Is het niet wat veel rug en benen op 1 dag?quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:20 schreef TonyMalony het volgende:
Ik train nu ongeveer een jaar met een 3-day splitschema, op maandag borst (3 oefeningen, 3/4 sets) en triceps (2 oefeningen 3/4 sets), op woensdag rug (3 oefeningen 3/4 sets) en biceps (2 oefeningen 3/4 sets) en op vrijdag benen (2/3 oefeningen 3/4 sets) en schouders (3 oefeningen 3/4 sets).
Nu zit ik te overwegen om over te gaan op een 4-day splitschema met het volgende schema in gedachten: maandag/donderdag borst, schouders en triceps (2 oefeningen per lichaamsdeel, 3/4 sets),op dinsdag/vrijdag benen, biceps en rug (2 oefeningen per lichaamsdeel, 3/4 sets). Woensdag en zaterdag wil ik mijn buikspieren trainen, nu doe ik dat ook 2x een kwartier in de week.
Ik vroeg me af of dit een goed schema is om nog meer spiermassa aan te komen, of wordt dit te zwaar?
Je moet video voor video toewijzen of je wil verdienen of niet, daarna ge je gewoon naar je adsense account.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:09 schreef L-D het volgende:
[..]
Duizend views is het dacht ik. Maar ik heb het al een tijdje ingeschakeld maar zie nergens hoeveel ik nu precies ermee verdien oplichters.
Ik vind het vermoeiend om naar te kijken en om er iets van te maken. Ik vind het dan ook veel. Ik denk dat als je je focust op de 4 grote lifts, daar per training 1 of 2 assistence oefeningen bij doet, en dan nog iets van core / armen / kuiten, dat dat productiever is. Eenvoud, en dan hard gaan. En wanneer je zegt FB op vrijdag zou ik sowieso flies, lunges en bor eruit halen, alsmede 1 arm oefening. Dit lijkt meer een circuit training (crosfit voor een zekere fanb0i) dan een goed doordachte training.quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:56 schreef CarbonC het volgende:
Ik neig naar dit schema: nog opmerkingen?
Ma: benen+schouders
Di: borst+triceps
Wo: rug+biceps
Vr: full body
schema
Doe hem dan zo:quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:26 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Is het niet wat veel rug en benen op 1 dag?
Neem bijv dit..
3 oefeningen per lichaamsdeel
Maandag: Borst schouders
Di: Benen triceps
Do: Rug biceps
Zaterdag Buik+ evt nog een kleine spiergroep.
Je kan ook een beetje schuiven..maar het handigste is om grote spiergroepen te combineren met kleine spiergroepen.
Buik hoef je echt niet elke dag te trainen, maar je kan het wel lekker zwaar voor jezelf maken.
Enne hou je je ook aan een eetschema en slaap je goed. Voeding alleen al kan veel doen en ja slaap is gewoon goed voor het herstellen van je spieren.
Slecht schema.quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:20 schreef TonyMalony het volgende:
Ik train nu ongeveer een jaar met een 3-day splitschema, op maandag borst (3 oefeningen, 3/4 sets) en triceps (2 oefeningen 3/4 sets), op woensdag rug (3 oefeningen 3/4 sets) en biceps (2 oefeningen 3/4 sets) en op vrijdag benen (2/3 oefeningen 3/4 sets) en schouders (3 oefeningen 3/4 sets).
Nu zit ik te overwegen om over te gaan op een 4-day splitschema met het volgende schema in gedachten: maandag/donderdag borst, schouders en triceps (2 oefeningen per lichaamsdeel, 3/4 sets),op dinsdag/vrijdag benen, biceps en rug (2 oefeningen per lichaamsdeel, 3/4 sets). Woensdag en zaterdag wil ik mijn buikspieren trainen, nu doe ik dat ook 2x een kwartier in de week.
Ik vroeg me af of dit een goed schema is om nog meer spiermassa aan te komen, of wordt dit te zwaar?
Waarom geen oefening voor je hamstrings?quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:56 schreef CarbonC het volgende:
Ik neig naar dit schema: nog opmerkingen?
Ma: benen+schouders
Di: borst+triceps
Wo: rug+biceps
Vr: full body
Ma:
- squat
- lunges
- leg press
- zo'n ding dat je naar achteren trapt
- kuiten in Smith
- military press
- side raises
- front raises
Di:
- Bench press
- Incline press
- cable flys
- incline dumbbell flys
- pec deck (isolatie)
- skull crushers
- triceps pull down (stokje)
- kick back (dumbell)
Wo:
- dead lift
- bent over row
- pull ups
- dumbbell roeien
- bicep barbell curl
- hamer curls
- preachers curl (isolatie)
Vr:
- Squat
- Lunges
- Bench press
- Dumbbell Flys
- Dead lift
- BOR
- MP
- skull crushers
- bicep barbell curl
Ik doe buikspieren elke doordeweekse dag na het gebruikelijke trainen, meestal alleen spierpijn in de ochtend en dan later op de dag kan ik er weer vol tegenaan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
Slecht schema.
Doe dan
borst-biceps
benen
rust
rug-triceps
schouders
Buikspieren 1, maximaal 2 keer per week. Tijdverspilling om ze zo vaak te trainen. Je zou ze bijv. op dinsdag na benen en dan weer op vrijdag na schouders kunnen pakken.
Ja kan ook...gewoon standaard de grote 4 en met die kleine spiergroepen kan je schuiven...quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:27 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Doe hem dan zo:
Ma: Borst + Triceps
Di: Rug + Biceps
Do: Benen + Schouders
Wanneer ik écht een blessure heb (en dat is dus niet structureel), zoals een tijd terug aan de rechter ham, of laatst de onderrug. Rechter hamstring heb ik geen last van meer, onderrug idem. Ergo, mooie dingen!quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:31 schreef kidkash19 het volgende:
Doet er hier iemand aan foamrollen? Sinds ik het doe merk ik echt vooruitgang en minder spierpijn en andere pijntjes
Dit snap ik niet he...waarom zou je elke dag je buikspieren trainen? Als je flink lift train je je buikspieren ook. En als je niet eens 'n laag bf% hebt, dan zie je ze niet eens.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:55 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik doe buikspieren elke doordeweekse dag na het gebruikelijke trainen, meestal alleen spierpijn in de ochtend en dan later op de dag kan ik er weer vol tegenaan.
Train 5 dagen per week met een 3 dagenschema.
klinkt goed. Weet je al waar je 'm gaat halen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:40 schreef kidkash19 het volgende:
Ik gebruik het zelf als onderdeel van mn warmup die meestal bestaat uit wat actieve stretches, kneelifts, heelkicks, lunges (front/side), jumping jacks in meerdere vormen, bodyweight Squats en diverse lichaamsdelen goed stretchen of in ieder geval een beetje losmaken (zoals schouders, rug, nek). Daarna even de probleemplekken rollen, benendag is dat standaard de Quads, Hamstrings, Hip flexors, kuiten.
Heerlijk, ik ga zo'n ding zelf aanschaffen, helpt goed na een veldtraining
Voor een sterkere core inderdaad gewoon zwaar liften en evt. wat planks en zware cable crunches. Klaarrrr.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:43 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Dit snap ik niet he...waarom zou je elke dag je buikspieren trainen? Als je flink lift train je je buikspieren ook. En als je niet eens 'n laag bf% hebt, dan zie je ze niet eens.
Fysiosupplies.nlquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:44 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
klinkt goed. Weet je al waar je 'm gaat halen?
Heb er zelf 's een bij de action gehaald; dat werkt niet
Doe niet zo belachelijk beledigdquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:01 schreef ThomasV. het volgende:
[..]net of iemand geen fout kan maken. Stoer van je om zo te reageren. Verder nog wat te melden of zit dat er niet in?
Eigenlijk geldt voor jou hetzelfde antwoord als ik ThomasV gaf. Waarom zo beledigd? Hij post twee keer precies hetzelfde, en vraagt wat we ervan vinden oid. Moet ik soms ruiken wat hij wel bedoelde? Ik point out dat z'n post niet klopte en jullie zijn meteen op je korte teentjes getraptquote:Op zondag 16 oktober 2011 21:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gewoon een typo, jankert. Heb je je er al lekker op afgetrokken?
Zelf in 5 minuten bedacht.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:07 schreef r3gi3boy het volgende:
Heb je dit schema (met al die engelse termen) zelf ontworpen of ergens vandaan gekopieerd?
Als je meer dan 4 oefeningen voor een spiergroep nodig hebt om hem goed te trainen, doe je iets niet goed.quote:Op zondag 16 oktober 2011 23:16 schreef McNulty het volgende:
[..]
Er zitten net niet genoeg oefeningen in je schema. Doe er nog 3 extra bij per dag.
+1quote:
Zo een voor je reet; waar je vrouwen ook vaak op ziet. Deze dus:quote:
Tx voor de feedback. Nog suggesties voor hamstringoefeningen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:01 schreef 16meter het volgende:
[..]
Waarom geen oefening voor je hamstrings?
Waarom geen dips?
Waarom geen horizontale row? (zou ik i.p.v. dumbbell row doen)
Te veel oefeningen en die full body op vrijdag zou ik niet doen. Beter benen en schouders en eigen dag geven.
Ik weet niet wat het is maar het klinkt gay, dus zal het vast ook wel zo zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:31 schreef kidkash19 het volgende:
Doet er hier iemand aan foamrollen? Sinds ik het doe merk ik echt vooruitgang en minder spierpijn en andere pijntjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het zelf kut apparaten en glutes pak je al genoeg met squats, deadlifts, leg press etc..quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:46 schreef CarbonC het volgende:
Zo een voor je reet; waar je vrouwen ook vaak op ziet. Deze dus:
http://www.exrx.net/Weigh(...)ingHipExtension.html
Ik woon 2 minuten lopen van de sportschool vandaanquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:08 schreef Stereotomy het volgende:
Ik doe ook buikspieren thuis, ná een trainingsdag. Buikspieren heb je alleen een matje voor nodig om goed te trainen, ga ik dus geen tijd aan verspillen in de gym.
Heel lang eigenlijk geen buikspieren getraind totdat mijn schema werd opgesteld waarin stond dat ik ze elke dag moet trainen. Wat ik merk is dat het gewoon strakker word en niet dikker ofzo maar kan ook komen omdat mijn vetpercentage nog steeds omlaag gaat. Buikspieren helpen verder ook bij trappen enz. ivm. vechtsportquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:43 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Dit snap ik niet he...waarom zou je elke dag je buikspieren trainen? Als je flink lift train je je buikspieren ook. En als je niet eens 'n laag bf% hebt, dan zie je ze niet eens.
Ik snap wel waar buikspieren goed voor zijn, maar ze elke dag trainen vind ik vreemdquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:00 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik woon 2 minuten lopen van de sportschool vandaan
[..]
Heel lang eigenlijk geen buikspieren getraind totdat mijn schema werd opgesteld waarin stond dat ik ze elke dag moet trainen. Wat ik merk is dat het gewoon strakker word en niet dikker ofzo maar kan ook komen omdat mijn vetpercentage nog steeds omlaag gaat. Buikspieren helpen verder ook bij trappen enz. ivm. vechtsport
Ik vraag gewoon heel normaal om een antwoord op een vraag, maar het ene wat er van jou komt is overdreven gekanker op een typo die ik maakte. Als jij overdreven loopt te kankeren mag ik daar wat van zeggen, daar je niks toevoegt aan het topic en de sfeer verpest.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:30 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Doe niet zo belachelijk beledigdEr zat absoluut geen denigrerende toon in mijn post. Als je dit al niet kan handlen, ben ik benieuwd hoe jij het ooit gaat redden in het echte leven.
gr gr
Een typo? Je geeft twee keer exact dezelfde shake (m.u.v. dat de één een ander calorie aantal had bij hetzelfde product), dat is geen typo.quote:Op maandag 17 oktober 2011 16:35 schreef ThomasV. het volgende:
[..]
Ik vraag gewoon heel normaal om een antwoord op een vraag, maar het ene wat er van jou komt is overdreven gekanker op een typo die ik maakte. Als jij overdreven loopt te kankeren mag ik daar wat van zeggen, daar je niks toevoegt aan het topic en de sfeer verpest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |