abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103112433
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:39 schreef Drifter__ het volgende:
Israel apologizes to Egypt over August border incident

[..]

http://edition.cnn.com/2011/10/13/world/meast/israel-egypt/
Het is een heel breed akkoord. Die verontschuldigen horen bij de onderhandelingen over Shalit, natuurlijk. De vraag is, waarom is Netanyahu nu overstag gegaan?
pi_103126005
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat maakt het niet minder een valide militair doelwit natuurlijk...
De kidnapping valt eventueel nog militair te verdedigen (maar dan moet je ook niet zeuren dat er militair op gereageerd wordt uiteindelijk (inval Gaza 2009)). Zijn behandeling sinds de kidnapping was uiteraard allesbehalve volgens het internationaal recht.

Maar dat staat eigenlijk helemaal los van mijn post, want daar ging het er om dat hij mogelijk nog nooit een schot heeft gelost in een gevecht omdat hij helemaal niet tijdens een gevecht krijgsgevangen was gemaakt, hetgeen het punt van Hans_van_Baalen lichtelijk onderuit haalt.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_103133680
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 02:20 schreef waht het volgende:

[..]

We moeten ons niet blindstaren op staatsvorm maar dat is toch echt het geval. Als burgers uit het ene land naar het andere trekken (voor handel, emigratie, vakantie, of wat dan ook) vindt er een bepaalde interactie plaats waardoor beide partijen veranderen.

Ter illustratie: als miljoenen Nederlanders vanaf nu vertrekken naar een ander land met andere staatsvorm kun je er redelijk zeker van zijn dat Nederlanders daar zullen streven naar de Nederlandse staatsvorm die zij beter achten of waar ze simpelweg beter mee bekend zijn. Na verloop van tijd en behoudens omstandigheden verandert de staatsvorm aldaar.

[..]

Dat landen elkaar benvloeden maar dat dat geen excuus is om geen eigen normen en waarden te hanteren.

[..]

Dat en culturen en ideen over landsgrenzen trekken is nogal wiedes. Zelfs in Isral dat niet zulke open grenzen heeft als wij in Europa heeft daar mee te maken. Er is interactie tussen burgers in het ene land met burgers uit het andere land, dat is waar ik op doel en dat is waardoor landen veranderen. Een land kun je maar tot zover afsluiten en vanaf een bepaald niveau is dat alleen maar negatief (zie Noord Korea), dus ik pleit totaal niet voor een verdere isolatie van Isral.

Je hebt de immigratiekwestie in Europa ook meegekregen. Dat is een direct voorbeeld van de invloed van het ene land op het andere. Immigranten nemen hun cultuur, religie, percepties en ideen mee. Daar hecht ik geen waardeoordeel aan, het is gewoon zo.

[..]

Maar het punt dat ik wilde maken is een land geen statische entiteit is. Onder andere door verbindingen met buurlanden verandert Isral. Net zo veel door handelsrelaties met het westen die Isral ten positieve hebben veranderd.
Israel heeft toch helemaal geen verbindingen met de buurlanden. Ja, het bombardeert af en toe een buurland aan gort en laat dan de schade door een ander betalen. En het voert vast wel geheime besprekingen met een buurland.
De bevolking van Israel wordt opgevoed in haat en vrees jegens de buurlanden.
En het land presenteert zichzelf naar ons (het westen) als voorpost tegen de islamitische horden. Ik maak me sterk dat het zich zo ook tegenover de eigen burgers presenteert.
quote:
[..]

De moorden van Assad zijn slechts het uiterste voorbeeld dat het meest tot de verbeelding spreekt. Het gaat veel verder dan dat. Persvrijheid is weg, de economie ligt op z'n gat, en er was al geen rechtstaat.

[..]

Dat is een heikel punt maar staat in geen verhouding tot de situatie in Libanon, Syri, Jordani of Egypte. Het grote plaatje telt en daarop scoort Isral gewoon beter. En dat met negatieve buitenlandse invloeden.
Als het grote plaatje telt, scoort wat mij betreft Israel even slecht als de buren, of eigenlijk de neven. Gewoon, allemaal een soort woestijnvolk, dat alleen gelooft in de taal van het geweld.

Oh, voor de goede orde: de indo-europeanen zijn niet veel beschaafder, dat lijkt alleen maar zo door hun welvaart.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_103139314
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:13 schreef Kees22 het volgende:

:')
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_103146021
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:17 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

De kidnapping valt eventueel nog militair te verdedigen (maar dan moet je ook niet zeuren dat er militair op gereageerd wordt uiteindelijk (inval Gaza 2009)). Zijn behandeling sinds de kidnapping was uiteraard allesbehalve volgens het internationaal recht.
De inval in Gaza -een inval waarbij meer dan duizend Palestijnen zijn vermoord- was, publiekelijk althans, niet om Shalit te bevrijden
pi_103146204
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 00:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israel heeft toch helemaal geen verbindingen met de buurlanden. Ja, het bombardeert af en toe een buurland aan gort en laat dan de schade door een ander betalen. En het voert vast wel geheime besprekingen met een buurland.
Het heeft talloze verbindingen met buurlanden. Ik heb ze persoonlijk meegemaakt. Je dacht toch niet dat een land als Israel zich hermetisch kon afsluiten? Dat zou het land zelf veel te veel schaden. Redelijk verbazend dat je dit niet weet.

Ik snap niet dat we hierover moeten discussieren. Natuurlijk benvloeden landen elkaar, zou je eerste reactie moeten zijn geweest. Net zoals mensen elkander benvloeden.
quote:
En het land presenteert zichzelf naar ons (het westen) als voorpost tegen de islamitische horden. Ik maak me sterk dat het zich zo ook tegenover de eigen burgers presenteert.
Die 'voorpost' maken xenofoben in het westen ervan. Met tanende steun vanuit het westen speelt Israel daarop in, dat is niet meer dan zelfbehoud zoals alle landen ooit hebben gedaan.
quote:
[..]

Als het grote plaatje telt, scoort wat mij betreft Israel even slecht als de buren, of eigenlijk de neven. Gewoon, allemaal een soort woestijnvolk, dat alleen gelooft in de taal van het geweld.

Oh, voor de goede orde: de indo-europeanen zijn niet veel beschaafder, dat lijkt alleen maar zo door hun welvaart.
Alle volkeren hebben genoeg op hun kerfstok dus ga ik uit pure noodzaak af op huidige omstandigheden. Israel is vele malen beschaafder dan omringende landen. Het wordt daartoe gedwongen door persvrijheid, onder andere.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_103146305
Hm, Isralische politici zeggen ook wel eens dat ze een voorpost van het Westen zijn of het slagveld tegen terreur of bij 9/11, "dit maken wij dagelijks mee", dat soort dingen. Het is niet waar natuurlijk, net zoals het niet waar is als recht-extremistische gekken als Wilders het roepen, maar het wordt volgens mij wel gezegd.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 14:34:26 #160
137949 Disana
pi_103190450
Vanavond om 21.00u op Ned 2 in Tegenlicht:

In de ban van Isral

De machtsverhoudingen in het Midden-Oosten veranderen in snel tempo en Isral verliest steeds meer steun voor zijn opstelling tegenover de Palestijnen.

Publicist en cultuurhistoricus Thomas van der Dunk onderzoekt hoe het is gesteld met de macht van de Isral-lobby in Nederland. Samen met oud-diplomaten Petra Stienen, Willem Beelaerst van Blokland en historicus Ilan Palle duidt hij een aantal recente kwesties.

Waarom werd de ontwikkelingsorganisatie ICCO door minister Rosenthal vorig jaar hardhandig op de vingers getikt? Wie zat er achter de verstoring van de Kristallnachtherdenking in Amsterdam.

En waarom staat Isral als enig land genoemd in de buitenlandparagraaf van het regeerakkoord?
Een paar voorbeelden van het geraffineerde spel dat de pleitbezorgers voor Isral spelen.

Tevens een artikel op pagina 16 en 17 van de VPRO-Gids.
pi_103199885
Ze kunnen onze hulp wel gebruiken Disana ;) de halve wereld is al tegen ze. En ik ben bang dat het alleen nog maar erger zal worden.
afca
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:16:55 #162
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_103205011
quote:
Israel plans new settlement of 2,600 that will isolate Arab East Jerusalem

Britain, the EU and the UN condemn Israel's decision as provocative and a further threat to the peace process

Israel has submitted plans to build the first big Jewish settlement in the occupied territories in 25 years, in a move condemned as an "assassination" of attempts to revive peace negotiations.

A leading Israeli peace group, Peace Now, denounced the plan to build 2,600 homes at Givat Hamatos on the southern edge of Jerusalem as a "game changer" because it would virtually cut off the Arab east of the city from the rest of the occupied West Bank.

The UN, the EU and Britain joined the Palestinians in condemning the move as provocative at a time when the major powers are struggling to rekindle negotiations while the Palestinian bid for statehood is still before the UN security council.

The Palestinian leadership, which has said there can be no new talks if settlement building continues, said the plans were further evidence that Israel "wants to destroy the peace process".

Givat Hamatos would form a big part of the crescent of Jewish settlements which, in parallel with the West Bank wall and fence, has increasingly isolated East Jerusalem from the rest of the occupied territories. Israeli peace activists say the intention is to solidify Israel's claim to all of Jerusalem and to minimise the amount of the city ceded to an independent Palestine. Work could begin as early as next year.

A fortnight ago, Israel drew strong international condemnation over plans to expand an existing settlement, Gilo, by about 1,200 homes. Meir Margalit, a leftwing member of the Jerusalem council who holds the portfolio overseeing the east of the city, said that the Givat Hamatos plan had more serious implications because, not only is it much larger but, for the first time in quarter of a century, it established a new colony.

"This is a big deal because this is a new settlement. It's not more houses in an existing settlement but a new one that takes one of the last reserves of land remaining for the Palestinians in East Jerusalem," he said. "I don't want to be overly dramatic but this will be that last nail in the coffin of the peace process.

"The government knows the Palestinians cannot live with this, that settlements are the most important issue for them. The people behind this are pyromaniacs and terrorists because they are lighting fires all over the place that at the end of the day will set up a new wave of terrorist attacks."

The plans were submitted for approval by Israel's interior minister, Eli Yishai, a member of the religious, rightwing Shas party. They are likely to be backed by the prime minister, Binyamin Netanyahu, who is competing with Shas for the support of Jewish settlers and rightwing voters. Netanyahu has repeatedly said that Israel regards itself as free to build anywhere it chooses within the area it defines as Jerusalem, which cuts deeper into the West Bank since the municipal boundaries were extended after the occupation of the east of the city began in 1967.

Givat Hamatos would be the first major new Jewish settlement since Netanyahu approved the construction of nearby Har Homar in 1997, during his first term as prime minister.

The government has sought to minimise the significance of the plans by saying they have been around for several years and that no final decision has been taken. The proposal was originally drafted three years ago and then put on hold. But last week, with attention focused on the pending release of Gilat Shalit after five years captivity in Gaza, they were quietly revived and submitted for a 60-day public comment period, a last step before a final vote on approval. The decision will be made by the Jerusalem municipal council where there is broad support for settlements.

The move was welcomed by David Hershovitz, a rightwing member of the city council's planning committee. He told the Jerusalem Post: "Givat Hamatos is a prerequisite for massive building in Jerusalem."

Saeb Erekat, the chief Palestinian negotiator, said the Givat Hamatos proposal "makes a mockery of international efforts to bring about a just and lasting peace."

On Sunday, the British foreign secretary, William Hague, condemned "this provocative step, which further encloses East Jerusalem". Catherine Ashton, the EU foreign policy chief, described the Givat Hamatos plans as "deplorable". She said the plans undermine peace efforts by breaching Israel's responsibility to create "an environment of trust conducive to negotiations".

The UN secretary general, Ban Ki-moon, said the Givat Hamatos plans are "contrary to international law".

"Recent developments in this regard have been unacceptable, particularly as efforts are ongoing to resume negotiations," he said.

Margalit said that he believes the government is deliberately seeking to undermine attempts to revive talks.

"From the one side, Netanyahu says he is ready to negotiate; from the other, the government does this and undermines any possibility of negotiations with the Palestinians," he said.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_103205503
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 14:34 schreef Disana het volgende:
Vanavond om 21.00u op Ned 2 in Tegenlicht:

In de ban van Isral

De machtsverhoudingen in het Midden-Oosten veranderen in snel tempo en Isral verliest steeds meer steun voor zijn opstelling tegenover de Palestijnen.

Publicist en cultuurhistoricus Thomas van der Dunk onderzoekt hoe het is gesteld met de macht van de Isral-lobby in Nederland. Samen met oud-diplomaten Petra Stienen, Willem Beelaerst van Blokland en historicus Ilan Palle duidt hij een aantal recente kwesties.

Waarom werd de ontwikkelingsorganisatie ICCO door minister Rosenthal vorig jaar hardhandig op de vingers getikt? Wie zat er achter de verstoring van de Kristallnachtherdenking in Amsterdam.

En waarom staat Isral als enig land genoemd in de buitenlandparagraaf van het regeerakkoord?
Een paar voorbeelden van het geraffineerde spel dat de pleitbezorgers voor Isral spelen.

Tevens een artikel op pagina 16 en 17 van de VPRO-Gids.
Interessante docu, sowieso is het al duidelijk dat de Isral-lobby zeer effectief is, uit gesprekken met verslaggevers in Israel die pendelen tussen de Palestijnse gebieden is al gebleken dat bij elke confrontatie de beeldvorming zeer goed gestuurd wordt vanuit de Isralische kant. Dit onderwerp wordt vaak ook bij communicatie en journalistieke studies aanhangig gemaakt.
pi_103216650
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:24 schreef Capi het volgende:

[..]

Interessante docu, sowieso is het al duidelijk dat de Isral-lobby zeer effectief is, uit gesprekken met verslaggevers in Israel die pendelen tussen de Palestijnse gebieden is al gebleken dat bij elke confrontatie de beeldvorming zeer goed gestuurd wordt vanuit de Isralische kant. Dit onderwerp wordt vaak ook bij communicatie en journalistieke studies aanhangig gemaakt.
Pallestijnen doen het anders ook puik, er was uiteindelijk een Duitse zender voor nodig om het verhaal rondom de doodgeschoten pallestijnse knul in de armen van zijn vader te debunken, dat was zo bleek gewoon een slachtoffer van pallestijnen.
Dat zou je niet geweten hebben anders.
pi_103218122
quote:
7s.gif Op maandag 17 oktober 2011 23:13 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Pallestijnen doen het anders ook puik, er was uiteindelijk een Duitse zender voor nodig om het verhaal rondom de doodgeschoten pallestijnse knul in de armen van zijn vader te debunken, dat was zo bleek gewoon een slachtoffer van pallestijnen.
Dat zou je niet geweten hebben anders.
Ik ontken ook niet dat Palestijnen het niet doen, Hamas en Fatah hebben ook hun doelstellingen betreffende media en sturing hiervan. Het verschil is echter dat Isral het op een zeer grote schaal doet en kan doen, de diplomatieke lobby's van de Palestijnen (voorzover zij een diplomatiek instituut hebben) valt in het niet vergeleken met de Isralische lobby.

Afijn, veel van wat er in de docu naar voren kwam wist ik al, dat over Nederland bekent kleur en de Kristalnacht wist ik echter nog niet.
pi_103219657
Er is in ieder geval n regering die vierkant achter de occupy-beweging staat en deze zelfs flink subsidieert! :P
pi_103221362
Is dit hoe ze tegenwoordig documentaire's maken in Nederland; zet een of ander vaag ventje voor een camera die commentaar geeft op mensen die iets met de Israel/Palestina kwestie te maken hebben gehad, en laat hem een paar achtelijke dingen zeggen zoals dat Israel de etnische verhoudingen probeert te veranderen op de westbank zoals Milosevic en Karadzic dat deden?

Deze documentaire zou beter zijn geweest als ze gewoon de video's hadden gebruikt of als ze een serieuze commentator hadden gekozen in plaats van 1 die graag praat omdat hij graag geluid maakt. Voor de rest had de documentaire een paar goeie punten, bijvoorbeeld dat blinde steun niemand helpt, zelfs niet degene die je steunt, en ik heb weer iets nieuws geleerd over Arik ( :) ).

Volgende week een documentaire over de Palestijnse lobby? ;)
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_103222064
Ik ben door het zien van deze docu zeer geschokt, ik wist niet dat onze minister van BuZa (NB!) zo raar engels spreekt. Wat een mongol :')
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_103223794
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is een heel breed akkoord. Die verontschuldigen horen bij de onderhandelingen over Shalit, natuurlijk. De vraag is, waarom is Netanyahu nu overstag gegaan?
Daar is je antwoord:
Ook Isral en Egypte ruilen gevangenen
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:39:53 #170
137949 Disana
pi_103232092
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:24 schreef Capi het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk voornamelijk verbaasd dat het er bij Nederland nog steeds in gaat als koek.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:41:59 #171
137949 Disana
pi_103232155
quote:
Ze proberen een wig te drijven tussen Oost-Jeruzalem en de West Bank zodat de eerste makkelijker te claimen is. Al die verontwaardiging is aardig, maar wanneer komen er eens stevige sancties op dit soort daden?
pi_103234399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Ze proberen een wig te drijven tussen Oost-Jeruzalem en de West Bank zodat de eerste makkelijker te claimen is. Al die verontwaardiging is aardig, maar wanneer komen er eens stevige sancties op dit soort daden?
Niet snel denk ik.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:51:43 #173
137949 Disana
pi_103234518
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:48 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Niet snel denk ik.
Niet zolang het westen blijft denken dat het Isral als buffer nodig heeft, vermoed ik :N
pi_103236679
Het gaat de Palestijnen en de Arabische landen niet om het land Israel, maar om de Joden. Doe moeten uitgeroeid worden, no matter what. En daarna alle niet moslims.
Dat is hun enige doel. Lees de Koran maar eens.
pi_103236803
De moslims zijn vervult van haat tegen alles wat niet moslim is. Tegen de democratie,homo´s, Joden , Christenen en de ongelovigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')