erg herkenbaar ook voor wat het slapen betreft. Soms als Timo 's avonds laat nog wakker wordt leg ik hem gewoon voor de gezelligheid bij ons in bed. Hij vindt zijn eigen bed helemaal prima, maar zo af en toe bij ons vindt hij ook nog heerlijk. En ik ook, mijn kleine ventje O+

Bar fijn dat Roy weer lekker in zijn eigen bedje ligt nu, dat hij maar gauw weer helemaal opknapt :*

Ik blijf het maf vinden, dat Timo de woensdag op donderdagnacht zo moet spugen nu al 2 keer achter elkaar. Het enige dat anders is aan die dagen ten opzichte van andere dagen is dat ik die 2 keer er niet bij was met het avondeten en naar bed brengen.. Maar daar kun je toch niet ziek van worden :? Nou ja, zal gewoon toeval zijn natuurlijk..
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:59:34 #248
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_103390454
Chan! Daar zeg je wat: Timo heeft je gewoon erg gemist, al dan niet bewust, en is daardoor misselijk geworden? Spugen = extra veel aandacht van mama, ter compensatie dat ze er niet was 's avonds?
Voor hetzelfde geld is het gewoon toeval hoor, maar ik moest door je laatste post ineens denken aan het broertje van een vriendinnetje van me van vroeger. Die moest elke keer spugen als ze bij opa en oma gingen logeren. Echt el-ke keer. Heimwee....

Bar, lekker thuis. Beter zo :Y

Pvoesss, wat goed van je grote peuter *O*
pi_103408283
Ik post het maar even hier omdat de mensen waarmee ik het erover had nu vooral hier zitten, geloof ik. Een tijdje geleden kwam ter sprake dat over het algemeen de taalontwikkeling bij jongere broertjes en zusjes langzamer gaat. We speculeerden er toen over hoe dat kon en of er niet ook voordelen zouden zitten aan het hebben van een oudere broer of zus.

Afgelopen week kwam ik ineens een artikel tegen waarin dit soort onderzoek aan bod komt! Het gaat niet om één onderzoek, maar om een reviewartikel waarin de uitkomsten van meerdere onderzoeken besproken worden: "How social contexts support and shape language development" van Erika Hoff. Wie geïnteresseerd is in het hele stuk moet me maar even pm'en (er wordt bijvoorbeeld ook iets gezegd over de invloed van kinderdagverblijven op de taalonwikkeling). De relevante passage:

Birth order influences on language environments and language development

In cultures and in families in which children are cared for in the home by their mothers, the first born child experiences a different early social and language environment than do later born children. First born children are temporarily only children, and while that status lasts they have greater possibilities for communicative interaction with an adult and greater exposure to adults’ child-directed speech than later borns ever do. When a sibling is present, each child receives less speech directed solely at him or her because mothers produce the same amount of speech whether interacting with one or two children (Jones & Adamson, 1987). In addition, the functions of mothers’ speech differ depending on whether they are interacting with one or two children. Mothers’ speech in triadic interactions is more centered around activities and social interaction whereas speech in dyadic interaction contains more talk about language itself (Oshima-Takane & Robbins, 2003). There also may be structural and lexical differences in the speech mothers address to first and later born children, but the evidence here is scanty and does not yield a consistent account of such differences (Hoff-Ginsberg, 1998). The role of older siblings as a source of input is another reason that the language environments of first and later born children differ (Hart & Risley, 1999). Older siblings differ from mothers in the speech they address to young children: their speech more frequently serves social-regulatory functions (Oshima-Takane & Robbins, 2003), is structurally less complex, and uses a smaller vocabulary (Hoff-Ginsberg & Krueger, 1991).

With respect to birth order effects on language outcomes, first borns appear to have an early advantage in the development of vocabulary and syntax, but later borns may have an advantage in the development of conversational skills. Later borns also have been found to be more advanced in the production of personal pronouns than first born children (Oshima-Takane, Goodz, & Deverensky, 1996). Evidence of a general first born advantage in early vocabulary development comes from several studies. Fenson et al. (1994) found significant birth order-related differences in children between 8 and 30 months using the MCDI, although birth order accounted for only 1% of the variance. In 20-month-old children, Jones and Adamson (1987) also found birth order-related differences using maternal report, but no differences appeared in spontaneous speech. In 24-month-olds, Hoff-Ginsberg (1998) found first borns used larger vocabularies in spontaneous speech, and first borns have been found to reach the 50-word milestone on average one month sooner than their second born siblings (Pine, 1995). The early path of vocabulary development may also be affected by birth order. First borns are particularly likely to show a referential style of vocabulary acquisition, such that their vocabularies are more dominated by object labels than the vocabularies of later borns, who are more likely to be expressive-style language learners (Goldfield & Reznick, 1990). Evidence is equivocal with respect to longer term vocabulary differences associated with birth order. Hart and Risley (1999) found no differences at age 3 years, but a literature review found first borns and only children scored higher on standardized tests of vocabulary (Bates, 1975).

Evidence of a first born advantage with respect to syntactic development comes from studies of spontaneous speech and maternal reports during the preschool years (Bernicot & Roux, 1998; Fenson et al., 1994; Hoff-Ginsberg, 1998). There is also evidence that some language advantage for first borns persists through school age that may or may not have a syntactic basis. Again, Bates (1975) reported in a review of the literature to that date that most studies found first borns and only children scored higher on standardized tests of sentence comprehension, and other less well defined measures such as ‘‘enunciation’’ and ‘‘communicativeness’’ (e.g., Moore, 1968). Lieven (1994) and Pine (1995) also suggest that first born and later born children may take different routes in early syntactic development. They argue that first born children are more likely to take the analyze-first, speak-later route, whereas later born children are more likely to take the speak-first, analyze-later route characteristic of children in cultures where adults do not direct speech to prelinguistic children. Thus reliance on overheard speech and limited or no access to a captive conversational partner, whether due to culture or birth order, may give children less pre-parsed data to work with and at the same time push them to talk if they want to be included.

With respect to the development of communicative skill, there seem to be some advantages for later born children. Hoff-Ginsberg (1998) and Bernicot and Roux (1998) found later born preschool-aged children were less likely to produce noncontingent responses in conversation with their mothers than first born children of the same age. This could be because mothers become more supportive conversational partners with later born children, or it may be that the later born children have more pressure to learn the conversational skills required for entry into ongoing conversation (Dunn & Shatz, 1989). The advantage later borns show in communicative skill may also be a benefit of the opportunity for interaction with other children that siblings provide. Research on the role of peers in language development, which is discussed in a later section, suggests interactions with other children may make a unique contribution to children’s language learning experiences. These effects of birth order are consistent with the hypothesis that variation in access to communicative interaction and a language model produces variation in the rate of language development. The findings that first borns are more advanced in vocabulary and grammar but later borns are more advanced in conversational skill further suggest that different experiences are relevant to each aspect of development. They suggest that the development of conversational skill may be driven by motivational factors, but the acquisition of language per se is paced by the availability of data. The finding that later borns are more advanced in the production of personal pronouns is evidence that, even though overheard speech is not an adequate data base by itself, children do learn some things about language from the speech they overhear (Oshima-Takane et al., 1996).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103408287
En ik kom Twinkly even feliciteren met Niels! *O*

Ivan heeft voor de gelegenheid weer eens beertjes uitgezocht. :+

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')