Harvard levert anders aardig kwaliteit naar mijn weten,.. Sowieso worden privé scholen in het algemeen hoog aangeschreven.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:17 schreef Basp1 het volgende:
Maar waarom komt deze drs alleen aankakken met HBO's privatiseren, dan kunnen we ook de uni's en de vmbo en ander opleidingen privatiseren.![]()
En leuk dat er uit 1 onderzoek naar voren komt dat opleidingen niet al hun geld aan directe opleidings kosten besteden. De ironie hiervan is dan dat dit onderzoek ook door de opleiding gefinancierd is geweest.![]()
Sinds dat we marktwerking bij opleidingen geintroduceerd hebben zijn de opleidingen juist minder kwaliteit gaan afleveren omdat er afgrekend wordt op afgeleverde afgestudeerden dus zoveel mogelijk mensen moeten door de opleiding gesleept worden. Een opleiding zou juist op het niveau afgerekend moeten worden maar dat is waarschijnlijk te moeilijk meetbaar voor de kortzichtige marktwerking roeptoeteraars.
Welk bedrijf gaat mij opscholen van een HBO Bachelor naar advocaat, terwijl Pieter-Paul van Oudgeld'um een volledige studie Rechtgeleerdheid heeft afgerond op de Private Universiteit van Groningen?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:17 schreef Illiberal het volgende:
Je zou ook opgeleid kunnen worden door een bedrijf. Bijvoorbeeld een 2-jarige opleiding tot Software Engineer voor havisten en dan vervolgens bij dat bedrijf gaan werken (een contract voor 3 jaar, ik noem maar wat). Strenge selectie aan de poort, de mensen met talent kunnen wel binnen 2 jaar een software engineer worden.
Ja en dan meteen een geheel enkelzijdig opgeleide persoon krijgen liever nog wel wat meer tijd aan de opleidingen van personen besteden ipv helemaal beroepsgedeformeerde idioten te kweken.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:17 schreef Illiberal het volgende:
Je zou ook opgeleid kunnen worden door een bedrijf. Bijvoorbeeld een 2-jarige opleiding tot Software Engineer voor havisten en dan vervolgens bij dat bedrijf gaan werken (een contract voor 3 jaar, ik noem maar wat). Strenge selectie aan de poort, de mensen met talent kunnen wel binnen 2 jaar een software engineer worden.
Rechtenstudenten en advocaten creëren geen economische waarde. Die moeten alleen Big Government naar hun hand zetten voor Big Business.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Welk bedrijf gaat mij opscholen van een HBO Bachelor naar advocaat, terwijl Pieter-Paul van Oudgeld'um een volledige studie Rechtgeleerdheid heeft afgerond op de Private Universiteit van Groningen?
Bij wijze van.
Euhm, wat doet een vakgerichte HBO-opleiding?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en dan meteen een geheel enkelzijdig opgeleide persoon krijgen liever nog wel wat meer tijd aan de opleidingen van personen besteden ipv helemaal beroepsgedeformeerde idioten te kweken.
Klopt. En toch zou ik graag een jurist willen worden. En nu?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:22 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Rechtenstudenten en advocaten creëren geen economische waarde. Die moeten alleen Big Government naar hun hand zetten voor Big Business.
Scheelt weer, er is een teveel aan juristen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Klopt. En toch zou ik graag een jurist willen worden. En nu?
Jouw probleem is niet relevant, als we producenten willen in een productie-economie, moeten we mensen opleiden om knutselaars te worden. We hebben dus engineers, technici, wetenschappers nodig en minder politici, advocaten en economen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Klopt. En toch zou ik graag een jurist willen worden. En nu?
En dat krijg je dan. Kunnen je ouders niet een private school betalen moet je naar community college en schilder worden. Capaciteit wordt niet gebruikt en over 25 jaar heb je het kaste-systeem weerquote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:28 schreef Illiberal het volgende:
Ik zou dus graag willen dat je geen jurist wordt, maar dat je iets gaat doen. Knutselen! Economische waarde creëren! Dingen maken, ideeën verzinnen!
We hebben geen juristen nodig. We hebben meer schilders en timmermannen nodig.
Als je het niet kan betalen dan kun je geld lenen bij een private bank die jou inschat op je potentie. Een bank zal een risico-analyse doen. Kredietwaardigheid heb je middels je intellect en je capaciteit en je handelsgeschiedenis. Een stel law consultancy firms kunnen ook een fund opzetten voor mensen met potentie. Heb je geen potentie? Dan kun je beter iets anders zoeken!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:30 schreef Renesite het volgende:
[..]
En dat krijg je dan. Kunnen je ouders niet een private school betalen moet je naar community college en schilder worden. Capaciteit wordt niet gebruikt en over 25 jaar heb je het kaste-systeem weer!
Een goeie joh. Geef de banken nog meer macht, nee onderwijs hoort bij de overheid te liggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:33 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Als je het niet kan betalen dan kun je geld lenen bij een private bank die jou inschat op je potentie. Een bank zal een risico-analyse doen. Kredietwaardigheid heb je middels je intellect en je capaciteit en je handelsgeschiedenis. Een stel law consultancy firms kunnen ook een fund opzetten voor mensen met potentie. Heb je geen potentie? Dan kun je beter iets anders zoeken!
Sociaal leen-systeemquote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Een goeie joh. Geef de banken nog meer macht, nee onderwijs hoort bij de overheid te liggen.
Waarom? Wat is er mis met banken? Hoe ga jij economisch groeien zonder krediet?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Een goeie joh. Geef de banken nog meer macht, nee onderwijs hoort bij de overheid te liggen.
Je bedoelt meer aan de private sector over te laten?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:42 schreef Renesite het volgende:
Je gaat de economie steunen door meer in de private sector te pompen?
Over laten, sure. Maar de kosten/baten blíjven in de private sector.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:42 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Je bedoelt meer aan de private sector over te laten?
Jij hebt helemaal niks te zeggen over het onderwijs. Je hebt geen eens van het hoger onderwijs genoten.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Nu ga je op de man spelen, maar het kan zo best zo zijn dat betyar meer economische waarde creëert dan universitair opgeleide mensen!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:45 schreef mlg het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal niks te zeggen over het onderwijs. Je hebt geen eens van het hoger onderwijs genoten.
Wat er mis is met de banken? De laatste 3 jaar op de maan rondgewandeld of zo? Ze kunnen nog geen fatsoenlijk advies geven over een hypotheek op basis van een inkomen.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:40 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Waarom? Wat is er mis met banken? Hoe ga jij economisch groeien zonder krediet?
Dat kan zo wezen, maar het is hondsbrutaal om voor anderen te bepalen. Het hoger onderwijs moet geen recht zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:47 schreef Illiberal het volgende:
[..]
Nu ga je op de man spelen, maar het kan zo best zo zijn dat betyar meer economische waarde creëert dan universitair opgeleide mensen!
Dat heet "too big too fail", de institiutionalisering van de bail-out economie waardoor perverse incentieven geintroduceerd worden met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:48 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat er mis is met de banken? De laatste 3 jaar op de maan rondgewandeld of zo? Ze kunnen nog geen fatsoenlijk advies geven over een hypotheek op basis van een inkomen.
Hoe ik economisch groei? Door te werken.
Omdat hij later geld oplevert voor de samenleving?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:45 schreef Kandijfijn het volgende:
Rene, kan jij mij uitleggen waarom het rechtvaardig is dat iemand voor jouw studie moet betalen? En voor je eventuele studie vertraging?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |