Ik snap je punt, maar over de prestaties van Jobs bij Apple valt weinig te discussiėren. De feiten spreken voor zich.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zegt zo weinig. Ik zou nadat ik zulke truuks uitgehaald had, ook keynotes kunnen maken.
Enfin, ik bedoel maar dat alles plat te bombarderen is.
de hele hardware telefonie en computer wereld probeert atm apple spul na te maken. dat betekent toch echt dat apple iets heeft weten neer te zetten wat een bijzonder totaal product is.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is het nou dan, marketing of technologie? En wat is er geniaal aan?
Volgens mij was zijn bedrijf gewoon succesvol. Dat is leuk voor de aandeelhouder, maar verder niet zo interessant. Volgens mij onderscheidt apple zich vooral van andere elektronicaboeren door dat ze wel redelijk aan ergonomie doen.
Maar ik zat vanmiddag even een stukje buitenhof te kijken, en daar ging de columnist helemaal los over die man, en deed alsof het een kunstenaar was en daardoor zulke prachtige dingen maakte. Het is inderdaad allemaal ontworpen, en dat is meer dan van alle elektronica gezegd kan worden. Maar zo bijzonder vind ik de ontwerpen niet.
Nee hoor, ik was in 1986 al online. Niet op internet maar BBS'en, Videotex, etc. Ik heb geprogrammeerd in basic en assembly, ben tegenwoordig verantwoordelijk voor de productdevelopment bij een computerrandapparatuur fabrikant en... overtuigt apple gebruiker.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:12 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In 1992 waren computers door de gemiddelde hipster die tegenwoordig een Ipod, Iphone en Ipad heeft ook niet te gebruiken... ik denk zelfs dat alles wat voor 2000 op de markt gebracht is voor de gemiddelde Apple gebruiker nog te moeilijk was
Zijn prestaties wel.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar over de prestaties van Jobs bij Apple valt weinig te discussiėren. De feiten spreken voor zich.
Same here. Nouja. Zonder die baan dan.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, ik was in 1986 al online. Niet op internet maar BBS'en, Videotex, etc. Ik heb geprogrammeerd in basic en assembly, ben tegenwoordig verantwoordelijk voor de productdevelopment bij een computerrandapparatuur fabrikant en... overtuigt apple gebruiker.
Precies, ik wil ook gewoon een auto waar ik op de startknop druk en dat loopt. Maar er zijn nu eenmaal figuren die elk weekend met olievingers aan hun golf of oude lanrover willen sleutelen en beweren dat hetgeen is waar het om draait, ik wil gewoon van A naar B rijden, in de zomer met de airco aan, en de ipod via de audioinstallatie aan.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:24 schreef drbarisart het volgende:
Dat Apple producten simpel werken, betekent niet dat Apple gebruikers dom zijn...
Ja maar jij moet wel een rubberen band om je auto anders doet hij het niet.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, ik wil ook gewoon een auto waar ik op de startknop druk en dat loopt. Maar er zijn nu eenmaal figuren die elk weekend met olievingers aan hun golf of oude lanrover willen sleutelen en beweren dat hetgeen is waar het om draait, ik wil gewoon van A naar B rijden, in de zomer met de airco aan, en de ipod via de audioinstallatie aan.
Poe die zit zeg!quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:57 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja maar jij moet wel een rubberen band om je auto anders doet hij het niet.
Bedenk wel dat bestemming B eerst goedkeuring van de autofabrikant moet hebben om in de Destination store te verschijnen. Anders mag je niet met je eigen auto naar de bestemming die je wil rijden.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, ik wil ook gewoon een auto waar ik op de startknop druk en dat loopt. Maar er zijn nu eenmaal figuren die elk weekend met olievingers aan hun golf of oude lanrover willen sleutelen en beweren dat hetgeen is waar het om draait, ik wil gewoon van A naar B rijden, in de zomer met de airco aan, en de ipod via de audioinstallatie aan.
wtfquote:Op zondag 9 oktober 2011 19:19 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Bedenk wel dat bestemming B eerst goedkeuring van de autofabrikant moet hebben om in de Destination store te verschijnen. Anders mag je niet met je eigen auto naar de bestemming die je wil rijden.
Dat ķs niet vreemd. Jķj vķnd dat vreemd.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja het gaat er dus gewoon om dat de man een CEO was van een bedrijf die gewone electronica maakte, dat het erg jammer is dat hij overleden is.
Het vreemde is dat dit voor het eerst is dat een CEO van een normaal bedrijf zo veel aandacht krijgt, en allerlei visionaire en politieke eigenschappen toegemeten (hij heeft de wereld veranderd) krijgt terwijl hij ook gewoon een CEO is die zoveel mogelijk winst wil maken met zijn producten voor zijn bedrijf net als ieder ander CEO.
Daar heb je gelijk in het is gewoon de eerste keer (bij mijn weten) dat de baas van een concern wordt behandeld als een rockster. Is ook niet zo vreemd omdat consumeren ook wordt aangeprezen als 'de nieuwe religie' en die moet ook zn helden hebben. Jobs is daar een exponent van. Want reken maar dat het uiteindelijk om de pegels draait daarom zijn apple producten zoals ze zijn, daarom is het ook zo gesloten. Allemaal geld.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:37 schreef JanKort het volgende:
[..]
Dat ķs niet vreemd. Jķj vķnd dat vreemd.
Het is voor velen kennelijk niet vreemd.
Dus wat er hier vreemd is ben.......
Nee, nevermind.
Het betekent vooral dat het succesvolle producten zijn neem ik aan.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de hele hardware telefonie en computer wereld probeert atm apple spul na te maken. dat betekent toch echt dat apple iets heeft weten neer te zetten wat een bijzonder totaal product is.
Ik geef ze ook de credits voor de ergonomie, terwijl windows veel meer de techniek als uitgangspunt neemt en niet de gebruiker, en dan door de grootste nerds zonder enig inlevingsvermogen in niet-techneuten de interfaces laat maken.quote:apple is onderscheidend omdat ze een totaaloplossing leveren waarbij de filosofie is dat bruikbaarheid voorop staat. microsoft is enkel een softwareboer, Dell enkel een hardware boer (even heel zwart-wit gesteld).
QFT.quote:Op maandag 10 oktober 2011 07:52 schreef De_Nuance het volgende:
Ik vind vooral die Apple fanboys vreemd die blijkbaar overal op internet negatieve reacties zoeken om daar vervolgens heel boos op te worden
Het is eerder de arrogantie van critici die mij stoort. Net zoals Bosbeetle, hij spreekt zich uit alsof hij jarenlang in de top van het Amerikaanse bedrijfsleven heeft rondgelopen terwijl hij er totaal geen verstand van heeft.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:49 schreef Brawler het volgende:
[..]
QFT.
Ik vind het juist fascinerend, en ongelooflijk dat 99% van de reacties op Jobs' dood, zo getuigt van respect. Zelfs mensen die niks met Apple hebben, spreken wel hun waardering en respect uit voor Steve Jobs. En dan nog gaan mensen kwaad reageren op die enkele trollpost of negatieve reactie...
quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in het is gewoon de eerste keer (bij mijn weten) dat de baas van een concern wordt behandeld als een rockster. Is ook niet zo vreemd omdat consumeren ook wordt aangeprezen als 'de nieuwe religie' en die moet ook zn helden hebben. Jobs is daar een exponent van. Want reken maar dat het uiteindelijk om de pegels draait daarom zijn apple producten zoals ze zijn, daarom is het ook zo gesloten. Allemaal geld.
Wat is er precies sick aan? Je doet nu net alsof diegene 24 uur per dag naar z'n iPad en iPhone in deze combinatie zit te staren.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is gewoon sick.
Nee, het past in deze tijd. Steve Jobs is te vergelijken met Henry Ford. En toen die overleed legden ze ook bloemen op auto's denk ik. Want het waren allebei pioniers die iets dat eerder aan een elite was voorbehouden beschikbaar maakten voor het grote publiek.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is gewoon sick.
Heel sick inderdaad, iemand die een dode herdenkt. Dat dat zomaar kan tegenwoordig, schandequote:Op maandag 10 oktober 2011 23:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is gewoon sick.
Een virtueel kaarsje voor een digitale foto plaatsen zodat je een altaar maakt voor de overleden CEO van een miljardenbedrijf vindt je niet, hoe zal ik het zeggen, enigzins overdreven?quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat is er precies sick aan? Je doet nu net alsof diegene 24 uur per dag naar z'n iPad en iPhone in deze combinatie zit te staren.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:04 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Heel sick inderdaad, iemand die een dode herdenkt. Dat dat zomaar kan tegenwoordig, schande
Apple is pas sinds de iPod echt groot geworden hoor. Ze hebben geen elite-spullen aan het grote publiek beschikbaar gemaakt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het past in deze tijd. Steve Jobs is te vergelijken met Henry Ford. En toen die overleed legden ze ook bloemen op auto's denk ik. Want het waren allebei pioniers die iets dat eerder aan een elite was voorbehouden beschikbaar maakten voor het grote publiek.
Jawel hoor, jij kan ook een mac en een iphone kopen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Apple is pas sinds de iPod echt groot geworden hoor. Ze hebben geen elite-spullen aan het grote publiek beschikbaar gemaakt.
En dan nog.
Betwijfel of meneer Ford zo verheiligd werd.
Sorry hoor, maar klagen over hoe iemand stilstaat bij de dood van een ander vind ik behoorlijk triest en smakeloos.quote:
ZIJN? Ik heb die shit gekocht, mijn eigendom, zijn idee.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Jawel hoor, jij kan ook een mac en een iphone kopen.
En de tijd van Henry Ford was een andere dan deze, bovendien heeft Jobs meegewerkt aan het overal beschikbaar maken van informatie terwijl Ford alleen maar zorgde dat de gewone man grotere afstanden eenvoudig kon afleggen.
Ik vind die tributes niet meer dan terecht, vooral niet als ze gepast zijn, zoals met zijn portret op zijn iPad met daarbij een kaars op zijn iPhone.
Jij weet echt niet meer dat je maar wat in de rondte lult he?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Apple is pas sinds de iPod echt groot geworden hoor. Ze hebben geen elite-spullen aan het grote publiek beschikbaar gemaakt.
En dan nog.
Hoe weet jij dat?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 01:25 schreef epicbeardman het volgende:
Iemand die zielig gaat doen om Steve Jobs is nog nooit iemand kwijt geraakt dichtbij hun, zitten op hun zolderkamertje en laten een traantje rollen voor iemand die als het er op aan komt nog geen gift aan een kind met kanker zou hebben gegeven. (met 8miljard op zijn bankrekening)
Kleine correctie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Apple is pas sinds de iPod echt groot in Nederland bekend geworden hoor.
Man dit is verheiliging. Een altaar namaken zoals men vroeger deed voor heiligen. Of desnoods voor mensen die zeer dicht bij je stonden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:37 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar klagen over hoe iemand stilstaat bij de dood van een ander vind ik behoorlijk triest en smakeloos.
Wel: http://www.macobserver.co(...)/2004/20040318.shtmlquote:
Het is een foto. Goede kans dat 2 seconden na de foto de iPhone gebruikt werd om te Whatsappen en Wordfeud aanging op de iPad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een virtueel kaarsje voor een digitale foto plaatsen zodat je een altaar maakt voor de overleden CEO van een miljardenbedrijf vindt je niet, hoe zal ik het zeggen, enigzins overdreven?
Dit is nog erger dan die Tokkies die gingen huilen bij de begrafenis van Fortuyn.
Het lijkt mij persoonlijk meer een soort grap, juist omdat er een iPhone en iPad gebruikt worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Kom op man
[..]
Man dit is verheiliging. Een altaar namaken zoals men vroeger deed voor heiligen. Of desnoods voor mensen die zeer dicht bij je stonden.
Niet voor een fucking gierige, tirannieke CEO van een eletronicaconcern.
Fucking gierig? Hoe weet je datquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Kom op man
[..]
Man dit is verheiliging. Een altaar namaken zoals men vroeger deed voor heiligen. Of desnoods voor mensen die zeer dicht bij je stonden.
Waarschijnlijk een verwijzing naar Jobs onwil om geld te doneren aan goede doelen, itt bijv. Gates en Buffet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:46 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Fucking gierig? Hoe weet je dat
Zijn onwil om geld te doneren? Waar is dat op gebaseerd?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:51 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een verwijzing naar Jobs onwil om geld te doneren aan goede doelen, itt bijv. Gates en Buffet.
Of dat betekent dat hij gierig was.. tsja.
Geweldig, jij bent een Editoor 2.0! Wat een held.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 07:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Kom op man
[..]
bill gates wil afrikaantjes inenten zodat ze zich niet voort kunnen planten om het co2 probleem de wereld uit te helpen. zelf heeft hij minstens 1 vliegtuig, 1 heel groot huis, meerdere zwaar milieubelastende auto's, etc.. bill gates is pure evil.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:51 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een verwijzing naar Jobs onwil om geld te doneren aan goede doelen, itt bijv. Gates en Buffet.
Of dat betekent dat hij gierig was.. tsja.
omdat je veel geld uitgeeft kun je niet evil zijn?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:59 schreef Catch22- het volgende:
Die man zit al op 35+ miljard dollar aan giften aan goede doelen, doe normaal man
http://dealbook.nytimes.c(...)jobss-public-giving/quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:59 schreef Catch22- het volgende:
Die man zit al op 35+ miljard dollar aan giften aan goede doelen, doe normaal man
Tablets, mp3 spelers, muziekprogramma's, smartphones etc waren voordat Apple ze maakten alleen beschikbaar voor de elite?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het past in deze tijd. Steve Jobs is te vergelijken met Henry Ford. En toen die overleed legden ze ook bloemen op auto's denk ik. Want het waren allebei pioniers die iets dat eerder aan een elite was voorbehouden beschikbaar maakten voor het grote publiek.
Ik had het met name over de introductie van de Macintosh die computers voor het eerst eenvoudig bedienbaar maakte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Tablets, mp3 spelers, muziekprogramma's, smartphones etc waren voordat Apple ze maakten alleen beschikbaar voor de elite?
Ik reken mezelf absoluut niet tot de elite, verre van zelfs, ik draai elk eind van de maand de dubbeltjes om bij wijze van spreke, maar toch had ik al die apparaten voordat Apple er mee aan kwam zetten en vaak waren ze nog beter ook qua specs.
Qua looks is een ander verhaal. Ook heel persoonlijk overigens, dus ook dat is weer een ander verhaal.
Maargoed, ik vind niet dat Steve / Apple er voor gezorgd heeft dat iets wat eerder slechts voor de elite voor handen was beschikbaar gemaakt heeft voor het grote publiek, want dat is gewoon onzin
Ik denk dat een hoop mensen destijds net zo makkelijk met DOS om konden gaan, maargoed.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het met name over de introductie van de Macintosh die computers voor het eerst eenvoudig bedienbaar maakte.
Ja ik kon ook aardig uit de voeten met mijn Nokia'squote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop mensen destijds net zo makkelijk met DOS om konden gaan, maargoed.
En mochten die mensen daar destijds te achterlijk voor zijn geweest, dan vraag ik mij (volkomen terecht) af of zij mij dan als elite beschouwde, omdat ik wel aardig uit de voeten kon met DOS.
Ik denk het niet. Althans niet in mijn beleving.
Ik vond de nokia's van een jaar of 10-12 geleden ( de 3310 familie zeg maar) juist ook ergonomisch erg goed en intuitief. Dat was ook verademing in verhouding tot die koelkasten die ik daarvoor had, gebruiksaanwijzing kon je meteen ongelezen weggooien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ik kon ook aardig uit de voeten met mijn Nokia's
Maar op een iPhone werkt het allemaal stukken beter en intuļtiever.
Ongeveer hetzelfde verschil als destijds tussen de Macintosh en de IBM PC en klonen daarvan.
En de mijne. Nooit een pc oid aangeraakt en nu is ze welhaast virtuoos op haar iPad. Op een aandoenlijke manier.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:37 schreef Catch22- het volgende:
als zelfs mijn moeder zo aan de gang kan met een gadget als de iPad...
Niet alleen dat, Steve Wozniak en Jobs bouweden de Apple I in de tijd dat IBM nog dacht dat er wereldwijd een markt zou zijn voor in totaal maar een paar honderd/duizend computers bij alleen de grotere bedrijven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het met name over de introductie van de Macintosh die computers voor het eerst eenvoudig bedienbaar maakte.
Waarde van het aandeel toen de beurs sloot op de dag van jouw voorspelling: 369,80quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
100% dat het aandeel over een jaar minimaal 20% lager staat dan nu. Daar ga ik wat puts voor regelen
Had je het in je agenda gezet ofzoquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarde van het aandeel toen de beurs sloot op de dag van jouw voorspelling: 369,80
Waarde toen gisteren de beurs sloot: 652,59
Een stijging van 76,5%. Bam!
Whehe.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Waarde van het aandeel toen de beurs sloot op de dag van jouw voorspelling: 369,80
Haha, heel mooiquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Yup, had er toen een alert voor ingesteld en kreeg vandaag de melding ervanquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Had je het in je agenda gezet ofzo?
De achterkant was glas, hij had een hekel aan krassenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:51 schreef CaptainCookie het volgende:
Toch ben ik benieuwd hoe lang Apple nog door kan gaan op deze voet. Jobs was toch (volgens de verhalen) de drijvende kracht achter alle innovaties van Apple. Mocht dat waar zijn, ben ik benieuwd waar ze hun nieuwe ideeėn nu vandaan gaan halen.
Het blijft natuurlijk de vraag hoe de iPhone5 met Jobs er uitgezien zou hebben.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
kutkick eigenlijk maar fuck it ...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:36 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Yup, had er toen een alert voor ingesteld en kreeg vandaag de melding ervan
Toch kan het niet anders dan dat Apple ook een periode gaat kennen waarin de klad er in komt. Dat is namelijk iets wat je bij alle bedrijven ziet.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:28 schreef Wootism het volgende:
Hetzelfde zou je kunnen doen met mensen die 5 jaar geleden beweerde dat Apple niks meer was dan een bubbel gevoed door 'hype' en over 5 jaar niet meer zou bestaan....
Hetzelfde, hij heeft er gewoon aan meegewerkt/bedacht. Het schijnt wel het laatste project van hem geweest te zijn.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:51 schreef CaptainCookie het volgende:
Toch ben ik benieuwd hoe lang Apple nog door kan gaan op deze voet. Jobs was toch (volgens de verhalen) de drijvende kracht achter alle innovaties van Apple. Mocht dat waar zijn, ben ik benieuwd waar ze hun nieuwe ideeėn nu vandaan gaan halen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere slimme mensen binnen Apple die ook goede ideeėn hebben.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:51 schreef CaptainCookie het volgende:
Ach, nog een jaartje dan.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Hij heeft het volledige laatste ontwikkelingsjaar niet meegemaakt. Hij was zo'n ontzettende perfectionist, dingen als die nieuwe Maps en de aluminium achterkant waren er waarschijnlijk met hem nooit doorgekomen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:42 schreef Wootism het volgende:
[..]
Hetzelfde, hij heeft er gewoon aan meegewerkt/bedacht. Het schijnt wel het laatste project van hem geweest te zijn.
Ik ben ook erg benieuwd hoe de komende 'innovaties' eruit komen te zien zonder zijn input. Denk dat het wel een stuk lastiger gaat worden zonder hem.
Klopt, maar hij had wel altijd het laatste woord.quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere slimme mensen binnen Apple die ook goede ideeėn hebben.
Loooooserquote:Op zondag 7 oktober 2012 13:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach, nog een jaartje dan.
Precies, tenslotte heeft mobile me en antennagate ook nooit plaatsgevonden.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hij heeft het volledige laatste ontwikkelingsjaar niet meegemaakt. Hij was zo'n ontzettende perfectionist, dingen als die nieuwe Maps en de aluminium achterkant waren er waarschijnlijk met hem nooit doorgekomen.
Mobile Me was inderdaad niet echt een succes. Geen idee waarom eigenlijk, ken dat niet goed genoeg.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, tenslotte heeft mobile me en antennagate ook nooit plaatsgevonden.
Dikke ouwe fanboyquote:
Die Maps was er misschien wel gekomen, maar hij had het pas gereleased als de ergste bugs verdwenen waren...quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hij heeft het volledige laatste ontwikkelingsjaar niet meegemaakt. Hij was zo'n ontzettende perfectionist, dingen als die nieuwe Maps en de aluminium achterkant waren er waarschijnlijk met hem nooit doorgekomen.
Hoe weet je dat nou? Is toch allemaal koffiedik kijken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 02:14 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die Maps was er misschien wel gekomen, maar hij had het pas gereleased als de ergste bugs verdwenen waren...
Maar het is wel waar dat Apple niet vies is van "riskante" zetten. Wie had er destijds begrip vor het weglaten dan een diskettestation in de iMac? En wie kan zich die krengen nu nog herinneren?quote:Op maandag 8 oktober 2012 07:03 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Is toch allemaal koffiedik kijken.
Ik ben benieuwd of ze na de dood van Jobs iOS nog eens grondig aan durven pakken. Qua uiterlijk toch het meest gedateerde mobiele OS.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:51 schreef CaptainCookie het volgende:
Vraag het Siri eens!quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
[..]
Klopt, maar hij had wel altijd het laatste woord.
Ach, wat is gedateerd. Ik heb niet het idee dat veel iOS-gebruikers zitten te wachten op een compleet nieuwe UI. Er is vast wel wat verbetering mogelijk, maar dan is dan meer esthetisch dan dat het het OS echt beter maakt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ze na de dood van Jobs iOS nog eens grondig aan durven pakken. Qua uiterlijk toch het meest gedateerde mobiele OS.
Och opzich valt het besturings systeem wel mee.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ach, wat is gedateerd. Ik heb niet het idee dat veel iOS-gebruikers zitten te wachten op een compleet nieuwe UI. Er is vast wel wat verbetering mogelijk, maar dan is dan meer esthetisch dan dat het het OS echt beter maakt.
Nog altijd veel frisser dan Android qua menu's, lijsten, opties, etc. De standaard GUI-elementen zien er gewoon veel beter uit.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:05 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ze na de dood van Jobs iOS nog eens grondig aan durven pakken. Qua uiterlijk toch het meest gedateerde mobiele OS.
Smaken verschillen, ik vind het dead boring.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nog altijd veel frisser dan Android qua menu's, lijsten, opties, etc. De standaard GUI-elementen zien er gewoon veel beter uit.
Overigens worden er bij elke release van iOS kleine wijzigingen toegepast aan het uiterlijk. iOS 2 ziet er bijv. heel anders uit dan iOS 6.
Op een tablet kan ik me dat voorstellen, maar home screens en menu's zijn veel kleurrijker en gedetailleerder vorm gegeven dan in Android. Ik snap echt niet hoe je iOS wel boring kan vinden en Android niet. Hoezo is Android minder saai dan?quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Smaken verschillen, ik vind het dead boring.
Dat wordt alleen maar een eindeloze discussie die ik al tig keer heb gehad. Het blijft een kwestie van smaak. Als ik iOS zie denk ik meteen aan een mooiere vorm van Symbian maar net zo boring. Je hoort en leest steeds vaker dat mensen iOS gedateerd over vinden komen, ik ben daar echt de enige niet in.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Op een tablet kan ik me dat voorstellen, maar home screens en menu's zijn veel kleurrijker en gedetailleerder vorm gegeven dan in Android. Ik snap echt niet hoe je iOS wel boring kan vinden en Android niet. Hoezo is Android minder saai dan?
Nouja, als je de toestellen naast elkaar houdt zul je zien dat iOS veel mooier is vormgegeven in de menu's dan Android. Op de meeste punten is iOS eleganter en met meer detail vormgegeven. Enig 'nadeel' is dat de homescreens gewoon statisch zijn met statische icoontjes, dat zou je gedateerd kunnen noemen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:11 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat wordt alleen maar een eindeloze discussie die ik al tig keer heb gehad. Het blijft een kwestie van smaak. Als ik iOS zie denk ik meteen aan een mooiere vorm van Symbian maar net zo boring. Je hoort en leest steeds vaker dat mensen iOS gedateerd over vinden komen, ik ben daar echt de enige niet in.
Wat ik me meer afvroeg of Apple na de dood van Steve Jobs het uiterlijk van iOS rigoureus om zal durven te gooien. Ik zou er respect voor hebben als ze dat aandurven.
Ik noem het rustgevend.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:22 schreef TC03 het volgende:
Enig 'nadeel' is dat de homescreens gewoon statisch zijn met statische icoontjes, dat zou je gedateerd kunnen noemen.
Ik heb er ook geen problemen mee aangezien widgets qua functionaliteit niet zo heel veel toevoegen.quote:
Worden mensen het nou nooit zat om hun mening als een feit neer te zetten? Geldt voor jou, geldt voor de Android-fans, geldt voor de WP-fans (en alle anderen).quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:22 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nouja, als je de toestellen naast elkaar houdt zul je zien dat iOS veel mooier is vormgegeven in de menu's dan Android. Op de meeste punten is iOS eleganter en met meer detail vormgegeven. Enig 'nadeel' is dat de homescreens gewoon statisch zijn met statische icoontjes, dat zou je gedateerd kunnen noemen.
Ik weet 100% zeker dat iOS de komende tijd niet op de schop gaat. Het is immers nog steeds beter dan de concurrentie.
Waarom zouden ze dat doen? Functionaliteit is onovertroffen. Je gaat toch geen looks over functionaliteit laten zegevieren. Zoals TC03 zegt, alleen een soort van life tiles als AANVULLING op het notificationcenter zou een -lichte- verbetering zijn. Verder is alles 1 klik weg in iOS.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:11 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat wordt alleen maar een eindeloze discussie die ik al tig keer heb gehad. Het blijft een kwestie van smaak. Als ik iOS zie denk ik meteen aan een mooiere vorm van Symbian maar net zo boring. Je hoort en leest steeds vaker dat mensen iOS gedateerd over vinden komen, ik ben daar echt de enige niet in.
Wat ik me meer afvroeg of Apple na de dood van Steve Jobs het uiterlijk van iOS rigoureus om zal durven te gooien. Ik zou er respect voor hebben als ze dat aandurven.
tot over iets minder dan een jaarquote:Op zondag 7 oktober 2012 13:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach, nog een jaartje dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |