Nee: ik bedoel hoe krijgen ze het voor elkaar om verlies te maken.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 23:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een goede sfeer, mooi pand, goed personeel en een (nog steeds) ruime keus.
Locatie en personeel kosten ook geld, natuurlijk. En niet iedereen die in de winkel komt, zal ook een boek kopen. Sommige mensen kijken alleen en bestellen het vervolgens op internet. Het is dus zeer goed mogelijk dat de kosten voor personeel en het pand niet geheel worden gedekt door de omzet.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee: ik bedoel hoe krijgen ze het voor elkaar om verlies te maken.
Nou ja, www.bol.com heeft gewoon een gigantische voorsprong. Als ik naar mezelf kijk, koop ik boeken als ik ze zelf in een winkel ga halen het liefst bij Selexyz (of nou ja, tegenwoordig eigenlijk weer vaker bij de boekhandel hier vlakbij, omdat die aangenaam goed blijkt te zijn), maar als ik iets online wil kopen, denk ik daar gewoon niet aan. Dan ga ik naar bol. Gewoon omdat ik dat al deed voordat Selexyz een online winkel had (of voordat ik wist dat Selexyz een online winkel had, dat kan ook).quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben juist zeer tevreden over de online dienst van Selexyz. Uitstekend gesorteerd, goed doorzoekbaar en de levering en service is keurig. Ik zie niet in waarom ze www.bol.com niet zouden kunnen inhalen.
Nah, BOL is alleen nog in Nederland actief. Bertelsmann On-Line was tien, twaalf jaar geleden nog overal actief, maar volledig weggevaagd door Amazon.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:53 schreef Bleie het volgende:
[..]
Nou ja, www.bol.com heeft gewoon een gigantische voorsprong. Als ik naar mezelf kijk, koop ik boeken als ik ze zelf in een winkel ga halen het liefst bij Selexyz (of nou ja, tegenwoordig eigenlijk weer vaker bij de boekhandel hier vlakbij, omdat die aangenaam goed blijkt te zijn), maar als ik iets online wil kopen, denk ik daar gewoon niet aan. Dan ga ik naar bol. Gewoon omdat ik dat al deed voordat Selexyz een online winkel had (of voordat ik wist dat Selexyz een online winkel had, dat kan ook).
Mooi initiatief, maakt het ook een stuk overzichtelijker zo. Dank hiervoor.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 12:06 schreef DaMart het volgende:
We hadden 3 topics met dezelfde strekking, namelijk de moeilijkheden in de boekenbranche. Omdat de topics inhoudelijk veel overlap hadden, hebben we bij uitzondering besloten om dit onderwerp in één topic te concentreren en zijn de topics over Selexyz en Edel samengevoegd met dit topic.
Heeft echt voordelen Je Engels te beheersen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:33 schreef Copycat het volgende:
De Engelse hardcover kost bij Selexyz 23 zoveel.
In een UK webshop neem ik aan?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:37 schreef Copycat het volgende:
Maar ik fronste ook even met mijn wenkbrauwen toen ik dat verschil zag. En kocht toen de Engelstalige versie.
In de fysieke Selexyz in EHV. Na een lunch bij de daarin gesitueerde CoffeeLovers. Dat is mijn zwakte. Plus ik draag Selexyz een net iets warmer hart toe dan het ook geliefde bookdepository.co.ukquote:
Die van Truman Capote is ook een aanrader.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben trouwens gek op biografieen, heb net die van oppenheimer uit, daarna die van robert lamberg herlezen en nu die van winston churchill aan het lezen.
Ah, * op lijstje zet *quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die van Truman Capote is ook een aanrader.
Alleen viel het me zo tegen dat ze voor de cover de affiche van de biopic hebben gebruikt. Hoezeer ik Philip Seymour Hoffman ook waardeer.
Het verzenden gaat de laatste tijd wel een heel stuk trager daar. Bookdepository was al niet de snelste (maar wel goedkoopquote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
In de fysieke Selexyz in EHV. Na een lunch bij de daarin gesitueerde CoffeeLovers. Dat is mijn zwakte. Plus ik draag Selexyz een net iets warmer hart toe dan het ook geliefde bookdepository.co.uk
Boekprijsbinding geldt toch niet voor vertaalde werken?quote:Op zaterdag 14 januari 2012 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan heb ik geen eens zin daar ooit wat te bestellen. Sterf maar met je boekprijsbinding.
Ligt dat aan bookdepository of aan de postbezorging? Ik heb al tijden gigantische problemen met leveringen uit de UK, ongeacht de leverancier. Soms is het er binnen een paar dagen, dan pas na 5 weken en ongeveer 10-20 % komt nooit aan.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 18:38 schreef tjoptjop het volgende:
Het verzenden gaat de laatste tijd wel een heel stuk trager daar. Bookdepository was al niet de snelste (maar wel goedkoop) maar het wordt nu toch wel vrij ernstig
Hoe zou jij dan verklaren dat de vertaalde paperback duurder is dan de Engelstalige hardcover? Ze lagen gebroederlijk naast elkaar.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:42 schreef stavromulabeta het volgende:
Boekprijsbinding geldt toch niet voor vertaalde werken?
Kleinere markt voor Nederlandstalige boeken + vertaalkosten = hogere prijs per exemplaar.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe zou jij dan verklaren dat de vertaalde paperback duurder is dan de Engelstalige hardcover? Ze lagen gebroederlijk naast elkaar.
Geloof daar geen fuck van dat dit de reden van de bespottelijke prijzen isquote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:53 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Kleinere markt voor Nederlandstalige boeken + vertaalkosten = hogere prijs per exemplaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |