Wie is "ze" en wat heb ik met hen te maken? Evengoed, waar kan ik zien hoe het is afgelopen met je boterhamonderzoek (ik zie in mobiele weergave niet hoe je kan pm-en dan wel dm-en)?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:20 schreef Ebbao het volgende:
- zucht. vragen ze constant om onderzoek, en als dat er is komt er pas na 50 views een reactie. die ook nog eens nergens over gaat. -
Dat was een ander topic. Pm'en kan via messages.fok.nl en anders pm je me maar als je thuis bent ofzo. Nu weer ontopic.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:43 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Wie is "ze" en wat heb ik met hen te maken? Evengoed, waar kan ik zien hoe het is afgelopen met je boterhamonderzoek (ik zie in mobiele weergave niet hoe je kan pm-en dan wel dm-en)?
Wat bedoel je daarmee? RH is iets heel anders.quote:
Mooie upgrade danquote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mja, RH lijkt verder te gaan alleen energie. Het zou ook licht en informatie in zich dragen, wat daar van waar is weet ik niet. Wel weet ik dat ik met RH veel meer voel dan ik met reiki ooit heb gevoeld. En iedereen die ik ermee behandel zegt dat het heel erg sterk is. En ik heb er resultaten mee behaald die ik met reiki nooit behaald heb
Heb je ook een link naar het betreffende wetenschappelijke onderzoek?quote:
Heb daar ook naar gegoogled, kan er niet aan komen. Iemand enig idee waar deze onderzoeken geregistreerd kunnen zijn?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:06 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Heb je ook een link naar het betreffende wetenschappelijke onderzoek?
De links in de op gaan alleen naar wat biased websites, ik zou het echte onderzoek wel willen lezen.
Om eerlijk te zijn vermoed ik dat ze niet geregistreerd zijn en dat ze een schijn van wetenschappelijkheid fingeren die er niet daadwerkelijk is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Heb daar ook naar gegoogled, kan er niet aan komen. Iemand enig idee waar deze onderzoeken geregistreerd kunnen zijn?
Dit is van hetzelfde laken een pak.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:30 schreef oompaloompa het volgende:
O.A. omdat ze naar what the bleep en the zero point field dingen verwijzen waar ik vroeger redelijk in geloofde totdat ik het onderzoek ben gaan lezen waar de zaken zogenaamd in zouden zijn bewezen en er achter kwam dat er zo ontzettend veel mis was met dat onderzoek dat je het niet meer serieus kon nemen.
Krijg er een beetje een Jomanda-gevoel bij, inclusief patienten op een podium die ongecontroleerde bewegingen maken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:28 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Doug de Vito : http://www.thereconnectio(...)mages/DougDeVito.pdf
"With a very traditional educational background in Chemical Engineering and an MBA in Marketing"
....
"During most of his career, Doug helped to create, “brand” and develop new businesses.".
Vervolgens raakte hij zijn baan kwijt, was een tijd werkeloos, en opeens gelooft hij in "The Reconnection" en verdient hij zijn geld daarmee.
Een marketeer, in geldnood, gaat opeens zijn geld verdienen met een of andere zweverige movement die hij zelf goed kan marketen.
En je voelt geen nattigheid ?
William Tiller en Gary Schwartz zijn trouwens "wetenschappers" met nogal vreemde ideeen, namelijk dat ze geen bewijs voor hun claims hoeven te hebben.
Of zoals andere, echte wetenschappers het noemen : "pseudo-wetenschappers".
Nee hoor. Hij is veel meer geweest dan een marketeer, en van geldnood was bij hem nooit sprake. Vice director van AT&T, Proctor&Gamble, Walt Disney, dan hoef je niet echt te zeuren om een baan lijkt me. Zo iemand kent zoveel mensen dat hij zo weer een andere goede baan heeft, daar hoef je geen believer voor te worden. Trouwens, in die tijd was de reconnection nog helemaal onbekend (sterker nog het had die naam niet eens) en was er nog helemaal geen sprake van een baan daarin. Dat kwam later pas.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:28 schreef J.J.De-Bom het volgende:
Doug de Vito : http://www.thereconnectio(...)mages/DougDeVito.pdf
"With a very traditional educational background in Chemical Engineering and an MBA in Marketing"
....
"During most of his career, Doug helped to create, “brand” and develop new businesses.".
Vervolgens raakte hij zijn baan kwijt, was een tijd werkeloos, en opeens gelooft hij in "The Reconnection" en verdient hij zijn geld daarmee.
Een marketeer, in geldnood, gaat opeens zijn geld verdienen met een of andere zweverige movement die hij zelf goed kan marketen.
En je voelt geen nattigheid ?
Leuk, maar het zijn wel professoren, PhD's, MD's enz. EN ze hebben onderzoeken uitgevoerd aan universiteiten, waaronder die van Stanford. Dit topic gaat dan ook over de artikelen en de resultaten die in die onderzoeken zijn gemeten. Het is wel jammer dat ik met google geen links naar de onderzoeken zelf kan vinden.quote:William Tiller en Gary Schwartz zijn trouwens "wetenschappers" met nogal vreemde ideeen, namelijk dat ze geen bewijs voor hun claims hoeven te hebben.
Of zoals andere, echte wetenschappers het noemen : "pseudo-wetenschappers".
Wel vreemd dat professoren, PhD's en MD's dan hetzelfde meemaken en op dezelfde onderzoeksresultaten stuiten. Je kunt wel vermoeden dat deze onderzoeken niet geregistreerd zijn, maar om daarmee uit te sluiten dat ze er niet zijn gaat natuurlijk te ver. Ik denk dat universiteiten wel degelijk ageren tegen misbruik van hun naam als die onderzoeken niet daadwerkelijk plaatsgevonden zouden hebben. Bovendien dat de database met die onderzoeken van bv Stanford gewoon niet van buiten te benaderen is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vermoed ik dat ze niet geregistreerd zijn en dat ze een schijn van wetenschappelijkheid fingeren die er niet daadwerkelijk is.
O.A. omdat ze naar what the bleep en the zero point field dingen verwijzen waar ik vroeger redelijk in geloofde totdat ik het onderzoek ben gaan lezen waar de zaken zogenaamd in zouden zijn bewezen en er achter kwam dat er zo ontzettend veel mis was met dat onderzoek dat je het niet meer serieus kon nemen.
Hoe sta je tegenover reiki dan? Dit is hetzelfde straatje, maar gaat gewoon nog een stuk verder. Dat er mensen op het podium worden gehaald heeft te maken met demonstratie van het hoe en wat, en de zichtbare effecten ervan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Krijg er een beetje een Jomanda-gevoel bij, inclusief patienten op een podium die ongecontroleerde bewegingen maken.
Maar goed, als het ze helpt, prima toch.
Reiki, ja, zelfde straatje, daarvan denk ik ook dat als het mensen helpt: prima.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoe sta je tegenover reiki dan? Dit is hetzelfde straatje, maar gaat gewoon nog een stuk verder. Dat er mensen op het podium worden gehaald heeft te maken met demonstratie van het hoe en wat, en de zichtbare effecten ervan.
Okee. En als je dan dingen daadwerkelijk ziet gebeuren op het podium? Wat denk je daar dan van?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Reiki, ja, zelfde straatje, daarvan denk ik ook dat als het mensen helpt: prima.
Dan denk ik dat ik net zo onder de indruk zal zijn als iedereen die zoiets meemaakt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Okee. En als je dan dingen daadwerkelijk ziet gebeuren op het podium? Wat denk je daar dan van?
Kom een keer langs op zo'n seminar zou ik zeggenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ik net zo onder de indruk zal zijn als iedereen die zoiets meemaakt.
Nou, wie weet komt het er eens van. Heb altijd al eens willen kijken bij Jomanda. Maar ja, die treedt niet meer op geloof ik.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kom een keer langs op zo'n seminar zou ik zeggen
Al het gepubliceerde peer-reviewed onderzoek kun je als het goed is vinden alleen niet lezen zonder er voor te betalen (wel via een universiteit).quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wel vreemd dat professoren, PhD's en MD's dan hetzelfde meemaken en op dezelfde onderzoeksresultaten stuiten. Je kunt wel vermoeden dat deze onderzoeken niet geregistreerd zijn, maar om daarmee uit te sluiten dat ze er niet zijn gaat natuurlijk te ver. Ik denk dat universiteiten wel degelijk ageren tegen misbruik van hun naam als die onderzoeken niet daadwerkelijk plaatsgevonden zouden hebben. Bovendien dat de database met die onderzoeken van bv Stanford gewoon niet van buiten te benaderen is.
Daarbij heb ik met eigen ogen gezien wat RH voor dingen doet. Lees de OP voor wat voorbeelden.
Tof filmpje, die second sight dingen zijn overigens ook onderdeel van de "zero-point-field" experimenten waar een boel mee mis isquote:Op zondag 16 oktober 2011 10:36 schreef Gray het volgende:
Ik moest bij het lezen van de OP meteen hieraan denken:
http://www.ted.com/talks/(...)oes_brain_magic.html
Het is dus geen magie, maar eerder illusie. Deze man heeft het geleerd, hij weet het brein zodanig te beïnvloeden dat hij reacties kan ontlokken, of die nou bewust of onderbewust zijn.
In dat seminar, waarin we elkaar ook behandeld hebben, hebben we nog een test gedaan. Je weet dat veel mensen hun vingers niet tegen elkaar kunnen krijgen als je een arm van bovenaf en de andere arm van onderaf op de rug legt. We hebben gekeken hoeveel mensen dat niet konden. Daarna gingen we elkaar behandelen. Daarna weer kijken naar hoeveel mensen het nu wel konden. Toename: 60%. Dan zal je zeggen dat er wel meetfouten zullen zijn gemaakt. Er waren echter ook mensen bij waarvan de armen nu een afstand van meer dan 15 cm konden overbruggen. 14% meer.quote:Op zondag 16 oktober 2011 10:36 schreef Gray het volgende:
Ik moest bij het lezen van de OP meteen hieraan denken:
http://www.ted.com/talks/(...)oes_brain_magic.html
Het is dus geen magie, maar eerder illusie. Deze man heeft het geleerd, hij weet het brein zodanig te beïnvloeden dat hij reacties kan ontlokken, of die nou bewust of onderbewust zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |