abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:18:24 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102958263
Ok, nu eens een onderwerp waar ik het eens ben met de PVDA:
quote:
De rijksoverheid moet geen kantoren weghalen uit Drenthe en andere gebieden waar de bevolking krimpt. De PvdA wil dat de plannen hiervoor worden gewijzigd, bleek dinsdag tijdens het wekelijkse vragenuur in de Tweede Kamer.

PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen wees erop dat de plannen om de kantoren van de rijksoverheid te concentreren in dertien steden inhouden dat Drenthe, Flevoland en Zeeland vestigingen van de rijksoverheid verliezen. De Drentse plaatsen Emmen en Assen verliezen hierdoor samen negenhonderd banen. "En dat willen we niet", zei Heijnen.

De PvdA'er wees erop dat de Tweede Kamer eerder heeft uitgesproken dat bij het reorganiseren van de rijksoverheid speciale aandacht moet zijn voor krimpgebieden, zoals Drenthe. Hij wil de kwestie binnenkort opnieuw aan de orde stellen, in een debat met minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA).
PvdA: rijksoverheid niet weg uit Drenthe

Waarom moet de overheid zich juist gaan concentreren in die 12 steden waar het al het allerdrukst is? Om het nog drukker te krijgen? Alle concentratie van bevolking op enkele locaties veroorzaakt extreem veel stress, files, tekort aan woonruimte daar en uiteindelijk criminaliteit.

De enige manier om bevolking meer gespreid te krijgen is om werkgelegenheid ook te spreiden. Juist de rijksoverheid zou hierop in moeten spelen. Pak goed bereikbare steden in krimpregio's en zet juist daar de overheidsgebouwen neer.

Wederom een waanzinnig en totaal idioot plan van Donner.
The End Times are wild
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:22:40 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102958463
Kunnen ze de overheid niet juist concentreren in de krimpgebieden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:23:16 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_102958495
Eens inderdaad.

Donner moet zich overigens eens laten nakijken.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:25:06 #4
pi_102958567
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:23 schreef BasEnAad het volgende:
Eens inderdaad.

Donner moet zich overigens eens laten nakijken.
Hij is niet gek, hij doet het expres.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:26:11 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102958608
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat lijkt me veel logischer. Maar de ambtenaren zelf willen natuurlijk liever in de Randstad wonen dan in Noordoostgroningen.
censuur :O
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:27:43 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102958671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat lijkt me veel logischer. Maar de ambtenaren zelf willen natuurlijk liever in de Randstad wonen dan in Noordoostgroningen.
Is dat wel zo? Zelf zou ik veel liever in een krimpregio wonen (geen files, veel natuur en ruimte, nauwelijks criminaliteit, goedkope huizen) dan in een kernregio. Alleen is er vaak geen werk daar, zeker niet van enig niveau. Juist de Rijksoverheid kan daar verandering in brengen, want hier zijn vaak wel weer interessante functies.
The End Times are wild
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:28:47 #7
136343 BasEnAad
pi_102958726
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij is niet gek, hij doet het expres.
Misschien ben ik inderdaad naief.
pi_102958910
Ik ben het zeer eens met zowel TS als het bericht uit de OP. Ik roep al langere tijd om een actief spreidingsbeleid. Elke dag staan de auto's rijendik in de file, op weg naar de Randstad. Bij grote steden worden gedrochten van woonwijken aangebouwd; Vinex-wijk na Vinex-wijk.

Ondertussen dreigt elders in het land leegstand. Er is bevolkingskrimp, de werkgelegenheid blijft achter, jongeren trekken massaal weg naar de grote stad en de leefbaarheid van gebieden gaat flink achteruit.

Aanpakken die handel. De overheid moet spreiding van werkgelegenheid stimuleren. Beloon bedrijven die zich in krimpgebieden vestigen. Geef ze bijvoorbeeld korting op hun vennootschapsbelasting, of een ander voordeel. Je spreidt op die manier de filedrukte veel beter, je voorkomt leegstand (of forse waardedaling) van woningen. En je voorkomt ook een boel puinhoop in de Randstad: minder fileleed en - door een afnemende vraag - een correctie op de absurd hoge huizenprijzen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:59:19 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102959994
Is dit nu het eerste topic op FOK! waar iedereen, van links tot rechts, zich in kan vinden?
The End Times are wild
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:01:03 #10
pi_102960077
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:59 schreef LXIV het volgende:
Is dit nu het eerste topic op FOK! waar iedereen, van links tot rechts, zich in kan vinden?
Links en rechts bestaan niet. Ouderwetsche verdeel-en-heers-propaganda.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:11:33 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102960511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Links en rechts bestaan niet. Ouderwetsche verdeel-en-heers-propaganda.
Opdinsdag 11 oktober 2011 16:59 schreef LXIV het volgende:
Is dit nu het eerste topic op FOK! waar iedereen, van links rendabel tot rechts onrendabel, zich in kan vinden?
Ok, jij je zin.
The End Times are wild
pi_102960636
Het is PvdA
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:15:38 #13
pi_102960664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok, jij je zin.
Elimineren dan maar?

http://omroep.vara.nl/De-Onrendabelen.5701.0.html
pi_102989589
Ondertussen:

quote:
Inwoneraantal Randstad blijft stijgen
Het aantal inwoners van de Randstad groeit de komende jaren onverminderd door. Tussen 2010 en 2025 groeit de bevolking in de Randstadprovincies met ongeveer 700.000 personen, dat is ongeveer 400.000 huishoudens. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) becijferd, zo is vandaag naar buiten gebracht.

Het inwoneraantal in de Randstadprovincies (Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland) groeit de komende 15 jaar evenveel als de afgelopen 15 jaar, zo verwacht het CBS.

De groei zal vooral te zien zijn in de steden met voorzieningen die 'bovenregionaal' zijn, zoals bijvoorbeeld een universiteit. Amsterdam groeit naar verwachting met ruim 110.000 inwoners. Buiten de Randstad wordt een veel kleinere bevolkingsgroei verwacht, namelijk ongeveer 200.000 mensen de komende 15 jaar. Daarmee ligt de groei de helft lager dan in de afgelopen 15 jaar.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)blijft-stijgen.dhtml

De noodzaak om bij te sturen wordt net de dag groter. De vraag is wanneer er weer eens een regering opstaat die een actief speidingsbeleid inzet. Volgens mij is het kabinet Den Uyl (1973-1977) de laatste geweest die dat deed:

quote:
In 1974 verschijnt de Nota Spreiding van Rijksdiensten. Daarin worden voorlopige plannen gepresenteerd voor het verplaatsen van onder meer het CBS (naar Heerlen), de Inspectie directe belastingen en accijnzen (Kerkrade), het Rijks Inkoop Bureau (Zwolle), de Topografische dienst (Emmen) en de centrale directie van de PTT (Groningen en Leeuwarden). In totaal zouden 6500 arbeidsplaatsen worden verplaatst.
(bron: parlement.com)
pi_102989747
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:18 schreef LXIV het volgende:

Waarom moet de overheid zich juist gaan concentreren in die 12 steden waar het al het allerdrukst is? Om het nog drukker te krijgen? Alle concentratie van bevolking op enkele locaties veroorzaakt extreem veel stress, files, tekort aan woonruimte daar en uiteindelijk criminaliteit.
Ik denk om aan te sluiten bij de feitelijke situatie en de ambitie van de rijksoverheid. Holland maakt de dienst uit, en de rest van het land is een wingebied, een kolonie die je leeg kunt trekken en die ter vermaak van de Hollanders dient.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 10:18:33 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_102989755
Als je nou ook de naam van de partij goed zou schrijven.....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_102990453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als je nou ook de naam van de partij goed zou schrijven.....
Ik stoor me er ook wel eens aan dat mensen PVDA schrijven in plaats van PvdA, maar het logo, met dat lelijke, uit 1925 weggelopen lettertype ziet eruit als PVDA

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2011 10:50:22 ]
pi_102990568
Lekker relevant ook, dat gezeik over de spelling van een partijafkorting...

En wat wil Donner bereiken? Nóg minder werkgelegenheid in die gebieden? Ik geef de PvdA groot gelijk in dezen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_102991795
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik stoor me er ook wel eens aan dat mensen PVDA schrijven in plaats van PvdA, maar het logo, met dat lelijke, uit 1925 weggelopen lettertype ziet eruit als PVDA
In 1925 was er nog geen PvdA
pi_102992046
Concentratie heeft alleen een voordeel in een productie keten zodat je halffabricaat niet 1000 km hoeft te rijden naar de volgende stap. Overheid schuift alleen met papier tegenwoordig dus die hebben dat niet meer nodig sinds het www.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:17:55 #21
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102994854
Ik vind die concentratielocaties een goed plan! Er zijn nu zo'n 130 locaties. Dat is te veel, te duur, te inefficiënt.

Bovendien werken werknemers van vandaag zo'n 2 van de 5 dagen thuis. Dat er dan minder kantoren komen, is logisch.

Dat alleen geconcentreerd wordt in de Randstad, is niet waar. De meeste concentratielocaties liggen buiten de Randstad. Wel zijn de locaties eerlijk verdeeld over de bevolking, want alle belastingbetalers hebben gelijke rechten op deze werkgelegenheid in hun regio. In Drenthe, Friesland en Groningen wonen nu eenmaal minder mensen dan in Noord-Brabant.

Kortom: De gebruikelijk KUL van de PvdA.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:21:25 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102994946
quote:
Die man :')
The truth was in here.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:22:14 #23
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102994971
De concentratielocaties Zwolle, Leeuwarden en Groningen zijn goed bereikbaar vanuit Drenthe. Zeker in tijden waarin mensen 2 (of meer) van de 5 dagen thuiswerken. Als zelfs dit teveel forensen is, dan moet je niet zo afgelegen gaan wonen.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:26:52 #24
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102995111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:59 schreef LXIV het volgende:
Nee dus.
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:33 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het zeer eens met zowel TS als het bericht uit de OP. Ik roep al langere tijd om een actief spreidingsbeleid. Elke dag staan de auto's rijendik in de file, op weg naar de Randstad. Bij grote steden worden gedrochten van woonwijken aangebouwd; Vinex-wijk na Vinex-wijk.

Ondertussen dreigt elders in het land leegstand. Er is bevolkingskrimp, de werkgelegenheid blijft achter, jongeren trekken massaal weg naar de grote stad en de leefbaarheid van gebieden gaat flink achteruit.

Aanpakken die handel. De overheid moet spreiding van werkgelegenheid stimuleren. Beloon bedrijven die zich in krimpgebieden vestigen. Geef ze bijvoorbeeld korting op hun vennootschapsbelasting, of een ander voordeel. Je spreidt op die manier de filedrukte veel beter, je voorkomt leegstand (of forse waardedaling) van woningen. En je voorkomt ook een boel puinhoop in de Randstad: minder fileleed en - door een afnemende vraag - een correctie op de absurd hoge huizenprijzen.
Ik ben voor een spreiding van de concentratielocaties. En dat is precies wat er nu gebeurd.

Waar het de PvdA vooral moeite mee heeft, is dat de overheid efficiënter en compacter wordt. De PvdA is de partij van de logge, inefficiënte overheid, met eindeloze rechtsposities voor ambtenaren.
pi_102995374
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
De concentratielocaties Zwolle, Leeuwarden en Groningen zijn goed bereikbaar vanuit Drenthe. Zeker in tijden waarin mensen 2 (of meer) van de 5 dagen thuiswerken. Als zelfs dit teveel forensen is, dan moet je niet zo afgelegen gaan wonen.
Dat zal voor álle mensen die daar wonen ook een keuze zijn geweest, en zeker voor diegenen die er geboren zijn.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:40:33 #26
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102995565
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat zal voor álle mensen die daar wonen ook een keuze zijn geweest, en zeker voor diegenen die er geboren zijn.
In tijden van thuiswerken heeft iedereen een kantoor aan huis. Maar je moet wel enkele keren in de week je team zien. Dat dat laatste op een centrale locatie gebeurd, lijkt me redelijk.

En dat die concentratielocaties qua verspreiding een beetje de bevolking volgen (dus meer locaties in Noord-Brabant dan in het Noorden), is ook verstandig.

De PvdA heeft gewoon een probleem met het verschijnsel "kleine, efficiënte overheid".

[ Bericht 7% gewijzigd door droom_econoom8 op 12-10-2011 13:43:44 (sneer naar PvdA toegevoegd :-)) ]
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:41:35 #27
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_102995597
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is nu al zo dat de kneusjes bij de overheid gaan werken, laat staan als je je in een uithoek vestigt waar je zelfs voor een brood een half uur in de auto moet zitten. :')

quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Alsof je mensen die hun hele leven in hun geboortedorp blijven wonen binnen je organisatie wilt hebben.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:44:46 #28
136343 BasEnAad
pi_102995709
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:41 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het is nu al zo dat de kneusjes bij de overheid gaan werken, laat staan als je je in een uithoek vestigt waar je zelfs voor een brood een half uur in de auto moet zitten. :')

[..]

Alsof je mensen die hun hele leven in hun geboortedorp blijven wonen binnen je organisatie wilt hebben.
Wat een geblaat zeg.

De overheid heeft ook als taak gebieden leefbaar te houden, overheidstaken in minder bevolkte provincies plaatsen is daarvoor een prima middel, zonder dat dat extra kost.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:47:45 #29
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102995813
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:44 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Wat een geblaat zeg.

De overheid heeft ook als taak gebieden leefbaar te houden, overheidstaken in minder bevolkte provincies plaatsen is daarvoor een prima middel, zonder dat dat extra kost.
Weet je wat duur is: Het handhaven van kantoren in meer dan 130 verschillende plaatsen. Terwijl door thuiswerken steeds minder mensen gebruik maken van kantoren.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:49:17 #30
136343 BasEnAad
pi_102995868
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:47 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Weet je wat duur is: Het handhaven van kantoren in meer dan 130 verschillende plaatsen. Terwijl door thuiswerken steeds minder mensen gebruik maken van kantoren.
Ik zeg niet dat er meer kantoren moeten zijn dan nodig, ik zeg dat het goed is deze kantoren buiten de Randstad te houden.
pi_102995891
Er speelt ook een veiligheidsaspect mee: als alle overheidskantoren in enkele steden zijn geconcentreerd is het veel moeilijker ervoor te zorgen dat de rijksoverheid blijft functioneren bij een grote ramp.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:53:10 #32
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102995991
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:49 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er meer kantoren moeten zijn dan nodig, ik zeg dat het goed is deze kantoren buiten de Randstad te houden.
Daarom staat het grootste deel van de concentratielocaties buiten de Randstad. Ik neem aan, dat die medewerkers uit Drenthe straks in Zwolle, Leeuwarden of Groningen terecht kunnen.

Binnen de Randstad zie je ook verschuivingen. Van een kennis die werkt voor een overheidsinstelling in Hoofddorp, hoorde ik dat die naar Den Haag werd overgeplaatst omdat zijn kantoor werd gesloten.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:53:53 #33
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102996023
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:49 schreef Sloggi het volgende:
Er speelt ook een veiligheidsaspect mee: als alle overheidskantoren in enkele steden zijn geconcentreerd is het veel moeilijker ervoor te zorgen dat de rijksoverheid blijft functioneren bij een grote ramp.
Waarom?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:06:59 #34
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_102996459
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:44 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Wat een geblaat zeg.

De overheid zou ook gewoon kunnen accepteren dat het onbetaalbaar is om alle diensten in elke uithoek aan te bieden.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:12:17 #35
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_102996630
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:06 schreef Nobu het volgende:

[..]

De overheid zou ook gewoon kunnen accepteren dat het onbetaalbaar is om alle diensten in elke uithoek aan te bieden.
Diensten worden meestal geleverd door de gemeente. Maar veel overheidsfuncties kunnen makkelijk naar krimpgebieden. Kwa kantoren is dat zelfs stukken goedkoper.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_102997318
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:53 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Waarom?
Het is maar een basale gedachte hoor, ik heb niet voldoende kennis van de structuur van de Rijksoverheid om precies te kunnen zeggen hoe en wat, maar het is niet meer dan logisch dat de overheid, als je alle overheidsinstanties volledig in bijvoorbeeld Den Haag plaatst, niet meer zal functioneren bij een grote ramp - of het nu een tsunami of een bomaanslag is. Dan lijkt het me beter als je kantoren verspreid over het land hebt, los van het werkgelegenheidsaspect en het feit dat de overheid voor en van iedereen hoort te zijn.
pi_102997455
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:36 schreef Poppenkastpop het volgende:
In 1925 was er nog geen PvdA
Bedankt, Captain Obvious...

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
En juist in die laatste passage zit precies het probleem. Bepaalde gebieden worden als 'afgelegen' bestempeld, kampen met gebrek aan werkgelegenheid. Mensen gaan verhuizen naar de grote stad. Weet je wat? We knallen er in Zwolle gewoon nog zo'n grote woonwijk als Stadshagen bij. De verkeersproblemen die dat straks oplevert, vangen we wel weer op door de snelweg naar 2x4-baans te verbreden....

Waarom moet zo'n "concentratielocatie" persé in een grotere stad staan? Hef Zwolle op, zet fijn zo'n pand in Hoogeveen. Of in Hardenberg. Of in Emmeloord. En wat nou Groningen? Zet zo'n pand in Veendam... - Als dat voor forenzen uit Groningen te ver reizen is, moeten ze maar niet zo "centraal" gaan wonen...

De overheid kan en moet spreiding van werkgelegenheid sturen, temeer om een goede bevolkingsspreiding over het land te bevorderen. Dat voorkomt problemen met krimpregio's en ruimteproblemen in de toch al zo volle Randstad.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:40:26 #38
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102997595
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:35 schreef Elfletterig het volgende:

...

Waarom moet zo'n "concentratielocatie" persé in een grotere stad staan? Hef Zwolle op, zet fijn zo'n pand in Hoogeveen. Of in Hardenberg. Of in Emmeloord. En wat nou Groningen? Zet zo'n pand in Veendam... - Als dat voor forenzen uit Groningen te ver reizen is, moeten ze maar niet zo "centraal" gaan wonen...

...
Uit het persbericht waarin concentratielocaties werden aangekondigd:

Een concentratielocatie is een stad in Nederland met een regiofunctie die goed bereikbaar is met het openbaar vervoer en auto en waar meerdere departementen of rijksdiensten zijn gevestigd.

Ik vind dat men hier goede eisen stelt aan een concentratielocatie.

Locaties als Veendam voldoen simpelweg niet aan de eisen die je aan zo'n concentratielocatie mag stellen. Groningen voldoet hier wel aan.

Bovendien, lijkt het me logisch dat je dit soort concentratielocaties een beetje in de buurt van bevolkingscentra zet, omdat daar nu eenmaal de meeste (potentiele) werknemers wonen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:50:34 #39
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102997924
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:35 schreef Elfletterig het volgende:

...
De overheid kan en moet spreiding van werkgelegenheid sturen, temeer om een goede bevolkingsspreiding over het land te bevorderen. Dat voorkomt problemen met krimpregio's en ruimteproblemen in de toch al zo volle Randstad.
...
De grootste krimpregio, Heerlen en omstreken, heeft gewoon een concentratielocatie toegewezen gekregen.

Heerlen kan dan ook zonder problemen voldoen aan de eisen die aan een concentratielocatie worden gesteld.

En nogmaals: De concentratielocaties zijn eerlijk over het land verdeeld. Maar ja, er wordt nu eenmaal geconcentreerd want de overheid wordt kleiner, en kantoren in 130 verschillende plaatsen is nu eenmaal te duur.
pi_102998093
quote:

Elk plan dat Donner uit is een krankzinnig idioot plan, die gek hoort thuis in een tehuis voor zwakzinnigen :7
Ik vraag me af wiens trekpop deze man eigenlijk is?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')