abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:19:27 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_102749983
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Nee, dat was idd beetje 'n rare gedachtekronkel van mij :P Toen ik m'n vorige post typte bedacht ik me dat ook ineens.. Je bent juist helemaal niet ervaren (meer)
Ah ok. Peace.
Yankee go home!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:19:45 #77
97079 Jeff89
Conquer All
pi_102750000
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Hey, steek jij eens even een joint op, dan chill je misschien een beetje :P
Goed idee :) Moet je 'n hijsje? Voorzichtig aan eh, die shit van tegenwoordig lijkt wel harddrugs! :P
pi_102750015
Ik snao het nut niet. Dan rook je toch 2 joints? Of doe je er meer wiet in? Echt weer symboolpolitiek. Misschien eerst eens iets doen aan onze verslaving aan olie, vervuiling en kapotmaken van de natuur, voordat we moeilijk doen over wiet.
Whatever...
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:20:26 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102750044
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ben geen ervaren blower. Nou ja vroeger ooit wel een jaar gehad dat ik elke dag blowde, maar nu nog één keer in de twee maanden ofzo.
Hoe bevalt die roze bril?
pi_102750045
Het boeit me trouwens geen reet dat het als harddrugs bestempeld gaat worden, ik gebruik het toch wel. Ik beslis zelf wel wat ik in m'n lijf stop, net als ik nu ook m'n lichaam recreatief harddrugs voed.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:20:46 #81
104871 remlof
Europees federalist
pi_102750067
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:19 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

Goed idee :) Moet je 'n hijsje? Voorzichtig aan eh, die shit van tegenwoordig lijkt wel harddrugs! :P
Nee, doordeweeks sowieso niet :P
Yankee go home!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:21:45 #82
97079 Jeff89
Conquer All
pi_102750134
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:20 schreef kikoooooo het volgende:
Het boeit me trouwens geen reet dat het als harddrugs bestempeld gaat worden, ik gebruik het toch wel. Ik beslis zelf wel wat ik in m'n lijf stop, net als ik nu ook m'n lichaam recreatief harddrugs voed.
Op mijn beslissing om het wel of niet te gebruiken heeft 't ook 0.0 invloed.. Ik ben alleen bang voor welke kant het beleid op gaat. Ik zie het zomaar gebeuren dat, als straks blijkt dat dit niet te handhaven valt, het als excuus gebruikt gaat worden om regulering dan maar helemaal te laten varen..
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:26:07 #83
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102750416
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
Ik snao het nut niet. Dan rook je toch 2 joints? Of doe je er meer wiet in? Echt weer symboolpolitiek. Misschien eerst eens iets doen aan onze verslaving aan olie, vervuiling en kapotmaken van de natuur, voordat we moeilijk doen over wiet.
Heel simpel:
Minder thc per gram. 500 gram per shop max anders sluiten. Kopers vragen meer per aankoop, dus het max van 5gr per klant raakt men sneller (terwijl de prijs omhoog gaat). Aantal klanten blijft vrijwel gelijk.
Straatdealers krijgen meer vrijheid: ze hebben geen leeftijdsgrenzen, hoeveelheidscontrole, vaste lasten en hebben genoeg reclame -> meer klanten -> meer winst -> aantrekkelijker om zelfs te dealer -> meer criminaliteit -> meer drugsoverlast onder jongeren -> blowende minderjarige jeugd -> thuis/schoolproblemen etc etc etc

Conclusie:
Shop heeft een grotere voorraad nodig maar deze mag dit 1) niet hebben 2) niet aankopen. Dealers krijgen de overhand en vadertje staat zal doen alsof zij dit een groot probleem vinden en pakken dit dmv (de bekende) symboolpolitiek aan. Verbied alles en alled gaat underground en veroorzaakt nog meer gezeik.

Resultaat: een extra stok voor de overheid om mee te slaan.
pi_102750564
Gaan politieagenten bij het zien van blowende mensen straks vragen of ze een monster van de joint mogen om te bepalen of de mensen een overtreding begaan of wat?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:29:37 #85
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_102750622
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:28 schreef Nielsch het volgende:
Gaan politieagenten bij het zien van blowende mensen straks vragen of ze een monster van de joint mogen om te bepalen of de mensen een overtreding begaan of wat?
Niet als je snel je jointje doorslik als ze komen
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:30:28 #86
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_102750660
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:28 schreef Nielsch het volgende:
Nee. Die gooien we zonder vragen in de cel natuurlijk. Immers bezit van deze gevaarlijke, kinderetende monsterdrugs is voldoende voor celstraf.
pi_102750703
Er zal wel een reden achter zitten waarbij totale kosten > totale winst. Anders hadden ze roken/drinken ook wel verboden.
pi_102750846
Ah ja.

En minder THC.

Dan gaan de hashrokers dus ook meer roken.

En dat is slecht voor de volksgezondheid, want meer longkanker.

En dat is weer slecht voor de overheid omdat dat de ziektekosten aantast.

Ah, ok, ik begrijp het. Dus ZO gaat de overheid proberen de ziektekosten te drukken. Des te sneller de patienten doodgaan, des te minder druk ze op de ziektekosten leggen.

De overheid moet daarmee wel erg oppassen. Denken ze nou echt dat een terminaal zieke nog wat om zijn eigen leven geeft?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:35:26 #89
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_102750922
Terechte klacht, waar ze in sommige landen vooruit gaan, gaan wij achteruit met al die laatste kabinetten. En dit kabinet maakt het helemaal bont.
Duw maar alles de illegaliteit in hoor, ik kom er wel aan,dat is het probleem niet. Maar ze moeten niet gaan zeuren als wietplantages toenemen, overvallen op plantages gaan toenemen, criminele organisaties ruzie gaan krijgen, meer drugsrunners, meer overlast. Maar dat is wat ze graag willen blijkbaar, anders duw je de wiet niet de illegaliteit in.

Zo zie je maar, 5 jaar geleden werd je voor gek verklaard als je vertelde dat dit land een politiestaat ging worden waar alles verboden word. Privacy bestaat niet meer, overheid en ict is een ramp, dus mochten die toekomstige databases met DNA, vingerafdrukken,etc er komen, nou,maak dan je borst maar nat.
Paardelul !!!
pi_102750930
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:31 schreef Ouqz het volgende:
Er zal wel een reden achter zitten waarbij totale kosten > totale winst. Anders hadden ze roken/drinken ook wel verboden.
Symboolpolitiek. Net als het paddo verbod.
pi_102751032
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:35 schreef Anno2012 het volgende:
Terechte klacht, waar ze in sommige landen vooruit gaan, gaan wij achteruit met al die laatste kabinetten. En dit kabinet maakt het helemaal bont.
Duw maar alles de illegaliteit in hoor, ik kom er wel aan,dat is het probleem niet. Maar ze moeten niet gaan zeuren als wietplantages toenemen, overvallen op plantages gaan toenemen, criminele organisaties ruzie gaan krijgen, meer drugsrunners, meer overlast. Maar dat is wat ze graag willen blijkbaar, anders duw je de wiet niet de illegaliteit in.

Zo zie je maar, 5 jaar geleden werd je voor gek verklaard als je vertelde dat dit land een politiestaat ging worden waar alles verboden word. Privacy bestaat niet meer, overheid en ict is een ramp, dus mochten die toekomstige databases met DNA, vingerafdrukken,etc er komen, nou,maak dan je borst maar nat.
QFT _O_
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:47:13 #92
97079 Jeff89
Conquer All
pi_102751566
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:31 schreef Ouqz het volgende:
Als het gaat om winst kan de overheid wel iets leren van henneptelers denk ik.
pi_102751592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:35 schreef Anno2012 het volgende:

Even het 'masterplan' verduidelijken:

- Er moet meer werkgelegenheid komen. Een goede en makkelijke manier om werkgelegenheid te creeeren is om er voor te zorgen dat een heleboel dingen crimineel worden. En dan maar gaan klagen en klagen over dat er niet genoeg manschappen zijn om die (inmiddels) criminele activiteiten aan te pakken. Op een gegeven moment begint het volk dan te morren dat er meer politie moet komen.

En dan wordt het wel erg makkelijk om aan het volk te verkopen dat er dus meer politie moet komen, maar dat daar meer belasting voor betaald zal moeten worden. Het volk zal het daar tegen die tijd over het algemeen wel mee eens zijn en als makke schapen meer belasting afdragen.

Intussen zet je inderdaad meer politieagenten in, maar zorgt er ook voor dat die hun kosten grotendeels ZELF terugverdienen. Daar hebben we al de mogelijkheden voor: lik op stuk beleid, plukze, etc.

En dan kom je na een paar jaar op strategische momenten met een paar miljarden meevallers. Wat eigenlijk gewoon belastinggeld is wat je dus eerder van de burger afgetroggeld hebt. Natuurlijk heb je dat geld eerst afgeroomd om eens goed wat overheidsgebouwen te vernieuwen, dienstauto's te kopen, Versacci pakken te kopen, het duurste pluche voor je bureaustoel te kopen, etc. etc. Wat overblijft is dan allemaal 'meevaller'. Het volk blij, de overheid blij, jij blij, politieagenten blij, en een eenmaal verhoogde belasting hoef je niet meer te verlagen, dus dat geld blijft binnenstromen.

Ziehier de politiek van de self-fulfilling prophecy.

Als Wilders ECHT iets wil doen aan de problemen in Nederland, dan zou hij HIER over zeiken. Maar nee, Wilders leidt juist de aandacht af van de echte problemen. Die speelt gewoon onder één hoedje mee.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:48:39 #94
293353 Stofzuigerzak
To be or toedoeledoki....
pi_102751651
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:33 schreef RetepV het volgende:
Ah ja.

En minder THC.

Dan gaan de hashrokers dus ook meer roken.

En dat is slecht voor de volksgezondheid, want meer longkanker.

En dat is weer slecht voor de overheid omdat dat de ziektekosten aantast.

Ah, ok, ik begrijp het. Dus ZO gaat de overheid proberen de ziektekosten te drukken. Des te sneller de patienten doodgaan, des te minder druk ze op de ziektekosten leggen.

De overheid moet daarmee wel erg oppassen. Denken ze nou echt dat een terminaal zieke nog wat om zijn eigen leven geeft?
Meer roken is meer belasting en aangezien er geen belastingafdracht is behalve tussen de coffeeshop en gebruiker steek de overheid 19% van het gehele drugs probleem in eigen zak....
Ziektekosten betalen de mensen ook uiteindelijk weer dus het is gewoon winst maken :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:51:40 #95
293353 Stofzuigerzak
pi_102751800
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:47 schreef RetepV het volgende:

[..]

Als Wilders ECHT iets wil doen aan de problemen in Nederland, dan zou hij HIER over zeiken. Maar nee, Wilders leidt juist de aandacht af van de echte problemen. Die speelt gewoon onder één hoedje mee.
Even het 'masterplan' verduidelijken:

Widers haat allochtonen.
Allochtonen zijn de grootste blowersgroep die er zijn, vele coffeeshops worden door allochtonen gerunt.
Wilders pakt de allochtonen aan door blowen te verbieden (zowel hangjeugd als coffieshophouders).
  FOK!Fotograaf woensdag 5 oktober 2011 @ 21:52:03 #96
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_102751819
THC zelf is niet schadelijk. Tuurlijk zitten er in de rook van wiet wel schadelijke stoffen, die zitten er in elke soort rook.

Als ze nu de THC percentage's gaan verlagen, moet men dus dubbel zoveel roken om het zelfde effect te krijgen.

Dus, evenveel THC, dubbel zoveel rook met giftige stoffen.

Beter verhogen ze het THC gehalte zodat men minder rook met giftige stoffen hoeft te inhaleren om stoned te worden. Even stoned, minder giftige stoffen.
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:53:01 #97
293353 Stofzuigerzak
pi_102751876
quote:
3s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:52 schreef moonmovies het volgende:
THC zelf is niet schadelijk. Tuurlijk zitten er in de rook van wiet wel schadelijke stoffen, die zitten er in elke soort rook.

Als ze nu de THC percentage's gaan verlagen, moet men dus dubbel zoveel roken om het zelfde effect te krijgen.

Dus, evenveel THC, dubbel zoveel rook met giftige stoffen.

Beter verhogen ze het THC gehalte zodat men minder rook met giftige stoffen hoeft te inhaleren om stoned te worden. Even stoned, minder giftige stoffen.
Ja en sigaretten maken met 40% nicotine om het rook probleem op te lossen :')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:54:17 #98
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_102751956
Sowieso genotsmiddelen :') Ik heb gewoon plezier zonder alcohol en drugs stelletje losers :) :) :)
Deathlift or Die.
pi_102751991
Idioterie. Nederland wordt veelal geprezen om haar softdrugsbeleid. Ik zou het zo houden. Met het huidige beleid zijn er minder mensen die overstappen op harddrugs als cocaïne, heroïne etc. Nu zijn er mensen die weleens Haze roken en ik geloof dat het THC-percentage in Haze boven 15% ligt. Die mensen kunnen nu ook wel denken fuck it, kan ik net zo goed XTC innemen want het is toch allemaal harddrugs.

En alsof we echt last hebben van mensen die weleens willen blowen. :') Faalbeleid dit.
pi_102752087
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:54 schreef Ethanolic het volgende:
Sowieso genotsmiddelen :') Ik heb gewoon plezier zonder alcohol en drugs stelletje losers :) :) :)
Cafeïne, suiker etc. gelden ook als genotsmiddel vrind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')