abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103110303
Hier verder?

Occupy Nederland #15Oct

edit: faal, zie hierboven :')
pi_103110333
Eindelijk ziet de wereld eens in dat we niet bang moeten zijn voor de grote machten, maar zij voor ons. _O_ Wat kan ik genieten van een dag als dit. ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:38 schreef Michael-H het volgende:

[..]

Niks tot nu toe op de livestream:

http://www.livestream.com/occupyamsterdam
Ze zouden vanaf 12 uur online zijn maar ik zie nog niet veel gebeuren. :P
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:54:31 #178
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_103110362
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:52 schreef Michael-H het volgende:
Hier verder?

Occupy Nederland #15Oct

edit: faal, zie hierboven :')
Integendeel. Mijn link ging naar BNW. :P
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103111789
quote:
Ok in BNW kijk ik nooit :@
٩๏̯͡๏)۶
pi_103115242
ik post het hier ook even, wellicht interessant, en niet iedereen komt in bnw. :)

http://www.sustainablefinancelab.nl/
pi_103118955
Ben And Jerry's Gives Out Ice Cream To Occupy Wall Street Protesters!
http://gothamist.com/2011(...)s_out_free_ice_c.php

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_103119071

Protesters march through Berlin, Germany today as part of the Occupy Wall Street movement's call for global action (AP)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:14:04 #183
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_103119109
Hopelijk ook hier in nederland, en dan echt gaan voor een revolutie. Maken we ook eens wat speciaals mee in onze tijd. Nu is het ook maar saai. En ik heb best wel zin in wat relletjes
Paardelul !!!
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:15:09 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_103119135
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:14 schreef Anno2012 het volgende:
Hopelijk ook hier in nederland, en dan echt gaan voor een revolutie. Maken we ook eens wat speciaals mee in onze tijd. Nu is het ook maar saai. En ik heb best wel zin in wat relletjes
Nah, gaat nu nog niet gebeuren. Daarvoor hebben we het nog te goed hier. Misschien over 2 jaar? Mensen demonstreren nu nog omdat het gewoon leuk is, en omdat ze ontevreden zijn. Echte demonstraties komen meestal pas als mensen echt kwaad zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 16 oktober 2011 @ 01:16:19 #185
pi_103136086
quote:
Occupy Wall Street live: protests spread around the world

6.48pm: Police have penned protesters in to various sections around Times Square, all of which are bursting at the seams. Josh Harkinson of Mother Jones says on Twitter: "The way that NYPD is handling this is really stupid." He adds: "NYPD should give protesters the street. There's not enough space, and the crowd is agitated because they want to unite into a single group."
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_103136271
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 18:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Daarvoor hebben we het nog te goed hier.
Nederlandse lucht, water en bodem zijn de vieste van heel Europa.

45.000 huishoudens verkeren in de financiële problemen omdat hun huis minder waard is dan de schuld die ze ervoor gemaakt hebben. Een groot deel van hun inkomen, meer dan 35 procent, gaat rechtstreeks op aan woonlasten.

etc. etc. het gaat prima hier ja.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_103139549
Een stel jankerds, dat zijn het.

Zo rond 2000, vlak voordat ik naar de VS vertrok, toen had ik Nederlandse collega's die zichzelf zwaar in de schulden aan het steken waren voor een huis(je). Ik zei nog, het is wel maar een stapel stenen, realiseer je je dat wel? Ik kon er met m'n pet niet bij dat mensen zo veel geld wilden betalen voor een huis.

In Boston speelde precies hetzelfde: collega's die van 2 promovendi-salarissen een kleine flat kochtten voor $300.000. Ik geef toe, wij betaalden ons ook blauw aan huur, maar voor de maandelijkse hypotheekbetaling die bij $300k hoort konden zij veel mooier huren.

Daarna ben ik verhuisd naar een andere stad, en heb op een Amerikaanse universiteit gewerkt, waar vrienden van me leningen tot meer dan $200.000 hadden afgesloten om een studie te doen. Denk je dat ooit nog terug te verdienen, vroeg ik ze dan.

Weet je wat het is met deze mensen: ze wilden heel graag iets (een huis, een opleiding), zonder zich de gevolgen van een dure lening te realiseren. En nu het minder gaat, en hun huis minder waard is en ze niet het geld kunnen verdienen wat ze hadden gedacht te kunnen verdienen met hun peperdure opleiding, gaan ze klagen.

De tering naar de nering zetten. Zo moeilijk is het niet. Maar ja, als overheden het verkeerde voorbeeld geven, want die steken zich ook in onverantwoorde schulden, dan krijgt Jan Lul niet het beste voorbeeld.

Mensen, het is heel simpel: als iets te duur is, dan koop je het niet. Dan ga je goedkoper wonen, of je gaat een goedkopere studie doen. Geld kun je maar een keer uitgeven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 16 oktober 2011 @ 10:28:15 #188
pi_103141119
NYPD Arrests Woman For Closing Her Citibank Account (VIDEO)

Ze gaan wel ver om de banken te redden ;(
  zondag 16 oktober 2011 @ 10:29:24 #189
pi_103141143
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 06:25 schreef Lyrebird het volgende:

Hahaha, alles gaat kapot. Dan wil ik jou zien janken.
pi_103144155
quote:

Zo rond 2000, vlak voordat ik naar de VS vertrok, toen had ik Nederlandse collega's die zichzelf zwaar in de schulden aan het steken waren voor een huis(je). Ik zei nog, het is wel maar een stapel stenen, realiseer je je dat wel? Ik kon er met m'n pet niet bij dat mensen zo veel geld wilden betalen voor een huis.

In Boston speelde precies hetzelfde: collega's die van 2 promovendi-salarissen een kleine flat kochtten voor $300.000. Ik geef toe, wij betaalden ons ook blauw aan huur, maar voor de maandelijkse hypotheekbetaling die bij $300k hoort konden zij veel mooier huren.

Daarna ben ik verhuisd naar een andere stad, en heb op een Amerikaanse universiteit gewerkt, waar vrienden van me leningen tot meer dan $200.000 hadden afgesloten om een studie te doen. Denk je dat ooit nog terug te verdienen, vroeg ik ze dan.

Weet je wat het is met deze mensen: ze wilden heel graag iets (een huis, een opleiding), zonder zich de gevolgen van een dure lening te realiseren. En nu het minder gaat, en hun huis minder waard is en ze niet het geld kunnen verdienen wat ze hadden gedacht te kunnen verdienen met hun peperdure opleiding, gaan ze klagen.

De tering naar de nering zetten. Zo moeilijk is het niet. Maar ja, als overheden het verkeerde voorbeeld geven, want die steken zich ook in onverantwoorde schulden, dan krijgt Jan Lul niet het beste voorbeeld.

Mensen, het is heel simpel: als iets te duur is, dan koop je het niet. Dan ga je goedkoper wonen, of je gaat een goedkopere studie doen. Geld kun je maar een keer uitgeven.
Mooi verhaal. Now get the fuck out.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103144390
quote:
knip

Was het maar zo simpel. Vaak wordt mensen juist aangepraat dat ze iets best kunnen betalen, iets dat zo ingewikkeld is dat ze het onmogelijk zelf kunnen begrijpen en volledig op anderen zijn aangewezen, die daar dan misbruik van gaan maken. Of mensen kunnen het best betalen, maar raken hun baan kwijt door de crisis en kunnen dan ineens niet meer hun vaste lasten betalen. En zie maar eens een goedkopere woning te vinden als je je oude huis niet kwijt raakt. En ik weet niet hoe het in andere landen zit, maar in Nederland is het collegegeld voor elke studie even hoog. En al zou je bv. van hbo naar mbo gaan, dat betekent vaak ook een minder goed betaalde baan, waardoor je alsnog niet goed rond kan komen.
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:30:32 #192
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_103144974
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:10 schreef Nwana-Zeist het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel. Vaak wordt mensen juist aangepraat dat ze iets best kunnen betalen, iets dat zo ingewikkeld is dat ze het onmogelijk zelf kunnen begrijpen en volledig op anderen zijn aangewezen, die daar dan misbruik van gaan maken. Of mensen kunnen het best betalen, maar raken hun baan kwijt door de crisis en kunnen dan ineens niet meer hun vaste lasten betalen. En zie maar eens een goedkopere woning te vinden als je je oude huis niet kwijt raakt. En ik weet niet hoe het in andere landen zit, maar in Nederland is het collegegeld voor elke studie even hoog. En al zou je bv. van hbo naar mbo gaan, dat betekent vaak ook een minder goed betaalde baan, waardoor je alsnog niet goed rond kan komen.
Als je in Nederland je ouders niet rijk genoeg zijn voor je studie, krijg je het in de vorm van stufi.
O)))
pi_103145054
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:30 schreef arucard het volgende:

[..]

Als je in Nederland je ouders niet rijk genoeg zijn voor je studie, krijg je het in de vorm van stufi.
Dat Occupy-protest heeft dan ook betrekkelijk weinig bestaansrecht in Nederland. In de VS is dat een heel ander verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_103146863
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 10:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hahaha, alles gaat kapot. Dan wil ik jou zien janken.
Alles gaat kapot? Waar haal je dat vandaan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:59:01 #195
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103149704
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat Occupy-protest heeft dan ook betrekkelijk weinig bestaansrecht in Nederland. In de VS is dat een heel ander verhaal.
Hm, misschien nu nog niet, maar het kan veranderen. Eens kijken hoe het land zich ontwikkeld de komende 2 jaar met de economie, de Euro, banken, en bovenal, Nederlandse grote (particuliere) schuld en de huizenmarkt.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_103150616
quote:
Hij geldt als een van de wegbereiders van maatschappelijk verantwoord ondernemen in Nederland en is altijd een hartstochtelijk pleitbezorger van een duurzame samenleving geweest. Niet alleen als bankier en voorzitter van de Sociaal Economische Raad, ook als kabinetsinformateur en bewindvoerder bij de Wereldbank. Niet zo verwonderlijk dus dat Herman Wijffels (1942) sinds kort ook een leerstoel heeft aanvaard als hoogleraar ‘Duurzaamheid en Maatschappelijke Verandering’ aan de Universiteit Utrecht. De Rabobank, Wijffels’ vroegere werkgever, heeft zelfs een jaarlijkse prijs (50.000 euro) voor ondernemers met duurzame innovaties naar hem vernoemd: de Herman Wijffels Innovatieprijs. ‘We leven in de huidige tijd zo ver boven onze mogelijkheden dat we keihard tegen grenzen aan gaan lopen,’ zegt hij tegen Horizontalisering.nl. Die zocht hem thuis op, in de bosrijke omgeving rond Maarn, kort voordat de klimaatconferentie in Kopenhagen plaatsvond.
het hele interview. weliswaar van 2010 maar nu actueler dan ooit denk ik zo. ben benieuwd wat hij weet te bereiken met het sustainable finance lab.
  zondag 16 oktober 2011 @ 16:31:25 #197
pi_103150684
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Alles gaat kapot? Waar haal je dat vandaan?
Uit het nieuws. :)
pi_103150958
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Uit het nieuws. :)
Het nieuws en Papierversnipperaar - een gevaarlijke combinatie.
pi_103151000
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze weten daar idd wel van volhouden, maar het zal me benieuwen hoe lang ze nog blijven camperen als het daar gaat sneeuwen.
pi_103151057
quote:
Tsja de NYPD heeft flinke donaties van Wall street gekregen....
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')