abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102880318
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 16:34 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee. Ik wil dat er een nieuw bestuur wordt gevormd. Waarbij beslissingen worden genomen door mensen met verstand van het onderwerp waarover een beslissing wordt genomen. De 1% die ik noem is, anders dan nu het geval is, minder statisch en afhankelijk van het onderwerp waarover een besluit wordt genomen. Het enige wat de bestuurders moeten doen, is de samenhang bewaken. Nu nemen de bestuurders de besluiten op basis van hun politieke kleur en de wens om over 10 jaar nog te regeren. Dat is fout.
Toch blijf je ook in zo'n vorm van bestuur zitten met de problemen van vriendjespolitiek en corruptie. Want wie bepalen wie de experts zijn? Wie maakt het best duidelijk dat zijn expertise het meest van toepassing is op het probleem? Wie wint de stemmen om een bepaald besluit door te drukken? Zulke functies zullen vast goedbetaald zijn, en dus begerenswaardig. Dat nodigt uit tot belangenverstrengeling en corruptie.

quote:
[..]

En dat is ook direct de reden waarom directe democratie niet werkt. Hoe directer de democratie, hoe groter de invloed van het populisme en onderbuikschreeuwers. Het politieke debat wordt vervuild met oneliners en mensen met verstand van zaken raken ondergesneeuwd omdat zij de feitelijke situatie niet uitgelegd krijgen in drie zinnen die elke randdebiel begrijpt. De populist kan dat wel door de feitelijkheid ziekelijk te versimpelen.
Nooit geprobeerd, nooit raak. Eerst falsificeren, voordat we het geheel vervangen voor een nieuwe benadering. ;)
pi_102885810
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Toch blijf je ook in zo'n vorm van bestuur zitten met de problemen van vriendjespolitiek en corruptie. Want wie bepalen wie de experts zijn? Wie maakt het best duidelijk dat zijn expertise het meest van toepassing is op het probleem? Wie wint de stemmen om een bepaald besluit door te drukken? Zulke functies zullen vast goedbetaald zijn, en dus begerenswaardig. Dat nodigt uit tot belangenverstrengeling en corruptie.

Hmmm. niets voor jou om de nadruk te leggen op het negatieve. Maar zoals je zelf zegt:

quote:
Nooit geprobeerd, nooit raak. Eerst falsificeren, voordat we het geheel vervangen voor een nieuwe benadering. ;)
Verder over ochlocratie en waarom het niet werkt: Kijk naar de huidige politieke situatie en extrapoleer. Is ook best een goed wetenschappelijke tool, zo nu en dan.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_102886199
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:16 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Dit is een aanname. En hoogstwaarschijnlijk een residue van het paradigma waarin we leven.
Aangepraat.

Nee, het is mijn mening die tot stand is gekomen door middel van observatie en studie naar stemgedrag.

quote:
Overstemmen is niet het juiste woord imo, het gaat hier slechts om gehoord te worden, daadwerkelijk een stem hebben. Als de bestuurders echt het electoraat zouden vertegenwoordigen en diens belangen, zouden de mensen hun vertrouwen in representatieve democratie niet zou hard zijn verloren.
Als je gehoord wil worden, moet je het geluid wat er al is overstemmen. Wat het populisme doet is mensen het gevoel geven dat ze niet vertegenwoordigd worden. Daar gaan ze net zo lang mee door totdat ze zelf aan de macht zijn en zelfs dan nog zullen ze de massa het gevoel geven dat het 'door die anderen' komt dat de maatschappij er niet zo uit ziet zoals de massa wil en niet hun eigen gebrek aan bestuurlijke kwaliteiten.

Ik maak de vergelijking met de jaren 30 in Duitsland niet graag (totaal andere politieke ideologie namelijk), maar er zijn in dat opzicht wel duidelijke parallellen op politiek niveau met de huidige tijd in Nederland.

Nieuwe wijn in oude zakken, of oude wijn in nieuwe zakken.
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:16:09 #154
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102886764
De protesten moeten wel vredig gebeuren en verlopen vind ik. Anders kan het geweld dat daaruit ontstaat weer gebruikt worden voor weer andere doeleinden. En lopen de protesteerders hun doel mis. In Libie is nu Al Qaeda aan de macht bijvoorbeeld.

Maar we zijn wel goed op weg.. De hele financiele sector heeft de burger bij de keel via de roverheid. Aangezien de overheid vooral narcistsiche mannetjes en vrouwetjes zijn die toch wel oor hebben voor meningen. Oomdat zij verkozen willen worden. Pakken de burgers de financiele maffia terug via dezelfde kwakzalverheid.

Maar eigenlijk zouden we zelf in posities moeten komen met invloed. In Rusland werd toegegeven dat haar spionen niet vnl mensen vermoordden of james bond achtige taferelen speelden. Maar dat haar taak was van het sturen van publieke opinie. Zoals Terecht dat doet in BNW bijvoorbeeld. Omdat media de meest beeldvormende invloed heeft op de geesten van de massa.

Daarom is het mooi dat de media nu eindelijk aandacht geeft aan de issues. Maar men moet ook oppassen voor "spins" via de media. Het mag geen "oh zij hebben wel en wij niet" verhaal worden. Daar hebben velen namelijk maling aan (zoals een PietVerdriet). Dat is natuurlijk niet het hele verhaal. Het gaat erom dat de overheid samenwerkt met de corpraties om de burger uittekleden. En dat nuanceert heel wat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Schenkstroop op 09-10-2011 20:23:39 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_102888674
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:02 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Hmmm. niets voor jou om de nadruk te leggen op het negatieve. Maar zoals je zelf zegt:
Ach, het is weer die dag van de maand. :P

quote:
[..]

Verder over ochlocratie en waarom het niet werkt: Kijk naar de huidige politieke situatie en extrapoleer. Is ook best een goed wetenschappelijke tool, zo nu en dan.
Je kan de huidige situatie niet vergelijken met een ochlocratie. Nu leggen burgers hun verantwoordelijkheidsgevoel meer bij de politici op wie ze kiezen, dan bij zichzelf. Wie weet wat een ochlocratie kan doen veranderen, zou het bestaan.
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:04:41 #156
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102899428
Bessef en daarmee verandering moet groeien denk ik. Het zal vast niet van de ene op andere dag perfect gaan. Ik heb het de laatste paar jaar sinds ik me bezig houd met complot-theorieen, 9/11 enzo (sinds 2008) wel zien groeien :P

Wat 9/11 betreft, het kon mij van 2001 tot 2008 geen ene moer schelen. Teroristen, ja die bestaan kijk maar naar het nieuws allemaal gek. Bush, ja hij ziet er aardig uit, beetje dom maar hij zal wel ok zijn. Zie dus je kan wel sterk veranderen van mening. Dus iedereen daarbuiten ook. Het gaat om informatie.

Jesse Ventura ook daar (in Minnesota volgens mij)

heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:56:21 #157
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102901529
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 10 oktober 2011 @ 09:57:22 #158
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102906665
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:16 schreef BlakeGriffin het volgende:
Dit is een aanname. En hoogstwaarschijnlijk een residue van het paradigma waarin we leven.
Aangepraat.
Ik zou niet graag leven in een land dat door de massa bestuurd wordt.
Je weet wel, die massa die je terugvindt in het commentaar op de Telegraaf.nl site,
die massa die SBS6 en Oh-oh-Cherso kijkt,
die massa die roept dat alle Turken terug moeten naar Marokko,
die massa die altijd direct een mening klaar heeft over iemands (on)schuld zonder zich ook maar even in de zaak te verdiepen,
die massa die zegt dat agenten nsb'ers zijn en mietjes en nooit iemand durven aan te pakken,
die massa die zodra een agent iemand neerschiet zegt dat het allemaal schietgrage klootzakken zijn.

De massa regeren ? Brrr, ik moet er niet aan denken.
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_102910515
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 09:57 schreef J.J.De-Bom het volgende:

[..]

Ik zou niet graag leven in een land dat door de massa bestuurd wordt.
Je weet wel, die massa die je terugvindt in het commentaar op de Telegraaf.nl site,
die massa die SBS6 en Oh-oh-Cherso kijkt,
die massa die roept dat alle Turken terug moeten naar Marokko,
die massa die altijd direct een mening klaar heeft over iemands (on)schuld zonder zich ook maar even in de zaak te verdiepen,
die massa die zegt dat agenten nsb'ers zijn en mietjes en nooit iemand durven aan te pakken,
die massa die zodra een agent iemand neerschiet zegt dat het allemaal schietgrage klootzakken zijn.

De massa regeren ? Brrr, ik moet er niet aan denken.
Hoe kom je erbij dat de massa gaat of uberhaupt wil regeren? :')
Get your ass up.
pi_102910999
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Bessef en daarmee verandering moet groeien denk ik. Het zal vast niet van de ene op andere dag perfect gaan. Ik heb het de laatste paar jaar sinds ik me bezig houd met complot-theorieen, 9/11 enzo (sinds 2008) wel zien groeien :P

Wat 9/11 betreft, het kon mij van 2001 tot 2008 geen ene moer schelen. Teroristen, ja die bestaan kijk maar naar het nieuws allemaal gek. Bush, ja hij ziet er aardig uit, beetje dom maar hij zal wel ok zijn. Zie dus je kan wel sterk veranderen van mening. Dus iedereen daarbuiten ook. Het gaat om informatie.

Jesse Ventura ook daar (in Minnesota volgens mij)

Doet Alex Jones eigenlijk mee?
Get your ass up.
pi_102911140
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:44:11 #162
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102911192
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:17 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de massa gaat of uberhaupt wil regeren? :')
Je snapt de conversatie blijkbaar niet ?

HoppaHoppa zei :
quote:
Directere democratie betekent meer invloed van de massa en als er één groep is die niet weet hoe een land bestuurt moet worden dan is het die massa wel.
Daarop zei BlakeGriffin:
quote:
Aangepraat.
En daarop reageerde ik weer.

Ik zeg dus nergens dat de massa gaat of wil regeren. Ik zeg dat ik daar niet aan zou moeten denken.

:')
pi_102911195
Ik denk dat er nog steeds geen reactie is gekomen van de USregering of van een andere regering voor that matter.
Get your ass up.
pi_102911225
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:44 schreef J.J.De-Bom het volgende:

[..]

Je snapt de conversatie blijkbaar niet ?

HoppaHoppa zei :

[..]

Daarop zei BlakeGriffin:

[..]

En daarop reageerde ik weer.

Ik zeg dus nergens dat de massa gaat of wil regeren. Ik zeg dat ik daar niet aan zou moeten denken.

:')
Goddammit you're right :)
Get your ass up.
pi_102913523
quote:
Ik zie dit topic nu voor het eerst ^O^
Get your ass up.
pi_102914332
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:00 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Ik zie dit topic nu voor het eerst ^O^
Goed topic is dat ook. :Y
pi_102914450
Utrecht erbij *O* :

quote:
Nog meer? :9~
Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Rotterdam keep 'm coming
Get your ass up.
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:31:19 #168
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102914473
pi_102914583
quote:
Duizend aanmeldingen voor Occupy Amsterdam

(Novum) - Al meer dan elfhonderd mensen hebben zich via Facebook aangemeld om vanaf zaterdag het Beursplein in Amsterdam te bezetten, waar de Amsterdamse effectenbeurs is gevestigd. Bijna negenhonderd mensen doen mee met een bezetting op het Binnenhof in Den Haag. De protestacties worden georganiseerd in navolging van soortgelijke acties in de Verenigde Staten.

Daar worden al weken protesten gehouden tegen de 'inhaligheid in het bedrijfsleven'. In New York gebeurt dat onder de naam Occupy Wall Street. Activisten organiseren in de straat regelmatig marsen en bijeenkomsten.

Ook de Nederlandse tak vindt dat het tijd is voor verandering. "We zijn voor een andere, eerlijkere samenleving. De macht van de banken en financiële instellingen moet gebroken worden", zegt de groep in een verklaring.

De groep zegt vreedzaam te willen demonstreren. De bezettingen moet zaterdag omstreeks 12.00 uur van start gaan. Naast Amsterdam en Den Haag vindt er ook een bijeenkomst plaats in cultuurcentrum Roodkapje in Rotterdam.
http://binnenland.nieuws.(...)oor_occupy_amsterdam
*O*
Get your ass up.
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:39:03 #170
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_102914718
Dit is gewoon 'Amerikaantje spelen'
O)))
pi_102914729
quote:
Occupy Wall Street ook in Europa
Toegevoegd: maandag 10 okt 2011, 13:59
Update: maandag 10 okt 2011, 14:12

De protestbeweging Occupy Wallstreet begon een week of twee geleden met enkele tientallen demonstranten. De aanhang groeit razendsnel, niet alleen in New York, maar ook elders in de Verenigde Staten. Het protest breidt zich nu ook uit naar Europa.

Verenigde Staten: Occupy Wall Street
Op Wall Street in New York begon het drie weken geleden als een bescheiden protest van een kleine groep activisten. Inmiddels is de beweging enorm gegroeid. Vorige week demonstreerden zo'n 5000 mensen bij Wall Street: tegen zelfverrijking in de financiële sector en de ongelijke verdeling van de welvaart.

Vakbonden, studentenorganisaties en bewonersgroepen hebben zich aangesloten bij het protest. De demonstraties verspreiden zich nu ook over het hele land. Volgens de Amerikaanse zender CBS zijn er op dit moment in 25 Amerikaanse steden betogingen.

Ierland: Occupy Dame Street
Geïnspireerd door de betogingen in de VS demonstreert een kleine groep activisten sinds dit weekend ook in de Ierse hoofdstad Dublin. Ze hebben zich verzameld op Dame Street, voor de Centrale Ierse bank.

De groep is nog klein, volgens de Irish Times waren er dit weekend zo'n tachtig mensen. Enkele demonstranten bivakkeren in tentjes voor de bank.

UK: Occupy the London Stock Exchange
Op de Facebookpagina Occupy the London Stock Exchange wordt opgeroepen om komend weekend deel te nemen aan een demonstratie in het financiële district van Londen. Meer dan 3000 mensen hebben zich via Facebook al aangemeld voor de demonstratie.

Kai Wargalla, een van de oprichters van de Occupy Londen Facebookpagina, vertelde over de acties aan de Amerikaanse zender NBC: "De protesten op Wall Street zijn de inspiratie geweest. Het is nu tijd om hier te beginnen. We hebben mensen nodig die opstaan en zich uitspreken".

Nederland: Occupy Amsterdam
Ook in Amsterdam en Den Haag worden in navolging van Occupy Wallstreet acties georganiseerd. Op 15 oktober willen demonstranten het Amsterdamse beursplein bezetten. De aanmeldingen voor de actie stromen binnen. Via de Facebookpagina Occupy Amsterdam hebben ruim 1100 mensen zich al aangemeld.

Madrid-Brussel: Mars van de Verontwaardigden
Tachtig dagen geleden begon een groep jongeren in Madrid aan een 1600 kilometer lange 'Mars van Verontwaardiging'. Ze liepen van Madrid naar Brussel waar ze gisteren aankwamen. De mars komt voort uit de Spaanse studentenprotesten.

Die protesten begonnen al veel eerder dan de protesten op Wall Street en de 'mars van verontwaardigden' verbindt zich dus niet direct aan de Occupy Wall Street beweging. Maar het sentiment van beide bewegingen is hetzelfde - beide ingegeven door de economische crisis en gericht tegen de heersende klasse.

De Spaanse jongeren die nu in Brussel bivakkeren hebben op 15 oktober een grote demonstratie gepland voor het Europees Parlement. Die dag wordt beschouwd als een wereldwijde actiedag. Op de site 15oktober.net is te zien dat er in meerdere steden in de wereld acties staan gepland in navolging van Occupy Wall Street.
http://nos.nl/artikel/300(...)t-ook-in-europa.html
http://15october.net/
Get your ass up.
pi_102915027
quote:
Deze doet het niet
Get your ass up.
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:13:40 #174
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102915851
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:48 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Deze doet het niet
dan is ie vast platgelegd door de overheid die ons eronder willen houden
pi_102917198
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:13 schreef J.J.De-Bom het volgende:

[..]

dan is ie vast platgelegd door de overheid die ons eronder willen houden
of verhuist
Get your ass up.
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:22:27 #176
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102918320
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:53 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

of verhuist
of verhuisd zelfs.
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:28:04 #177
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_102918505
quote:
Duizend mensen die zich hebben aangemeld, dus de opkomst zal zo'n 50 man zijn.
pi_102919102
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Duizend mensen die zich hebben aangemeld, dus de opkomst zal zo'n 50 man zijn.
we zullen zien
Get your ass up.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:56:59 #179
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_102922192
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:36 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Doet Alex Jones eigenlijk mee?
jep, in texas.
  maandag 10 oktober 2011 @ 20:28:17 #180
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102928799
Holy crap, een BNW topic waarmee ik het eens ben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_102929599
quote:
8s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Holy crap, een BNW topic waarmee ik het eens ben.
Ik vind het dan eigenlijk ook meer een POL of NWS topic.

Het feit dat TS hier zieltjes probeert te winnen zegt eigenlijk al te veel over de hele 'beweging'.
pi_102930770
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:42 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik vind het dan eigenlijk ook meer een POL of NWS topic.

Het feit dat TS hier zieltjes probeert te winnen zegt eigenlijk al te veel over de hele 'beweging'.
Nou ik ben er meer op aangestuurd.
Er werd aangenomen dat de kans groot was dat het in NWS niet geaccepteerd zou kunnen worden. Er is goed bijgedragen. Van Schenkstroop, Resonancer en Gray en meerderen. :)
Zieltjes winnen jaja ik heb vanaf het begin gezegd dat ik niemand wil overtuigen.
Wat is je probleem man :?
Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met BNW.
Get your ass up.
pi_102931305
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:56 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

jep, in texas.
Maar (herhaling) wel op z'n eigen manier. Zijn hoofddoel is de FED (ik denk dat hij daar gelijk in heeft) en hij waarschuwt juist om niet massaal achter Obama aan te rennen.
Sterker, hij en anderen beweren dat de hele movement opgezet is door Wall Street (George Soros) zelf.
http://suffolkcountylibertyreport.com/sclr/?p=28363
http://www.prisonplanet.c(...)upy-wall-street.html
http://www.prisonplanet.c(...)gency-broadcast.html

quote:
In a recent article featured on radio host Alex Jones' website INFOWARS.com, it was alluded to that the 'Occupy Wall Street' crowd was full of nothin' but a bunch of 'commie retards' who love Obama and want 'world government'.

Alex Jones and the INFOWARS crowd are for some reason struggling against the ‘Occupy’ mass movement rather than joining in and helping to overthrow the very same system of greed and corruption that supposedly they’re against. This just makes one wonder where Jones’ loyalties lie. After all, he is a millionaire. And if there’s one thing most that the Occupy protesters hate, its rich people.

“Focus should instead be on the real source of power for the out-of-control bankster class- the private, unaccountable Federal Reserve bank that creates money out of thin air, issues secret loans to insiders and foreign governments and systematically institutes debt on the American people through their undue powers.”
http://grantjkidney.com/a(...)-occupy-wall-street/
http://grantjkidney.com/a(...)all-street-movement/

[ Bericht 2% gewijzigd door Resonancer op 10-10-2011 21:12:36 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_102934290
quote:
Hoe groot wordt bezetting Wall Street?

De media hebben het nieuws erover aanvankelijk klein gehouden, maar de beweging groeit: Bezet Wall Street (Occupy Wall Street). De protesten van een, naar het lijkt, ongeorganiseerde beweging gaan vooral over het heersende financiële en economische beleid: de financiële instellingen hebben de macht, in hun kongsi met regering en volksvertegenwoordiging. Het protest kan in één zin worden samengevat: 1 procent van de bevolking is schatrijk en koste van de 99 procent andere Amerikanen.
De demonstranten in inmiddels meer dan duizend plaatsen willen een beter functionerende democratie en meer economische rechtvaardigheid. De achtergrond van de protesten wordt gevormd door de toenemende verslechtering van de Amerikaanse economie: meer werkloosheid, groeiende armoede, ontoereikende sociale en medische voorzieningen voor de armen tegenover zelfverrijking van een klein groepje rijken, en de terugkeer van het beloningssysteem in de financiële sector van voor de crisis in 2008.
Ongeveer alle rotte plekken van de Amerikaanse samenleving staan onder kritiek van de demonstranten: van het landbouwbeleid en het prijsgeven van privacy tot het buitenlands beleid, armoede en corruptie in de politiek gevoed door de financiële wereld en het grote bedrijfsleven.
De beweging verwijst graag naar de successen van vrijheidsbewegingen in de Arabische wereld: zoals het is gegaan in Egypte, zo zal het ook gaan in de Verenigde Staten. De demonstranten in New York en in andere steden van de Verenigde Staten voelen zich ook verwant aan die in Griekenland. Ook daar wordt het volk gebruikt om een crisis die de elite heeft veroorzaakt, te bestrijden.
De protesten zijn in zekere zin een radicalisatie van opvattingen van Amerikanen die worden gerekend onder de ‘cultureel creatieven’, een groeiende groep goed opgeleide Amerikanen die kritisch staan ten opzichte van vrijwel dezelfde dingen als de demonstranten. De onvrede met het financiële systeem, waaronder de praktijken van de banken, maakte nadrukkelijk deel uit van de onvrede van de ‘cultureel creatieven.’ Het begrip ontstond in 2000 in een beschrijving (door de socioloog Paul Ray) van opvattingen en gevoelens van enkele tientallen miljoenen Amerikanen rondom begrippen als ecologie, sociale rechtvaardigheid, en spiritualiteit. Ray verwacht dat in de Verenigde Staten zowel als in Europa de groep de meerderheid in de bevolking gaat vormen. In ons land gebruikte Herman Wijffels het begrip graag.
Sommige Democraten hebben zich openlijk of met zo veel woorden achter de beweging Bezet Wall Street geschaard en columnisten in de New York Times hebben er sympathie voor. Oppervlakkig gezien kan Obama zijn voordeel doen met de beweging als die echt omvangrijk wordt. Zijn retoriek en die van de beweging komen gedeeltelijk overeen. Obama heeft in zijn regering veel mensen benoemd die vóór 2008 op belangrijke posten zaten in de financiële wereld. Zij zijn nu doelwit van de beweging. Zo gezien wordt die eerder een lastig element voor Obama dan dat hij er politieke winst mee kan behalen. Intussen is het afwachten of de beweging, die nu op kleine schaal naar Europa overslaat, hier aanslaat.

http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=56656
Get your ass up.
pi_102934514
In mijn geval verschijnen de pagina's van FoK als eerste in de zoekresultaten.

Wat iedereen moet weten, is dat dit het moment is dat we wat moeten doen.
Doen we het nu niet, dan gebeurt er nooit wat, en zullen de gevolgen moeten overzien.
En niet alleen een krappe inkomen, maar vooral het idee dat we op het punt staan een geheel nieuwe wereld tegemoet te zien met slavernij, arm/elite onderscheiding (waar geen middeninkomen bestaat).
Zuivering van mensen met een crimineel verleden en iedereen die tegen is.
De gezondheid van onze (toekomstige) kinderen.

En het allerbelangrijkste het eigendomsrecht op je eigen lichaam!
pi_102944696
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:59 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Nou ik ben er meer op aangestuurd.
Er werd aangenomen dat de kans groot was dat het in NWS niet geaccepteerd zou kunnen worden. Er is goed bijgedragen. Van Schenkstroop, Resonancer en Gray en meerderen. :)
Zieltjes winnen jaja ik heb vanaf het begin gezegd dat ik niemand wil overtuigen.
Wat is je probleem man :?
Ik snap eigenlijk niet wat er mis is met BNW.
tja, hoppa is ook wel een sjagerijn af en toe. Beeeetje reactionair zo nu en dan.
pi_102944820
On October 9, Slovenian philosopher Slavoj Zizek spoke to Occupy Wall Street protesters at Liberty Plaza. The following is a transcript of his speech:

Don't fall in love with yourselves, with the nice time we are having here.

Carnivals come cheap - the true test of their worth is what remains the day after, how our normal daily life will be changed. Fall in love with hard and patient work - we are the beginning, not the end. Our basic message is: the taboo is broken, we do not live in the best possible world, we are allowed and obliged even to think about alternatives. There is a long road ahead, and soon we will have to address the truly difficult questions - questions not about what we do not want, but about what we DO want. What social organisation can replace the existing capitalism? What type of new leaders do we need? The XXth century alternatives obviously did not work.

So do not blame people and their attitudes: the problem is not corruption or greed, the problem is the system that pushes you to be corrupt. The solution is not "Main Street, not Wall Street," but to change the system where Main Street cannot function without Wall Street. Beware not only of enemies, but also of false friends who pretend to support us, but are already working hard to dilute our protest. In the same way we get coffee without caffeine, beer without alcohol, ice-cream without fat, they will try to make us into a harmless moral protest. But the reason we are here is that we had enough of the world where to recycle your Coke cans, to give a couple of dollars for charity, or to buy Starbucks cappuccino where 1 per cent goes for the Third World troubles is enough to make us feel good. After outsourcing work and torture, after the marriage agencies started to outsource even our dating, we see that for a long time we were allowing our political engagements also to be outsourced - we want them back.

They will tell us we are un-American. But when conservative fundamentalists tell you that America is a Christian nation, remember what Christianity is: the Holy Spirit, the free egalitarian community of believers united by love. We here are the Holy Spirit, while on Wall Street they are pagans worshipping false idols.

They will tell us we are violent, that our very language is violent: occupation, and so on. Yes we are violent, but only in the sense in which Mahathma Gandhi was violent. We are violent because we want to put a stop on the way things go - but what is this purely symbolic violence compared to the violence needed to sustain the smooth functioning of the global capitalist system?

We were called losers - but are the true losers not there on the Wall Street, and were they not bailed out by hundreds of billions of your money? You are called socialists - but in the US, there already is socialism for the rich. They will tell you that you don't respect private property - but the Wall Street speculations that led to the crash of 2008 erased more hard-earned private property than if we were to be destroying it here night and day - just think of thousands of homes foreclosed.

We are not Communists, if Communism means the system which deservedly collapsed in 1990 - and remember that Communists who are still in power run today the most ruthless capitalism (in China). The success of Chinese Communist-run capitalism is an ominous sign that the marriage between capitalism and democracy is approaching a divorce. The only sense in which we are Communists is that we care for the commons - the commons of nature, of knowledge - which are threatened by the system.

They will tell you that you are dreaming, but the true dreamers are those who think that things can go on indefinitely the way they are, just with some cosmetic changes. We are not dreamers, we are the awakening from a dream which is turning into a nightmare. We are not destroying anything, we are merely witness to how the system is gradually destroying itself. We all know the classic scene from cartoons: the cat reaches a precipice, but it goes on walking, ignoring the fact that there is no ground under its feet; it starts to fall only when it looks down and notices the abyss. What we are doing is just reminding those in power to look down.

So is the change really possible? Today, the possible and the impossible are distributed in a strange way. In the domains of personal freedoms and scientific technology, the impossible is becoming increasingly possible (or so we are told): "nothing is impossible," we can enjoy sex in all its perverse versions; entire archives of music, films, and TV series are available for downloading; space travel is available to everyone (with the money...); we can enhance our physical and psychic abilities through interventions into the genome, right up to the techno-gnostic dream of achieving immortality by transforming our identity into a software program. On the other hand, in the domain of social and economic relations, we are bombarded all the time by a You cannot ... engage in collective political acts (which necessarily end in totalitarian terror), or cling to the old Welfare State (it makes you non-competitive and leads to economic crisis), or isolate yourself from the global market, and so on. When austerity measures are imposed, we are repeatedly told that this is simply what has to be done. Maybe, the time has come to turn around these coordinates of what is possible and what is impossible; maybe, we cannot become immortal, but we can have more solidarity and healthcare?

In mid-April 2011, the media reported that Chinese government has prohibited showing on TV and in theatres films which deal with time travel and alternate history, with the argument that such stories introduce frivolity into serious historical matters - even the fictional escape into alternate reality is considered too dangerous. We in the liberal West do not need such an explicit prohibition: ideology exerts enough material power to prevent alternate history narratives being taken with a minimum of seriousness. It is easy for us to imagine the end of the world - see numerous apocalyptic films - but not end of capitalism.

In an old joke from the defunct German Democratic Republic, a German worker gets a job in Siberia; aware of how all mail will be read by censors, he tells his friends: "Let's establish a code: if a letter you will get from me is written in ordinary blue ink, it is true; if it is written in red ink, it is false." After a month, his friends get the first letter written in blue ink: "Everything is wonderful here: stores are full, food is abundant, apartments are large and properly heated, movie theatres show films from the West, there are many beautiful girls ready for an affair - the only thing unavailable is red ink." And is this not our situation till now? We have all the freedoms one wants - the only thing missing is the red ink: we feel free because we lack the very language to articulate our unfreedom. What this lack of red ink means is that, today, all the main terms we use to designate the present conflict - 'war on terror', 'democracy and freedom', 'human rights', etc - are FALSE terms, mystifying our perception of the situation instead of allowing us to think it. You, here, you are giving to all of us red ink.

bron: http://www.abc.net.au/unleashed/3496710.html
pi_102945408
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 08:29 schreef dadgad het volgende:

[..]

tja, hoppa is ook wel een sjagerijn af en toe. Beeeetje reactionair zo nu en dan.
dat valt wel op ja, beeetje maar :D
Get your ass up.
pi_102945575
quote:
Een Kamermeerderheid tekent zich af voor het afschaffen van de belastingvrijstelling voor het Koningshuis. De PvdA dient vandaag een voorstel in om de privileges voor de Oranjes af te schaffen, schrijft De Volkskrant.

De partij wil ook dat Koningin Beatrix huur gaat betalen voor haar woonpaleis Huis ten Bosch. Haar kinderen zouden belasting moeten betalen over de erfenis en het 72,5 uur per jaar gratis vliegen voor de Oranjes moet volgens de partij ook worden afgeschaft.

Voor het afschaffen van de fiscale privileges lijkt in ieder geval een Kamermeerderheid te zijn. Naast de PvdA zijn PVV, SP, PvdD, GroenLinks en D66 volgens de krant voor.

“Iedereen moet de broekriem aanhalen”, zegt PvdA-Kamerlid Jeroen Recourt in de krant. “Ook degenen die het hoogst in de boom zitten, moeten daaraan meedoen.”

De uitkering die prins Willem-Alexander en prinses Máxima krijgen, hoeft wat hem betreft niet te worden aangepakt. Die mag volgens Recourt ‘royaal’ zijn.

“En de koningin hoeft niet in H&M-jurkjes staatsbezoeken af te leggen.”

De Tweede Kamer buigt zich vandaag en donderdag over de begrotingen van Algemene Zaken en het Koninklijk Huis.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ngvoordelen-oranjes/
Moet dit een verzachtend middel voorstellen? Zijn deze plannen uit de oude la getrokken?
Of niets met de ontevredenheid van burgers te maken? :{
Get your ass up.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:30:45 #192
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102956118
pi_102959553
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:07 schreef dadgad het volgende:

[..]

ja maar jij kan er ook wat van

ik ook
o|O

Ik wil trouwens ook het mooie zomerbloempje bedanken voor de input hier.
Summers O+
Get your ass up.
pi_102960124
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:06 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Maar (herhaling) wel op z'n eigen manier. Zijn hoofddoel is de FED (ik denk dat hij daar gelijk in heeft) en hij waarschuwt juist om niet massaal achter Obama aan te rennen.
Sterker, hij en anderen beweren dat de hele movement opgezet is door Wall Street (George Soros) zelf.
http://suffolkcountylibertyreport.com/sclr/?p=28363
http://www.prisonplanet.c(...)upy-wall-street.html
http://www.prisonplanet.c(...)gency-broadcast.html

[..]

Het is in mij opgekomen dat ze dit willen gebruiken voor het instorten van de financiele wereld, om zo met behulp van de mensen zelf een one world goverment te maken.

Maar één van de tegenstrijdigheden hierin is toch dat de media het niet echt lijkt op te willen pikken naast de bil mils die niet zomaar hun zakken zullen legen.
Get your ass up.
pi_102960400
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:02 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Het is in mij opgekomen dat ze dit willen gebruiken voor het instorten van de financiele wereld, om zo met behulp van de mensen zelf een one world goverment te maken.

Maar één van de tegenstrijdigheden hierin is toch dat de media het niet echt lijkt op te willen pikken naast de bil mils die niet zomaar hun zakken zullen legen.
Jones is het er niet mee eens, omdat ze hem er niet bij hebben betrokken en de uitgangspunten van de Occupy-movement anders zijn dan die van hem. Tuurlijk, ze zijn beide tegen het huidige financiële systeem en blahblahblah, maar Jones is een aardconservatieve hilbilly, terwijl de Occupuy-movement veel meer voortkomt uit de linkse beweging. Oftewel: zelfde vijand, maar andere vrienden.

Ik proef hier een link naar het topic van Dagdad over 'Ideology's I fell for'....! Past hier perfect in.
pi_102962034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 17:08 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Jones is het er niet mee eens, omdat ze hem er niet bij hebben betrokken en de uitgangspunten van de Occupy-movement anders zijn dan die van hem. Tuurlijk, ze zijn beide tegen het huidige financiële systeem en blahblahblah, maar Jones is een aardconservatieve hilbilly, terwijl de Occupuy-movement veel meer voortkomt uit de linkse beweging. Oftewel: zelfde vijand, maar andere vrienden.

Ik proef hier een link naar het topic van Dagdad over 'Ideology's I fell for'....! Past hier perfect in.
Welk topic? :9~
Get your ass up.
pi_102962603
How I Fell for Ideologies I Disagreed with..

Als Datgat niet zo'n lul van een kerel zou zijn, dan zou zijn openingspost geniaal zijn! (Geintje Daddy, geintje)

En ook wel raakvlakken hier:
All Watched over by Machines of Loving Grace

Met stip de 2 beste topics die BNW in het laatste jaar heeft voortgebracht.
pi_102962682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:02 schreef Hoppahoppa het volgende:
How I Fell for Ideologies I Disagreed with..

En ook wel raakvlakken hier:
All Watched over by Machines of Loving Grace

Met stip de 2 beste topics die BNW in het laatste jaar heeft voortgebracht.
zijn andere users dit met je eens, of is het vooral your opinion
Get your ass up.
pi_102963567
Dat eerste topic komt aardig persoonlijk over.
Dagdad geeft hier zijn ervaringen over bepaalde ideeën weer.
Dat tweede topic lijkt me wel goed. Ik ga het later rustig doorlezen.
Get your ass up.
pi_102963775
quote:
AMSTERDAM - De politie van het Amerikaanse Boston heeft dinsdagochtend zeker honderd demonstranten aangehouden die weigerden het centrum van de stad te verlaten.

De politie had maandag een ultimatum gesteld tot middernacht om de recente uitbreiding van het kamp op te doeken. Daaraan werd geen gehoor gegeven, waarna de politie ingreep.

Dat melden Amerikaanse media dinsdag. De protesten zijn onderdeel van de 'Occupy Wall Street'- beweging.

De actie begon vorige maand als sit-in in New York met als motto ‘bezet Wall Street' en vindt inmiddels navolging in diverse andere steden in de Verenigde Staten.

De betogers ageren tegen de een hoge werkloosheid en een ingestorte huizenmarkt in hun land.

De betogers zijn geïnspireerd door het protest op het Tahrirplein in Caïro en een aantal heeft aangekondigd de hele winter in een park in Manhattan te bivakkeren.

De beweging heeft vrijdag uitgeroepen tot wereldwijde protestdag. Ook in Nederland zijn acties aangekondigd.

http://www.nu.nl/algemeen(...)-protest-boston.html
Get your ass up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')