Gelegenheid maakt de dief.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan moet je een wantrouwen uitspreken tegen de menselijke psyche, niet markteconomische theorieën.
Minister maakt gehakt van Kamervragen PVV over NRCquote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:35 schreef Reya het volgende:
[..]
In pseudo-intellect slechts door mij overtroffen.
Is er democratie?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:13 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Er is geen kapitalisme. Maar dat wist je al.
Dus zo min mogelijk macht voor zo veel mogelijk mensen.quote:
Pourquoi?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ga conservatisme voortaan retrocratie noemen.
De vrije markt maakt bezit tot macht. En er zijn genoeg dingen die aantonen dat dit bepaald niet ideaal is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus zo min mogelijk macht voor zo veel mogelijk mensen.
De vrije markt dus.
Ik denk niet dat conservatieven hem gaan snappenquote:
En al het andere maakt macht om bezit af te nemen tot macht.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:42 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
De vrije markt maakt bezit tot macht. En er zijn genoeg dingen die aantonen dat dit bepaald niet tot ideaal is.
Jij bent niet dom. Dus je hoeft ook niet steeds in extremen te denken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En al het andere maakt macht om bezit af te nemen tot macht.
Er zijn genoeg dingen die aantonen dat de mogelijkheid legaal te stelen minder ideaal is dan de mogelijkheid legaal je te verrijken.
Ik hoop eerlijk gezegd dat jij er eens uit komt dat al je weerstand tegen de vrije markt gebaseerd is op de aanname dat geweld goed te praten is, indien dit gedaan moet worden om de wereld eerlijker of rechtvaardiger te maken. Welke niet-vrije markt maakt geweld niet tot macht?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Jij bent niet dom. Dus je hoeft ook niet steeds in extremen te denken.
Dus waarschijnlijk kom je hier zelf wel een keer uit.
Leg uit.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:47 schreef De_Nuance het volgende:
Politici dienen zich niet met partucliere media te bemoeien.
Geweld is een mooi onderwerp.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik hoop eerlijk gezegd dat jij er eens uit komt dat al je weerstand tegen de vrije markt gebaseerd is op de aanname dat geweld goed te praten is, indien dit gedaan moet worden om de wereld eerlijker of rechtvaardiger te maken. Welke niet-vrije markt maakt geweld niet tot macht?
Dubieus om dat over jezelf en mij te zeggen, ik vind mijn instelling praktischer en realistischer en ook moreel te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:49 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Geweld is een mooi onderwerp.
Jouw ideaal staat in het uiterste nergens zonder geweld.
Ik stel me gewoon wat praktischer op.
Ik geloof ook niet dat je het tot in het uiterste aanhangt. Zoals je zelf zegt er is geen systeem dat echt houdbaar is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dubieus om dat over jezelf en mij te zeggen, ik vind mijn instelling praktischer en realistischer en ook moreel te rechtvaardigen.
Och, dat is die hele cultuur bij sommige partijen tegenwoordig dat ze om elke scheet een kamervraag willen stellen. De populistische partijen belasten graag het bureaucratische apparaat met hun onzinnige gejank.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:53 schreef De_Nuance het volgende:
Ik vind het ongepast dat een politicus vragen stelt aan de minister over de politieke richting van een krant.
Een krant mag best een richting hebben, als je het er niet mee eens bent dan neem je er geen abbonomemt op.
En er zijn genoeg controlemechanismen die Bosma als Telgraaflezer (kampioen veroordelingen) wel zal kennen.
Een TK-lid die aan een minister een vraag stelt over de poltieke richting van een bepaalde krant, oogt totalitair en onderdrukkend.
Daar heb je wel een punt ja.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk niet dat conservatieven hem gaan snappen
Quatsch, conservatisme staat niet voor teruggang of een verlangen daarnaar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ga conservatisme voortaan retrocratie noemen.
Het staat in ieder geval niet voor vooruitgang.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Quatsch, conservatisme staat niet voor teruggang of een verlangen daarnaar.
Que?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:07 schreef eriksd het volgende:
Remlof, je angstige electoraat heeft iemand neergestoken. Is dat uit pure angst?
Het is wel retroquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Quatsch, conservatisme staat niet voor teruggang of een verlangen daarnaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |