Waar heb je het nog moeilijk mee dan?quote:
nergens mee. Bewustzijn zit dus ook buiten de hersenen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waar heb je het nog moeilijk mee dan?
Hoe kom je tot die conclusie?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:42 schreef o2011 het volgende:
[..]
nergens mee. Bewustzijn zit dus ook buiten de hersenen.
kijk vooral geen documentaires die je vertellen dat dinosaurussen twee sets hersenen hadden want dat is waarschijnlijk net zo waar als de rest van de docu?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:02 schreef b4kl4p het volgende:
Gisteren kwam ik een documentaire tegen over dinosauriers. Deze hadden twee breinen, een voor het achterlijf en een voor het voorlijf. Ik kan me erg moeilijk voorstellen hoe bewustzijn in dat geval in elkaar zit.
Bedoel je dat je je wel kan voorstellen hoe het bewustzijn in elkaar zit bij dieren met slechts één brein?quote:Ik kan me erg moeilijk voorstellen hoe bewustzijn in dat geval in elkaar zit.
De 2de zin uit de text die ik van jou quote...quote:
Bewustzijn zit dus niet in de hersenen van o2012quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De 2de zin uit de text die ik van jou quote...
Tis wel een suffe om over het hoofd te zien jaquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:57 schreef Dorstlessend het volgende:
[..]
Bewustzijn zit dus niet in de hersenen van o2012
Nouja ik heb in ieder geval het gevoel dat het ergens tussen mijn oren zit. Met twee breinen lijkt me dat lastiger.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:18 schreef Dorstlessend het volgende:
[..]
Bedoel je dat je je wel kan voorstellen hoe het bewustzijn in elkaar zit bij dieren met slechts één brein?
er was geen dinosaurus met 2 breinenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 18:40 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nouja ik heb in ieder geval het gevoel dat het ergens tussen mijn oren zit. Met twee breinen lijkt me dat lastiger.
huh wat bedoel je?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De 2de zin uit de text die ik van jou quote...
Zit je ons nou voor de gek te houden?quote:
Ik snap niet waar je het over hebt. De verschillen zijn toch kwantitatief? Dus waarom dan geen kwantiteit bewustzijn buiten de hersenen? Leg dat nou eens uit.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zit je ons nou voor de gek te houden?Zo moeilijk is het echt niet hoor. Gewoon lezen wat ik schreef en letterlijk die instructie opvolgen.
Nee, die verschillen zijn niet kwantitatief. Heb je dat nou nog steeds niet door?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:59 schreef o2011 het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je het over hebt. De verschillen zijn toch kwantitatief? Dus waarom dan geen kwantiteit bewustzijn buiten de hersenen? Leg dat nou eens uit.
Oh? Dus het verschil tussen 2 configuraties van legoblokken is geen verschil in elementaire deeltjes en fundamentele krachten? Is er soms nog een onzichtbare levenskracht in legoquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee, die verschillen zijn niet kwantitatief. Heb je dat nou nog steeds niet door?Dat lego blokjes voorbeeld leek je wel te snappen, met het punt dat de positie bijvoorbeeld uitmaakt. Dat is geen kwantitatief iets.
De deeltjes en krachten die deel zijn van de configuratie niet nee. Het verschil zit em in wat ze doen. Een verschil in positie is bijv. geen kwantitatief verschil.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:14 schreef o2011 het volgende:
[..]
Oh? Dus het verschil tussen 2 configuraties van legoblokken is geen verschil in elementaire deeltjes en fundamentele krachten? Is er soms nog een onzichtbare levenskracht in lego
Laat ik het nog eens zo proberen. Als je met een blok ijzer begint, kan je daar bijvoorbeeld een braadpan of een zwaard van maken. Wat is volgens jou het kwantitatieve verschil tussen die twee objecten?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:59 schreef o2011 het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je het over hebt. De verschillen zijn toch kwantitatief? Dus waarom dan geen kwantiteit bewustzijn buiten de hersenen? Leg dat nou eens uit.
Dus ze doen wat anders dan de bekende fundamentele krachten?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De deeltjes en krachten die deel zijn van de configuratie niet nee. Het verschil zit em in wat ze doen. Een verschil in positie is bijv. geen kwantitatief verschil.
Zowel de braadpan als het zwaard bestaan gewoon uit deeltjes en krachten (volgens de wetenschap). Het verschil tussen de twee is dus ook een verschil in deeltjes en krachten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Laat ik het nog eens zo proberen. Als je met een blok ijzer begint, kan je daar bijvoorbeeld een braadpan of een zwaard van maken. Wat is volgens jou het kwantitatieve verschil tussen die twee objecten?
Maar wat is nou het kwantitatieve verschil?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:26 schreef o2011 het volgende:
[..]
Zowel de braadpan als het zwaard bestaan gewoon uit deeltjes en krachten (volgens de wetenschap). Het verschil tussen de twee is dus ook een verschil in deeltjes en krachten.
Moet ik die vraag nou echt nog een keer beantwoorden?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:25 schreef o2011 het volgende:
[..]
Dus ze doen wat anders dan de bekende fundamentele krachten?
Wat dan? Eenhoorntjeskracht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |