abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:25:31 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103332769
quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 16:56 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik niet, zorgelijk en huichelachtig om een weerloze + zich overgevende mens, die als een rat in zijn gat zat, dodelijk te moeten verwonden.

Al die rechten en gedragscodes worden dan aan de laars gelapt. Hij geeft zich over terwijl hij echt wel weet dat hij de doodstraf of levenslang zou krijgen, en dan krijg je zoiets. Waarschijnlijk om alle ophef etc rond een proces te besparen. Door alle vreugde etc zijn er maar weinig die dat nog inzien. Walgelijk.
Ghaddafi die Misrata en Benghazi wilde leegmoorden? Het enige wat beter was geweest was een maand eenzame opsluiting in een zoutzuurbad.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103332872
quote:
Ex-dictator Kaddafi is donderdag aangetroffen in een gat in de grond in Sirte. Dat meldt de Britse omroep BBC op basis van een gesprek met de strijder van de Nationale Overgangsraad die Kaddafi zou hebben gevonden.

De NTC-strijder Mohammed, een twintiger, zei dat Kaddafi smeekte: ''Niet schieten''. De kameraden van Mohammed tilden de strijder op hun schouders en zongen Allah Akbar (God is de Grootste). Anderen losten vreugdeschoten.
Aldus nu.nl in hun topstory.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:30:49 #103
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103332967
quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:28 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Het is heel moeilijk om meer detail te vinden, ik was al aan het zoeken.

@TT, de buutvrij is niet gelukt.
pi_103333095
quote:
15s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:28 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

't is net Saddam :D
-
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:43:05 #105
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_103333527
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:16 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik heb net gejuichd _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
En ik ook!
Deze man had zich nooit levend overgegeven, geloof ik niet! Die zal vanochtend nog voor een spiegel hebben gestaan, zeggende dat hij en alleen hij de personificatie van Libië was.
Nee dit is beter. Ook voor zijn volgelingen die er heus nog wel zullen zijn.
Nu is hij voor hun wel DE martelaar van het land, maar er zal straks nergens een bedevaartsoord voor hem zijn.
pi_103333656
Ladies and gentleman.... YOOOOOOOOOOHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! *)

sorry moest er ff uit :P
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:46:04 #107
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_103333662
Ik vraag me af hoe het met Houda gaat :P

En hij was indeed in een buis/riolering achtig iets gevonden. Er WAS al op hem geschoten voordat men hem trof. Hij verstopte zichzelf in dat geval dus. Wie hem de eerste schot gaf is onbekend. Misschien dat hij zelfmoord wou plegen.

Dit is allemaal vastgesteld door officiele verklaringen via AJA.

Hij was bewapend met een gouden 9mm :P Made in belgium and that stuff :') maar in ieder geval, dat is ook op beeld gekomen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_103333818
Ik krijg flashbacks naar Saddam, Bin Laden. Hoe erg de wereld 10 jaar geleden was.... Ik kon m'n familie in Irak niet bellen uit angst om afgeluisterd te worden door Saddam's bewind, en nu zijn al de regeringen gevallen. Heel het Midden-Oosten/Afrika/ Arabische wereld is ontzettend veranderd.... Ongelovelijk _O_
-
pi_103334888
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 17:49 schreef SteelDogg het volgende:
Ik krijg flashbacks naar Saddam, Bin Laden. Hoe erg de wereld 10 jaar geleden was.... Ik kon m'n familie in Irak niet bellen uit angst om afgeluisterd te worden door Saddam's bewind, en nu zijn al de regeringen gevallen. Heel het Midden-Oosten/Afrika/ Arabische wereld is ontzettend veranderd.... Ongelovelijk _O_
Deze = moet alleen nog vallen...

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 20-10-2011 18:52:58 ]
pi_103334996
quote:
En nu heb je kans dat je familie word omgebracht door een aanslag...
pi_103335270
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:18 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

En nu heb je kans dat je familie word omgebracht door een aanslag...
Niks gebeurd tot nu toe gelukkig. :) En ze wonen gewoon in een simpele wijk in Bagdad, dusja.
-
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:26:22 #112
137562 rakotto
pi_103335341
De eerste beelden van Kazafi toen hij NOG LEEFDE en OPGEPAKT werd, worden nu uitgezonden op AJA. Hij was gewond, dat kan je duidelijk zien en staat nog op zijn voeten.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:27:24 #113
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_103335389
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:15 schreef Mister.Brown het volgende:

[..]

Deze =moet alleen nog vallen...

[ afbeelding ]
Uiteindelijk is die =niks meer dan een marionet van deze aap hoor :

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 20-10-2011 18:53:36 ]
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:29:41 #114
137562 rakotto
pi_103335494
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:15 schreef Mister.Brown het volgende:

[..]

Deze aap moet alleen nog vallen...

[ afbeelding ]
En hij:

En

En

En

En nog een paar anderen.

OJA, het is nog niet confirmed. Maar Saif Al Islam is opgepakt met een schotwond in zijn been volgens AJA.
pi_103336254
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Uiteindelijk is die aap niks meer dan een marionet van deze =hoor :

[ afbeelding ]
Khamenei en de president van Iran zijn bij mijn weten toch echt geen vriendjes?

Maar komaan hoe zit dat nou? Zijn er beelden van een enkel gewonde Kadaffi of niet??

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 20-10-2011 18:54:10 ]
pi_103336302
jammer dat ze em hebben neergeknald (niet verrassend though) had em liever in den haag op de thee gehad
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:50:18 #117
104871 remlof
Europees federalist
pi_103336489
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:46 schreef Slayage het volgende:
jammer dat ze em hebben neergeknald (niet verrassend though) had em liever in den haag op de thee gehad
Dat verbaast mij ook niets, de haat zat diep na 42 jaar onderdrukking.

En ik denk ook dat het maar beter is zo.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 18:51:10 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_103336540
Subtiele TT-change :P
pi_103336595
quote:
6s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:51 schreef remlof het volgende:
Subtiele TT-change :P
:D
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_103337093
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 18:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat verbaast mij ook niets, de haat zat diep na 42 jaar onderdrukking.

En ik denk ook dat het maar beter is zo.
Het maakt je in mijn ogen niet anders dan deze moordenaar. Uiteraard snap ik de haat, maar hij komt er maar eenvoudig mee weg zo. De gevangenissen lijken me niet zo comfortabel daar.

En wanneer ik zie wat werknemers aan is gedaan, vertrouw ik niet zo op de rechtvaardigheid onder het nieuwe bewind, maar we zullen zien.

Nu Iran nog
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_103337194
vraag me af wat er door zijn hoofd gaat hier en wat ie probeert te zeggen met die 2 vingers van em

http://www.zie.nl/video/o(...)xecutie/m1ezx2tf78hg
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_103337562
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:04 schreef Slayage het volgende:
vraag me af wat er door zijn hoofd gaat hier en wat ie probeert te zeggen met die 2 vingers van em

http://www.zie.nl/video/o(...)xecutie/m1ezx2tf78hg
quote:
De rebellen veroveren wijken in Tripoli waar de aanhangers en ook de familie van kolonel Moammar Kaddafi wonen. De villa’s zijn verlaten en geplunderd
onder dezelfde link. Wat maakt ze nu anders dan de vermoorde moordenaar?
pi_103337622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:12 schreef paddy het volgende:

wraak is zoet, vooral voor de mensen uit misurata en ben gazi
-Rabia Al-Basri
pi_103337811
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

wraak is zoet, vooral voor de mensen uit misurata en ben gazi
Dus wraak maakt ze niet anders dan de moordenaar van burgers. Ze zijn wat mij betreft net als de familie kadaffi. Zie gevluchte en vermoorde werknemers.
pi_103337868
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:12 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Niet.

En nu?
Wie komt er nu aan de macht?
Alsof het nu ineens pais en vree is daar.
Zeker als ik de soms barbaarse beelden en primitieve reacties van het volk zie vraag ik me af wie dat land gaat leiden naar een democratie.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:21:19 #126
8372 Bastard
Persona non grata
pi_103338020
quote:
Zeker weten!
The truth was in here.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:22:30 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_103338087
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Het maakt je in mijn ogen niet anders dan deze moordenaar. Uiteraard snap ik de haat, maar hij komt er maar eenvoudig mee weg zo. De gevangenissen lijken me niet zo comfortabel daar.

En wanneer ik zie wat werknemers aan is gedaan, vertrouw ik niet zo op de rechtvaardigheid onder het nieuwe bewind, maar we zullen zien.

Nu Iran nog
Eerst Syrië.
pi_103338101
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus wraak maakt ze niet anders dan de moordenaar van burgers. Ze zijn wat mij betreft net als de familie kadaffi. Zie gevluchte en vermoorde werknemers.
je kan een oorlog ingaan met schonen handen (de allereerste opstandelingen in ben gazi), maar je kan niet uit een oorlog komen met schone handen, dat bestaat gewoon niet
-Rabia Al-Basri
pi_103338169
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet.

En nu?
Zeker als ik de soms barbaarse beelden en primitieve reacties van het volk zie vraag ik me af wie dat land gaat leiden naar een democratie.
Ook hier weer geloof ik niet dat alle burgers zo zijn daar. Hooguit een bepaalde groep die samen zich verlagen tot dezelfde handelingen ald kadaffi.

Ik denk dus aan het woordje macht zoals ze in Egypte nu ook bezig zijn omdat macht. Gelukkig demonstreren veel burgers tegen de nieuwe machtsmisbruikers. Hoop dat de rebelerende daders ook bestraft gaan worden, anders vrees ik opnieuw ellende daar
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:24:15 #130
104871 remlof
Europees federalist
pi_103338190
Nee, Ghadaffi in leven laten had hem weer de show laten stelen en had het omvormen van Libië in een min of meer democratische staat alleen maar in de weg gestaan.

Tenminste, dat is mijn mening.
pi_103338361
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:24 schreef remlof het volgende:
Nee, Ghadaffi in leven laten had hem weer de show laten stelen en had het omvormen van Libië in een min of meer democratische staat alleen maar in de weg gestaan.

Dit.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_103338380
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet.

En nu?
veel recties uit irak waren na het einde van saddams bewind was, "toen saddam aan de macht was, was er geen hoop op een normale leven en als saddam dood zou gaan zou zijn zoon de vader opvolgen, maar nu hebben we iig hoop"

irak is nog steeds een tering zooi, ik denk dat het in de nabije toekomst ook erger zal worden voordat het beter wordt, maar ik denk dat als je de mensen in irak zou vragen of ze terug zouden wille naar het saddam tijdperk, denk dat daar op dit moment slechts een kleine groep op staat te wachten
-Rabia Al-Basri
pi_103338409
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Eerst Syrië.
Iran gaat denk ik ook niet gebeuren voorlopig ben ik bang.Wordt voorlopig alleen maar extremer door acties. Syrië meer kans, want meer tegengas vanuit andere landen die dezelfde landen niet durven te geven tegen Iran
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:28:10 #134
137562 rakotto
pi_103338429
Confirmed:

Saif el Islam lijk is net gearriveerd in Misrata. Zijn lichaam is @ vliegveld. AlArabiya Bron

Muatassem is ook dood. Aljazeera Bron

ZE ZIJN ALLEMAAL DOOD *O*
pi_103338441
vraag me af of er beelden zijn van het moment dat ie die ene kogel ving in zijn hoofd
-Rabia Al-Basri
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:29:36 #136
137562 rakotto
pi_103338515
Beelden van lijk Muatassem net op Al Arabiya.

Deze kerel dus

En hij is ook dood. :D :D *O*
pi_103338610

"No Comment"
:D
pi_103338713
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:24 schreef remlof het volgende:

haal hem uit de media. ik ben tegen moord, en niet alleen voor omdat hiji mijn familie vermoord zou hebben. Waarom dan nog rechtbanken? Voor mij is moord gewoon moord. iedereen heeft recht op een eerlijk proces. Niet alleen de mensen waar ik respect voor heb,
pi_103338827
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:29 schreef rakotto het volgende:
Beelden van lijk Muatassem net op Al Arabiya.

[ afbeelding ]

Deze kerel dus

[ afbeelding ]

En hij is ook dood. :D :D *O*
ah, ze zijn dus precies als de familie kadaffi. moordenaars
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:37:44 #140
137562 rakotto
pi_103339003
pi_103339116
ik hoop dat alle voormalige werknemers (al dan niet gedwongen) het land levend kunnen ontvluchten, want nieuwe moordenaars vervangen de oude moordenaars en er zal net zoveel gerechtigheid zijn als er was. Laten ze wel zien.

Hoop dat de bevolking rekening gaat houden met de volgende strijd tegen onderdrukking.Zoals nu in Egypte
pi_103339246
quote:
Ze juichen anders best. En ja, er zullen vast een aantal mensen tussen lopen die wel geloven in rechtvaardigheid :) maar er zijn veel mensen vermoord. door rebellen uit lust en wraak. Wanneer dit niet zo was, zou zijn zoon in ieder geval nog leven toch? Andere plek toch?
pi_103339380
quote:
Ik hoor alleen maar idoten 'Allah Akbar' schreeuwen. Als dit filmpje een indicatie is voor de nieuwe beschaving in Libië dan belooft dat veel goeds :X
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:45:01 #144
137562 rakotto
pi_103339433
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:44 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik hoor trouwens alleen maar idoten 'Allah Akbar' schreeuwen. Als dit filmpje een indicatie is voor de nieuwe beschaving in Libië dan belooft dat veel goeds :X
Alsof dit wat te maken heeft met beschaving. :') Dit is je overwinning, na 42 jaar strijden en leven in angst. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:45:36 #145
137562 rakotto
pi_103339471
Alle kinderen van de generaal Gadaffi:

Muhammad al-Gaddafi : Leeft nog.
Saif al-Islam Gaddafi : Is vandaag gedood.
Al-Saadi al-Gaddafi : Leeft nog. Heeft zich overgegeven een aantal maanden terug. Hij was prof-voetballer.
Hannibal Muammar Gaddafi :Leeft nog.
Ayesha Gaddafi : Leeft nog, gevlucht naar Algerije.
Al-Mu'tasim-Billah al-Gaddafi : Is vandaag gedood.
Saif al-Arab al-Gaddafi : Is 30 April gedood. Oorzaak, NATO bombardement.
Khamis Gaddafi : Is 29 Augustus gedood. Oorzaak: Vrijheidstrijders hebbem hem gedood in Tarhuna tijdens een vuurgevecht.
pi_103339572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:45 schreef rakotto het volgende:

[..]

Alsof dit wat te maken heeft met beschaving. :') Dit is je overwinning, na 42 jaar strijden en leven in angst. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben.
De ene gek wordt vermoord, de andere gekken staan er naast feest te vieren en allah te aanbidden :')
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:49:42 #147
137562 rakotto
pi_103339687
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De ene gek wordt vermoord, de andere gekken staan er naast feest te vieren en allah te aanbidden :')
Gek door overwinning. Overal ter wereld is dat hetzelfde. Zelfs hier zouden ze dat gedaan hebben als men Hitler zelf hard vermoord in Nederland.

Dit is de held van de dag, hij is diegene die Kazaffi heeft gedood. De gouden wapen die hij in zijn handen heeft, is de wapen van Kazaffi waar ik het een paar posts geleden over had. Ik presenteer u de 18-jarige Ahmed El Shabiny:

pi_103339889
Naja. Laten we een som maken.

* Vele mensen van verschillende stammen en overtuigingen.
* Vele mensen die wel een ruzie hebben lopen met iemand die ze kennen.
* Vele mensen die nu geen doel meer hebben.
* Vele mensen die wapens hebben gekregen van het Westen.

De komende maanden gaan vele mensen er achter komen dat het verdwijnen van Khadaffi pas het begin van hun moeilijkheden is. Ze zitten te wachten tot het beter wordt. Maar dat zal niet gebeuren, want ze zullen het helemaal zelf beter moeten maken.

Dan zullen er frustraties ontstaan. En met zoveel wapens als er nu zijn, denk ik dat de uitkomst wel voorspeld kan worden.

Veel liquidaties de komende tijd.

Nieuwe voedingsbodem voor nog 40 jaar ellende dus.

Één troost, misschien heb ik het fout.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 19:55:34 #149
137562 rakotto
pi_103340024
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:53 schreef RetepV het volgende:
Naja. Laten we een som maken.

* Vele mensen van verschillende stammen en overtuigingen.
* Vele mensen die wel een ruzie hebben lopen met iemand die ze kennen.
* Vele mensen die nu geen doel meer hebben.
* Vele mensen die wapens hebben gekregen van het Westen.

De komende maanden gaan vele mensen er achter komen dat het verdwijnen van Khadaffi pas het begin van hun moeilijkheden is. Ze zitten te wachten tot het beter wordt. Maar dat zal niet gebeuren, want ze zullen het helemaal zelf beter moeten maken.

Dan zullen er frustraties ontstaan. En met zoveel wapens als er nu zijn, denk ik dat de uitkomst wel voorspeld kan worden.

Veel liquidaties de komende tijd.

Nieuwe voedingsbodem voor nog 40 jaar ellende dus.

Één troost, misschien heb ik het fout.
Het is geen Irak, waar Amerika alles vernietigd heeft. Dat is het nu van geen grondtroepen in Libie.
pi_103340323
quote:
Puike beelden. Ik zou het op een dvd'tje sturen naar Assad.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:04:53 #151
137562 rakotto
pi_103340525
Foto van lijk Kazaffi toen ie arriveerde in Misrata:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muatassem:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_103340534
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:45 schreef rakotto het volgende:

[..]

Nou kunnen ze bang zijn voor hun 'buren' (figuurlijk bedoeld, in de zin van mensen die nog persoonlijk een appeltje met hen te schillen hebben) en dus NOG een paar jaar langer in angst leven. Zeker nu die 'buren' waarschijnlijk een wapen hebben bemachtigd. Gelukkig hebben ze zelf ook nog dat geweer dat een paar maanden terug miraculeus "uit de lucht" kwam vallen (door het Westen geregeld).

Je kan dus wachten of je 'buur' zelf wel of niet iets gaat doen. Of je kunt het zekere voor het onzekere nemen, en je 'buur' voor zijn.

Er gaan dus nog een heleboel mensen overlijden.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:07:12 #153
137562 rakotto
pi_103340650
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:05 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nou kunnen ze bang zijn voor hun 'buren' (figuurlijk bedoeld, in de zin van mensen die nog persoonlijk een appeltje met hen te schillen hebben) en dus NOG een paar jaar langer in angst leven. Zeker nu die 'buren' waarschijnlijk een wapen hebben bemachtigd. Gelukkig hebben ze zelf ook nog dat geweer dat een paar maanden terug miraculeus "uit de lucht" kwam vallen (door het Westen geregeld).

Je kan dus wachten of je 'buur' zelf wel of niet iets gaat doen. Of je kunt het zekere voor het onzekere nemen, en je 'buur' voor zijn.

Er gaan dus nog een heleboel mensen overlijden.
Dat waar jij zo in gelooft en net dus zei, is onzin. Dan hadden ze niet met elkaar gevochten. En de onbewapening begint deze maand al om sneller aan de wederopbouw van het land te beginnen. En ja, ik weet dat beter dan iedereen die anders die het niet met mij eens is.
pi_103340705
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:44 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik hoor alleen maar idoten 'Allah Akbar' schreeuwen. Als dit filmpje een indicatie is voor de nieuwe beschaving in Libië dan belooft dat veel goeds :X
Je houdt je hart vast voor wat er nu allemaal gaat gebeuren. De mensen zijn door het dolle :o
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:10:15 #155
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103340848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:04 schreef rakotto het volgende:
SPOILER
Muatassem:

SPOILER
Nu de kale met dat brilletje nog. Dat vond ik zo'n engerd.
pi_103340853
Het is geen indicatie voor de nieuwe beschaving maar voor het leed dat Kadaffi het Libische volk heeft aangedaan. Die knakker is er nog makkelijk afgekomen op deze manier.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:11:47 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_103340940
Had dit einde niet voor hem verwacht.

Iig een soort van een eeuwige slechtsheids icoon uit de kinderjaren die er nu niet meer is. Je wist niet beter dat hij er was.
pi_103340966
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:10 schreef waht het volgende:
Het is geen indicatie voor de nieuwe beschaving maar voor het leed dat Kadaffi het Libische volk heeft aangedaan. Die knakker is er nog makkelijk afgekomen op deze manier.
Een beschaving kun je afmeten aan hoe humaan ze omgaan met gevangen. Hij komt er op deze manier inderdaad wel makkelijk mee weg, waarschijnlijk had hij niet anders gewenst.
pi_103341283
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:12 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Een beschaving kun je afmeten aan hoe humaan ze omgaan met gevangen. Hij komt er op deze manier inderdaad wel makkelijk mee weg, waarschijnlijk had hij niet anders gewenst.
Libië is de afgelopen 42 jaar niet humaan geweest en de primair verantwoordelijke daarvoor is nu weg. Neemt niet weg dat hele generaties zijn gevormd door dictatuur. Dat gaan ze niet te boven komen, zeker niet doordat de rest van de wereld snelle resultaten verwacht en niet voor de lange termijn hulp wil bieden.
pi_103341308
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 19:55 schreef rakotto het volgende:

[..]

Het is geen Irak, waar Amerika alles vernietigd heeft. Dat is het nu van geen grondtroepen in Libie.
Grondtroepen hadden het machstvacuum preventief opgevuld. Later kan de macht dan langzaam overgedragen worden. Maar dat moet dan binnen een paar maanden gebeuren. Anders gaat het op een bezetting lijken, zoals in Irak.

Nu is er een machstvacuum. En een heleboel stammenleiders die samen hebben gewerkt tegen een gemeenschappelijke vijand. Die gemeenschappelijke vijand is weg. De factor die hen verbond is verdwenen. Wat moet hen NU binden?

Ghadaffi heeft bewezen dat je het wel 40 jaar kan volhouden als alleenheerser. Waarom zouden een paar van die stammenleiders niet hun kans ruiken en die macht proberen naar zich toe te trekken? En er zullen er genoeg zijn die het daar dna weer niet mee eens zijn. En er is niemand om ze uit elkaar te houden...

Democratie is voor ons een groot goed. Wij worden al van kinds af aan geleerd hoe het werkt, en we hoeven maar om ons heen te kijken om te zien waar het ons gebracht heeft (ondanks al die crisissen). Wij kennen de nadelen en de voordelen van democratie. Zij dus allemaal niet.

Ik zie het somber in. De volgende dictator van Libie heeft vandaag al ergens een groep mensen toe staan spreken.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:21:03 #161
137562 rakotto
pi_103341479
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:18 schreef RetepV het volgende:

[..]

Grondtroepen hadden het machstvacuum preventief opgevuld. Later kan de macht dan langzaam overgedragen worden. Maar dat moet dan binnen een paar maanden gebeuren. Anders gaat het op een bezetting lijken, zoals in Irak.

Nu is er een machstvacuum. En een heleboel stammenleiders die samen hebben gewerkt tegen een gemeenschappelijke vijand. Die gemeenschappelijke vijand is weg. De factor die hen verbond is verdwenen. Wat moet hen NU binden?

Ghadaffi heeft bewezen dat je het wel 40 jaar kan volhouden als alleenheerser. Waarom zouden een paar van die stammenleiders niet hun kans ruiken en die macht proberen naar zich toe te trekken? En er zullen er genoeg zijn die het daar dna weer niet mee eens zijn. En er is niemand om ze uit elkaar te houden...

Democratie is voor ons een groot goed. Wij worden al van kinds af aan geleerd hoe het werkt, en we hoeven maar om ons heen te kijken om te zien waar het ons gebracht heeft (ondanks al die crisissen). Wij kennen de nadelen en de voordelen van democratie. Zij dus allemaal niet.

Ik zie het somber in. De volgende dictator van Libie heeft vandaag al ergens een groep mensen toe staan spreken.
Want ze weten hoe het is om onderdrukt te worden en ze hebben de consequenties gezien. Dat willen zij zelf niet meemaken.

En wat hun verbind is hun tijden die ze met elkaar hebben doorgebracht in de afgelopen 8 maanden en Libie is geen stammenvolk zoals men doet geloven in Europa.
pi_103341771
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:07 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat waar jij zo in gelooft en net dus zei, is onzin. Dan hadden ze niet met elkaar gevochten. En de onbewapening begint deze maand al om sneller aan de wederopbouw van het land te beginnen. En ja, ik weet dat beter dan iedereen die anders die het niet met mij eens is.
Tja, ik help het je hopen. Maar de enige reden waarom Libie beter was dan zijn buurlanden was Ghadaffi en zijn repressie.

Er werd tijdens Ghadaffi misschien veel misbruik van de wet gemaakt. Maar nu is er geen wet meer. Dus kan er ook geen isbruik van gemaakt worden.

Snelle ontwapening klinkt leuk, maar wie heeft bijgehouden wie er allemaal een wapen heeft gekregen en waar hij woont?

Zelfs nu in Nederland vind je op diverse zolders nog wapens die Nederlandse burgers tijdens WO II hadden buitgemaakt. In Nederland was er ook snel een ontwapening. Maar feitelijk zijn we 70 jaar later NOG met die ontwapening bezig.
pi_103341852
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:25 schreef RetepV het volgende:

[..]

Tja, ik help het je hopen. Maar de enige reden waarom Libie beter was dan zijn buurlanden was Ghadaffi en zijn repressie.

Er werd tijdens Ghadaffi misschien veel misbruik van de wet gemaakt. Maar nu is er geen wet meer. Dus kan er ook geen isbruik van gemaakt worden.

Snelle ontwapening klinkt leuk, maar wie heeft bijgehouden wie er allemaal een wapen heeft gekregen en waar hij woont?

Zelfs nu in Nederland vind je op diverse zolders nog wapens die Nederlandse burgers tijdens WO II hadden buitgemaakt. In Nederland was er ook snel een ontwapening. Maar feitelijk zijn we 70 jaar later NOG met die ontwapening bezig.
Zeg Retep, heb je nog steeds een MB Sprinter?
pi_103341906
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:18 schreef waht het volgende:

[..]

Libië is de afgelopen 42 jaar niet humaan geweest en de primair verantwoordelijke daarvoor is nu weg. Neemt niet weg dat hele generaties zijn gevormd door dictatuur. Dat gaan ze niet te boven komen, zeker niet doordat de rest van de wereld snelle resultaten verwacht en niet voor de lange termijn hulp wil bieden.
In dat opzicht is hun reactie inderdaad begrijpelijk, het is ook makkelijk praten vanuit het relatief vrije Nederland. Als ik die beelden zie verwacht ik alleen niet veel resultaten.. Maar ook dat zijn maar selectieve beelden.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:30:02 #165
137562 rakotto
pi_103342029
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:25 schreef RetepV het volgende:

[..]

Libie heeft nooit een wet gekend. Alleen het groene boekje. 8)7

Dit is de hol waar Kazaffi gevonden is:

pi_103342058
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:21 schreef rakotto het volgende:

[..]

En wat hun verbind is hun tijden die ze met elkaar hebben doorgebracht in de afgelopen 8 maanden en Libie is geen stammenvolk zoals men doet geloven in Europa.
Misschien. Maar ik meen me te herinneren dat de demonstraties in een revolutie omsloegen toen de leiders van de twee-na grootste stam van Libie de steden begonnen in te nemen die golden als bolwerken van de grootste stam, de stam van Ghadaffi.

Dus er zijn sowieso twee dominante stammen in Libie. Tenzij natuurlijk de media hebben gelogen. Wat best kan zijn.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:31:54 #167
pi_103342115
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:04 schreef rakotto het volgende:
SPOILER
Muatassem:

SPOILER
Z'n Coup 'd Solei is uitgegroeid! :D hihihihihi!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:32:54 #168
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103342183
Iemand al nieuws over die kale?
pi_103342198
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:27 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zeg Retep, heb je nog steeds een MB Sprinter?
Ik snap hem niet. Is dit een inhoudelijke vraag? Is een MB Sprinter een WO II wapen?
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:33:13 #170
137562 rakotto
pi_103342204
Videobeelden van Muatassim in Misrata:

Schokkende foto van Muatassim.
SPOILER
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:33:33 #171
137562 rakotto
pi_103342223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:32 schreef Daniel1976 het volgende:
Iemand al nieuws over die kale?
Hij is confirmed dood, maar nog geen beelden.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 20 oktober 2011 @ 20:34:19 #172
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_103342253
'NL'ers snel terug uit Libië'

Minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken) wil zo snel mogelijk Nederlandse strijdkrachten die betrokken waren bij de missie in Libië, terughalen naar Nederland. Dat zei de bewindsman donderdag tegen radiozender BNR.
Rosenthal verwacht dat er vrijdag of zaterdag een besluit valt of de missie beëindigd kan worden. „Daarover is nu overleg gaande met de Nationale Overgangsraad”, aldus de minister. Hierbij zijn de Verenigde Naties (VN), dat het mandaat gaf voor de missie, ook betrokken.

Op het moment dat de bescherming van de bevolking niet langer nodig is, stopt de missie in Libië ook, aldus Rosenthal. Voor Nederland zijn strijdkrachten actief geweest voor het vliegen van F16-straaljagers en op mijnenjagers voor de kust van Libië. Verder is er stafpersoneel actief in Napels.

De minister is „verheugd dat de missie een steentje heeft bijgedragen aan de bevrijding van Libië”.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:37:37 #173
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:42:01 #174
137562 rakotto
pi_103342720
Ik heb nooit van Milad gehoord, maar Khamis en Saif al Islam zijn dus dood. Khamis was eind Augustus gedood.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:43:40 #175
137562 rakotto
pi_103342819
Misschien kan het nieuwsbericht op de frontpage geupdate worden? Dat er in ieder geval beelden zijn van Muatassem dat hij dood is en dat Saif el Islam ook dood is maar nog geen beelden heeft en dat hij al in Misrata is?
pi_103342837
Hebben we eigenlijk al boete gedaan voor het onwederrechtelijk sturen van militairen naar een soeverein land?

Ik doel op die Nederlandse soldaten wiens helikopter daar neergeschoten was, nog voordat er enige VN resolutie was aangenomen en Ghadaffi vogelvrij verklaard was.

Tja, of is dat anders? Dat Nederland van de 'goeien' is, en dat dat het goed maakt dat we onze zelf-opgestelde regels met de voeten treden?

Naja, taktiek van het voldongen feit. "Doe er maar eens wat aan...".
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:47:15 #177
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103343048
Nederland spant zich meestal wel behoorlijk in om zijn burgers aan gevaarlijke situaties in het buitenland te onttrekken. Dat is wel een pluspunt van ons land. Dat mag ook weleens gezegd worden.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:49:18 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_103343179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Nederland spant zich meestal wel behoorlijk in om zijn burgers aan gevaarlijke situaties in het buitenland te onttrekken. Dat is wel een pluspunt van ons land. Dat mag ook weleens gezegd worden.
Vroeger ja, sinds Rosenthal de scepter zwaait op BuZa is het huilen met de pet op :{
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:52:31 #179
pi_103343390
http://anoncentral.tumblr(...)nger-version-gaddafi

Leeft ie in dit filmpje nog?

quote:
Gaddafis last moments - Longer Version

Gaddafi captured alive and pretty much torn apart before being executed.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:52:42 #180
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:52:54 #181
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_103343412
ok dus nu krijgen we eindelijks onze helicopter terug????
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:53:17 #182
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103343475
Heeft Talitha een pet?
pi_103343518
nog beelden van Saif of nieuws over hem..
wie was die gast die het met Talitha deed.. en leeft hij nog? :P
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:55:11 #185
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:56:11 #186
137562 rakotto
pi_103343604
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:54 schreef EL_Presidente het volgende:
Muatassim die met Thalita was is vandaag vermoord, zie eerdere posts van mij op deze of vorige pagina.

Saif is ook gedood, maar nog geen beelden zoals die van Muatassem.
pi_103343663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:56 schreef rakotto het volgende:

[..]

Muatassim die met Thalita was is vandaag vermoord, zie eerdere posts van mij op deze of vorige pagina.

Saif is ook gedood, maar nog geen beelden zoals die van Muatassem.
die gast lijkt een beetje op een vampier.. :')
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:57:49 #188
137562 rakotto
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:57:52 #189
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_103343711
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:57 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

die gast lijkt een beetje op een vampier.. :')
[ afbeelding ]
:Y
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:59:48 #190
pi_103343841
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 20:54 schreef EL_Presidente het volgende:
AnonymousPress twitterde op donderdag 20-10-2011 om 20:04:25 Saif al-Islam #Gaddafi has been captured and wounded by the NTC forces and is in a hospital reageer retweet
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:02:05 #191
pi_103343966
Komende tijd even opletten, mensen :9

quote:
The Post-Gadhafi Journalism You Will Read In The Next 72 Hours

1. Why Gadhafi's Death Vindicates "Leading From Behind" (Tom Friedman)

2. Gadhafi's Death Shows The U.S. Was Never Really "Leading From Behind" (Anne-Marie Slaughter)

3. There Is Still More To Do In Libya (Any Washington Post op-ed)

4. On To Damascus, Then Teheran (Weekly Standard)

5. Gadhafi's Death Shows The Post-Iraq Syndrome Is Over (TNR)

6. Whither The Obama Doctrine? (David Ignatius)

7. Saving The Responsibility To Protect From Future Libya Wars (Democracy Arsenal)

8. Slideshow: Bye, Bye Moammar (Foreign Policy)

9. Gadhafi's Death May Not Lead To Bump For Obama (Politico)

10. The Warplanes And Warships of Libya (WIRED's Danger Room)
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:07:58 #192
137562 rakotto
pi_103344310

@ minuut 1 zie je hoe beschaafd de Libiers met gevangenen omgaan. Ik vind het goed, dus men moet niet gaan zeuren dat ze barbaars zijn. Je ziet later ook vrouwelijke vechters in deze filmpje.

Muamar Ghadaffi lived by the sword, and has died by the sword.
pi_103344842
Je kunt van Ghadaffi vinden wat je wil, maar het sierde hem wel dat hij niet al lang en breed ergens naar het buitenland was gevlucht als een bange wezel, maar dat ie echt tot het laatste moment in Sirte bleef terwijl de rebellen die stad al vrijwel volledig in handen hadden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:20:46 #194
137562 rakotto
pi_103345060
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
Je kunt van Ghadaffi vinden wat je wil, maar het sierde hem wel dat hij niet al lang en breed ergens naar het buitenland was gevlucht als een bange wezel, maar dat ie echt tot het laatste moment in Sirte bleef terwijl de rebellen die stad al vrijwel volledig in handen hadden.
Dat klopt, hij heeft zich aan zijn woord gehouden als Mubarak om te blijven in zijn land tot zijn dood. Alhoewel Khadaffi erbij zei dat hij tot zijn dood zou vechten en het land niet uit zou vluchten. Respect voor hem.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:20:56 #195
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_103345070
Uit de meeste reacties hier kan ik opmaken dat het westen er weer eens goed in geslaagd is om de publieke opinie te sturen, en zo algemene goedkeuring te krijgen voor handelingen die op zijn minst twijfelachtig zijn. Hadden de navo zo'n moord niet kunnen en moeten voorkomen? Had Ghadaffi geen recht op een eerlijk proces? Misschien dat er eigenbelang meespeelde?

Onderstaand filmpje geeft een heel andere kijk op Libië en Ghadaffi.

Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_103345130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:07 schreef rakotto het volgende:

@ minuut 1 zie je hoe beschaafd de Libiers met gevangenen omgaan. Ik vind het goed, dus men moet niet gaan zeuren dat ze barbaars zijn.
Heeft er iemand gezegd dat in dat specifieke filmpje er barbaars met de gevangenen wordt omgegaan dan?
pi_103345139
Ergens een bevestiging dat Saif al-Islam is gedood? Ik heb het nergens meer kunnen teruglezen..

Al-Arabiya is er ook niet al te duidelijk over. Weet jij er meer over rakotto?
-
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:22:45 #198
137562 rakotto
pi_103345189
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:20 schreef friskvind het volgende:
Uit de meeste reacties hier kan ik opmaken dat het westen er weer eens goed in geslaagd is om de publieke opinie te sturen, en zo algemene goedkeuring te krijgen voor handelingen die op zijn minst twijfelachtig zijn. Hadden de navo zo'n moord niet kunnen en moeten voorkomen? Had Ghadaffi geen recht op een eerlijk proces? Misschien dat er eigenbelang meespeelde?

Onderstaand filmpje geeft een heel andere kijk op Libië en Ghadaffi.

Hij heeft eerlijk proces ontvangen in Libie. De wereld heeft geen recht om hem te beoordelen in de Internationale strafhof. De Libiers hebben dat recht wel en ze hebben hem de straf gegeven voor wat hij met hun geflikt heeft en dat is executie.

En vergeet niet dat dit een revolutie straf is en als dat niet het geval was, dan was hij alsnog na een proces geexcuteerd.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:23:55 #199
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
  donderdag 20 oktober 2011 @ 21:24:42 #200
137562 rakotto
pi_103345312
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 21:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Heeft er iemand gezegd dat in dat specifieke filmpje er barbaars met de gevangenen wordt omgegaan dan?
Nee, maar wel hoe zij met Muammar Khaddafi omgingen en hoe volgens tekstbronnen in vorige topics de libiers op barbaarse manieren met de gevangen omgingen tijdens arrestatie etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')