abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103183176
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan niet, dan beperk je de vrijheid van de hippies.
En als ik het toch doe?
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:48:06 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103183188
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als jij je niet verzet hoeft er ook geen geweld gebruikt te worden.
Als de overheid zich niet verzet ook niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:48:31 #253
pi_103183206
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:47 schreef Droomert het volgende:

[..]

En als ik het toch doe?
Dan bedenkt het wetenschappelijke instituut noodzakelijke maatregelen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:48:36 #254
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_103183211
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan niet, dan beperk je de vrijheid van de hippies.
Dingen gebeuren zoals het hoort omdat je een principe hebt geformuleerd?
The view from nowhere.
pi_103183214
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Oh, police brutality?
pi_103183226
Wel opschieten, die hippies kunnen niet zo hard rennen. Snel bedenken dus.
pi_103183240
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:48 schreef Droomert het volgende:

[..]

Oh, police brutality?
nee die groep woont aan andere kant va nde wereld in hun eigen landje met hekje eromheen natuurlijk!!
pi_103183247
quote:
13s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:44 schreef Droomert het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk deze vieze dief en leugenaar eens.

Een van de rijksten mannen in wereld door het oprichten van IKEA. Allemaal gestolen en bij elkaar gelogen.
Bah :r ik ga zometeen maar even iets over hem schrijven op mn IKEA stoel en tafeltje.
Echt het toonbeeld van iemand die alles bij elkaar gejat heeft :r terwijl Papierversnipperaar zo zijn best doet maar vast blijft zitten door het smoken van jonko`s :'( het is allemaal een complot. Alle topmannen zijn criminelen! Ze moeten deaud!
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:49:34 #259
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103183248
quote:
13s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:47 schreef ShaoliN het volgende:
Vuige nazi. opportunist!
;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:49:59 #260
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_103183263
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:30 schreef Ryon het volgende:
En wat nou als mensen het fijn vinden om een redelijk werkend systeem te leven? De middenklasse in de Nederlandse samenleving is bizar groot. Nog nooit in de geschiedenis hebben zoveel mensen toegang tot hoogwaardige behuizing, onderwijs, gezondheidszorg, rechtsbijstand en allerlei soorten vrijetijdsbesteding.
Zelfs als het minder gaat en overal ter wereld samenlevingen instorten lukt het de Nederlander nog om het hoofd boven water te houden. Ik behoor liever tot het groepje mensen dat zijn uiterste best doet om de boel draaiend te houden zodat wij in de toekomst er ook nog van kunnen genieten, dan tot het groepje mensen dat het nodig vindt om tegen kapitalistische systeem te demonstreren.
Daarnaast is het juist mooi dat men in Nederland over van alles en nog wat kunnen zeiken. Nederlanders houden daarvan. En het mag! Hetgeen waar men echter het meest over zeikt zijn dingen zoals hondenpoep (ergernis #1 in Nederland, hoewel de hongersnood die hele dorpen laat uitsterven op een goede tweede plek staat), de ov-chipkaart, tele2, Marokkaanse hangjeugd, tegenvallende prestaties van het lokale voetbalclubje en verkeersboetes.
Belangrijke zaken natuurlijk, maar tegelijkertijd ook een goede indicatie dat het eigenlijk best wel goed gaat. Tijd om dat te behouden.
Het gaat ook relatief goed in Nederland, ik heb persoonlijk ook niks te klagen over mijn omstandigheden en ik behoor net als een groot deel van de bevolking tot de middenklasse, maar toch knaagt het, waarom, omdat ik met lede ogen moet toekijken hoe een deel van het plucheklevende volk zich samen met de semi-publieke bestuurders zich onbehoorlijk verrijkt, geld waar jij en ik voor werken met het grootste gemak van de wereld over de balk smijten en daar vervolgens in 3 etappes over liegen zodat we niet gelijk begrijpen volledig in onze reet genaaid te worden, catch my drift?

Ik ben geen linkse kraker die "het systeem" vervloekt en vindt dat alle bankmensen boeven zijn, ik vind het daarentegen wel echt onbegrijpelijk dat er na de eerste crisis niet keihard voor gezorgd is door de machten die dat kunnen dat dit niet nog een keer kan voorkomen, geschiedenis herhaalt zich dat is algemeen bekent, maar binnen 2 jaar? dat is meer de ezel die zich een tweede keer stoot en dat is gewoon dom.

Er is geld genoeg, er zijn mensen genoeg die onze en andere economieën draaiend te houden, maar al dat geld wat we genereren en afdragen als zijnde belasting word wel uitgegeven door politici die 6 miljard aan subsidies niet per se stop hoeven te zetten ook al blijkt er geen nuttig doel voor te zijn, die oorlogsschepen belangrijker vinden dan een economisch falliet van hun land en die in Brussel 's morgens tekenen en vervolgens weggaan zodat ze toch hun aanwezigheidstoeslag kunnen opstrijken...dat vind ik dus klote, dat ze met een uitgestreken smoel dat de normaalste zaak van de wereld vinden en ondertussen maar doen alsof ze echt het beste met ons voor hebben, en geloof me, ik heb die lijers niet gekozen, want als het aan mij ligt gaan die vandaag allemaal gedwongen ontslagen zonder wachtgeld de laan uit om plaats te maken voor een generatie die wel doen wat ze zeggen, wat overigens wel verfrissend zou werken..
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_103183269
quote:
Klinkt als een soort kampen... Alle bruinen in een kamp , alle gele in een kamp, alle rooie in een kamp...is dit echt wat je wil?? Alleen in plaats kleurtjes gaan we dan iedereen op basis van activiteiten in een kamp duwen??
pi_103183301
quote:
99s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Klinkt als een soort kampen... Alle bruinen in een kamp , alle gele in een kamp, alle rooie in een kamp...is dit echt wat je wil?? Alleen in plaats kleurtjes gaan we dan iedereen op basis van activiteiten in een kamp duwen??
dan krijg je denk ik stuk of 50 kleine kampjes waar mensen vrijwillig in kunnen gaan ziten en 1 groot kamp van 90% van de bevolking die het wel best vind zo.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:50:52 #263
pi_103183306
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En welk recht is dat? Het recht om mee te doen aan het uiterlijk vertoon van democratie is wat anders dan democratie. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik mocht niet stemmen voor de Lissabon-agenda, ik kon ook niet stemmen op een partij die zich uitsprak voor of tegen die Lissabon-agenda. Ik mag ook niet stemmen voor Barroso of anderzins voor de EU die wél macht over mij uitoefent, ik mag zefs niet stemmen voor het parlement dat mag meepraten over die machtsuitoefening, maar slechts op een heel klein onbetekenend deel van dat parlement.
En straks mag je niet stemmen op leden van het IMF.

G20 verzekert voldoende financiering Europese banken
pi_103183337
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Zei iemand nou dat die protesteerders maar gewoon moeten stemmen? Haha.
Precies ! Stemmen is voor het kapitalistisch vee, daar doen de communistische sterkhouders natuurlijk niet aan mee! Veel liever met geweld zoals in Rome dingen afdwingen! Ha!
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:51:45 #265
pi_103183344
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:48 schreef Droomert het volgende:

[..]

Oh, police brutality?
Dat weet ik niet. De maatregelen worden bedacht volgens de wetenschappelijke methode.

Je moet dat topic nog eens 4 x lezen.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:51:59 #266
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_103183351
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is de oplossing van Plato. Er is een groep mensen die belangenloos beschouwd en op basis daarvan bestuurd. Hoe weet je wat juist is? Daar valt niks hard te bewijzen. Wie controleert het wetenschappelijke instituut?
The view from nowhere.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:52:34 #267
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_103183372
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar is gedwongen verhuizing nou een vrijheid in jouw Papierocratie? O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:52:41 #268
pi_103183380
quote:
99s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja. Ik wil in een gemeenschap wonen van gelijkgestemden. Ik wil niet lastig gevallen worden door iemand anders' ideologische onzin.
pi_103183381
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. De maatregelen worden bedacht volgens de wetenschappelijke methode.

Oh, dus je hebt geen idee hoe een probleem aangepakt moet worden maar wil wel alles verranderen? Wat als die 'wetenschaps mensen' nou eens corrupt raken? Wat doe je dan? "Wij willen Pietje als grote leider".
pi_103183387
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is de oplossing van Plato. Er is een groep mensen die belangenloos beschouwd en op basis daarvan bestuurd. Hoe weet je wat juist is? Daar valt niks hard te bewijzen. Wie controleert het wetenschappelijke instituut?
natuurlijk de mensen die naast het kampje wonen van de mensen die police burtality, dat zijn goede buren!
pi_103183403
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als jij je niet verzet hoeft er ook geen geweld gebruikt te worden. O+ Wie gebruikt er dan geweld?

Maar ik snap wat je bedoelt. Je wil geen geweldmonopolie bij de overheid, je wil gewoon geen geweld?

En ik wil potten met goud onder regenboog schijtende eenhoorns die in de lucht vliegen. ;)
Dat is een mooie. Als je gewoon je spullen weggeeft dan wordt er niet van je gestolen. Als je je niet verzet tegen een verkrachter dan bedrijf je gewoon de liefde. Als je meewerkt met een ontvoerder dan heb je gewoon een fijne reis en verblijf. Verzet je je niet tegen een moordenaar, dan is er euthanasie bij je gepleegd.

Jezelf overgeven aan misdadigers... nee, bedankt.

Ik wil idd geen geweldsmonopolie bij welke groep dan ook. Geen enkel persoon zou geweld mogen initieren. Nu besef ik dat zo'n 100% morele maatschappij veel gevraagd is, maar op zijn minst kunnen mensen hun steun wegtrekken van grote criminele organisaties. Niet meewerken met misdadigers, maar medewerking weigeren.

Ik besef dat op dit moment veel mensen geweld en dwang in bepaalde vormen goedkeuren. Daarom is het ook een belangrijk onderwerp om ter discussie te stellen.

quote:
Dus een wettenloze staat? Puur anarchisme. Zelfregulering der menschen?
Ja, uitgaande van het non-agressie principe. Niemand heeft het recht om met dwang voor anderen te bepalen wat ze moeten doen.

Voor een praktische kijk op hoe een anarchistische samenleving zou kunnen werken (er zijn veel mogelijkheden! dit zijn maar een paar ideeen): Practical Anarchy
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:53:47 #272
pi_103183415
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In de papierocratie is geen groep mensen die beslissingen neemt. Alles gebeurd puur op basis van de wetenschappelijke methode. Controle gebeurd door volledige transparantie.
pi_103183416
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:50 schreef kovenant het volgende:

[..]

dan krijg je denk ik stuk of 50 kleine kampjes waar mensen vrijwillig in kunnen gaan ziten en 1 groot kamp van 90% van de bevolking die het wel best vind zo.
En dat het grote kamp dan vind dat die kleine kampjes dood moeten en daar er niemand wat tegen kan doen schoppen ze die kleine kampjes aan gort zodat er één groot Arisch kamp komt ;)...goed plan man hahaa
  maandag 17 oktober 2011 @ 11:54:00 #274
pi_103183428
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:52 schreef Droomert het volgende:

[..]

Oh, dus je hebt geen idee hoe een probleem aangepakt moet worden maar wil wel alles verranderen? Wat als die 'wetenschaps mensen' nou eens corrupt raken? Wat doe je dan? "Wij willen Pietje als grote leider".
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In de papierocratie is geen groep mensen die beslissingen neemt. Alles gebeurd puur op basis van de wetenschappelijke methode. Controle gebeurd door volledige transparantie.
pi_103183462
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 11:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Oh oke, en wie neemt de beslissing om iets door te voeren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')