abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 oktober 2011 @ 10:07:02 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102725189
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Miles Veel posters hier doen de 'Miles' van Leslie Sansone. Het is een laagdrempelig fitnessprogramma dat je thuis kan doen zonder dat je er iets bij nodig hebt. Het komt er op neer dat je wandelt, je maakt pas op de plaats. Er zitten een paar kleine variaties in, zoals de kicks en kick-backs. Het is makkelijk te volgen en vol te houden. Er zijn vele DVD's verkrijgbaar en die zijn allemaal opgedeeld in miles. Eén mile (1.6 km) duurt 12-16 minuten, afhankelijk van de DVD die je doet (de ene DVD heeft een wat hoger tempo dan de andere) en je verbrandt hiermee minimaal 100 kcal.
Voorbeelden zijn hier te zien.

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks;

Riann

BrandX

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:07:37 #2
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102725210
hehehehe @ TT
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:08:22 #3
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102725230
Ik vind de jassen van Miss Etam altijd zo 'tent-achtig'. Alsof je er in naar Lowlands kunt :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_102725245
Ik vind heel Miss Etam voor mensen met pittige korte kapsels die van kamperen houden :@
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 oktober 2011 @ 10:09:28 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102725264
Ik hou van kamperen... Maar daar houdt de vergelijking ook op :P
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:12:07 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102725331
Haha die groepsleservaringen :D

Wel eens gehad dat er een invalster van een andere sportschule Zumba kwam geven, die wist de helft van de tijd zelf niet wat ze aan het doen was, cue-de pas als ze iets al aan het doen was en hupte voornamelijk wat heen en weer oO< Dan ga je niet echt voldaan naar huis :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:12:58 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102725360
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind heel Miss Etam voor mensen met pittige korte kapsels die van kamperen houden :@
:D

vroegah ..
ging ik naar steps en WE.. maar dat lukt nu ook niet meer -O-
steps bij mij in de buurt ZEKER niet meer, nadat de verkoper belachelijk had gedaan toen ik een hoop jurkjes wilde passen en m'n borsten niet pasten.. o|O
Nu af en toe naar de promiss.. maar dat vind ik ook niet zoo miss.. meer oude vrouw :@
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:20:22 #8
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_102725597
Goedemorgen! Vandaag is een goede dag :) Ik weeg eindelijk minder dan mijn collega. Zij heeft het figuur wat ik uiteindelijk wil hebben. Ze is welliswaar ruim een kop groter, maar toch :')

Ik ben zo blij dat ik niet meer afhankelijk ben van winkels met grote maten afdelingen. Ik ben te klein voor dat soort kleding. Met mijn 1.65m komt zo'n speciaal groten maten shirt al snel tot mijn knieën. Net alsof je vormeloos moet zijn. Rond is toevallig ook een vorm!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_102727157
I.v.m. de portemonee koop ik mijn kleding vooral bij de Kringloopwinkels....ik slaag daar bijzonder goed....nadeel begint nu wel te worden dat ik mijn broeken nu moet ophijsen met een riem nu er flink wat af is. anders zitten ze bij het lopen zo op de enkels. :') Even afwachten hoe het deze winter met mijn winterbroeken gaat...ik denk dat ik weer even wat moet kopen want die kan ik zelfs met een riem niet meer op de plek houden ben ik bang. _O- .
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_102727381
Hier nog iemand met een zandloper figuur en ik ook ik draag vooral jurkjes en rokjes O+
Anders altijd een probleem met die taille

Verder gaat het hier goed *O* Nog steeds bezig met Beck's boek natuurlijk
En het eten en bewegen gaat goed
pi_102727541
De t-shirts en truien Xl en l bij de zwangerschapsafdelingen doen het overigens ook erg goed :D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 oktober 2011 @ 11:24:37 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102727700
Appel en water, veel spontane beweging... Ben trots op mezelf...
pi_102727875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:24 schreef Sjeen het volgende:
Appel en water, veel spontane beweging... Ben trots op mezelf...
Spontane beweging vind ik nog moeilijk, ik ben meer van het geplande :D
Maar goed vanmorgen een andere parkeerplaats gekozen op de uni dus toen moest ik ook weer een stuk verder lopen
pi_102727929
Lijst van gisteren:

O: cruesli (half light, half noten) met magere yoghurt
T: Half pakje Vifit
L: 2 bruine boterhammen met rauwkost en kaas
T: Rauwkost die over is van de lunch
S: Hardlopen, les 1 van Evy. Eindelijk daar weer verder mee!
T: 2 crackers met ricotta, 30+ kaas en lenteui en/of
opkikker
A: Zalm met kappers en garnalen. Overaardappels en waterkerssalade.
T: Paar handjes zoute popcorn en/of appel.

Lijst van vandaag:
T: Klein glaasje Vifit, klein glaasje tomatensap.
S: 1 mile
T: Paprika
L: 2 pantosti's met kaas
A: Fruitsalade en paprika
T: zoute sticks

Ik moet vandaag werken van 18.00 tot 21.30. Echt een waardeloze tijd. Ik kan maar niet bedenken hoe ik het dan met mijn eten moet doen. We mogen op zich wel wat eten maar dat is dan meer een soort 'snacken'. Van te voren eten lukt niet want ik lunch meestal pas tussen 2 en 3. Dan maar een zwaardere late lunch en een fruitsalade. Gelukkig hoef ik nog maar 4 avonden te werken, dit valt me wel zwaar.
Spoilers!
pi_102727997
Waarom niet hardgelopen?
Voor vandaag kan je misschien ook een lichte lunch proberen en dan wel om 5 uur avondeten? Maar vervelende tijd inderdaad.
Ik werk altijd van 18.00-20.00 maar dan kan ik daarna gewoon nog eten.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 oktober 2011 @ 11:33:42 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102728012
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Spontane beweging vind ik nog moeilijk, ik ben meer van het geplande :D
Maar goed vanmorgen een andere parkeerplaats gekozen op de uni dus toen moest ik ook weer een stuk verder lopen
Ben bezig met wassen, dat is steeds twee trappen op en neer ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:36:54 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102728120
Vandaag maar weer opgepakt waar we gister gebleven waren :P

o: ontbijtgranen met yoghurt
t: sinaasappel
l: een broodje denk ik, want moet naar de fysio dus geen tijd om "normaal" te eten
t: 2 stuks fruit
d: weer een broodje want :
S: Yoga *O*
en na yoga door naar de "coach" voor een lekker stukje graven in mijn ziel en zaligheid :D
pi_102728223
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:33 schreef Sarabi het volgende:
Waarom niet hardgelopen?
Voor vandaag kan je misschien ook een lichte lunch proberen en dan wel om 5 uur avondeten? Maar vervelende tijd inderdaad.
Ik werk altijd van 18.00-20.00 maar dan kan ik daarna gewoon nog eten.
't Probleem is ook dat ik gewend ben om rond een uur of 8 pas avond te eten omdat mijn vriend dan pas thuis is, vandaar dat de rest van mijn ritme daar ook op aangepast is. Ik heb nu net ontbeten.

Gisteren heb ik niet hardgelopen omdat ik pas om 7 uur thuis was, toen nog wat boodschapjes moest doen en nog moest koken. En Evy staat nog niet op mijn nieuwe telefoon. En eigenlijk was het grootste probleem dat ik bij thuiskomst een rekening van mijn zorgverzekeraar vond waarop stond dat ze even bijna 500 euro van me willen vangen. Ik was uitgegaan van de helft. 500 euro is alles wat ik nog heb, de helft voor winterkleren, de andere helft voor verzekering. Ik zag mezelf dus al de hele winter binnen blijven omdat ik geen winterjas heb enzo. En mn auto heeft nieuwe banden nodig. Anyway, val je van heul, heul heul veul huilen ook af?

Nou ja, vandaag dus weer aan de miles en morgen heb ik de hele dag de tijd om Evy op de telefoon te zetten dus dan zijn er geen excuses.
Spoilers!
pi_102728437
Als ik over enkele weken weer ga werken heb ik ook een paar diensten waardoor ik dan pas om 10 uur thuis ben, met zonder pauze om te kunnen eten, maar Mr.Mo heeft gezegd dat hij dan ook zijn dag 'aanpast' zodat we toch samen kunnen eten. Dan wel laat, maargoed.. Ik zei nog dat hij gewoon moest eten en wat voor me over moest laten, maar dat wilde hij niet O+ de schat :P

Één keer in de twee weken ben ik pas om 11 uur thuis, dat wordt wel iets te gek ;) dus dan moeten we wel apart eten. Wordt even wennen en beter plannen, maar hey, ik heb eindelijk weer werk! O+

Ga 3 tot 4 keer per week deze route fietsen, dus binnenkort de racefiets even goed rijklaar maken en reflecterende kleding kopen.
Ja doei.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:06:12 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102729097
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:12 schreef Barreltje het volgende:

ging ik naar steps en WE.. maar dat lukt nu ook niet meer -O-
Nu af en toe naar de promiss.. maar dat vind ik ook niet zoo miss.. meer oude vrouw :@
Promiss vind ik ook niks... is er geen Didi in de buurt? Die hebben t/m Xxl (die dan ook echt Xxl is). Heb normaal bovenom vaak echt 50 nodig voor m'n borsten ofzo, maar bij de Didi gaan de vestjes gewoon dicht en moest ik laatst zelfs een xl nemen, omdat een vestje te groot was en dat met een 85 G-cup...

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:08 schreef trovey het volgende:
nadeel begint nu wel te worden dat ik mijn broeken nu moet ophijsen met een riem nu er flink wat af is. anders zitten ze bij het lopen zo op de enkels. :') Even afwachten hoe het deze winter met mijn winterbroeken gaat...ik denk dat ik weer even wat moet kopen want die kan ik zelfs met een riem niet meer op de plek houden ben ik bang. _O- .
Als er iets makkelijk is, is het een broek innemen... zoek eens een kleermaker in de buurt, vaak kun je voor 3 of 4 euro een broek smaller laten maken en als je een paar broeken tegelijk brengt, kun je soms nog korting krijgen ook :)

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

En eigenlijk was het grootste probleem dat ik bij thuiskomst een rekening van mijn zorgverzekeraar vond waarop stond dat ze even bijna 500 euro van me willen vangen. Ik was uitgegaan van de helft. 500 euro is alles wat ik nog heb, de helft voor winterkleren, de andere helft voor verzekering. Ik zag mezelf dus al de hele winter binnen blijven omdat ik geen winterjas heb enzo. En mn auto heeft nieuwe banden nodig. Anyway, val je van heul, heul heul veul huilen ook af?
Autobanden van Marktplaats plukken, of bij een sloop gaan kijken, scheelt een hoop. Verder kun je bij je zorgverzekering wrs best in termijnen betalen als je ze even belt... was bij ons wel, toen de rekening onverwacht hoog was :) Succes!

Hier net een verse warme stroopwafel *sorry* gegeten op de markt... ik kreeg een hoosbui over me heen op de fiets, het mannetje van de sokkenkraam duwde het water van het zeil boven de kraam in m'n jas.. *letterlijk, soort wikkeljas, ik was nat tot op m'n bh* en het kraampje rook zo lekker. Balen, maar dan beschouw ik dat als m'n lunch en neem ik zo een beker thee c_/

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:08:00 #21
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_102729145
Lucky-Strike, dat is goed kut ja. :( En ik vind huilen veel energie vreten, dus je zal er vast wat mee verbranden. ;)

O: Cornflakes met melk + koffie (ben wel een gewoonte dier he..)
T: Gepofte appel (zonder toevoegingen, alleen appel in magnetron) grote mok kamille thee
L: 3 wasa crackers, 2 met kaas en tomaatplakjes, 1 met cervelaat + koffie
T: Geen idee nog eigenlijk... Waarschijnlijk een rijstwafel met jam ofzo
D: Witvis uit de oven, wortels en zelfgemaakte aardappel rosti's uit de oven. Omnomnom!
T: 1 banaan en liters water ivm sporten. :+

S: 45 minuten Bodycombat + 45 minuten Bodybalance (Tussen de twee lessen een banaan.)

Ik kocht altijd bij de M&S maar dat is zo.... oudbollig. Ik ben 29, de bloemtjes jurken zijn toch niet voor mij!
Nu dus weer H&M! Hopelijk over 10 kilo, weer bij de Sting enzo, liefst Mexx en Esprit maar ik vind op de een of andere manier, 90 euro voor een spijkerbroek te duur tegenwoordig!

Weet nog wel toen ik 16 was, een topje van Replay gekocht voor toen 120 gulden. Mijn moeder kreeg een hartverzakking. Sloeg ook nergens op. Gewoon wit strakke long sleeve met grote paarse glitter letters "Replay". Geen idee wat me bezielde. :D Die spijkerbroeken zaten altijd wel erg ok.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:19:58 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102729564
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:08 schreef Silmarwen het volgende:

Ik kocht altijd bij de M&S maar dat is zo.... oudbollig. Ik ben 29, de bloemtjes jurken zijn toch niet voor mij!
Nu dus weer H&M! Hopelijk over 10 kilo, weer bij de Sting enzo, liefst Mexx en Esprit maar ik vind op de een of andere manier, 90 euro voor een spijkerbroek te duur tegenwoordig!
Spijkerbroeken vind ik ook nooit zo veel uitmaken als ze van de Miss Etam komen... zolang de pasvorm goed is, boeit dat me niks. Bij de M&S was ik laatst even binnen gelopen, maar alle spijkerbroeken daar hadden van die glitters en steentjes op de zakken. Ben heeeel snel weer naar buiten gelopen :)

Als er mensen zijn die in de buurt van België wonen, dan is de Paprika echt een norme aanrader :D Die hebben hele toffe collecties die beginnen bij 44 en eindigen bij (dacht ik) 52 :)

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:24:06 #23
3142 m@x
pi_102729698
Bij mij zit geen enkele broek mooi. Jurkjes en rokjes FTW!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:25:39 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102729747
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:24 schreef m@x het volgende:
Bij mij zit geen enkele broek mooi. Jurkjes en rokjes FTW!
Ik ben ook pro jurkjes en rokjes, maar als het keihard regent/sneeuwt en ik op de fiets naar school moet, ga ik echt niet in een rokje kou zitten lijden :p

Xx
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:37:57 #25
3142 m@x
pi_102730141
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ben ook pro jurkjes en rokjes, maar als het keihard regent/sneeuwt en ik op de fiets naar school moet, ga ik echt niet in een rokje kou zitten lijden :p

Xx
Dan doe ik er gewoon een legging of dikke maillot onder. Alles beter dan een broek die voor geen meter zit. En als het regent of sneeuwt trek ik op de fiets ook gewoon een regenbroek aan.
pi_102730334
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:06 schreef Tink89 het volgende:

Autobanden van Marktplaats plukken, of bij een sloop gaan kijken, scheelt een hoop. Verder kun je bij je zorgverzekering wrs best in termijnen betalen als je ze even belt... was bij ons wel, toen de rekening onverwacht hoog was :) Succes!

Xx
De autobanden en APK kan mn schoonvader gelukkig gewoon tegen inkoopsprijs regelen dus dat scheelt al een hoop. En in termijnen betalen heeft niet echt zin, ik heb niet echt een maandelijks inkomen, alleen spaargeld. Ik heb nu wel 4 weken werk maar dat is om mijn collegegeld te kunnen betalen.
Mijn vriend verdient natuurlijk wel, maar mijn inkomen is er de laatste tijd met bijna 500 euro per maand op achteruit gegaan. Dus we moeten de spreekwoordelijke broekriem even aanhalen en dat werd gisteren wel heel erg duidelijk ineens.

Nou ja, we komen er wel uit, het is niet zo dat we naar de voedselbank ofzo hoeven. We gaan gewoon lekker zuinig doen, is ook niet verkeerd om dat eens een half jaartje te doen. En we kunnen in ieder geval niet veel lekkere luxe dingen meer in huis halen en da's helemaal niet verkeerd voor mij! Dus wie weet kan ik de echte broekriem er wel door aanhalen binnenkort :s) .

Er komt hier in ieder geval geen kalfsschnitzel meer in huis, we hebben maar alvast besloten dat die op het kerstmenu komt.
Spoilers!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 13:00:50 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102730822
Overigens net verjaardagscadeautjes voor mama besteld... gaan naar Miss Saigon, heb er nu al zin in :D Kregen kaartjes op rij 0 of rij 17. 0 was helemaal aan de zijkant, 17 in het midden. Ben voor 17 gegaan, goed plan?
pi_102733806
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als er iets makkelijk is, is het een broek innemen... zoek eens een kleermaker in de buurt, vaak kun je voor 3 of 4 euro een broek smaller laten maken en als je een paar broeken tegelijk brengt, kun je soms nog korting krijgen ook :)

Jij wilt niet weten hoe slecht ik met een naaimachine ben, naaien (met naald en draad :Y) ) überhaupt. _O-
Het laten doen kost hier al snel een euro of 10, ja ook bij die bekende Turk/Marokkaan ;( ) en een nieuwe broek bij de Kringloop is 3-5 euro......gaat toch maar een nieuwe worden dan. ;)
Optimist tot in de kist
pi_102733829
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:00 schreef Tink89 het volgende:
Overigens net verjaardagscadeautjes voor mama besteld... gaan naar Miss Saigon, heb er nu al zin in :D Kregen kaartjes op rij 0 of rij 17. 0 was helemaal aan de zijkant, 17 in het midden. Ben voor 17 gegaan, goed plan?
Geen idee, wie weet zit je nu wel achter een steunpaal. >:)
Optimist tot in de kist
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:45:57 #30
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102734487
Ik kom eigenlijk nooit bij Didi, toch eens doen :) Miss Etam kom ik wel, vooral voor jeans en basic shirtjes. M&S ook, maar daar ga ik vrijwel altijd zonder iets weg. Ik bestel verder weleens wat bij Wehkamp.

Nu pas lunchpauze. Ach, scheelt weer met een tussendoortje ;)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:26:15 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102736075
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:45 schreef Purdey het volgende:
Ik kom eigenlijk nooit bij Didi, toch eens doen :) Miss Etam kom ik wel, vooral voor jeans en basic shirtjes. M&S ook, maar daar ga ik vrijwel altijd zonder iets weg. Ik bestel verder weleens wat bij Wehkamp.

Nu pas lunchpauze. Ach, scheelt weer met een tussendoortje ;)
Didi vind ik een beetje... ehm.. "zweverige" kleding..
met al die ruches, en dingetjes en frutseltjes :P

lunch werd hier toch de salade.. gewoon alles in een meeneem bak gedaan en voor de computer gegeten :D
Diner = half stokbrood eiersalade.. met heul veel tomaten , komkommer en sla :D :@
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:03:57 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102737631
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:25 schreef trovey het volgende:

Het laten doen kost hier al snel een euro of 10, ja ook bij die bekende Turk/Marokkaan ;( ) en een nieuwe tweedehandse broek bij de Kringloop is 3-5 euro......gaat toch maar een nieuwe worden dan. ;)
Dat is het verschil denk ik, als ik een broek van 40,- euro koop, stop ik daar graag nog 5 euro extra in, maar als het vermaken duurder is dan een andere broek, zou ik dat ook niet doen :)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 17:15:33 #33
54772 Silmarwen
pi_102740155
Ik vind Didi ook teveel frutsels hebben.

4 kruidnootjes op! Mijn dochter bleef me maar voeren. "Nee mamma hoe" *prop*

Ze waren wel heel lekker. :D
pi_102740362
Aww arm kind krijgt nu de schuld
  woensdag 5 oktober 2011 @ 17:23:43 #35
54772 Silmarwen
pi_102740430
Ach het waren er maar 4 he. ;) Vanavond toch dubbel sporten, en ze was zo lekker blij. "Lekker he mamma! Leuk he mamma! Fijn he mamma, samen delen!" Lekker ding is het. En zij kan ze wel hebben, ze is nog steeds te licht volgens het CB. Al vind ik haar prima in proportie.

1 zo'n klein uitdeelzakje kruidnootjes bevat meer dan 200 kcal. Daar schrok ik van. Hoe snel je al niet een handje (zo'n zakje) eet rond die dagen...
pi_102740468
Ook helemaal niets mis mee met kruidnootjes af en toe maar vond het een beetje zielig dat je je kind de schuld geeft dan
  woensdag 5 oktober 2011 @ 17:44:48 #37
54772 Silmarwen
pi_102741118
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:24 schreef Sarabi het volgende:
Ook helemaal niets mis mee met kruidnootjes af en toe maar vond het een beetje zielig dat je je kind de schuld geeft dan
Pardon?

Ik geef mijn kind helemaal niet de schuld. Ze wilde graag delen, ik nam het aan. Ik had ook nee kunnen zeggen hoor. Daar heb ik geen issues mee. -.-

Seriously, ik dacht echt dat je eerst een grapje maakte...

Ik zeg toch ook nergens "Oh nee wat vreselijk, door mijn dochter heb ik nu 4 kruidnootjes gegeten omdat ik haar niet kon afwijzen. MIJN DOCHTER MAAKT MIJ ZO DIK!!!"

Zoals de waard is?
pi_102741222
"Mijn dochter bleef me maar voeren. "
Klonk gewoon als een excuus
Klinkt heel anders dan dat je zegt van ik heb een zakje gedeeld met mijn kind
  woensdag 5 oktober 2011 @ 17:48:48 #39
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_102741260
Zullen we lief doen? ;(

Ik baal trouwens dat ik bij de M&S altijd een maat groter moet pakken dan bij de C&A. Blijft een depressief moment :P Ach..

Zometeen lekker Japanse groente wokken met zoetzure saus en wat stukjes kip. Gezond en mjammie.
My hovercraft is full of eel.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 17:51:19 #40
54772 Silmarwen
pi_102741339
Ik heb het zakje niet gedeeld, want het waren 4 kruidnootjes in een zakje met weet ik veel, 15 ofzo.

Ik vind het echt niet normaal dat jij nu impliceert dat ik mijn dochter de schuld geef van het feit dat ik 4 kruidnootjes heb gegeten? Ik vind dat je echt een issue hebt, als je dingen zo ziet.

Het is geen excuus, ik heb geen spijt van de 4 kruidnootjes, het waren... vier.... kruidnootjes. Als je al een issue hebt met 4 kruidnootjes eten denk ik dat je heel ongezond bezig bent. :D

En ik zou mijn kinderen nooit of te nimmer de schuld geven aan dingen die ik zelf in de hand heb... Wat denk je wel niet wat voor een ouder ik ben zeg?

En ja, ik ben echt pissig. Ik vind het echt niet normaal dat je zoiets concludeert naar zo'n onschuldige, duidelijk grappend berichtje. Echt waar.... Vind ik niet normaal nee.
pi_102741382
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:51 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb het zakje niet gedeeld, want het waren 4 kruidnootjes in een zakje met weet ik veel, 15 ofzo.

Ik vind het echt niet normaal dat jij nu impliceert dat ik mijn dochter de schuld geef van het feit dat ik 4 kruidnootjes heb gegeten? Ik vind dat je echt een issue hebt, als je dingen zo ziet.

Het is geen excuus, ik heb geen spijt van de 4 kruidnootjes, het waren... vier.... kruidnootjes. Als je al een issue hebt met 4 kruidnootjes eten denk ik dat je heel ongezond bezig bent. :D

En ik zou mijn kinderen nooit of te nimmer de schuld geven aan dingen die ik zelf in de hand heb... Wat denk je wel niet wat voor een ouder ik ben zeg?

En ja, ik ben echt pissig. Ik vind het echt niet normaal dat je zoiets concludeert naar zo'n onschuldige, duidelijk grappend berichtje. Echt waar.... Vind ik niet normaal nee.
Rustig maar, als het niet zo is hoef je het jezelf toch ook niet aan te trekken
  woensdag 5 oktober 2011 @ 17:56:05 #42
54772 Silmarwen
pi_102741489
Jij hebt zeker geen kinderen?

:')
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:07:50 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102741848
Sarabi, ik zou het niet zo serieus opvatten :P Was toch gewoon een grappige situatieschets? Dochtertje voert mamma.

Silmarwen: jij weet hoe het zit, dus ik zou er verders geen woorden aan vuil maken :P Jij had een leuk momentje met dochterlief en van 4 pepernoten zou ik ook niet wakkerliggen :+

Kumbaya >:O

Nog over kleertjes: is Esprit voor velen hier geen optie? Ik heb bij Esprit bijna altijd een kleinere maat dan bij andere winkels, leuk is dat *) Dus als je normaal niet in dergelijke confectiematen past, misschien daar wel! :D Al weet ik ook niet wat de maximale maat is bij Esprit. Edit: even opgesnord, ik zie dingen die tot maat 44/XL gaan, maar ook dingen die tot 46/XXL gaan! :Y

[ Bericht 7% gewijzigd door MariaEtcetera op 05-10-2011 18:13:36 ]
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:27:00 #44
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102742457
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

Nog over kleertjes: is Esprit voor velen hier geen optie? Ik heb bij Esprit bijna altijd een kleinere maat dan bij andere winkels, leuk is dat *) Dus als je normaal niet in dergelijke confectiematen past, misschien daar wel! :D Al weet ik ook niet wat de maximale maat is bij Esprit. Edit: even opgesnord, ik zie dingen die tot maat 44/XL gaan, maar ook dingen die tot 46/XXL gaan! :Y
Ik vind Esprit heel vaak lelijk... maar ik hou dan ook van de DiDi :s)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:29:00 #45
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102742515
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind Esprit heel vaak lelijk... maar ik hou dan ook van de DiDi :s)
Ah ok da's wel andere koek ja :+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:16:33 #46
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102744056
Net even in de webshop van Didi zitten kijken, maar ik vind ze best duur :@

Wil wel voor m'n verjaardag nog iets kopen, dus daar moet ik nog even voor op jacht O+
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:25:20 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102744373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:16 schreef Purdey het volgende:

Wil wel voor m'n verjaardag nog iets kopen, dus daar moet ik nog even voor op jacht O+
Inschrijven voor de nieuwsbrief :) In november zijn er altijd vriendinnen-koopavonden waar je 40% korting op alles krijgt :D

Xx
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:00:02 #48
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102745977
Ah kijk, dat gaat al schelen :D thanks voor de tip!
pi_102746791
Bij Esprit een kleinere maat? Nog nooit gemerkt....maar iets om in gedachte te houden, altijd leuk :D
Heb wel een hele mooie rok van Esprit O+
pi_102746919
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:16 schreef Purdey het volgende:

Didi is inderdaad niet goedkoop. Er zat er een in het winkelcentrum bij mij in de buurt, dus als ik weer eens moest winkelen dan liep ik daar ook altijd even naar binnen, maar schrok altijd van de prijzen :') heb er één keer iets leuks vandaan gehaald, maar dat was dan ook in de 70% korting periode..

Esprit vind ik fijne degelijke kleding hebben ^O^ Gaat ook lang mee.
Ja doei.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:46:10 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102748123
Broeken van Esprit hebben ook vaak stretch, en ze passen om mijn Bolle Billen Brigade zonder dat het teveel afstaat :7

Und dat was het einde van mijn promo-praatje :+ En nee, ik heb geen aandelen :P
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:54:38 #52
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_102748594
Ik vind die broeken van de M&S trouwens wel leuk, die van die specifieke doelen hebben, zoals je buik platter doen lijken of je billen liften. Alleen een beetje jammer dat het daardoor wel altijd strak zit..
pi_102750963
God jezus tering zeg. Kunnen we misschien een afsplitsing "millitante voedingsnazi's" maken? Is heel normaal hoor, doen ze in de kerk ook wanneer blijkt dat groepen in de kerk heel anders tegen bepaalde aspecten aankijken dan andere groepen in diezelfde kerk. Gaan ze gewoon gezellig appart verder en kunnen ze beiden lekker doorgaan zoals ze zelf willen zonder de andere groep met hun idiote denkbeelden lastig te vallen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 oktober 2011 @ 21:39:48 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102751189
Zo... Voldoende spontane beweging gehad hier vandaag. En ik ga zo spontaan mijn bed in, hoofdpijn.
pi_102751202
En mijn geplande beweging voor vandaag zit er ook weer op *O*

Morgen weer naar de echte sportschool
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:47:38 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102751584
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:39 schreef Sjeen het volgende:
Zo... Voldoende spontane beweging gehad hier vandaag. En ik ga zo spontaan mijn bed in, hoofdpijn.
Beterschaap! :*

Spontane beweging, is dat een concept uit je boek?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:57:00 #57
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102757610
Phoebe, keep your panties on girl! ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:47:39 #58
54772 Silmarwen
pi_102762221
Pijn!

Dat was echt heel pittig, die twee lessen achter elkaar. :D Ik heb zo'n spierpijn vandaag. :+

O: Cornflakes met melk + koffie
T: Rijstwafel + groene thee
L: 1 pistoletje, ene helft met kaas, de andere cervelaatworst + groene thee
T: Gepofte appel + groene thee
D: 3/4 gehakt schnitzel, wortels en een paar aardappelkroketjes (3 of 4 ofzo)
T: Koffie

Geen sport vandaag, wel nog wat was, en de boven verdieping, zuigen/opruimen/dweilen/poetsen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:31:55 #59
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102763038
Goeiemorgen!

Aangezien het weer vandaag eindelijk doet wat ik wil, mag ik m'n nieuwe winterjurkje aan, waarin ik een taille heb waar ik trots op mag zijn :s)

Verder geen lijstje vandaag, alleen zeker dat ik nu ga ontbijten met brood en straks ga dineren met kipwraps (gooien het vega-schema even om, eten in het weekend een dag vegetarisch, dus eten vandaag vlees). Tussendoor heb ik nog druiven, soepstengels, snack a jacks en sultana's in de aanbieding, maar heb nog geen idee waar ik straks zin in heb.

Xx!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:46:14 #60
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102763347
* Barreltje is ubertrots dat ze gister wel naar de yoga is geweest :D

been/heup hield het goed, dus zondag maar weer eens naar de sportschool voor de body balance :D

Lijstje:
o: ontbijt granen + vanile yoghurt :9
t: kiwi + sinaasappel
l: salade
t: fruit
d: nog geen idee.. even checken wanneer ik tijd heb ivm kraamvisite :)

ohh en wat ik me afvroeg.. ik zie af en toe "rare" tijdsschema's hier :@ wat doen jullie voor werk?? :D
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 09:50:04 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102763406
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 21:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Beterschaap! :*

Spontane beweging, is dat een concept uit je boek?
Ja :D Beck maakt onderscheid tussen geplande lichaamsbeweging (sporten) en spontaan (de trap nemen ipv de lift, fiets ipv auto enzo)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:56:09 #62
54772 Silmarwen
pi_102763551
Spontane lichaamsbeweging bij de vleet hier. :D Ik haat de lift, neem altijd de trap, we hebben maar 1 auto dus als ik wegga is het lopend of op de fiets, de was is op zolder, de kinderen slapen boven, een heel huishouden te doen. Ja spontane lichaamsbeweging heb ik meer dan geplande. En ik ga 3 a 4 keer per week naar de sportschool. :D

En wat voor werk?
Ik werk 2 ochtenden van 9 tot 12, voor het bedrijf van mijn man, klanten bellen etc.
En elke middag maak ik een school schoon. Van half 4 tot kwart over 5, en woensdags half 1 tot kwart over 2. Tis wat geestdodend werk, maar wel lekker even eruit, verstand op nul en gaan maar. Enige werk wat ik kon doen zonder oppas te moeten inschakelen of kinderen naar het KDV, want mijn man begint heel vroeg en is dus half 4 thuis. De ochtende dat ik werk, gaat de oudste naar de PSZ en past mijn schoonzus op de jongste.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:08:00 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102763846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:56 schreef Silmarwen het volgende:
Spontane lichaamsbeweging bij de vleet hier. :D Ik haat de lift, neem altijd de trap, we hebben maar 1 auto dus als ik wegga is het lopend of op de fiets, de was is op zolder, de kinderen slapen boven, een heel huishouden te doen. Ja spontane lichaamsbeweging heb ik meer dan geplande. En ik ga 3 a 4 keer per week naar de sportschool. :D
Spontane lichaamsbeweging... Njah, mijn vriend heeft mijn auto mee naar z'n werk, dus doe alles lopend en op de fiets (overdag dan), op de uni alles met de trap (de lift nemen is echt niet cool) en verder heel af en toe een wasje op zolder of het poetsen van de badkamer. Scheelt denk ik een hoop dat ik geen kinderen heb, doe 2 wassen per week en we gebruiken eigenlijk alleen de benedenverdieping en de slaapkamer van ons (ietwat te grote) huis. Ik moet het vooral hebben van het op en neer naar school fietsen... maar dat eindigt in december, dus sowieso even in de gaten houden dat ik dan niet terugval naar 'helemaal geen lichaamsbeweging'. Gepland sport ik eigenlijk maar 1 keer in de week, dan rij ik paard. Soms gaan we zwemmen op zaterdagmorgen of een doordeweekse avond, maar dat schiet er al weken bij in, doordat we het allebei zo druk hebben.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:09:40 #64
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102763882
Ik werk tijdelijk achter de kassa bij de AH. In februari ga ik weer terug naar school, voltijd.
Ik merk wel dat ik onwijs last heb van m'n schouders, nek en armen sinds ik daar zit. En hoe ik m'n stoel ook zet, laag of hoog, het blijft een kriem. Gister een halve dag gezeten, en ik ben zo stijf en stram als wat. Alles doet me zeer.

Lijstje voor vandaag:

O: 2 boterhammen met kipfilet, beker chocomelk light.
T: Beker groene thee.
L: 4 boterhammen. 2 met komijnenkaas, de andere 2 met kipfilet.
T: Weet ik nog niet precies. Granenbiscuit, fruit, evergreen. Zoiets.
D: Zuurkoolschotel met rookworst, appel en aardappel.
S: Vanavond fietsen.

Ik merk trouwens dat ik een beetje inspiratieloos wordt als het om broodbeleg gaat. Ik eet nu weleens een banaan, dun pindakaas, 30+ kaas, kipfilet, vruchtenhagel. Maar daarmee is het wel klaar. Ik eet vrij weinig vlees, en filet American en ossenworst bijv. vind ik niet lekker. Wat eten jullie op brood?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:11:33 #65
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_102763930
Hier ook spontane beweging genoeg. De lift is stuk. Ik woon op de 7e verdieping. Go figure..
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:13:56 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102763998
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:09 schreef Purdey het volgende:
Ik merk trouwens dat ik een beetje inspiratieloos wordt als het om broodbeleg gaat. Ik eet nu weleens een banaan, dun pindakaas, 30+ kaas, kipfilet, vruchtenhagel. Maar daarmee is het wel klaar. Ik eet vrij weinig vlees, en filet American en ossenworst bijv. vind ik niet lekker. Wat eten jullie op brood?
Smeerkaas in allerlei variaties en simpele dingen die ik dan een beetje "opleuk", zoals kipfilet met een laagje pesto, kaas met komkommer of augurk, rookvlees met sla... dat soort dingetjes. En kaas met een smaakje, komijnenkaas, walnotenkaas, mosterdkaas, sambalkaas... etc :)
pi_102764010
Hier nog studie en twee bijbaantjes (in de winkel en als pedagogische medewerkster)
Dus hele rare schema's, ook elke dag anders maar in het weekend altijd vrij gelukkig
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:16:09 #68
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102764057
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:11 schreef BGTes het volgende:
Hier ook spontane beweging genoeg. De lift is stuk. Ik woon op de 7e verdieping. Go figure..
Ik zou aan het zuurstof moeten :')
Op m'n werk is er een hoge houten trap om naar de kluisjes en kantine te komen, ik ben altijd compleet buiten adem als ik boven aan kom :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:16:55 #69
54772 Silmarwen
pi_102764075
Kassa werk en last van je nek en schouders, gaan hand in hand ben ik bang. Probeer je schouders laag te houden tijdens het werk ipv ze veel op te trekken, en vraag aan de klant of ze kratjes/kattengrind en andere zware dingen even van de band kunnen halen. Daar heb je vast wel een PLU code voor ofzo?

Beleg... ik ben zelf altijd een beetje inspiratieloos. Leuk het idd op met wat komkommer/radijs/tomaat/alfalfa ofzo. Rookvlees is ook mager toch? En jam mag volgens mijn dieetiste ook gewoon. Jam/vruchtenhagel/appelstroop vielen onder mager zoet.

Trouwens traplopen vergt een andere conditie, heb ik mij ooit laten vertellen! Topsporters kunnen nog buiten adem raken van een trap. :D Dus vrees niet! ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:17:29 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102764087
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik zou aan het zuurstof moeten :')
Op m'n werk is er een hoge houten trap om naar de kluisjes en kantine te komen, ik ben altijd compleet buiten adem als ik boven aan kom :D
In mijn oude huis woonde ik 12 hoog en was ook om de haverklap de lift stuk... ik moest halverwege altijd even stoppen... waren 25 trappen van +- 10 treden :p

Heb overigens vanmorgen een kaneelbroodje gegeten en net een boterham met pindakaas en heb nog steeds niet genoeg... twijfel tussen nu dooreten en dan licht (want laat) lunchen, of nu stoppen en wat meer lunchen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:30:23 #71
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102764419
:o
verder niemand met een 9-5 baan??
* Barreltje werkt 9-5 (of iets later) op kantoor.. ;)

spontane beweging bestaat hier uit het oplopen van de trap van de garage naar de 1e verdieping ( eigenlijk 2 trappen want de garage zit in de kelder :P ) en die trap weer op en af naar de kantine voor de lunch :D
naar de printer lopen voor printjes telt zeker niet? ;)
verder hebben we een werkster , dus de huishoudelijke klusjes doe ik niet :@
naja.. af en toe een was dan ..

en naar m'n werk ga ik op de scootah..
al moet ik wsl volgende week met de fiets, want de scooter moet gerepareerd worden :)
op de fiets is beter dan met de auto :Y :Y
pi_102764460
Ben student *)

heb 8 uur college in de week, maar probeer wel gewoon 36 uur te werken aan studie in de week :) En vanaf eind deze maand eindelijk weer werk, bij de Marks&Spencer, veel avonddiensten en 1 ochtenddienst :P 16 uur per week erbij dus.

En ik sport, kook en drink drankjes met studiegenoten/vrienden :P

[ Bericht 16% gewijzigd door motorbloempje op 06-10-2011 10:43:30 ]
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 10:32:33 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102764473
half negen tot half zes ook goed? ik werk 32 uur verdeeld over vier dagen, ma-do-vr dus half negen tot half zes, di half negen tot half twee (of half drie)... En in de rest van mijn uren prop ik het huishouden, boodschappen, zwemles, muziekles en ballet van dochter, volleybal, saxofoonles en bestuursgedoe van mezelf en een sociaal leven :')
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:32:40 #74
54772 Silmarwen
pi_102764476
Als de kinders op school zitten ga ik weer parttime werken. Misschien zelfs al als de jongste 2 is... Nog een jaar dus. ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:42:37 #75
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102764709
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:32 schreef Sjeen het volgende:
half negen tot half zes ook goed? ik werk 32 uur verdeeld over vier dagen, ma-do-vr dus half negen tot half zes, di half negen tot half twee (of half drie)... En in de rest van mijn uren prop ik het huishouden, boodschappen, zwemles, muziekles en ballet van dochter, volleybal, saxofoonles en bestuursgedoe van mezelf en een sociaal leven :')
pfoe! druk! :o
_O_
  donderdag 6 oktober 2011 @ 10:46:09 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102764810
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef Barreltje het volgende:

verder hebben we een werkster , dus de huishoudelijke klusjes doe ik niet :@
naja.. af en toe een was dan ..

en naar m'n werk ga ik op de scootah..
al moet ik wsl volgende week met de fiets, want de scooter moet gerepareerd worden :)
Die werkster staat hier ook op het lijstje. Zodra ik een baan heb in Ierland na m'n afstuderen, ga ik het huishouden echt niet meer zelf doen... heb wel betere dingen te doen naast een fulltime baan, zoals een sociaal leven onderhouden en leuke dingen doen enzo. De was strijken laat ik dan graag aan iemand anders over :)

En als het te fietsen is, waarom neem je dan normaal gesproken de scootah? Want dat is dan een makkelijke manier om nog wat extra kcal's te verbranden ^O^

Xx
pi_102764822
En, in het kader van beweging heb ik net 6km hardgelopen en ga ik straks door de storm op de fiets richting universiteit :%
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 oktober 2011 @ 10:49:32 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102764878
You go MoBlo *O*

Ik hou overigens nog best genoeg tijd over om leuke dingen te doen. Mijn huis is gewoon niet spic en span :P
pi_102766051
Ik heb een vreemd ritme omdat mijn vriend een vreemd ritme heeft dat ik niet vol kan houden. Hij werkt minimaal 80 uur per week en is meestal pas tussen 7 en 8 's avonds thuis. We eten dan laat, dan werkt hij nog even thuis en dan hangen we samen nog een uurtje op de bank waarna we om 12 uur naar bed gaan. Ik lees dan nog even en kom pas om 10 - half 11 mn bed uit. Heb vanwege medicijnen en ander gedoe helaas veel slaap nodig. Al begint dat minder te worden.
Omdat ik laat mn bed uit kom ontbijt ik laat. Omdat hij laat thuis komt, eten we laat. Dus mijn ritme ligt nogal anders dan dat van mensen met een 9 tot 5 baan ja ;) .

Ik probeer al 2 jaar mijn scriptie af te schrijven. Onderzoek daarvoor is al helemaal gedaan, het is echt alleen het schrijven nog maar. Alle vakken van de master zijn ook al lang en breed gehaald. Maar toen werd ik dus ziek en duurde alles veel langer dan gepland.
Inmiddels heb ik de scriptie weer opgepakt en heb ik een baantje voor 4 weken (3 avonden en zaterdag). En daardoor heb ik nog een vreemder ritme. En heb ik minder energie voor de scriptie.

Kortom: ik doe eigenlijk heel weinig. Beetje scriptie, beetje huishouden. Sinds deze week weer een beetje sporten. Ik kan gelukkig wel zien dat ik elke week weer een beetje meer energie heb dus we gaan de goede kant op. Ik droom er soms over dat ik zo'n lekker actief leven als Sjeen heb!

Oh ja, ik werk wel nog 1 of 2 middagen in het bedrijf van mijn vriend. Ik doe de boekhouding, administratie, aanmaningen, etc. Eigenlijk alles dat met papier te maken heeft.
Spoilers!
pi_102766305
Lijst van gisteren:
S: 1 mile 2 Miles
T: Klein glaasje Vifit, klein glaasje Groot glas tomatensap. 2,5 biscuitje en 5 zwartwitjes
L: 2 pantosti's met kaas 4 boterhammen, 3 met mozzarella en tomaat, 1 met kaas en tomaat, allen onder de grill vandaan.
T: Een paar zoute sticks. Ongepland: dropbal, 1 blokje chocola, kabeljauwburger met chilisaus.

Conclusie: ook al heb je een gekke dagindeling, je kunt je toch echt beter aan je planning houden. Alleen die kabeljauwburger was wel een goed idee. Ik had echt serieuze honger na mijn werk. Was ook pas om half 11 thuis.

Lijst van vandaag:
O: Yoghurt en cruesli
S: Les 1 van Evy
T: Groot glas tomatensap
L: 2 Boterhammen met kaas
T: 2 crackers met ricotta en lenteui, opkikker
A: Wok met rijst, groente, kip en een of ander sausje dat hier nog in de kast staat.
T: een paar AH ovenzoutjes.
Spoilers!
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:49:26 #81
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102767835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lijst van gisteren:
S: 1 mile 2 Miles
T: Klein glaasje Vifit, klein glaasje Groot glas tomatensap. 2,5 biscuitje en 5 zwartwitjes
L: 2 pantosti's met kaas 4 boterhammen, 3 met mozzarella en tomaat, 1 met kaas en tomaat, allen onder de grill vandaan.
T: Een paar zoute sticks. Ongepland: dropbal, 1 blokje chocola, kabeljauwburger met chilisaus.

Conclusie: ook al heb je een gekke dagindeling, je kunt je toch echt beter aan je planning houden. Alleen die kabeljauwburger was wel een goed idee. Ik had echt serieuze honger na mijn werk. Was ook pas om half 11 thuis.

Lijst van vandaag:
S: Les 1 van Evy
L: 2 Boterhammen met kaas
T: 2 crackers met ricotta en lenteui, opkikker
A: Wok met rijst, groente, kip en een of ander sausje dat hier nog in de kast staat.
MI van de dropbal gecombineerd met de chocolade en kabeljauw-chili burger :P :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:16:06 #82
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102768682
Ik werk in een winkel waar ik 20 uur werk in onregelmatige diensten, samen met mn master vult dat mn week wel
pi_102774602
Een misschien wat domme vraag, maar misschien hebben jullie er ook wel ervaringen mee.

Ik ben weer eens begonnen met afvallen, al een poosje bezig, maar begin nu verschil aan mijn buik te merken, een heel stuk zachter en alles, opzich goed, maar de huid is nu zo lelijk en gerimpeld dat ik bijna de neiging heb alles er weer aan te eten. :') Het is gewoon helemaal ingestort, ziet er echt niet uit.

Maar mijn vraag was, trekt dat weer een beetje bij? :@ Mijn moeder zegt van wel, omdat ik nog jong ben, maar je ziet zovaak mensen die veel kwijt zijn en dan zoveel huid overhouden.

Ik had wel eens iets gehoord over sporten dat de huid actief houd, maar sporten en ik is echt geen goede combinatie. :') Zou bio-oil of iets misschien bevorderend kunnen werken?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:24:35 #84
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102784369
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik merk het vooral aan m'n borsten. Dat die slapper/gerimpelperder worden :{
pi_102784411
Ben je snel veel afgevallen Myraela? Anders denk ik wel dat het goed komt hoor :)
Ook al wordt het soms niet zo strak meer zoals eerst (zoals bij mijn buik nu het geval is)

Weer een uurtje aan de gewichten gehangen in de sportschool *O*
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:33:45 #86
54772 Silmarwen
pi_102784865
Als je inderdaad nog jong ben (jonger dan 30) heb je grote kans dat het gewoon weer strak trekt. Het ligt ook een beetje aan hoeveel en hoe snel je bent afgevallen. Val je 50 kilo af, dan zal het waarschijnlijk niet meer super strak worden zonder hulp bijvoorbeeld.

Probeer eens wat verschillende soorten cremes en huidverstevigers aan, en geef het zeker nog wat tijd!
pi_102784942
En gewoon gaan sporten! Maandje doorzetten dan wordt het leuk!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_102785774
Ik ben nog niet veel kwijt hoor, nu 10 kilo in 3 weken. Maar heb nog 20 te gaan dus maakte me zorgen als ik het nu al merk. Maar ik gaan der gewoon vanalles op smeren en hopen op het beste. :P

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
En gewoon gaan sporten! Maandje doorzetten dan wordt het leuk!
Been there, done that. Teamsport vind ik tof, maar echt fitness wordt hem niet. Maarja, beide zit er financieel even niet in. Ik beweeg overigens in het dagelijkse leven wel gewoon en doe mijn sit-ups dagelijks.

Tnx anyhow. O+
pi_102785881
10 kilo in 3 weken is ook wel erg veel, dan kan het goed dat je het merkt aan je huid :Y
Iets langzamer afvallen en smeren
pi_102786042
Ik heb ruim drie maanden gedaan over 10 kilo :o
pi_102786128
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:55 schreef LieLie het volgende:
Ik heb ruim drie maanden gedaan over 10 kilo :o
Ik een jaar :D
Maar goed je moet ook erg uitkijken met snel afvallen
Wat eet je op een dag Myreala?
pi_102786175
En dagelijks een (half) uurtje lopen.oid? Tdoet echt goede dingen voor je lijf :Y
pi_102786459
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik een jaar :D
Maar goed je moet ook erg uitkijken met snel afvallen
Wat eet je op een dag Myreala?
Als ik vandaag neem
O: 2 luchtige crackers met kipfilet
L: 2 donkere boterhammen met smeerkaas en komkommer.
A: Een wok groetenmix.

Ontbijt is eigenlijk altijd hetzelfde, of een speculaasje als ik haast heb.
Lunch soms crackers, meestal valt het erbij in omdat ik dan tot 5 op school zit.
En 's avonds eet ik met mijn ouders aardappels en groenten, tenzij ze troep eten, dan eet ik zo'n wokmix, soep of salade.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
En dagelijks een (half) uurtje lopen.oid? Tdoet echt goede dingen voor je lijf :Y
Zoiets loop ik denk ik al, ik stap eerder uit mijn bus en loop de rest dan. Maar ik kan het wel eens gaan uitbreiden.
pi_102786770
Dat is wel erg weinig Myraela
Je mag best wel iets meer eten bij het ontbijt & lunch + meer gezonde tussendoortjes
pi_102787072
Myr, dat is écht véél te weinig, mens! :o

Hoppakee, gezonde tussendoortjes erbij inderdaad!
Ja doei.
pi_102787202
Ik wist wel dat het niet te veel was, maar echt extreem weinig is het toch niet? Zo heb ik veel minder honger dan als ik ook tussendoortjes eet. Misschien wat meer bij mijn lunch doen dan.
pi_102787295
Je lichaam went aan minder eten, dus krijg je op den duur ook minder trek omdat het gewend is niet veel binnen te krijgen. Als je te weinig eet zegt je lichaam dus niet meer duidelijk dat het meer nodig heeft doormiddel van honger-/treksignalen... ;)
Ja doei.
pi_102787386
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
Je lichaam went aan minder eten, dus krijg je op den duur ook minder trek omdat het gewend is niet veel binnen te krijgen. Als je te weinig eet zegt je lichaam dus niet meer duidelijk dat het meer nodig heeft doormiddel van honger-/treksignalen... ;)
Mja, dat klinkt wel logisch, maar mijn grootste probleem voorheen was dat ik altijd honger had, dus juist om dat af te leren wil ik me concentreren op 3 maaltijden, vaste tijden. Zodat ik alleen dan honger krijg en niet continue.
pi_102790819
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:50 schreef Myraela het volgende:
Ik ben nog niet veel kwijt hoor, nu 10 kilo in 3 weken. Maar heb nog 20 te gaan dus maakte me zorgen als ik het nu al merk. Maar ik gaan der gewoon vanalles op smeren en hopen op het beste. :P

[..]

Been there, done that. Teamsport vind ik tof, maar echt fitness wordt hem niet. Maarja, beide zit er financieel even niet in. Ik beweeg overigens in het dagelijkse leven wel gewoon en doe mijn sit-ups dagelijks.

Tnx anyhow. O+
10 kilo in 3 weken is heel erg veel. :'), niet zo vreemd dat je vel dat niet gaat bijhouden. :P Gewoon langzamer gaan afvallen zodat de vel de tijd heeft om bij te trekken.
Optimist tot in de kist
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 00:50:55 #100
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102796015
ik zeg niet dat ik de held van de grote maaltijden ben, want ik eet ook wel eens te weinig..maar misschien iets meer kijken naar de verhoudingen van je eten?

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/56003-afvallen-in-enkele-weken-met-een-weekmenu-en-dagmenu.html ik probeer dit aan te houden en vul het her en der aan met nootjes, omdat juist de olieen zo goed zijn, ik merk ook dat ik hiermee prima in mijn vel zit.

Deze week was alleen wat minder, veel onregelmatig werken en veel onverwacht overwerk waardoor ik niet op eten heb gerekend en ga snacken omdat ik pas veel te laat avondeten eet. Maandag maar weer voor 100% vol naar een gezond eetpatroon, en kijken of ik weer langzaam op kan bouwen dit weekend naar een beter dagpatroon. Ik heb wel heel veel bewogen, en er is echt geen ons bij op de weegschaal, dus dat is prima :)
pi_102797934
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

Tnx anyhow. O+
Myr..
je valt echt op een rare manier af hoor..
en hoeveel weeg je nu en naar wat wil je qua gewicht??

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_102799558
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 07:42 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Myr..
je valt echt op een rare manier af hoor..
en hoeveel weeg je nu en naar wat wil je qua gewicht??
Ik ga wel nog meer eten of wat optimel of iets erbij drinken, maar voor mij leek dit me best gezond hoor. Voordat ik begon at ik sowieso nooit tot het avondeten, als kind al niet. Maarja, ik pas het wel aan anders wordt mijn buik lelijk.

Laat ik het in bmi's zeggen. Ik zat op 30, ik zit nu op 27 en wil richting de 20/21. Maar met heel veel zekerheid kan ik dat niet zeggen, want verder dan de 23 kan ik mezelf niet herinneren.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:36:37 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102800619
2 ons afgevallen :D

En verder ben ik het eens met alle opmerkingen hierboven: hou je stofwisseling op gang door elke 3 uur iets te eten, eet ook eens wat fruit en 10 kilo in 3 weken is behoorlijk extreem, pas op voor het jojo-effect!

Xx

[ Bericht 1% gewijzigd door Tink89 op 07-10-2011 10:45:32 ]
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:42:07 #104
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102800776
3 weken ipv maanden..
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:45:51 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102800873
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:42 schreef RandomMoron het volgende:
3 weken ipv maanden..
Aangepast, wist ook dat het 3 weken was, maar was duidelijk met m'n gedachten ergens anders toen ik dat typte :p

Overigens is mijn bmi voor het eerst in 2 jaar onder de 33 gezakt vanmorgen...

Xxx
pi_102800894
Goed bezig Tink *O*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:55:24 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_102801138
Lijst van gisteren:
S: 2 Miles
L: 2 Boterhammen met kaas 2 wraps met ricotta, ei, peterselie en lenteui
T: 2 crackers met ricotta en lenteui, opkikker 1 chocolate chip cookie
A: Wok met rijst, groente, kip en een of ander sausje dat hier nog in de kast staat. Stond!

Lijstje van vandaag:
L: Tosti met kaas
T: Opkikker, appel
A: Couscous salade
T: Kabeljauwburger
Spoilers!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:02:12 #108
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_102801324
Woei, ik ben 2 kilo kwijt sinds zondag. Dat gaan we natuurlijk niet op deze manier doortrekken maar het begin gaat, net zoals vroeger, eindelijk weer eens makkelijk! Dat houdt de moed er wel in moet ik zeggen.

In het kader van de bezuinigingen en het verstandiger eten heb ik gisteren een zeer verstandig boodschappenlijstje gemaakt n.a.v. de aanbiedingen bij Bas, Jumbo en AH. Ik ga straks naar Bas en de Turkse supermarkt voor goedkope groenten en kruiden. Ik heb trouwens gisteren uitgevonden dat je verse kruiden prima kunt invriezen, dan hoef ik niet steeds zoveel weg te gooien. Ik koop ook gelijk nog wat paprika's voor in de vriezer bij de Turk. Groene dit keer Sjeen!

En in het kader van stomme werktijden tijdens etenstijd ga ik straks boodschapjes doen voor een couscous salade. Dat eet vrij makkelijk en en 's middags snel klaar te maken en makkelijk mee te nemen.
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:04:13 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102801376
Het is vrijdag *O*

Mijn planning voor vandaag:
O - 2 sneden bruin, pindakaas, koffie met koffiemelk
T - druiven, thee
L - 4 sneden bruin, kipfilet, augurk, thee
T - kiwi, banaan, thee
D - wortelstampot, kipsaucijsje, jus
T - wijn oid...

Mijn dag begon ietwat hectisch, vriend is ziek dus ons ochtendritueel kwam helemaal op mij neer :P
pi_102805986
Ik heb vandaag mijn dag zonder lunch, niet zo'n groot probleem
Alleen ga ik zometeen wel al hardlopen want lopen en honger lijkt mij niet zo'n succes
pi_102807363
Half uurtje hardgelopen *O*
Gaat lekker met sporten deze week: 1,5 uur buikdansen, ruim 1 uur krachttraining, half uurtje hometrainen en nu dus half uurtje hardgelopen :D
pi_102807391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:20 schreef Sarabi het volgende:
Half uurtje hardgelopen *O*
Gaat lekker met sporten deze week: 1,5 uur buikdansen, ruim 1 uur krachttraining, half uurtje hometrainen en nu dus half uurtje hardgelopen :D
Wow nice.
pi_102807613
Hoi,

ben nu al een jaar bezig met afvallen zit nu zo beetje tussen de -14/-16 kilo. Probeer zsm weer op de -16 te komen (medijcen gehad die zorgt dat je aan kwam tussen door).
Maar als ik lees wat jullie eten, dan zou ik echt onder uit gaan.. Ik weet niet hoe groot jullie zijn.. maar het zijn echt muizen hapjes...

Zal eens posten wat ik gisteren heb gegeten.. oke was niet zo goede dag had wat lopen snoepen, maar viel me in totaal wat ik er boven uit kwam (doe weight watchers pro points, mag 37 punten per dag eten, gisteren 41p gehad, Dus nog 45 weekpunten over).

O: 3 beschuitjes, 19 gram halvarine (35%) 20 gram bosvruchtenhagel
L: 2 bruine boterhamen met 10 gram curry en 41 gram kaas (45+) en augurken
A: speziebonen (meer als 200 gram), 111 gram aardappelen, kipsate schnitzel
T: 1 grote bosche bol en kinder max
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:31:03 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102807677
Kweetniet hoor... maar met jouw schema zou ik dan weer tegen de vlakte slaan :P

Persoonlijk zou ik overigens liever een boterham meer eten, de curry skippen en niet zowel een schnitzel als een bossche bol als een kinder max eten :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Sjeen op 07-10-2011 15:01:43 ]
pi_102808145
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wow nice.
I try :)
Lukt ook niet elke week hoor
Zondag moet er eigenlijk nog wel een half uurtje hardlopen bij

Aangezien ik binnekort een buikdansoptreden heb, heb ik wel een goede stok achter de deur om flink te sporten en er strak uit te zien
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:30:37 #116
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102811812
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:29 schreef isillavendel het volgende:

Zal eens posten wat ik gisteren heb gegeten.. oke was niet zo goede dag had wat lopen snoepen, maar viel me in totaal wat ik er boven uit kwam (doe weight watchers pro points, mag 37 punten per dag eten, gisteren 41p gehad, Dus nog 45 weekpunten over).

O: 3 beschuitjes, 19 gram halvarine (35%) 20 gram bosvruchtenhagel
L: 2 bruine boterhamen met 10 gram curry en 41 gram kaas (45+) en augurken
A: speziebonen (meer als 200 gram), 111 gram aardappelen, kipsate schnitzel
T: 1 grote bosche bol en kinder max
Hier zou ik dus echt bij omkiepen...

Mijn lijstje van vandaag tot nu toe:

O: Volkorenboterham met 30+-kaas.
T: Grote latte macchiato met hazelnootsiroop en een grote beker thee bij de Mugs.
L: 4 volkorenboterhammen met pesto en 30+-kaas. Glas aanlenglimonade zonder suiker.
T: Niks, late L.
D: Appel-wortelsalade met yoghurtdressing, vegetarisch ding en frietjes.
T: Niks, want frietjes bij D.

Ik ben niet zo blij met de frietjes, ga eens even met vriendjelief overleggen of we dat zo houden, of dat we die nog veranderen naar aardappeltjes uit de oven ofzo.

Xx
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 17:25:56 #117
54772 Silmarwen
pi_102813728
O: Cornflakes met melk en koffie
T: 2 rijstwafels
L: 2 zachte bruine bolletjes met 4 magere knakworstjes en een klein beetje ketchup
T: Grote mok thee + 2 kruidnootjes :+
D: We gaan stout doen vanavond. ;) Kleine patat + kipcorn
T: Glas rode wijn

Geen gesport! Morgen naar de taart en trends toe! Dan wandel ik de hele dag. ;)
pi_102818297
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hier zou ik dus echt bij omkiepen...

Mijn lijstje van vandaag tot nu toe:

O: Volkorenboterham met 30+-kaas.
T: Grote latte macchiato met hazelnootsiroop en een grote beker thee bij de Mugs.
L: 4 volkorenboterhammen met pesto en 30+-kaas. Glas aanlenglimonade zonder suiker.
T: Niks, late L.
D: Appel-wortelsalade met yoghurtdressing, vegetarisch ding en frietjes.
T: Niks, want frietjes bij D.

Ik ben niet zo blij met de frietjes, ga eens even met vriendjelief overleggen of we dat zo houden, of dat we die nog veranderen naar aardappeltjes uit de oven ofzo.

Xx
Ik heb geen kritiek op jouw lijstje, zeker niet, maar ik zou daar zeker niet van afvallen. Op gewicht blijven dan weer wel.
Hier gaat alles prima, al heb ik zojuist per ongeluk een zak kruidnootjes gekocht :o

Over dagschema's: ik werk gewoon 40 uur per week, maar helaas is dat meestal een stuk meer.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:42:26 #119
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102818961
Zo, eindelijk thuis. Meer uurtjes gewerkt dan in de planning stond. Lees: Om 8 uur uit bed gebeld worden door je werk of je zo snel mogelijk kunt beginnen. En ik had zó slecht geslapen door dat storm/onweer weer vannacht. Lijstje van vandaag:

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas, beker chocomelk light.
T: Niks.
L: 4 volkoren boterhammen, allebei met 2 plakjes kipfilet. Pakje optimel.
T: Niks.
D: Maaltijdsalade garnaal, flesje water. Dadelijk nog een bekertje Activia yoghurt en 2 pruimen.
S: Véél boodschappen versleept :D

Kom op ongeveer 1550 kcal vandaag.
pi_102823320
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezus! Wat heb ik lekker gesport! *O*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:52:07 #121
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_102824824
Oh hellup... Ik heb vandaag bij het prijschecken in Bas van der Heijden St. Moret gevonden. Dacht dat dat niet meer bestond en het is zoooooo lekker. Ik heb gelijk 6 crackers er flink mee besmeerd bij wijze van lunch. Dingen die te lekker zijn moet ik gewoon niet kopen. :X
Spoilers!
pi_102827017
Doe een mirandaatje. In de prullenbak ermee en dubro er over!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 00:27:51 #123
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102832460
:D bij mij werkt gewoon in de prullenbak al wel :P
pi_102833258
Vanmiddag wegen bij de huisarts....nadat ik door de stromende regen daar ben gekomen met een fluwelen rokje aan dat ik kon uitwringen....ze hebben het gewicht op de weegschaal met een kilo zout genomen want ik woog zeker een kilo meer door al het water in mijn kleding. _O- Voor de rest...gewoon doorgaan. :P
Optimist tot in de kist
pi_102833372
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ga wel nog meer eten of wat optimel of iets erbij drinken, maar voor mij leek dit me best gezond hoor. Voordat ik begon at ik sowieso nooit tot het avondeten, als kind al niet. Maarja, ik pas het wel aan anders wordt mijn buik lelijk.

Laat ik het in bmi's zeggen. Ik zat op 30, ik zit nu op 27 en wil richting de 20/21. Maar met heel veel zekerheid kan ik dat niet zeggen, want verder dan de 23 kan ik mezelf niet herinneren.
Mijn huisarts zei vanmiddag dat een pond tot een kilo per maand een prima manier is om af te vallen, je lichaam past zich dan prima aan en het lukt ook veel beter om het gewicht wat je kwijt bent ook er niet meer op te krijgen. ;) Een BMI van 23 is prima hoor....ga jezelf niet dwingen tot een gewicht wat je lichaam hoogstwaarschijnlijk niet vast gaat houden.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 09:03:14 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102836507
Weer 100 gram lichter... *ja, heel klein stapje, zegt helemaal niks, maar ik word er blij van*

*O*
pi_102836960
Elk succesje is er een tink *O*
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 10:39:26 #128
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102837392
Ik blijf even hangen, kleine plateautje. Hopen dat ik er snel doorheen breek. Net trouwens ontbeten met een boterham met vlokken. Er staat op de verpakking dat een portie van 20 gram 89 kcal bevat. En toen ik m'n boterham op de weegschaal neer legde en met vlokken begon te strooien, zat ik met een behoorlijk rij belegde boterham pas op 15 gram :D

Verder nog geen idee waar ik mee ga lunchen. Vanavond in elk geval pasta.
pi_102837790
Lijstje van gisteren:
T: Groot glas tomatensap + 2 handjes AH Ovenzoutjes
L: Tosti met kaas 6 dik besmeerde volkorencrackers met St.Moret
T: Opkikker, appel
T: Kabeljauwburger + dropbal, zure bal

Ik heb besloten om de St.Moret gewoon te bewaren. Ik neem vandaag een paar boterhammen ermee mee naar mn werk. Maar dan normaal besmeerd. Zo evil is dat spul nou ook weer niet. Ik heb mn vreetkick ervan gehad, nu moet ik er maar normaal mee om kunnen gaan, dat kan ik best. Zo.

Lijstje van gisteren:
T: Pakje Vifit
L: 3 boterhammen met St. Moret
T: Paprika, misschien rijstwafels
A: Salade, gebakken aardappeltjes en beefburger
T: Rijstzoutjes of zoute sticks. 3 Slokken wijn want zonde om weg te gooien.

Vandaag geen sport, heb er geen tijd voor en heb elke dag deze week 2 miles gedaan dus mag ook wel een dagje overslaan. En mn sportbeha is in de was!
Spoilers!
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:59:03 #130
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102842454
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag geen sport, heb er geen tijd voor en heb elke dag deze week 2 miles gedaan dus mag ook wel een dagje overslaan. En mn sportbeha is in de was!
Dat vind ik een goede reden :Y

Ik ga vanavond wel een halfuurtje fietsen. Na een dag van 10 tot 18 achter de kassa heb ik zo'n last van m'n rug en schouders dat ik daar écht de kracht niet meer voor heb.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 14:01:48 #131
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_102842534
Vandaag gewogen, 1 kilo eraf. Zelfs 2% van het vetpercentage afgegaan. (er zijn ook spieren bijgekomen dus)
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_102843393
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:01 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag gewogen, 1 kilo eraf. Zelfs 2% van het vetpercentage afgegaan. (er zijn ook spieren bijgekomen dus)
Netjes Juicy.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:03:41 #133
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102845702
Vandaag gewinkeld met de mams en rokjes in mijn oude maat (42) gekocht, niet een keer omdat het de laatste ootie was maar juist omdat het zo lekker ruim en comfortabel zit :P
pi_102846754
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezus! Wat heb ik lekker gesport! *O*
Ga eens even lekker een handstand maken op het strand in bikini.
pi_102847416
Het regent :{
pi_102847471
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het regent :{
Geen Attention dan helaas ;(
pi_102847518
Lukt zo ook wel hoor, maar echt bedankt voor de tip! Echt.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:23:45 #138
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_102847704
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 10:39 schreef Purdey het volgende:
Ik blijf even hangen, kleine plateautje. Hopen dat ik er snel doorheen breek. Net trouwens ontbeten met een boterham met vlokken. Er staat op de verpakking dat een portie van 20 gram 89 kcal bevat. En toen ik m'n boterham op de weegschaal neer legde en met vlokken begon te strooien, zat ik met een behoorlijk rij belegde boterham pas op 15 gram :D

Verder nog geen idee waar ik mee ga lunchen. Vanavond in elk geval pasta.
Ik eet ook elke ochtend 2 boterhammen met xl hagelslag :') beter dan dat ik zoals eerst niets eet 's ochtends :P plus een vrouw heeft ook haar chocola nodig :D
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:33:10 #139
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102867659
Haha, ik heb vanaf maandag tot de vlokken geen gram chocolade gegeten! Wel chocolademelk.

Net even in het boek van Sonja Bakker gekeken bij de broodbeleg soorten, en ik ga dadelijk bij de supermarkt een potje sandwichspread en een pakje gestampte muisjes halen. Heb ik in elk geval 2 soorten broodbeleg erbij :) Lijstje van vandaag:

O: 3 pruimen, bekertje activia yoghurt mango, beker chocolademelk.
L: Boterhammen/broodje met mager beleg.
T: Rijstewafels, beker opkikker.
D: Bami met kip en roerbakgroenten. Zoet/zuur erbij van mango, komkommer en ananas met een dressing van ketjap en chilisaus.
pi_102867996
Groene thee is natuurlijk geen T.

Een bossche.bol bij de thhee zou een T zijn...
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:00:44 #141
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102868144
Moet het echt voedsel zijn? Een stukje zelfgemaakte boterkoek van ons mam dan? ;)
pi_102868210
Ik zou voor een iets gezondere optie kiezen.
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:27:55 #143
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_102868780
Lijstje van gisteren:
L: 3 boterhammen met St. Moret
T: Paprika, 3 rijstwafels met smeerkaas
A: Salade, gebakken aardappeltjes en beefburger
T: Rijstzoutjes of zoute sticks. 3 Slokken wijn want zonde om weg te gooien.

Lijstje van vandaag:
T: Geen want A
L: 3 crackers met St. Moret
T: 2 rijstwafels met smeerkaas
A: Zelfgemaakte fish & chips met erwtenpuree en een beetje tartaarsaus
T: geen want A.

Ja, mijn avondeten is evil met gefrituurde vis en patat. Ik verheug me er al de hele week op en ik ga me gewoon niet helemaal volproppen.

Geen sport vandaag, wel de bovenverdieping schoonmaken, koelvriescombi ontdooien en gangkast uitmesten en schoonmaken.
Spoilers!
pi_102868828
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 10:33 schreef Purdey het volgende:
Haha, ik heb vanaf maandag tot de vlokken geen gram chocolade gegeten! Wel chocolademelk.

Net even in het boek van Sonja Bakker gekeken bij de broodbeleg soorten, en ik ga dadelijk bij de supermarkt een potje sandwichspread en een pakje gestampte muisjes halen. Heb ik in elk geval 2 soorten broodbeleg erbij :) Lijstje van vandaag:

O: 3 pruimen, bekertje activia yoghurt mango, beker chocolademelk.
L: Boterhammen/broodje met mager beleg.
T: Rijstewafels, beker opkikker.
D: Bami met kip en roerbakgroenten. Zoet/zuur erbij van mango, komkommer en ananas met een dressing van ketjap en chilisaus.
Kijk ook eens bij de biologische winkel! Heel veel soorten broodbeleg, laag in calorieën en nog gezond ook!
Be someone that makes you happy
pi_102871196
Afgelopen vrijdag veel complimenten op mijn werk gekregen
Kennelijk kwamen er veel mensen boodschappen doen die ik al een tijdje niet gezien had :D
Dus dat werkt wel weer extra motiverend
Vanmorgen ook weer een les Evy gelopen
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 10:33:55 #146
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102907601
Lekker is dat he Sarabi, als mensen het beginnen te zien *O*

Ik leef sinds vorige week weer in rokjes, heb een stapel panties/maillots gescoord bij de V&D. Heb een jeansrokje, een zwart jeansachtig rokje en een bruin ribrokje. Alledrie ongeveer dit model:

Lekker combineren met longsleeves en sjaaltjes, Sjeen is los... Who needs jeans :P

Mijn lijstje van gisteren:
O - 2 wentelteefjes, basterdsuiker, koffie verkeerd
T - koffie verkeerd
L - 4 sneden wit, pindakaas, hagelslag, koffie verkeerd
T - ...
D - broccolisoep, stokbrood, kruidenkaas
T - perzikkwark met verse mango, 2 koekjes, thee
S - Zwemmen met Isa

T - kiwi, appeltje, thee
T - komkommer, tomaatjes, paprika, thee
D - kliekjes: wat stukjes filetlapje en miniburgertjes (over van gourmet), gebakken aardappelschijfjes, rauwkost en daarbij iets van bloemkool of boontjes
T - 2 koekjes, koffie verkeerd
pi_102907659
Erg leuke kleren ook voor in de herfst Sjeen :Y
Ziet er vast goed uit!

Uurtje in het huishouden bezig geweest, nu tijd om Beck te lezen
Volgens mij moet ik mij bijna gaan wegen, ben benieuwd :D
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 10:38:35 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102907732
Beck... ik ga ook weer eens een hoofdstuk lezen :) Moet zeggen dat ik niet elke dag een hoofdstuk doe, gewoon omdat ik sommige dingen eerst wil laten vastroesten :P
Ik eet in elk geval niet meer staand en ik 'betrap' mezelf erop dat ik regelmatig denk 'goed gedaan' als ik iets niet heb gegeten ofzo :D
pi_102908072
Ik ben nu 2,5 week bezig en ook nog 'maar' 12 dagen gelezen
Inderdaad dat niet meer staand eten is echt iets nieuws :) leuk om te merken en complimenten zijn ook zo leuk om aan jezelf te geven *O*
pi_102908145
Klinkt nuttig, dat boek :) fijn dat 't geen miskoop is geweest ;) :P

Komende dagen eindelijk weer spinnen. Die lessen zitten zo ongeveer al vol nadat de les de week ervoor is geweest (je kunt je een week van tevoren inschrijven) en omdat ik een paar keer niet kon door verplichtingen kwam ik er elke keer maar niet tussen, maar nu heb ik tickets voor vandaag, morgen en woensdag *) Denk dat ik die van dinsdag of woensdag wellicht afzeg, omdat ik van plan ben om wat mensen uit te nodigen om te komen eten :P maar weet nog niet welke dag dat gaat gebeuren, dus dan liever zeker zijn van een plekje! *)

Heb overigens ook wat meer rokken tegenwoordig, maar ben nog aan het zoeken naar de beste manier om daar iets onder te dragen. Heb bijvoorbeeld nu wel een 'legging' gekocht, of eigenlijk wellicht meer een voetloze maillot, maar ik ben er nog niet zeker van hoe ik dat moet dragen :')
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 10:57:10 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102908290
Ik zou de rok over de legging doen, anders zit het zo propperig :+

Evy kom ik deze week niet aan toe, maar ik vervang het door huishouden/opruimen. Vanavond wil ik of wel op zolder aan de slag en anders op de logeerkamer verder met opruimen. Vriendje ligt ziek in bed, dus die mist er niks aan... Morgen heeft hij cursus, woensdag heb ik bestuursvergadering, donderdag volleybaltraining. Druk genoeg :P
pi_102908319
:') meer icm met wat voor schoeisel en zulks, aangezien ik maar 3 paar schoenen heb: skater gympen, een paar laarzen en een paar pump-achtige-hakjes-schoenen :P
Ja doei.
pi_102908450
Een boek over cognitieve gedragstherapie is nooit een miskoop :) sowieso erg interessant om te lezen

Ga je ook nog 3x in de week daarbij hardlopen?

Rokje + legging/panty/maillot kan altijd :) en als het slechter weer is met lekkere laarzen maar ik blijf het zelf nog heel lang met pumps dragen
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 11:04:57 #154
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102908491
Ow zo :D Ik loop nu op platte zwarte clarks, maar ik gooi er ook vaker laarzen of pumps onder. Afhankelijk van het werk wat ik die dag moet doen...
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:05:11 #155
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102908498
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
:') meer icm met wat voor schoeisel en zulks, aangezien ik maar 3 paar schoenen heb: skater gympen, een paar laarzen en een paar pump-achtige-hakjes-schoenen :P
Laarzen en leggings is prima.
Pumps + legging + beenwarmers ook, maar daarvoor lijk je me geen type :P
Pumps + mailloit zijn ook leuk.
En misschien is het een idee om er nog een paar schoenen bij te kopen. Lage laarsjes zijn nu in, maar die vind ik zelf niet zo mooi.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:16:03 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102908792
Ik heb ook maar weer eens wat rokjes uit de kast getrokken :P

alleen 2 problemen:
1. door mijn grote kont hangt de acterkan van een rokje ongeveer 10 cm hoger dan de voorkant .. geen gezicht dus :X
2. de leggings glijden van mijn kont af en nu sta ik continue aan de leggings te trekken -O-

lijstje vandaag:
o: 2 boterhammen pindakaas
t: kiwi ( en NIET de taart die hier alweer klaar staat)
l: salade met 2 boterhammen met roomboter :D
t: 2 fruitjes
d: iets met pasta denk ik, aangezien ik vanavond weer eens wil gaan proberen te trainen..

we gaan er deze week weer lekker tegen aan :P
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 11:23:52 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102909013
Grootmoederstip... pantybroekje :+ die dingen krijg je bij de HEMA. Geen getrek meer aan leggings enzo.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:24:59 #158
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102909045
Lijstje voor vandaag:

O: 1 boterham met gestampte muisjes, bekertje activia yoghurt, 2 bekers water.
L: 3 boterhammen. 2 met sandwichspread, 1 met komijnenkaas. Beker melk.
T: Rijstewafels, beker opkikker. Stukje fruit misschien.
D: Andijviestamp met spekjes.

Vanavond weer fietsen ook. Gelukkig niks aangekomen na het weekend, maar blijf al een dag of 5 op hetzelfde gewicht hangen. Hopen dat ik er een beetje doorheen breek.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:27:13 #159
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102909103
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:23 schreef Sjeen het volgende:
Grootmoederstip... pantybroekje :+ die dingen krijg je bij de HEMA. Geen getrek meer aan leggings enzo.
/
Ik had laatst panty's bij de Hema gekocht, maat 48-52. En die kreeg niet eens aan :{
Terwijl ik van spijkerbroek maat 48/50 heb. Ik heb dus nog steeds geen redelijk betaalbare (Want ik ben onhandig en trek er binnen no time gaten in) panty's kunnen vinden.
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:30:40 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102909206
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:27 schreef Purdey het volgende:

[..]

/
Ik had laatst panty's bij de Hema gekocht, maat 48-52. En die kreeg niet eens aan :{
Terwijl ik van spijkerbroek maat 48/50 heb. Ik heb dus nog steeds geen redelijk betaalbare (Want ik ben onhandig en trek er binnen no time gaten in) panty's kunnen vinden.
Balen!

Ik draag vooral leggings van de markt en van de V&D. Panties vind ik minder handig, omdat ik lange benen heb. Met een legging en laarzen kan ik nog een beetje sjoemelen met de lengte.

En ik draag gewoon een broekje over m'n legging. Niks ingewikkelds hoor, maar zo blijft het beter zitten :D

Overigens: -700 gram tov zaterdag vanmorgen :D

Xx
pi_102909212
Lijstje van gisteren:
T: Geen want A
L: 3 crackers met St. Moret
T: 2 rijstwafels met smeerkaas Zelfgemaakte smoothie van bosvruchten, appel, yoghurt en een beetje vifit
A: Zelfgemaakte fish & chips met erwtenpuree en een beetje tartaarsaus
T: geen want A.
S: geen maar badkamer, slaapkamer, vriezer, magnetron, keuken schoongemaakt.

Die fish 'n chips was echt een megasucces. Het bier/wodka beslag was geniaal. Lang leve mijn nieuwe Gordon Ramsay kookboek! Ik had me voorgenomen om me dus niet vol te proppen maar da's uiteindelijk wel gebeurd helaas. Het was het absoluut waard maar eigenlijk zou ik (ook bij goddelijk eten) gewoon op het juiste moment moeten stoppen. En volgende keer veel minder maken.
Maar goed, ik ben alsnog een ons afgevallen op een of andere manier. *O*

Lijstje van vandaag:
S: 2 miles
T: Glas smoothie, over van gisteren
L: 3 crackers met St. Moret, paprika
T: AH ovenzoutjes
Spoilers!
pi_102909599
Hardlopen doe ik op 't moment minimaal 2 keer in de week: dag 1: afstand vorige dag twee, dag 2: 500m erbij :)

Als ik zin heb om een derde keer te gaan doe ik dat gewoon, maar schema-technisch past 2 op het moment even beter, zeker in combinatie met 2 á 3 keer spinning en mijn dagelijkse rondje fietsen op de gewone stadsfiets (half uur per werkdag). Straks ook fietsen naar 't werk 10 mijl verderop, dus de beweging zal 't probleem niet zijn hoop ik, maar wordt nog even aftasten en ervaren hoe het fietsen naar 't werk gaat zijn in de praktijk.

Paar nieuwe schoenen erbij kopen is wellicht wel een goed idee, vooral ook omdat de pumps eigenlijk al helemaal kapotgeschaafd zijn :') :@ maar die waren dan ook maar 16 euro bij de Van Haren. Dus legging/voetloze maillot + lage hakjes is een optie?
Beenwarmers doe ik idd maar niet...

De laarzen kunnen denk ik idd wel.. zal ik volgende keer even proberen als ik weer een rok aan doe. Vandaag gewoon spijkerbroek, lekker makkelijk op de fiets 8-)
Ja doei.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:12:30 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102910363
Sjeen, ik heb net Beck ook maar besteld, ik vind de dingetjes die jij zo af en toe post best heel zinnig klinken. ;) :D
pi_102911269
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
Sjeen, ik heb net Beck ook maar besteld, ik vind de dingetjes die jij zo af en toe post best heel zinnig klinken. ;) :D
Dat was ik ook net aan het doen!
Spoilers!
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:54:08 #165
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102911444
ik lees hier wel mee met beck ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:57:10 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102911528
Slim. :Y
Ik probeer alleen niet vaak mee te lezen in dit topic want op de een of andere manier ga ik altijd de mist in als ik hier mee ga lezen. :?
Ben ik echt 2 weken heel goed bezig, denk ik 'nou, nu kan ik me daar wel weer eens gaan melden' en prompt gaat het dan 2 dagen later mis. :D
pi_102915780
Leuk al die mensen aan Beck :D het kan ook heel handig zijn op andere vlakken van je leven

Voor vandaag ben ik nog even aan het twijfelen of ik ga sporten vandaag.
Morgen sowieso 1,5 uur buikdansen en een half uur hardlopen, dus misschien wel slim om even een rustdag te houden.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 16:01:00 #168
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102917496
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoop dat je er net zoveel aan hebt als ik :) Moet zeggen dat het niet allemaal even geweldig is, maar er staan een aantal zeer goede tips in.
pi_102928895
Gatver, ik zit hier tegen heug en meug mijn couscous salade op te eten op ijn saaie werk. Het is echt niet lekker. En nou heb ik als ik thuiskom natuurlijk trek... :{
Spoilers!
pi_102928945
Hoe heb je 'm gemaakt? Ik heb eventueel nog wel wat succesrecepten? :9
Ja doei.
pi_102929119
Dit is een recept van AH met rode peper, lente-ui, tomaat, munt, peterselie, olijfolie en citroensap. Ik heb voor tijdens het werk van woensdag en donderdag nog een couscous en een bulgur salade recept. Ik blijf het gewoon proberen. Maar wel jammer als het mislukt merk ik nu, ik heb honger!!!
Wat zijn jouw aanraders?
Spoilers!
pi_102930507
Qua ingredienten lijkt die wel wat op het basisrecept dat ik altijd gebruik, maar het lijkt mij als ik 't zo zie wat droog.. ?

Ik gebruik zelf de Spicy Casablanca Couscous van Ainsley Harriot als basis.
Daar kan vanalles bij: gegrilde groente, feta/witte kaas, een lading broccoli met citroenrasp, maar vooral ook wat Griekse yoghurt met knoflook (er bij serveren, niet er doorheen roeren: als je het meeneemt los in een klein bakje of boterhamzakje doen).
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2011 @ 20:57:39 #173
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102930648
Mijn planninglijstje voor vandaag
T - kiwi, appeltje, thee
T - komkommer, tomaatjes, paprika, thee
D - kliekjes: wat stukjes filetlapje en miniburgertjes (over van gourmet), gebakken aardappelschijfjes, rauwkost en daarbij iets van bloemkool of boontjes
T - 2 koekjes, koffie verkeerd thee

Nu vreselijk moe, zo maar naar bed...
pi_102931252
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:55 schreef motorbloempje het volgende:
Qua ingredienten lijkt die wel wat op het basisrecept dat ik altijd gebruik, maar het lijkt mij als ik 't zo zie wat droog.. ?

Ik gebruik zelf de Spicy Casablanca Couscous van Ainsley Harriot als basis.
Daar kan vanalles bij: gegrilde groente, feta/witte kaas, een lading broccoli met citroenrasp, maar vooral ook wat Griekse yoghurt met knoflook (er bij serveren, niet er doorheen roeren: als je het meeneemt los in een klein bakje of boterhamzakje doen).
Die klinkt goed, ik zal m eens gaan proberen. Ik krijg er wel honger van nu!
Spoilers!
pi_102932273
Ik heb nog nooit couscous gegeten, toch maar eens proberen :)
pi_102932437
Het kan érg lekker zijn maar ook erg droog helaas ;(, is altijd even een kwestie van aftasten wat voor jou de juiste verhoudingen bouillon/couscous zijn en van welke smaken je houdt. Dus geef het zeker niet op als je het de eerste keer maar 'middelmatig' of 'niet echt briljant' vindt!

Bij het recept van Ainsley hierboven doe ik zelf altijd iets meer bouillon dan voorgeschreven, omdat ik het iets vochtiger lekkerder vind. Maar als je er dingen als gegrilde groente en wat yoghurt bij doet dan is het al snel niet te droog meer.
Ja doei.
pi_102940015
ik kom ook maar eens voorzichtig binnen sluipen hier, moet me nog een beetje inlezen hoor
ben half aug voor 2 wk proef begonnen met afvallen toen 2,5 week vakantie, maar sinds half aug toch alweer zo'n 6,5 kilo kwijt
pi_102945020
Welkom draculettetje
Welk dieet volg je?

Hier was de weegschaal lief *O* terwijl ik vandaag eigenlijk pas 'begin'
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:07:36 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102945208
ja, daar kon ik dus niet op wachten he... ben gewoon al begonnen voor dat het mocht van Beck :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:08:58 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102945234
Ik heb me gisterenmiddag echt schandalig gedragen. :@
Was ongelofelijk moe en dan lijkt mijn ruggegraat wel van stopverf gemaakt. :o

Gisteren om half 10 naar bed gegaan en wat word je dan anders wakker zeg de volgende dag! :o *)
Er zat gisteren en zenuw klem bij mijn schouderblad en die wist ik er vanmorgen ook uit te poppen dus ik ben weer helemaal blij. Zometeen rondje hardlopen! *O*
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:15:35 #181
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102945348
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:08 schreef Brighteyes het volgende:

Gisteren om half 10 naar bed gegaan en wat word je dan anders wakker zeg de volgende dag! :o *)
Er zat gisteren en zenuw klem bij mijn schouderblad en die wist ik er vanmorgen ook uit te poppen dus ik ben weer helemaal blij. Zometeen rondje hardlopen! *O*
het hing in de lucht vrees ik :@
gister bij thuis komst meteen in bed gedoken en een uurtje geslapen.
daarna pizza besteld :@
en gister avond eindelijk weer gaan volleyballen *O*

ben trots vanwege de volley, en chago vanwege de pizza ;)
vanavond wordt het station voedsel..
eens kijken of ze een lekkere salade hebben in de AH to go Leiden :D
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:21:40 #182
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102945459
We lagen er tegelijk in, BE :P

Vriend hier is ziek, ik niet echt (zet nooit echt door bij mij) maar wel heel moe. Ben ook al veel te lang met veel te veel tegelijk bezig... Kijk vreselijk uit naar 23 oktober, dan is het herfstvakantie en als het goed is, vallen er dan een aantal verplichtingen weg.
pi_102945468
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:07 schreef Sjeen het volgende:
ja, daar kon ik dus niet op wachten he... ben gewoon al begonnen voor dat het mocht van Beck :P
Volg je ook echt een dieet?
Ik ga sowieso geen dieet volgen dus ik was ook wel al min of meer begonnen (daarom ook 'begin')
pi_102945492
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:08 schreef Brighteyes het volgende:

Zenuw poppen? dat klinkt pijnlijk.........

Barreltje kan je niet zelf iets lekker maken en meenemen?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:28:37 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102945592
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Volg je ook echt een dieet?
Ik ga sowieso geen dieet volgen dus ik was ook wel al min of meer begonnen (daarom ook 'begin')
nope... ik hou me aan zes keer per dag eten, geen twee keer opscheppen bij avondeten en niet schransen :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:34:45 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102945709
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nope... ik hou me aan zes keer per dag eten, geen twee keer opscheppen bij avondeten en niet schransen :P
Precies :) *al haal ik de zes keer per dag meestal niet...*
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:46:27 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102945943
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Heb je dat nooit? Dat er een zenuw of een spiertje klem zit bij je ribben ofzo?
Die zijn er dan redelijk makkelijk uit te halen door uit te rekken en flink adem te halen, maar die in mijn schouder ging niet zo makkelijk, maar met wat rekken en toen idd ademhalen hoorde ik *knak* en toen was de pijn weg. :+

Vanavond macaroni met zelfgemaakte tomatensaus. *O* Heb de saus vanmorgen uit de vriezer geplukt, dus niet te moeilijk straks als ik thuis kom. :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:48:19 #188
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102945978
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

we moesten gister boodschappen doen.. en dat gebeurde niet ..
ik kan misschien wel een extra broodje regelen bij de lunch en dat als avond eten nemen :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:49:44 #189
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102946007
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die zijn er dan redelijk makkelijk uit te halen door uit te rekken en flink adem te halen, maar die in mijn schouder ging niet zo makkelijk, maar met wat rekken en toen idd ademhalen hoorde ik *knak* en toen was de pijn weg. :+

Dat heb ik errug vaak :P
in mijn schouder lost dat vaak op door op m'n rug te liggen met een opgerolde handdoek op de pijnlijke spier/zenuw en uit te ademen...*tak* *tak* *tak* :P
pi_102946176
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Klinkt goed :)
Ik heb nog niet helemaal een schema uitgewerkt maar weet wel dat ik gewoon niet meer wil snoepen/snacken

En weer een rondje Evy gelopen *O* sporten gaat in ieder geval goed
pi_102946195
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vanavond macaroni met zelfgemaakte tomatensaus. *O* Heb de saus vanmorgen uit de vriezer geplukt, dus niet te moeilijk straks als ik thuis kom. :P
Nee...nog nooit en ik vind het echt heel eng klinken :D
Maar fijn dat het weer goed zit!
Zelfgemaakte tomatensaus is heerlijk! Hier ligt ook zo'n beetje de hele vriezer vol
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:00:16 #192
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102946203
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Precies :) *al haal ik de zes keer per dag meestal niet...*
niet? ik maak tegenwoordig 's morgens een planning voor de dag en daar hou ik me behoorlijk netjes aan. Maakt het ook gemakkelijker om spontane eetacties tegen te gaan, want die staan niet op mijn lijstje :+

T - kerstomaatjes en brie, thee
L - 4 sneden bruin, kipfilet, mosterd, thee
T - appel, thee
D - rundervink, gekookte aardappels, bloemkool of boontjes (ligt eraan wat vriend uit vriezer trekt :P )
pi_102946212
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 09:48 schreef Barreltje het volgende:

[..]

we moesten gister boodschappen doen.. en dat gebeurde niet ..
ik kan misschien wel een extra broodje regelen bij de lunch en dat als avond eten nemen :)
Ow dat is ook vervelend
Niet alleen ongezonder maar ook duurder dat stationsvoedsel
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:04:13 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102946279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

niet? ik maak tegenwoordig 's morgens een planning voor de dag en daar hou ik me behoorlijk netjes aan. Maakt het ook gemakkelijker om spontane eetacties tegen te gaan, want die staan niet op mijn lijstje :+

T - kerstomaatjes en brie, thee
L - 4 sneden bruin, kipfilet, mosterd, thee
T - appel, thee
D - rundervink, gekookte aardappels, bloemkool of boontjes (ligt eraan wat vriend uit vriezer trekt :P )

Ik maak ook lijstjes, maar dan vergeet ik in de pauze van college m'n tussendoortje op te eten of is de rij bij de kantine zo lang, dat m'n pauze om is als ik een kop thee bemachtigd heb... :)

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 3 zelfgebakken volkorenboterhammen met 30+kaas en gebraden gehakt. Kop thee.
T: Neem een paar chocoladepernoten mee naar school, met thee.
L: Laat, want pas na college, maar ik denk een 30+-kaas tosti, zonder ham enzo.
T: Er staan nog wat druiven in de koelkast, als die nog goed zijn, neem ik die en anders een soepstengel of twee.
D: *denkdenk, dit hadden we gepland* Aardappeltjes met zalm uit de oven en groente-die-ik-me-niet-kan-herinneren, maar het is in huis :) Of, als ik geen zin heb om te koken, restjesdag; vriezer zit vol met 1-persoons porties die ooit over waren, dus dat zou hem ook nog wel eens kunnen worden. Groot glas water.
T: Niks of 3 of 4 chocopepernoten, thee.

Xx
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:08:39 #195
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102946364
Ik blijf nu al ongeveer een dag of 5/6 hangen op hetzelfde gewicht. Heel irritant. Wat kan er aan de hand zijn? Minder eten omdat ik nu precies genoeg eet om op gewicht te blijven? Of meer eten? Of meer afwisseling? Nu eet ik 's morgens 2 boterhammen, 's middags 4. Allemaal met mager beleg. Geen snoep, koek of hartige hapjes. 's Avonds aardappels/groenten/vlees. Of zoals gisteravond stamppot andijvie. En ik fiets vrijwel elke dag, zeker 4 á 5 dagen per week.
pi_102946417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:08 schreef Purdey het volgende:
Ik blijf nu al ongeveer een dag of 5/6 hangen op hetzelfde gewicht. Heel irritant. Wat kan er aan de hand zijn? Minder eten omdat ik nu precies genoeg eet om op gewicht te blijven? Of meer eten? Of meer afwisseling? Nu eet ik 's morgens 2 boterhammen, 's middags 4. Allemaal met mager beleg. Geen snoep, koek of hartige hapjes. 's Avonds aardappels/groenten/vlees. Of zoals gisteravond stamppot andijvie. En ik fiets vrijwel elke dag, zeker 4 á 5 dagen per week.
Ik weet niet hoelang je al bezig bent?
Maar helaas blijf je niet elke week afvallen op een gegeven moment
Soms heb je ook even last van een plateau en als je dan hetzelfde blijft doen val je naar een paar weken opeens wel weer af :) dat is niet raar
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:20:18 #197
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102946607
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang je al bezig bent?
Maar helaas blijf je niet elke week afvallen op een gegeven moment
Soms heb je ook even last van een plateau en als je dan hetzelfde blijft doen val je naar een paar weken opeens wel weer af :) dat is niet raar
Poeh, precies is moeilijk te zeggen aangezien ik tussendoor weer momenten heb gehad waarin alles liet varen. Globaal gezien vanaf begin september. Misschien inderdaad een plateau. Hopen dat ik er snel doorheen breek. Als je ergens moeite voor doet, wil je ook wel resultaat zien ;)
pi_102946642
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:20 schreef Purdey het volgende:

[..]

Poeh, precies is moeilijk te zeggen aangezien ik tussendoor weer momenten heb gehad waarin alles liet varen. Globaal gezien vanaf begin september. Misschien inderdaad een plateau. Hopen dat ik er snel doorheen breek. Als je ergens moeite voor doet, wil je ook wel resultaat zien ;)
Probeer die gedachte een beetje los te laten
Want het zal alleen maar langzamer gaan en dan moet je ook gemotiveerd blijven
Gewoon blij zijn met je gezonde levenspatroon *O*
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:23:54 #199
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102946667
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:20 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je hebt toch al resultaat?
pi_102947304
Lijstje van gisteren:
T: Glas smoothie, 2 theebiscuitjes
L: 3 crackers met St. Moret, paprika
A: Paar happen couscous salade. 2 bruin met 2 spiegelei met geraspte kaas.
T: AH ovenzoutjes 2 dropballen, 1 chocolate chip cookie

Bah, stomme dag gisteren. Helemaal de tijd vergeten waardoor ik geen tijd meer had om te sporten. Avondeten was vies dus veel te laat wat anders gegeten. En toen had ik nog snoeptrek ook.Vandaag beter!

Lijstje van vandaag:
L: 2 bruine boterhammen met kaas en komkommer, paprika
T: Rijstwafels met smeerkaas, opkikker
T: Glas tomatensap
A: Indiaas gebeuren met aardappel, spinazie, tomaat, kikkererwt
T: AH ovenzoutjes
Spoilers!
pi_102947327
Wat zijn die AH ovenzoutjes? Klinkt niet echt als een 'verantwoorde keuze' :@ ?
Ja doei.
pi_102947479
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
Wat zijn die AH ovenzoutjes? Klinkt niet echt als een 'verantwoorde keuze' :@ ?
Is het ook niet echt. Het zijn een soort chipjes alleen dan niet gebakken in olie maar in de oven. Ik neem altijd een klein handje. Maar ze staan al 1,5 week op mijn lijst en ik ben er nog maar 1 x aan toe gekomen. Eigenlijk moeten ze gewoon op, daarna komen ze voorlopig het huis niet meer in ;) .
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:04:25 #203
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102947546
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Is het ook niet echt. Het zijn een soort chipjes alleen dan niet gebakken in olie maar in de oven. Ik neem altijd een klein handje. Maar ze staan al 1,5 week op mijn lijst en ik ben er nog maar 1 x aan toe gekomen. Eigenlijk moeten ze gewoon op, daarna komen ze voorlopig het huis niet meer in ;) .
Je kunt ze ook aan deze lieveling voeren
pi_102947577
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je kunt ze ook aan deze lieveling voeren
[ afbeelding ]
Die wordt er in ieder geval niet dik van ^O^
pi_102947586
Ik zou ze ook gewoon weggooien.. De 'je-mag-niets-weggooien'mentaliteit is een van de ergste dikmakers.. als ik ook kijk naar mijn ouders.. die koken áltijd teveel, vooral (vet)vlees, maar dat moet dan wel opgegeten worden, want 'weggooien is zonde en als je het bewaart wordt het minder lekker'..
Ja doei.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:06:23 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102947596
Zooo, heerlijk half uurtje gerend (met intervallen :+ ).
En straks een staff lunch waar we al eens eerder geweest zijn. Prima verantwoorde keuzes daar! *O*

Lijstjes helpen bij mij ook enorm en idd gewoon weggooien waar je klaar mee bent! :Y *O*

Ik ben inmiddels ook erg goed in keurig een boodschappenlijstje maken met wat we op welke dag eten en me daar aan houden. Is ook wel nodig met 2 kleine kinderen, beetje ok koken, maar het is zo makkelijk om maar wat aan te rommelen als ik het niet netjes plan. :o :@
pi_102947855
Jullie hebben helemaal gelijk, ik zou ze prima weg kunnen gooien. Alleen hebben wij op dit moment nogal recessie hier dus ik heb mezelf voorgenomen om eerst de dingen op te maken die ik al heb liggen voor we iets nieuws kopen. En zo evil zijn die zoutjes niet, als het nou muffins ofzo zouden zijn. En ik kan er prima een paar per avond van nemen dus ik ga ze lekker niet weggooien ;) .
Spoilers!
pi_102948023
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jullie hebben helemaal gelijk, ik zou ze prima weg kunnen gooien. Alleen hebben wij op dit moment nogal recessie hier dus ik heb mezelf voorgenomen om eerst de dingen op te maken die ik al heb liggen voor we iets nieuws kopen. En zo evil zijn die zoutjes niet, als het nou muffins ofzo zouden zijn. En ik kan er prima een paar per avond van nemen dus ik ga ze lekker niet weggooien ;) .
Dat is ook een optie
pi_102948279
Sinds mijn medicijnen goed aanslaan heb ik ook niet meer zo'n eetdrang. Ik schrans totaal niet meer en heb vaak na het avondeten niet eens trek meer in iets anders. Ik merk heel erg dat mijn lichaam aan het veranderen is. Als ik nog schransbuien zou hebben, zou ik zeker weggooien wat ik aan slechte dingen in huis heb.

Jullie willen niet weten wat ik nog allemaal heb liggen aan zuurtjes, snoepjes, zoutjes, dropjes, chocola, etc. En ik heb er gewoon geenbehoefte aan. Heel vreemd, heel cool!
Spoilers!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:50:40 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102948781
Lekker is dat he Lucky, ik ruim hier eens in de zoveel tijd de snaaikast leeg omdat de zooi over datum is :')
pi_102948874
ik let vooral op de inname van koolhydraten (GOK) en tot nu toe bevalt het mij eigenlijk prima
zijn er meer hier die dat volgen?
vanavond voor het eerst sinds lange tijd ook weer naar het zwembad voo aquazumba en voor de rest doe ik 2 a 3x in de week mijn oefeningen op de wii

vast zittende zenuwtjes zijn zo irri!
pi_102948886
Fijn Lucky!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:52:21 #213
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102950605
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je hebt toch al resultaat?
Jawel, een kilo of 2,5. Maar lager dan een X gewicht kom ik niet lijkt het wel. Hoe dan ook, het zal wel goed komen :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:05:31 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102951006
Mijn lijstje loopt nu al in de soep:

T: Neem een paar chocoladepernoten mee naar school, met thee. Niet dus, we hadden geen pauze.
L: Laat, want pas na college, maar ik denk een 30+-kaas tosti, zonder ham enzo. Ben nu thuis en heb echt, echt geen trek. Heb geen idee of ik nu wel of niet ga eten. Weet dat het eigenlijk zou moeten, maar :r

Xx
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:08:54 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102951100
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:05 schreef Tink89 het volgende:
Mijn lijstje loopt nu al in de soep:

T: Neem een paar chocoladepernoten mee naar school, met thee. Niet dus, we hadden geen pauze.
L: Laat, want pas na college, maar ik denk een 30+-kaas tosti, zonder ham enzo. Ben nu thuis en heb echt, echt geen trek. Heb geen idee of ik nu wel of niet ga eten. Weet dat het eigenlijk zou moeten, maar :r

Xx
Tink, je hebt jezelf er mee als je nu niets eet, dat ga je bekopen met snaaien straks. Kom, doe je zelf een plezier en probeer je aan de rest van je planning te houden :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:24:15 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102951576
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tink, je hebt jezelf er mee als je nu niets eet, dat ga je bekopen met snaaien straks. Kom, doe je zelf een plezier en probeer je aan de rest van je planning te houden :)
*schopt zichzelf onder d'r kont en gaat die kaastosti maken*...

Txs, dat moest even iemand zeggen :*

XX
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:35:40 #217
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102951951
Woeeeeeei! 2 spijkerbroeken van Miss etam gekocht in de uitverkoop van Wehkamp in een maat 50 en ze moeten allebei geruild worden omdat ze te GROOT zijn *O*

Dit is mij die 6,- verzendkosten extra méér dan waard O+
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:53:34 #218
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102954719
gaaf he :D

ik verlies geen kilo's meer, maar onsjes, dus het is bij mij op eens echt veel langzamer dan het ging :)
Ik heb vandaag opgeruimd en 70 jumping jacks gedaan, daalijk nog 50 squats en hopelijk wil vriendjelief dan een rondje richting de stad lopen en dan heb ik mijn beweging voor de dag wel gehad :D

Ik probeer Beck nu toe te passen op mijn scriptie.. hij moet over drie weken af dus ik probeer al mijn studieontwijkend gedrag weg te praten. Dat blijft dus een herhalende mantra van :
Oe..even facebooken.. Nee dat heb ik niet nodig, laten we eens een nuttig artikel opzoeken. Oe, facebook..nee artikel.
Oe oe oe facebook, nee.. je moet eerst even zoeken naar dat artikel..
kortom..lekker nuttig ;)

zo maar eens een lijstje met + / - maken en op de koelkast plakken met waarom mijn scriptie gewoon af moet, want de voordelen wegen zo op tegen de nadelen..maar ik kan me er al sinds februari vorig jaar ( schaam, schaam..) niet toe zetten.. het is gewoon op :S
/klaarmetscriptieklaag

ik had van een klant 5 kilo pompoen gehad ( zo'n hele hele grote :D ) en daar nog de helft van over, die heb ik net geslacht en in een braadzak gestopt met 4 sjalotten, 2 teentjes knoflook en 3 tomaten, honing en gember.. en daar maak ik vanavond of een curry van of een soep! Misschien wel allebei :)

eetlijstje voor de dag :

o : boterham met pruimenjam, water..ik moest haasten want ik had rijles :)
t : appel
l : tortilla wrap met een omelet ( zonder melk, alleen ei ), een klein dotje creme fraiche en augurken.
t : yoghurt :)
d : iets pompoenigs dus!
t : fruit
pi_102956254
Goed bezig dames!

Het zou helemaal geen slecht idee zijn als dat boek ook op de scriptie van toepassing is. Ik ben daar vanaf juni vorig jaar mee bezig :@ .

Ik kon had ineens een volgend gaatje nodig in mijn riem vandaag! Ik denk dat het toeval is en dat het morgen nog wel verandert maar voor vandaag is het leuk!
Spoilers!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:10:40 #220
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102957891
ja he :P eens experimenteren ;) stomme scripties..ik had een scriptie over afvallen moeten schrijven ofzo :P
pi_102959036
Scripties sucken. Zelfs als je een geweldig onderwerp hebt zuigen ze nog. Ik hoop vandaag Beck binnen te krijgen, ik ben echt heel benieuwd.
Spoilers!
pi_102963705
Oh noes, ik moest net stoppen achter een auto die midden op de weg stond om een vers doodgereden kat van de weg te halen.... Gelukkig hielp iemand anders al want ik zat tranen met tuiten te janken achter het stuur. Ik ben blij dat mijn poezebeest binnen blijft en nu lekker op schoot ligt.
Spoilers!
pi_102964330
Ow -O- doe je kat maar lekker knuffelen!

Over een uurtje mag ik alweer naar buikdansen
Vandaag ging veelste snel voorbij, morgen mezelf maar opsluiten en gaan leren voor de tentamens
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:44:38 #224
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102967258
Final lijstje van vandaag!

O: 1 boterham met gestampte muisjes, bekertje activia yoghurt en een beker karnemelk.
L: 2 boterhammen met sandwichspread, 2 kaasstengels. Beker melk.
D: Restje pasta gorgonzola, een hele courgette gebakken in wat olijfolie.

Vanavond nog flink wat drinken.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:49:57 #225
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102967554
Dadelijk nog mijn koffie verkeerd en twee koekjes en dan heb ik mijn lijstje tot op de letter gevolgd vandaag, me is proud :+
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:49:59 #226
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_102967560
Ben nu de nieuwste aflevering van Obese aan het kijken. Nu totaal geen trek meer in die pittige borrelnootjes. Wat een oplossing, haha, maar als het helpt vind ik het prima..
pi_102967589
Beetje weinig Purdey! ik mis ook een beetje het fruit
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:56:35 #228
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102967967
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:50 schreef Sarabi het volgende:
Beetje weinig Purdey! ik mis ook een beetje het fruit
Jaa, ik weet het :{
Was niet zo vroeg op, dus laat ontbeten. Lunch gehad, en toen gaan werken en geen tijd meer gehad voor een tussendoortje/fruit. Vanavond nog 2 stukjes fruit naar binnen werken ;)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:57:14 #229
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102971867
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh noes, ik moest net stoppen achter een auto die midden op de weg stond om een vers doodgereden kat van de weg te halen.... Gelukkig hielp iemand anders al want ik zat tranen met tuiten te janken achter het stuur. Ik ben blij dat mijn poezebeest binnen blijft en nu lekker op schoot ligt.
awhh :( bij ons liep er vandaag tijdens les een konijntje over de weg...spierwit en ik kon niet stoppen om hem te vangen, maar hij ontsnapte net.
pi_102978418
en toen stond de teller weer op 2 uur sporten voor vandaag *O*
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 oktober 2011 @ 08:38:37 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102987876
Woensdag Weegdag *O*
pi_102991832
Lijstje van gisteren:
T: 2/3 Pakje Vifit
L: 2 bruine boterhammen met kaas en komkommer, paprika paprika beschimmeld...
T: Rijstwafels met smeerkaas, opkikker, flinke slok appelsap
T: 2/3 Glas tomatensap, 1,5 theebiscuitje
A: Indiaas gebeuren met aardappel, spinazie, tomaat, kikkererwt. Lekker!!!
T: AH ovenzoutjes, dropbal

Ik heb mijn tussendoortje overgeslagen, miles voor het eten gedaan en na het eten een AllerHande gelezen. Resultaat: de hele avond enorme trek! Maar gelukkig was die trek weer over na een handje zoutjes dus het viel nog mee.
Ik moet gewoon veel regelmatiger gaan leven en dus eten. Nu ben ik verdorie weer hartstikke laat, ik moet nog ontbijten. Heb vannacht een paar uur wakker gelegen.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen:
O: Yoghurt met cruesli
L: 3 bruin met avocado, tomaat, lenteuit
T: Opkikker
A: Ainsley's Couscoussalade met gegrilde aubergine en paprika
T: Zoute sticks

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 12-10-2011 11:42:28 ]
Spoilers!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:49:05 #233
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102994083
Vandaag :
O : boterham jam met yoghurt
t : druiven
L: broodjebrie ( 1 plakje, dun uitsmeren) beetje honing en roosteren maar
T : augurken,appeltje
d : noodlesoep of curry
t : in geval van soep moet ik hier nog wat vinden.

Vandaag - 1 kilo!
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 oktober 2011 @ 13:03:02 #234
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102994462
Mijn BMI is nu 30, zegt mijn ticker
pi_102995051
Go sjeenbabe!
pi_102995362
Mijn lijstje zoals gepland:

O: 2 crackers met Huttenkase
L: boterham met tonijnstukjes (op waterbasis) en rauwkost
T: appel
D: kalkoenschnitzel met broccoli en gebakken aardappeltjes
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:45:48 #237
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102995749
Ik pas in mijn oude jeans!
pi_102996080
Wat leuk en goed bezig! Oude broeken passen en bmi in 30!

Mijn lijstje van vandaag:
O Griekse yoghurt met noten
l 2 lijnzaad crackers
D klein beetje gourmetten (vleesjes a 100/150gr groente en een eigen gemaakt knoflookdip
pi_102996500
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:55 schreef draculettetje het volgende:
Wat leuk en goed bezig! Oude broeken passen en bmi in 30!

Mijn lijstje van vandaag:
O Griekse yoghurt met noten
l 2 lijnzaad crackers
D klein beetje gourmetten (vleesjes a 100/150gr groente en een eigen gemaakt knoflookdip
Een paar gezonde tussendoortjes erbij en je lijstje is ^O^

en goed bezig Sjeen!
pi_102996648
op zich plan ik geen tussendoor (of is een kop groene thee ook een tussendoor)
ik heb er ook geen behoefte aan eigenlijk (wordt ook in het boek wat ik volg omschreven)
Soms als ik merk dat het tussen lunch en diner te lang duurt neem ik een handje noten
pi_102996797
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:12 schreef draculettetje het volgende:
op zich plan ik geen tussendoor (of is een kop groene thee ook een tussendoor)
ik heb er ook geen behoefte aan eigenlijk (wordt ook in het boek wat ik volg omschreven)
Soms als ik merk dat het tussen lunch en diner te lang duurt neem ik een handje noten
Heb je dan wel in de gaten dat je eigenlijk te weinig eet?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:52:08 #242
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102997977
Lijstje van vandaag:

O: 2 boterhammen met vlokken, activia yoghurt, beker melk.
L: 2 croissantjes, 2 mandarijntjes, beker karnemelk.
T: Ik denk niks, late lunch.
D: Sperziebonen, aardappelpuree en een moot zalm.
pi_102998824
Als ik het zo lees klinkt het wel weinig ja
voor een keer niet erg denk ik
maar altijd fijn als er meegedacht wordt!

En de crackers zijn ruim belegd 1met kaas en komkommer en 1 met ham en alfalfa

[ Bericht 26% gewijzigd door draculettetje op 12-10-2011 16:39:54 ]
pi_103003949
Grr, lekker handig weer. Ik ging vanmiddag naar de Turkse supermarkt om lekker groenten te kopen voor door couscous. Eindelijk alles gemaakt, couscous en gegrilde groenten stonden af te koelen zodat ik het daarna bij elkaar kon doen om mee te nemen naar mijn werk.
Tegelijkertijd was ik avocadosalade aan het maken voor op brood tijdens mijn extra late lunch ivm laat avondeten.

En toen ik bijna klaar was werd ik gebeld dat ik vanavond niet hoef te werken... Nu moet ik dus thuis eten en ook voor mijn vriend zorgen. Ik kon weer terug naar de Turk om meer groente te halen en kan exact hetzelfde gerecht vanavond nog een keer maken en dat van vanmiddag opwarmen. Lekker handig allemaal zo. Geen wonder dat ik tijd te kort kom!

On a positive note: mijn avocadosalade is vandaag extra goddelijk goed gelukt en MoBlo is de held van oktober omdat ze me Ainsley's couscous aanraadde. Hij smaakt verrukkelijk! :Y)
Spoilers!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:41:07 #245
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_103004515
:D klinkt goed!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:58:34 #246
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_103005071
Er stond chocoladetaart in de keuken en mijn huisgenoot zei dat ik een stukje mocht en en ;(
* BGTes is boos op zichzelf
pi_103011566
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:58 schreef BGTes het volgende:
Er stond chocoladetaart in de keuken en mijn huisgenoot zei dat ik een stukje mocht en en ;(
* BGTes is boos op zichzelf
Was ie lekker?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:44:50 #248
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_103016284
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Was ie lekker?
Op zich.. maar niet de kcals waard ;(
pi_103016655
Dat is jammer
Al een plan van aanpak voor de volgende keer bedacht?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:02:34 #250
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_103017420
Morgenavond een afspraak met een personal trainer :D
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:18:02 #251
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_103018433
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:51 schreef Sarabi het volgende:
Dat is jammer
Al een plan van aanpak voor de volgende keer bedacht?
Mijn roomies vertellen dat ze me zoiets echt niet aan moeten bieden. En verder een soort belongssysteem misschien.. "Als ik dat en dat weersta, doe ik er 5 euro bij in het Cadeautjes voor Tessa"-potje." Zoiets. :)
pi_103020932
he bah das altijd moeilijk vind ik hoor
idd maar zeggen dat ze zoiets niet moeten aanbieden...
ik heb met een vriendin afgesproken die ook minimaal 10kg wil afvallen we als we dat beide halen een kroketje mogen, ok niet verantwoord maar wel leuk om naar uit te kijken!

gourmet was geslaagd vanavond, ik heb niet eens het stokbrood met kruidenboter gemist
  donderdag 13 oktober 2011 @ 07:31:19 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103027226
Beck is binnen! *O*
Ben begonnen met lezen en lijkt idd veelbelovend te zijn. :Y

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 250 gr kwark met wat zoetstof
T: low carb cracker m. kaas, net voor het hardlopen
L: Ossenstaartsoep, LC cracker m kaas
T: mini-salami
D: Spinazie a la creme, kipfilet, aardappelpuree
T: niks, hooguit stukje kaas

Dit alles weggespoeld met grote glazen groene thee en water.

(For the record, ik doe een variant van het low carb dieten waarbij ik 1 keer per dag wel carbs mag).

Zo eens denken of ik ook een ticker ga maken.
En zo ja, wat voor ticker dan. Met alles eraf vanaf mijn zwaarste punt, wat toch wel -/-22 kg is.
Of gewoon vanaf nu. Ik denk het laatste, want dat is waar ik mee bezig ben. De foutste hoogste stand is van bijna 4 jaar geleden.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 07:51:37 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_103027333
Hoezo mijn lichaam kan niet tegen stress/zenuwen...:|

Word hier zo moe, al dat ziek zijn om niks :(
  donderdag 13 oktober 2011 @ 08:06:49 #255
54772 Silmarwen
pi_103027436
Buh. ZEER stressvolle week. Echt niet leuk meer Dus ik heb gezondigt, want dat doe ik.
:(

Dinsdag 2 kroketjes en gister een bakje chocolade vla, en ik had niet eens honger of trek! De schade valt nog mee, maar toch.

Nu weer gewoon doen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 oktober 2011 @ 09:15:19 #256
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103028370
BE ik heb ook een ticker gemaakt met mijn laatste 'hoogtepunt' ;) Dat gelukkig ruim 14 kilo onder mijn niet-zwanger 'hoogtepunt' ligt...

T - appel, thee
T - kerstomaatjes, worteltjes, nootjes, thee
D - macaroni
T - 2 koekjes, thee
S - Volleybal
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:18:55 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103028436
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:15 schreef Sjeen het volgende:
BE ik heb ook een ticker gemaakt met mijn laatste 'hoogtepunt' ;) Dat gelukkig ruim 14 kilo onder mijn niet-zwanger 'hoogtepunt' ligt...
*knip*
Is ook logischer idd, want dit is nu mijn gewicht zeg maar. En vanaf hier gaan wee weer verder.
Mijn wel-zwanger hoogtepunt was nog erger. :@
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 oktober 2011 @ 09:22:15 #258
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103028497
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is ook logischer idd, want dit is nu mijn gewicht zeg maar. En vanaf hier gaan wee weer verder.
Mijn wel-zwanger hoogtepunt was nog erger. :@
Daar gaan we het dan ook helemaal niet over hebben, want dat telt niet mee :P
pi_103028509
Veel plezier ermee BE!
En gewoon een ticker maken waar jij je het beste bij voelt :) als het motiverend werkt om je hoogste gewicht ooit te nemen moet je dat gewoon doen
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:55:15 #260
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103030606
Gister even de boel losgelaten. En 3 ons afgevallen :D
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:13:42 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103031145
Ik vertelde net van Beck aan mijn (eeuwig diëtende) collega en ze vertelde me haar lijfspreuk:
Nothing tastes as good as thin feels!

Daar kan me zo enorm in vinden! Nu alleen nog idd altijd voor houden op de moeilijke momenten. :)
pi_103031179
Die heeft ze gejat van Kate Moss :D

Ik gebruik hem altijd om mensen te zieken :D
pi_103031245
Lijstje van gisteren:
S: 2 miles 1 mile
L: 3 bruin met avocado, tomaat, lenteui
T: Opkikker 1 twixreepje :{
A: Ainsley's Couscoussalade met gegrilde aubergine en paprika
T: Zoute sticks 2 dropballen

Lijstje van vandaag:
L: 3 boterhammen met kaas
T: Opkikker of rijstwafels met smeerkaas
A: Restje Ainsley's Couscoussalade met gegrilde aubergine en paprika plus wat feta
T: Zoute sticks
Spoilers!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:19:05 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103031288
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 11:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die heeft ze gejat van Kate Moss :D

Ik gebruik hem altijd om mensen te zieken :D
Oh dat zou best kunnen, ik kende hem nog niet.
Hoe dan ook, hij is wel echt heeeeeeeeeeel erg waar. :Y
pi_103031317
Ik zit weer muurvast }:| ...ik kom maar niet onder een met de dietiste voor dit jaar afgesproken gewicht. :( Ik heb nog twee maanden voor die laatste kilo en mijn fantastische gewichtsafname kennende....... }:|
Het bewegen gaat slecht hier, de laatste tijd lukt het niet met de gewrichten. Gisteren ook gemerkt dat de handjes verder achteruitgaan, aardappels in blokjes snijden voor stamppot (nee, alleen aardappelen en de groenten, niets geen room, boter of wat dan ook ;) ) lukt me maar gedeeltelijk, de rest heeft de eetgast afgemaakt...anders was er niets te eten. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:43:01 #266
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103031974
Eigenlijk best heel raar, maar ik heb echt geen idee hoe het is om dun/slank te zijn :{
Ik ben eigenlijk altijd vol geweest, ook als kind. Toch vraag ik het me best weleens af. Zeker op dagen dat ik veel moet lopen bijvoorbeeld. Dan heb ik best snel last van m'n voeten omdat er zoveel gewicht op rust.

Zijn jullie allemaal wel echt slank geweest alsin maatje 36/38?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:47:21 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103032080
Ja, op de middelbare school ofzo. :D Hoewel, ik weet eig. niet. Ik ben niet superklein of iets wat, zonder al die extra kilo's in de buurt zou komen van 'petit' dus geen idee eig.
Maar ik weet nog wel mt 40 en dat was toch wel echt heel fijn hoor. :Y
Maar het is een flinke tijd geleden, dat wel.

[ Bericht 16% gewijzigd door BE op 13-10-2011 11:53:47 ]
pi_103032192
Wat ik zo mooi vind, ik loop zo een beetje in alles achter op mn leeftijdsgenoten :D

Maar als ik nu mijn oud klasgenoten zie lopen in mijn geboortedorp zijn ze allemaal uitgezet, terwijl ik juist gekrompen ben :D Dus alleen in dikkig zijn liep ik voorop :D

Ik ben nu mt. 42 en dat is het slankst dat ik ooit geweest ben. Ik zou graag 40 zijn en daar probeer ik nu naar toe te werken, beter dan dat is denk ik niet haalbaar voor mij! *O*
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:59:00 #269
251095 Purdey
Better off alone..
pi_103032455
Ik vind maat 40/42/44 ook wel het meest realistisch qua haalbaarheid voor mezelf. Ik denk dat vrijwel niemand hier de vurige overtuiging heeft ooit nog in maatje 36 te passen. Alhoewel ik me er ook wel aan irriteer dat sommige meiden gewoon normaal eten, en hun eigen petit vormpje blijven behouden.

Goed wat je zegt Phoebs, 40 is een mooi realistisch doel. Zeker als je nu al op 42 zit :)

Ik zelf heb nog steeds het doel om eerst eens onder de 100 te komen. En heb m'n uiteindelijke streefgewicht nu op 80 gezet. Dat is niet persé weinig, maar dan zou ik al 36 kilo lichter zijn dan nu.
pi_103032698
Ik denk dat het wel haalbaar moet zijn hoor voor mij, maar daar moet ik dan zo veel voor opgeven waar ik van geniet, dat ik dat niet zie gebeuren. Plus ik heb best een grove bouw. Van die baarheupen (en ik wil geen eens kinderen :')) en grove schouders (gelukkig wel met hele mooie O+ sleutelbeenderen O+ vind ik zelf) dus als ik dan heel mager wordt ziet dat er volgens mij compleet ridicuul uit :D

Ik zou nu graag nog een kilo of 7/8/9/10 kwijtraken. En dan met name de hammen die ik beet kan pakken op mijn boven benen en mijn 3-pack :') :D
pi_103032904
Ik ben altijd vrij lang geweest en nooit mager geweest. Op de middelbare school paste ik in 38-40. En toen dacht ik dat ik dik was omdat mijn vriendinnen in kleinere maten pasten, niet te geloven. Die spillepoten waren gewoon kleiner! Tot ongeveer een jaar geleden (ben nu 30) paste ik in maat 42 dus daar was eigenlijk weinig mis mee. En ook toen dacht ik dat het wel geweldig zou zijn als ik een kilo of 5 lichter zou zijn. Wat een amateur he ;) .
En toen kwam dat gedoe met die schildklier en nu pas ik in 46-48 en daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ok, ik heb slechts 1 dag boven de 100 kilo gewogen en hoef nog net niet naar grote maten winkels maar toch.
Spoilers!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:02:15 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103034193
Ik zou mijn handjes dichtknijpen voor 40-42. :Y
Nu zit ik ergens tussen 44 en 46.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 13:03:58 #273
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_103034237
Ik was slank maar wist het niet....ik heb mezelf altijd wijsgemaakt dat ik te dik was. Ben ontzettend gepest om mijn omvang tot mijn 15e dankzij medicatie zoals steroiden en prednison, toen had ik een mini groeispurt (tot 1,67 ;) ) en was alles prima in proportie maar toen was de schade al gedaan. Ik pas nu in maat 42/44 dus vind 38 wel reeel, ik ben klein en wil nog 18 kilo kwijt, dus daar kom ik wel. Nu alleen dat zelfbeeld nog ;)

Vandaag eet ik iets anders wegens lange werkdag tot 21.30 en dan nog uurtje treinen en vol willen zitten zodat ik niet ga snacken, meer als normaal maar dat vind ik prima voor een keertje

O : twee bruine boterhammen geroosterd met 1 plakje brue, beetje honing en een handje druiven.
T : niets, te laat op
L: gewokte groentes met een wrap ( ui, sugar snaps, champignons en paksoi ) en drie augurkpartjes
T : yoghurt
D : pasta met tomaat, champignon, sugarsnaps, ui en een beetje mozarella

[ Bericht 29% gewijzigd door RandomMoron op 13-10-2011 13:10:45 ]
pi_103034563
Ik was altijd redelijk slank, rond mijn 20ste woog ik ongeveer 62 kilo bij een lengte van 1.68 m.
Helaas werd dat na mijn 25ste fors meer. Na mijn 27ste ofzo kwam ik over de 70 heen en ik heb maanden zelfs 75 kilo gewogen. Dat is echt veel te veel voor mijn bouw. Ik ben dan heel erg mollig, en krijg nauwelijk nog maat 40 aan. Ik krijg dan ook last van mijn knieen. Toch heb ik altijd geweigerd om grotere maten dan maat 40 te kopen. Momenteel zit ik weer lekker in maat 40. Maat 38 zal nooit over mijn heupen en benen passen, dat was 15 jaar geleden ook al zo toen ik 10 kilo lichter was...
pi_103034734
Niet dat ik maat 40-42 niet een prima maat vindt, hoor overigens. Maar bij mij verdwijnen rond een bepaald gewicht alle proporties in rap tempo. Dat komt omdat ik alleen aankom onder mijn middel. Als ik een broek nodig heb met maat 42 is de bovenkant nog steeds 38-40.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 oktober 2011 @ 13:27:44 #276
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103034880
Met 18 woog ik 68, met 28 woog ik 105... en met 38 vind ik 75 een heel mooi streven :)

Tijdje terug zei iemand dat het gewoon bij me hoorde, dat ik altijd fors was geweest -O- Tsja, in vergelijking met haar klopt dat ook wel... 48 kilo is nou niet echt mijn ideaal.
pi_103034941
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:27 schreef Sjeen het volgende:
Met 18 woog ik 68, met 28 woog ik 105... en met 38 vind ik 75 een heel mooi streven :)

Tijdje terug zei iemand dat het gewoon bij me hoorde, dat ik altijd fors was geweest -O- Tsja, in vergelijking met haar klopt dat ook wel... 48 kilo is nou niet echt mijn ideaal.
Hoe lang ben je? Met mijn lengte is 75 kilo niet echt 'fors'. Ik heb ook smalle schouders en -taille.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 oktober 2011 @ 13:40:21 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103035319
1.70m met vreselijk vrouwelijke rondingen.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:02:23 #279
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_103036017
fors schmors :S
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:10:34 #280
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103036311
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:27 schreef Sjeen het volgende:

Oh mwehe, die hoorde ik laatst ook 'maar dit hóórt bij je!' Ik ga er maar van uit dat het goed bedoeld is, ik weet namelijk niet zeker of ik het als een compliment of belediging moet zien _O- Ik denk dat ze me een gezellig rond creatuur vinden :')

Ooit (toen ik 15 of 16 was ofzo) woog ik 62,5 kilo bij 1.68 O+ Toen at ik bijna niks, sportte ik nooit, vond ik mezelf een dikkie en had ik maat 38-40 :') Tja.
Nu eet en sport ik wel, ben ik rond de 75 kilo denk ik (ik meet tegenwoordig :P) en heb ik maar 40-42 / M-L oO<
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 oktober 2011 @ 14:12:59 #281
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_103036375
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:10 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh mwehe, die hoorde ik laatst ook 'maar dit hóórt bij je!' Ik ga er maar van uit dat het goed bedoeld is, ik weet namelijk niet zeker of ik het als een compliment of belediging moet zien _O- Ik denk dat ze me een gezellig rond creatuur vinden :')

Ooit (toen ik 15 of 16 was ofzo) woog ik 62,5 kilo bij 1.68 O+ Toen at ik bijna niks, sportte ik nooit, vond ik mezelf een dikkie en had ik maat 38-40 :') Tja.
Nu eet en sport ik wel, ben ik rond de 75 kilo denk ik (ik meet tegenwoordig :P) en heb ik maar 40-42 / M-L oO<
Ja, ik geloof ook eigenlijk wel echt dat het goed bedoeld was, dat ze wilde zeggen dat haar gewicht mij niet zou staan. En daar heeft ze op zich wel gelijk in... maar, dat neem niet weg dat ik me tussen haar en nog een vriendin altijd de zeekoe van het stel gevoeld heb, vroeger. Nu niet meer, nu waardeer ik mijn rondingen. Ik wil ze alleen nog wat shapen :+
pi_103036380
Ik ben nooit slank geweest maar ik ben ook echt dikker geweest!
Mt 40/42 moet weer haalbaar zijn vind ik voor mij en ik ben goed op weg

programma voor vandaag:
O: 2eieren gebakken met spek
L: 1 of 2 hartige muffins (is groentesoep geworden)
D: koolhydraat beperkte spaghetti met lekker veel groente door de saus

als ik nog trek zou hebben in een tussendoor heb ik augurk met boterham worst
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:23:29 #283
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103036724
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja, ik geloof ook eigenlijk wel echt dat het goed bedoeld was, dat ze wilde zeggen dat haar gewicht mij niet zou staan. En daar heeft ze op zich wel gelijk in... maar, dat neem niet weg dat ik me tussen haar en nog een vriendin altijd de zeekoe van het stel gevoeld heb, vroeger. Nu niet meer, nu waardeer ik mijn rondingen. Ik wil ze alleen nog wat shapen :+
Ja is ook zo :Y Een rank hertjespostuur zou mij ook niet staan denk ik - ben ik te breed voor gebouwd en bij mijn gezicht horen wangen :+ Alleen die onderkin die hoort er niet he :') :D

Rondingen O+ >>> twijgjesfiguren
Shapen ^O^ 8-)
pi_103042014
Vanavond gezellig uiteten met mijn moeder maar nu eerst nog even een uurtje krachttraining doen
pi_103045328
quote:
12s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 13:40 schreef Sjeen het volgende:
1.70m met vreselijk vrouwelijke rondingen.
Jij ook van die heupen waarvan boeren bij koeien zeggen dat ze een goede fokkoe is? }:| :+
Optimist tot in de kist
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:57:26 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_103051323
MoBlo, ik ben mijn bookmarks een beetje aan het opschonen en kijk eens wat ik tegenkwam?
http://moblo-moblo.blogspot.com/
Mag wel eens upgedate worden. ;)
Maar wel jummie, sommige dingen! :Y
pi_103052514
Ja, klopt, bedacht me dat toevallig vorige week nog! Er zijn ook best wat dingen bijgekomen inmiddels. Gelukkig heb ik de foto's van de meeste dingen wel gearchiveerd! Als ik eens thuis zit op een druilerige zondag ga ik de boel eens bijwerken :Y Thanks!
Ja doei.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:13:24 #288
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_103059098
Ik kom hier ook mee doen.. als het mag.

Ik ben een tijdje geleden begonnen,
niet zo zeer afvallen maar gewoon mijn hele lifestyle te veranderen.
[Deels door verergering Allergie voor een groot aantal E nummers]

Mag nog zeker 10 kilo af.
Niet dat ik dik ben maar ik voelde me een stuk lekkerder in mijn vel zitten op 55 kilo.
Ik hou wel van stevige benen en een reet hebben dus probeer ik mijn vetjes om te zetten in spieren.
Dus flink sporten.

Dus ik kom met mijn Peer figuur mee doen :')
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:14:12 #289
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103059144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:13 schreef LolaLovesYou het volgende:
Ik kom hier ook mee doen.. als het mag.

Ik ben een tijdje geleden begonnen,
niet zo zeer afvallen maar gewoon mijn hele lifestyle te veranderen.
[Deels door verergering Allergie voor een groot aantal E nummers]

Mag nog zeker 10 kilo af.
Niet dat ik dik ben maar ik voelde me een stuk lekkerder in mijn vel zitten op 55 kilo.
Ik hou wel van stevige benen en een reet hebben dus probeer ik mijn vetjes om te zetten in spieren.
Dus flink sporten.

Dus ik kom met mijn Peer figuur mee doen :')
Jij bent hartstikke dun.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:17:59 #290
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_103059346
quote:
15s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:14 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Jij bent hartstikke dun.
Valt mee hoor.
Ik heb een klein ribbekastje met dikke tieten er op, dan lijkt het heel wat.[dikke tieten kleden af ahaha]
Ik kom heel rot aan op mijn benen en val af op mijn boven lichaam.
Als ik door blijf gaan met jojo-en heb ik straks een olifanten reet met een flamingo bovenlichaam :')

Hoe dan ook, je kunt 30 kilo te zwaar zijn naar je zin en niet lekker in je vel zitten of 10 kilo.
Afvallen blijft toch moeilijk.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:21:21 #291
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103059536
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:17 schreef LolaLovesYou het volgende:

[..]

Valt mee hoor.
Ik heb een klein ribbekastje met dikke tieten er op, dan lijkt het heel wat.[dikke tieten kleden af ahaha]
Ik kom heel rot aan op mijn benen en val af op mijn boven lichaam.
Als ik door blijf gaan met jojo-en heb ik straks een olifanten reet met een flamingo bovenlichaam :')

Hoe dan ook, je kunt 30 kilo te zwaar zijn naar je zin en niet lekker in je vel zitten of 10 kilo.
Afvallen blijft toch moeilijk.
Pas wel op dat je niet doorslaat.

Ik kan niet afvallen omdat ik constant verschrikkelijk gestresst ben ... is er een manier om dan toch nog te kunnen afvallen? Want stress vertraagt je stofwisseling ...
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:29:11 #292
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_103059946
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:21 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Pas wel op dat je niet doorslaat.

Ik kan niet afvallen omdat ik constant verschrikkelijk gestresst ben ... is er een manier om dan toch nog te kunnen afvallen? Want stress vertraagt je stofwisseling ...
Oh nee hoor!
Ik hou heel erg van billen en een beetje buik.
Ik streef naar een gezond peer figuur:
http://befitandstrong.com(...)ed-body1-211x300.jpg
Niet naar een anorexia lichaam.

Je kan elke ochtend ontbijten met een appel met een beetje kaneel,
of een beker warm water met honing erbij. Dit werkt zeer goed volgens vriendinnen van me.
Daarbij kun je 1x per week beginnen met een glas Pure citroen sap, met een rietje ivm je tanden.

Buiten dat zijn kaneel, bessen en vezelrijk producten heel goed voor je stofwisseling en/of versnellen de vet verbranding.
Ook meerdere kleine maaltijdjes eten ipv 3 groten helpen je stofwisseling en zeker het ontbijt niet overslaan.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:32:06 #293
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103060074
Ik ontbijt altijd met volkoren brood. Dat is ook vezelrijk. Voor de rest neem ik vruchtenyoghurt en 200 gram groente en probeer ik 2 stuks fruit per dag te eten. En ik probeer 6 glazen water per dag te drinken en minstens een half uur per dag te sporten.
Maar toch blijf ik op gewicht ....
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:39:03 #294
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_103060363
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ontbijt altijd met volkoren brood. Dat is ook vezelrijk. Voor de rest neem ik vruchtenyoghurt en 200 gram groente en probeer ik 2 stuks fruit per dag te eten. En ik probeer 6 glazen water per dag te drinken en minstens een half uur per dag te sporten.
Maar toch blijf ik op gewicht ....
Ah, ja.
Dan zou je inderdaad even moeten kijken of je bekende vet verbranders kunt opnemen in je eet patroon. Zoals dus citroen sap, kaneel,bessen [aardbeien ook],noten, ananas en nog een aantal andere producten.

En misschien van 30 minuten een uurtje sporten maken en na het sporten een extra koekjes.
Mogelijk niet meer na 8 uur eten zodat je zoveel mogelijk van het binnen gehaalde voedsel verbrand ipv opneemt als lichaamsvet in je slaap.
Maar ik weet natuurlijk niet of je dit al doet.

[sorry, mijn moeder is hier altijd zo mee bezig geweest en ik met die domme allergieën heb ook veel dingen moeten leren ivm eten :') dus ik weet allemaal van die domme/handige dieet trucs]
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:45:54 #295
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103060656
2x per week sport ik wel een uur. En ik doe sowieso alles op de fiets.
Maar de rest van de dagen gaat niet lukken ... ik heb namelijk last van o.a. depressie en heb daardoor vaak helemaal nergens energie voor. Dat half uur is voor mij dus vaak al heel lastig vol te houden.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:51:05 #296
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_103060908
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:45 schreef Madame_Paon het volgende:
2x per week sport ik wel een uur. En ik doe sowieso alles op de fiets.
Maar de rest van de dagen gaat niet lukken ... ik heb namelijk last van o.a. depressie en heb daardoor vaak helemaal nergens energie voor. Dat half uur is voor mij dus vaak al heel lastig vol te houden.
Ah ja,
heb je iemand om mee te sporten?

Ik doe zelf ook alles op de fiets, geen geld voor een auto of ov.
Ik heb alleen wel de sport school om de hoek zitten, dus als ik mij verveel of niet lekker voel thuis hobbel ik al snel richting de sportschool.
Daar zijn altijd mensen en het houd mijn hoofd bezig, vaak zet ik zelf een audio boek op, dat sport ook lekker door.

Maar met depressie kan je hoofd leeg maken een moeilijk ding zijn en energie voor dingen hebben ook. Ik ken dat..
stomme huis houden en eigenlijk moet je nog dit en zus en zo..
en iedereen om je heen doet dat even zomaar. Maar dat is niet zo hoor :{ maar veel mensen denken er gewoon niet eens over na.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 23:56:38 #297
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103061124
Ik sport altijd in m'n eigen huis, alleen.
Ik houd niet zo van de sportschool. Al die zwetende mensen om je heen, jakkes. :P

Maar het is gewoon heel vervelend dat ik hierdoor niet afval, maar op gewicht blijf.
Zeker omdat het gewicht dat ik kwijt wil, erbij is gekomen door bijwerkingen van medicatie ...
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:02:21 #298
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_103061380
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:56 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik sport altijd in m'n eigen huis, alleen.
Ik houd niet zo van de sportschool. Al die zwetende mensen om je heen, jakkes. :P

Maar het is gewoon heel vervelend dat ik hierdoor niet afval, maar op gewicht blijf.
Zeker omdat het gewicht dat ik kwijt wil, erbij is gekomen door bijwerkingen van medicatie ...
Oh ja,
ik heb inderdaad gehoord dat bepaalde anti depres. medicatie aankomen als bijwerking hebben.
Ik weet niet of je kan vragen om een ander middel met het zelfde resultaat maar zonder die bijwerking?

Dat zou natuurlijk fijn zijn.

Ik heb tot nu toe nog nooit van zoiets last gehad, alleen als ik [ja] stop met de pil. :')
Echt heel de wereld komt aan als ze starten met de pil en ik plak er ongeveer 10 kilo vocht gewicht bij als ik stop.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:06:16 #299
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103061530
Ik slik het middel waardoor ik zo veel ben aangekomen al een paar jaar niet meer.
Het is nu de stress die voorkomt dat ik gewicht kwijtraak.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:10:08 #300
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_103061677
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:06 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik slik het middel waardoor ik zo veel ben aangekomen al een paar jaar niet meer.
Het is nu de stress die voorkomt dat ik gewicht kwijtraak.
Mja, dat is lastig.
Dan moet je eerst de rust weer vinden voor je echt weer bij kan komen qua gewicht.
Je zou eens moeten kijken of je door verandering van eet patroon zou aankomen,
en of het dan met de stress niet beter zou zijn wat minder gehaaid te zijn op het afvallen.
Maar gewoon lekker rustig aan doen, wel gezonde maaltijden eten en 2x per week een uurtje sporten.

Want als stress je probleem is is het belangrijker dat kwijt te raken,
als zo bezig zijn met je gewicht en sporten je meer stress geeft zou je misschien juist wat gewicht verliezen door dit niet te doen?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:17:59 #301
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_103061983
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 00:10 schreef LolaLovesYou het volgende:

[..]

Mja, dat is lastig.
Dan moet je eerst de rust weer vinden voor je echt weer bij kan komen qua gewicht.
Je zou eens moeten kijken of je door verandering van eet patroon zou aankomen,
en of het dan met de stress niet beter zou zijn wat minder gehaaid te zijn op het afvallen.
Maar gewoon lekker rustig aan doen, wel gezonde maaltijden eten en 2x per week een uurtje sporten.

Want als stress je probleem is is het belangrijker dat kwijt te raken,
als zo bezig zijn met je gewicht en sporten je meer stress geeft zou je misschien juist wat gewicht verliezen door dit niet te doen?
Ik ben er niet obsessief mee bezig, maar ik wil het gewicht wel graag kwijt.
En aan de stress wordt gewerkt ... de oplossingen werken alleen niet.

En LaPo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')