shoot!quote:
Nee want Randi ontwerpt testen om hun te laten falen.. althans volgens de logica van vele believers.quote:Gewoon aan Randi's challenge meedoen en een miljoen krijgen, snel verdiend.
Ik ken die twee idd niet, heb het ook niet gelezen. Ben te druk met hier reageren nl.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:46 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Nee, want die had Peter Popoff ook.
En Kurt Trampler ook, als je de moeite had genomen om dat stukje even te lezen.
Als je met je eigen ogen iets ziet gebeuren, heb je dan nog wetenschappelijk onderzoek nodig?quote:Als objectief wetenschappelijk onderzoek aantoont dat er daadwerkelijk wat gebeurt.
Maakt niet uit, het criterium was wetenschappelijk, of het er nu een of meer zijn boeit niet.quote:Als je de hele wetenschappelijke wereld wilt omschrijven met "die ene wetenschapper"...
Wederom renault = suzuki want auto.quote:Wederom, dat gebeurde ook bij bv. Peter Popoff en Kurt Trampler.
Okee, maar dat gaat dan wel per pm want dat is persoonlijk.quote:Vertel eens wat meer over die persoon met die verwenen tumor, vertrouwde die enkel op The Reconnection en niet op conventionele medische behandelingen ?
Ik wil graag wat meer informatie voor ik een mening vorm dus het zou fijn zijn als je er wat meer over kon vertellen.
Leuk, maar ook daar geldt dat een renault geen suzuki is. Ik heb Hans K nog nooit iemand zien genezen van een aandoening, en dat is waar het hier om gaat.quote:Precies, ik heb zelf gezien dat een zekere Hans K. een meisje in 2en zaagde, en honderden met mij. We can't all be wrong.
En ik heb Eric Pearl nog nooit een meisje in 2en zien zagen. Je bent echt een koning in het missen van het punt he ? Dat 400 man beweren dat ze iets hebben zien gebeuren betekent niet zo veel. 400 man dachten dat er een meisje in 2en werd gezaagd. Denk jij dat er echt een meisje in 2en is gezaagd ?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
Leuk, maar ook daar geldt dat een renault geen suzuki is. Ik heb Hans K nog nooit iemand zien genezen van een aandoening, en dat is waar het hier om gaat.
eeh ja!!!! most definately!!!!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je met je eigen ogen iets ziet gebeuren, heb je dan nog wetenschappelijk onderzoek nodig?
Ik moest grinnikenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:57 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
En ik heb Eric Pearl nog nooit een meisje in 2en zien zagen. Je bent echt een koning in het missen van het punt he ?
Goed. Maar we praten niet over een genezing, we praten over duizenden. Dan lijkt me de statistiek toch zeker ook wel van belang.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:51 schreef Michielos het volgende:
Je snapt mijn punt niet VD.
Anecdotisch bewijs is geen bewijs omdat het simpelweg niet objectief is. Resultaat is geen bewijs van een behandelmethode omdat het aan nog 3000 andere dingen kan liggen. Waar is het wetenschappelijke onderzoek naar deze fenomenale behandelmethode? Op welke , NIET verkoop, site kan ik dit vinden?
ps. ik wil iets WETEN, niet GELOVEN. Vandaar dat ik doorvraag.
We praten niet over duizenden genezingen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Goed. Maar we praten niet over een genezing, we praten over duizenden. Dan lijkt me de statistiek toch zeker ook wel van belang.
Nee, zeker niet. Wat ik wel zeg is dat honderden mensen van hetzelfde getuige waren. En dat is dus al honderden keren gebeurd. Als jij zovele honderdduizenden waarnemingen onder de tafen wil schuiven omdat er geen wetenschappelijk stickertje op zit, tja.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
eeh ja!!!! most definately!!!!
Je zegt dus dat je 100% op je zintuigen kunt vertrouwen om te weten of iets waar is, begrijp ik dat goed?
Je bent me voor. En wat ook zo is. Waaraan genezen? Als je bijvoorbeeld eentje hebt die van kanker is genezen en daarnaast duizenden die een hoofdpijntje weggewerkt hebben, vind ik dat nogal een verschil.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:59 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
We praten niet over duizenden genezingen.
We praten over duizenden claims van genezingen.
Dit verschil is nogal relevant.
Dus als een paar honderd mensen hetzelfde beweren geloof jij het ?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Wat ik wel zeg is dat honderden mensen van hetzelfde getuige waren. En dat is dus al honderden keren gebeurd. Als jij zovele honderdduizenden waarnemingen onder de tafen wil schuiven omdat er geen wetenschappelijk stickertje op zit, tja.
Sorry, maar jij vraagt toch naar een wetenschappelijk oordeel. Krijg je dat ga je lopen bokken.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Wat ik wel zeg is dat honderden mensen van hetzelfde getuige waren. En dat is dus al honderden keren gebeurd. Als jij zovele honderdduizenden waarnemingen onder de tafen wil schuiven omdat er geen wetenschappelijk stickertje op zit, tja.
Dus je zegt dat het is gelogen? Of een genezing is waar, of het is niet waar. Als jij zegt dat duizenden personen onafhankelijk van elkaar gelogen hebben nodig ik je uit om dat aan te tonen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:59 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
We praten niet over duizenden genezingen.
We praten over duizenden claims van genezingen.
Dit verschil is nogal relevant.
Je moet dan ook in de kracht van wolvenshirts geloven. Zat testimonials op te vinden dat het AIDS genas enz.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:01 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Dus als een paar honderd mensen hetzelfde beweren geloof jij het ?
Wacht even, ik ga even een paar leuke dingen opzoeken waar jij dan in moet geloven
Je hebt nog steeds dat stukje over Kurt Trampler niet gelezen he ?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus je zegt dat het is gelogen? Of een genezing is waar, of het is niet waar. Als jij zegt dat duizenden personen onafhankelijk van elkaar gelogen hebben nodig ik je uit om dat aan te tonen.
Als het je alleen om het begrip van de claim gaat, is dat niet boeiend omdat de genezingen plaats hebben gehad. Ik heb ze zelf gezien. Met mij zovele anderen. Dus niks claim, maar uit de eerste hand.
Nou, geen paar honderd. Het gaat om honderden mensen per seminar. En daar zijn er weer honderden van over de hele wereld per jaar. Dus on stage gebeuren dit soort dingen minimaal 10000 keer. En dan heb ik het niet eens over de genezingen die practitioners bij hun patienten bewerkstelligen. Dat is nog eens een veelvoud ervan.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:01 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Dus als een paar honderd mensen hetzelfde beweren geloof jij het ?
Wacht even, ik ga even een paar leuke dingen opzoeken waar jij dan in moet geloven
quote:A Case Study
In 1955, the Institute for Border Areas of Psychology and Mental Hygiene, headed by Professor Hans Bender in Freiburg Germany, conducted a thorough study of a mental healer, Dr. (of political science) Kurt Trampler. This study, while not indicative of any paranormal healing, does give us a good picture of the role which psychological factors can play in the healing process. Trampler was seeking to exculpate himself legally as he had been tried and found guilty of violating the statutes governing medical practice. In light of hundreds of testimonials from his patients, the Board of Health ruled that a research study would be of sociological and medical interest.
Trampler's philosophy and methods are not untypical of psychic healers in general. He stresses the need for the patient to establish a "reconnection with the fundamental source of life." In his view sickness is a "disturbance in man's contact with the higher interrelationships of life." Each treatment session begins with a philosophical discussion of this sort, eloquently delivered in a manner found appealing to an audience of varied backgrounds.
Trampler then "charges" the patient with his own raised hands, held at some distance. He claims that he can feel the streaming of "an impulse which is transmitted to the patient who then, by some so far unexplained process of a spiritual or energetic nature seems to bring about a change for the better." The patient describes his own sensations during this "atunement." He experiences feelings of warmth and cold, a prickling sensation or a sense of a powerful current. To sustain his therapy Trampler gives the patients sheets of aluminum foil which he has first "charged" in his hand and which upon returning home the patients are to lay on the afflicted spots or spread out under their pillows, or even carry constantly on their persons.
Every evening at a certain hour Trampler tunes in on all his patients. In his preliminary lecture, he gives notice of this "remote treatment" and cites examples of its success.
During a six month period, 650 patients treated by TrampIer were examined intensively by a research team before treatment. Follow up studies were conducted on 538 of these individuals. Two thirds of these patients were women. As far as educational, occupational, or family background the patients were representative of the population of the area surrounding Freiburg.
A wide variety of maladies was found in this group. Almost 75% of the patients were chronic cases who had been suffering for more than five years from the conditions which prompted them to see the mental healer. Over half of them were simultaneously undergoing medical treatment-which is something that Dr. Trampler encouraged. They had come to the mental healer because other modes of treatment had failed.
Medical evaluation indicated unexpected, objective improvement in 9% of Dr. Trampler's patients. On the other hand, 61% of Trampler's patients had the subjective experience of permanent or temporary improvement in their condition. In fact, 50% of those patients whose condition had objectively worsened nevertheless declared that they were considerably better, at least temporarily. The subjective improvement of the malady seemed to depend very little on the diagnosis or seriousness of the disease. The results indicated that the subjective improvement was chiefly a function of the attittide which the patients had before treatment by Dr. Trampler. Patients with the highest expectations seemed to respond the most.
Oddly enough, the patients who responded the least to Dr. Trampler's methods were more intelligent, imaginative, and self-confident than those who seemed to benefit the most. The patients who experienced the greatest improvement were, however, more relaxed! In no case was Trampler's treatment found to be objectively harmful to the patient!
Wat een toevalquote:Oddly enough, the patients who responded the least to Dr. Trampler's methods were more intelligent, imaginative, and self-confident than those who seemed to benefit the most
In mijn voorbeeld van die tumoren was er geen sprake van enige medische behandeling. Alleen reconnective healing.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:03 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Ook zowat he, dan heb je van die mensen die behandeld worden voor kanker, en tegelijkertijd naar zo'n swami-nasibami gaan. Als ze dan genezen komt dat natuurlijk door die sterrenwichelaar, niet door de medische behandeling
Weer een vergelijking die niet opgaat, graag bij het onderwerp blijven ipv andere dingen erbij te halen.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
Je moet dan ook in de kracht van wolvenshirts geloven. Zat testimonials op te vinden dat het AIDS genas enz.
Nee ik heb het niet gelezen want a) druk met reageren en b) heb ik niet de behoefte om er allerlei dingen aan de haren bij te slepen die niets met het onderwerp zelf te maken hebben. Zoals ik al zei zijn er zat cowboys in alternatiefland, maar niet iedereen is een cowboy.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:05 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds dat stukje over Kurt Trampler niet gelezen he ?
Honderden mensen die zeggen dat ze genezen zijn. Daadwerkelijk onderzoek wees aan dat er geen sprake was van daadwerkelijke genezing, enkel van mensen die zich beter voelden.
Toch zworen zijn aanhangers bij "honderden genezingen".
Lees dat stukje nou gewoon eens door, komt het je niet allemaal erg bekend voor ?
Zie je ?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nee ik heb het niet gelezen want a) druk met reageren en b) heb ik niet de behoefte om er allerlei dingen aan de haren bij te slepen die niets met het onderwerp zelf te maken hebben. Zoals ik al zei zijn er zat cowboys in alternatiefland, maar niet iedereen is een cowboy.
gast, je reageert zelf zelden tot nooit op wat iemand daadwerkelijk vraagt. Ik vond het daarnaast een goede vergelijking. Het ging om ooggetuigen en anekdotes. Te meer, te beter. Vele mensen claimen dat wolvenshirts hun van AIDS genas en het hun libido vergroot. Dat moet dus waar zijn. Het zullen namelijk heus niet allemaal leugens zijn, toch?quote:Weer een vergelijking die niet opgaat, graag bij het onderwerp blijven ipv andere dingen erbij te halen.
Dat bedoelde ik ook met mijn vorige post dat hij zelden tot nooit inhoudelijk reageert op andermans post. Ik vind het zelf sneu. Dan vraag je inderdaad om iets, dan krijg je daadwerkelijk iets en dan toon je geen enkel respect door het geeneens te lezen ofzo ;') Een paar users hebben echt moeitegedaan voor posts, gezocht, dingen gegoogled e.d. Dat kan toch op zijn minst gelezen worden zonder de schuld aan anderen te geven?quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:12 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Zo laf he, de hele tijd roepen "Nou verklaar dit dan eens !" en vervolgens zeggen "nou ik ga de verklaring niet lezen".
Veelzeggend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |