SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*
Link naar OP.
* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.![]()
goed aanpakken met veel reps, vooral crunches zijn effectief, liefst op een skippybal
laat ze flink branden!![]()
ik train abs 4 x per week, ik las ok dat ze binne 24u herstelt zijn moet tog 6pack hebbe voor chickies jwt gr grOf toch du vader?![]()
klopt, buikspieren zijn speciale spieren zeg maar, hebben veel minder rust nodig!1
amerikaanse natty builders doen het ook 4-5x per week
FEEL THE BURN![]()
Eens, maar hij zegt 'als je het ook maar half wetenschappelijk aan kan tonen geloof ik het'. Als je iets half wetenschappelijk onderbouwt en half met onzin, dan is het nog steeds onzin.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:14 schreef 16meter het volgende:
Niets is triest als het wetenschappelijk aangetoond is.Of toch du vader?![]()
Natty volgens Amerikaanse begrippen. Hallon PHs.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:18 schreef 16meter het volgende:
klopt, buikspieren zijn speciale spieren zeg maar, hebben veel minder rust nodig!1
amerikaanse natty builders doen het ook 4-5x per week
FEEL THE BURN![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:19 schreef Luchtkoker het volgende:
Eens, maar hij zegt 'als je het ook maar half wetenschappelijk aan kan tonen geloof ik het'. Als je iets half wetenschappelijk onderbouwt en half met onzin, dan is het nog steeds onzin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Qua whey en post workout ben ik er helemaal uit![]()
Nu nog creatine.
Ik had dus in vorige topic http://www.xxlnutrition.nl/creatine-monohydraat/xxl-nutrition aanbevolen gekregen echter heb ik zowel whey en workput in shop van bodyenfitshop.nl staan dus het liefst ook creatine van daar. Nu kwam ik dit tegen http://www.bodyenfitshop.(...)otal-muscle-solution
En ik lees al de hele ochtend reviews op dbb.nl en ze zeggen dat dit creatine is én meer.
Dus gewoon TMS nemen of alsnog creatine monohydraat van Xxl Nutrition? Ik gok maar zo dat het TMS zal moeten worden
Dit is overigens mijn laatste supplementen vraag (voor nu)hahahah na deze ga ik op betalen drukken
![]()
![]()
abs gwn lekker elke dag pakken boyzzz, dit is mijn schema:
maandag: biceps, abs
dinsdag: biceps, abs
woensdag: biceps, abs
donderdag: biceps, abs
vrijdag: biceps, abs
zaterdag: biceps, abs
zondag: biceps, abs
curlen doe je het beste in het squatrek.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
no0bquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:39 schreef Jac0bus het volgende:
abs gwn lekker elke dag pakken boyzzz, dit is mijn schema:
maandag: biceps, abs
dinsdag: biceps, abs
woensdag: biceps, abs
donderdag: biceps, abs
vrijdag: biceps, abs
zaterdag: biceps, abs
zondag: biceps, abs
curlen doe je het beste in het squatrek.![]()
Dit is mijn schema
Maandag borst, triceps
Dinsdag: abs, biceps
Woensdag; abs, borst
Donderdag; tricep biceps
Vrijdag; alleen biceps (extra veel want uitgaan jewaitz)
Zaterdag; leiJp en brAk 0uWe :$:$
Als je ook nog vragen hebt over het trainen zelf, voel je vrij om mij een PM te sturenquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:38 schreef ezelbayraktar het volgende:
Dit is overigens mijn laatste supplementen vraag (voor nu)![]()
![]()
![]()
gewoon whey en creatine mono, meer niet.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:38 schreef ezelbayraktar het volgende:
Qua whey en post workout ben ik er helemaal uit![]()
evt. een pre-workout als jack3d of noxipro, voor af en toe.![]()
Ik had ooit een pot whey thuis staan en verder nooit iets gebruikt, wil je het een stap hoger aanpakken heb je ineens met allerlei producten te makenquote:Op zondag 9 oktober 2011 16:45 schreef Weissman het volgende:
Als je ook nog vragen hebt over het trainen zelf, voel je vrij om mij een PM te sturenBegin je bij de whey krijg je te maken met de pre workout, vervolgens de creatine. En nu lees ik ook nog is Post workout...... Wordt me te veel
Kan ik even een bevestiging krijgen van 1 of 2 users zodat ik zeker weet dat ik de juiste dingen bestel?
Whey en creatine: dus beide meteen na trainen (binnen 45minuten)
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
http://www.bodyenfitshop.(...)otal-muscle-solution
Pre workout: Voor trainen (in 45 minuten)
http://www.bodyenfitshop.(...)on/pre-workout-power
Dan heb ik dus niks voor de Post workout en volgens mij is dat dan het enige dat ik mis toch? Maar goed dat gaat me nu te veel worden, laat ik maar is zo beginnen indien dit dus goed is.![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:25 schreef Weissman het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of toch du vader?![]()
in die PWO zit ook al creatine, daarnaast zou ik een PWO met 1,3-Dimethylamylamine nemen, daar kun je echt op knallen
L-arginine enzo is onzin
feit: voeding is 10x belangrijker dan supplementen, stop je geld in rood vlees, vis en kip, dat is al duur zat.![]()
Dus dat TMS valt onder PWO? Maar is de Creatine gehalte zeg maar net zo effectief als een los potje Creatine? Ik denk indien TMS voldoet aan creatine/postworkout ik gewoon hiermee begin en 1,3-Dimethylamylamine over een korte tijd begin ofzo anders gaat het me echt te veel worden in één keer.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:55 schreef 16meter het volgende:
in die PWO zit ook al creatine, daarnaast zou ik een PWO met 1,3-Dimethylamylamine nemen, daar ga je echt hard op.
Qua voeding zit ik gelukkig wel goed![]()
![]()
De whey en pre workout die ik hierboven gelinkt heb zijn die wel goed dan? >< Nuuuu nu verlies ik ineens alle vertrouwen in de research die ik sinds 's ochtends vroeg doe ><quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:59 schreef 16meter het volgende:
TMS is bullshit, beperk je tot middelen met een bewezen nut![]()
Ik gebruik geen sups, alleen groene thee voor vetverbranding en voor het trainen mezelf insmeren met aloea-vera creme om herstel te stimuleren.![]()
pak whey en evt. creatine, is voldoende
pre-workout is optioneel, als je dat wilt kies dan voor een product met 1,3-Dimethylamylamine (geranamine) en/of caffeine![]()
ik hoorde van mijn Brofessor dat je ook op zondag je biceps moet trainen anders groeien ze niet goed.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:45 schreef Weissman het volgende:
[..]
no0b![]()
Dit is mijn schema
Maandag borst, triceps
Dinsdag: abs, biceps
Woensdag; abs, borst
Donderdag; tricep biceps
Vrijdag; alleen biceps (extra veel want uitgaan jewaitz)
Zaterdag; leiJp en brAk 0uWe :$:$
[..]
Als je ook nog vragen hebt over het trainen zelf, voel je vrij om mij een PM te sturenI had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Kan jij mij iets aanraden uit de volgende lijst voor creatine?quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:02 schreef 16meter het volgende:
pak whey en evt. creatine, is voldoende
pre-workout is optioneel, als je dat wilt kies dan voor een product met 1,3-Dimethylamylamine (geranamine) en/of caffeine
http://www.bodyenfitshop.nl/creatine![]()
![]()
ja maar ik wil geen bodybuilder worden, gew beetje gespierd en strak togquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:04 schreef Jac0bus het volgende:
ik hoorde van mijn Brofessor dat je ook op zondag je biceps moet trainen anders groeien ze niet goed.![]()
![]()
buik goed en armen beetje opgepompt
niet van die rare oefeningen deaath lift enzo, dan ga je echt kapot![]()
Idd ik sprak laatst een man van 40 in de sauna, die trainde ze hele leven, en nu heeft ie 3 kapotte wervels. Als ie 'n belt droeg zou dit niet zo zijn geweest.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:07 schreef 16meter het volgende:
buik goed en armen beetje opgepompt
niet van die rare oefeningen deaath lift enzo, dan ga je echt kapot![]()
Jack3D kun je beter laten liggen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:52 schreef 16meter het volgende:
[..]
gewoon whey en creatine mono, meer niet.
evt. een pre-workout als jack3d of noxipro, voor af en toe.![]()
Had inderdaad belt+straps moeten gebruiken. Noobquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:20 schreef Diabox het volgende:
[..]
Idd ik sprak laatst een man van 40 in de sauna, die trainde ze hele leven, en nu heeft ie 3 kapotte wervels. Als ie 'n belt droeg zou dit niet zo zijn geweest.
Of toch du vader?![]()
Het niveau in dit topic. Ik ga wel weer terug naar bodybuilding.com.
Als je buik hersteld aanvoelt kan je hem gewoon om de dag trainen.
Succes met je bro-schema 16meter, ik ben er van overtuigd dat je ook een een bro-tastisch dieet volgt. Succes met je bodybuilding goals in 2011.Vind het ook rotspul, je gaat er lekker op tijdens de training maar de crash erna is enorm groot en vervelend (bij mij 16meter, heb geen bron).quote:
[ Bericht 21% gewijzigd door Om_nomnom op 09-10-2011 18:17:09 ]![]()
Succes met je anekdotische bewijsvoering in de rest van je leven.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:02 schreef Om_nomnom het volgende:
Het niveau in dit topic. Ik ga wel weer terug naar bodybuilding.com.
Als je buik hersteld aanvoelt kan je hem gewoon om de dag trainen.
Succes met je bro-schema 16meter, ik ben er van overtuigd dat je een een bro-tastisch dieet volgt. Succes met je bodybuilding goals in 2011.![]()
Succes met je net beginnende noobgains.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:03 schreef Diabox het volgende:
[..]
Succes met je anekdotische bewijsvoering in de rest van je leven.![]()
Ik ben geen beginner. Kom je ook wel eens op dbb?quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:04 schreef Om_nomnom het volgende:
[..]
Succes met je net beginnende noobgains.![]()
I have been telling you all, of the dangers of taking Jack3d for years now! It is a constrictor and therefore very dangerous for your heart as well as your capillaries!quote:![]()
Nee alleen op de Engelse variant.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:05 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik ben geen beginner. Kom je ook wel eens op dbb?![]()
Misc daar is geniaalquote:
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Ik denk trouwens dat ik deze reeks wel dicht kan gaan gooien. Ik heb het nu een paar weken gevolgd, de excessen er uit gehaald. En het gaat nog steeds nergens over.![]()
Het gaat zelfs amper nog over BB en alles wat er bij hoort. Het gaat alleen nog maar over persoonlijke meningen en de aanvallen van anderen daar op.
Ik ga het dus morgenavond sluiten. Zoek maar andere fora om te vervuilen met dit soort shit.![]()
doe gewoon nu, vandaag ging het compleet nergens overquote:Op zondag 9 oktober 2011 18:47 schreef Snakey het volgende:
Ik denk trouwens dat ik deze reeks wel dicht kan gaan gooien. Ik heb het nu een paar weken gevolgd, de excessen er uit gehaald. En het gaat nog steeds nergens over.![]()
Het gaat zelfs amper nog over BB en alles wat er bij hoort. Het gaat alleen nog maar over persoonlijke meningen en de aanvallen van anderen daar op.
Ik ga het dus morgenavond sluiten. Zoek maar andere fora om te vervuilen met dit soort shit.![]()
Met dank aan Zyzz, want voorheen was het een vrij rustig, maar goed topic.Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Dat vooral. Ik ben weer mee gaan lezen omdat ik er zelf weer behoorlijk tegenaan ga, en wilde wat tips, zien hoe andere dingen aanpakken, kijken of ik dingen fout doe of juist goed. Ik durf nog geeneens meer iets te vragen want je wordt per definitie overal op afgebrand.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:55 schreef AllHats het volgende:
Inderdaad erg jammer, volwassen mensen die zich gedragen als 10-jarigen.
Slaat echt helemaal nergens op, en dan vooral de manier van met elkaar omgaan. Alles gaat om beter te zijn, het beter te weten, en ondertussen wordt niemand ergens wijzer van.
Dan maar niet. Genoeg andere fora om te lezen, tips op te doen, whatever, zonder dit kinderachtige gedoe.![]()
Je wordt pas afgebrand als je iets beweerd wat onjuist is.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat vooral. Ik ben weer mee gaan lezen omdat ik er zelf weer behoorlijk tegenaan ga, en wilde wat tips, zien hoe andere dingen aanpakken, kijken of ik dingen fout doe of juist goed. Ik durf nog geeneens meer iets te vragen want je wordt per definitie overal op afgebrand.
Slaat echt helemaal nergens op, en dan vooral de manier van met elkaar omgaan. Alles gaat om beter te zijn, het beter te weten, en ondertussen wordt niemand ergens wijzer van.
Dan maar niet. Genoeg andere fora om te lezen, tips op te doen, whatever, zonder dit kinderachtige gedoe.
Als jij zou vragen 'hoe kan ik het beste zus en zo aanpakken', weet ik zeker dat je gewoon normaal antwoord krijgt.
Sinds hoe lang off ben je weer gaan trainen?![]()
Het is jammer dat je niet mensen uit bepaalde topics kan "bannen".quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat vooral. Ik ben weer mee gaan lezen omdat ik er zelf weer behoorlijk tegenaan ga, en wilde wat tips, zien hoe andere dingen aanpakken, kijken of ik dingen fout doe of juist goed. Ik durf nog geeneens meer iets te vragen want je wordt per definitie overal op afgebrand.
Dan maar niet. Genoeg andere fora om te lezen, tips op te doen, whatever, zonder dit kinderachtige gedoe.![]()
Dat zou mooi zijn, maar dan krijg je weet ik hoeveel users die over elkaar heen gaan rollen omdat zij het beter weten, en dus weer het persoonlijke gevecht. Dus de vraagsteller blijft zonder antwoord en moet een dog fight aankijken tussen users die het blijkbaar geen van allen weten.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:01 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je wordt pas afgebrand als je iets beweerd wat onjuist is.
Als jij zou vragen 'hoe kan ik het beste zus en zo aanpakken', weet ik zeker dat je gewoon normaal antwoord krijgt.
Sinds hoe lang off ben je weer gaan trainen?
Ik ben sinds een maand of 5 weer serieus aan de slag. Ik sta al in de gym sinds mijn 20ste, wat nu zo'n 26 jaar geleden is. () Af en aan uiteraard. Maar sinds de afgelopen 6 jaar geen week overgeslagen om IETS te doen.
Maar hoe dan ook zijn goede tips, of ze op mijzelf van toepassing zijn of niet wel leuk om te lezen. Dit is een forum, dus daar gaat het om.![]()
Dat kan wel, en dat kan ik wel. Maar ik ga niet zomaar iemand bannen omdat diegene off topic is of uit zijn nek lult. Daar is een ban niet voor bedoeld.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:01 schreef AllHats het volgende:
[..]
Het is jammer dat je niet mensen uit bepaalde topics kan "bannen".![]()
Afhankelijk van de vraag kan dat gebeuren ja. Aan jou de keuze om te zien wie je gelooft.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, maar dan krijg je weet ik hoeveel users die over elkaar heen gaan rollen omdat zij het beter weten, en dus weer het persoonlijke gevecht. Dus de vraagsteller blijft zonder antwoord en moet een dog fight aankijken tussen users die het blijkbaar geen van allen weten.Doordat veel achterliggende aspecten vrij 'exact' zijn te beredeneren vanuit studies, zal er veel discussie ontstaan wanneer iets niet strookt met de waarheid (het is tenslotte vaak aantoonbaar onjuist, of het is ongefundeerd). Deze 'exactheid' is iets wat in andere sporten 'n stuk minder mogelijk is, waardoor er waarschijnlijk ook minder discussie zal ontstaan. Je zult het dan ook terugzien op ieder bodybuild forum, van iedere nationaliteit.
En on a sidenote, het is 'n blijft 'n beetje 'n alpha sport met resulterend dito gedrag![]()
![]()
Dit zeggen tegen Diaboxquote:Op zondag 9 oktober 2011 18:04 schreef Om_nomnom het volgende:
[..]
Succes met je net beginnende noobgains.![]()
Of toch du vader?![]()
Dus als ik het goed begrijp zijn tientallen SC reeksen, die officieel gelabelled zijn als SC zijnde, wel gewoon acceptabel, maar een reeks als dit - wat eigenlijk ook gewoon BB georienteerde SC is met wat getroll erdoorheen (maar goed, dat heb je bijna overal) - mag dan weer niet?quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:47 schreef Snakey het volgende:
Ik ga het dus morgenavond sluiten. Zoek maar andere fora om te vervuilen met dit soort shit.
Lekker krom
Of toch du vader?![]()
Posts als in de laatste paar pagina's van het vorige topic is gewoon totaal nutteloos (trollen). Verder inderdaad alpha male gedrag met veel testeron.![]()
Pussyquote:Op zondag 9 oktober 2011 19:12 schreef Jahr00n het volgende:
Hier ook mensen die sprinten? Ik heb het vorige week woensdag gedaan en nu nog steeds spierpijn?
Beste manier van cardio. (Op zwemmen na)Deathlift or Die.![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:35 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Gewoon voldoende rust houden en kijken hoe het verder gaat.
Btw beste manier van cardio. (Op zwemmen na)![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:02 schreef Om_nomnom het volgende:
Succes met je bro-schema 16meter, ik ben er van overtuigd dat je ook een een bro-tastisch dieet volgt. Succes met je bodybuilding goals in 2011.
[..]
Vind het ook rotspul, je gaat er lekker op tijdens de training maar de crash erna is enorm groot en vervelend (bij mij 16meter, heb geen bron).Ga je nu alles herhalen wat tegen jou gezegd is?
Laatste wat je zegt is waar. Het is echter wel handig om achter de hand te hebben voor zo nu en dan.
[ Bericht 1% gewijzigd door 16meter op 09-10-2011 20:07:10 ]![]()
Ik zit nu te twijfelen. Ik ben niet echt een beginner maar ook niet een gevorderde. Ik zit dus te twijfelen om SS te gaan doen.
Btw: Nu op RTL4 Obese, dat programma waar ukga het over had. Mensen die leiden aan Morbide Obsetias.![]()
Probleem is niet dat mensen hier elkaar trollen of het oneens zijn, het probleem zijn gastjes die bro-science verkondigen en dan helemaal flippen als iemand hun bullshit ontkracht.
En daarna eindeloos doorjanken omdat ze hun ongelijk niet kunnen toegeven.
ontopic: Starting Strength is een prima schema, ook voor gevorderden. Pas wel op, want je squat 3x per week en deadlift 2x per week (om de week). Funest voor je rug, volgens sommige 'experts' in dit topic. Levensgevaarlijk.
[ Bericht 16% gewijzigd door 16meter op 09-10-2011 20:07:25 ]![]()
Ja precies, me rug is al wel gevoelig. Laatste 2 weken last van me middenrug gehad. Maar ik ga wel eerst naar de orthopeed voordat ik er aan begin. Moet eerst nog een beetje sparen voor me Powercage van Henk.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:02 schreef 16meter het volgende:
Probleem is niet dat mensen hier elkaar trollen of het oneens zijn, het probleem zijn gastjes die bro-science verkondigen en dan helemaal flippen als iemand hun bullshit ontkracht.
ontopic: Starting Strength is een prima schema, ook voor gevorderden. Pas wel op, want je squat 3x per week en deadlift 2x per week (om de week). Funest voor je rug, volgens sommige 'experts' in dit topic. Levensgevaarlijk.![]()
![]()
Daar gaat het niet eens om. Als je het niet eens bent met iemand hoef je diegene niet tot het bot af te branden omdat hij/zijn zogenaamd fout zou zitten. Zélfs 16meter heeft soms gelijk. En zelfs daar gaat het niet om.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:15 schreef Diabox het volgende:
[..]
Afhankelijk van de vraag kan dat gebeuren ja. Aan jou de keuze om te zien wie je gelooft.Doordat veel achterliggende aspecten vrij 'exact' zijn te beredeneren vanuit studies, zal er veel discussie ontstaan wanneer iets niet strookt met de waarheid (het is tenslotte vaak aantoonbaar onjuist, of het is ongefundeerd). Deze 'exactheid' is iets wat in andere sporten 'n stuk minder mogelijk is, waardoor er waarschijnlijk ook minder discussie zal ontstaan. Je zult het dan ook terugzien op ieder bodybuild forum, van iedere nationaliteit.
En on a sidenote, het is 'n blijft 'n beetje 'n alpha sport met resulterend dito gedrag
Als jij en ik naast elkaar staan en een work out doet dan schiet jij, of ik in de lach omdat dat wat jij doet voor mij niet werkt, of dat wat ik doe voor jou werkt. Daar moet je elkaar niet op afbranden, dat is nou juist iets in BB wat voor de 1 wel werkt, en de ander totaal niet. En dat is nou juist wat hier gebeurt de hele tijd. Alsof er 1 specifieke manier van trainen bestaat, en thats it,
Dat werkt dus niet en dat is niet zo, en je zou respect moeten hebben voor de effort die iedereen in zijn work out steekt. Dat respect voor elkaar is helemaal weg hier. Of wil je me zeggen dat jij iedereen die niet traint volgens "jouw boekje" in de gym aanspreekt? Die laat je toch ook gaan?![]()
Niemand beweert hier dat er 1 specifieke manier van trainen bestaat. Volgens mij zijn er uberhaupt nooit discussies geweest over welk schema of welke oefeningen (nouja, behalve de grote 3 en rows bijv.) je zou moeten doen.
Je leest volgens mij ook een beetje wat je tussen de regels door wilt lezen...![]()
Ja, maar jij doet het ook nog eens op een manier waar ik je bijna voor zou kunnen bannen. Je doet het namelijk op een manier dat je probeert iedereen voor lul te zetten. Dat kan echt veel relaxter. Zoals je het nu doet zit je op het grensje van een troll.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:02 schreef 16meter het volgende:
ontopic: Starting Strength is een prima schema, ook voor gevorderden. Pas wel op, want je squat 3x per week en deadlift 2x per week (om de week). Funest voor je rug, volgens sommige 'experts' in dit topic. Levensgevaarlijk.![]()
Lees eerst eens wat er staat, en antwoord daarna pas.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:10 schreef 16meter het volgende:
Niemand beweert hier dat er 1 specifieke manier van trainen bestaat. Volgens mij zijn er uberhaupt nooit discussies geweest over welk schema of welke oefeningen (nouja, behalve de grote 3 en rows bijv.) je zou moeten doen.
Je leest volgens mij ook een beetje wat je tussen de regels door wilt lezen...![]()
Daar ga je weer. Waar heb je het over? Wat bedoel je? Je onderbouwd nauwelijks iets van wat je zegt. Vind je het gek dat ik zo'n drie TR's per dag over jou moet afvinken?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:11 schreef 16meter het volgende:
Voorbeelden? En dat zou ik in m'n eentje doen?![]()
Trouwens Snakey, je hebt wel gelijk dat er een hoop bullshit gaande is in dit topic en met die reden ook gesloten gaat worden; maar om eerlijk te zijn is er nooit echt gemodereerd in deze reeks. Zelfs niet na tientallen TR, op die zyzz en gespierd123 na dan.![]()
Ik probeer iedereen voor lul te zetten beweer je. Kun je daar een voorbeeld van geven.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar ga je weer. Waar heb je het over? Wat bedoel je? Je onderbouwd nauwelijks iets van wat je zegt. Vind je het gek dat ik zo'n drie TR's per dag over jou moet afvinken?
[quote]Op zondag 9 oktober 2011 20:10 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je doet het namelijk op een manier dat je probeert iedereen voor lul te zetten.![]()
De discussies gaan ook niet vaak om 'n bepaalde trainingswijze maar vaak om bepaalde stellingen die mensen beweren.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar gaat het niet eens om. Als je het niet eens bent met iemand hoef je diegene niet tot het bot af te branden omdat hij/zijn zogenaamd fout zou zitten. Zélfs 16meter heeft soms gelijk. En zelfs daar gaat het niet om.
Als jij en ik naast elkaar staan en een work out doet dan schiet jij, of ik in de lach omdat dat wat jij doet voor mij niet werkt, of dat wat ik doe voor jou werkt. Daar moet je elkaar niet op afbranden, dat is nou juist iets in BB wat voor de 1 wel werkt, en de ander totaal niet. En dat is nou juist wat hier gebeurt de hele tijd. Alsof er 1 specifieke manier van trainen bestaat, en thats it,
Dat werkt dus niet en dat is niet zo, en je zou respect moeten hebben voor de effort die iedereen in zijn work out steekt. Dat respect voor elkaar is helemaal weg hier. Of wil je me zeggen dat jij iedereen die niet traint volgens "jouw boekje" in de gym aanspreekt? Die laat je toch ook gaan?
Zelf spreek ik alleen mensen in m'n gym aan die iets fout uitvoeren.
Tevens is bodybuilding/fitness zo'n sport waar veel mensen even van proeven; het 'n paar maandjes doen, en vervolgens stoppen. En in die paar maandjes dat ze trainen en zich daarbij op fora vertoeven, moeten ze natuurlijk wat broscience verkondigen + dezelfde beginnersvragen stellen. Daar hebben veel bodybuildfora 'last' van, als in; steeds dezelfde vraag/broscience voorbij zien komen (vaak verwijzing naar zoekfunctie en vaak frustratie door steeds dezelfde vraag langs te zien komen). Iets waar in mijn ogen veel andere sporten minder last van hebben.
Ook lijkt mij het publiek van deze sport op fora (met name deze) wat jonger dan gem. bij 'n sport het geval is (waarmee ik doel op het gedrag die 'hoort' bij 'n bepaalde leeftijdscategorie).![]()
Je kan m'n rug op met die opmerking. Je kan nog steeds gewoon respect hebben voor een ander.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:15 schreef Diabox het volgende:
En on a sidenote, het is 'n blijft 'n beetje 'n alpha sport met resulterend dito gedrag![]()
Was ook met 'n knipoog, mag aannemen dat deze reactie dat ook is.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je kan m'n rug op met die opmerking. Je kan nog steeds gewoon respect hebben voor een ander.![]()
![]()
Dat zeg ik niet, ik zeg iets over de manier waarop je iets zegt.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:14 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik probeer iedereen voor lul te zetten beweer je. Kun je daar een voorbeeld van geven.![]()
Yep.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:17 schreef Diabox het volgende:
[..]
Was ook met 'n knipoog, mag aannemen dat deze reactie dat ook is.![]()
![]()
Dat hebben we ook voor elkaar; in deze reeks meer dan geen andere, het zijn een paar gevalletjes die trollen en bullshit lopen te posten waardoor de serieuze posters ook wegblijven.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:16 schreef Snakey het volgende:
Je kan m'n rug op met die opmerking. Je kan nog steeds gewoon respect hebben voor een ander.![]()
Ik postte bijv. een schema, dan komt er een user die hier voor het eerst z'n gezicht laat zien en beweert dat dat schema totale onzin is. Zijn onderbouwing daarvan is zwak, zeg maar gerust onzinnig, (meerdere keren per week deadliften gevaarlijk, fullbody/UB-LB splits zijn nutteloos blabla) en zijn toon is alles behalve vriendelijk. Mag ik zijn beweringen dan niet op een net zo onvriendelijke wijze bestrijden?
Volgens mij komen de meeste vaste users hier nog altijd met plezier, al kan het inhoudelijk soms beter. (zeker ook van mijn kant) Maar een geintje hoort er ook bij. Sommige troll posts vind ik eerlijkgezegd best grappig, van Weissmann, seto, ZetaOS etc.. Het is inmiddels een beetje een trademark van dit topic geworden.
Liever 10 flauwe grappen dan de zoveelste post over welke whey je moet kopen en van welke supplementen je binnen 2 weken net zo groot als Arnold wordt, toch?![]()
Maar ik denk dat jullie toch wel begrijpen wat ik zeg?
Op de manier zoals deze reeks nu loopt krijg je er echt geen nieuwe users bij die iets bij kunnen dragen. Iets wat voor iedereen in voordeel werkt. Zo'n beetje de hele oude garde is weggegaan om het gezeik tussen elkaar...
Op basis daarvan zeg ik, okee, kappen dan maar met die reeks. Het gaat nergens meer over.
Wat meer respect naar elkaar zou jullie sieren. Ongeacht of je het nou wel of niet met elkaar eens bent.![]()
Ik ben het met je eens, maar als het alleen nog maar daar over kan gaan dan hebben we het dus nergens over.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:19 schreef 16meter het volgende:
Ik postte bijv. een schema, dan komt er een user die hier voor het eerst z'n gezicht laat zien en beweert dat dat schema totale onzin is. Zijn onderbouwing daarvan is zwak, zeg maar gerust onzinnig, (meerdere keren per week deadliften gevaarlijk, fullbody/UB-LB splits zijn nutteloos blabla) en zijn toon is alles behalve vriendelijk. Mag ik zijn beweringen dan niet op een net zo onvriendelijke wijze bestrijden?
Volgens mij komen de meeste vaste users hier nog altijd met plezier, al kan het inhoudelijk soms beter. (zeker ook van mijn kant) Maar een geintje hoort er ook bij. Sommige troll posts vind ik eerlijkgezegd best grappig, van Weissmann, seto, ZetaOS etc.. Het is inmiddels een beetje een trademark van dit topic geworden.
Liever 10 flauwe grappen dan de zoveelste post over welke whey je moet kopen en van welke supplementen je binnen 2 weken net zo groot als Arnold wordt, toch?![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:22 schreef Snakey het volgende:
Wat meer respect naar elkaar zou jullie sieren. Ongeacht of je het nou wel of niet met elkaar eens bent.![]()
![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:23 schreef Snakey het volgende:
Ik ben het met je eens, maar als het alleen nog maar daar over kan gaan dan hebben we het dus nergens over.![]()
![]()
Tevens als het weer een keer over whey o.i.d. gaat, of 'wat ik vandaag nou zag in de gym...', krijg je meteen 2 pagina's met "oh god weer dit soort troep, ik ben weg tot het volgende topic".
Dat is natuurlijk ook uiterst onconstructief en in plaats van dat het wordt genegeerd wordt er weer volop over gehuild, wat uiteraard ook niet helpt.
Tevens zie ik het probleem niet met dagboek posts (met mate, zoals alles), als iemand iets garppigs, interessants, triests, whatever zag in de gym, is dit toch hèt topic om het op FOK te mededelen? Alleen maar op zeer hoogstaand niveau discussiëren over inhoud die nog niet eerder is besproken is gewoon een onhaalbaar optimum, dan is dit topic ook meteen dood.
Of toch du vader?![]()
Sorry, dat was een half antwoord. Nee, ik denk niet dat de vaste users hier nog met plezier komen. En ja, een geintje is wat mij betreft altijd prima. Maar zodra dat geintje overslaat in gezeik op alles en iedereen zeg ik dat deze reeks tot een eind gekomen is.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:19 schreef 16meter het volgende:
Is anders heel lang goed gegaan hoor. Niemand postte zolang ze niks te melden hadden, soms werd er een week niet gepost.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:24 schreef Luchtkoker het volgende:
Alleen maar op zeer hoogstaand niveau discussiëren over inhoud die nog niet eerder is besproken is gewoon een onhaalbaar optimum, dan is dit topic ook meteen dood.![]()
![]()
Ik snap je punt, iedereen wel denk ik, maar hoeft geen reden te zijn om deze reeks te eindigen.
Misschien moet het BB topic een SC broertje krijgen (in ONZ ofzo)? Er is duidelijk vraag naar wat BB gerelateerde onzin praat en humor. Dan kan het inhoudelijke hier blijven, en blijft dit topic schoon.![]()
Snakey, houd er ook rekening mee dat er ook via pm mensen worden geholpen n.a.v. dit topic. Ik ben geeneens gek actief in deze reeks en kreeg sporadisch pm's met vragen. Ik zal vast hier niet de enige in zijn.![]()
Ook mee eens. Negeer het. Zal ik het uitspellen? N E G E E R H E T.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:24 schreef Luchtkoker het volgende:
Tevens als het weer een keer over whey o.i.d. gaat, of 'wat ik vandaag nou zag in de gym...', krijg je meteen 2 pagina's met "oh god weer dit soort troep, ik ben weg tot het volgende topic".
Dat is natuurlijk ook uiterst onconstructief en in plaats van dat het wordt genegeerd wordt er weer volop over gehuild, wat uiteraard ook niet helpt.
Tevens zie ik het probleem niet met dagboek posts (met mate, zoals alles), als iemand iets garppigs, interessants, triests, whatever zag in de gym, is dit toch hèt topic om het op FOK te mededelen? Alleen maar op zeer hoogstaand niveau discussiëren over inhoud die nog niet eerder is besproken is gewoon een onhaalbaar optimum, dan is dit topic ook meteen dood.
Serieus, niemand heeft er geen klote aan, er op in gaan levert je nog minder op.![]()
Oh ja en ditquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:27 schreef Diabox het volgende:
Snakey, houd er ook rekening mee dat er ook via pm mensen worden geholpen n.a.v. dit topic. Ik ben geeneens gek actief in deze reeks en kreeg sporadisch pm's met vragen. Ik zal vast hier niet de enige in zijn.![]()
![]()
Dat is naar mijn mening ook geen succes, een voornamelijk dood topic. Maar goed, ik ben dan ook behoorlijk nieuw in deze reeks en ook niet echt héél actief, wat ervoor heeft gezorgd dat ik dit topic eigenlijk altijd al als SC heb gezien, en niet hoogwaardig topicquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:26 schreef Weissman het volgende:
[..]
Is anders heel lang goed gegaan hoor. Niemand postte zolang ze niks te melden hadden, soms werd er een week niet gepost.Dat zal wel grotendeels voor mijn mening hebben gezorgd.
Of toch du vader?![]()
Goed plan, alleen in ONZ staat me niet echt aan om eerlijk te zijn. Krijg je een zootje mensen die nog meer extra gaan trollen, die zelf niet eens trainen maar beachboi posts gaan plaatsen, om het trollen. Dan is het SC broertje nog veel erger dan wat dit topic nu isquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:27 schreef 16meter het volgende:
Ik snap je punt, iedereen wel denk ik, maar hoeft geen reden te zijn om deze reeks te eindigen.
Misschien moet het BB topic een SC broertje krijgen (in ONZ ofzo)? Er is duidelijk vraag naar wat BB gerelateerde onzin praat en humor. Dan kan het inhoudelijke hier blijven, en blijft dit topic schoon.
Of toch du vader?![]()
Trollerig is deze reeks altijd al geweest. Ik weet dat ik tijdennn terug eens postte dat ik een paar weken niet getraind had, waarop CarbonC attent reageerde met dat ik daarom een fucking homo was.
Destijds was dat geen probleem...![]()
Waarom niet ?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:28 schreef Luchtkoker het volgende:
Dat is naar mijn mening ook geen succes, een voornamelijk dood topic.Dus ben je ook maar gaan slowchatten ?quote:Maar goed, ik ben dan ook behoorlijk nieuw in deze reeks en ook niet echt héél actief, wat ervoor heeft gezorgd dat ik dit topic eigenlijk altijd al als SC heb gezien, en niet hoogwaardig topicDat zal wel grotendeels voor mijn mening hebben gezorgd.
![]()
![]()
Waar vermeld of insinueer ik dat?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:30 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dus ben je ook maar gaan slowchatten ?Of toch du vader?![]()
Nee, vind ik een heel slecht idee. Ik ken jou lang genoeg op FOK! en ik neem aan dat je mij lang genoeg kent.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:27 schreef 16meter het volgende:
Misschien moet het BB topic een SC broertje krijgen (in ONZ ofzo)? Er is duidelijk vraag naar wat BB gerelateerde onzin praat en humor. Dan kan het inhoudelijke hier blijven, en blijft dit topic schoon.
Ik ken je lang genoeg op FOK! als een baggeraar en om eerlijk te zijn vind ik dat je dat hier, in deze reeks, enigszins kwijt was. Maar blijkbaar niet. Dat geeft niet, maar je weet dat je elders wat kan baggeren, en dat deze reeks serieus is. Dit is geen ONZ.![]()
Nergens, dat maak ik op aan de hand van je posts in dit topic; maar goed, daar gaat deze discussie niet overquote:![]()
![]()
Vergeet ONZ in deze context. Zodra je het over een eiwit hebt denken ze dat ze 20 wijven van het dak kunnen spuiten.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:29 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Goed plan, alleen in ONZ staat me niet echt aan om eerlijk te zijn. Krijg je een zootje mensen die nog meer extra gaan trollen, die zelf niet eens trainen maar beachboi posts gaan plaatsen, om het trollen. Dan is het SC broertje nog veel erger dan wat dit topic nu is![]()
![]()
Ik zie mezelf niet als een baggeraar. Legio voorbeelden die beter aan die omschrijving voldoen, ook in dit topic. Maar dat terzijde...![]()
In dat geval, ja. I guess. Meegegaan met de flow, zal ik het maar noemen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:33 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nergens, dat maak ik op aan de hand van je posts in dit topic; maar goed, daar gaat deze discussie niet over
Ik zie ook liever serieuze praat, maar als er alleen maar wordt getrolld en gebaggerd, dan ga ik daar liever in mee dan dat ik helemaal niet post. Zo ben ik dan ook weer wel.
PS, niet te hypocriet worden he. Je baggert er zelf ook aardig wat op los.
Of toch du vader?![]()
Sinds de laatste 2 delen wel ja, in de 51 delen daarvoor niet; er werd niet gemodereerd; verzoek om dat wel te doen werd ook genegeerd, serieuze posts werden overspoeld door bullshit, elke keer weer. Het ratio tussen serieuze posts en bagger ging van 37:1 naar 1:12, dus tja.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:34 schreef Luchtkoker het volgende:
PS, niet te hypocriet worden he. Je baggert er zelf ook aardig wat op los.
Dus heb ik me voorgenomen om serieus te posten op forums waar dat wel gewaardeerd werd.![]()
Wedden dat, dat als ze iemand aannemen het iemand is die alleen post in de Wielrenners-reeks en hier het verschil tussen serieuze post en bagger niet kan zienquote:![]()
![]()
Kom jij nou je gram halen, ja?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:42 schreef BeamofLight het volgende:
Ben benieuwd of 16meter trots is op zichzelf nu.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:47 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Stil nou. Dalijk gaat het weer over dat jank-football enzo. Dan trek ik die whey-smaken nog beter.Voor wie probeer je de schijn hoog te houden?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:13 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ik zou niet eens maat willen zijn van iemand die slechts 24 doet, gay-gewichtje.![]()
Daarom iemand van hier, die kan tevens in andere topics posten en vooral hier modereren. Als ik het word, dan blijft het getroll sowieso achterwege..quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:44 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wedden dat, dat als ze iemand aannemen het iemand is die alleen post in de Wielrenners-reeks en hier het verschil tussen serieuze post en bagger niet kan zien![]()
![]()
geregistreerd op: donderdag 29 september 2011 @ 21:52quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:45 schreef AllHats het volgende:
Daarom iemand van hier, die kan tevens in andere topics posten en vooral hier modereren. Als ik het word, dan blijft het getroll sowieso achterwege..![]()
![]()
Jij weet niet.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:46 schreef Weissman het volgende:
[..]
![]()
Ik denk niet dat dat gaat werken 16 meter.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:27 schreef 16meter het volgende:
Misschien moet het BB topic een SC broertje krijgen (in ONZ ofzo)? Er is duidelijk vraag naar wat BB gerelateerde onzin praat en humor. Dan kan het inhoudelijke hier blijven, en blijft dit topic schoon.![]()
Ik heb het jou al vaker verteld dat jouw opmerkingen waardeloos waren. Ben je vast niet vergeten.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:45 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kom jij nou je gram halen, ja?
[..]
[..]
Voor wie probeer je de schijn hoog te houden?
Vond er die van jou ook steeds bovenuit springen, qua nivo en aantal.
Overigens: ik snap helaas maar al te goed waar dat steeds vandaan kwam, dus wat dat betreft neem ik het je niet eens kwalijk.![]()
Wat een gebitchfight hier zeg...allemaal moeilijk doen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:52 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ik heb het jou al vaker verteld dat jouw opmerkingen waardeloos waren. Ben je vast niet vergeten.
Overigens: ik snap helaas maar al te goed waar dat steeds vandaan kwam, dus wat dat betreft neem ik het je niet eens kwalijk.
Geloof mij in de HC gym hier, doen die bodybuilders helemaal niet zo mierenneukerig en moeilijk.![]()
Misschien kun je hier vanaf nu een afspraak aangaan met eenieder. Je merkt dat de meesten het jammer zouden vinden als het dicht gaat. Ik heb er zelf veel van geleerd van wat hier neergezet werd door de jaren.quote:![]()
Jij bent echt goed man.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:52 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ik heb het jou al vaker verteld dat jouw opmerkingen waardeloos waren. Ben je vast niet vergeten.
Overigens: ik snap helaas maar al te goed waar dat steeds vandaan kwam, dus wat dat betreft neem ik het je niet eens kwalijk.![]()
Prima. Ik oordeel niet. Just sayin', omdat jij dat wel over mij deed.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:40 schreef Weissman het volgende:
[..]
Sinds de laatste 2 delen wel ja, in de 51 delen daarvoor niet; er werd niet gemodereerd; verzoek om dat wel te doen werd ook genegeerd, serieuze posts werden overspoeld door bullshit, elke keer weer. Het ratio tussen serieuze posts en bagger ging van 37:1 naar 1:12, dus tja.
Dus heb ik me voorgenomen om serieus te posten op forums waar dat wel gewaardeerd werd.
Of toch du vader?![]()
Mag ik overigens vermelden dat ik uit een van de dieet topics hier geruime tijd geleden ben 'weggejaagd' (op 'n andere account destijds). Simpelweg omdat mijn uitspraken niet strookte met hun algemene kennis, terwijl ik (geen idee of je me kent) zeer bekend ben met de menselijke fysiologie (met name het metabolisme en endocrinologie) en alles behalve BS uitkraam. Dat ging er destijds ook niet zachtaardig aan toe jegens mij.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:22 schreef Snakey het volgende:
Op de manier zoals deze reeks nu loopt krijg je er echt geen nieuwe users bij die iets bij kunnen dragen. Iets wat voor iedereen in voordeel werkt. Zo'n beetje de hele oude garde is weggegaan om het gezeik tussen elkaar...![]()
Naja wat mij betreft kunnen we hier nog uren over discussiëren maar het is duidelijk dat er van ieder persoon hier genoeg getroll etc etc is.
Als we ons nou gewoon aan 3 simpele dingen houden (aangezien we allemaal volwassen zijn) dan moet het wel goed komen.
1. Troll/Bagger niet.
2. Respecteer elkaars mening
3. Help elkaar indien nodig/gevraagd wordt.If not now, then when.![]()
Okee, will do. Ik wil het ook niet dichtgooien, maar zoals je ziet geeft het wat food to think voor sommigen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:54 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Misschien kun je hier vanaf nu een afspraak aangaan met eenieder. Je merkt dat de meesten het jammer zouden vinden als het dicht gaat. Ik heb er zelf veel van geleerd van wat hier neergezet werd door de jaren.
Ik ga nu m'n laatste stukje eten en slapen. Eat, rest, sleap.![]()
Maak er wat moois van, wees serieus in je work out, respect voor een ander, ook al denk je dat het een klootzak is met een wijven work out.![]()
![]()
Na mijn eerste keer (zware) sprint interval training ook echt bijna week spierpijn gehad, maar krijg je daarna nooit meerquote:Op zondag 9 oktober 2011 19:12 schreef Jahr00n het volgende:
Hier ook mensen die sprinten? Ik heb het vorige week woensdag gedaan en nu nog steeds spierpijn?![]()
![]()
Ik ben niet volwassen..:(quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Naja wat mij betreft kunnen we hier nog uren over discussiëren maar het is duidelijk dat er van ieder persoon hier genoeg getroll etc etc is.
Als we ons nou gewoon aan 3 simpele dingen houden (aangezien we allemaal volwassen zijn) dan moet het wel goed komen.
1. Troll/Bagger niet.
3. Help elkaar indien nodig/gevraagd wordt.![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
1. Troll/Bagger niet.
3. Help elkaar indien nodig/gevraagd wordt.![]()
![]()
wil ik aan toevoegen:quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
1. Troll/Bagger niet.
3. Help elkaar indien nodig/gevraagd wordt.
4. plaats een topicreport als je vindt dat iets niet kan, ipv op het forum te zeuren en
4a. laat de mod dan desnoods via PM ingrijpen. een 'echte' troll als Zyzz kon hier gerust z'n gang gaan, en dat is niet de bedoeling.Confidence through competence![]()
Ik ben een van de weinige die hier niet op iedereen zit te zeikenquote:. Of discussies van groot formaat aangaat.
![]()
Goede aanvulling. Tevens is een postreport ook goed, scheelt de des betreffende persoon weer zoeken.quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
wil ik aan toevoegen:
4. plaats een topicreport als je vindt dat iets niet kan, ipv op het forum te zeuren en
4a. laat de mod dan desnoods via PM ingrijpen. een 'echte' troll als Zyzz kon hier gerust z'n gang gaan, en dat is niet de bedoeling.If not now, then when.![]()
Mijn post was constructief en totaal niet onvriendelijk, jouw reactie hierop echter was enorm kinderachtig. Blijkbaar kan je er niet zo goed tegen als mensen het niet met je eens zijn. Hier sprak ik jou op aan en vervolgens ging jij je alleen nog maar kinderachtiger gedragen en heb ik mij ook maar moeten verlagen tot jouw niveau.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:19 schreef 16meter het volgende:
Liever 10 flauwe grappen dan de zoveelste post over welke whey je moet kopen en van welke supplementen je binnen 2 weken net zo groot als Arnold wordt, toch?
Wat een dom argument trouwens, hij behandelt mij onvriendelijk (als dit zo zou zijn), dus ik doe lekker onvriendelijk terug. Hoe oud ben je?
Dit is de post btw: [Bodybuilding] #147 Strength; product of struggle.
16meter zijn "kinderachtige" reactie: [Bodybuilding] #147 Strength; product of struggle.
Mijn reactie daarop: [Bodybuilding] #147 Strength; product of struggle.
16meter zijn reactie: [Bodybuilding] #147 Strength; product of struggle.
Zoals je ziet zijn mijn posts allemaal constructief en beledig ik helemaal niemand.
En hierna ging het nog even door.
Maar zo te lezen zijn er wel meer mensen die zich aan jou storen 16meter, misschien tijd om even wat aan je gedrag/manier van posten te doen.
Zie hier jou jouw eigen woorden verdraaien met de post die ik quote, wat vind je er zelf nou van? Ik heb nooit beweerd dat dat schema onzin is, heb er alleen mijn twijfels over uitgesproken en er duidelijk bij gezet dat als het voor jou werkt je het vooral moet doen.
Je bent gewoon een stok aan het zoeken om een hond te slaan.
Vind het niet erg als deze reeks dichtgaat, het leek me leuk mee te praten, en dit heb ik vandaag geprobeerd. Maar sorry, ik ga weer naar bodybuilding.com, waar de mensen zich wel volwassen gedragen.
[ Bericht 8% gewijzigd door Om_nomnom op 09-10-2011 21:57:30 ]![]()
Naja, gelijk even een vraagje van mijn kant.
Mijn schema op dit moment:
7:30: 0,5 L magere melk met 40gr. whey en brinta in 1 shake (totale shake).
10:30: 2 sneetjes volkoren met 2 plakjes kalkoenfilet
12:30: 2 sneetjes volkoren met 2 plakjes kalkoenfilet
14:45: 2 sneetjes volkoren met 2 plakjes kalkoenfilet
17:30: Kip/vis met 100gr. zilvervliesrijst en groenten
18:30: Trainen
20:00: Shake
22:00: 450gr. magere kwark
Onderhoud was in Februari 2700 Kcal per dag. Dit schema is in totaal 2200 Kcal per dag, daarnaast nog cardio etc.
Ik ben dus aan het afvallen, ben op het moment 4kg kwijtgeraakt waar ik tevreden mee ben, zit nu vooral te proberen om nog actiever te worden op cardio gebied.
Wat nu me probleem is dat ik onderhand die volkoren met kalkoenfilet een beetje zat word en dus wat gevarieerder wil eten tijdens de pauzes. Af en toe neem ik rijst mee en koop ik tonijn en eet ik dat maar ik wil het toch simpeler houden.
Tips?If not now, then when.![]()
Het is stom om elke keer de zelfde spreekwoorden/uitdrukkingen te gebruiken.quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:39 schreef Om_nomnom het volgende:
[..]
Mijn post was constructief en totaal niet onvriendelijk, jouw reactie hierop echter was enorm kinderachtig. Blijkbaar kan je er niet zo goed tegen als mensen het niet met je eens zijn. Hier sprak ik jou op aan en vervolgens ging jij je alleen nog maar kinderachtiger gedragen en heb ik mij ook maar moeten verlagen tot jouw niveau.
Dit is de post btw: [Bodybuilding] #147 Strength; product of struggle.
Zie hier jou jouw eigen woorden verdraaien met de post die ik quote, wat vind je er zelf nou van? Ik heb nooit beweerd dat dat schema onzin is, heb er alleen mijn twijfels over uitgesproken en er duidelijk bij gezet dat als het voor jou werkt je het vooral moet doen.
Je bent gewoon een stok aan het zoeken om een hond te slaan.
Vind het niet erg als deze reeks dichtgaat, het leek me leuk mee te praten, en dit heb ik vandaag geprobeerd. Maar sorry, ik ga weer naar bodybuilding.com, waar de mensen zich wel volwassen gedragen.![]()
![]()
Yuri_Boyka
Je kan pasta maken met tartaar voor de verandering bijv. en deze in bakjes stoppen en meenemen. Je zit ook vrij laag in vetten zo te zien.![]()
Hmm.. heb even gekeken, wist niet dat er in tartaar zoveel eiwitten zitten, wat voor vetten zitten er in?quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:44 schreef Diabox het volgende:
Yuri_Boyka
Je kan pasta maken met tartaar voor de verandering bijv. en deze in bakjes stoppen en meenemen. Je zit ook vrij laag in vetten zo te zien.
Maar pasta in de cut? Zie dat er niet veel koolhydraten in zitten maar ben op het moment zoveel mogelijk kennis die ik nog niet heb aan het vergaren om me voedingsschema te perfectioneren zover ik kan.If not now, then when.![]()
Bevat slechts enkele grammen verzadigd vet als je daar op doelt. Verzadigd vet is totaal niet erg in 'n goed dieet.quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hmm.. heb even gekeken, wist niet dat er in tartaar zoveel eiwitten zitten, wat voor vetten zitten er in?
Maar pasta in de cut? Zie dat er niet veel koolhydraten in zitten maar ben op het moment zoveel mogelijk kennis die ik nog niet heb aan het vergaren om me voedingsschema te perfectioneren zover ik kan.
Pasta in de cut is prima, why not? Is ook 'n prima bron van koolhydraten, zoals Ethanolic al zegt, volkorenpasta. Je kan er wat plain tomatenpuree van de euroshopper overheen gooien, is het nog goed te eten ook.![]()
ik heb nu nog maar tijd om twee keer per week gym te pakken. Maandag en woensdag. Ik zat te denken om gewoon stronglifts te doen, iemand ervaring met twee keer per week? of een andere fullbody workout?![]()
geen idee ik sta open voor suggesties. ene keer squatten en de andere keer bankdrukken en dan wat meer oefeningen erbij?quote:![]()
ja zoiets, je kan ook maandag voor een fullbody-schema gaan en woensdag voor een circuit die je dan een paar keer herhaald.quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:57 schreef Jahr00n het volgende:
geen idee ik sta open voor suggesties. ene keer squatten en de andere keer bankdrukken en dan wat meer oefeningen erbij?![]()
Oke mooi! En ja ik zit inderdaad erg laag in de vetten dit is me k/e/v verhouding: 45/42/9. Toen in Februari dacht ik van "zo min mogelijk vetten is beter". Maar na nader inzien sinds gister en vandaag na het vergaren van info heb ik ook meer vetten nodig.quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:50 schreef Diabox het volgende:
[..]
Bevat slechts enkele grammen verzadigd vet als je daar op doelt. Verzadigd vet is totaal niet erg in 'n goed dieet.
Pasta in de cut is prima, why not? Is ook 'n prima bron van koolhydraten, zoals Ethanolic al zegt, volkorenpasta. Je kan er wat plain tomatenpuree van de euroshopper overheen gooien, is het nog goed te eten ook.
Toch moet ik eerlijk zeggen dat ik het samenstellen van een cut schema (qua voedingsmiddelen) aardig lastig vind, dus alle tips zijn welkom. Zit ook te denken om om de dag een handje walnoten te eten, ook ga ik morgen visolie capsules bestellen vanwege de Omega-3. Na het lezen welke dingen beter worden door het innemen ervan heb ik ze echt nodig.
If not now, then when.![]()
Goeie, zet het er gelijk bij.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:22 schreef Diabox het volgende:
Doe anders wat olijfolie door je kwark met suikervrije limonade.
Lieve help, smaakgewijs zou ik lekker kwak met suikervrije limonade eten en daarna nog een paar eetlepels olijfolie als het echt moet.Confidence through competence![]()
Ik doe zelf altijd 'n flinke laag suikervrije limonade bij de kwark (500 gr) met 20-25 gr olijfolie (bulk).quote:Probeer het eens, goed roeren, je proeft het nauwelijks vind ik zodra het goed gemengd is.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:25 schreef Stereotomy het volgende:
Lieve help, smaakgewijs zou ik lekker kwak met suikervrije limonade eten en daarna nog een paar eetlepels olijfolie als het echt moet.![]()
14,5 verzadigdquote:Op zondag 9 oktober 2011 22:25 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik doe zelf altijd 'n flinke laag suikervrije limonade bij de kwark (500 gr) met 20-25 gr olijfolie (bulk).
[..]
Probeer het eens, goed roeren, je proeft het nauwelijks vind ik zodra het goed gemengd is.
75,5 e.? onverzadigd
9,5 meervoudig onverzadigd
Olijfolie per 100gr.
Nu heb ik vandaag gelezen welke vetten goed zijn, ben het alleen weer even kwijt.. welke waren nou goed?If not now, then when.![]()
Ben sinds vandaag hiermee aan de slag gegaan alleen is het nogal lastig met de Amerikaanse waardes en namen van producten etc. Moet er nog wat dieper induiken maar het geeft een zeer goed beeld van je inname, alhoewel de standaard product waardes nogal verschillen.
Je moet in verhouding meer onverzadigde vetzuren nuttigen dan verzadigde.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
14,5 verzadigd
75,5 e.? onverzadigd
9,5 meervoudig onverzadigd
Olijfolie per 100gr.
Nu heb ik vandaag gelezen welke vetten goed zijn, ben het alleen weer even kwijt.. welke waren nou goed?
Verzadigde vetzuren zitten in boter en dierlijk vlees, bijvoorbeeld, herkenbaar omdat ze vast zijn in kamertemperatuur.Confidence through competence![]()
Dat stond ook in dat artikel..quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je moet in verhouding meer onverzadigde vetzuren nuttigen dan verzadigde.
Verzadigde vetzuren zitten in boter en dierlijk vlees, bijvoorbeeld, herkenbaar omdat ze vast zijn in kamertemperatuur.Ik zet het gelijk in me schema zodat ik het gelijk zien kan.
Bedankt.If not now, then when.![]()
Die omega-3 vetzuren, waar men vaak over praat in vis(capsules), zijn bijvoorbeeld meervoudig onverzadigde vetzuren...Confidence through competence![]()
Dit lijstje is het van herkenbare dingen die je hebt als je te weinig Omega-3 in je lichaam hebt (dikgedrukte is van mij).
concentratie stoornissen
angst
angst
spanningen
slecht inslapen
troebel/wazig zien
stemmingswisselingen
overgevoeligheid voor fel licht
dorstig
droge ogen
dorst
veel urineren
broze en/of zachte nagels
roos
droge en/of ruwe haren
harde droge bobbeltjes op de huid
+ dat het gezond is.If not now, then when.![]()
Ja, lastig altijd te zeggen... bovenstaande lijstje zou ik bijna in z'n geheel ook kunnen opvoeren bij vitamine B tekort bijvoorbeeld.
Confidence through competence![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:40 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, lastig altijd te zeggen... bovenstaande lijstje zou ik bijna in z'n geheel ook kunnen opvoeren bij vitamine B tekort bijvoorbeeld.
Achja ik ga het innemen. Je gaat je er ook beter van voelen volgens dat artikel en ik zie wel of het effect gunstig is. Het is trouwens ook erg leuk om artikelen te lezen over voeding. Dan ga je pas beseffen hoeveel impact bijv. transvetten op een lichaam kunnen hebben net zoals suikers.If not now, then when.![]()
Boys mag ik jullie iets vragen
Ik ben dus helemaal geobsedeerd met Zyzz, althans, hij is één van mijn motivatiebronnen op dit moment. Ik wil dan ook zijn train schema volgen zoals hij heeft aangegeven op Simplyshredded puur omdat hij een superb fysiek heeft naar mijn zien en dit makkelijker is als een eigen schema samenstellen. http://www.simplyshredded.com/exclusive-zyzz-interview.html
Zijn schema staat ook nog is in de spoiler. Nu is mijn vraag, heeft dit schema alles? Mijn idee is om voor elke oefening een video op te zoeken en deze in desbetreffende spiergroep map te stoppen en elke dag voor het trainen deze even te bekijken.
Indien er belangrijke oefeningen missen zou iemand deze dan kunnen benoemen? Indien er iets in zijn schema is dat als onnodig wordt ervaren, of als er een beter alternatief is hoor ik het ook graag
Ik zie me zelf trouwens geen Clean and Jerk doen zoals hij deed op de zaterdag, full body. Wat kan ik hier voor in de plaats doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens horen vragen als deze hier wel thuis? Ik wil niet iets gaan vragen waarmee ik de kans op topic sluiting vergroot of uitlok ofzo.![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:41 schreef ezelbayraktar het volgende:
Boys mag ik jullie iets vragen
Ik ben dus helemaal geobsedeerd met Zyzz, althans, hij is één van mijn motivatiebronnen op dit moment. Ik wil dan ook zijn train schema volgen zoals hij heeft aangegeven op Simplyshredded puur omdat hij een superb fysiek heeft naar mijn zien en dit makkelijker is als een eigen schema samenstellen. http://www.simplyshredded.com/exclusive-zyzz-interview.html
Zijn schema staat ook nog is in de spoiler. Nu is mijn vraag, heeft dit schema alles? Mijn idee is om voor elke oefening een video op te zoeken en deze in desbetreffende spiergroep map te stoppen en elke dag voor het trainen deze even te bekijken.
Indien er belangrijke oefeningen missen zou iemand deze dan kunnen benoemen? Indien er iets in zijn schema is dat als onnodig wordt ervaren, of als er een beter alternatief is hoor ik het ook graag
Ik zie me zelf trouwens geen Clean and Jerk doen zoals hij deed op de zaterdag, full body. Wat kan ik hier voor in de plaats doen?Het schema is in mijn ogen wel goed ja. Het zou wel handig zijn als we ook weten wat je stats zijn en hoelang je traint (serieus). Stel dat je net begint dan raden véél mensen Starting Strenght van Mark Rippetoe aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens horen vragen als deze hier wel thuis? Ik wil niet iets gaan vragen waarmee ik de kans op topic sluiting vergroot of uitlok ofzo.
Bedenk jezelf ook even dat oefeningen niet alles zijn en je voldoende rust moet pakken net zoals dat je voedingsschema goed moet zijn + dat Zyzz anabolen heeft gebruikt.
In mijn ogen is voeding 50%, trainen 35% en slapen 15%. Het is natuurlijk allemaal even belangrijk.
En je vragen horen idd in dit topic, alle vragen zijn welkom. Zelfstudie is ook een pré.If not now, then when.![]()
1.73 / 98 kg / 25% vpquote:Op zondag 9 oktober 2011 22:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het schema is in mijn ogen wel goed ja. Het zou wel handig zijn als we ook weten wat je stats zijn en hoelang je traint (serieus). Stel dat je net begint dan raden véél mensen Starting Strenght van Mark Rippetoe aan.
Bedenk jezelf ook even dat oefeningen niet alles is en je voldoende rust moet pakken net zoals dat je voedingsschema goed moet zijn + dat Zyzz anabolen heeft gebruikt.
In mijn ogen is voeding 50%, trainen 35% en slapen 15%. Het is natuurlijk allemaal even belangrijk.
Ik ben onlangs begonnen aan jaar 3 van trainen. Echter, als je me vraagt hoeveel maanden ik van de afgelopen 2 jaar serieus heb getraind zal dit enkel de helft zijn, dus 12 maanden, maximaal. Heel veel maanden gesmokkeld en andere dingen belangrijker gevonden als trainen.
Ik ben ook pas geleden begonnen aan Squat. Aan Deadlift nog steeds niet, wel de techniek een beetje doorgenomen.
Max bp was in jaar 1 en dat was 6x110, na zo een 6 maanden serieus getraind te hebben aanéén. Op dit moment kan ik dus echt geen 6x110, wellicht na een maand of twee maanden goed trainen weerop dit moment doe ik max 6x80.
Dit jaar neem ik echter alles wel serieus. Dus zowel voeding, trainen als rust. Vroeger deed ik maar oefeningen die ik wist of te horen kreeg op de sportschool en at ik wat ik eten wou, nu wil ik écht alles weten ook![]()
![]()
Altijd goed om te horen dat iemand ze best wilt doen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:56 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
1.73 / 98 kg / 25% vp
Ik ben onlangs begonnen aan jaar 3 van trainen. Echter, als je me vraagt hoeveel maanden ik van de afgelopen 2 jaar serieus heb getraind zal dit enkel de helft zijn, dus 12 maanden, maximaal. Heel veel maanden gesmokkeld en andere dingen belangrijker gevonden als trainen.
Ik ben ook pas geleden begonnen aan Squat. Aan Deadlift nog steeds niet, wel de techniek een beetje doorgenomen.
Max bp was in jaar 1 en dat was 6x110, na zo een 6 maanden serieus getraind te hebben aanéén. Op dit moment kan ik dus echt geen 6x110, wellicht na een maand of twee maanden goed trainen weer
Dit jaar neem ik echter alles wel serieus. Dus zowel voeding, trainen als rust. Vroeger deed ik maar oefeningen die ik wist of te horen kreeg op de sportschool en at ik wat ik eten wou, nu wil ik écht alles weten ook
Tsja, ik ga je niet vertellen wat je perse zou moeten doen omdat ik niet over genoeg kennis beschik om je het super goede advies te geven.
Ik zou gewoon dat schema van hem uit proberen voor 3 maandjes en kijken hoe het gaat. Verder neem ik aan dat je wilt afvallen vanwege je vp?
Voor voeding kun je het beste raad vragen aan Stereo de foodmeister of andere mensen hier.If not now, then when.![]()
Wou dat ik van trainen evenveel af wist als voedsel
Maargoed, ben hier om van anderen te leren.
Precies. Ik zou ook wel willen dat ik zoveel van voeding af wist zoals jou en ook net zoveel van trainen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:01 schreef Stereotomy het volgende:
Wou dat ik van trainen evenveel af wist als voedsel
Maargoed, ben hier om van anderen te leren.If not now, then when.![]()
Yea ik wil inderdaad mijn vetpercentage lager krijgenquote:Op zondag 9 oktober 2011 22:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Altijd goed om te horen dat iemand ze best wilt doen.
Tsja, ik ga je niet vertellen wat je perse zou moeten doen omdat ik niet over genoeg kennis beschik om je het super goede advies te geven.
Ik zou gewoon dat schema van hem uit proberen voor 3 maandjes en kijken hoe het gaat. Verder neem ik aan dat je wilt afvallen vanwege je vp?
Voor voeding kun je het beste raad vragen aan Stereo de foodmeister of andere mensen hier.Ik ben echter totaal geen fan van cardio, ik ga ook slechts 2 minuten sprinten voor ik aan krachttrainen begin om warm te worden. Verder to-taal geen cardio voor mij
Maar tegelijkertijd wil ik dus sterker en gespierder worden. Persoonlijke ervaring heeft me geleerd dat dit heel goed mogelijk is bij mij. Ik wil enkel, ten opzichte van de afgelopen 2 jaar, het maximale uit me zelf halen vanaf nu.
Ik krijg dinsdag de vandaag bestelde supplementen binnen en die wil ik dus opnemen in mijn eetschema. Dus dinsdag is mijn schema gereed en die zal ik voor de controle nog even delen hier![]()
![]()
Pff dit weekend best veel dingen gegeten als stroopwafel, roze koek, chips etc. Morgen toch maar ff uurtje cardio na me krachttraining weer.![]()
Shit man daar gaan je 3 weken cut...quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:09 schreef L-D het volgende:
Pff dit weekend best veel dingen gegeten als stroopwafel, roze koek, chips etc. Morgen toch maar ff uurtje cardio na me krachttraining weer.Deathlift or Die.![]()
Ik hoorde vroeger altijd dat je 1 keer in de week een "trash day" mocht/moest hebben. Dus dat je 1 keer in de week, bijv elke maandag, döner, Kfc, Mc en al die troep eet en dit eigenlijk juist een positieve effect zou hebben vanwege de vetten.
Klopt dit? Of weet iemand indien dit een fabel is hoe dit is ontstaan? Zal wel handig zijn om te weten.![]()
Ik ben ook niet echt een fan van cardio maar ik moet en zal naar de 15% gaan en ik moet en zal dan ook ervoor zwoegen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:08 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
Yea ik wil inderdaad mijn vetpercentage lager krijgenIk ben echter totaal geen fan van cardio, ik ga ook slechts 2 minuten sprinten voor ik aan krachttrainen begin om warm te worden. Verder to-taal geen cardio voor mij
Maar tegelijkertijd wil ik dus sterker en gespierder worden. Persoonlijke ervaring heeft me geleerd dat dit heel goed mogelijk is bij mij. Ik wil enkel, ten opzichte van de afgelopen 2 jaar, het maximale uit me zelf halen vanaf nu.
Ik krijg dinsdag de vandaag bestelde supplementen binnen en die wil ik dus opnemen in mijn eetschema. Dus dinsdag is mijn schema gereed en die zal ik voor de controle nog even delen hier
Ik zeg altijd maar zo: Als je iets wilt moet je er ook keihard voor werken, doe je dat niet dan zul je keihard falen.
Dit gaat op voor een goed lichaam, een goede carriere etc. etc.
Niks komt vanzelf.If not now, then when.![]()
Het mag. Maar wil je betere progressie beter niet. Want eerst wordt het 1 trash day, daarna af en toe een snack, daarna 2 trash days.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:20 schreef ezelbayraktar het volgende:
Ik hoorde vroeger altijd dat je 1 keer in de week een "trash day" mocht/moest hebben. Dus dat je 1 keer in de week, bijv elke maandag, döner, Kfc, Mc en al die troep eet en dit eigenlijk juist een positieve effect zou hebben vanwege de vetten.
Klopt dit? Of weet iemand indien dit een fabel is hoe dit is ontstaan? Zal wel handig zijn om te weten.If not now, then when.![]()
Nee is onzin, maar de meeste mensen kunnen zich gewoon echt niet strikt 24/7 aan een voedingsschema houden, en dan zijn wat 'cheat meals' een handige optie om goed te eten en dan af en toe toch wat te smokkelen. Een 'trash day' is wel erg overdreven hoor, dacht meer aan 1 of 2 maaltijden, altijd op dezelfde dag in de week zodat het in het schema blijft passen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:20 schreef ezelbayraktar het volgende:
Klopt dit? Of weet iemand indien dit een fabel is hoe dit is ontstaan? Zal wel handig zijn om te weten.![]()
Van lange tijd onder maintenance eten zal je metabolisme zich teveel aanpassen (gaat een tandje lager draaien), maar dit valt mijns inziens enorm mee als je regelmatig aan cardio doet en het vuurtje opstookt.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:20 schreef ezelbayraktar het volgende:
Klopt dit? Of weet iemand indien dit een fabel is hoe dit is ontstaan? Zal wel handig zijn om te weten.
Denk dat het psychologisch een veel beter effect geeft als je af en toe junkfood naar binnen propt als je daar behoefte aan hebt, dan je helemaal kut voelen omdat je het niet meer 'mag' van jezelf.Confidence through competence![]()
Ik zal dan denk ik een paar keer in de week gewoon hardlopen in de vrije natuurquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik ben ook niet echt een fan van cardio maar ik moet en zal naar de 15% gaan en ik moet en zal dan ook ervoor zwoegen.
Ik zeg altijd maar zo: Als je iets wilt moet je er ook keihard voor werken, doe je dat niet dan zul je keihard falen.
Dit gaat op voor een goed lichaam, een goede carriere etc. etc.
Niks komt vanzelf.Ik kan echt onwijs slecht tegen cardio in een sportschool
Wellicht dat daarmee de zin voor cardio in de sportschool ontstaat, maar ik betwijfel het
![]()
![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het mag. Maar wil je betere progressie beter niet. Want eerst wordt het 1 trash day, daarna af en toe een snack, daarna 2 trash days.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:26 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Nee is onzin, maar de meeste mensen kunnen zich gewoon echt niet strikt 24/7 aan een voedingsschema houden, en dan zijn wat 'cheat meals' een handige optie om goed te eten en dan af en toe toch wat te smokkelen. Een 'trash day' is wel erg overdreven hoor, dacht meer aan 1 of 2 maaltijden, altijd op dezelfde dag in de week zodat het in het schema blijft passen.Thanks a lot for the replies guys, ook voor alle reacties die ik niet gequote hebquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Van lange tijd onder maintenance eten zal je metabolisme zich teveel aanpassen (gaat een tandje lager draaien), maar dit valt mijns inziens enorm mee als je regelmatig aan cardio doet en het vuurtje opstookt.
Denk dat het psychologisch een veel beter effect geeft als je af en toe junkfood naar binnen propt als je daar behoefte aan hebt, dan je helemaal kut voelen omdat je het niet meer 'mag' van jezelf.Ik voel me nu echt helemaal gereed om er weer hard tegen aan te gaan!
Qua trash day ga ik dan met het volgende.In eerste instantie zal dit ook niet nodig zijn maar zoals stereotomy al zei zodra ik het mentaal nodig heb zal ik het wel eten ookquote:1 of 2 maaltijden, altijd op dezelfde dag in de weekOp de belofte dat het dus geen 2 trash days in één week wordt
Thanks once again![]()
![]()
Niet overslaan, dan denk je zo van "mwah vorige week niet gedaan dus kan nu wel dubbel", gewoon aan een schema vasthouden, geeft wat vastigheid! Je mag best, vooral als je net begint met serieus eten, wat troep in je schema doen, zolang het maar volgens schema is.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:36 schreef ezelbayraktar het volgende:
In eerste instantie zal dit ook niet nodig zijn maar zoals stereotomy al zei zodra ik het mentaal nodig heb zal ik het wel eten ookOp de belofte dat het dus geen 2 trash days in één week wordt
Thanks once again![]()
Hahaha okéquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:39 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Niet overslaan, dan denk je zo van "mwah vorige week niet gedaan dus kan nu wel dubbel", gewoon aan een schema vasthouden, geeft wat vastigheid! Je mag best, vooral als je net begint met serieus eten, wat troep in je schema doen, zolang het maar volgens schema is.Hahaha dat is ook echt typisch ik inderdaad. Zodra ik uit mijn schema stap, en al is het maar voor 1 maaltijd, stap ik er ook echt meteen een week uit
![]()
![]()
Naja ik probeer meer zo te denken: Als ik zorg dat ik zo goed en snel mogelijk op de 15% zit dan kan ik gaan clean bulken en mag ik meer lekkere dingen eten.quote:Op zondag 9 oktober 2011 23:52 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
Hahaha okéHahaha dat is ook echt typisch ik inderdaad. Zodra ik uit mijn schema stap, en al is het maar voor 1 maaltijd, stap ik er ook echt meteen een week uit
Zo heb ik de junk niet nodig.If not now, then when.![]()
Yea zo denk ik ook, tot het plotseling mis gaatquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Naja ik probeer meer zo te denken: Als ik zorg dat ik zo goed en snel mogelijk op de 15% zit dan kan ik gaan clean bulken en mag ik meer lekkere dingen eten.
Zo heb ik de junk niet nodig.Ik denk dat het voor mij verstandiger is troep in mijn schema op te nemen. Naar mijn zien zal 25 naar 15, in mijn geval, wel een tijdje duren en ik betwijfel dat ik totaal geen fastfood zal eten.
Doe ik er liever een week of twee langer over maar dan wel volledig gestructureerd. Indien je van je zelf weet dat je het aaneen kan doen moet je het ook zeker doen, moedig ik je slechts bij aan![]()
![]()
Kostte mij bijna een jaar ( ca. 2 kg per maand afgevallen).quote:Op maandag 10 oktober 2011 00:06 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
Yea zo denk ik ook, tot het plotseling mis gaatIk denk dat het voor mij verstandiger is troep in mijn schema op te nemen. Naar mijn zien zal 25 naar 15, in mijn geval, wel een tijdje duren en ik betwijfel dat ik totaal geen fastfood zal eten.
Doe ik er liever een week of twee langer over maar dan wel volledig gestructureerd. Indien je van je zelf weet dat je het aaneen kan doen moet je het ook zeker doen, moedig ik je slechts bij aanConfidence through competence![]()
Op welke tijden trainen jullie eigenlijk? Dankzij school/werk kan ik 2 van de 3 dagen die ik gepland heb alleen 's avonds naar de sportschool.
Maakt dat heel veel uit qua progressie op welk moment van de dag je trained?![]()
neequote:Op maandag 10 oktober 2011 00:14 schreef Verbodsbord het volgende:
Op welke tijden trainen jullie eigenlijk? Dankzij school/werk kan ik 2 van de 3 dagen die ik gepland heb alleen 's avonds naar de sportschool.
Maakt dat heel veel uit qua progressie op welk moment van de dag je trained?![]()
Goed om te weten, des te meer reden voor mij om fastfood in mijn eet schema op te nemenquote:Op maandag 10 oktober 2011 00:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kostte mij bijna een jaar ( ca. 2 kg per maand afgevallen).![]()
![]()
Ik stuitte in de afgelopen dagen op de volgende website en daarmee ook een pagina waar jou vraag wordt uitgelegd. http://www.motivatedbodyb(...)est-time-to-work-outquote:Op maandag 10 oktober 2011 00:14 schreef Verbodsbord het volgende:
Maakt dat heel veel uit qua progressie op welk moment van de dag je trained?
Wellicht dat je het wilt doornemen![]()
![]()
Zyzz zijn schema was niet heel slecht ofzo, maar hij zat wel op de bicycle dus verwacht niet dezelfde gains als hem te maken.![]()
Gaat me nu echt om het (quote:Op maandag 10 oktober 2011 00:54 schreef seto het volgende:
Zyzz zijn schema was niet heel slecht ofzo, maar hij zat wel op de bicycle dus verwacht niet dezelfde gains als hem te maken.) schema, als ik maar goed bezig zal gaan
Bicycles, details en gains (in mate van Zyzz) worden me maar een zorg voor een latere periode
[ Bericht 1% gewijzigd door ezelbayraktar op 10-10-2011 01:57:03 ]![]()
Het schema.quote:Op maandag 10 oktober 2011 01:50 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
Gaat me nu echt om de schema, als ik maar goed bezig zal gaanBicycles, details en gains worden me maar een zorg voor een latere periode
![]()
Ik kom al vanaf mijn 16e in de sportschool ( nu 22), maar eigenlijk tot januari 2010 nooit serieus geweest, maar vanaf toen een jaar lang serieus getraind, en het resultaat mocht er best wezen...
Aardig strak afgetraind, armen en borst waren aardig gegroeid en als ik nog even had doorgezet dan werden zelfs de abs licht zichtbaar...
Toen echter op kamers gegaan en sindsdien is het allemaal echt een stuk minder. Ben daar wel lid van een hele goede sportschool, maar ik kom niet meer in het ritme. Zit nog regelmatig thuis bij mn ouders van vrijdag tm bijvoorbeeld maandag, dus dan kan ik zo 4 dagen achtereen niet trainen...
Vind het echt kut... Maar gisteren op de weegschaal gestaan en zag dat ik de afgelopen maanden gewoon 7 fckng kilo ben aangekomen, en de opgebouwde spiermassa is volgens mij allang weer ingezakt..
Deze week weer beginnen, hoop dat de motivatie blijft!![]()
doelen stellen voor jezelfquote:Op maandag 10 oktober 2011 16:55 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Ik kom al vanaf mijn 16e in de sportschool ( nu 22), maar eigenlijk tot januari 2010 nooit serieus geweest, maar vanaf toen een jaar lang serieus getraind, en het resultaat mocht er best wezen...
Aardig strak afgetraind, armen en borst waren aardig gegroeid en als ik nog even had doorgezet dan werden zelfs de abs licht zichtbaar...
Toen echter op kamers gegaan en sindsdien is het allemaal echt een stuk minder. Ben daar wel lid van een hele goede sportschool, maar ik kom niet meer in het ritme. Zit nog regelmatig thuis bij mn ouders van vrijdag tm bijvoorbeeld maandag, dus dan kan ik zo 4 dagen achtereen niet trainen...
Vind het echt kut... Maar gisteren op de weegschaal gestaan en zag dat ik de afgelopen maanden gewoon 7 fckng kilo ben aangekomen, en de opgebouwde spiermassa is volgens mij allang weer ingezakt..
Deze week weer beginnen, hoop dat de motivatie blijft!![]()
Serieus... Slapen is het allerbelangrijkste zorg voor 7/8 uur slaap en dat helpt echt verschrikkelijk in zowel je gains als je vetverlies.
Je kan nog zo;n goed schema hebben maar als je slecht slaapt helpt het niksIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Klopt...quote:
Ik moet gewoon even een aantal lastige keuzes maken.. Ben sindsdien lid geworden bij een studentenvereniging, leuk en aardig allemaal maar het haalt mijn hele eet/slaap/sport ritme en schema door de war...
Geen bier drinken lukt me nog wel, maar die onregelmaat vind ik klote...
Verder dus die sportschool in 1 plaats, terwijl ik elke halve week in een halve plaats woon, niet echt ideaal...![]()
![]()
En zo heb ik er nog een paarZojuist op mijn telefoon gezet voor tijdens het trainen zo meteen en in het heden. En ook nog wat liedjes van mijn dubstep collectie
Mister_Bojangles dit is tevens ter inspiratie, of motivatie, voor jou
[ Bericht 6% gewijzigd door ezelbayraktar op 10-10-2011 17:27:35 ]![]()
Ik vind 2kg per maand wel heel magertjes om eerlijk te zijn. Het kan vast wel sneller.If not now, then when.![]()
Ben zelf in 5 maanden tijd ongeveer 20kg vet kwijtgeraakt, dus ja het kan sneller, maar dan moet je wel bereid zijn elke dag 1 uur cardio te doen en 4-5x per week krachttraining en heel goed op je inname te letten.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vind 2kg per maand wel heel magertjes om eerlijk te zijn. Het kan vast wel sneller.
-edit- in die tijd ook heel weinig gains gemaakt, als je snel wil afvallen zullen je gains er wel echt onder lijden, en train je meer om te zorgen dat je geen spier kwijtraakt dan om sterker te worden.![]()
Dat laatste is ook volkomen logisch. Dus het is wel haalbaar om meer kwijt te raken.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:21 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ben zelf in 5 maanden tijd ongeveer 20kg vet kwijtgeraakt, dus ja het kan sneller, maar dan moet je wel bereid zijn elke dag 1 uur cardio te doen en 4-5x per week krachttraining en heel goed op je inname te letten.
-edit- in die tijd ook heel weinig gains gemaakt, als je snel wil afvallen zullen je gains er wel echt onder lijden, en train je meer om te zorgen dat je geen spier kwijtraakt dan om sterker te worden.
Zo maar eerst 15 min fietsen daarna 1.5 uur kracht daarna hardlopen.
Weet je hoeveel kcal dat per dag is?quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik vind 2kg per maand wel heel magertjes om eerlijk te zijn. Het kan vast wel sneller.En ook dat wanneer het verschil tussen energie inname en verbruik per dag te groot wordt, je spieren gaat verbranden ipv vet?
Ongeveer 500 per dag! Je verbrandt geen spieren zolang het energietekort door cardio (vooral afterburn is 100% vet, mist je lichaam niet in de totale balans) komt en je wat KT doet om groeihormonen e.d. op peil te houden., is mijn persoonlijke ervaring iig met een wat groter tekort.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:31 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Weet je hoeveel kcal dat per dag is?En ook dat wanneer het verschil tussen energie inname en verbruik per dag te groot wordt, je spieren gaat verbranden ipv vet?
![]()
Precies, maar dan moet je idd elke week heel veel uren investeren, en of je nou iets afvalt in 5 maanden full-time of 8 maanden met een energieverschil van 500 kcal, soit.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:35 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Ongeveer 500 per dag! Je verbrandt geen spieren zolang het energietekort door cardio (vooral afterburn is 100% vet, mist je lichaam niet in de totale balans) komt en je wat KT doet om groeihormonen e.d. op peil te houden., is mijn persoonlijke ervaring iig met een wat groter tekort.
Ik vind die ' kijk mij nou 5 kilo per maand afvallen' verhalen altijd een beetje overtrokken, zelfde als de ' kijk mij nou 5 kilo per maand aankomen' verhalen. Die zie je bij de dieetclub in LIF. Maanden achter elkaar consistent een bepaald kleiner gewicht vet afvallen is ook wat waard en in z'n geheel nog minder belastend voor je lichaam ook.
Overigens weet ik niet of afterburn 100% vet is, dat is afhankelijk van je gehele energiedeficientie. Wel is het idd zo dat je krachttraining moet doen om spiermassa te behouden.
[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 10-10-2011 18:48:31 ]Confidence through competence![]()
Je hebt wel gelijk hoor stereo, maar als je eenmaal aan het afvallen bent dan krijg je (ik iig) de smaak wel te pakken. Het beste is gewoon 500kcal per dag te doen en dan ben je na een jaar alsnog 26kg kwijt, wat prima is. Maar als je het echt wil kan het best sneller zonder slechte gevolgen.
Afterburn is bijna alleen maar vet, vetvoorraden worden afgebroken en komen in je bloed terecht door je cardio. Die worden gelijk gebruikt en een klein deel wordt teruggeresorbeerd, wat dan weer energie kost, dat kost je dan wel ook wat glycogeen.![]()
Maar wat als je nou zoals ik 500Kcal al onder je behoefte zit en dan nog 45 min per dag cardio doet?If not now, then when.![]()
Dan val je dus bijna een kilo per week af. Met kans dat daar een deel spieren bij zitten.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar wat als je nou zoals ik 500Kcal al onder je behoefte zit en dan nog 45 min per dag cardio doet?![]()
Dat vind ik niet zo erg. Voor mijn eigen gevoel wil ik eerst op die 15% komen en dan gaan clean bulken. Wil eerst me love handles weg, hoerendingen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:13 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dan val je dus bijna een kilo per week af. Met kans dat daar een deel spieren bij zitten.
Cardio is een bitch, I know! Vandaag weer met moeite uur volgehouden, maar vind er echt geen ruk aan. Deze week nog een keertje doen, ff tijd voor vrij maken.![]()
Hoe eten jullie je kwark?
Normaal gesproken snij ik er 2 stuk fruit zoals appel, banaan, nectarine. Of één stuk fruit en een handje aardbeien. Maar we hadden geen fruit meer thuis dus kwam het geweldige idee naar boven om honing in mijn kwark te doen. Had in de afgelopen dagen gelezen dat dat wel lekker zou zijn.
Zojuist gedaan, 3 volle eetlepels. Nu is mijn kwark naar de kloteEn het is ook nog is de laatste pak die ik thuis heb staan. Ik dacht altijd dat kwark er slechts lekkerder op kon worden sinds het van nature niet bepaald lekker is
Ik ga het in ieder geval even doorspoelen, is niet te eten dit. Waarschijnlijk waren 3 eetlepels gewoon veel te veel van het "goede".
Ik had volgens mij ook ergens gelezen dat mensen één eetlepel zonnebloemolie in hun kwark doen, bekend bij iemand hier?![]()
Mijn hemel je kan ook overdrijven hequote:Op maandag 10 oktober 2011 20:48 schreef ezelbayraktar het volgende:
Hoe eten jullie je kwark?
Normaal gesproken snij ik er 2 stuk fruit zoals appel, banaan, nectarine. Of één stuk fruit en een handje aardbeien. Maar we hadden geen fruit meer thuis dus kwam het geweldige idee naar boven om honing in mijn kwark te doen. Had in de afgelopen dagen gelezen dat dat wel lekker zou zijn.
Zojuist gedaan, 3 volle eetlepels. Nu is mijn kwark naar de kloteEn het is ook nog is de laatste pak die ik thuis heb staan. Ik dacht altijd dat kwark er slechts lekkerder op kon worden sinds het van nature niet bepaald lekker is
Ik ga het in ieder geval even doorspoelen, is niet te eten dit. Waarschijnlijk waren 3 eetlepels gewoon veel te veel van het "goede".
Ik had volgens mij ook ergens gelezen dat mensen één eetlepel zonnebloemolie in hun kwark doen, bekend bij iemand hier?Hoe eten jullie je kwark
?
Gewoon met een lepel en niet zeiken over de smaak, jezus zeg. Sommigen hier doen volgens mij wel eens wat olijfolie erbij, maar kan me niet voorstellen dat dat voor de smaak is
Je probleem is dus gewoon dat je kwark niet lekker vind? Schrok het naarbinnen en drink om de zoveel happen anders wat melk.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Yea ik heb verschillende kwark van verschillende supermarkten geprobeerd en ik krijg ze droog maar moeilijk binnen. Met fruit er in is het wat minder zwaar in smaak. Olijfolie was voor iets anders, ik herinner niet meer wat en wil dat graag weten ook.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:52 schreef Seam het volgende:
[..]
Mijn hemel je kan ook overdrijven heHoe eten jullie je kwark
?
Gewoon met een lepel en niet zeiken over de smaak, jezus zeg. Sommigen hier doen volgens mij wel eens wat olijfolie erbij, maar kan me niet voorstellen dat dat voor de smaak is
Je probleem is dus gewoon dat je kwark niet lekker vind? Schrok het naarbinnen en drink om de zoveel happen anders wat melk.
Ik heb ook gelezen dat mensen er whey in doen enzo, niks met met experimenteren neem ik aan toch, dus dan is er volgens mij ook niks mis met vragen hoe anderen het aanpakken of eten.
Waar haal jij je kwark dan als je het zo probleemloos binnen krijgt?Ik ben zelf behoorlijk kieskeurig qua smaak/eten. Of althans, mijn lichaam.
![]()
Lepel in de kwark douwen, lepel naar mijn mond brengen, kwark doorslikken, herhaal.quote:
En ik doe er van te voren een flinke scheut limonade doorheen om het op smaak te brengen. Dit roer ik dan goed door, tot het mooi verdeeld is. Dan is het net aardbeienyoghurt.Of toch du vader?![]()
Olijfolie is btw voor de makkelijke kcals (voor in de bulk bijv).Gewoon Biogarde mager bij de appie. 10gr eiwit per 100.quote:Waar haal jij je kwark dan als je het zo probleemloos binnen krijgt?Ik ben zelf behoorlijk kieskeurig qua smaak/eten. Of althans, mijn lichaam.
Of toch du vader?![]()
Ik doe nog altijd een koprol tijdens stap lepel naar mijn mond brengen en kwark doorslikkenquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:02 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Lepel in de kwark douwen, lepel naar mijn mond brengen, kwark doorslikken, herhaal.
En ik doe er van te voren een flinke scheut limonade doorheen om het op smaak te brengen. Dit roer ik dan goed door, tot het mooi verdeeld is. Dan is het net aardbeienyoghurt.![]()
Van dat limonade had ik inderdaad ook al vaker gelezen. Ik denk dat ik toch maar bij fruit ga blijven dan, waterig kwark bevalt me niet. Zal waarschijnlijk nog wateriger worden als met honing.Olijfolie vermeiden dan. Ik haal het op dit moment van de plus 9.5g eiwit per 100. Ik herinner dat ik die van de Albertheijn al geprobeerd had en dat het me niet bepaald bevielquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Olijfolie is btw voor de makkelijke kcals (voor in de bulk bijv).
[..]
Gewoon Biogarde mager bij de appie. 10gr eiwit per 100.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Wellicht beter dan een onnozel post dat in tegenstrijd is met alles dat gisteren door een crewmember gezegd werdquote:![]()
![]()
Ik snap alleen niet dat er over zoiets simpels, zo veel gepost kan worden.
Je eet kwark of je eet het niet. Hoe je het eet boeit niemand, nee echt niet.
Eiwitten per 100 gram kan je googlen en hoe je de smaak kan verbeteren ook.![]()
quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:02 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Lepel in de kwark douwen, lepel naar mijn mond brengen, kwark doorslikken, herhaal.dit moet in de OP
Nou ik kom net terug van de eerste keer sportschool, een beetje een deceptie. Was m'n eerste keer ooit, dus ik kreeg begeleiding. Van de eigenaar van de gym zelf. Ik begon toen over Mark Rippetoe en starting strength, had ie nog nooit van gehoord...... Vervolgens oefeningen gedaan op de machine. Denk dat ik woensdag maar even duidelijk moet gaan maken dat dat toch niet was wat ik voor ogen had![]()
![]()
Lekker belangrijk, reageer er dan gewoon niet op.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:41 schreef Weissman het volgende:
Eiwitten per 100 gram kan je googlen en hoe je de smaak kan verbeteren ook.
Na het trainen wil ik nog wel eens brinta door m'n wheyshake gooien. Is dit verstandig of beter van niet? In verband met snelle opname van die whey enzo.![]()
Ik ben van mening dat die posts hier niet thuishorenquote:Op maandag 10 oktober 2011 21:56 schreef Jahr00n het volgende:
Lekker belangrijk, reageer er dan gewoon niet op.![]()
![]()
Ik wou de "discussie" waar jou doel slechts stoer doen is niet voortzetten maar zoals Jahr00n al heeft gezegd, reageer er dan gewoon niet op. Als jij stil was gebleven was het hele kwark onderwerp misschien wel gesloten met mijn laatste post.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:41 schreef Weissman het volgende:
Eiwitten per 100 gram kan je googlen en hoe je de smaak kan verbeteren ook.
Kinderachtig gedrag.![]()
Ben ook wel geinteresseerd in dat soort leesvoer, lees jij deze artikelen online (en zo ja, waar) of in tijdschriften?quote:Op zondag 9 oktober 2011 22:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Achja ik ga het innemen. Je gaat je er ook beter van voelen volgens dat artikel en ik zie wel of het effect gunstig is. Het is trouwens ook erg leuk om artikelen te lezen over voeding. Dan ga je pas beseffen hoeveel impact bijv. transvetten op een lichaam kunnen hebben net zoals suikers.
Ik heb me een tijdje terug ook een beetje verdiept in vitamines en het slikken van supplementen, maar dan kom je echt in een jungle terecht waarin iedereen zo'n beetje een guru is die zijn eigen producten promoot. M.b.t. die Omega-3 capsules lees ik bijvoorbeeld weer dat ze nauwelijks of het verkeerde effect zouden hebben als je er niet voldoende vitamine E bij inneemt. En wat is voldoende? 5 walnoten? 10 walnoten? 8 walnoten + 2 eieren? Moeilijk moeilijk allemaal...
Verder zoek ik nog een winkel waar ik handschoentjes kan kopen (geen perrysport) want ik trek m'n klauwen open aan die bar- en dumbells.![]()
Train je al lang? Als je net begonnen bent moet je gewoon ff doorzetten zodat je wat eelt op je handen krijgt. Als je een 180kg deadlift wil zetten zou ik wel ff handschoenen halen ja.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:03 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Ben ook wel geinteresseerd in dat soort leesvoer, lees jij deze artikelen online (en zo ja, waar) of in tijdschriften?
Ik heb me een tijdje terug ook een beetje verdiept in vitamines en het slikken van supplementen, maar dan kom je echt in een jungle terecht waarin iedereen zo'n beetje een guru is die zijn eigen producten promoot. M.b.t. die Omega-3 capsules lees ik bijvoorbeeld weer dat ze nauwelijks of het verkeerde effect zouden hebben als je er niet voldoende vitamine E bij inneemt. En wat is voldoende? 5 walnoten? 10 walnoten? 8 walnoten + 2 eieren? Moeilijk moeilijk allemaal...
Verder zoek ik nog een winkel waar ik handschoentjes kan kopen (geen perrysport) want ik trek m'n klauwen open aan die bar- en dumbells.![]()
Op dit moment is het juist het eelt wat er langzaam afschraapt. Ik vind handschoentjes ook niet alles maar vieze bonkige, met eelt doorregen handen is ook geen feest.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:04 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Train je al lang? Als je net begonnen bent moet je gewoon ff doorzetten zodat je wat eelt op je handen krijgt. Als je een 180kg deadlift wil zetten zou ik wel ff handschoenen halen ja.![]()
Je kan ook zo'n eeltschraper ofzo kopen. Gewoon 1 keer per week je bijvijlen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:08 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Op dit moment is het juist het eelt wat er langzaam afschraapt. Ik vind handschoentjes ook niet alles maar vieze bonkige, met eelt doorregen handen is ook geen feest.![]()
Hou nou eens op man met je gezeur. reageer dan gewoon niet. Zo moeilijk is het niet. Wat jij vind wat hier niet hoort is voor anderen wel interesant. En als iemand handschoentjes wil dragen omdat hij zijn handen opentrekt, so what?quote:
Laat het gewoon gaan. Met dit soort opmerkingen ben je alleen maar de sfeer aan het verzieken.![]()
Heel duidelijk zijn dat je voor voor de compound oefeningen gaat. Waarschijnlijk is er een andere begeleider die je dat wel wilt leren.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:52 schreef Verbodsbord het volgende:
Nou ik kom net terug van de eerste keer sportschool, een beetje een deceptie. Was m'n eerste keer ooit, dus ik kreeg begeleiding. Van de eigenaar van de gym zelf. Ik begon toen over Mark Rippetoe en starting strength, had ie nog nooit van gehoord...... Vervolgens oefeningen gedaan op de machine. Denk dat ik woensdag maar even duidelijk moet gaan maken dat dat toch niet was wat ik voor ogen hadHoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Vanuit hun perspectief is het ook wel te begrijpen. Zij zien je als een groen blaadje dat nog gevormd moet gaan worden en daarom laten ze je logischerwijs eerst met de apparaten beginnen omdat dat voor hen het minste risico draagt (blessures), maar voor jou betekent dat echter ook de minste resultaten.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:52 schreef Verbodsbord het volgende:
Nou ik kom net terug van de eerste keer sportschool, een beetje een deceptie. Was m'n eerste keer ooit, dus ik kreeg begeleiding. Van de eigenaar van de gym zelf. Ik begon toen over Mark Rippetoe en starting strength, had ie nog nooit van gehoord...... Vervolgens oefeningen gedaan op de machine. Denk dat ik woensdag maar even duidelijk moet gaan maken dat dat toch niet was wat ik voor ogen had
Als je je goed ingelezen hebt en je weet zelf ook al precies wat (zoek je schema's uit) je wilt gaan doen en hoe (kijk instructievideo's voor vorm), schrijf dan alles op en overhandig dat aan die medewerker.![]()
Edit: ga er dan ook niet op in.
En een vraagje aan Diabox, hoeveel olijfolie doe je in je kwark, heb net 2 eetlepels in 450gr. gedaan met wat siroop maar het smaakte niet lekker, niet dat dat erg is ofc.
[ Bericht 55% gewijzigd door Snakey op 10-10-2011 22:43:45 ]If not now, then when.![]()
Maar wat zit er precies aan voedingswaarde in dan? Ik herinner dat er nog net 5 gram eiwit per 100 gram in zit.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:48 schreef Hoogheid het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kwark is baas. 500gr zo naar binnen te werken en hij smaakt heeeeerlijk.
http://www.optimel.nl/assortiment/kwark
Energie 190 KJ (40 Kcal)
Eiwit 6,1 g
Koolhydraten 4,3 g
Vet 0,1 g
Nou goed, wanneer je 500 gram eet is dat dus 30,5 gram eiwit. Ik had ergens gelezen dat per maaltijd je maximaal 30 gram eiwit kan innen, klopt dit? Dat zou betekenen dat dit er wel mee door kan. Nu weet ik niet hoe het ligt met koolhydraten en kcal in magere kwark.
Maar goed, no pain no gain. Dat zal denk ik ook voor kwark gelden
[ Bericht 8% gewijzigd door ezelbayraktar op 10-10-2011 22:57:08 ]![]()
Ik betwijfel of dat daadwerkelijk goed is. Wat zit er verder nog in?quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:48 schreef Hoogheid het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kwark is baas. 500gr zo naar binnen te werken en hij smaakt heeeeerlijk.
Ik hou het wel liever bij me magere kwark met wat siroop. Grote lepels en het is zo weg.If not now, then when.![]()
Ben ik de enige die kwark gewoon lekker vind zonder zooi er bij? Ben zelf trouwens helemaal niet van die kunstmatige zoetstoffen, vaak genoeg uit onderzoek gebleken dat je dan maar beter gewoon suiker kan nemen
"The data clearly indicate that consuming a food sweetened with no-calorie saccharin can lead to greater body-weight gain and adiposity than would consuming the same food sweetened with a higher-calorie sugar" ~"A Role for Sweet Taste: Calorie Predictive Relations in Energy Regulation by Rats," Susan E. Swithers, PhD and Terry L. Davidson, PhD, Purdue University; Behavioral Neuroscience, Vol. 122, No. 1.
Afijn, is veel onderzoek naar en spreekt elkaar ook misschien tegen, maar om in je achterhoofd te houden!
Zijn ook altijd die dikke mensen die dan een cola light bestellen enzo
OT: lekkere workout gehad vanaaf, voel nog steeds de burnn![]()
'can' is wel een sleutelwoord. De crux bij dat soort onderzoeken is dat mensen het moeilijker vinden om dingen op calorische waarde te schatten, of gaan compenseren ('doe mij Big Mac supersizen want ik drink er cola light bij').quote:"The data clearly indicate that consuming a food sweetened with no-calorie saccharin can lead to greater body-weight gain and adiposity than would consuming the same food sweetened with a higher-calorie sugar" ~"A Role for Sweet Taste: Calorie Predictive Relations in Energy Regulation by Rats," Susan E. Swithers, PhD and Terry L. Davidson, PhD, Purdue University; Behavioral Neuroscience, Vol. 122, No. 1.
Voor mij persoonlijk zijn zoetstoffen wel een geschenk geweest voor mijn afvallen, maar heb daarbij dan ook netjes alle calorieën geteld.
Wel fascinerend, dit soort nutrition onderzoeken.
[ Bericht 21% gewijzigd door Stereotomy op 11-10-2011 00:41:39 ]Confidence through competence![]()
Geen plaatje van mn kwark op internet![]()
C1000 magere kwark naturel.
Met honing erbij![]()
Goedkoop, perfecte kwaliteit, goede hoeveelheid... 500gram ipv. 450 bij vele.![]()
Same here, heb letterlijk zin om het er uit te schreeuwenquote:OT: lekkere workout gehad vanaaf, voel nog steeds de burnnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een aantal vragen m.b.t. spoiler. Vandaag gedaan wat er staat, behalve Chest Dips. Ik voel me nu superb. Maar moet alles in de volgorde van boven naar beneden toe? Dat is namelijk wat ik deed. Echter:
Ik merkte bij bench press dat ik behoorlijk laag moest pakken omdat het haast overeenkomt met Incline d. press, die dus als eerst komt. En ik pakte bij Incline d. press zo zwaar als ik 8 tot 10 reps kon, 4 sets.
Mijn biceps voelen op dit moment goed aan. Maar toen ik het overschreef dacht ik "maar 2 biceps oefeningen?" Dus mijn vraag, is dit wel genoeg? Biceps trainen komt trouwens maar één keer voor, in de week, en dat is dus op maandag.
En als laatst, Barbell Curls. Waar ik nu train hebben ze kennelijk geen rechte barbell's. Ze hebben alleen de volgende barbell:
Ik heb maar cable curls zitten doen als alternatief. Ik kon natuurlijk ook een bench press stang pakken maar die zijn 2 keer zo lang als een barbell en wegen zo een 20 tot 25kg. Ik dacht ik ga maar niet voor clown staan en heb het niet gedaan, zou het alsnog kunnen? Indien niet, beste alternatief voor barbell curls?
Best wel sad trouwens, ben lid van 3 verschillende sportscholen in Utrecht geweest en élk van deze mist wel meerdere dingen die je in de ander sportschool weer wél hebt.![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:12 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
Same here, heb letterlijk zin om het er uit te schreeuwenDie gebogen stang is juist het best voor biceps curls.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een aantal vragen m.b.t. spoiler. Vandaag gedaan wat er staat, behalve Chest Dips. Ik voel me nu superb. Maar moet alles in de volgorde van boven naar beneden toe? Dat is namelijk wat ik deed. Echter:
Ik merkte bij bench press dat ik behoorlijk laag moest pakken omdat het haast overeenkomt met Incline d. press, die dus als eerst komt. En ik pakte bij Incline d. press zo zwaar als ik 8 tot 10 reps kon, 4 sets.
Mijn biceps voelen op dit moment goed aan. Maar toen ik het overschreef dacht ik "maar 2 biceps oefeningen?" Dus mijn vraag, is dit wel genoeg? Biceps trainen komt trouwens maar één keer voor, in de week, en dat is dus op maandag.
En als laatst, Barbell Curls. Waar ik nu train hebben ze kennelijk geen rechte barbell's. Ze hebben alleen de volgende barbell:
[ afbeelding ]
Ik heb maar cable curls zitten doen als alternatief. Ik kon natuurlijk ook een bench press stang pakken maar die zijn 2 keer zo lang als een barbell en wegen zo een 20 tot 25kg. Ik dacht ik ga maar niet voor clown staan en heb het niet gedaan, zou het alsnog kunnen? Indien niet, beste alternatief voor barbell curls?
Best wel sad trouwens, ben lid van 3 verschillende sportscholen in Utrecht geweest, welke alle 3 behoorlijk bekend zijn, en élk van deze mist wel meerdere dingen die je in de ander sportschool weer wél hebt.![]()
Aight thanks guysIk ga trouwens pitten, goodnight guys
Mocht ik nog antwoorden krijgen op de andere vragen alvast bedankt
![]()
![]()
quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:03 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Verder gewoon natuurlijke eelt kweken. Grip pads (geen geweldige kwaliteit, toegegeven) zijn maar ¤2 bij XXL Nutrition.
Of toch du vader?![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:12 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
Same here, heb letterlijk zin om het er uit te schreeuwenBench press bij rug/biceps? Je weet dat dat een borst/triceps oefening is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een aantal vragen m.b.t. spoiler. Vandaag gedaan wat er staat, behalve Chest Dips. Ik voel me nu superb. Maar moet alles in de volgorde van boven naar beneden toe? Dat is namelijk wat ik deed. Echter:
Ik merkte bij bench press dat ik behoorlijk laag moest pakken omdat het haast overeenkomt met Incline d. press, die dus als eerst komt. En ik pakte bij Incline d. press zo zwaar als ik 8 tot 10 reps kon, 4 sets.Volgens mij is dat pure onzin.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:50 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
Maar wat zit er precies aan voedingswaarde in dan? Ik herinner dat er nog net 5 gram eiwit per 100 gram in zit.
Energie 190 KJ (40 Kcal)
Eiwit 6,1 g
Koolhydraten 4,3 g
Vet 0,1 g
Nou goed, wanneer je 500 gram eet is dat dus 30,5 gram eiwit. Ik had ergens gelezen dat per maaltijd je maximaal 30 gram eiwit kan innen, klopt dit? Dat zou betekenen dat dit er wel mee door kan. Nu weet ik niet hoe het ligt met koolhydraten en kcal in magere kwark.
Maar goed, no pain no gain. Dat zal denk ik ook voor kwark geldenOf toch du vader?![]()
Optimel als kwarkquote:Op maandag 10 oktober 2011 22:50 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
Maar wat zit er precies aan voedingswaarde in dan? Ik herinner dat er nog net 5 gram eiwit per 100 gram in zit.
Energie 190 KJ (40 Kcal)
Eiwit 6,1 g
Koolhydraten 4,3 g
Vet 0,1 g
Maar goed, no pain no gain. Dat zal denk ik ook voor kwark geldenTen eerste is het overpriced. Ten tweede bevat het weinig eiwitten. Haal je kwark gewoon bij de Aldi of Lidl. Is goedkoper (65 cent), en bevat 11gr eiwitten per 100gr.
Ik zie trouwens dat je Turk bent. Ik mix mijn kwark altijd met water, en een beetje zout. Dan heb je Ayran![]()
![]()
Zo'n 20 a 25 gr olijfolie (gierigste van de AH) doe ik door de kwark met aardig wat (suikervrije) limonade.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Edit: ga er dan ook niet op in.
En een vraagje aan Diabox, hoeveel olijfolie doe je in je kwark, heb net 2 eetlepels in 450gr. gedaan met wat siroop maar het smaakte niet lekker, niet dat dat erg is ofc.Houd er rekening mee dat het een rattenstudie is, en uit het abstract kan je totaal geen conclusies trekken om meerdere redenen. En studies spreken elkaar helemaal niet zo vaak tegen, mensen denken vaak dat studies elkaar tegenspreken door misinterpretatie van de lezer. Vaak zijn er verschillen in methodiek/testgroep/meetmethoden/etc. die tot andere resultaten kunnen leiden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:45 schreef Autobandje het volgende:
Ben ik de enige die kwark gewoon lekker vind zonder zooi er bij? Ben zelf trouwens helemaal niet van die kunstmatige zoetstoffen, vaak genoeg uit onderzoek gebleken dat je dan maar beter gewoon suiker kan nemen
"The data clearly indicate that consuming a food sweetened with no-calorie saccharin can lead to greater body-weight gain and adiposity than would consuming the same food sweetened with a higher-calorie sugar" ~"A Role for Sweet Taste: Calorie Predictive Relations in Energy Regulation by Rats," Susan E. Swithers, PhD and Terry L. Davidson, PhD, Purdue University; Behavioral Neuroscience, Vol. 122, No. 1.
Afijn, is veel onderzoek naar en spreekt elkaar ook misschien tegen, maar om in je achterhoofd te houden!
Zijn ook altijd die dikke mensen die dan een cola light bestellen enzo
OT: lekkere workout gehad vanaaf, voel nog steeds de burnn
Tevens;
[ Bericht 26% gewijzigd door Diabox op 11-10-2011 02:43:05 ]![]()
Volgens mij ben jij meer de zaak aan het verzieken, je probeert iedereen tegen elkaar uit te spelen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hou nou eens op man met je gezeur. reageer dan gewoon niet. Zo moeilijk is het niet. Wat jij vind wat hier niet hoort is voor anderen wel interesant. En als iemand handschoentjes wil dragen omdat hij zijn handen opentrekt, so what?
Laat het gewoon gaan. Met dit soort opmerkingen ben je alleen maar de sfeer aan het verzieken.
Ja, sommige hebben je door Snakey ...
[ Bericht 7% gewijzigd door Snakey op 11-10-2011 11:23:21 ]![]()
Dat maakt het er niet minder gay op.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:13 schreef Snakey het volgende:
Hou nou eens op man met je gezeur. reageer dan gewoon niet. Zo moeilijk is het niet. Wat jij vind wat hier niet hoort is voor anderen wel interesant. En als iemand handschoentjes wil dragen omdat hij zijn handen opentrekt, so what?
En de 173e vraag over kwark zeker niet.quote:Laat het gewoon gaan. Met dit soort opmerkingen ben je alleen maar de sfeer aan het verzieken.Noem het dan ook geen ''bodybuilding'' en schop het maar naar CUL.
En dit uiteraard.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:42 schreef ZetaOS het volgende:
Volgens mij ben jij meer de zaak aan het verzieken, je probeert iedereen tegen elkaar uit te spelen.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2011 10:01:18 ]![]()
QFTquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:57 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dat maakt het er niet minder gay op.![]()
Ik ben het met Weiss eens....elk frikkin topic weer die vragen over kwark en hoe je het eet en wat de beste manier is. Vreet gewoon, het is geen hogere wiskunde, er is hier niemand die ook maar zo hard en zo goed traint met grote wedstrijdaspiraties voor ogen dat het ook maar iets uitmaakt wanneer je wat eet.
Vreet gewoon, de meeste mensen hebben zelf vast wel een idee wat goed is en wat niet en die ene shake missen is echt geen ramp.
Keep it SimpleIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Buigveer
Lengte: 1 meter
Een volwassen man kan deze niet buigen.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2011 10:40:30 ]![]()
Wel als ik mijn kwark op en handschoentjes aan heb.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:39 schreef ZetaOS het volgende:
Buigveer
Lengte: 1 meter
Een volwassen man kan deze niet buigen.
[ afbeelding ]![]()
Kap gewoon met die bijdehante opmerkingenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:41 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wel als ik mijn kwark op en handschoentjes aan heb.![]()
Was een serieuze post hoor. Met zulke reacties verpest je het voor de rest.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:43 schreef rapelsen het volgende:
Kap gewoon met die bijdehante opmerkingen![]()
hoe ga ik een week Turkijke overleven..all-inclusive
waarschijnlijk niet...
weekje helemaal rusten, lekker eten
veel zwemmen en wandelen...
als ik volgende week weer thuis kom dan ga ik er weer tegenaan![]()
Nu hard trainen, bijna overtrainen, en dan 1 week lekker eten en herstellen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:50 schreef MrNiles het volgende:
waarschijnlijk niet...
als ik volgende week weer thuis kom dan ga ik er weer tegenaan![]()
Bench press bij borst/biceps. De enige betekenis die ik kan geven aan het trainen van deze twee spiergroepen op dezelfde dag is zodat je het maximale er uit kan halen, sinds je triceps al meepakt bij borst.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:48 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Bench press bij rug/biceps? Je weet dat dat een borst/triceps oefening is?
[..]
Volgens mij is dat pure onzin.
Ik deed normaal gesproken
Dag 1: borst/triceps
Dag2: rug/biceps
Dag3: schouder/benen
En zo pakte ik alles 2 keer per week.
Gisteren begonnen met spoiler. Dus in principe alles slechts 1 keer per week, doet me al snel afvragen of dit niet veel te weinig is. Meestal verlies ik gevoel in de spot die ik getraind heb na 3 dagen al.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee of 30g eiwit/maaltijd onzin is, herinner wel zoiets gelezen te hebben.![]()
Ben je bang dat je 10kg aankomt of 5kg spiermassa verliest? Niet druk om maken.
Ik ga zelf over een uurtje richting schiphol voor een weekje Egypte. Beetje in het zonnetje liggen en sonrkelen. Eten = pannekoeken en choco croissants bij ontbijt, pizza op de middag en 's avonds 5x langs het buffet. Ok ok, wel tussendoor een whey/carb shake.
Misschien 1 a 2x trainen maar verder gewoon weinig doen.
Makkelijk te overleven dus en kan je nu vertellen dat ik binnen 1 week na terugkomst in betere shape sta dan nu.
Rust en relaxen = win.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
heb ik gedaan..stap straks om 16:00uur in het vliegtuigquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:53 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nu hard trainen, bijna overtrainen, en dan 1 week lekker eten en herstellen.![]()
![]()
Dit soort posts zijn net zo erg als kwark.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:50 schreef MrNiles het volgende:
waarschijnlijk niet...
als ik volgende week weer thuis kom dan ga ik er weer tegenaan
Er zijn honderden oefeningen die je zonder gewichten kan doen; prisoner squats, lunges, planken, opdrukken (en vele varianten daarvan), spiderman-push ups, bench dips, handstand push ups etc.
Doe dat of hou je mond en geniet gew van je vakantie. Die gains die je verliest in 1 week zijn minimaal. En daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.Klinkt als het meest logischequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:53 schreef ZetaOS het volgende:
Nu hard trainen, bijna overtrainen, en dan 1 week lekker eten en herstellen.![]()
![]()
Hier 15.30. Ik deel handtekeningen uit voor een BigMac op Schiphol.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:56 schreef MrNiles het volgende:
[..]
heb ik gedaan..stap straks om 16:00uur in het vliegtuigGodfather Bodybuilding topic reeks![]()
Veel plezier!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:56 schreef MrNiles het volgende:
[..]
heb ik gedaan..stap straks om 16:00uur in het vliegtuig
MRJ to.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2011 10:58:55 ]![]()
I know...was ook meer om jullie jaloers te makenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:56 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dit soort posts zijn net zo erg als kwark.
Er zijn honderden oefeningen die je zonder gewichten kan doen; prisoner squats, lunges, planken, opdrukken (en vele varianten daarvan), spiderman-push ups, bench dips, handstand push ups etc.
Doe dat of hou je mond en geniet gew van je vakantie. Die gains die je verliest in 1 week zijn minimaal. En daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.![]()
![]()
Een halve liter ayran is ook te veel van het goede, ayran vind ik ook maar sinds een kleine jaar drinkbaarquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 01:05 schreef o.la het volgende:
[..]
Optimel als kwarkTen eerste is het overpriced. Ten tweede bevat het weinig eiwitten. Haal je kwark gewoon bij de Aldi of Lidl. Is goedkoper (65 cent), en bevat 11gr eiwitten per 100gr.
Ik zie trouwens dat je Turk bent. Ik mix mijn kwark altijd met water, en een beetje zout. Dan heb je AyranThanks for the tip though
Wellicht dat ik na een maandje eten ofzo er minder brutaal tegen aankijk. Ik haal op dit moment kwark bij de plus, kost iets tussen de 1 en 1,50, 9.5/100gr. Ik zal maar is kijken bij de Lidl, best dom om er 2 tot 3 keer zoveel voor te betalen.
![]()
Voeding is een onderdeel van bodybuilding dus hoort het perfect thuis hier. Dat de basics elke topic terugkomen is enkel logisch sinds Fok een van de bekendste Nederlandse fora is en daarmee ook veel users heeft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:57 schreef Weissman het volgende:
En de 173e vraag over kwark zeker niet.Noem het dan ook geen ''bodybuilding'' en schop het maar naar CUL.
Als je nu positieve intenties had i.p.v. matig stoer kwam je met oplossingen. Zo ging je dan zelf een topic starten met als titel Bodybuilding & Voeding en kon men simpelweg daarheen verwezen worden zodra het over voeding ging in deze reeks.
Nog begrijp ik de ophef tegen voeding, basics en "dagboek posts" in dit topic niet volledig. Volgens mij hoort het er echt slechts thuis. Wat boeit het jou dat elke #topicnummer 2 pagina's eerder dichtgaat omdat er 2 pagina's gingen over voeding, basics en dagboekposts?
Sinds het ontopic is, is het enkel positief voor de topic zelf en hiermee ook voor Fok zelf. Wat jij en jou soort doet is elk #topicnummer zeuren en die 2 pagina's naar 6 pagina's verhogen.
Ook zie ik jou in geen enkel opzichte een positieve bijdrage leveren. Je stelt geen vragen, je komt niet aan met hoe het wel moet je trollt enkel.
En ik neem zomaar aan dat Fok wel een "block users post" future heeft, doe dat dan alsjeblieft op zij die over kwark gaan vragen.![]()
Hij heeft wel een punt. Telkens als er weer zo'n vraag is staat de volgende pagina altijd vol met "OMG weer een vraag over kwark/whey, topic gaat nergens meer over, zie jullie in het volgende deel!".![]()
Okee, dat ben ik met je eens, daar zal ik dan vanaf nu op gaan modden. Maar je moet je ook bedenken dat er negatief op reageren het alleen maar erger maakt in de zin van dat er dan nog eens 20 posts over frieking kwark gaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:30 schreef kidkash19 het volgende:
Ik ben het met Weiss eens....elk frikkin topic weer die vragen over kwark en hoe je het eet en wat de beste manier is. Vreet gewoon, het is geen hogere wiskunde, er is hier niemand die ook maar zo hard en zo goed traint met grote wedstrijdaspiraties voor ogen dat het ook maar iets uitmaakt wanneer je wat eet.
Vreet gewoon, de meeste mensen hebben zelf vast wel een idee wat goed is en wat niet en die ene shake missen is echt geen ramp.
Keep it Simple
Maar goed, met 1 google search kun je zo'n 70miljoen site's over voeding vinden, dus in die zin ben ik het met jullie eens.![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:54 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
Bench press bij borst/biceps. De enige betekenis die ik kan geven aan het trainen van deze twee spiergroepen op dezelfde dag is zodat je het maximale er uit kan halen, sinds je triceps al meepakt bij borst.
Ik deed normaal gesproken
Dag 1: borst/triceps
Dag2: rug/biceps
Dag3: schouder/benen
En zo pakte ik alles 2 keer per week.
Gisteren begonnen met spoiler. Dus in principe alles slechts 1 keer per week, doet me al snel afvragen of dit niet veel te weinig is. Meestal verlies ik gevoel in de spot die ik getraind heb na 3 dagen al.Heb je nou serieus de training van Zyzz gekopieerd? Waarom doe jij zijn workout? Ben je trouwens een beginner, of heb je al enkele jaren ervaring?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee of 30g eiwit/maaltijd onzin is, herinner wel zoiets gelezen te hebben.![]()
Ik heb 14 maanden gerelaxed (gereisd) nu alwaar een jaar later hebben ik daar nog steeds de naweeën van
In een weekje niks doen gebeurt er niks met je,, tis dan vooral mentaal dat je denkt dat alles inzakt.Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-![]()
Ik ging gisteren nog luisteren naar het volgende tijdens het inslapen
"Don't show disrespect to me, to the sport and your teammates"
En ik moest meteen denken aan jou Weissman. Ongeacht hoe jij het ziet, iedereen die hier post is een "teammate". Iedereen die aan bodybuilden doet is een teammate. Ik betwijfel of jij vragen gaat negeren buiten dit forum om ongeacht waar het over gaat. Al gaat het 20 keer over kwark. Doe het dan ook niet hier.
Soms kan je met 1 simpele post postieve influence hebben op ééns leven, gun hem of haar die kans dan ook. Gun het je zelf, je zal er geen slechter persoon van worden
Vragen gaan altijd eerst over kwark, supplementen vervolgens over oefeningen en daarna over steroïden, met alle vragen die er tussen vallen. Iedereen heeft zijn eigen lijn en de een stort zich in dit topic wanneer hij op de helft zit van die lijn en de ander wanneer hij net begonnen is of overweegt om te beginnen aan die lijn.
Wellicht een emotioneel stuk tekst waar je negatieve betekenissen onder gaat zoeken, maar dit is enkel wie ik ben. Ik heb de behoefte niet om me voor te doen als anders, dat heb ik allemaal gehad en achter mij gelaten. En dit zie ik te veel voor komen bij sommigen in dit topic. Het internet is nog veel te leuk, spannend en heeft veel te veel betekenis voor "jou". Begin is met denken aan anderen.
Ik ga nu naar school, nog een fijne dag jongens.![]()
Ik heb 2 jaar getraind met soms 3 maanden niet en dan weer 3 maanden wel, onregelmatig dus. Ik ben wel bekend bij veel van die oefeningen enzo. Ik ben gemotiveerd geraakt door hem en een voorgeschoten schema is enkel handig voor mijquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:28 schreef o.la het volgende:
[..]
Heb je nou serieus de training van Zyzz gekopieerd? Waarom doe jij zijn workout? Ben je trouwens een beginner, of heb je al enkele jaren ervaring?
Ik moet nu echt gaan bb![]()
![]()
Kijk schemas posten en vergelijken en advies vragen is niks mis mee, daar kan iedereen van leren en het kan ook voor je eigen veiligheid beter zijn. Maar zoveel manieren om kwark te eten zijn er natuurlijk niet dat is meer het punt wat een probleem is denk ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Okee, dat ben ik met je eens, daar zal ik dan vanaf nu op gaan modden. Maar je moet je ook bedenken dat er negatief op reageren het alleen maar erger maakt in de zin van dat er dan nog eens 20 posts over frieking kwark gaan.
Maar goed, met 1 google search kun je zo'n 70miljoen site's over voeding vinden, dus in die zin ben ik het met jullie eens.
Het komt gewoon " lui" over.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Net borst en triceps getraind tot failure straks weer werken tot 10
Morgen komt het nichtje van de sportschooleigenaar bij mij langs
[ Bericht 33% gewijzigd door SunTzu op 11-10-2011 12:41:18 ]![]()
Ik krijg best veel PMejtes over P90X en thuis trainen.
Vooral waar P90X video's te verkrijgen zijn en welke producten te kopen.
Ik wil 1 product uitlichten & aanraden, ringen...
Zeer makkelijk op hoogte verstelbaar, stok erdoor en je hebt een pullupbar.
Doordat ze onstabiel zijn trainen ze je rug perfect, super voor dips en biceps.
Wordt oa verkocht op marktplaats, zoeken op bijvoorbeeld Olympische Ringen.![]()
![]()
Als ik de ruimte had.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:51 schreef ZetaOS het volgende:
Ik krijg best veel PMejtes over P90X en thuis trainen.
Vooral waar P90X video's te verkrijgen zijn en welke producten te kopen.
Wordt oa verkocht op marktplaats, zoeken op bijvoorbeeld Olympische Ringen.
[ afbeelding ]Deathlift or Die.![]()
ach sommige mensen trainen om te gainen en andere lopen er rond alsof het een modeshow is... ja dit is gay, dit niet... dit weer wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:57 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dat maakt het er niet minder gay op.![]()
Ik train voor spiermassa, niet voor eelt.. als jij dat wilt moet je het zelf weten.
Maar dingen gay noemen is nogal gay... sportschool is geen modeshow.![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:44 schreef Weissman het volgende:
[..]
Was een serieuze post hoor. Met zulke reacties verpest je het voor de rest.
Of toch du vader?![]()
ayran zuipen als n malle. Lekkers.quote:hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Hele dagen biefstuk en kip vreten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:50 schreef MrNiles het volgende:
waarschijnlijk niet...
als ik volgende week weer thuis kom dan ga ik er weer tegenaanBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
optrekken aan ringenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:51 schreef ZetaOS het volgende:
Wordt oa verkocht op marktplaats, zoeken op bijvoorbeeld Olympische Ringen.
[ afbeelding ]
Ik doe dit vaak in het Amsterdamse bos (daar heb je ze ook hangen in het 'sport-parcour)
Daaraan optrekken, is echt hardcore![]()
![]()
Topic is er echt op vooruit gegaan. Alles voorkauwen wat de meeste mensen door een beetje zelfstudie (boeken, internet) te weten zijn gekomen.
En natuurlijk ouderwets keuvelen over kwark.
Wat handschoentjes betreft... de ervaring leert dat het meestal niet de meest serieuze krachtsporters zijn die ze gebruiken. In mijn gym is dat in ieder geval wel zo. Laat ik het daar bij houden.![]()
![]()
Even ontopic dan maar:
In een UB/LB split, welke schouderoefeningen zijn dan aan te raden, naast DB shoulder press/military press?
Aangezien ik 2x per week BP doe is de combinatie met rear delt fly's misschien al genoeg?
Is het uberhaupt nodig om je rear delts te isoleren als je al regelmatig rows doet?
[ Bericht 16% gewijzigd door 16meter op 11-10-2011 16:07:42 ]![]()
Ik ben zelf een groot fan van de Push press als vervanger van de Shoulder Press/Military press. Zelfde beweging met de toevoeging van een kwart squat explosief omhoog dus iets meer full body oefening maar erg lekker.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Mooie oefening, maar gaat niet echt passen in mijn schema denk ik. Beentjes worden al 2x per week goed aangepakt.
Toch bedankt voor de tip.![]()
Heeft niks met je benen te maken, een kwart SQ is voor je benen verwaarloosbaar namelijk, het gaat meer om de core die je dan meer gebruiktIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Echte mannen trainen niet in gyms maar in de vrije natuur; half naakt.![]()
Squaten en benchpressen met boomstammen, jagen op wild en vis vangen met de blote hand![]()
![]()
Iemand nog oefeningen voor de kuiten? We hebben geen machine voor calf raises op de sportschool en ik heb het gevoel dat ik ze met enkel mijn lichaamsgewicht amper voldoende aanpak.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Beginnen zoals een Squat, stang in je nek en op je tenen gaan staan en dan op en neer ?
Het is allemaal niet zo lastig
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Dumbells erbij?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 15:31 schreef Seam het volgende:
Iemand nog oefeningen voor de kuiten? We hebben geen machine voor calf raises op de sportschool en ik heb het gevoel dat ik ze met enkel mijn lichaamsgewicht amper voldoende aanpak.![]()
Dom inderdaad, met stang in mijn nek (en wat gewichten) kom ik denk ik wel vooruit. Maar ik dacht misschien dat er nog 'speciale' oefeningen waren als alternatief.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Zonder mensen te willen beledigen, maar degene die zich druk maken over massaverlies op vakantie (of in een andere periode waarin niet getraind kan worden) zijn vaak gewoon niet groot genoeg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:56 schreef Weissman het volgende:
Die gains die je verliest in 1 week zijn minimaal. En daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.![]()
Fit for Free of zo?quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:52 schreef Verbodsbord het volgende:
Nou ik kom net terug van de eerste keer sportschool, een beetje een deceptie. Was m'n eerste keer ooit, dus ik kreeg begeleiding. Van de eigenaar van de gym zelf. Ik begon toen over Mark Rippetoe en starting strength, had ie nog nooit van gehoord...... Vervolgens oefeningen gedaan op de machine. Denk dat ik woensdag maar even duidelijk moet gaan maken dat dat toch niet was wat ik voor ogen had![]()
Ik heb de laatste tijd last van sterk verminderde eetlust, zeker al 3 maanden aan de gang.
Vandaag heb ik 2 sneetjes brood met rauwe ham op, 2 kiwi's salade met kikkererwten, komkommer ,cherrytomaat, sla, olijfolie, beetje zouten citroensap(opgegeten voor 2/3) , 2 eieren.
De dag door drink ik water.. maar ik blijf er ook bij trainen.![]()
Nee juist niet. Een nergens bij aangesloten gym. Met squatrek en dumbells tot 46 kg ofzo. Dus ik dacht dat ik daar wel goed zou zitten voorlopig.quote:![]()
Hmm, misschien lopen er wel wat instructeurs rond die wel kennis van zaken hebben. En anders kan je gewoon om tips van andere leden vragen, je moet niet urenlang aan hun kop zeuren natuurlijk maar ze vinden het heus niet erg wanneer je een vraag stelt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:33 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Nee juist niet. Een nergens bij aangesloten gym. Met squatrek en dumbells tot 46 kg ofzo. Dus ik dacht dat ik daar wel goed zou zitten voorlopig.![]()
Had ik vorig jaar ook last van; kreeg toen van de huisarts foliumzuur pilletjes om de eetlust wat op te krikken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:31 schreef Fanta-stick het volgende:
Ik heb de laatste tijd last van sterk verminderde eetlust, zeker al 3 maanden aan de gang.
Vandaag heb ik 2 sneetjes brood met rauwe ham op, 2 kiwi's salade met kikkererwten, komkommer ,cherrytomaat, sla, olijfolie, beetje zouten citroensap(opgegeten voor 2/3) , 2 eieren.
De dag door drink ik water.. maar ik blijf er ook bij trainen.![]()
Is dat niet voor zwangere vrouwen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:49 schreef Weissman het volgende:
[..]
Had ik vorig jaar ook last van; kreeg toen van de huisarts foliumzuur pilletjes om de eetlust wat op te krikken.![]()
Het wordt voornamelijk gebruikt door zwangere vrouwen, klopt. Maar het is niet ''alleen'' voor die doelgroep bedoeldquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:56 schreef Fanta-stick het volgende:
Is dat niet voor zwangere vrouwen?![]()
![]()
Vandaar dat ik het meestal net zo zinvol vind als hoe je je kwark eet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:06 schreef ZuidGrens het volgende:
Zonder mensen te willen beledigen, maar degene die zich druk maken over massaverlies op vakantie (of in een andere periode waarin niet getraind kan worden) zijn vaak gewoon niet groot genoeg.Niks aan instructeurs vragen gew zelf-studie doen; sticky's lezen op DBB etc.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:45 schreef ZuidGrens het volgende:
Hmm, misschien lopen er wel wat instructeurs rond die wel kennis van zaken hebben. En anders kan je gewoon om tips van andere leden vragen, je moet niet urenlang aan hun kop zeuren natuurlijk maar ze vinden het heus niet erg wanneer je een vraag stelt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: