Suzukaquote:
Ja het is een mooie baan en ja het is een van de mooiste van het jaar.quote:
Het is dan ook niet de bedoeling dat je door het grind gaat, misschien helpt het.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:30 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Die bocht heb ik ook altijd problemen mee op de Xbox
Dat wordt P10 maar goed hij doet het wel!quote:
nietquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 07:55 schreef Sinister-D- het volgende:
Hé, zou dat eens een iets anders als een Red Bull op pole worden
Foutje? Vettel zet gewoon een super goed rondje neerquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:02 schreef Karstman het volgende:
Foutje bij McLaren en daar staat Vettel weer vooraan.
ow ja, ik zie net dat Hamilton 2 seconden te laat wasquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:04 schreef Karstman het volgende:
Ja Vettel reed prima maar het feit dat Hamilton niet op tijd over de lijn kwam mag je toch wel een foutje noemen. Zeker als je ziet dat Hamilton het hele weekend sneller was.
Tsja als je 10 minuten hebt, al een run hebt gedaan (Hamilton, Webber) en met nog 4 minuten de pit in komt rijden dan moet je niet 2 minuten in de pit blijven staan want je weet dat het druk zal zijn op de baan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:30 schreef Karstman het volgende:
Volgens mij zie je, vlak voor dat gifje begint dat Hamilton naar binnen wil sturen en dat hij dan ineens terugstuurt, dat zal het moment zijn dat hij Mark ziet die aan de binnenkant aankomt, daardoor mist hij de apex en is ie verloren. Blijft dat hij eerder dan maar harder had moeten rijden, er was hem verteld dat hij moest pushen. Michael probeert trouwens weer eens ouderwets door af te snijden nog iets te halen.
7 Schumacherquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:01 schreef M.Melandri het volgende:
In 2012 echt tijd voor kwalificatiebanden, 6 mensen met een tijd gaat nergens over. Natuurlijk geblunder van Schumacher/Mercedes en Hamilton/Mclaren, Hamilton gooit een pole weg en Schumi moet helaas nu achter Kobayashi starten, erg amateuristisch allemaal.
Nope, Kobayashi mag als 7e van start, heeft wel een poging gedaan om een flying lap te doen en de Renaults + Schumi niet, tenminste dat zei men bij de Duitse RTL. Schumacher verliest hierdoor helaas onnodig een gridpositie en mag van de vuile kant gaan starten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:05 schreef Nober het volgende:
[..]
7 Schumacher
8 Senna
9 Petrov
10 Kobayashi
Toch?
quote:F1 FIA still not published any times, sure sign that they have their slide rules out and are considering Kobayashi's case for 7th
quote:"Allereerst wil ik zeggen dat ons team geweldig werk heeft geleverd door ons zo dicht bij de Red Bulls te brengen", aldus Hamilton. "Ik had nog een paar minuten te gaan en dacht dat ik het gevecht kon aangaan met Vettel en Jenson. Maar in de laatste bocht viel Mark me aan en ging Michael buitenom. Erg raar en ook niet ongevaarlijk."
Op de site staat Schumacher 7de voor Senna die met een langzamere tijd (in Q2) voor Petrov start, zal dus nog wel veranderen...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nope, Kobayashi mag als 7e van start, heeft wel een poging gedaan om een flying lap te doen en de Renaults + Schumi niet, tenminste dat zei men bij de Duitse RTL. Schumacher verliest hierdoor helaas onnodig een gridpositie en mag van de vuile kant gaan starten.
[..]
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 09:41 schreef Nober het volgende:
[..]
Op de site staat Schumacher 7de voor Senna die met een langzamere tijd (in Q2) voor Petrov start, zal dus nog wel veranderen...
http://adamcooperf1.com/2(...)enth-on-suzuka-grid/quote:Sauber sources have confirmed that Kamui Kobayashi is set to start seventh in Suzuka after the FIA timing system at the end of Q3 left him in 10th place – having failed to take account of the rules.
Those who fail to set a lap time are split into three categories:
- Drivers who start a flying lap
- Drivers who leave the garage but don’t start a flying lap
- Drivers who stay in the garage.
Within those categories cars line up in number order.
Kobayashi is in the first category because he started a flying lap, although he did not complete it. That puts him ahead of everyone else.
Michael Schumacher intended to start a flying lap, but did not make it round and received the flag. Senna and Petrov also received the flag. They line up in number order, with Schumacher ahead of Senna and Petrov.
Dit keer is de kritiek meer dan gerechtvaardigd, ik snap niet wat Hamilton nou zat te doen daar.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:05 schreef Stiggie het volgende:
Hamilton krijgt er weer lekker van langs van Schumi en Webber!
http://uk.eurosport.yahoo(...)-q3-mess-fault.html?
http://en.espnf1.com/japa(...)895.html?CMP=OTC-RSS
Tis niet Hamilton zn seizoen
kijk zo moet het op alle circuits weer zijn of desnoods een klein stukje asfalt zodat elk foutje ook wel afgestraft wordt!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:30 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Die bocht heb ik ook altijd problemen mee op de Xbox
Ik vind het ook raarquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:14 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Dit keer is de kritiek meer dan gerechtvaardigd, ik snap niet wat Hamilton nou zat te doen daar.
''stay cool, Lewie, don't let them know you're crying''quote:
Maar Webber rijdt hem hard voorbij, dus volgens mij was hij er sowieso langzamer uitgekomen. Ze hadden hem idd 30 sec eerder moeten wegsturenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:15 schreef Desunoto het volgende:
Nee, als hij goed de chicane uit zou komen, had het hem niets gekost. De plek is niet raar. De timing is echter wel slecht. Als hij nou gewoon eerder was vertrokken uit de pitbox, was er niets aan de hand geweest.
Maar goed, Webber en Schumacher (en hun teams) maakten in principe dezelfde fout. Ze lieten geen ruimte om een goed gat te vinden met de resterende tijd.
Sowieso moet het hele kwalificatiesysteem op de schop. Flikker op met Q1, Q2, Q3. Laat ze gewoon lekker een uur kwalificeren, zet een minimum op het aantal ronden dat ze moeten afleggen of bepaal dat iedere coureur zowel in het eerste halfuur als het tweede halfuur een tijd moet neerzetten (zodat je niet enkel de laatste 10 minuten de topteams naar buiten ziet gaan als in de Schumacher/Hakkinen periode en zo). En weg met de regel dat je moet starten op de banden van je snelste kwalificatieronde. Allemaal zulke onzin. Het kan veel leuker.
Of nog beter, geef elke coureur 4 setjes banden die ze enkel in de kwalificatie mogen gebruiken. Reken maar dat ze die volledig benutten in plaats van op 1 set een tijd te rijden en de rest weg te gooien.
Maar goed, dat is een heel andere discussie natuurlijk.
Hamilton zat vlak achter Button, dus Button zorgde met zijn langzame S3 ervoor dat Hamilton in moest houden en daardoor kwamen Schumacher en Webber weer in de problemen.quote:---------S2 S3
HAM 51.2 25.9
BUT 52.3 24.2
VET 50.3 22.9
WEB 49.6 20.0
MAS 52.2 22.8
ALO 49.5 24.0
MSC 47.2 21.4
Dus eigenlijk de schuld van Buttonquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:27 schreef M.Melandri het volgende:
Alle sectortijden van de outlaps
[..]
Hamilton zat vlak achter Button, dus Button zorgde met zijn langzame S3 ervoor dat Hamilton in moest houden en daardoor kwamen Schumacher en Webber weer in de problemen.
Het enige wat altijd zeker is bij een fout of crash van Hamilton is dat het niet zijn schuld isquote:
Op het moment dat Webber voorbij schoot was Hamilton nog niet eens in de chicane. Je hoeft pas gas te gaan geven als je zo halverwege bent ongeveer, dan heb je genoeg snelheid op start/finish.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar Webber rijdt hem hard voorbij, dus volgens mij was hij er sowieso langzamer uitgekomen. Ze hadden hem idd 30 sec eerder moeten wegsturen![]()
Niet de eerste keer dat het team zo'n fout maakt
Ja, maar hoe sneller je door de chicane gaat hoe sneller je het rechte stuk opkomt natuurlijk. Maar het zal misschien niet zo veel verschillen, alhoewel Vettel dus wel op 9duizendste op pole staatquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:53 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Op het moment dat Webber voorbij schoot was Hamilton nog niet eens in de chicane. Je hoeft pas gas te gaan geven als je zo halverwege bent ongeveer, dan heb je genoeg snelheid op start/finish.
Button zegt: Hihihi net aan heb je pole GEFELICITEERD JE BENT KAMPIOEN MAN!quote:
Webber ging er voorbij en zette de snelste S1 van iedereen neer.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:27 schreef M.Melandri het volgende:
Alle sectortijden van de outlaps
[..]
Hamilton zat vlak achter Button, dus Button zorgde met zijn langzame S3 ervoor dat Hamilton in moest houden en daardoor kwamen Schumacher en Webber weer in de problemen.
Vettel wordt alleen geen kampioen als hij geen punten scoort en Button eerste wordtquote:Op zondag 9 oktober 2011 00:09 schreef JohnB52 het volgende:
Nu maar slapen, hopelijk leuke race!
Hoe zit t eigenlijk als vettel geen punten scoort, en button niet wint? Ook kampioen toch?
Speciaal laat naar bed gaan hiervoorquote:
woon jij in Argentinie?quote:Op zondag 9 oktober 2011 07:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Speciaal laat naar bed gaan hiervoor![]()
Door het tijdsverschil met Argentinie begint de race hier om 03:00. En vanaf 04:00 heb ik eigenlijk een tweede tv nodig om ook de rugbyfinale te kunnen zien
2 Uur 's middags in Singapore. Eindelijk eens F1 op een zondagmiddag, normaal (meeste races) om 20:00, wat eigenlijk ook niet slecht is.quote:Op zondag 9 oktober 2011 07:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Speciaal laat naar bed gaan hiervoor![]()
Door het tijdsverschil met Argentinie begint de race hier om 03:00. En vanaf 04:00 heb ik eigenlijk een tweede tv nodig om ook de rugbyfinale te kunnen zien
Jupquote:
Daarom werklt F1 in Amerika niet, die tijdsverschillen zijn niet echt ideaal.quote:Op zondag 9 oktober 2011 07:36 schreef flipsen het volgende:
[..]
Speciaal laat naar bed gaan hiervoor![]()
Door het tijdsverschil met Argentinie begint de race hier om 03:00. En vanaf 04:00 heb ik eigenlijk een tweede tv nodig om ook de rugbyfinale te kunnen zien
Pepernoten?quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:03 schreef JohnB52 het volgende:
Ook goedemorgen, koffie en pepernoten staan al klaar :-)
Misschien valt hij wel uit. Niet te vroeg juichen. Zoals Massa 3 jaar geleden deedquote:Op zondag 9 oktober 2011 08:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Goedenmorgen tijdens deze saaie Vettel show
Optimist!quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:04 schreef Nober het volgende:
[..]
Goedenmorgen tijdens deze saaie Vettel show
Komt nog wel.quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:14 schreef Nober het volgende:
[..]
drs HÉ, dacht even dat Hamilton er af was maar het was een HRT.
''Jenson is faster than you!''quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En DC krijgt z'n conspiracy-theorie meteen terug in z'n gezicht gesmeten
Spoon? Lepel? Huh?quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:17 schreef JohnB52 het volgende:
Wtf, hamilton en button!
Gewoon door Spoon, die heeft n lekke band.
Button loopt in op vettel...
Harde banden?quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom faalt Rosberg zo hard achterin? Toen Schumacher op Spa als laatste startte lag hij na 1 ronde al verder naar voren.
Rosberg kan snel kwalificeren, maar in races vind ik hem vaak kleurloos.quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom faalt Rosberg zo hard achterin? Toen Schumacher op Spa als laatste startte lag hij na 1 ronde al verder naar voren.
quote:
Ik zie het, maar was gewoon een team order natuurlijk net als wanneer Fernando Felipe inhaalt.quote:
Or iz it cause im black?quote:Op zondag 9 oktober 2011 08:47 schreef Nober het volgende:
Massa "Well done"
Hamilton ''Don't touch me''
No further action, net als bij Vettelquote:Op zondag 9 oktober 2011 08:48 schreef JohnB52 het volgende:
Die kunnen hard rennen! :-)
Wel hun 2 under investigation, alweer...
Slipstream van de safety carquote:Op zondag 9 oktober 2011 08:50 schreef Libris het volgende:
Kovelainen persoonlijk beste tijd met gele vlag uit... Ook niet sjiek
Button, denk dat Vettel zo naar binnen komt voor bandenquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:01 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is iig nog spannend om wie de race gaat winnen.
het is meer de vraag op welke positie vettel binnenkomtquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:01 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het is iig nog spannend om wie de race gaat winnen.
Jammer dat de regie hem op dat moment niet even liet zien.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Weer een recordje erbij voor Schumacher.
quote:
me vriendin is ook in slaap gevallen op de bankquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Het blijft vroeg voor de zondagochtend.
Ach.. het kan altijd erger. Ik dacht dat het om 09.00u begon, schakel net in.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Het blijft vroeg voor de zondagochtend.
Engelse tijd ja...quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ach.. het kan altijd erger. Ik dacht dat het om 09.00u begon, schakel net in.
Gvd...
Ik val bij middagraces altijd in slaap, deze heb ik in z'n geheel meegekregenquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:20 schreef donald_dick het volgende:
[..]
me vriendin is ook in slaap gevallen op de bank
Zelfs dat niet.quote:
Ah. Dacht dat het aan mij lag, maar blijkbaar is het signaal van de BBC niet zo goedquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:24 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Ik val bij middagraces altijd in slaap, deze heb ik in z'n geheel meegekregen.
O ja: Sutillekker bezig. Jammer dat de BBC steeds wegvalt.
Allemaal aardbevingen denk ik.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:26 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ah. Dacht dat het aan mij lag, maar blijkbaar is het signaal van de BBC niet zo goed
veel radioactiviteit over de lijnquote:
Het gekwijl over Hamiltons onschuld stoort de ontvangst een beetje.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:26 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ah. Dacht dat het aan mij lag, maar blijkbaar is het signaal van de BBC niet zo goed
Doei!quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:35 schreef donald_dick het volgende:
nou jongens, het was een leuk seizoen! tot volgend jaar!
Rechter is van Button hoor, niet de linkerquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:36 schreef Nober het volgende:
Stuur voor het voorwiel en op die McLaren staan, logisch! Ook een mooie vriendin van de vriendin van Button.
Wij Willen Wippen? In 1 Wquote:Op zondag 9 oktober 2011 09:45 schreef donald_dick het volgende:
oke, wat de neuk moet dat w teken betekenen?
en dan zijn er mensen die zeuren over het vingertje van Vettel?quote:
Wankers ;-)quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:45 schreef donald_dick het volgende:
oke, wat de neuk moet dat w teken betekenen?
hehe hoop dat Button dat niet iedere gewonnen GP gaat doen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:46 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en dan zijn er mensen die zeuren over het vingertje van Vettel?
Dan is 'ie zo klaar, x en de y en de z nog.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
hehe hoop dat Button dat niet iedere gewonnen GP gaat doen.
Baard in de keel.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:53 schreef Schunckelstar het volgende:
wat heeft vettel ineens een zware stem
Dat lipsyncen gaat Vettel ook niet zo goed af.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:53 schreef Schunckelstar het volgende:
wat heeft vettel ineens een zware stem
Als hij nou volgend jaar weer kampioen wordt steekt hij dan ook zijn 3de vingertje op?quote:
Button is bij Charlie Sheen geweest..quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:45 schreef donald_dick het volgende:
oke, wat de neuk moet dat w teken betekenen?
Niet in stijl? Nagenoeg alle races vanaf pole vertrekken en er een stuk of 3 winnen en dan WC gekroond worden op het podium?quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Maar goed, Vettel weer WC. Niet echt in stijl nu, maar wel verdiend.
Als eerste beginnen en dan als derde eindigen is niet in stijl van een kampioen en ook niet in stijl van de overmacht die hij in de rest van het seizoen liet zien.quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Niet in stijl? Nagenoeg alle races vanaf pole vertrekken en er een stuk of 3 winnen en dan WC gekroond worden op het podium?
Waarom is dat niet in stijl?
Hij is 4 races voor het einde kampioen, dat vind ik ook wel best stijlvolquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als eerste beginnen en dan als derde eindigen is niet in stijl van een kampioen en ook niet in stijl van de overmacht die hij in de rest van het seizoen liet zien.
Het is ook nooit goedquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als eerste beginnen en dan als derde eindigen is niet in stijl van een kampioen en ook niet in stijl van de overmacht die hij in de rest van het seizoen liet zien.
Hij is in ieder geval goed bezig nu inderdaad de auto nogquote:Op zondag 9 oktober 2011 12:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik hoop stiekem dat MSC volgend jaar een snelle wagen krijgt van Mercedes.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/95216quote:Felipe Massa has hit out at Lewis Hamilton once again after the pair clashed in the Japanese Grand Prix - as he urged the FIA to get tough with his McLaren rival.
Massa and Hamilton were battling for fourth place in the Japanese GP when they came together at the chicane – as the Brazilian tried to go around the outside at the same time that the Briton moved to the left.
With a piece of Massa's front wing coming off in the minor collision, and him suffering floor damage, the FIA stewards looked into the matter to see if either driver was at fault - but it was judged to have been a racing incident.
Hamilton said that the coming together had been the result of him being unable to see where Massa was behind him.
"The only thing I have to say is that I can't see anything out of my mirrors and they vibrate down the straight so much that I had no idea he was there," explained Hamilton. "Maybe it's something we can fix, but anyway I have no problems with him."
Despite Hamilton's explanation, Massa remained furious about their latest clash – following accidents between the pair in Monaco and Singapore.
Reacting to comments that Hamilton had been unable to see Massa coming up behind him, Massa said: "I don't care, to be honest, about what he [Hamilton] said. The only thing I care about is what he did. He was so slow in 130R and he stayed on the right-hand side.
"I was much quicker, so I went to the left-hand side and I braked there. I stayed on my line; he moved his car and touched my car. There's nothing more to say. For what he says, I don't care. I care about what the federation says and what the FIA does.
"They have penalised people for much less this year and this time they didn't do it. It's the second time in a row after the problem in qualifying as well in the last race, and after what happened yesterday. And after many times this year. The FIA needs to take care of that. They are the only ones who can take care of that."
When asked by AUTOSPORT if it would not be better for him to speak face-to-face with Hamilton to sort out the issue, Massa replied: "No. He doesn't learn. As I said before, I don't care. I race against him, against whatever driver in the same way. I don't really care. He has already passed the time to speak, which I tried and he didn't."
Massa did suggest, however, that he may bring the matter up if he has a chance to speak to FIA race director Charlie Whiting.
"Maybe if I see Charlie, I will speak to him. But there's nothing really to say now," he said.
Volgens mij deed Hamilton dit keer niets verkeerd, volgens de stewards ook niet want hij nam die bocht de vorige ronde op dezelfde wijzequote:Op zondag 9 oktober 2011 12:57 schreef M.Melandri het volgende:
Het was ook een hele domme actie van Hamilton, Massa zat gewoon aan de buitenkant en Hamilton duwt hem het gras op. Maarja, Vettel deed in principe hetzelfde bij Button dus dan zou het straffen unfair zijn geweest, maar in principe kon de actie van Hamilton niet.
ja maar toen zat er niemand. Als er wel iemand zit, kan je zo niet rijden. Van mij hoeft hij geen straf hoor, maar je mag best opletten.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij deed Hamilton dit keer niets verkeerd, volgens de stewards ook niet want hij nam die bocht de vorige ronde op dezelfde wijze
Het WK was al tijden beslist, er verandert feitelijk niet veel.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:35 schreef donald_dick het volgende:
nou jongens, het was een leuk seizoen! tot volgend jaar!
Feitelijk is Perez gewoon de rijder die veel verder gaat komen van deze twee. Is gewoon beter.quote:
Dat was al lang duidelijk, Kobayashi is leuk voor wat spectaculaire acties, vorig jaar had hij gewoon 2 waardeloze teamgenoten in de personen van Heidfeld en De La Rosa waardoor het allemaal wat beter leek dan dat het was. Perez is echt een coureur voor de moderne f1, heeft een constant pace en is super zuinig op zijn banden.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:02 schreef 0634 het volgende:
[..]
Feitelijk is Perez gewoon de rijder die veel verder gaat komen van deze twee. Is gewoon beter.
idd, over 1 jaar bij Ferrariquote:Op zondag 9 oktober 2011 15:02 schreef 0634 het volgende:
[..]
Feitelijk is Perez gewoon de rijder die veel verder gaat komen van deze twee. Is gewoon beter.
Olav Mol is echt verschrikkelijk...zit er regelmatig naast met namen van coureurs, tijden/verschillen zijn nooit zijn sterkste punt geweest, mist veel dingen, etc...quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:08 schreef Bigs het volgende:
Wat een uitzending op RTL7.. afgesneden 4:3 beeld en Olav Mol die zich minstens 20 keer vergist in de naam van de coureur. Volgende keer maar ff BBC opnemen 's ochtends.
Ik moet ook zeggen dat dit bij de BBC ook gebeurt, maar niet zo vaak als bij Olavquote:Op zondag 9 oktober 2011 20:43 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Olav Mol is echt verschrikkelijk...zit er regelmatig naast met namen van coureurs, tijden/verschillen zijn nooit zijn sterkste punt geweest, mist veel dingen, etc...
Het hele Hakkinen vs Schumacher, McLaren vs Ferrari tijdperk was ook gewoon episch. Vooral 1998quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:05 schreef Dos37 het volgende:
Ik ben ook niet echt een fan maar gun het hem ook van harte. Sowieso ben ik na Hakkinen van niemand meer fan geworden. Wat een held was dat
De McLaren van dit jaar was net zo snel hoor. Ik denk dat Vettel echt wel een keer zijn 3e titel gaat pakken, en een 4e zit er qua talent ook wel in. Ik denk zelfs dat hij het in zich heeft om kampioen te worden wanneer een andere auto echt beter is. Maar de komende 3 jaar kan Ferrari zomaar een hele snelle auto neerzetten, en dan heb je aan Alonso een formidabele tegenstander. Of McLaren zet een fantastische auto neer, en die Button maximaliseert dan ook wel ondanks dat hij niet de snelste is. Mercedes doet ook niet mee om 6e te worden. Een volgend groot talent kan zich weer aandienen etc.quote:Op maandag 10 oktober 2011 00:39 schreef VacaLoca het volgende:
Nu is gewoon weer gevalletje snelste coureur in snelste auto en dominantie. Als Red Bull technisch beste blijft dan wordt Vettel de komende jaren ook kampioen.
Wat een onzin schrijf je weer op, Vettel 2 keer terecht kampioen maar wel met de snelste auto, dat McLaren nu op hetzelfde niveau zit ok, maar dat was een hele tijd niet zo.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De McLaren van dit jaar was net zo snel hoor. Ik denk dat Vettel echt wel een keer zijn 3e titel gaat pakken, en een 4e zit er qua talent ook wel in. Ik denk zelfs dat hij het in zich heeft om kampioen te worden wanneer een andere auto echt beter is. Maar de komende 3 jaar kan Ferrari zomaar een hele snelle auto neerzetten, en dan heb je aan Alonso een formidabele tegenstander. Of McLaren zet een fantastische auto neer, en die Button maximaliseert dan ook wel ondanks dat hij niet de snelste is. Mercedes doet ook niet mee om 6e te worden. Een volgend groot talent kan zich weer aandienen etc.
Het is Formule 1, in de top heb je soms een superieure auto, soms een gelijkwaardige auto en vaak een auto die tekort komt tov de snelste in een seizoen. Hij heeft 2 titels gehaald uit 2 keer een gelijkwaardige auto, dan doe je het heel goed maar er komen echt nog jaren dat zijn auto gewoon te kort komt en er komen noch jaren waarin hij een gelijkwaardige tegenstander in een gelijkwaardige auto treft.
Wanneer was dat dan? Monaco, Canada, Turkije, Duitsland? De RB had met name in de eerste helft het voordeel in kwalificatie, maar qua racepace zat McLaren er meestal gewoon bij. Afgelopen weekend was de McLaren gewoon de betere auto.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een onzin schrijf je weer op, Vettel 2 keer terecht kampioen maar wel met de snelste auto, dat McLaren nu op hetzelfde niveau zit ok, maar dat was een hele tijd niet zo.
Ik trapte vorig jaar al niet in die praatjes dat Webber gelijkwaardig was. Bovendien, rechuit rijden kan iedereen, en het rubber is het enige wat je in de bocht houdt. Zich aanpassen aan het rubber is wat een coureur tot een coureur maakt. Als je dat beter doet ben je een betere coureur.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:34 schreef Tarado het volgende:
Webber heeft dit jaar echt veel meer moeite dicht bij Vettel te blijven dan vorig jaar, heeft met de Pirelli's te maken, Vettel heeft zich daar veel beter aan aangepast.
Nee, de auto wordt gemaakt om zo snel mogelijk te kunnen. De coureur is er om de auto te laten functioneren, niet andersom.quote:Verder is het niet meer dan logisch dat de auto volledig voor Vettel wordt gemaakt en ge-upgrade
Ja dat hoop ik ook, Schumi is nu helemaal gesetteld in de nieuwe auto en als die auto wat sneller/beter word dan gaan ze ook meedoen om podiums. Ik kan iig niet wachten!quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik hoop stiekem dat MSC volgend jaar een snelle wagen krijgt van Mercedes.
Het is altijd de combinatie rijder/auto maar het verschil tussen Webber en Vettel is wel veelzeggend en dat is absoluut de klasse van Vettel.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:41 schreef Tarado het volgende:
Sinds Singapore heeft McLaren een gelijkwaardige auto, daarvoor niet en vorig seizoen al helemaal niet, toen maakte Vettel & Co het zelf spannend door fouten en of mechanische pech, dit jaar is dat niet voorgekomen (dat slippertje in Canada ok maar toen werd hij toch nog 2e)
Nogmaals, absoluut terechte dubbel wereldkampioen maar maak van Vettel nu niet de superman die hij niet is, het blijft nog altijd de combinatie rijder-auto.
Uiteindelijk is Hamilton sneller dan Button, dat het er nu niet uitkomt ligt aan hemzelf, ook dit weekend had hij pole kunnen pakken maar door zijn eigen onoplettendheid kon hij z'n rondje niet maken, dan had hij in de race nog de pech van een lekke band en werd het dus (weer) niets.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:34 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Het is altijd de combinatie rijder/auto maar het verschil tussen Webber en Vettel is wel veelzeggend en dat is absoluut de klasse van Vettel.
Mooi verhaal ook bij McLaren; iedereen dacht dat Hamilton Button helemaal zoek zou rijden maar het ziet er naar uit dat Button toch sterker is dan Hamilton.
En bij Ferrari is er natuurlijk geen twijfel dat Alonso een stuk beter is dan Massa.
Zijn in mijn ogen ook de 3 beste coureurs van het moment: Vettel, Alonso en Button. En het is mooi dat ze alledrie bij een ander team rijden...
Button profiteert maximaal van het feit dat Hamilton het af laat weten maar dat vind ik juist een kwaliteit van Button eigenlijk. Want als je teammaat het laat af weten moet je maar wel even in dat gat duiken. En Button doet dat op de beste manier mogelijk: hij pakt overwinningen. Overwinningen die hij wel uit de handen van Vettel moet zijn te houden en dat doet hij behoorlijk goed.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteindelijk is Hamilton sneller dan Button, dat het er nu niet uitkomt ligt aan hemzelf, ook dit weekend had hij pole kunnen pakken maar door zijn eigen onoplettendheid kon hij z'n rondje niet maken, dan had hij in de race nog de pech van een lekke band en werd het dus (weer) niets.
Over Vettel en Alonso ben ik het eens met je dat die twee de beste coureurs zijn, Button vind ik niet in dat rijtje thuis horen, hij presteert wel beter dan Hamilton momenteel maar dat ligt toch meer aan die laatste dan aan hem
In dat gat duiken? Hij doet gewoon wat hij altijd deed en dat is zo snel zijn als hij kanquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:28 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Button profiteert maximaal van het feit dat Hamilton het af laat weten maar dat vind ik juist een kwaliteit van Button eigenlijk. Want als je teammaat het laat af weten moet je maar wel even in dat gat duiken. En Button doet dat op de beste manier mogelijk: hij pakt overwinningen. Overwinningen die hij wel uit de handen van Vettel moet zijn te houden en dat doet hij behoorlijk goed.
Maar in principe is een auto natuurlijk niets meer dan een ding dat de motor moet dragen en de banden optimaal moet laten werken, en daartoe moet de coureur het ding met enige vaardigeheid bedienen. Het is aan de coureur om de banden te laten werken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
mja, niet helemaal hoor. Een auto wordt in de basis gemaakt om snel te kunnen, maar iedere rijder heeft zijn eigen voorkeuren hierin, waardoor kleine accentverschuivingen al heel veel verschil kunnen maken.
Klopt, maar zoals destijd bij die Benetton heel duidelijk bleek, zat de snelheid wel in de auto, alleen was er maar eentje die hem ook kon besturen. Hij was dramatisch instabiel, extreem zenuwachtig en tailhappy, undrivable volgens Berger. Dan kun je wel een auto bouwen die geschikt is voor Herberts of Verstappens rijstijl, maar dan heb je geen WK-auto. Want de snelheid zat daar wel in, het was alleen moeilijk om die eruit te krijgen. Al die auto's zijn in wezen undrivable voor de gewone sterveling, het is aan de coureurs om ze te temmen, en de een is wat moeilijker dan de ander, maar rijstijl is een beperking en overstuur is op zich altijd een kwaliteit van een auto.quote:Zo is bekend dat Schumi het liefst een in de basis iets overstuurde auto heeft en dat hij van daar uit werkt om de auto beter te krijgen.
Mwah, dat vind ik nog wel meevallen. Je hebt alleen heel veel variabelen, die ook nog varieren per bocht en per moment in de race, en zo'n coureur moet die allemaal op gevoel controleren maar in de setup moet dat gevoel vertaald worden naar verstand. Het kan ook voordeel opleveren als beiden een andere aanpak hebben, en je informatie geven waar de snelheid nog te halen is. Als je bijvoorbeeld naar Top Gear kijkt dan zie je die coureurs een andere lijn kiezen dan de Stig en andere gasten. Dat doen ze niet vanwege hun rijstijl maar omdat ze weten dat er in die auto meer grip zit en die halen ze er zo uit.quote:Als je als teamgenoot een coureur hebt die het juist andersom heeft dan heb je als team een klein probleem, omdat je dan met twee compleet verschillende basisset-ups moet werken. Hierdoor kun je lastig data vergelijken en heeft het team of een coureur moeite om zich door het seizoen heen te ontwikkelen, omdat elke wijziging aan de aerodynamica of mechanica de ene of de andere coureur voordeel kan brengen. Dit gaat om zulke kleine dingen dat het bijna niet te snappen is.
Juist en daarmee is hij Hamilton voorbij gegaan...quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
In dat gat duiken? Hij doet gewoon wat hij altijd deed en dat is zo snel zijn als hij kan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |