Jep, wij zijn er ook helemaal gek opquote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:39 schreef Isegrim het volgende:
Ohhh dat is zo lekker, varkens'kontjes' zoals de uitbater van ons favoriete Portugese restaurantje altijd zei (restaurantje bestaat niet meer).
Oh oh, zo koud erbij? Dat worden taaie lappen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 15:23 schreef Erasmo het volgende:
aangezet in boter en daarna afgeblust met een flesje bokbier
Wel voorverwarmd natuurlijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:55 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh oh, zo koud erbij? Dat worden taaie lappen.
Onzinquote:Op donderdag 20 oktober 2011 16:55 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh oh, zo koud erbij? Dat worden taaie lappen.
Sorryquote:
Ha, die heb ik ook gisteren gekochtquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:21 schreef Erasmo het volgende:
De sucadelappen bij de Jumbo zagen er verrassend acceptabel uit:
[ afbeelding ]
Ik braad het als er geen braadpan is ook gewoon in de koekenpan aan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:18 schreef k_i_m het volgende:
n00b vraag. Is het nou de bedoeling dat je in een koekenpan aanbraadt, en dan overhevelt naar de grotere pan, of moet je gelijk in de grote pan aanbakken?
.
.
.
ik heb nog nooit succesvol draadjesvlees gemaakt.
Slagers zijn, net als bakkers, geen koks.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:28 schreef Isegrim het volgende:
Ja, slagers zijn ook niet meer wat ze geweest zijn...
Veel erger is het als je als slager echt verstand hebt van vlees en Nederlanders als klant die alleen maar mager willen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:33 schreef Isegrim het volgende:
Neuh, maar ze behoren wel verstand van vlees te hebben en dat hebben ze meestal ook niet meer.
Ja jaquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:42 schreef Isegrim het volgende:
Ook weer waar...
KVW over 'mager' spek gezien?
1 kg rundsvlees (deel 3 of 4 uit dit plaatje, maar ik heb deel 7 uit dit plaatje gebruikt)quote:Op zondag 23 oktober 2011 22:30 schreef Sorella het volgende:
Ik ken geen zweeds of deens of noors of wat voor taal het ook mag zijn (ik gok op zweeds) maar het ziet er wel lekker uit.
Vertaling aub
Daarom geklaarde boter of reuzel/ganzenvet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:39 schreef Truffelvarken het volgende:
Aansluitend op mijn vorige bericht.
Ik gebruik nooit roomboter om te braden. Roomboter verbrand te snel als het te heet wordt.
Dus voor mij gewone lekkere braadboter met een flinke scheut plantenolie, die combinatie kan veel meer hitte verdragen, het vlees in een passende braadpan heet dichtschroeien, wat knoflook erbij een schep sambal en de bovenkant insmeren met mosterd.
Heerlijk.
Je kunt het beter langzaam garen op een wat lagere temperatuur.quote:Op woensdag 2 november 2011 16:12 schreef Kimbell het volgende:
Ik laat mijn stoofvees altijd sudderen in de oven, in een ovenschaal met deksel op ca. 110 graden. Gaat zo nooit te hard en wordt heerlijk mals.
Nou doe je ons toch echt tekort hoor! De foto die jij post is van (Hollandse) biefstuk. Die snijden wij in omdat het gros van onze klanten dat graag zo wil. Maar wij zouden dit vlees niet aanraden voor draadjesvlees! Daarvoor kun je veel beter borstlapquote:Op zondag 16 oktober 2011 14:13 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Troep, zou echt nooit bij een website kopen waar ze zulk vlees op de site zetten. Babaren.
Truffelvarken doet er 5 dagen over om stoofvlees te maken waar wij er één dag/1,5 dag over doen. Wij laten het uren staan. Hij een uurtje en dan iedere dag een uurtje. Ondertussen eet hij de jus bij z'n aardappeltjes.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:49 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap geen hout van dat verhaal van Truffelvarken.
Eet je het vlees nog wel op? Of eet je een week lang jus?
Leuk dat er een reactie komt op de opmerkingen! Maar de kritiekpunten waren m.n.: te mager vlees - en inderdaad, gemangelde biefstuk. Ik begrijp dat klanten dat willen (of eigenlijk begrijp ik daar helemaal niets van), maar dat kun je toch niet over je hart verkrijgen als je van goed vlees houdt?quote:Op maandag 14 november 2011 16:12 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Nou doe je ons toch echt tekort hoor! De foto die jij post is van (Hollandse) biefstuk. Die snijden wij in omdat het gros van onze klanten dat graag zo wil. Maar wij zouden dit vlees niet aanraden voor draadjesvlees! Daarvoor kun je veel beter borstlap [ afbeelding ] of bloemstuk [ afbeelding ] gebruiken!
We zagen ook een opmerking voorbij komen in deze topic dat het moeilijk is om vlees op internet te bestellen omdat je het niet ziet voor je het koopt. Klopt. Zien is geloven. Daarom hebben wij de regel "Niet goed? Geld terug!" We hebben er alle begrip voor dat ons verkoopargument "We zijn van huis uit horecaleverancier en hebben dus eerste keus op de markt" niks betekent zolang je het niet een keer geprobeerd hebt. Vandaar.
't Is maar net wat je met je vlees wilt. Gemarmerd kan ook maar voor draadjesvlees raden we dat niet aan. Toch gemarmerd? Misschien is riblap een optie?quote:Op maandag 14 november 2011 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een graatmager vlees, het meer dan vlees is duidelijk geen verstand van koken.
Dat wat er aan vet aan zit, zit op de verkeerde plaats, die riblap is nauwelijks gemarmerd.quote:Op maandag 14 november 2011 16:34 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
't Is maar net wat je met je vlees wilt. Gemarmerd kan ook maar voor draadjesvlees raden we dat niet aan. Toch gemarmerd? Misschien is riblap een optie? [ afbeelding ] of black angus sukade? [ afbeelding ] Aan ons zal het niet liggen, je kunt het zo gek niet bedenken, wij hebben het in huis.
Heb daar geen moeite mee als hij/zij gewoon inhoudelijk over het vlees post in een topic waar het inhoudelijk over vleeskwaliteit gaat. Maar dan ook niet jammeren als je out of depth bent.quote:Op maandag 14 november 2011 16:35 schreef golfer het volgende:
Leuk spam-accountje ervoor aangemaakt door meerdanvlees?
Waarom niet?quote:Op maandag 14 november 2011 16:34 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
't Is maar net wat je met je vlees wilt. Gemarmerd kan ook maar voor draadjesvlees raden we dat niet aan. Toch gemarmerd? Misschien is riblap een optie?
Omdat ze geen verstand hebben van koken.quote:
Ik moet weer eens langs de Spaanse speciaalzaak in Rotterdam Zuid.. Die verkoopt de wat vettere snijrestjes van Iberico gevacumeerd in plakjes van een centimeter dik. Heerlijk om blokjes van te snijden en je aardappeltjes in op te bakken.quote:Op maandag 14 november 2011 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen Iberico bij meerdanvlees, geen Livar bij meerdanvlees
Mangelen en insnijden is natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Wij snijden biefstuk in omdat dat de malsheid ten goede komt tijdens het snelle verhitten. En dat is nou precies wat je met een biefstuk hoort te doen. Met ander vlees, zoals biefstuk van de haas of, zoals waar deze topic over gaat, draadjesvlees, is dat natuurlijk niet aan de orde. Vlees kan ook worden geprikt (met honderden naaldjes de vezel verbrijzelen) en gespoten (na het prikken speciale vloeistof toevoegen die het vleesvocht vasthoudt tijdens het verhitten). Bedoel je dat met mangelen? Dat doen wij principieel niet. Maar het antwoord op je vraag is: Ja, als je je biefstuk niet ingesneden wilt hebben, dan kan dat. Gewoon een mededelinkje bij je bestelling is genoeg.quote:Op maandag 14 november 2011 16:29 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Leuk dat er een reactie komt op de opmerkingen! Maar de kritiekpunten waren m.n.: te mager vlees - en inderdaad, gemangelde biefstuk. Ik begrijp dat klanten dat willen (of eigenlijk begrijp ik daar helemaal niets van), maar dat kun je toch niet over je hart verkrijgen als je van goed vlees houdt?
Verkopen jullie dan ook biefstuk die nķet is ingesneden, voor de klanten die dat willen?
(tevens twijfel ik over de kwaliteit van de biefstuk als deze ingesneden is, dat doet me vermoeden dat het vlees eigenlijk niet goed genoeg is, wat verbloemd wordt door het in te snijden)
Berenklem bij Golfer voor de deur plaatsen...quote:Op maandag 14 november 2011 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel Jodenhaas
http://meerdanvlees.nl/index.php?target=products&product_id=493
Dat is de ham, bij de hanos verkopen ze ook gewoon het rauwe varkensvlees, schouder die zo gemarmerd is dat ie bijna 50% vet is, goddelijk lekker als braadstuk, of wangetjes, smullen!quote:Op maandag 14 november 2011 16:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik moet weer eens langs de Spaanse speciaalzaak in Rotterdam Zuid.. Die verkoopt de wat vettere snijrestjes van Iberico gevacumeerd in plakjes van een centimeter dik. Heerlijk om blokjes van te snijden en je aardappeltjes in op te bakken.
Duidelijk geen verstand van vlees.quote:Op maandag 14 november 2011 16:54 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Mangelen en insnijden is natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Wij snijden biefstuk in omdat dat de malsheid ten goede komt tijdens het snelle verhitten. En dat is nou precies wat je met een biefstuk hoort te doen. Met ander vlees, zoals biefstuk van de haas of, zoals waar deze topic over gaat, draadjesvlees, is dat natuurlijk niet aan de orde. Vlees kan ook worden geprikt (met honderden naaldjes de vezel verbrijzelen) en gespoten (na het prikken speciale vloeistof toevoegen die het vleesvocht vasthoudt tijdens het verhitten). Bedoel je dat met mangelen? Dat doen wij principieel niet. Maar het antwoord op je vraag is: Ja, als je je biefstuk niet ingesneden wilt hebben, dan kan dat. Gewoon een mededelinkje bij je bestelling is genoeg.
Nogmaals, de bestemming van het vlees bepaalt de keuze van de snit. Je kunt je niks ergers bedenken dan het verkeerde vlees kiezen voor een gerecht. Moet het snel dichtschroeien? Dat is een soort vlees. Moet het lang stoven? Dat is een heel ander soort vlees. Mot het een krote of lange draad hebben? Moet het gemarmerd zijn? En dan heb ik het nog geeneens over de verschillende rassen! Zo is sukade van Europees rund typisch stoofvlees, terwijl sukade van Black Angus, behalve gesudderd, ook gewoon om en om gebakken kan worden. Wij proberen in de produktomschrijvingen zo duidelijk mogelijk aan te geven wat wat is, ook omdat we weten dat de meeste consumenten vaak geeneens op de hoogte zijn van alle mogelijkheden. En dan kan ook niet, met het beperkte assortiment dat de supermarkten aanbieden. Goede slagers kunnen wel aangeven waar wat voor bestemd is, maar die hebben dan vaak weer de handicap dat ze zeldzame stukken vlees niet op voorraad nemen omdat ze bang zijn dat ze ermee blijven zitten. Bij twijfel kun je ons ook een E-mail sturen, en dan krijg je zo snel mogelijk een eerlijk, deskundig advies.
Met insnijden bereik je volgens mij alleen droog vlees dat te gaar (taai) wordt. En waarom zou je dat doen? Als mensen hun biefstuk willen verkrachten, kunnen ze dat thuis ook zelf doen?quote:Op maandag 14 november 2011 16:54 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Mangelen en insnijden is natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Wij snijden biefstuk in omdat dat de malsheid ten goede komt tijdens het snelle verhitten. En dat is nou precies wat je met een biefstuk hoort te doen.
Dat insnijden doe je om bieflappen met lijkstijfheid er nog in kauwbaar te makenquote:Op maandag 14 november 2011 16:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Met insnijden bereik je volgens mij alleen droog vlees dat te gaar (taai) wordt. En waarom zou je dat doen? Als mensen hun biefstuk willen verkrachten, kunnen ze dat thuis ook zelf doen?
Meer dan vlees, antwoord je hier nog op?quote:Op maandag 14 november 2011 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
@meerdanvlees, hoe lang hangt jullie vlees af, en is dat in plastic of droog?
Klopt. Wel Durocquote:Op maandag 14 november 2011 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen Iberico bij meerdanvlees, geen Livar bij meerdanvlees
KVK is voldoende, zeg dat je de kok van het bedrijfsrestaurant bent.quote:Op maandag 14 november 2011 17:14 schreef Isegrim het volgende:
Moet je om bij de Hanos te kunnen kopen een horecabedrijf hebben of is een KvK-nummer voldoende?
Wel jammer dat er in R'dam geen Hanos is.
Ik kan je nauwelijks bijhouden!quote:Op maandag 14 november 2011 17:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer dan vlees, antwoord je hier nog op?
Auw, nee, hij verkoopt ook kaas en andere zaken.quote:Op maandag 14 november 2011 17:15 schreef Fogel het volgende:
Ik vraag me af wat er meer dan vlees is in de producten? Spuit je ze vol met onder andere water en zout om het gewicht omhoog te krijgen?
Het bedrijfsrestaurant van mijn eenmanszaak.quote:Op maandag 14 november 2011 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
KVK is voldoende, zeg dat je de kok van het bedrijfsrestaurant bent.
Dat is mij te kort, net zoals je vlees te mager is.quote:Op maandag 14 november 2011 17:16 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Ik kan je nauwelijks bijhouden!We hebben voor de horeca op dit moment beide concepten beschikbaar: Dry Aged en Wet aged. De eerste variant is aan de lucht gerijpt. De tweede in vacuüm. Voor de site zijn we voorlopig beperkt tot Wet aged. Rundvlees zoals rib-eye, T-bone en entrecote rijpt 21 dagen voordat het verwerkt en geportioneerd wordt. Voor Dry-Aged zijn we nog aan het bekijken hoe dat voor de detailhandel het beste aan te pakken is. Voorlopig leveren we alleen horeca in hele stukken van een kilo of 5. De zogeheten Dry Aged ribroast. Deze rijpt bij de klant nog minstens 2 weken door in een speciaal door ons ontwikkelde showcase-koelkast die de temperatuur en vochtigeheidsgraad streng bewaakt.
Ok, mooi, dat scheelt! Had de site nog niet bekeken.quote:Op maandag 14 november 2011 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Auw, nee, hij verkoopt ook kaas en andere zaken.
Hey, ik sta dagelijks te koken voor het voltallige personeel van onze bedrijvenquote:Op maandag 14 november 2011 17:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het bedrijfsrestaurant van mijn eenmanszaak.![]()
![]()
Zo gemarmerd gaan we al snel richting Wagyu (ook wel Kobe-vlees genoemd). De marmering ontstaat door streng gecontroleerde voeding en regelmatige massage (met de hand!). De snit is niet voor draadjesvlees, daar zijn we uit. De marmering heeft echter ook met de snit te maken. Een staartstuk of bloemstuk van Wagyu gaat er niet zo uitzien. Afgezien van het feit dat er een behoorlijk prijskaartje aanzit. De topic was draadjesvlees. Voor ons is dat stoofvlees dat na lange, middelhoge verhitting letterlijk in draadjes uit elkaar valt. Vlees waar je bijvoorbeeld Ropa Vieja, een beroemd Cubaans gerecht mee maakt. Heerlijk spul.quote:Op maandag 14 november 2011 17:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is mij te kort, net zoals je vlees te mager is.
Dit zoek ik
[ afbeelding ]
Ik twijfel er echt aan waar je de onzin vandaan haalt.quote:Op maandag 14 november 2011 17:26 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Zo gemarmerd gaan we al snel richting Wagyu (ook wel Kobe-vlees genoemd). De marmering ontstaat door streng gecontroleerde voeding en regelmatige massage (met de hand!). De snit is niet voor draadjesvlees, daar zijn we uit. De marmering heeft echter ook met de snit te maken. Een staartstuk of bloemstuk van Wagyu gaat er niet zo uitzien. Afgezien van het feit dat er een behoorlijk prijskaartje aanzit. De topic was draadjesvlees. Voor ons is dat stoofvlees dat na lange, middelhoge verhitting letterlijk in draadjes uit elkaar valt. Vlees waar je bijvoorbeeld Ropa Vieja, een beroemd Cubaans gerecht mee maakt. Heerlijk spul. [ afbeelding ]
Ok, dat is dan een kwestie van benaming. Draadjesvlees en stoofvlees is voor ons niet helemaal hetzelfde. Spammen was niet de bedoeling. We werden aangehaald met een afbeelding van vlees dat per definitie niet geschikt is. Dat wilden we even rechtzetten. Verder moet iedereen natuurlijk doen wat ie wil en koken wat ie lekker vindt. Persoonlijk vind ik slow cooking een heerlijke bezigheid. Hoe slower, hoe beter. Ik laat, tot ergernis van mijn familieleden, mijn stoofpotten het liefst een hele nacht opstaan. Kalfswang, in rode wijn en fond, met een mooi rijk bouquet, op 80 graden, een uurtje of 8...zalig gewoon.quote:Op maandag 14 november 2011 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik twijfel er echt aan waar je de onzin vandaan haalt.
Ten eerste kan ook een hollandse koe zo gemarmerd zijn, de A&P had regelmatig zulk gemarmerde sucadelappen. Goed draadjesvlees hoeft niet in draden uit elkaar te vallen, het mag ook best structuur houden, als de brokken maar mals zijn, sappig en smakelijk.
Ik wil gemarmerd vlees omdat daar een betere smaak en structuur aan zit. Als je hier alleen maar zelfpromotie wilt bedrijven is dat trouwens gezien als Spam, en dan wordt je account snel gewist.
Je vertelde net dat dat je geen gemarmerd vlees aanraad voor stoofvlees, waarom niet? Omdat je het niet kan leveren voor een normale prijs?
Nog even wat de smaak en structuur betreft: Vet is een vermaarde smaakbooster, dat klopt. Dat geldt vooral voor snel verwarmd vlees. Maar vlees dat veel in beweging is geweest (bijvoordel het staartstuk of de wang) heeft een veel sterkere vleessmaak dan bijvoorbeeld zo'n rib-eye. Rib-eye zonder vet zou nauwelijk te eten zijn. Staartstuk, goed gegaard op de juiste temperatuur laat zijn smaakstoffen langzaam los. De bite hangt af van de garing en, in sommige recepten, de marinade. Zuren en alcohol zijn meesters in het afbreken van de structuur van vlees waardoor malsheid ontstaat. Neem maar Maastrichts zuurvlees of allerlei Franse recepten met bier of wijn. Ik vind lang gegaard vlees heerlijk. Lang gegaard vet vind ik minder smakelijk. Neem bijvoorbeeld een ossobuco. Als je die maakt van runderschenkel gaat die al snel te sterk smaken. Daarom raden wij daarvoor kalfsschenkel aan. Maar het blijft een kwestie van smaak.quote:Op maandag 14 november 2011 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik twijfel er echt aan waar je de onzin vandaan haalt.
Ten eerste kan ook een hollandse koe zo gemarmerd zijn, de A&P had regelmatig zulk gemarmerde sucadelappen. Goed draadjesvlees hoeft niet in draden uit elkaar te vallen, het mag ook best structuur houden, als de brokken maar mals zijn, sappig en smakelijk.
Ik wil gemarmerd vlees omdat daar een betere smaak en structuur aan zit. Als je hier alleen maar zelfpromotie wilt bedrijven is dat trouwens gezien als Spam, en dan wordt je account snel gewist.
Je vertelde net dat dat je geen gemarmerd vlees aanraad voor stoofvlees, waarom niet? Omdat je het niet kan leveren voor een normale prijs?
Je hebt de kletskoeken ook al gevonden zag ik.quote:Op maandag 14 november 2011 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Auw, nee, hij verkoopt ook kaas en andere zaken.
Daarom zei ik ook, ik snap niet waar hij die onzin vandaan haaltquote:Op maandag 14 november 2011 18:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je hebt de kletskoeken ook al gevonden zag ik.
Overigens...als er termen langskomen als "streng bewaakt"...dan hebben het hier wel over een ingestudeerd tekstje. Dat is wel een beetje jammer.
Even voor de duidelijkheid voordat ik reageer: niemand hier was van plan een biefstuk te gaan stoven, de meeste mensen die hier zitten hebben wel redelijk verstand van vlees. Iemand die op jullie site keek kwam het tegen en postte het omdat hij het er slecht uit vond zien.quote:Op maandag 14 november 2011 16:54 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Mangelen en insnijden is natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Wij snijden biefstuk in omdat dat de malsheid ten goede komt tijdens het snelle verhitten. En dat is nou precies wat je met een biefstuk hoort te doen. Met ander vlees, zoals biefstuk van de haas of, zoals waar deze topic over gaat, draadjesvlees, is dat natuurlijk niet aan de orde. Vlees kan ook worden geprikt (met honderden naaldjes de vezel verbrijzelen) en gespoten (na het prikken speciale vloeistof toevoegen die het vleesvocht vasthoudt tijdens het verhitten). Bedoel je dat met mangelen? Dat doen wij principieel niet. Maar het antwoord op je vraag is: Ja, als je je biefstuk niet ingesneden wilt hebben, dan kan dat. Gewoon een mededelinkje bij je bestelling is genoeg.
Nogmaals, de bestemming van het vlees bepaalt de keuze van de snit. Je kunt je niks ergers bedenken dan het verkeerde vlees kiezen voor een gerecht. Moet het snel dichtschroeien? Dat is een soort vlees. Moet het lang stoven? Dat is een heel ander soort vlees. Mot het een krote of lange draad hebben? Moet het gemarmerd zijn? En dan heb ik het nog geeneens over de verschillende rassen! Zo is sukade van Europees rund typisch stoofvlees, terwijl sukade van Black Angus, behalve gesudderd, ook gewoon om en om gebakken kan worden. Wij proberen in de produktomschrijvingen zo duidelijk mogelijk aan te geven wat wat is, ook omdat we weten dat de meeste consumenten vaak geeneens op de hoogte zijn van alle mogelijkheden. En dan kan ook niet, met het beperkte assortiment dat de supermarkten aanbieden. Goede slagers kunnen wel aangeven waar wat voor bestemd is, maar die hebben dan vaak weer de handicap dat ze zeldzame stukken vlees niet op voorraad nemen omdat ze bang zijn dat ze ermee blijven zitten. Bij twijfel kun je ons ook een E-mail sturen, en dan krijg je zo snel mogelijk een eerlijk, deskundig advies.
Gaat op deze manier goed komenquote:Op dinsdag 15 november 2011 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat vocht erbij en verder sudderen
Als je het uitzet, wikkel er een theedoek of twee omheen en zet hem in een stoel ofzo met een deken of dekbed er omheen, dat isoleert en de hitte die er in zit stooft het vlees gratis verderquote:Op dinsdag 15 november 2011 11:50 schreef Boca_Raton het volgende:
Update: ze zijn minder taai, worden zachter. Maar mén, ik heb ze al vanaf een uur of 7 opstaan. Moet straks weg, dus gaat het gas uit, vanavond verder.
Had je ze in een deken gewikkeld?quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, van vijf tot zeven alsnog gesudderd. Ze waren (bijna) goed. 't Had nog malser kunnen zijn, maar het heeft toch gesmaakt.
Nee, durf ik echt niet. Gewoon op 't gas laten staan.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had je ze in een deken gewikkeld?
Niet durven?quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:32 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, durf ik echt niet. Gewoon op 't gas laten staan.
Dichtschroeien kan niet. Het enige wat er gebeurt is dat er een kortsje ontstaat met daarin smaakstoffen, that's all. het is uitgebreid bewezen dat langzaam gegaard vlees minder vocht verliest.quote:Op maandag 14 november 2011 16:54 schreef meerdanvlees het volgende:
[..]
Zo...hoe ziet het eruit? Hoe ruikt het?quote:Op donderdag 17 november 2011 01:15 schreef TN-FR het volgende:
Heb vorige week maandag zuurvlees gemaakt en dat staat nu al meer dan een week afgedenkt in de koelkast. Kan ik dat nog eten?
je kunt het wel eten, maar je weet niet of je er dan ziek van wordt. Normaal voor dit soort gerechten is 3 dagen gekoeld bewaren maximaal. afhankelijk of jouw zuurvlees echt zuur is zou het wel kunnen, helaas zou je minstens de pH en wateractiviteit moeten meten om er iets zinnigs over te zeggen, ik ga er van uit dat je dit niet kunt.quote:Op donderdag 17 november 2011 01:15 schreef TN-FR het volgende:
Heb vorige week maandag zuurvlees gemaakt en dat staat nu al meer dan een week afgedenkt in de koelkast. Kan ik dat nog eten?
Johquote:Op donderdag 17 november 2011 08:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
je kunt het wel eten, maar je weet niet of je er dan ziek van wordt.
Het is iet zo alsof ik er daarna iets onzinnigs over zeg ofzo. De pH en Aw zijn de meest bepalende factoren voor wel of geen bederf bij de meeste voedingsmiddelen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |