quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:05 schreef stavromulabeta het volgende:
En de fijne boekenwinkel bij mijn werk is nu ook ten einde...
Ik schrik inderdaad vaak van de prijs (ook bij stripboeken). Maar waar zouden ze op kunnen besparen?quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:28 schreef Nemephis het volgende:
Boeken zijn te duur. Korter kan ik het niet samenvatten.
Mijn favoriete boekwinkeltje heeft een maand geleden ook haar deuren gesloten, ze gaan online verder. Scheelt de kosten van de winkelhuur. Het was dát of failliet gaan. Helaas...
Precies, honderd jaar lang ons lopen naaien en niet meegegaan met de tijd van Internet. Kiss my ass, bekijk het maar.quote:Op woensdag 27 juni 2012 08:45 schreef Strolie75 het volgende:
Nederlandse boekenwinkels met hun vaste boekenprijzen![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2012 00:28 schreef Nemephis het volgende:
Boeken zijn te duur. Korter kan ik het niet samenvatten.
Mijn favoriete boekwinkeltje heeft een maand geleden ook haar deuren gesloten, ze gaan online verder. Scheelt de kosten van de winkelhuur. Het was dát of failliet gaan. Helaas...
Fysieke boekhandels met alleen maar nieuwe boeken zijn eigenlijk niet rendabel meer. Wat er dan nog overblijft zijn halve kiosken zoals AKO of winkels waarbij men ook 2e hands of boeken zonder auteursrechten verkoopt. Overigens zijn er, zeker het laatste jaar, een hoop nieuwe boeken voor 5 of 10 euro bijgekomen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 12:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik schrik inderdaad vaak van de prijs (ook bij stripboeken). Maar waar zouden ze op kunnen besparen?
Ligt eraan of ze zich aan de boekprijsbinding gaan houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Amazon Nederland opent digitale deuren in september
Amazon opent waarschijnlijk in september zijn Nederlandse site. Er waren al langer geruchten dat de internationale webwinkel in de zomer naar Nederland zou komen, maar dit najaar zal de opening dan toch plaatsvinden.
Amazon gaat in het najaar een Nederlandse vestiging openen, zo heeft Tweakers.net van verschillende bronnen vernomen. Waarschijnlijk vindt de start van de Nederlandse site in september plaats, misschien iets later.
Amazon is al minstens een halfjaar bezig met de voorbereidingen voor een Nederlandse launch. Eind 2011 deden er geruchten de ronde dat de introductie van Amazon.nl nog slechts een paar maanden op zich zou laten wachten, maar de voorbereidingen hebben toch meer tijd in beslag genomen.
De berichten van vorig jaar maakten melding van de komst van een Nederlandse marketingafdeling van Amazon. Ook volgens de huidige berichten komen er aanvankelijk geen distributiecentra in Nederland; de levering gaat waarschijnlijk via de Duitse en misschien Britse verdeelcentra.
Met de komst van Amazon krijgen onder andere Wehkamp en Bol.com er een grote concurrent bij. Die webwinkels hebben in de afgelopen jaren flink kunnen profiteren van de groei van de onlinehandel in Nederland.
{bron: Tweakers.net}
[ afbeelding ]
Aan de reacties op het vorige deeltje van dit topic te lezen, is dit goed nieuws vo.or een hoop Fok!-leden.
Daar heb je geen last van als je Engelse boeken leest.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt eraan of ze zich aan de boekprijsbinding gaan houden.
En voor Nederlandse boeken is het weer verplicht. Dus concurreren met bol.com kan alleen voor anderstalige titels, verder is het helaas niet mogelijk. Alsnog leuk dat Amazon naar Nederland komt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daar heb je geen last van als je Engelse boeken leest.
Daar heb ik amazon niet voor in Nederland nodig.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
NL kennende blijven bookdepository etc toch goedkoper.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Betwijfel of een Buitenlands bedrijf zich aan de boekprijsbinding moet houden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:07 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
En voor Nederlandse boeken is het weer verplicht. Dus concurreren met bol.com kan alleen voor anderstalige titels, verder is het helaas niet mogelijk. Alsnog leuk dat Amazon naar Nederland komt.
Natuurlijk wel. Het is een Nederlandse wet en ze komen nu naar Nederland. Alle boeken kosten overal hetzelfde, dus als een buitenlands bedrijf dat kon omzeilen, was het allang gebeurd.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Betwijfel of een Buitenlands bedrijf zich aan de boekprijsbinding moet houden.
Dat dus. Voor de Nederlandse markt gelden de Nederlandse regels. En anders waren waarschijnlijk al veel Nederlandse boekaanbieders vanuit het buitenland gaan opereren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:37 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het is een Nederlandse wet en ze komen nu naar Nederland. Alle boeken kosten overal hetzelfde, dus als een buitenlands bedrijf dat kon omzeilen, was het allang gebeurd.
Je zou het natuurlijk net zo kunnen doen als RTL4 vroeger. 1 pagina in het boek in het Luxemburgs maken, en hoppa, het is geen Nederlands boek meer.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:37 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het is een Nederlandse wet en ze komen nu naar Nederland. Alle boeken kosten overal hetzelfde, dus als een buitenlands bedrijf dat kon omzeilen, was het allang gebeurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |