abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102789379
Beste PTA'ers,

Ik ben iemand die graag denkt aan de medemens in het verkeer. Naast de standaard verkeersregels zijn er ook waarden in het verkeer waar ik mij aan houd.

Helaas maak ik vaak mee op te weg(terwijl maar jaarlijks 15/20k rij) dat iemand een legale manouvre uithaalt maar dat het ronduit asociaal is en ik helemaal ga flippen in de auto.

Hieronder een aantal voorbeelden:
Dit stuk in haarlem

Op een gemiddelde zaterdag of spitsuur doordeweeks is het daar mega druk omdat iedereen masaal naar links wilt. Dus soms staat er een file tot aan de vorige stoplichten en sta je daar zo'n 5~7 minuten stil of zelfs 10 minuten als de brug open gaat. De rechter baan daarintegen is meestal leeg of er staan hooguit 5 auto's

Dus ik kom daar heel netjes achteraan de rij en na enkele minuten ben ik de 3e auto bij de stoplichten. Stoplicht gaat op groen dus ik trek rustig op en voor mij ontstaat er een plek van 4 meter en komt er een auto aan op de rechterstrook en gooit zn knipperlicht open en volop de rem en wilt hij hem erin proppen. Bij mij sloegen de stoppen door en ik trapte op de gas en liet hem er niet in. Ik vind het echt niet kunnen dat iemand zomaar gaat voordringen.

Afslag A9 haarlem zuid
Rond spitsuur zit het propvol richting alkmaar maar afslag haarlem zuid is leeg en mensen die van de A5 afkomen kunnen of op de A9 invoegen of door blijven rijden om de afslag te nemen.
Wat gebeurt er? Een aantal autos nemen de afslag en proppen hem er het laatste moment in. Aangezien het meestal stilstaand verkeer is, staan ze op de afslag. Ik vind het niet erg om dan van rechts er langs te gaan maar als zij voluit op de rem gaan om in te voegen omdat ze anders het verdrijvingsvlak gaan lig ik er zowat achterop.

Links rijders.
Iedereen heeft het wel eens dat je even niet oplet en opmerkt dat je onnodig links rijdt. Als je toch even in je achterspiegel kijkt en ziet dat er een paar auto's achter je rijden terwijl de rechterstrook leeg is, ga dan naar rechts en laat de mensen achter je langs gaan zodat ze niet rechts hoeven in te halen en een boete riskeren.
Maar goed er reed een auto de hele tijd links en ik reed samen met een vriend in zijn auto. Dus hij gaf een signaal met zijn grootlicht omdat diegene voor hem met 85 ging en terwijl je op die weg 100 kon. We zagen door zijn achterruit dat dit een middelvinger resulteerde. Ook toen sloegen de stoppen door dus rechts ingehaald, volop de rem en midden op de snelweg uitgestapt en toen had meneertje opeens geen grote bek meer. Maar hij reed wel rechts toen.

Ik vind het jammer dat het zo moet aflopen steeds. De voorbeelden hierboven zijn geen fouten maar gewoon omdat mensen schijt aan je hebben waardoor ze dit soort acties doen.

Is het nou zo moeilijk om begrip te tonen aan elkaar? Of een situatie inschatten. Bijvoorbeeld als iemand bij een leeg parkeervak stilstaat met zijn achteruitlampen aan, dat je dat door hebt dat diegene erin moet en niet als een mogool gaat wachten wat er gaat gebeuren?

Dan zal er wel gezegd worden dat ik te agressief reageer maar dit is veroorzaakt door het feit dat ik in het verleden alleen ging toeteren en alleen maar middelvingers en dergelijke handgebaren kwamen :')

Wie maakt dit nog meer mee?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:07:35 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_102789769
Ik kom agressievelingen als jij dagelijks tegen :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_102789972
Dat noem je voordringen.
.
pi_102790270
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:11 schreef Fer het volgende:
Dat noem je voordringen.
Daar kan ik dus echt niet tegen.
pi_102790368
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:16 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Daar kan ik dus echt niet tegen.
ik ook niet maar om dan uit testapen en agressief te doen }:| ;(
pi_102790550
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:17 schreef practics het volgende:

[..]

ik ook niet maar om dan uit testapen en agressief te doen }:| ;(
Nee dat snap ik maar stel iemand dringt bij mij voor, ik toeter of sein dan gegarandeerd. Als diegene dan nog durft om zijn middelvinger in de lucht te houden of expres gaat remmen kom ik aan met mijn breekijzer en dan is er opeens niets meer aan de hand. Ik weet nog dat een oude man zelfs "sorry meneer" toen tegen mij zei :')
pi_102790769
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:00 schreef Gokhan03 het volgende:
Beste PTA'ers,

...Ik ben iemand die graag denkt aan de medemens in het verkeer... blabla ..helemaal ga flippen in de auto...blabla... Bij mij sloegen de stoppen door en ik trapte op de gas en liet hem er niet in...blabla...Ook toen sloegen de stoppen door dus rechts ingehaald, volop de rem en midden op de snelweg uitgestapt
en dan vervolgens:

quote:
Ik vind het jammer dat het zo moet aflopen steeds.
Gast, jij hebt een serieus probleem... :')
pi_102790942
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:26 schreef GX3 het volgende:

[..]

en dan vervolgens:

[..]

Gast, jij hebt een serieus probleem... :')
:')
Als iemand fout zit, en jij ook nog eens wordt uitgescholden, Pik jij dat dan?
pi_102790944
quote:
Ook toen sloegen de stoppen door dus rechts ingehaald, volop de rem en midden op de snelweg uitgestapt en toen had meneertje opeens geen grote bek meer. Maar hij reed wel rechts toen.
Dude.... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102791123
Aan de reacties te zien voorspel ik dat jullie ook onnodige linksrijders gaan verdedigen :')
pi_102791254
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:30 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

:')
Als iemand fout zit, en jij ook nog eens wordt uitgescholden, Pik jij dat dan?
Ik ga niet rechts inhalen, op de rem trappen en midden op de snelweg stoppen :')_!

Als iemand fout zit dan kan ik wel kwaad om worden, maar ik kan daar prima mee omgaan..
pi_102791360
En met een breekijzer een oud mannetje bedreigen is gewoon zielig...
pi_102791541
quote:
9s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:38 schreef GX3 het volgende:
En met een breekijzer een oud mannetje bedreigen is gewoon zielig...
Tussen de 30 en de 40 was hij. Eerst wel met zijn raampje open aankomen en dan opgefokt reageren dat ik hem er niet voor mij liet doordat hij op het verdrijvingsvlak nog in wilde voegen en.
Ging echt zo: "huh wie denkt je dat je bent, mafiossi ofzo? Kom maar aan de kant als je echt de ballen hebt" Ja kijk dat moet je mij dan echt niet zeggen. Niet in de auto en ook niet op straat :')
pi_102791778
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:34 schreef Gokhan03 het volgende:
Aan de reacties te zien voorspel ik dat jullie ook onnodige linksrijders gaan verdedigen :')
Nee helemaal niet, voel die zelfde woede als jij, mocht hij mij aan de kant krijgen en zo agressief doen, dan zou ik hem ook letterlijk zijn kop verbouwen met wat er ook maar voor handen is.
Maar ga het zeker niet zelf uitdagen, ik snap je punt heel goed, maar je instelling na de gebeurtenis totaal niet!
pi_102791822
Stoer man!
Hier staat niets.
pi_102791982
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:47 schreef practics het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, voel die zelfde woede als jij, mocht hij mij aan de kant krijgen en zo agressief doen, dan zou ik hem ook letterlijk zijn kop verbouwen met wat er ook maar voor handen is.
Maar ga het zeker niet zelf uitdagen, ik snap je punt heel goed, maar je instelling na de gebeurtenis totaal niet!
Ik reageer wel heftig nu maar dit zijn de dingen die ik het afgelopen 5 jaar heb gedaan sinds ik mijn rijbewijs heb.
Het is dat ik vandaag weer zo'n situatie heb meegemaakt en er over nadacht dat dit soort dingen gewoon te vaak voorkomen en mij de emmer doet druppelen.
Iemand propt zijn auto voor mij en dat deed ie ook icm toeteren en de domme kut keek mij ook boos aan. Dan denk ik wat is nou je probleem doe lekker rustig :')

Ik ga echt niet zomaar mensen stoppen en boos lopen doen maar soms vraag ik mezelf af waarom mensen toch boos gaan doen terwijl ze zelf fout zitten.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:55:32 #17
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_102792130
quote:
Dus hij gaf een signaal met zijn grootlicht omdat diegene voor hem met 85 ging en terwijl je op die weg 100 kon. We zagen door zijn achterruit dat dit een middelvinger resulteerde. Ook toen sloegen de stoppen door dus rechts ingehaald, volop de rem en midden op de snelweg uitgestapt en toen had meneertje opeens geen grote bek meer. Maar hij reed wel rechts toen.

Dit soort mongolen kom ik dagelijks in het verkeer tegen. Blijkbaar gaat er bij sommige mensen echt een knopje om op het moment dat ze in de auto stappen. Doe gewoon normaal, we willen allemaal graag naar huis toe. Geduld is een schone zaak.

en dit
quote:
volop de rem en midden op de snelweg uitgestapt
is niet normaal gozer. Laat je nakijken.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 23:48:44 #18
252108 Len93
That's what she said.
pi_102794430
Ik hoop dat je zo'n actie een keer uithaalt als er een surveillancewagen achter je zit.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_102794611
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 23:48 schreef Len93 het volgende:
Ik hoop dat je zo'n actie een keer uithaalt als er een surveillancewagen achter je zit.
Dan hoef ik mijn bijbaan als eigen rechtertje even opzij te doen want die grijpen dan wel in ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 23:57:18 #20
252108 Len93
That's what she said.
pi_102794775
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 23:53 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Dan hoef ik mijn bijbaan als eigen rechtertje even opzij te doen want die grijpen dan wel in ;)
Ik durf te verwedden dat als jij achter iemand rijdt op de linkerbaan op de snelweg, hem vervolgens rechts inhaalt en vol in de remmen gaat - dat jij de lul bent. Even nadenken volgende keer.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_102796901
Ik heb een hekel aan mannetjes zoals jij die denken alles met agressie op te moeten lossen. Ik hoop van harte dat je op een dag de verkeerde tegen het lijf loopt(rijd), stoppen op de snelweg... jezus wat een hersenloze :|W
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:56:13 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_102798714
Lueken troll :O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_102802209
Volgens mij is Gokhan03 overspannen.
pi_102803197
Die eerste 2 zijn idd wel irritant (ook wel een paar keer op weg naar Circuit Zandvoort bij #1 stilgestaan met aso's die er op het laatst tussen willen). Maar die #3 slaat nergens op en hoop dat ze jou of die vriend zn rijbewijs afpakken. Sowieso geloof ik er niks van dat je midden op de snelweg bent stil gaan staan :')
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:10:08 #25
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_102803200
quote:
Ook toen sloegen de stoppen door dus rechts ingehaald, volop de rem en midden op de snelweg uitgestapt en toen had meneertje opeens geen grote bek meer. Maar hij reed wel rechts toen.
quote:
Is het nou zo moeilijk om begrip te tonen aan elkaar?
:')_!
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_102803689
Ik erger me ook kapot aan linksrijders, maar ook aan die mongolen zoals jij die denken dat ze de koning op de weg zijn..
En als iemand een fout maakt, dan probeer ik dat vriendelijk duidelijk te maken. Uitstappen en met een breekijzer gaan staan lost niets op. Een maat van me heeft daardoor in een loop van een pistool gekeken..
Als iemand aggressief eageert dan zal het mij een worst wezen.
Be the better man...
pi_102804035
quote:
Bij mij sloegen de stoppen door en ik trapte op de gas en liet hem er niet in. Ik vind het echt niet kunnen dat iemand zomaar gaat voordringen.

HAHA! Beter hou je er van tevoren rekening mee en laat je vast een gaatje vallen. Kan je lekker rustig doorrijden.
Too much is never enough!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:40:57 #28
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_102804160
quote:
Beste PTA'ers,

Ik ben iemand die graag denkt aan de medemens in het verkeer. Naast de standaard verkeersregels zijn er ook waarden in het verkeer waar ik mij aan houd.

Helaas maak ik vaak mee op te weg(terwijl maar jaarlijks 15/20k rij) dat iemand een legale manouvre uithaalt maar dat het ronduit asociaal is en ik helemaal ga flippen in de auto.

Wie maakt dit nog meer mee?
Ik herken je irritaties, want die heb ik ook en velen met mij.
Ik maak me er druk om ja, tegen beter weten in. Ik vind mezelf 'agressief' met mijn losse handjes wat betreft de vinger, claxon of seinlicht.

Ik dacht dat ik erg was, en ik geef het zelfs nog toe..! Maar wat jij doet, is echt idioot. Jij bent nog erger dan de voorbeelden in je OP. En dat dan nog rechtvaardig vinden ook en klagen over agressie in het verkeer?
pi_102805684
Je kunt elke dag je wel 'agressief' opstellen in het verkeer.

Of je kunt het meeste gewoon aan je voorbij laten gaan en de eer aan jezelf houden.

Je kunt natuurlijk ook een keer de verkeerde tegenkomen.

Voorbeeld: Jaren geleden op een 80 km per uur weg, waar ik 90 km reed.
Achter me een auto die zat te kleven en moeilijk met zijn licht zat te seinen.
Gaat naast me rijden en gebaard om van de weg te gaan.
Zat 4 man in en ik was alleen met een vriend van me.
We stoppen beiden op een parkeerhaven, 2 stappen uit, kregen klappen van ons en de andere 2 bleven zitten. ( Was een 2 deurs )
Het was dat ik die maat van me tegen hield, want die wilde nog wel even doorgaan
Dat is het enige wat ik in 15 jaar rijden ooit heb gedaan, want ze drukten mij zowat van de weg toen ze naast me reden.

Ik vertel deze situatie niet om stoer over te komen, maar gewoon wat duidelijk te maken.

Achteraf gezien niet nodig, maar ik maak ook wel eens een foutje.

Moraal van het verhaal. Stoor je gewoon niet teveel aan het gedrag van anderen. Anders kun je iedere dag wel iets vinden, waar je het niet eens mee bent. :P
pi_102806310
Dat wat Kreupel zegt :Y.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')