Die volg ik ookquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:28 schreef golfer het volgende:
Misschien dat je hier Het grote stoofpottentopic #5 of in 1 van de delen daarvoor nog wel wat recepten en inspiratie vinden kunt?
Hangt er van af hoe oud je Oma is/was.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:31 schreef Stokstaart het volgende:
Die volg ik ook, heerlijke schotels. Maar ik zoek echt het traditionele recept voor (nostalgiemodus- on
) 'oma's' draadjesvlees.
Volgens mij was dat toch alleen boterzacht vlees zonder zaken als knoflook of tomaat?
De mijne is doodquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Hangt er van af hoe oud je Oma is/was.
Die van mij was uit 1897 en had een ander recept dan de Oma's van mijn leeftijd..
Ik volg hetzelfde recept, maar dan wel met een theelepeltje sambal erbijquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:36 schreef ondeugend het volgende:
Ik doe altijd heel simpel
inwrijven met zout en peper,
grove stukken ui, tomaat en laurier er bij en een klein beetje water.
En dan een uurtje of 3 op het kleinste pitje op een stoofplaatje.
Kind kan de was doen... en lekker!
Hoeveel water gebruik je dan? En hoeveel azijn ongeveer?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:36 schreef ondeugend het volgende:
grove stukken ui, tomaat en laurierblad er bij en een klein beetje water.
Beetje azijn kan ook en of nog andere dingen zoals kruidnagel
Zoveel water dat het niet droogsuddert, je moet af en toe wel even checken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:40 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hoeveel water gebruik je dan? En hoeveel azijn ongeveer?
Verhoudingen zijn natuurlijk cruciaal...
Ipv azijn dan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:46 schreef golfer het volgende:
En vooral niet een flinke scheut rode wijn vergeten.
Mijn gruwelijk lekkere sukade-stoofvlees van afgelopen weekend heb ik 2 middagen (ruim 6 uur) laten pruttelen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 01:56 schreef RobinOok het volgende:
En echt wel langer dan 3 uur, uurtje of 7 minstens.
Robin heb jij het recept van hoe jij het maakt of zou maken?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 01:56 schreef RobinOok het volgende:
Volgens mij moeten ze echt wel onderstaan hoor.
En ik zou geen water maar bouillon gebruiken.
En echt wel langer dan 3 uur, uurtje of 7 minstens.
En een dun laagje mosterd tijdens het sudderen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:48 schreef jefjef het volgende:
eene tip van mijn oma was ook enkele brokken ontbijtkoek mee laten sudderen tot het is op gelost. Maakt een heerlijke dikke jus
]quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:29 schreef Erasmo het volgende:
Het begint allemaal met mooi doorregen vlees, bv. een sucadelap hoort er niet zo uit te zien:
[ afbeelding ]
Maar zo:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 16:52 schreef Bladergroen het volgende:
Eventueel kun je je nog aansluiten bij het draadjesvleesgenootschap.
Ik doe het ook zo maar ipv tomaat doe ik er nog wat knoflook bij.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:36 schreef ondeugend het volgende:
grove stukken ui, tomaat en laurierblad er bij en een klein beetje water.
Beetje azijn kan ook en of nog andere dingen zoals kruidnagel
Nog liever zoquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:29 schreef Erasmo het volgende:
Het begint allemaal met mooi doorregen vlees, bv. een sucadelap hoort er niet zo uit te zien:
[ afbeelding ]
Maar zo:
[ afbeelding ]
Zó extreem dooraderd zie je het toch maar zelden.. En volgens mij is iets minder evengoed zeeeeeer lekker mals (drinkbaar haastquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog liever zo
[ afbeelding ]
Ja, had het daar gisteren nog met een slager over, ik vertelde hem dat ik dit soort varkensvlees bij de Hanos haal. Hij wist heel goed waarom, maar zei ook, als hij dat in de toonbank legt hij het niet verkoopt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat klinkt goed!!Jammer dat dat soort vlees niet wat gemakkelijker verkrijgbaar is, zou dat best een keer willen proberen
Wat uiteraard ook weer heel logisch is ja..quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, had het daar gisteren nog met een slager over, ik vertelde hem dat ik dit soort varkensvlees bij de Hanos haal. Hij wist heel goed waarom, maar zei ook, als hij dat in de toonbank legt hij het niet verkoopt.
Ik rij eens in de twee maanden bij de hanos voorbij en koop dan een partij livar, iberico en amerikaanse en ierse ribeye en prime rib.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wat uiteraard ook weer heel logisch is ja..![]()
Gelukkig heb ik nu een goed bio-adres die echt wel heel goed vlees verkoopt hier in de regio, maar Oldenzaal ligt nu ook weer niet écht op de route voor me, dus voor de dagelijkse dingen blijf ik afhankelijk van de dorpsslager en supermarkt hier vrees ik..
Dat is best een idee.. we hebben tegenwoordig een kvk nummer immersquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik rij eens in de twee maanden bij de hanos voorbij en koop dan een partij livar, iberico en amerikaanse en ierse ribeye en prime rib.
Heerlijk maar ontzettend lastig te vinden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog liever zo
[ afbeelding ]
Waar woon je ongeveer? Wellicht dat ik wat in de buurt weetquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wat uiteraard ook weer heel logisch is ja..![]()
Gelukkig heb ik nu een goed bio-adres die echt wel heel goed vlees verkoopt hier in de regio, maar Oldenzaal ligt nu ook weer niet écht op de route voor me, dus voor de dagelijkse dingen blijf ik afhankelijk van de dorpsslager en supermarkt hier vrees ik..
Vlak bij Almelooooooquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Heerlijk maar ontzettend lastig te vinden.
[..]
Waar woon je ongeveer? Wellicht dat ik wat in de buurt weet
Is het geen mogelijkheid 15 kilo te halen en dat in de vriezert te doen?quote:
Nou.. mijn vriezer is niet zo groot en de hond heeft ook al een deel in beslag genomen (althans, zijn verse vlees wat hij eet dan dusquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:13 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Is het geen mogelijkheid 15 kilo te halen en dat in de vriezert te doen?
Ik weet sowieso wel een goede varkensboer die bezorgrondes doet in Twente.
Braden is niet goed, zo langzaam mogelijk bruin laten worden (volgens mijn oma)quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:01 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Mijn receptje:
Het vlees braden in flink wat boter, zout/peper erbij, even nog laten bakken. Dan (flink veel) knoflook, uitje, paprikaatje, champignon erbij, weer even bakken, dan kruidnagel en laurier erbij, omscheppen, dan rode wijn en water erbij en lekker een uurtje of 6/7 laten sudderen.Meestal zet ik het de avond ervoor al op, uurtje of twee, gas uit en laten staan. de volgende ochtend gelijk aanzetten en 's avonds lekker smullen(lekker met rijst of met puree en rode kool)
Wow! Zo prachtig gemarmerd heb ik nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog liever zo
[ afbeelding ]
De A&P Had vaak prachtig vlees maar die zijn weg. Weet zeker dat dit soort vlees er ook in NL is maar dat het verwerkt wordt in gehakt ofzo.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:19 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Wow! Zo prachtig gemarmerd heb ik nog nooit gezien.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De A&P Had vaak prachtig vlees maar die zijn weg. Weet zeker dat dit soort vlees er ook in NL is maar dat het verwerkt wordt in gehakt ofzo.
C1000 was toch A&P?quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer zulke mooie sukadelappen gezien, bij de C1000 nog wel.
Wat heb ik aan een webshop in deze, kan het vlees niet zien als ik het koop.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:42 schreef Sorella het volgende:
http://www.meerdanvlees.nl/index.php nog een webshop
De mooiste stukken koe, dus goed gemarmerd en met voldoende vet, gaan naar Zuid Europa heb ik eens bij De Wilde keuken(? of was het de Keuringsdienst?) gezienquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De A&P Had vaak prachtig vlees maar die zijn weg. Weet zeker dat dit soort vlees er ook in NL is maar dat het verwerkt wordt in gehakt ofzo.
In gehakt! Wat doodzonde...quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echt! Wat zonde... Maarja, nederlanders willen geloof ik graag mager vlees.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
De mooiste stukken koe, dus goed gemarmerd en met voldoende vet, gaan naar Zuid Europa heb ik eens bij De Wilde keuken(? of was het de Keuringsdienst?) gezien![]()
Prachtige beelden gefilmd in een abattoir, het leek wel een soort dans.. kan het fragment niet vinden helaas..
Ik vond het vooral zo mooi gefilmdquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:54 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Echt! Wat zonde... Maarja, nederlanders willen geloof ik graag mager vlees.
Thanks voor de link, net aangeklikt, even kijken. Vind het wel interessant!
Haha, dat kijk ik dus regelmatig, juist omdat ze dit soort vragen stellen. Pas hadden ze een aflevering over doperwten vs tuinerwten enz. Wat ik helemaal grappig vond omdat ik enkele dagen daarvoor bij de AH stond om diepvriesdoperwten te kopen. Ik zag echter alleen maar tuinerwten liggen. Tja, het ziet eruit als een doperwt, ik heb het idee dat het smaakt als een doperwt, dan neem ik maar tuinerwten dacht ik toen nog. Toen kwam in die aflevering aan het licht dat het maar een vaag gedoe is met dat onderscheid tuinerwt-doperwtquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:54 schreef Isegrim het volgende:
Ik lees het al, jij moet vaker Keuringsdienst van Waarde kijken.Van dat hertenvlees lijkt me een goeie kijkersvraag.
Tuinerwtjes zijn stiekem net ff wat lekkerder, want malser, maar eigenlijk is het allemaal één pot natquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:57 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Haha, dat kijk ik dus regelmatig, juist omdat ze dit soort vragen stellen. Pas hadden ze een aflevering over doperwten vs tuinerwten enz. Wat ik helemaal grappig vond omdat ik enkele dagen daarvoor bij de AH stond om diepvriesdoperwten te kopen. Ik zag echter alleen maar tuinerwten liggen. Tja, het ziet eruit als een doperwt, ik heb het idee dat het smaakt als een doperwt, dan neem ik maar tuinerwten dacht ik toen nog. Toen kwam in die aflevering aan het licht dat het maar een vaag gedoe is met dat onderscheid tuinerwt-doperwt
Mijn kat krijgt soms ook vers vlees, en ook in niet-vers voer zit natuurlijk vlees (al is dat maar 7%, wat de reden is dat ik het niet koop. Dat, en mijn kat moet van dat natvoer standaard kotsen. T beestje heeft smaakquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:55 schreef Sunnythesun het volgende:
HondenvoerDaar wordt ook veel restvlees naar toe gebracht. Mijn hond krijgt kvv (kant en klaar versvlees). Dat zijn organen, stukken spiervlees, kraakbeen, wat vermalen bot van eigenlijk alle dieren die geslacht worden behalve varken, verpakt in een rol van 1kg voor in de vriezer. Dus ik vermoed dat ook wild in dit soort rollen terecht komt. Ik weet iig dat het merk wat mijn hond krijgt een versie 'lam' heeft, maar ook 'eend'.
Mja, dat kwam toen ook nog aan het licht, dat er weer producenten zijn die velderwten als doperwt verkopen. Enfin.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tuinerwtjes zijn stiekem net ff wat lekkerder, want malser, maar eigenlijk is het allemaal één pot natAlleen kapucijners (of velderwtjes) zijn echt een andere soort.. Maar het verschil is nog steeds niet echt groot.
Jup, al lees ik net op de site van Carnibest dat er alleen 'vee' in zit.. Kan nog even niets vinden over restvlees van wild..quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:59 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Mijn kat krijgt soms ook vers vlees, en ook in niet-vers voer zit natuurlijk vlees (al is dat maar 7%, wat de reden is dat ik het niet koop. Dat, en mijn kat moet van dat natvoer standaard kotsen. T beestje heeft smaak). Ook in snacks zoals kroketten en frikadellen zal eea verwerkt worden natuurlijk, evenals in bep. veevoeder.
Dan raad ik je aan om die aflevering te kijken, het enige verschil is de grootte.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:59 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tuinerwtjes zijn stiekem net ff wat lekkerder, want malser, maar eigenlijk is het allemaal één pot natAlleen kapucijners (of velderwtjes) zijn echt een andere soort.. Maar het verschil is nog steeds niet echt groot.
Daarom neem ik gewoon tuinerwtjes uit de diepvries als ik doperwten wil en een pot velderwtjes als ik kapucijners nodig hebquote:Op zondag 16 oktober 2011 11:00 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Mja, dat kwam toen ook nog aan het licht, dat er weer producenten zijn die velderwten als doperwt verkopen. Enfin.
Ja, dat was meen ik wel een beetje de conclusie ja (ik heb niet alles even goed gevolgd van die aflevering, was intussen wat anders aan het doen)quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dan raad ik je aan om die aflevering te kijken, het enige verschil is de grootte.
En de kleur, en de kleur van de peul. Ik heb gekekenquote:Op zondag 16 oktober 2011 11:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dan raad ik je aan om die aflevering te kijken, het enige verschil is de grootte.
Ze zitten in dezelfde peul hoorquote:Op zondag 16 oktober 2011 11:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
En de kleur, en de kleur van de peul. Ik heb gekeken![]()
Grotere erwtjes zijn vaak iets minder mals, vandaar dat ik het onderscheid maak..
Volgens mij liet de bioloog 2 verschillende peulen zien, 1 Kapucijner/velderwt (die was rood en de erwtjes gelig) en 1 doperwt/tuinerwt (die was geel en de erwt groen)quote:
Dat herinner ik met ook.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Volgens mij liet de bioloog 2 verschillende peulen zien, 1 Kapucijner/velderwt (die was rood en de erwtjes gelig) en 1 doperwt/tuinerwt (die was geel en de erwt groen)Maar misschien heb ik dat dan verkeerd onthouden?
Bij de Aldi in duitsland ( ze hebben er twee, Nord en Süd, blauwe en oranje aldis) hebben ze in de diepvries hertenpoulet liggen, vlees om te stoven. Voor de Hertenpeper dus.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:52 schreef cinnamon_M het volgende:
.
Ik vraag het me trouwens helemaal af van bijv. hertenvlees: daar zie je alleen de biefstukjes van liggen, soms wat wildstoof met hert. Wat gebeurt er met de rest? Ik zie iig nooit hertengehakt liggen, wat doen ze er dan mee?
Gekeken, en nu wil ik koeienvlees. Gaan we potverdorie al het vlees met vet exporteren, om al het magere en smakeloze vlees in de supermarkten te leggen. Idioot zeg.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:54 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Echt! Wat zonde... Maarja, nederlanders willen geloof ik graag mager vlees.
Thanks voor de link, net aangeklikt, even kijken. Vind het wel interessant!
Hmm waar kun je meer info vinden daarover? Zie het zo niet staan op de site. En ik woon er redelijk in de buurt, dus wil daar best eens voor langsgaan.quote:Op zondag 16 oktober 2011 11:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Bij het Park Hoge Veluwe kan je ieder jaar in het seizoen wild krijgen van de dieren die ze schieten ivm de wildstand. Moet je wel snel bij zijn geloof ik..
Hey dat is raar ja, heb het voorheen wel op hun site gezien, maar sinds die vernieuwd is staat het er niet meer op. Misschien even naar het parkbeheer bellen. Wellicht komt het wat later in het seizoen nog..quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:09 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Hmm waar kun je meer info vinden daarover? Zie het zo niet staan op de site. En ik woon er redelijk in de buurt, dus wil daar best eens voor langsgaan.
Ook een optie..quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:10 schreef Isegrim het volgende:
http://www.wildbraad.nl/paginas/pagina.php?id=3
quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:42 schreef Sorella het volgende:
http://www.meerdanvlees.nl/index.php nog een webshop
Hmm, bedacht ik me idd ook al, even bellen. Enquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:53 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hey dat is raar ja, heb het voorheen wel op hun site gezien, maar sinds die vernieuwd is staat het er niet meer op. Misschien even naar het parkbeheer bellen. Wellicht komt het wat later in het seizoen nog..
Dat is ook een goede! Thanksquote:Op zondag 16 oktober 2011 13:10 schreef Isegrim het volgende:
http://www.wildbraad.nl/paginas/pagina.php?id=3
OMFG. Dat méén je toch niet! Hoe haal je het nou in je hoofd om dat op je site te zetten. Serieus, dat is een beetje als een schoenmaker die op zijn site afgetrapte schoenen zet. Triest zeg.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:13 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Troep, zou echt nooit bij een website kopen waar ze zulk vlees op de site zetten. Babaren.
oh dearquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:13 schreef SpermaDonor het volgende:
1 tot 1,5 pakje Croma laten smelten in de pan
1,5 is bij 1 kg dan hèquote:
Cromaquote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:04 schreef Isegrim het volgende:
Boodschap is niet duidelijk, Piet!
BOTER! Geen Croma.
En in de aanbieding een dag nadat ik het kochtquote:
Waarom zou je in geharde palmolie willen bakken als het ook in zoiets moois als boter kan?quote:
Dank je wel, deze ga ik zeker eens proberenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 03:24 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar ik doe dat dus echt vrijwel nooit als mijn grootmoeder hoor. Dat is meer Piet's afdeling.
Of wacht, nee, toch wel, kijk! Net echt he? Met nep-decoratief-rozemarijn-plukje bovenop! :-)
[ link | afbeelding ]
Gestoofde Runderriblap
Dit is dus op zich geen vaststaand recept. Maar gewoon een paar richtlijnen, wat mijn moeder mij altijd al leerde: je runderlappen echt goed heet aanbraden, echt langer dan je denkt tot ze echt goed bruin gebakken (gecaramelliseerd) zijn. En oja,natuurlijk had je ze dan eerst goed gezouten.
Ander richtlijn is dus: alles onder water. Maar ja, water zou ik niet meer gebruiken, te grote kans dat het allemaal flauw wordt, dus gebruik bouillon. Blokje mag.
Nog een richtlijn: nooit koud water erbij gooien, dan schrikt het vlees en wordt het taai. Dus je bouillon of wijn eerst opwarmen. Magnetron is handig.
En dan maakt het dus allemaal niet zoveel uit. Wat ik hierboven deed was:
Riblap (sucade kan ook) zouten en flink aanbraden. Dan gesneden ui erbij, knoflookje, 15 peperkorrels, 1 steranijsje (altijd goed om de vleessmaak te accentueren), 3 stukjes foelie, 1 gedroogd klein chilipepertje, beetje verse of gedroogde tijm, beetje rozemarijn en een laurierblaadje. Dat allemaal eventjes meebakken, hoeft niet lang. Dan opgewarmde wijn erbij (300ml of zo) en opgewarmde bouillon (in dit geval van een shii-take bouillonblokje). Of alleen een van die twee. En een eetlepeltje sherry- of wijnazijn doet het ook altijd goed. Aan de kook brengen en meteen zacht zetten, het liefst op warmhoudplaatje, beste tegen de 90C aan en dat dan uurtje of 6.
(Bovenstaande riblappen heb ik 19 uur op "low" gesudderd in mijn slowcooker, maar ja, overdrijven is ook een vak)
Weet je, als je nu nog weer kon proeven hoe het echt bij je oma smaakte zou het vast en zeker tegen vallen. Net zoals alles wat je in je jeugd geweldig lekker vond nu tegenvalt. Toch?
Daarom moet je niet bang zijn wat moderne aanpassingen te doen. Vinnik. Wijn, pepertje,bouillon, van die dingen. Ik vond het in ieder geval reuze ouderwets, maar superlekker smaken.
Geklaarde boter.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:29 schreef Stokstaart het volgende:
Bakken doe je in de roomboter toch Piet?
Geklaarde boter is beter nog, of niervet, ganzenvet, spekvet, ook heel mooi en lekkerquote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:29 schreef Stokstaart het volgende:
Bakken doe je in de roomboter toch Piet?
Jep, wij zijn er ook helemaal gek opquote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:39 schreef Isegrim het volgende:
Ohhh dat is zo lekker, varkens'kontjes' zoals de uitbater van ons favoriete Portugese restaurantje altijd zei (restaurantje bestaat niet meer).
Oh oh, zo koud erbij? Dat worden taaie lappen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:23 schreef Erasmo het volgende:
aangezet in boter en daarna afgeblust met een flesje bokbier
Wel voorverwarmd natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:55 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh oh, zo koud erbij? Dat worden taaie lappen.
Onzinquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:55 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh oh, zo koud erbij? Dat worden taaie lappen.
Sorryquote:
Ha, die heb ik ook gisteren gekochtquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:21 schreef Erasmo het volgende:
De sucadelappen bij de Jumbo zagen er verrassend acceptabel uit:
[ afbeelding ]
Ik braad het als er geen braadpan is ook gewoon in de koekenpan aan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:18 schreef k_i_m het volgende:
n00b vraag. Is het nou de bedoeling dat je in een koekenpan aanbraadt, en dan overhevelt naar de grotere pan, of moet je gelijk in de grote pan aanbakken?
.
.
.
ik heb nog nooit succesvol draadjesvlees gemaakt.
Slagers zijn, net als bakkers, geen koks.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:28 schreef Isegrim het volgende:
Ja, slagers zijn ook niet meer wat ze geweest zijn...
Veel erger is het als je als slager echt verstand hebt van vlees en Nederlanders als klant die alleen maar mager willen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:33 schreef Isegrim het volgende:
Neuh, maar ze behoren wel verstand van vlees te hebben en dat hebben ze meestal ook niet meer.
Ja jaquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:42 schreef Isegrim het volgende:
Ook weer waar...
KVW over 'mager' spek gezien?
1 kg rundsvlees (deel 3 of 4 uit dit plaatje, maar ik heb deel 7 uit dit plaatje gebruikt)quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:30 schreef Sorella het volgende:
Ik ken geen zweeds of deens of noors of wat voor taal het ook mag zijn (ik gok op zweeds) maar het ziet er wel lekker uit.
Vertaling aub
Daarom geklaarde boter of reuzel/ganzenvet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:39 schreef Truffelvarken het volgende:
Aansluitend op mijn vorige bericht.
Ik gebruik nooit roomboter om te braden. Roomboter verbrand te snel als het te heet wordt.
Dus voor mij gewone lekkere braadboter met een flinke scheut plantenolie, die combinatie kan veel meer hitte verdragen, het vlees in een passende braadpan heet dichtschroeien, wat knoflook erbij een schep sambal en de bovenkant insmeren met mosterd.
Heerlijk.
Je kunt het beter langzaam garen op een wat lagere temperatuur.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:12 schreef Kimbell het volgende:
Ik laat mijn stoofvees altijd sudderen in de oven, in een ovenschaal met deksel op ca. 110 graden. Gaat zo nooit te hard en wordt heerlijk mals.
Nou doe je ons toch echt tekort hoor! De foto die jij post is van (Hollandse) biefstuk. Die snijden wij in omdat het gros van onze klanten dat graag zo wil. Maar wij zouden dit vlees niet aanraden voor draadjesvlees! Daarvoor kun je veel beter borstlapquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:13 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Troep, zou echt nooit bij een website kopen waar ze zulk vlees op de site zetten. Babaren.
Truffelvarken doet er 5 dagen over om stoofvlees te maken waar wij er één dag/1,5 dag over doen. Wij laten het uren staan. Hij een uurtje en dan iedere dag een uurtje. Ondertussen eet hij de jus bij z'n aardappeltjes.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:49 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap geen hout van dat verhaal van Truffelvarken.
Eet je het vlees nog wel op? Of eet je een week lang jus?
Leuk dat er een reactie komt op de opmerkingen! Maar de kritiekpunten waren m.n.: te mager vlees - en inderdaad, gemangelde biefstuk. Ik begrijp dat klanten dat willen (of eigenlijk begrijp ik daar helemaal niets van), maar dat kun je toch niet over je hart verkrijgen als je van goed vlees houdt?quote:Op maandag 14 november 2011 16:12 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Nou doe je ons toch echt tekort hoor! De foto die jij post is van (Hollandse) biefstuk. Die snijden wij in omdat het gros van onze klanten dat graag zo wil. Maar wij zouden dit vlees niet aanraden voor draadjesvlees! Daarvoor kun je veel beter borstlap [ afbeelding ] of bloemstuk [ afbeelding ] gebruiken!
We zagen ook een opmerking voorbij komen in deze topic dat het moeilijk is om vlees op internet te bestellen omdat je het niet ziet voor je het koopt. Klopt. Zien is geloven. Daarom hebben wij de regel "Niet goed? Geld terug!" We hebben er alle begrip voor dat ons verkoopargument "We zijn van huis uit horecaleverancier en hebben dus eerste keus op de markt" niks betekent zolang je het niet een keer geprobeerd hebt. Vandaar.
't Is maar net wat je met je vlees wilt. Gemarmerd kan ook maar voor draadjesvlees raden we dat niet aan. Toch gemarmerd? Misschien is riblap een optie?quote:Op maandag 14 november 2011 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een graatmager vlees, het meer dan vlees is duidelijk geen verstand van koken.
Dat wat er aan vet aan zit, zit op de verkeerde plaats, die riblap is nauwelijks gemarmerd.quote:Op maandag 14 november 2011 16:34 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
't Is maar net wat je met je vlees wilt. Gemarmerd kan ook maar voor draadjesvlees raden we dat niet aan. Toch gemarmerd? Misschien is riblap een optie? [ afbeelding ] of black angus sukade? [ afbeelding ] Aan ons zal het niet liggen, je kunt het zo gek niet bedenken, wij hebben het in huis.
Heb daar geen moeite mee als hij/zij gewoon inhoudelijk over het vlees post in een topic waar het inhoudelijk over vleeskwaliteit gaat. Maar dan ook niet jammeren als je out of depth bent.quote:Op maandag 14 november 2011 16:35 schreef golfer het volgende:
Leuk spam-accountje ervoor aangemaakt door meerdanvlees?
Waarom niet?quote:Op maandag 14 november 2011 16:34 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
't Is maar net wat je met je vlees wilt. Gemarmerd kan ook maar voor draadjesvlees raden we dat niet aan. Toch gemarmerd? Misschien is riblap een optie?
Omdat ze geen verstand hebben van koken.quote:
Ik moet weer eens langs de Spaanse speciaalzaak in Rotterdam Zuid.. Die verkoopt de wat vettere snijrestjes van Iberico gevacumeerd in plakjes van een centimeter dik. Heerlijk om blokjes van te snijden en je aardappeltjes in op te bakken.quote:Op maandag 14 november 2011 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen Iberico bij meerdanvlees, geen Livar bij meerdanvlees
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |