Het lijkt me een vraagstuk dat op het niveau van de organisatie dient beantwoord te hebben; daar hebben parlement noch publiek verder veel mee te maken.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Juistem. En om die reden vind ik het onzinnig om nou per direct alle weigerambtenaren de laan uit te sturen.
Het probleem blijft bestaan dat de betreffende ambtenaar religie en staat blijkbaar niet kan scheiden & het verschil tussen kerkelijke en burgerlijke ceremonies niet vat.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:40 schreef Reya het volgende:
en in het bijzonder in het geval van de trouwambtenaar lijken die me non-existent.
Ik probeer de begrippen "10 jaar de tijd hebben" en "per direct" met elkaar te verenigen.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Juistem. En om die reden vind ik het onzinnig om nou per direct alle weigerambtenaren de laan uit te sturen.
Ze mogen hun opvattingen opzij zetten om werkweigering te voorkomen.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inderdaad. Eigenlijk doet het niet terzake of een gemeentelijke organisatie weigerambtenaren omvat, het belangrijkste is dat die organisatie aan de eisen van de ingezetenen kan voldoen. Een homo-stelletje moet dus de mogelijkheid hebben om te trouwen in zijn gemeente. Welke ambtenaar die taak op zich neemt, is irrelevant.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Het lijkt me een vraagstuk dat op het niveau van de organisatie dient beantwoord te hebben; daar hebben parlement noch publiek verder veel mee te maken.
Los nog van het feit dat sommige bijgelovigen blijkbaar geen enkel probleem met liegen hebben - dat vindt hun god kennelijk wel okee.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:45 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Ik probeer de begrippen "10 jaar de tijd hebben" en "per direct" met elkaar te verenigen.
Het lukt niet echt.
Help ?
Heb jij daar last van, als burger?quote:Op woensdag 16 november 2011 15:44 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Het probleem blijft bestaan dat de betreffende ambtenaar religie en staat blijkbaar niet kan scheiden & het verschil tussen kerkelijke en burgerlijke ceremonies niet vat.
Dat is sowieso meer dan onwenselijk.
Je vind dus dat Ambtenaren lak mogen hebben aan de wetquote:Op woensdag 16 november 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, een ambtenaar hoort de wet uit te voeren, niet wat aan te klotenquote:
Open and shut case. Die man is ontslagen toch?quote:Op woensdag 16 november 2011 15:48 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Los nog van het feit dat sommige bijgelovigen blijkbaar geen enkel probleem met liegen hebben - dat vindt hun god kennelijk wel okee.
Weigerambtenaar loog bij sollicitatie
Filosofisch gezien: ja.quote:
Ik vind het meer van belang dat de gemeente zich aan deze wet houdt. Wat de individuele ambtenaar doet, vind ik in deze kwestie minder relevant. Nu tracht jij de kwestie gewichtig te maken door te spreken van een ambtenaar die willens en wetens de wet overtreedt. Wetten zijn er echter in gradaties. Zolang de gemeente gewoon homohuwelijken voltrekt, is er niets aan de hand. Wel is het verstandig om in het vervolg geen weigerambtenaren meer aan te nemen.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je vind dus dat Ambtenaren lak mogen hebben aan de wet
Uiteindelijk. Maar het ondergraaft de stelling dat, als je maar niets doet, dit soort werkweigeraars vanzelf wel uitsterft.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Open and shut case. Die man is ontslagen toch?
http://www.rtl.nl/%28/act(...)weigerambtenaren.xmlquote:Op woensdag 16 november 2011 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het meer van belang dat de gemeente zich aan deze wet houdt.
Je ontwijkt de vraagquote:Op woensdag 16 november 2011 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het meer van belang dat de gemeente zich aan deze wet houdt. Wat de individuele ambtenaar doet, vind ik in deze kwestie minder relevant. Nu tracht jij de kwestie gewichtig te maken door te spreken van een ambtenaar die willens en wetens de wet overtreedt. Wetten zijn er echter in gradaties. Zolang de gemeente gewoon homohuwelijken voltrekt, is er niets aan de hand. Wel is het verstandig om in het vervolg geen weigerambtenaren meer aan te nemen.
Er zijn legio ambtenaren die niet exact doen wat er van ze verlangd wordt. Dat lijkt me eerder een probleem van de organisatie dan van de burger. Mij als burger gaat het erom dat het eindproduct nog steeds geleverd wordt, en nergens blijkt uit dat de huidige situatie dat verhindert.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, een ambtenaar hoort de wet uit te voeren, niet wat aan te kloten
Dat keur ik toch ook nergens goed?quote:Op woensdag 16 november 2011 16:05 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/act(...)weigerambtenaren.xml?
Het is een principe kwestie.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Er zijn legio ambtenaren die niet exact doen wat er van ze verlangd wordt. Dat lijkt me eerder een probleem van de organisatie dan van de burger. Mij als burger gaat het erom dat het eindproduct nog steeds geleverd wordt, en nergens blijkt uit dat de huidige situatie dat verhindert.
Ik voel mij als burger wel onderworpen aan de willekeur van de ambtenaren, die gewoon mij als tweederangs burger kunnen zien en daar niet alleen mee wegkomen, maar ook nog eens zich gedekt zien door de overheid.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Er zijn legio ambtenaren die niet exact doen wat er van ze verlangd wordt. Dat lijkt me eerder een probleem van de organisatie dan van de burger. Mij als burger gaat het erom dat het eindproduct nog steeds geleverd wordt, en nergens blijkt uit dat de huidige situatie dat verhindert.
Maar dat is enkel omdat deze kwestie zichtbaar is; vermoedelijk zijn er talloze min of meer vergelijkbare situaties die pragmatisch afgehandeld worden en waar geen haan naar kraait.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is een principe kwestie.
De overheid toont zich niet echt betrouwbaar, kijk ook maar naar het wegpesten van het paartje uit Leidse Rijn, waar de overheid ook niet correct handelde.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar dat is enkel omdat deze kwestie zichtbaar is; vermoedelijk zijn er talloze min of meer vergelijkbare situaties die pragmatisch afgehandeld worden en waar geen haan naar kraait.
Misschien zijn er wel meer ambtenaren die op je neerkijken, of jouw vergunningsaanvraag niet afhandelen omdat ze zich daar niet prettig bij voelen. Als dat binnen de organisatie blijft, en de organisatie er niet door wordt verhinderd, heeft dat verder geen enkel effect op de belevenis van de burger.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik voel mij als burger wel onderworpen aan de willekeur van de ambtenaren, die gewoon mij als tweederangs burger kunnen zien en daar niet alleen mee wegkomen, maar ook nog eens zich gedekt zien door de overheid.
Moeten Negers ook maar achterin de bus?
ja, lul maar lekker om het principe heen...quote:Op woensdag 16 november 2011 15:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat in dit geval het gaat om personen die een geloof aanhangen waar homoseksualiteit wordt gezien als een zonde.
Ik kan me best voorstellen dat zij niet mee willen werken aan een relatie die in hun ogen een zonde is.
Het voorbeeld van je bus heeft niks te maken met het tot stand brengen van het homohuwelijk.
Ja en?quote:Op woensdag 16 november 2011 16:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar dat is enkel omdat deze kwestie zichtbaar is; vermoedelijk zijn er talloze min of meer vergelijkbare situaties die pragmatisch afgehandeld worden en waar geen haan naar kraait.
Nee, dat doe ik niet. Dat doe jij juist met je belachelijke vergelijking.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, lul maar lekker om het principe heen...
En dat is ook niet in de haak,quote:Op woensdag 16 november 2011 16:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Misschien zijn er wel meer ambtenaren die op je neerkijken, of jouw vergunningsaanvraag niet afhandelen omdat ze zich daar niet prettig bij voelen. Als dat binnen de organisatie blijft, en de organisatie er niet door wordt verhinderd, heeft dat verder geen enkel effect op de belevenis van de burger.
Dat doe je wel. Principe is dat de ene ambtenaar wel een dienst mag weigeren omdat hij hier vanuit zijn geloof bezwaar tegen heeft en de andere niet. Daar ga je niet op in. Ik weet ook wel waarom niet; je hebt geen poot om op te staan. Of het een belachelijke vergelijking is doet totaal niet ter zake.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Dat doe jij juist met je belachelijke vergelijking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |