http://www.voc-nederland.(...)commissie-garretsen/quote:“Er wordt beweerd dat gebruik van zware wiet kan leiden tot het ontstaan van psychoses en in het ergste geval tot schizofrenie. Daarnaast zou het sneller verslavend zijn. Maar geen van beide veronderstellingen is ooit wetenschappelijk bewezen.
Vooral het feit dat er geen uniforme methode van meten is, en vrijwel alle metingen met monsters van verschillend gewicht worden gedaan wekken vertrouwen..quote:THC meten.
In de loop der jaren zijn de gemeten THC percentages belangrijk veranderd. Werd vroeger tientallen lang gemiddeld 5 tot 7% THC gemeten in cannabis, vanaf 1997 kwamen ineens percentages op tafel en in de media van 35% (Collins 1999). Opgetogen bestrijders wisten het nu zeker, een zo groot percentage van een onschuldige stof, dat moest wel schadelijk zijn, cannabis was misschien toch wel een hard drug te noemen! Dit is net zo onnozel als een stel woestijnbewoners voorhouden dat water gevaarlijk is, want als je er een zwembad vol van drinkt ga je dood! Dat klopt ten dele, maar zoals we hiervoor al zagen gaat het bij cannabis juist om de hoeveelheid die de consument uiteindelijk in zijn bloed opneemt en is het juist bij cannabis zo dat een consument anders dan bij andere drugs die via de maag worden opgenomen binnen een tiental seconden het effect bemerkt en dus optimale controle heeft over zijn consumptie. Gelukkig worden tegenwoordig meer serieuze metingen verricht die veel lager uitkomen. In 2001-2002 kwam het Trimbos instituut in opdracht van de Nederlandse regering tot gemiddelde percentages van 15%. In Nederwiet. Nog steeds belachelijk hoog als je bedenkt dat cannabinoïden alleen voorkomen in de hars die de wiet overdekt en die maximaal 10 tot 20% van het totale gewicht uitmaakt. Die hars bestaat uit vocht, olie terpenen, nog tientallen andere stoffen en inderdaad, nog een zestigtal cannabinoìden, waaronder THC. Eenieder kan met zijn boerenverstand op zijn klompen aanvoelen dat zelfs 10 tot 15% THC een praktisch gezien onmogelijk hoog getal is! Tegenwoordig word gaschromatografie gebruikt voor het meten van THC waardes. Hierbij wordt eerst een sample ontdaan van vocht door het onder een infra rood lamp te leggen gedurende 48 uur. Daarna wordt de vaste droge stof verbrandt, het gas dat daaruit komt wordt belicht en geanalyseerd. Iedere stof geeft zijn eigen licht en valt dus te herkennen door de computer. Een mooi systeem ware het niet dat sommige cannabinoïden al verdampen bij relatief lage temperaturen en andere zoals THC, juist ontstaan bij verhitting. Conclusie, de beste THC meter is een ervaren blower!
Dat er beweerd wordt dat het sneller verslavend zou zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:45 schreef Infinitum het volgende:
Je mag nog steeds legaal wiet roken, het moet alleen een THC gehalte van minder dan 15 procent hebben. So what's the problem?
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:46 schreef luckass het volgende:
sowieso helemaal verbieden kk drugsgebruikers
En geen haze soorten meer.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:48 schreef WH141 het volgende:
Zeer terechte klacht
Geen NLX meer als dit wordt doorgezet
Er is een hele stapel problemen:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:45 schreef Infinitum het volgende:
Je mag nog steeds legaal wiet roken, het moet alleen een THC gehalte van minder dan 15 procent hebben. So what's the problem?
Hoe wou je dit bewerkstellen?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:45 schreef Infinitum het volgende:
Nee, maar Ivo Opstelten, voor een groot deel de aanjager van de jacht op hennep, is lid van de VVD..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:52 schreef Barbaaf het volgende:
Maar verwacht je van een regering van gristenen en hun hielelikkers nu een rationeel beleid?
dat je in plaats van een halve gram nu 2 gram moet gaan roken voor hetzelfde effectquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:45 schreef Infinitum het volgende:
Pff, zolang het verboden blijft kan men alleen de gebruikelijke inkomstenbelasting heffen over de verkoop van cannabis.. Dat is een lachtertje vergeleken bij de meer dan 100% accijns op een pakje sigaretten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:52 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Zolang een coffeeshop belasting moet betalen gaat er weinig gebeuren ... tis wel leuk verdienen
Volgende nieuwbericht:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat je in plaats van een halve gram nu 2 gram moet gaan roken voor hetzelfde effect
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:56 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
goed idee. alleen linkse paupers die niks betekenen voor de maatschappij roken wiet
quote:
Hihi.. Verdiep je voor de grap eens in de Opiumwet in z'n algemeenheid.. "Zomaar" lijkt wel het motto te zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:49 schreef hugecooll het volgende:
Ik gebruik het niet, maar het lijkt me belachelijk om iets "zomaar" als harddrug te bestempelen.
Elke stof die mogelijk een invloed kan hebben op het bewustzijn is direct in aanmerking voor een enkeltje opiumwet. Waarom zijn al die legale bigpharma drugs niet op de lijst? Klinkt een beetje als hidden agenda's...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:59 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Hihi.. Verdiep je voor de grap eens in de Opiumwet in z'n algemeenheid.. "Zomaar" lijkt wel het motto te zijn.
Inderdaad, precies als bij paddos.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:59 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Hihi.. Verdiep je voor de grap eens in de Opiumwet in z'n algemeenheid.. "Zomaar" lijkt wel het motto te zijn.
..Geen idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:00 schreef Bartcoah het volgende:
Ik weet niet hoe dat met jullie is maar als ik smoke heb ik af en toe last van mijn hart dat hij overslaat 1 keer en soms snel gaat kloppen uit het niets. (zonder inspannen). Sinds ik 2 maanden niet meer smoke heb ik er niet 1 keer last van gehad.
Eh.. Aan alle haakjes begrijp ik dus dat je er geen last van hebt, en dat het geen probleem is? Je daadwerkelijke probleem was dat je er sloom van werd?quote:Ik ben niet de enige die er 'last' van heeft want heel veel mensen die ik ken hebben ditzelfde 'probleem'. Rede dat ik gestopt ben is omdat, ik totaal geen zin meer heb om stoned door het leven te lopen. Je wordt er zo sloom van (no shit captain obvious) dat vind ik gewoon vervelend.
Als ze er centen aan willen verdienen hoeven ze alleen maar te legaliseren, accijns vangen, en eventueel zelfs gaan exporteren voor het grove geld..quote:Ik denk de main reden is dat ze het gaan verlagen is dat coffeeshops meer wiet gaan verkopen. Er moet wel een klein percentage aan belastinggeld naar de overheid gaan. Je kan mij niet vertellen dat dat niet het geval is.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:02 schreef MaGNeT het volgende:
"De joint strike fighter zal worden ingezet om het verbod te handhaven".
Dit is gemeten door een arts of ben je zelf stoned op je eigen hart gaan letten?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:00 schreef Bartcoah het volgende:
Ik ben nu net 2 maanden gestopt daarvoor ook al 8 maanden niet gedaan.
Ik weet niet hoe dat met jullie is maar als ik smoke heb ik af en toe last van mijn hart dat hij overslaat 1 keer en soms snel gaat kloppen uit het niets. (zonder inspannen). Sinds ik 2 maanden niet meer smoke heb ik er niet 1 keer last van gehad.
Ik ben niet de enige die er 'last' van heeft want heel veel mensen die ik ken hebben ditzelfde 'probleem'. Rede dat ik gestopt ben is omdat, ik totaal geen zin meer heb om stoned door het leven te lopen. Je wordt er zo sloom van (no shit captain obvious) dat vind ik gewoon vervelend.
Ik heb er totaal niets tegen hoor.
Ik denk de main reden is dat ze het gaan verlagen is dat coffeeshops meer wiet gaan verkopen. Er moet wel een klein percentage aan belastinggeld naar de overheid gaan. Je kan mij niet vertellen dat dat niet het geval is.
Hoor inderdaad ook wel vaker van anderen dat ze vaker hartkloppingen krijgen. Je moet ook niet elke dag stoned zijn natuurlijk. Maar 1 keer per week een lekker pater roken kan geen kwaad imo. Zal voor sommige opgefokte mensen in dit land juist goed zijnquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:00 schreef Bartcoah het volgende:
Ik ben nu net 2 maanden gestopt daarvoor ook al 8 maanden niet gedaan.
Ik ben niet de enige die er 'last' van heeft want heel veel mensen die ik ken hebben ditzelfde 'probleem'. Rede dat ik gestopt ben is omdat, ik totaal geen zin meer heb om stoned door het leven te lopen. Je wordt er zo sloom van (no shit captain obvious) dat vind ik gewoon vervelend.
Ik heb er totaal niets tegen hoor.
Ik denk de main reden is dat ze het gaan verlagen is dat coffeeshops meer wiet gaan verkopen. Er moet wel een klein percentage aan belastinggeld naar de overheid gaan. Je kan mij niet vertellen dat dat niet het geval is.
Dat lijkt zo te zijn ja, maar realiseer je dat de methode van meten verre van uniform is.. Tevens is het interessant op te merken dat de stijging van het percentage THC in de Nederwiet, ongeveer gelijk lijkt te lopen met de stijging van het percentage in buitenlandse Hasj. Dit is mogelijk een indicatie dat niet zozeer de THC gehaltes, als wel de meetmethode veranderd zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:03 schreef remlof het volgende:
En terecht, het THC gehalte van nu is echt veel hoger dan zeg 20 jaar geleden.
Liberaal is ook maar een zelf gekozen naam...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:02 schreef Infinitum het volgende:
Ja sorry heb nooit wiet gerookt dus ik deel jullie pijn nietmaar ik kan wel zeggen dat het raar is dat we, met een liberaal partij die regeert, zulke verboden opgelegd krijgen.
Ooit was de VVD echt liberaal, heb ik me door mijn (liberale) ouders laten vertellen.. Ze hebben beide inmiddels hun lidmaatschap allang opgezegdquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Liberaal is ook maar een zelf gekozen naam...
Het valt wel te hopen dat wij tegenwoordig met al die dure lampen en techniek betere oogst kunnen krijgen dan 20 jaar geleden. Dat heet innovatie.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dat lijkt zo te zijn ja, maar realiseer je dat de methode van meten verre van uniform is.. Tevens is het interessant op te merken dat de stijging van het percentage THC in de Nederwiet, ongeveer gelijk lijkt te lopen met de stijging van het percentage in buitenlandse Hasj. Dit is mogelijk een indicatie dat niet zozeer de THC gehaltes, als wel de meetmethode veranderd zijn.
Dit is simpel een leugen! Gewoon niet waar. Ongefundeerde propagandaquote:..sterke joints die op dit moment in Nederland verkocht worden bevatten volgens RTL gemiddeld 18 procent THC. Te grote hoeveelheden THC in wiet kunnen leiden tot verslaving en psychoses.
Het grootste probleem is dat alles wat we verbieden underground gaat.quote:
Ja, maar een hoog THC gehalte is niet zaligmakend, aangezien er nog tientallen andere werkzame stoffen in cannabis zitten. Het is onbekend welke stof welk effect geeft.. Het zou goed kunnen dat de verbetering van de kwaliteit in andere stoffen zit..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het valt wel te hopen dat wij tegenwoordig met al die dure lampen en techniek betere oogst kunnen krijgen dan 20 jaar geleden. Dat heet innovatie.
Ik weet welk effect het twintig jaar geleden op me had en nu. Om helemaal kets van de wereld te raken moest ik toen een joint of 3 a 4 roken en nu heb ik dat effect al bij een halvequote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:05 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dat lijkt zo te zijn ja, maar realiseer je dat de methode van meten verre van uniform is.. Tevens is het interessant op te merken dat de stijging van het percentage THC in de Nederwiet, ongeveer gelijk lijkt te lopen met de stijging van het percentage in buitenlandse Hasj. Dit is mogelijk een indicatie dat niet zozeer de THC gehaltes, als wel de meetmethode veranderd zijn.
Dat we dan geen Haze meer mogen smoken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:45 schreef Infinitum het volgende:
Kweek een plant.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:08 schreef zyntex het volgende:
Weet iemand hier hoelang je wiet kan bewaren en wat is de beste manier?
Ik zie hier namelijk wel money in door nu een voorraadje aan te leggen en het in de toekomst als het super duur te verkopen. jwtzlf.
En om helemaal straalbezopen te worden moet ik wel 10 bier drinken, terwijl ik aan 1 groot glas Whisky genoeg heb!!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet welk effect het twintig jaar geleden op me had en nu. Om helemaal kets van de wereld te raken moest ik toen een joint of 3 roken en nu heb ik dat effect al bij een halve
Terwil zoveel landen hun beleid soepeler maken, maken wij het strenger.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, precies als bij paddos.
We moeten natuurlijk wel in de pas gaan lopen met internationaal beleid.
Gefeliciteerd. Je bent een ouwe lul geworden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet welk effect het twintig jaar geleden op me had en nu. Om helemaal kets van de wereld te raken moest ik toen een joint of 3 a 4 roken en nu heb ik dat effect al bij een halve
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:49 schreef hugecooll het volgende:
Ik gebruik het niet, maar het lijkt me belachelijk om iets "zomaar" als harddrug te bestempelen.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:12 schreef Allure_ het volgende:
niet fokke met me wierie
want me wierie is mu all
Van bier moet ik tegenwoordig juist meer drinken om bezopen te wordenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:11 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
En om helemaal straalbezopen te worden moet ik wel 10 bier drinken, terwijl ik aan 1 groot glas Whisky genoeg heb!!
Betekend dit dat de ene significant veel gevaarlijker is dan de andere? (ervanuitgaande dat je niet de LD50 dosering alcohol neemt.. Iets wat bij cannabis overigens onmogelijk is)
Grappig trouwens dat je hiermee een bevinding van 1 van die onderzoeken die ik postte onderschijft:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet welk effect het twintig jaar geleden op me had en nu. Om helemaal kets van de wereld te raken moest ik toen een joint of 3 a 4 roken en nu heb ik dat effect al bij een halve
quote:Conclusie, de beste THC meter is een ervaren blower!
Het is money is mu all, de sticks die ik knal en de bitch die ik bal.. Jwt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:12 schreef Allure_ het volgende:
niet fokke met me wierie
want me wierie is mu all
Klinkt als Kempi.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:12 schreef Allure_ het volgende:
niet fokke met me wierie
want me wierie is mu all
Correct, maar probeer dat maar eens een stoffige gristen wijs te maken. En inderdaad, de percentages dalen al een ruime tijd.. Die "watt-hype" is al zo'n 10 jaar terug maar nog steed maken we beleid op achterhaalde propagandaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:09 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ja, maar een hoog THC gehalte is niet zaligmakend, aangezien er nog tientallen andere werkzame stoffen in cannabis zitten. Het is onbekend welke stof welk effect geeft.. Het zou goed kunnen dat de verbetering van de kwaliteit in andere stoffen zit..
Tevens lijkt (lijkt, want de manier van meten staat ter discussie) het THC gehalte de laatste jaren weer te dalen..
Jij bent net zo slim als degene die deze wet heeft voorgesteld.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Van bier moet ik tegenwoordig juist meer drinken om bezopen te worden
Nee, het betekent dat de substantie behoorlijk is veranderd cq sterker geworden.
Als ik het dus goed begrijp heb je pak 'm beet 15 jaar lang niet (of weinig?) geblowt, terwijl je wel bent blijven zuipen.. En nu vind je het vreemd dat je tolerantie tegen alcohol groter is dan die voor wiet?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Van bier moet ik tegenwoordig juist meer drinken om bezopen te worden
Nee, het betekent dat de substantie behoorlijk is veranderd cq sterker geworden.
Ik ben geen ervaren blower. Nou ja vroeger ooit wel een jaar gehad dat ik elke dag blowde, maar nu nog één keer in de twee maanden ofzo.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:14 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Grappig trouwens dat je hiermee een bevinding van 1 van die onderzoeken die ik postte onderschijft:
[..]
[..]
Het is money is mu all, de sticks die ik knal en de bitch die ik bal.. Jwt.
Nee, dat was idd beetje 'n rare gedachtekronkel van mijquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben geen ervaren blower. Nou ja vroeger ooit wel een jaar gehad dat ik elke dag blowde, maar nu nog één keer in de twee maanden ofzo.
Het probleem is dat wiet roken blijkbaar iets met je vermogen om te lezen doet. Mensen schrijven hele stukken tekst, jij slaat die over, en dan roep je wat het probleem is. Als DAT syndroom veroorzaakt wordt door het roken van wiet, dan moeten we ECHT snel ingrijpen. Minstens 90% van de bevolking kan namelijk slecht (begrijpend) lezen. Dat zou dus betekenen dat meer dan 90% van de bevolking verslaafd is aan wiet! Ingrijpen! Nu!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:45 schreef Infinitum het volgende:
lol zo 2006, wierie is mu all is de remakequote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:14 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Grappig trouwens dat je hiermee een bevinding van 1 van die onderzoeken die ik postte onderschijft:
[..]
[..]
Het is money is mu all, de sticks die ik knal en de bitch die ik bal.. Jwt.
Ik vind het niet te filmen.. Vergeleken met hardliners als de VS bestaat "drugsproblematiek "niet eens in Nederland, en de experts lijken het er over eens te zijn dat dat juist door ons liberale beleid komt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:13 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Terwil zoveel landen hun beleid soepeler maken, maken wij het strenger.
Hey, steek jij eens even een joint op, dan chill je misschien een beetjequote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:15 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als ik het dus goed begrijp heb je pak 'm beet 15 jaar lang niet (of weinig?) geblowt, terwijl je wel bent blijven zuipen.. En nu vind je het vreemd dat je tolerantie tegen alcohol groter is dan die voor wiet?
Cool story bruv...
Ah ok. Peace.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Nee, dat was idd beetje 'n rare gedachtekronkel van mijToen ik m'n vorige post typte bedacht ik me dat ook ineens.. Je bent juist helemaal niet ervaren (meer)
Goed ideequote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Hey, steek jij eens even een joint op, dan chill je misschien een beetje
Hoe bevalt die roze bril?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben geen ervaren blower. Nou ja vroeger ooit wel een jaar gehad dat ik elke dag blowde, maar nu nog één keer in de twee maanden ofzo.
Nee, doordeweeks sowieso nietquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:19 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Goed ideeMoet je 'n hijsje? Voorzichtig aan eh, die shit van tegenwoordig lijkt wel harddrugs!
Op mijn beslissing om het wel of niet te gebruiken heeft 't ook 0.0 invloed.. Ik ben alleen bang voor welke kant het beleid op gaat. Ik zie het zomaar gebeuren dat, als straks blijkt dat dit niet te handhaven valt, het als excuus gebruikt gaat worden om regulering dan maar helemaal te laten varen..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:20 schreef kikoooooo het volgende:
Het boeit me trouwens geen reet dat het als harddrugs bestempeld gaat worden, ik gebruik het toch wel. Ik beslis zelf wel wat ik in m'n lijf stop, net als ik nu ook m'n lichaam recreatief harddrugs voed.
Heel simpel:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
Ik snao het nut niet. Dan rook je toch 2 joints? Of doe je er meer wiet in? Echt weer symboolpolitiek. Misschien eerst eens iets doen aan onze verslaving aan olie, vervuiling en kapotmaken van de natuur, voordat we moeilijk doen over wiet.
Niet als je snel je jointje doorslik als ze komenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:28 schreef Nielsch het volgende:
Gaan politieagenten bij het zien van blowende mensen straks vragen of ze een monster van de joint mogen om te bepalen of de mensen een overtreding begaan of wat?
Nee. Die gooien we zonder vragen in de cel natuurlijk. Immers bezit van deze gevaarlijke, kinderetende monsterdrugs is voldoende voor celstraf.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:28 schreef Nielsch het volgende:
Gaan politieagenten bij het zien van blowende mensen straks vragen of ze een monster van de joint mogen om te bepalen of de mensen een overtreding begaan of wat?
Symboolpolitiek. Net als het paddo verbod.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:31 schreef Ouqz het volgende:
Er zal wel een reden achter zitten waarbij totale kosten > totale winst. Anders hadden ze roken/drinken ook wel verboden.
QFTquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:35 schreef Anno2012 het volgende:
Terechte klacht, waar ze in sommige landen vooruit gaan, gaan wij achteruit met al die laatste kabinetten. En dit kabinet maakt het helemaal bont.
Duw maar alles de illegaliteit in hoor, ik kom er wel aan,dat is het probleem niet. Maar ze moeten niet gaan zeuren als wietplantages toenemen, overvallen op plantages gaan toenemen, criminele organisaties ruzie gaan krijgen, meer drugsrunners, meer overlast. Maar dat is wat ze graag willen blijkbaar, anders duw je de wiet niet de illegaliteit in.
Zo zie je maar, 5 jaar geleden werd je voor gek verklaard als je vertelde dat dit land een politiestaat ging worden waar alles verboden word. Privacy bestaat niet meer, overheid en ict is een ramp, dus mochten die toekomstige databases met DNA, vingerafdrukken,etc er komen, nou,maak dan je borst maar nat.
Als het gaat om winst kan de overheid wel iets leren van henneptelers denk ik.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:31 schreef Ouqz het volgende:
Er zal wel een reden achter zitten waarbij totale kosten > totale winst. Anders hadden ze roken/drinken ook wel verboden.
Even het 'masterplan' verduidelijken:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:35 schreef Anno2012 het volgende:
Terechte klacht, waar ze in sommige landen vooruit gaan, gaan wij achteruit met al die laatste kabinetten. En dit kabinet maakt het helemaal bont.
Duw maar alles de illegaliteit in hoor, ik kom er wel aan,dat is het probleem niet. Maar ze moeten niet gaan zeuren als wietplantages toenemen, overvallen op plantages gaan toenemen, criminele organisaties ruzie gaan krijgen, meer drugsrunners, meer overlast. Maar dat is wat ze graag willen blijkbaar, anders duw je de wiet niet de illegaliteit in.
Zo zie je maar, 5 jaar geleden werd je voor gek verklaard als je vertelde dat dit land een politiestaat ging worden waar alles verboden word. Privacy bestaat niet meer, overheid en ict is een ramp, dus mochten die toekomstige databases met DNA, vingerafdrukken,etc er komen, nou,maak dan je borst maar nat.
Meer roken is meer belasting en aangezien er geen belastingafdracht is behalve tussen de coffeeshop en gebruiker steek de overheid 19% van het gehele drugs probleem in eigen zak....quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:33 schreef RetepV het volgende:
Ah ja.
En minder THC.
Dan gaan de hashrokers dus ook meer roken.
En dat is slecht voor de volksgezondheid, want meer longkanker.
En dat is weer slecht voor de overheid omdat dat de ziektekosten aantast.
Ah, ok, ik begrijp het. Dus ZO gaat de overheid proberen de ziektekosten te drukken. Des te sneller de patienten doodgaan, des te minder druk ze op de ziektekosten leggen.
De overheid moet daarmee wel erg oppassen. Denken ze nou echt dat een terminaal zieke nog wat om zijn eigen leven geeft?
Even het 'masterplan' verduidelijken:quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als Wilders ECHT iets wil doen aan de problemen in Nederland, dan zou hij HIER over zeiken. Maar nee, Wilders leidt juist de aandacht af van de echte problemen. Die speelt gewoon onder één hoedje mee.
Ja en sigaretten maken met 40% nicotine om het rook probleem op te lossenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:52 schreef moonmovies het volgende:
THC zelf is niet schadelijk. Tuurlijk zitten er in de rook van wiet wel schadelijke stoffen, die zitten er in elke soort rook.
Als ze nu de THC percentage's gaan verlagen, moet men dus dubbel zoveel roken om het zelfde effect te krijgen.
Dus, evenveel THC, dubbel zoveel rook met giftige stoffen.
Beter verhogen ze het THC gehalte zodat men minder rook met giftige stoffen hoeft te inhaleren om stoned te worden. Even stoned, minder giftige stoffen.
Cafeïne, suiker etc. gelden ook als genotsmiddel vrind.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:54 schreef Ethanolic het volgende:
Sowieso genotsmiddelenIk heb gewoon plezier zonder alcohol en drugs stelletje losers
![]()
![]()
Cool man. Mensen die af en toe een jointje roken hebben inderdaad nooit plezier zonderquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:54 schreef Ethanolic het volgende:
Sowieso genotsmiddelenIk heb gewoon plezier zonder alcohol en drugs stelletje losers
![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |