http://www.nu.nl/media/26(...)rgadering-kamer.htmlquote:Huurders verstoren vergadering Kamer
Laatste update: 6 oktober 2011 20:39 info
Bekijk op de kaart .DEN HAAG - Actievoerders die met de VARA Ombudsman mee waren gekomen hebben donderdag een vergadering van de Tweede Kamer verstoord.
Foto: ANP Tijdens een overleg over de huurmarkt vroegen ze aandacht van minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) voor hun problemen met het vinden van een betaalbare woning.
De politie heeft de actievoerders uit de vergadering verwijderd en het gebouw van de Tweede Kamer uitgezet. Met wekkers wilden ze de minister wakker gaan schudden.
Problemen
VARA Ombudsman Pieter Hilhorst besteedt aandacht aan de problemen van de huurders. Zij ondervinden naar eigen zeggen problemen met de regels die Europa stelt aan de woningcorporaties. Die mogen maar 10 procent van hun sociale huurwoningen verhuren aan mensen die meer dan 33.000 euro verdienen.
Volgens de Woonbond komen veel huishoudens die net boven die grens zitten nu in de problemen. Ze verdienen te veel voor een sociale huurwoning, maar vaak ook te weinig voor een koopwoning of een huurwoning in de particuliere sector.
Don't worry... die oplossing gaat er komen, sinds de uitzending van gisteren waarbij zelfs het ministry of truth toestaat dat een oekoenoem mag zeggen dat de prijzen met 25% gaan dalen, dan weet je genoeg. Het begrip overwaarde eindigt gewoon in een memory hole... cheers en geniet van je vrijheid, het is tenslotte vrijdagquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:54 schreef Scorpie het volgende:
Ondertussen zitten de huurders tussen wal en schip. Een oplossing lijkt ver weg.
[..]
http://www.nu.nl/media/26(...)rgadering-kamer.html
Zo de heer donner heeft gesproken en zegt dat er niet met de EU hier over onderhandeld kan worden.quote:'Huurgrens kan niet omhoog'
Laatste update: 7 oktober 2011 07:38 info.
AMSTERDAM - De inkomensgrens voor sociale huurwoningen wordt niet opgetrokken. Volgens minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) kan dat niet omdat de Europese regelgeving niet kan worden veranderd.
Foto: ANP
De grens voor sociale huurwoningen ligt momenteel op 33 duizend euro. De oppositie wilde dat Donner zou proberen de grens te verhogen zodat mensen die net iets meer dan verdienen ook in aanmerking kunnen komen voor een betaalbare huurwoning.
Donner kijkt nu of er andere oplossingen zijn voor schrijnende gevallen, zo meldt de NOS vrijdag. Hij gaat daarvoor in overleg met de corporaties.
Je vergeet dat zelfs bij een daling van 30% de huizenprijzen nog steeds buiten het bereik liggen van een modaal inkomen........quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Don't worry... die oplossing gaat er komen, sinds de uitzending van gisteren waarbij zelfs het ministry of truth toestaat dat een oekoenoem mag zeggen dat de prijzen met 25% gaan dalen, dan weet je genoeg. Het begrip overwaarde eindigt gewoon in een memory hole... cheers en geniet van je vrijheid, het is tenslotte vrijdag
Ik geniet van 310 euro bruto per maand en alleen nog maar verlagingen van mijn woonnkosten. Terwijl ik ook nog vermogen erbij opbouw.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Don't worry... die oplossing gaat er komen, sinds de uitzending van gisteren waarbij zelfs het ministry of truth toestaat dat een oekoenoem mag zeggen dat de prijzen met 25% gaan dalen, dan weet je genoeg. Het begrip overwaarde eindigt gewoon in een memory hole... cheers en geniet van je vrijheid, het is tenslotte vrijdag
Je rekent je nu al rijk? Is dat niet een beetje voorbarig? Die 30% is er nog niet af hoor, ook al zegt 1 econoom dat het moet gebeuren om de woningmarkt recht te trekken...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:01 schreef Hanoying het volgende:
Toch begint het er zo onderhand inderdaad erg op te lijken dat we aan de vooravond van de "fear" fase staan![]()
De discourse is veel negatiever aan het worden.
Ik vind het eerlijk gezegd... ehm... nou ja.... fan.... tas... tisch...![]()
Ik zie wel hoe veel het wordt maar ik vind de hele discussie vermakelijk. Al drie jaarquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je rekent je nu al rijk? Is dat niet een beetje voorbarig? Die 30% is er nog niet af hoor, ook al zegt 1 econoom dat het moet gebeuren om de woningmarkt recht te trekken...
Maar jij wilde toch binnen nu en 2 jaar ofzoiets je tot je oogballen toe laten financieren (dat zei je in een vrij recent topic) om met je vriendin/vrouw een huis te kopen dat ook geschikt is voor gezinsuitbreiding (dus kindje erbij).quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:01 schreef Hanoying het volgende:
Toch begint het er zo onderhand inderdaad erg op te lijken dat we aan de vooravond van de "fear" fase staan![]()
De discourse is veel negatiever aan het worden.
Ik vind het eerlijk gezegd... ehm... nou ja.... fan.... tas... tisch...![]()
Het zal voor jou weinig tot niks uitmaken, gezien het feit dat huizen niet betaalbaarder worden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:29 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik zie wel hoe veel het wordt maar ik vind de hele discussie vermakelijk. Al drie jaar
Let wel: die 25% daling baseert hij op het afschaffen van de HRA. Dat is dus "extra", bovenop de huidige prijsdaling.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
Doe nog es kopen op de top... enuh de 'huizenmarktprijsbubble' is een woord wat gewoon door deze ex-bankster in de mond genomen wordt![]()
"Ik denk dat het niet anders is".... voor eens ben ik het eens met een bankster
Tot mijn oogballen inderdaadquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar jij wilde toch binnen nu en 2 jaar ofzoiets je tot je oogballen toe laten financieren (dat zei je in een vrij recent topic) om met je vriendin/vrouw een huis te kopen dat ook geschikt is voor gezinsuitbreiding (dus kindje erbij).
Ik snap die uitspraak niet zo goed. Ik bedoel, het is leuk dat je in dat utopische beeld voor hetzelfde bedrag een groter huis kunt kopen, maar het probleem is dan toch nog steeds dat als er iets gebeurd je een probleem hebt om het op te kunnen brengen? Want de term 'tot je oogballen' slaat op dat je het maximale leent voor jouw salaris.
Dan heb je toch hetzelfde issue als nu? Of begrijp ik dat verkeerd?
Ze worden zeker niet minder betaalbaar. Ik kan vandaag meer financiėren dan 2 jaar geleden en ondertussen zijn de prijzen ook nog eens behoorlijk gezakt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zal voor jou weinig tot niks uitmaken, gezien het feit dat huizen niet betaalbaarder worden.
Dat kan ik ook, maar dat heeft niks te maken met de huizenprijzen en de verscherpte hypotheekverstrekking.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:45 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ze worden zeker niet minder betaalbaar. Ik kan vandaag meer financiėren dan 2 jaar geleden en ondertussen zijn de prijzen ook nog eens behoorlijk gezakt.
Eigenlijk is het gewoon een soort stoelendans. En degenen die jarenlang de stoelen bezet hielden, en daarmee bijdroegen aan het buiten bereik houden van de stoelen voor anderen, mogen nu hun stoel gaan afstaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je rekent je nu al rijk? Is dat niet een beetje voorbarig? Die 30% is er nog niet af hoor, ook al zegt 1 econoom dat het moet gebeuren om de woningmarkt recht te trekken...
Er zijn genoeg 'stoelen' in Nederland, alleen niet allemaal op de plek waar we ze willen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gewoon een soort stoelendans. En degenen die jarenlang de stoelen bezet hielden, en daarmee bijdroegen aan het buiten bereik houden van de stoelen voor anderen, mogen nu hun stoel gaan afstaan.
Tsja, dat alles dankzij de overheid die niet genoeg stoelen toestaat, aangemoedigd door de mensen die er belang bij hebben dat de weinige stoelen veel waard zijn. Tijd voor verandering!
Verschil met Duitsland valt me nog enorm mee. Maar iets van 15-20 % wat normaal is vanwege de schaarste aan vierkante meters en de HRA.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Let wel: die 25% daling baseert hij op het afschaffen van de HRA. Dat is dus "extra", bovenop de huidige prijsdaling.
Met aanblijven van de HRA kan er zo 30% af de komende jaren, tegen die tijd vervalt de HRA ook, en gaan we weer naar normale waarden. Ter indicatie:
[ afbeelding ]
Je vergeet dat als er op de staatstelevisie gezegd mag worden dat er een daling van 25% gaat plaatsvinden dat dit in werkelijkheid minstens het dubbele gaat wordenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vergeet dat zelfs bij een daling van 30% de huizenprijzen nog steeds buiten het bereik liggen van een modaal inkomen........
Ja, oke, maar nu is het dus blijkbaar een probleem dat mensen zich tot hun oogballen toe laten financieren, en dat voor een klein huis. Want, de huizen zijn te duur, en bla en bla.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:45 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ze worden zeker niet minder betaalbaar. Ik kan vandaag meer financiėren dan 2 jaar geleden en ondertussen zijn de prijzen ook nog eens behoorlijk gezakt.
We gaan gedwongen verkopen doen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:51 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gewoon een soort stoelendans. En degenen die jarenlang de stoelen bezet hielden, en daarmee bijdroegen aan het buiten bereik houden van de stoelen voor anderen, mogen nu hun stoel gaan afstaan.
Je doelt op de babyboomers.quote:Tsja, dat alles dankzij de overheid die niet genoeg stoelen toestaat, aangemoedigd door de mensen die er belang bij hebben dat de weinige stoelen veel waard zijn. Tijd voor verandering!
Het verschil is meer procenten. En de huizen hier zijn aanzienlijk kleiner, om het over de tuin maar niet te hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:54 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Verschil met Duitsland valt me nog enorm mee. Maar iets van 15-20 % wat normaal is vanwege de schaarste aan vierkante meters en de HRA.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden! Dat zie je wel aan de huidige problemen, veroorzaakt door wanbeleid in het verleden.quote:Dan nog iets: Mensen die denken dat de HRA plotseling wordt afgeschaft
Ja en als je naar het oude oostduitsland gaat is het nog lager, terwijl het roergebeid ongeveer vergelijkbaar is met NL en woningdichtheid.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Het verschil is meer procenten. En de huizen hier zijn aanzienlijk kleiner, om het over de tuin maar niet te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |