abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102848240
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dat niet het prototype BNW-er?
Het beledigen van users of groepen?
Get your ass up.
pi_102849711
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:59 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Nee. Ik heb er moeite mee dat hij potentiële demonstranten loopt te beledigen.
Dat bepaalde users elkaar hier graag beledigen is mij opgevallen.
Maar als ik hetzelfde doe om te laten zien dat het zinloos is, word ik aangesproken.
Zijn jullie vrindjes misschien?
Nee meester... hij begon :')
Ach kerel, wind je niet zo op. Ga een spandoek schilderen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_102849751
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:34 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ach kerel, wind je niet zo op. Ga een spandoek schilderen.
Anderen schijnen zich er meer over op te winden door erop terug te komen :P
Get your ass up.
pi_102850359
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:35 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Anderen schijnen zich er meer over op te winden door erop terug te komen :P
Vicieuze cirkel. Maar goed. Al wat verder in het concretiseren van je toekomstige democratie?
pi_102851440
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:57 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Vicieuze cirkel. Maar goed. Al wat verder in het concretiseren van je toekomstige democratie?
mijn democratie?
eerst maar de opkomst afwachten ;)
heb jij niet een idee?
Get your ass up.
pi_102861413
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 09:45 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Als je zo'n hekel hebt aan banken dan haal je je geld eraf ipv. op een plein te gaan staan.
_O-
pi_102865577
quote:
Beyond Wall Street: 'Occupy' protests go global

(CNN) -- Wall Street is more than 10,000 miles away from Melbourne, but 24-year-old Australian Alex Gard felt a kinship to the outrage expressed on the streets of Manhattan.

"It's great that people are finally standing up against the privileged few people who want to rule together," Gard said. "I wanted to stand together and say, `Enough is enough'."

Gard is one of the organizers of "Occupy Melbourne," a group that started on Facebook that now has more than 2,000 members with plans to protest on October 15 in City Square. Similar calls have sprung up around Australia: "Occupy Brisbane," "Occupy Perth," and "Occupy Sydney."

"We are inspired by what's happening on Wall Street and loosely liaising with each other, but it's not organized in any central way," said Gard, who works as a mechanic on cargo ships.
Occupy vs. the tea party?

Gard and the planned Australian spin-offs of "Occupy Wall Street" are not alone. There are Facebook calls for a global demonstration on October 15 in cities in more than 25 countries stretching from Hong Kong to Buenos Aires, Dublin to Madrid.
Iran State TV on Wall Street protests

Some protest pages show only a few dozen will attend; others have thousands. Protest pages in Spain and Italy -- two countries hard hit by the financial crisis and subsequent European Union debt woes -- have the largest Facebook attendees so far, with 42,410 and 20,568, respectively.

lees meer (bron CNN)
pi_102867680
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 19:35 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

mijn democratie?
eerst maar de opkomst afwachten ;)
heb jij niet een idee?
Ik heb genoeg ideeën, die heb ik ook geregeld geuit op POL. Ik schat alleen in dat we het op dat vlak nog niet misschien eens zullen worden.

Beetje water en vuur idee....
pi_102868897
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:35 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik heb genoeg ideeën, die heb ik ook geregeld geuit op POL. Ik schat alleen in dat we het op dat vlak nog niet misschien eens zullen worden.

Beetje water en vuur idee....
Give it a try if you like, it might suprise you or me for that matter, or it might not ;)
Get your ass up.
pi_102869939
De geschiedenis is zich dus echt aan het herhalen.
Vervang:
Tsaar - Regering
Fabriekseigenaren - bankiers
Vrede met Duitsland - oorlogen stoppen
Oftewel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Oktoberrevolutie
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_102870579
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:25 schreef Resistor het volgende:
De geschiedenis is zich dus echt aan het herhalen.
Vervang:
Tsaar - Regering
Fabriekseigenaren - bankiers
Vrede met Duitsland - oorlogen stoppen
Oftewel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Oktoberrevolutie
Het communisme?
Dan kan je het ook vergelijken met de Franse Revolutie. Toch?
Get your ass up.
pi_102871657
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 11:34 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Give it a try if you like, it might suprise you or me for that matter, or it might not ;)
Ik herhaal me niet graag. Maar lees bijvoorbeeld eens De parlementaire democratie is dood, lang leven ......? .

Waar het op neer komt is dat veel mensen in Nederland schreeuwen om 'meer democratie' maar eigenlijk op zoek zijn naar iets dat nooit kan werken. Meer democratie betekent ochlocratie. Directere democratie betekent meer invloed van de massa en als er één groep is die niet weet hoe een land bestuurt moet worden dan is het die massa wel.

Dat kan onmogelijk rijmen met jouw gedachte dat 'wij de 99% zijn' die de 1% moeten overtuigen en overstemmen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat die 1% (in een ander systeem) een fantastisch bestuur kunnen vormen. Dan heb ik het overigens niet over dezelfde mensen als die nu aan de macht zijn. Een andere 1%, zeg maar.

Ik heb nog geen pasklaar antwoord, maar ben er wel (net als jij) van overtuigd dat het anders moet.
pi_102872797
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:47 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Het communisme?
Dan kan je het ook vergelijken met de Franse Revolutie. Toch?
Oktoberrevolutie is dus ook weer een herhaling van geschiedenis, en het heeft uiteindelijk ook niet veel goeds gebracht op het einde. ;)

Bij de ene heeft iemand zijn Waterloo gevonden, en bij de ander viel er ook een systeem waarna het land in puin lag.
pi_102875085
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:11 schreef Summers het volgende:
Wij zijn de 99% *O* , we zijn niet voor 99% schapen -O-
Doe es normaal, we zijn allemaal mensen.
pi_102875152
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:16 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik herhaal me niet graag. Maar lees bijvoorbeeld eens De parlementaire democratie is dood, lang leven ......? .

Waar het op neer komt is dat veel mensen in Nederland schreeuwen om 'meer democratie' maar eigenlijk op zoek zijn naar iets dat nooit kan werken. Meer democratie betekent ochlocratie. Directere democratie betekent meer invloed van de massa en als er één groep is die niet weet hoe een land bestuurt moet worden dan is het die massa wel.

Dat kan onmogelijk rijmen met jouw gedachte dat 'wij de 99% zijn' die de 1% moeten overtuigen en overstemmen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat die 1% (in een ander systeem) een fantastisch bestuur kunnen vormen. Dan heb ik het overigens niet over dezelfde mensen als die nu aan de macht zijn. Een andere 1%, zeg maar.

Ik heb nog geen pasklaar antwoord, maar ben er wel (net als jij) van overtuigd dat het anders moet.
Ik wil het nog steeds wel eens zien gebeuren, zo'n ochlocratie. Werkt het niet, dan proberen we wat anders. Wat nu gebeurt lijkt ook niet lekker te werken.
pi_102875183
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:47 schreef Resistor het volgende:

[..]

Oktoberrevolutie is dus ook weer een herhaling van geschiedenis, en het heeft uiteindelijk ook niet veel goeds gebracht op het einde. ;)

Bij de ene heeft iemand zijn Waterloo gevonden, en bij de ander viel er ook een systeem waarna het land in puin lag.
Nee nee wordt peacefull ;)
Hopen we.
Get your ass up.
pi_102875324
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:44 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

We staan dus overduidelijk niet alleen.
Get your ass up.
pi_102875558
quote:

[..]

dan zijn we het toch nog over wat dingetjes eens
quote:
dat wordt niet geopperd, het is de bedoeling dat we samen brainstormen enzo hierover
ik denk dat bijvoorbeeld ook jouw inbreng van waarde kan zijn, zoals ook van anderen
quote:
dat begrijp ik niet helemaal
je wil dat er een nieuwe elite wordt gevormd?
quote:
dat is eigenlijk al reden genoeg om op te dagen
je hoeft toch niet staan schreeuwen met een spandoek, je kan een kiekje nemen
ieders inbreng kan van waarde zijn
Get your ass up.
pi_102876497
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:55 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Nee nee wordt peacefull ;)
Hopen we.
Het ironische is dat veel van die bloedloze (of is het nou bloedeloze? :+ ) revoluties vaak resulteerden in welvaart voor enkelen, en een verslechtering voor velen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nonviolent_revolution

Salt Satyagraha -> ik kan niet zeggen dat de welvaart er eerlijk is verdeeld in India, er bestaat een elite die echt superrijk is, zoals Mukesh Ambani
De revoluties die uiteindelijk leidden tot de val van de muur, met als resultaat uiteindelijk de opkomst van de Oligarchen
De Iraanse revolutie, bijna weer een revolutie nodig omdat de vorige niet echt (of eerder 'echt niet') heeft gebracht wat er van verwacht werd.

Er zijn wel meer revoluties zonder geweld geweest, maar ik zie daar niet veel verschillen met 'voor' en 'na', dat zijn meer een ander soort van verkiezingen.

En ik verwacht niet dat de Arabisch lente gaat brengen wat de eerste groep demonstranten er van verwachtte: er is al een opkomst van de Islamisten, die hun wil en wetten door gaan voeren. Een beetje Iran 2.0.
pi_102878790
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:05 schreef ActionActiveReaction het volgende:

dat begrijp ik niet helemaal
je wil dat er een nieuwe elite wordt gevormd?

Nee. Ik wil dat er een nieuw bestuur wordt gevormd. Waarbij beslissingen worden genomen door mensen met verstand van het onderwerp waarover een beslissing wordt genomen. De 1% die ik noem is, anders dan nu het geval is, minder statisch en afhankelijk van het onderwerp waarover een besluit wordt genomen. Het enige wat de bestuurders moeten doen, is de samenhang bewaken. Nu nemen de bestuurders de besluiten op basis van hun politieke kleur en de wens om over 10 jaar nog te regeren. Dat is fout.

quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:54 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik wil het nog steeds wel eens zien gebeuren, zo'n ochlocratie. Werkt het niet, dan proberen we wat anders. Wat nu gebeurt lijkt ook niet lekker te werken.
En dat is ook direct de reden waarom directe democratie niet werkt. Hoe directer de democratie, hoe groter de invloed van het populisme en onderbuikschreeuwers. Het politieke debat wordt vervuild met oneliners en mensen met verstand van zaken raken ondergesneeuwd omdat zij de feitelijke situatie niet uitgelegd krijgen in drie zinnen die elke randdebiel begrijpt. De populist kan dat wel door de feitelijkheid ziekelijk te versimpelen.
pi_102878971
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:34 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee. Ik wil dat er een nieuw bestuur wordt gevormd. Waarbij beslissingen worden genomen door mensen met verstand van het onderwerp waarover een beslissing wordt genomen. De 1% die ik noem is, anders dan nu het geval is, minder statisch en afhankelijk van het onderwerp waarover een besluit wordt genomen. Het enige wat de bestuurders moeten doen, is de samenhang bewaken. Nu nemen de bestuurders de besluiten op basis van hun politieke kleur en de wens om over 10 jaar nog te regeren. Dat is fout.

[..]
Je weet wel dat we niet alleen tegen de regering(en) protesteren, maar tegen corruptie van die elite o.a. op de invloed van hen op de banken en de regering.
quote:
En dat is ook direct de reden waarom directe democratie niet werkt. Hoe directer de democratie, hoe groter de invloed van het populisme en onderbuikschreeuwers. Het politieke debat wordt vervuild met oneliners en mensen met verstand van zaken raken ondergesneeuwd omdat zij de feitelijke situatie niet uitgelegd krijgen in drie zinnen die elke randdebiel begrijpt. De populist kan dat wel door de feitelijkheid ziekelijk te versimpelen.
Get your ass up.
pi_102879487
@Hoppa,

Enkel verstand alleen lijkt mij volkomen futiel. Intentie is veel belangrijker in mijn optiek.
pi_102879658
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:56 schreef dadgad het volgende:
@Hoppa,

Enkel verstand alleen lijkt mij volkomen futiel. Intentie is veel belangrijker in mijn optiek.
Absoluut waar. Je kon het niet beter verwoorden. Maar dat maakt het zo lastig. De intentie moet goed zijn en het verstand ook.

En zelfkennis, dat ook.
pi_102879700
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:40 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Je weet wel dat we niet alleen tegen de regering(en) protesteren, maar tegen corruptie van die elite o.a. op de invloed van hen op de banken en de regering.

[..]

Ja. Maar de wederzijdse invloed is dusdanig groot dat je bijna kunt spreken van 1 entiteit.
pi_102880172
quote:

[..]

Dit is een aanname. En hoogstwaarschijnlijk een residue van het paradigma waarin we leven.
Aangepraat.
quote:

Overstemmen is niet het juiste woord imo, het gaat hier slechts om gehoord te worden, daadwerkelijk een stem hebben. Als de bestuurders echt het electoraat zouden vertegenwoordigen en diens belangen, zouden de mensen hun vertrouwen in representatieve democratie niet zou hard zijn verloren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')