abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113440739
deel 2

Iedereen die weleens een krant (kranten gaat het overigens nog veel slechter mee) openslaat weet dat het slecht gaat met de boekenbranche. Aangezien ik zelf in een boekhandel werk, gaat het mij persoonlijk aan. Maar hoe kijken anderen er tegenaan?

Waar halen jullie je boeken vandaan en waarom? Zou je het erg vinden om in de toekomst alleen online je boeken te kopen? Of worden dat dan uitsluitend e-boeken via bol.com? Wat zouden boekhandels kunnen doen om bestaansrecht te behouden in de toekomst?

Ben benieuwd naar jullie ideeen en meningen hierover.

Laatste post uit het vorige deel
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 00:05 schreef stavromulabeta het volgende:
En de fijne boekenwinkel bij mijn werk is nu ook ten einde...

Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_113441294
Het is jammer maar waar. Misschien een online winkel opzetten dan? De vraag zal alleen maar dalen lijkt me. Al lees ik persoonlijk liever een boek dan naar een scherm te staren, dat doe ik al genoeg.
En daarbij, het is veel leuker om een beetje rond te kijken in een boekhandel dan online. In een winkel kom je altijd wel iets tegen dat je online niet zo snel zou vinden.
Forcefield City Bewoner
pi_113442131
Boeken zijn te duur. Korter kan ik het niet samenvatten.

Mijn favoriete boekwinkeltje heeft een maand geleden ook haar deuren gesloten, ze gaan online verder. Scheelt de kosten van de winkelhuur. Het was dát of failliet gaan. Helaas...
pi_113446484
Ik zou graag in de boekenwinkel van het dorp kopen maar hij heeft bijna niks.
Laatst zocht ik een haakboek welke ontzettend populair is op dit moment maar ze hadden geeneens hobbyboeken. Zo ook met de gewone boeken ze hebben het populairste maar je moet niks anders willen want dan hebben ze het niet. Ansichtkaarten idem dito een molentje met maar een rij gevuld. Echt heel jammer zo loop hij toch aardig omzet mis lijkt me. Hoor ook van meer mensen uit het dorp dat ze er niet meer naar toe gaan.
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 06:53:36 #5
42184 crew  DaMart
pi_113446605
Topic is nu gekoppeld aan het vorige deel.
pi_113446682
Als ik al weet welk boek ik wil kopen dan doe ik het online. Maar ik vind het ook heerlijk om in boekhandels rond te struinen en nieuwe boeken/schrijvers te ontdekken. Vooral bij de Slegte kan ik uren rondneuzen O+

Ik ben echt een boekenliefhebber en vind het erg jammer dat steeds meer boekhandels verdwijnen.

Ik wilde eigenlijk ook de opleiding tot bibliotheekmedewerker gaan doen, maar door alle bezuinigingen was het geen doen om een betaalde werkplek te vinden ;(

Ik heb ook wel een e-reader, maar merk dat ik die nog amper gebruik.
pi_113447537
Ik gebruik alleen Amazon. Mooie boeken koop ik fysiek hardcover, leesboeken via mijn Kindle.
Als een boek niet beschikbaar is voor Europa download ik deze via andere wegen.

Nederlandse boekenwinkels met hun vaste boekenprijzen :') :W
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:15:32 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_113454025
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2012 00:28 schreef Nemephis het volgende:

Mijn favoriete boekwinkeltje heeft een maand geleden ook haar deuren gesloten, ze gaan online verder. Scheelt de kosten van de winkelhuur. Het was dát of failliet gaan. Helaas...
Ik schrik inderdaad vaak van de prijs (ook bij stripboeken). Maar waar zouden ze op kunnen besparen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:53:29 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113455315
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 08:45 schreef Strolie75 het volgende:

Nederlandse boekenwinkels met hun vaste boekenprijzen :') :W
Precies, honderd jaar lang ons lopen naaien en niet meegegaan met de tijd van Internet. Kiss my ass, bekijk het maar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:28:56 #10
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_113456651
Die vaste boekenprijs is niet de schuld van de boekenwinkels, maar is geregeld via de wet. Engeland en België hebben geen vaste boekenprijs en zijn daardoor vaak stukken goedkoper.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_113464326
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2012 00:28 schreef Nemephis het volgende:

quote:
99s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik schrik inderdaad vaak van de prijs (ook bij stripboeken). Maar waar zouden ze op kunnen besparen?
Fysieke boekhandels met alleen maar nieuwe boeken zijn eigenlijk niet rendabel meer. Wat er dan nog overblijft zijn halve kiosken zoals AKO of winkels waarbij men ook 2e hands of boeken zonder auteursrechten verkoopt. Overigens zijn er, zeker het laatste jaar, een hoop nieuwe boeken voor 5 of 10 euro bijgekomen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_113838821
Amazon Nederland opent digitale deuren in september

Amazon opent waarschijnlijk in september zijn Nederlandse site. Er waren al langer geruchten dat de internationale webwinkel in de zomer naar Nederland zou komen, maar dit najaar zal de opening dan toch plaatsvinden.

Amazon gaat in het najaar een Nederlandse vestiging openen, zo heeft Tweakers.net van verschillende bronnen vernomen. Waarschijnlijk vindt de start van de Nederlandse site in september plaats, misschien iets later.

Amazon is al minstens een halfjaar bezig met de voorbereidingen voor een Nederlandse launch. Eind 2011 deden er geruchten de ronde dat de introductie van Amazon.nl nog slechts een paar maanden op zich zou laten wachten, maar de voorbereidingen hebben toch meer tijd in beslag genomen.

De berichten van vorig jaar maakten melding van de komst van een Nederlandse marketingafdeling van Amazon. Ook volgens de huidige berichten komen er aanvankelijk geen distributiecentra in Nederland; de levering gaat waarschijnlijk via de Duitse en misschien Britse verdeelcentra.

Met de komst van Amazon krijgen onder andere Wehkamp en Bol.com er een grote concurrent bij. Die webwinkels hebben in de afgelopen jaren flink kunnen profiteren van de groei van de onlinehandel in Nederland.

{bron: Tweakers.net}

Aan de reacties op het vorige deeltje van dit topic te lezen, is dit goed nieuws vo.or een hoop Fok!-leden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:06:05 #13
45206 Pietverdriet
pi_113838887
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 07:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Amazon Nederland opent digitale deuren in september

Amazon opent waarschijnlijk in september zijn Nederlandse site. Er waren al langer geruchten dat de internationale webwinkel in de zomer naar Nederland zou komen, maar dit najaar zal de opening dan toch plaatsvinden.

Amazon gaat in het najaar een Nederlandse vestiging openen, zo heeft Tweakers.net van verschillende bronnen vernomen. Waarschijnlijk vindt de start van de Nederlandse site in september plaats, misschien iets later.

Amazon is al minstens een halfjaar bezig met de voorbereidingen voor een Nederlandse launch. Eind 2011 deden er geruchten de ronde dat de introductie van Amazon.nl nog slechts een paar maanden op zich zou laten wachten, maar de voorbereidingen hebben toch meer tijd in beslag genomen.

De berichten van vorig jaar maakten melding van de komst van een Nederlandse marketingafdeling van Amazon. Ook volgens de huidige berichten komen er aanvankelijk geen distributiecentra in Nederland; de levering gaat waarschijnlijk via de Duitse en misschien Britse verdeelcentra.

Met de komst van Amazon krijgen onder andere Wehkamp en Bol.com er een grote concurrent bij. Die webwinkels hebben in de afgelopen jaren flink kunnen profiteren van de groei van de onlinehandel in Nederland.

{bron: Tweakers.net}

[ afbeelding ]

Aan de reacties op het vorige deeltje van dit topic te lezen, is dit goed nieuws vo.or een hoop Fok!-leden.
Ligt eraan of ze zich aan de boekprijsbinding gaan houden.
pi_113839233
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ligt eraan of ze zich aan de boekprijsbinding gaan houden.
Daar heb je geen last van als je Engelse boeken leest.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_113839606
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

En voor Nederlandse boeken is het weer verplicht. Dus concurreren met bol.com kan alleen voor anderstalige titels, verder is het helaas niet mogelijk. Alsnog leuk dat Amazon naar Nederland komt.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:08:32 #16
45206 Pietverdriet
pi_113839625
quote:

[..]

Daar heb ik amazon niet voor in Nederland nodig.
pi_113839629
quote:

[..]

NL kennende blijven bookdepository etc toch goedkoper.
Tap tap tap
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:09:26 #18
45206 Pietverdriet
pi_113839644
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:07 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

En voor Nederlandse boeken is het weer verplicht. Dus concurreren met bol.com kan alleen voor anderstalige titels, verder is het helaas niet mogelijk. Alsnog leuk dat Amazon naar Nederland komt.
Betwijfel of een Buitenlands bedrijf zich aan de boekprijsbinding moet houden.
pi_113840175
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Betwijfel of een Buitenlands bedrijf zich aan de boekprijsbinding moet houden.
Natuurlijk wel. Het is een Nederlandse wet en ze komen nu naar Nederland. Alle boeken kosten overal hetzelfde, dus als een buitenlands bedrijf dat kon omzeilen, was het allang gebeurd.
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 09:41:35 #20
42184 crew  DaMart
pi_113840259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:37 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het is een Nederlandse wet en ze komen nu naar Nederland. Alle boeken kosten overal hetzelfde, dus als een buitenlands bedrijf dat kon omzeilen, was het allang gebeurd.
Dat dus. Voor de Nederlandse markt gelden de Nederlandse regels. En anders waren waarschijnlijk al veel Nederlandse boekaanbieders vanuit het buitenland gaan opereren.
pi_113846076
Ben vooral benieuwd of ze hun prijzen van Engelstalige boeken voor de NL-site niet teveel de hoogte in gaan gooien.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_113864971
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:37 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Je zou het natuurlijk net zo kunnen doen als RTL4 vroeger. 1 pagina in het boek in het Luxemburgs maken, en hoppa, het is geen Nederlands boek meer.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')