Hahaha. Geweldig! Iemand die het niet helemaal met je eens is direct zo wegzetten. Dat toont de ware aard van onze progressief democraten (of wat voor prutsnaam je jezelf denkt te moeten geven). Je doet me denken aan zo'n neohippie die maar wil schoppen om het schoppen. Iemand die zich aansluit bij een beweging om maar te kunnen zeggen dat hij deel uitmaakt van een beweging. Houd toch op man, ga lekker een spandoek breien en op een plein staan schreeuwen, terwijl de rest probeert om met werken de maatschappij draaiende te houden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:40 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Misschien is er meer voor nodig en komt dat ook misschien niet...
Maar ik vind je houding wel erg negatief. Praten over egoïsme, zie je zelf dat je ook als een enorme egoïst overkomt die niet geeft om het welzijn van anderen door zo vooringenomen uitspraken te doen over voor jouw onbekende situaties.
Gezeur van mensen die onze maatschappij zo geweldig vinden en van te voren ervan uitgaan dat verandering onmogelijk is![]()
Kennelijk mis je wat aan inlevingsvermogen en inzicht als je vindt dat wij het hier goed hebben, als je niet ziet dat ze in MiddenOosten lijden om onze oorlogen, en dat alles machtaspecten een verband met elkaar hebben. Dus ook Nederland.
Jij bent een voorbeeld van iemand die naar de klote is door de huidige maatschappelijke metaliteit: arrogantie, zelfvooringenomenheid en egoisme.
Waarom zou ik me voor een ander inzetten, wat heeft het voor zin.
Zo walgelijk negatief. Misschien moet je politiek in, past waarschijnlijk meer in je straatje.
Zo een gelikt mannetje die wel even komt uitleggen dat we geen problemen hebben en het hier goed hebben
Zie je wel wat je zelf ouwehoert.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:47 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hahaha. Geweldig! Iemand die het niet helemaal met je eens is direct zo wegzetten. Dat toont de ware aard van onze progressief democraten (of wat voor prutsnaam je jezelf denkt te moeten geven). Je doet me denken aan zo'n neohippie die maar wil schoppen om het schoppen. Iemand die zich aansluit bij een beweging om maar te kunnen zeggen dat hij deel uitmaakt van een beweging. Houd toch op man, ga lekker een spandoek breien en op een plein staan schreeuwen, terwijl de rest probeert om met werken de maatschappij draaiende te houden.
Het allermooiste is dat ik nog steeds niets heb gehoord of gezien van hoe je plan er uitziet. Wat wil je nou eigenlijk? Hoe ziet jouw democratie er uit? Wat gaan we doen aan de macht van corporaties en banken? Ga eerst eens mensen bij elkaar brengen die op constructieve wijze een plan maken voor de toekomst. Als je dan toch zo nodig iets wilt veranderen, pak het dan goed aan. Maar ja, daar zijn milieuhippies niet zo goed in meestal
Als je het topic leest en je hersens gebruikt is het duidelijk wat de bedoeling is van de movement.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:30 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er alleen onvrede wordt geuit, maar dat er geen enkele vorm van een plan is. Bij voorbaat kansloos dus. Het is een slap aftreksel en meeloperij ten opzichte van de gebeurtenissen in het Midden-Oosten. Gezeur van mensen die vinden dat ze het slecht hebben, terwijl er nog veel te weinig is om over te klagen. Gezeur zonder dat er een plan achter zit van hoe het dan wel moet. Het gaat niets veranderen, daar is veel meer voor nodig. It's to little, to early.
Kennelijk denk je dus dat die paar vage kreten een plan zijn. Succes!!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:54 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Zie je wel wat je zelf ouwehoert.
Je teksten zitten vol oordelen over potentiële demonstranten. Behoorlijk onvolwassen.
[..]
Als je het topic leest en je hersens gebruikt is het duidelijk wat de bedoeling is van de movement.
Moeten ik of anderen dat hier de hele tijd gaan herhalen?
Het is een actie. Plannen zijn er om gemaakt te worden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Kennelijk denk je dus dat die paar vage kreten een plan zijn. Succes!!
De mensen van de overheid hebben zelf wel door dat er iets niet klopt, daar hebben ze jullie niet voor nodig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:58 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Het is een actie. Plannen zijn er om gemaakt te worden.
Eerst kruipen dan lopen
Dat vind ik dan de andere kant op weer een zwak argument. Daarmee ga je er vanuit dat de huidige overheid de beste papieren heeft om de problemen op te lossen en onze maatschappij beter te maken. Ook dat is naïef.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:02 schreef Loppe het volgende:
[..]
De mensen van de overheid hebben zelf wel door dat er iets niet klopt, daar hebben ze jullie niet voor nodig.
Dat is ook een manier om je eigen incompetentie opzij te schuiven.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:58 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Het is een actie. Plannen zijn er om gemaakt te worden.
Eerst kruipen dan lopen
Ik denk wel dat ze weten dat er andere oplossingen zijn maar omdat ze vastzitten in dit systeem, kunnen ze er weinig iets aan doen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
Dat vind ik dan de andere kant op weer een zwak argument. Daarmee ga je er vanuit dat de huidige overheid de beste papieren heeft om de problemen op te lossen en onze maatschappij beter te maken. Ook dat is naïef.
Okey, dan zijn we het meer met elkaar eens dan ik aanvankelijk dacht.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:10 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik denk wel dat ze weten dat er andere oplossingen zijn maar omdat ze vastzitten in dit systeem, kunnen ze er weinig iets aan doen.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:11 schreef Summers het volgende:
Wij zijn de 99%, we zijn niet voor 99% schapen
Er zijn middenklassers en rijken die meehelpen en mee actie voeren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
Hoe slecht of goed het beleid ook is. Zolang het grootste deel van de mensen niet voelbaar in hun dagelijkse leventje wordt aangetast gaan de mensen niet snel de straat op.
De middeklasse is hier ook nog niet extreem verschoven als in de VS. En de groepen met achterstand zijn hier in veel lagere consentraties dan het VK of Frankrijk.
We kunnen wel problemen voorzien. Maar dat is niet echt een basis voor een breed gedragen protest. Die mensen in de VS hebben zich ook pas na jaren ongenoegen gebundeld.
Als nu de euro zou inzakken en/of voedsel/scholing/wonen/gezondheidszorg onbetaalbaar worden... dan heb je een nieuwe situatie.
Daarbij, wij hebben geen miljoenensteden. Dus dat wordt weer een beschaafde tocht naar het malieveld.
Misschien vergis ik me. Beetje luisteren leert dat ontslagen om de hoek liggen. En wat ze met de chronisch zieken van plan lijken zal ook niet lekker landen.
Maar het hele plaatje van Europa en gierige bankiers, dat is voor veel mensen toch wat ver van hun bed. Er komt immers nog steeds water uit de kraan.
Er zullen uit alle lagen mensen te vinden zijn. Net als voor een anti-oorlogdemonstratie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:28 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Er zijn middenklassers en rijken die meehelpen en mee actie voeren.
Moet je het direct meemaken om het in te zien?
Er zijn hier ook zwakkere groepen die het zwaar te voorduren hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:10 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Er zullen uit alle lagen mensen te vinden zijn. Net als voor een anti-oorlogdemonstratie.
Maar de situatie in de VS kun je niet echt vergelijken met Nederland.
Daar heb je namelijk gewoon echt veel mensen die langdurig zonder uitzicht zitten. Erg triest natuurlijk.
Ik ben er wel van overtuigt dat het "dingen direct meemaken" voor draagvlak erg belangrijk is.
Zo vinden gezonde mensen blijkbaar dat het best wat minder kan voor zieke mensen. Tot ze zelf ziek zijn. En mensen die zichzelf rijk wanen zullen ook niet graag inzien dat ze met een briesje alles kwijt kunnen zijn.
Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Ik denk eerlijk gezegd dat we ons al heel bewust zijn van de nagalm van 07/08. Zo wordt bijvoorbeeld het idee van nuts- en gutsbanken steeds minder in het belachelijke getrokken.
Dus ja, zo'n protest kan daar wat aan bijdragen... maar ik denk dat het pas in de breedte gedragen wordt als men (als in de VS) met de rug tegen de muur staat.
Absoluut.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:22 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Er zijn hier ook zwakkere groepen die het zwaar te voorduren hebben.
Ik ken iemand die met tienmoeders werkte, die hebben het echt zwaar.
Ik gaf ook aan dat niet voor niets de voedselbanken in Nederland geopend zijn.
De US is relatief veel groter. Je hebt daar ook genoeg rijke mensen en middenklassers die nergen last van hebben. Het speelt over de hele wereld.
In Afrika hebben ze het weer slechter dan in de US.
Trouwens Nederland neemt net als de rest van de wereld ook veel van de US over.
Kijk alleen al naar de invloed van tvprogramma's, kleding, gadgets.
Het is hier voorlopig wel veel minder erg. Anders waren de protesten wel hier begonnen ipv daar.quote:Dus het is zeker niet zo dat het niet met elkaar te maken heeft of dat het hier veel minder erg is.
Je weet wel dat het daar heel klein is begonnen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:05 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Absoluut.
Een protest om je solidariteit te tonen vind ik begrijpelijk. Ik bedoel slechts te zeggen dat je niet raar hoeft op te kijken dat Nederlanders er niet zo warm voor lopen. Voor vele lijkt hun bedje hier namelijk nog gespreid.
[..]
Het is hier voorlopig wel veel minder erg. Anders waren de protesten wel hier begonnen ipv daar.
o.a. de Huisartsen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:14 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Je weet wel dat het daar heel klein is begonnen.
En dat de US relatief veel en veel groter is.
Was het voorbeeld van die dakloze niet erg genoeg?
Misschien wil je voorbeelden geven van situaties die daar veel erger zijn dan hier?
Dan kunnen we het vergelijken.
De gemiddelde student heeft ook hier een studieschuld als die klaar is met zijn studie.
Er zijn best veel protesten in Nederland geweest, de boeren, de studenten, de scholieren, de thuiszorg, de bouw, TNT, de tram- en buschauffeurs... ben ik nog wat vergeten.
Waarom zo op de man af AAR?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:40 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Misschien is er meer voor nodig en komt dat ook misschien niet...
Maar ik vind je houding wel erg negatief. Praten over egoïsme, zie je zelf dat je ook als een enorme egoïst overkomt die niet geeft om het welzijn van anderen door zo vooringenomen uitspraken te doen over voor jouw onbekende situaties.
Gezeur van mensen die onze maatschappij zo geweldig vinden en van te voren ervan uitgaan dat verandering onmogelijk is![]()
Kennelijk mis je wat aan inlevingsvermogen en inzicht als je vind dat wij het hier goed hebben, als je niet ziet dat ze in MiddenOosten lijden om onze oorlogen, en dat alles machtaspecten een verband met elkaar hebben. Dus ook Nederland.
Jij bent een voorbeeld van iemand die naar de klote is door de huidige maatschappelijke metaliteit: arrogantie, zelfvooringenomenheid en egoisme.
Waarom zou ik me voor een ander inzetten, wat heeft het voor zin.
Zo walgelijk negatief. Misschien moet je politiek in, past waarschijnlijk meer in je straatje.
Zo een gelikt mannetje die wel even komt uitleggen dat we geen problemen hebben en het hier goed hebben
Is dat niet het prototype BNW-er?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:36 schreef dadgad het volgende:
[..]
Waarom zo op de man af AAR?
Heb je er moeite mee dat hij een andere mening heeft dan jou?
oeh... jij niet snappen de humorquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oeh, zwak plekje? Lees dit topic en voorgaande topic en je ziet precies wat ik bedoel.
Nee. Ik heb er moeite mee dat hij potentiële demonstranten loopt te beledigen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:36 schreef dadgad het volgende:
[..]
Waarom zo op de man af AAR?
Heb je er moeite mee dat hij een andere mening heeft dan jou?
Tijdens de franse revolutie hadden ze dat vast ook doorquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:02 schreef Loppe het volgende:
[..]
De mensen van de overheid hebben zelf wel door dat er iets niet klopt, daar hebben ze jullie niet voor nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |