quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind heel Miss Etam voor mensen met pittige korte kapsels die van kamperen houden
Spontane beweging vind ik nog moeilijk, ik ben meer van het geplandequote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:24 schreef Sjeen het volgende:
Appel en water, veel spontane beweging... Ben trots op mezelf...
Ben bezig met wassen, dat is steeds twee trappen op en neerquote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Spontane beweging vind ik nog moeilijk, ik ben meer van het geplande
Maar goed vanmorgen een andere parkeerplaats gekozen op de uni dus toen moest ik ook weer een stuk verder lopen
't Probleem is ook dat ik gewend ben om rond een uur of 8 pas avond te eten omdat mijn vriend dan pas thuis is, vandaar dat de rest van mijn ritme daar ook op aangepast is. Ik heb nu net ontbeten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:33 schreef Sarabi het volgende:
Waarom niet hardgelopen?
Voor vandaag kan je misschien ook een lichte lunch proberen en dan wel om 5 uur avondeten? Maar vervelende tijd inderdaad.
Ik werk altijd van 18.00-20.00 maar dan kan ik daarna gewoon nog eten.
Promiss vind ik ook niks... is er geen Didi in de buurt? Die hebben t/m Xxl (die dan ook echt Xxl is). Heb normaal bovenom vaak echt 50 nodig voor m'n borsten ofzo, maar bij de Didi gaan de vestjes gewoon dicht en moest ik laatst zelfs een xl nemen, omdat een vestje te groot was en dat met een 85 G-cup...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:12 schreef Barreltje het volgende:
ging ik naar steps en WE.. maar dat lukt nu ook niet meer
Nu af en toe naar de promiss.. maar dat vind ik ook niet zoo miss.. meer oude vrouw
Als er iets makkelijk is, is het een broek innemen... zoek eens een kleermaker in de buurt, vaak kun je voor 3 of 4 euro een broek smaller laten maken en als je een paar broeken tegelijk brengt, kun je soms nog korting krijgen ookquote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:08 schreef trovey het volgende:
nadeel begint nu wel te worden dat ik mijn broeken nu moet ophijsen met een riem nu er flink wat af is. anders zitten ze bij het lopen zo op de enkels.Even afwachten hoe het deze winter met mijn winterbroeken gaat...ik denk dat ik weer even wat moet kopen want die kan ik zelfs met een riem niet meer op de plek houden ben ik bang.
.
Autobanden van Marktplaats plukken, of bij een sloop gaan kijken, scheelt een hoop. Verder kun je bij je zorgverzekering wrs best in termijnen betalen als je ze even belt... was bij ons wel, toen de rekening onverwacht hoog wasquote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
En eigenlijk was het grootste probleem dat ik bij thuiskomst een rekening van mijn zorgverzekeraar vond waarop stond dat ze even bijna 500 euro van me willen vangen. Ik was uitgegaan van de helft. 500 euro is alles wat ik nog heb, de helft voor winterkleren, de andere helft voor verzekering. Ik zag mezelf dus al de hele winter binnen blijven omdat ik geen winterjas heb enzo. En mn auto heeft nieuwe banden nodig. Anyway, val je van heul, heul heul veul huilen ook af?
Spijkerbroeken vind ik ook nooit zo veel uitmaken als ze van de Miss Etam komen... zolang de pasvorm goed is, boeit dat me niks. Bij de M&S was ik laatst even binnen gelopen, maar alle spijkerbroeken daar hadden van die glitters en steentjes op de zakken. Ben heeeel snel weer naar buiten gelopenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:08 schreef Silmarwen het volgende:
Ik kocht altijd bij de M&S maar dat is zo.... oudbollig. Ik ben 29, de bloemtjes jurken zijn toch niet voor mij!
Nu dus weer H&M! Hopelijk over 10 kilo, weer bij de Sting enzo, liefst Mexx en Esprit maar ik vind op de een of andere manier, 90 euro voor een spijkerbroek te duur tegenwoordig!
Ik ben ook pro jurkjes en rokjes, maar als het keihard regent/sneeuwt en ik op de fiets naar school moet, ga ik echt niet in een rokje kou zitten lijden :pquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:24 schreef m@x het volgende:
Bij mij zit geen enkele broek mooi. Jurkjes en rokjes FTW!
Dan doe ik er gewoon een legging of dikke maillot onder. Alles beter dan een broek die voor geen meter zit. En als het regent of sneeuwt trek ik op de fiets ook gewoon een regenbroek aan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben ook pro jurkjes en rokjes, maar als het keihard regent/sneeuwt en ik op de fiets naar school moet, ga ik echt niet in een rokje kou zitten lijden :p
Xx
De autobanden en APK kan mn schoonvader gelukkig gewoon tegen inkoopsprijs regelen dus dat scheelt al een hoop. En in termijnen betalen heeft niet echt zin, ik heb niet echt een maandelijks inkomen, alleen spaargeld. Ik heb nu wel 4 weken werk maar dat is om mijn collegegeld te kunnen betalen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:06 schreef Tink89 het volgende:
Autobanden van Marktplaats plukken, of bij een sloop gaan kijken, scheelt een hoop. Verder kun je bij je zorgverzekering wrs best in termijnen betalen als je ze even belt... was bij ons wel, toen de rekening onverwacht hoog wasSucces!
Xx
Jij wilt niet weten hoe slecht ik met een naaimachine ben, naaien (met naald en draadquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als er iets makkelijk is, is het een broek innemen... zoek eens een kleermaker in de buurt, vaak kun je voor 3 of 4 euro een broek smaller laten maken en als je een paar broeken tegelijk brengt, kun je soms nog korting krijgen ook
Geen idee, wie weet zit je nu wel achter een steunpaal.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:00 schreef Tink89 het volgende:
Overigens net verjaardagscadeautjes voor mama besteld... gaan naar Miss Saigon, heb er nu al zin inKregen kaartjes op rij 0 of rij 17. 0 was helemaal aan de zijkant, 17 in het midden. Ben voor 17 gegaan, goed plan?
Didi vind ik een beetje... ehm.. "zweverige" kleding..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:45 schreef Purdey het volgende:
Ik kom eigenlijk nooit bij Didi, toch eens doenMiss Etam kom ik wel, vooral voor jeans en basic shirtjes. M&S ook, maar daar ga ik vrijwel altijd zonder iets weg. Ik bestel verder weleens wat bij Wehkamp.
Nu pas lunchpauze. Ach, scheelt weer met een tussendoortje
Dat is het verschil denk ik, als ik een broek van 40,- euro koop, stop ik daar graag nog 5 euro extra in, maar als het vermaken duurder is dan een andere broek, zou ik dat ook niet doenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:25 schreef trovey het volgende:
Het laten doen kost hier al snel een euro of 10, ja ook bij die bekende Turk/Marokkaan) en een nieuwe tweedehandse broek bij de Kringloop is 3-5 euro......gaat toch maar een nieuwe worden dan.
Pardon?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:24 schreef Sarabi het volgende:
Ook helemaal niets mis mee met kruidnootjes af en toe maar vond het een beetje zielig dat je je kind de schuld geeft dan
Rustig maar, als het niet zo is hoef je het jezelf toch ook niet aan te trekkenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:51 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb het zakje niet gedeeld, want het waren 4 kruidnootjes in een zakje met weet ik veel, 15 ofzo.
Ik vind het echt niet normaal dat jij nu impliceert dat ik mijn dochter de schuld geef van het feit dat ik 4 kruidnootjes heb gegeten? Ik vind dat je echt een issue hebt, als je dingen zo ziet.
Het is geen excuus, ik heb geen spijt van de 4 kruidnootjes, het waren... vier.... kruidnootjes. Als je al een issue hebt met 4 kruidnootjes eten denk ik dat je heel ongezond bezig bent.
En ik zou mijn kinderen nooit of te nimmer de schuld geven aan dingen die ik zelf in de hand heb... Wat denk je wel niet wat voor een ouder ik ben zeg?
En ja, ik ben echt pissig. Ik vind het echt niet normaal dat je zoiets concludeert naar zo'n onschuldige, duidelijk grappend berichtje. Echt waar.... Vind ik niet normaal nee.
Ik vind Esprit heel vaak lelijk... maar ik hou dan ook van de DiDiquote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nog over kleertjes: is Esprit voor velen hier geen optie? Ik heb bij Esprit bijna altijd een kleinere maat dan bij andere winkels, leuk is datDus als je normaal niet in dergelijke confectiematen past, misschien daar wel!
Al weet ik ook niet wat de maximale maat is bij Esprit. Edit: even opgesnord, ik zie dingen die tot maat 44/XL gaan, maar ook dingen die tot 46/XXL gaan!
![]()
Ah ok da's wel andere koek jaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind Esprit heel vaak lelijk... maar ik hou dan ook van de DiDi
Inschrijven voor de nieuwsbriefquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:16 schreef Purdey het volgende:
Net even in de webshop van Didi zitten kijken, maar ik vind ze best duur![]()
Wil wel voor m'n verjaardag nog iets kopen, dus daar moet ik nog even voor op jacht
Didi is inderdaad niet goedkoop. Er zat er een in het winkelcentrum bij mij in de buurt, dus als ik weer eens moest winkelen dan liep ik daar ook altijd even naar binnen, maar schrok altijd van de prijzenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:16 schreef Purdey het volgende:
Net even in de webshop van Didi zitten kijken, maar ik vind ze best duur![]()
Wil wel voor m'n verjaardag nog iets kopen, dus daar moet ik nog even voor op jacht
Beterschaap!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:39 schreef Sjeen het volgende:
Zo... Voldoende spontane beweging gehad hier vandaag. En ik ga zo spontaan mijn bed in, hoofdpijn.
Jaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Beterschaap!![]()
Spontane beweging, is dat een concept uit je boek?
Spontane lichaamsbeweging... Njah, mijn vriend heeft mijn auto mee naar z'n werk, dus doe alles lopend en op de fiets (overdag dan), op de uni alles met de trap (de lift nemen is echt niet cool) en verder heel af en toe een wasje op zolder of het poetsen van de badkamer. Scheelt denk ik een hoop dat ik geen kinderen heb, doe 2 wassen per week en we gebruiken eigenlijk alleen de benedenverdieping en de slaapkamer van ons (ietwat te grote) huis. Ik moet het vooral hebben van het op en neer naar school fietsen... maar dat eindigt in december, dus sowieso even in de gaten houden dat ik dan niet terugval naar 'helemaal geen lichaamsbeweging'. Gepland sport ik eigenlijk maar 1 keer in de week, dan rij ik paard. Soms gaan we zwemmen op zaterdagmorgen of een doordeweekse avond, maar dat schiet er al weken bij in, doordat we het allebei zo druk hebben.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:56 schreef Silmarwen het volgende:
Spontane lichaamsbeweging bij de vleet hier.Ik haat de lift, neem altijd de trap, we hebben maar 1 auto dus als ik wegga is het lopend of op de fiets, de was is op zolder, de kinderen slapen boven, een heel huishouden te doen. Ja spontane lichaamsbeweging heb ik meer dan geplande. En ik ga 3 a 4 keer per week naar de sportschool.
Smeerkaas in allerlei variaties en simpele dingen die ik dan een beetje "opleuk", zoals kipfilet met een laagje pesto, kaas met komkommer of augurk, rookvlees met sla... dat soort dingetjes. En kaas met een smaakje, komijnenkaas, walnotenkaas, mosterdkaas, sambalkaas... etcquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:09 schreef Purdey het volgende:
Ik merk trouwens dat ik een beetje inspiratieloos wordt als het om broodbeleg gaat. Ik eet nu weleens een banaan, dun pindakaas, 30+ kaas, kipfilet, vruchtenhagel. Maar daarmee is het wel klaar. Ik eet vrij weinig vlees, en filet American en ossenworst bijv. vind ik niet lekker. Wat eten jullie op brood?
Ik zou aan het zuurstof moetenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:11 schreef BGTes het volgende:
Hier ook spontane beweging genoeg. De lift is stuk. Ik woon op de 7e verdieping. Go figure..
In mijn oude huis woonde ik 12 hoog en was ook om de haverklap de lift stuk... ik moest halverwege altijd even stoppen... waren 25 trappen van +- 10 treden :pquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik zou aan het zuurstof moeten
Op m'n werk is er een hoge houten trap om naar de kluisjes en kantine te komen, ik ben altijd compleet buiten adem als ik boven aan kom
pfoe! druk!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:32 schreef Sjeen het volgende:
half negen tot half zes ook goed? ik werk 32 uur verdeeld over vier dagen, ma-do-vr dus half negen tot half zes, di half negen tot half twee (of half drie)... En in de rest van mijn uren prop ik het huishouden, boodschappen, zwemles, muziekles en ballet van dochter, volleybal, saxofoonles en bestuursgedoe van mezelf en een sociaal leven
Die werkster staat hier ook op het lijstje. Zodra ik een baan heb in Ierland na m'n afstuderen, ga ik het huishouden echt niet meer zelf doen... heb wel betere dingen te doen naast een fulltime baan, zoals een sociaal leven onderhouden en leuke dingen doen enzo. De was strijken laat ik dan graag aan iemand anders overquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:30 schreef Barreltje het volgende:
verder hebben we een werkster , dus de huishoudelijke klusjes doe ik niet
naja.. af en toe een was dan ..
en naar m'n werk ga ik op de scootah..
al moet ik wsl volgende week met de fiets, want de scooter moet gerepareerd worden
MI van de dropbal gecombineerd met de chocolade en kabeljauw-chili burgerquote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lijst van gisteren:
O: cruesli (half light, half noten) met magere yoghurt
S: 1 mile 2 Miles
T: Klein glaasje Vifit, klein glaasje Groot glas tomatensap. 2,5 biscuitje en 5 zwartwitjes
L: 2 pantosti's met kaas 4 boterhammen, 3 met mozzarella en tomaat, 1 met kaas en tomaat, allen onder de grill vandaan.
T: Paprika
A: Fruitsalade en paprika
T: Een paar zoute sticks. Ongepland: dropbal, 1 blokje chocola, kabeljauwburger met chilisaus.
Conclusie: ook al heb je een gekke dagindeling, je kunt je toch echt beter aan je planning houden. Alleen die kabeljauwburger was wel een goed idee. Ik had echt serieuze honger na mijn werk. Was ook pas om half 11 thuis.
Lijst van vandaag:
O: Yoghurt en cruesli
S: Les 1 van Evy
T: Groot glas tomatensap
L: 2 Boterhammen met kaas
T: 2 crackers met ricotta en lenteui, opkikker
A: Wok met rijst, groente, kip en een of ander sausje dat hier nog in de kast staat.
T: een paar AH ovenzoutjes.
Been there, done that. Teamsport vind ik tof, maar echt fitness wordt hem niet. Maarja, beide zit er financieel even niet in. Ik beweeg overigens in het dagelijkse leven wel gewoon en doe mijn sit-ups dagelijks.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
En gewoon gaan sporten! Maandje doorzetten dan wordt het leuk!
Ik een jaarquote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:55 schreef LieLie het volgende:
Ik heb ruim drie maanden gedaan over 10 kilo
Als ik vandaag neemquote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik een jaar![]()
Maar goed je moet ook erg uitkijken met snel afvallen
Wat eet je op een dag Myreala?
Zoiets loop ik denk ik al, ik stap eerder uit mijn bus en loop de rest dan. Maar ik kan het wel eens gaan uitbreiden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
En dagelijks een (half) uurtje lopen.oid? Tdoet echt goede dingen voor je lijf
Mja, dat klinkt wel logisch, maar mijn grootste probleem voorheen was dat ik altijd honger had, dus juist om dat af te leren wil ik me concentreren op 3 maaltijden, vaste tijden. Zodat ik alleen dan honger krijg en niet continue.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
Je lichaam went aan minder eten, dus krijg je op den duur ook minder trek omdat het gewend is niet veel binnen te krijgen. Als je te weinig eet zegt je lichaam dus niet meer duidelijk dat het meer nodig heeft doormiddel van honger-/treksignalen...
10 kilo in 3 weken is heel erg veel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:50 schreef Myraela het volgende:
Ik ben nog niet veel kwijt hoor, nu 10 kilo in 3 weken. Maar heb nog 20 te gaan dus maakte me zorgen als ik het nu al merk. Maar ik gaan der gewoon vanalles op smeren en hopen op het beste.
[..]
Been there, done that. Teamsport vind ik tof, maar echt fitness wordt hem niet. Maarja, beide zit er financieel even niet in. Ik beweeg overigens in het dagelijkse leven wel gewoon en doe mijn sit-ups dagelijks.
Tnx anyhow.
Myr..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:50 schreef Myraela het volgende:
Ik ben nog niet veel kwijt hoor, nu 10 kilo in 3 weken. Maar heb nog 20 te gaan dus maakte me zorgen als ik het nu al merk. Maar ik gaan der gewoon vanalles op smeren en hopen op het beste.
[..]
Been there, done that. Teamsport vind ik tof, maar echt fitness wordt hem niet. Maarja, beide zit er financieel even niet in. Ik beweeg overigens in het dagelijkse leven wel gewoon en doe mijn sit-ups dagelijks.
Tnx anyhow.
Ik ga wel nog meer eten of wat optimel of iets erbij drinken, maar voor mij leek dit me best gezond hoor. Voordat ik begon at ik sowieso nooit tot het avondeten, als kind al niet. Maarja, ik pas het wel aan anders wordt mijn buik lelijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 07:42 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Myr..
je valt echt op een rare manier af hoor..
en hoeveel weeg je nu en naar wat wil je qua gewicht??
Aangepast, wist ook dat het 3 weken was, maar was duidelijk met m'n gedachten ergens anders toen ik dat typte :pquote:
Wow nice.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:20 schreef Sarabi het volgende:
Half uurtje hardgelopen
Gaat lekker met sporten deze week: 1,5 uur buikdansen, ruim 1 uur krachttraining, half uurtje hometrainen en nu dus half uurtje hardgelopen
I tryquote:
Hier zou ik dus echt bij omkiepen...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:29 schreef isillavendel het volgende:
Zal eens posten wat ik gisteren heb gegeten.. oke was niet zo goede dag had wat lopen snoepen, maar viel me in totaal wat ik er boven uit kwam (doe weight watchers pro points, mag 37 punten per dag eten, gisteren 41p gehad, Dus nog 45 weekpunten over).
O: 3 beschuitjes, 19 gram halvarine (35%) 20 gram bosvruchtenhagel
L: 2 bruine boterhamen met 10 gram curry en 41 gram kaas (45+) en augurken
A: speziebonen (meer als 200 gram), 111 gram aardappelen, kipsate schnitzel
T: 1 grote bosche bol en kinder max
Ik heb geen kritiek op jouw lijstje, zeker niet, maar ik zou daar zeker niet van afvallen. Op gewicht blijven dan weer wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hier zou ik dus echt bij omkiepen...
Mijn lijstje van vandaag tot nu toe:
O: Volkorenboterham met 30+-kaas.
T: Grote latte macchiato met hazelnootsiroop en een grote beker thee bij de Mugs.
L: 4 volkorenboterhammen met pesto en 30+-kaas. Glas aanlenglimonade zonder suiker.
T: Niks, late L.
D: Appel-wortelsalade met yoghurtdressing, vegetarisch ding en frietjes.
T: Niks, want frietjes bij D.
Ik ben niet zo blij met de frietjes, ga eens even met vriendjelief overleggen of we dat zo houden, of dat we die nog veranderen naar aardappeltjes uit de oven ofzo.
Xx
Mijn huisarts zei vanmiddag dat een pond tot een kilo per maand een prima manier is om af te vallen, je lichaam past zich dan prima aan en het lukt ook veel beter om het gewicht wat je kwijt bent ook er niet meer op te krijgen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ga wel nog meer eten of wat optimel of iets erbij drinken, maar voor mij leek dit me best gezond hoor. Voordat ik begon at ik sowieso nooit tot het avondeten, als kind al niet. Maarja, ik pas het wel aan anders wordt mijn buik lelijk.
Laat ik het in bmi's zeggen. Ik zat op 30, ik zit nu op 27 en wil richting de 20/21. Maar met heel veel zekerheid kan ik dat niet zeggen, want verder dan de 23 kan ik mezelf niet herinneren.
Dat vind ik een goede redenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag geen sport, heb er geen tijd voor en heb elke dag deze week 2 miles gedaan dus mag ook wel een dagje overslaan. En mn sportbeha is in de was!
Netjes Juicy.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:01 schreef Juicyhil het volgende:
Vandaag gewogen, 1 kilo eraf. Zelfs 2% van het vetpercentage afgegaan. (er zijn ook spieren bijgekomen dus)
Ga eens even lekker een handstand maken op het strand in bikini.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezus! Wat heb ik lekker gesport!
Ik eet ook elke ochtend 2 boterhammen met xl hagelslagquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:39 schreef Purdey het volgende:
Ik blijf even hangen, kleine plateautje. Hopen dat ik er snel doorheen breek. Net trouwens ontbeten met een boterham met vlokken. Er staat op de verpakking dat een portie van 20 gram 89 kcal bevat. En toen ik m'n boterham op de weegschaal neer legde en met vlokken begon te strooien, zat ik met een behoorlijk rij belegde boterham pas op 15 gram![]()
Verder nog geen idee waar ik mee ga lunchen. Vanavond in elk geval pasta.
Kijk ook eens bij de biologische winkel! Heel veel soorten broodbeleg, laag in calorieën en nog gezond ook!quote:Op zondag 9 oktober 2011 10:33 schreef Purdey het volgende:
Haha, ik heb vanaf maandag tot de vlokken geen gram chocolade gegeten! Wel chocolademelk.
Net even in het boek van Sonja Bakker gekeken bij de broodbeleg soorten, en ik ga dadelijk bij de supermarkt een potje sandwichspread en een pakje gestampte muisjes halen. Heb ik in elk geval 2 soorten broodbeleg erbijLijstje van vandaag:
O: 3 pruimen, bekertje activia yoghurt mango, beker chocolademelk.
T: Beker groene thee.
L: Boterhammen/broodje met mager beleg.
T: Rijstewafels, beker opkikker.
D: Bami met kip en roerbakgroenten. Zoet/zuur erbij van mango, komkommer en ananas met een dressing van ketjap en chilisaus.
Laarzen en leggings is prima.quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
meer icm met wat voor schoeisel en zulks, aangezien ik maar 3 paar schoenen heb: skater gympen, een paar laarzen en een paar pump-achtige-hakjes-schoenen
/quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:23 schreef Sjeen het volgende:
Grootmoederstip... pantybroekjedie dingen krijg je bij de HEMA. Geen getrek meer aan leggings enzo.
Balen!quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:27 schreef Purdey het volgende:
[..]
/
Ik had laatst panty's bij de Hema gekocht, maat 48-52. En die kreeg niet eens aan![]()
Terwijl ik van spijkerbroek maat 48/50 heb. Ik heb dus nog steeds geen redelijk betaalbare (Want ik ben onhandig en trek er binnen no time gaten in) panty's kunnen vinden.
Dat was ik ook net aan het doen!quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
Sjeen, ik heb net Beck ook maar besteld, ik vind de dingetjes die jij zo af en toe post best heel zinnig klinken.![]()
Ik hoop dat je er net zoveel aan hebt als ikquote:Op maandag 10 oktober 2011 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
Sjeen, ik heb net Beck ook maar besteld, ik vind de dingetjes die jij zo af en toe post best heel zinnig klinken.![]()
Die klinkt goed, ik zal m eens gaan proberen. Ik krijg er wel honger van nu!quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:55 schreef motorbloempje het volgende:
Qua ingredienten lijkt die wel wat op het basisrecept dat ik altijd gebruik, maar het lijkt mij als ik 't zo zie wat droog.. ?
Ik gebruik zelf de Spicy Casablanca Couscous van Ainsley Harriot als basis.
Daar kan vanalles bij: gegrilde groente, feta/witte kaas, een lading broccoli met citroenrasp, maar vooral ook wat Griekse yoghurt met knoflook (er bij serveren, niet er doorheen roeren: als je het meeneemt los in een klein bakje of boterhamzakje doen).
het hing in de lucht vrees ikquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb me gisterenmiddag echt schandalig gedragen.
Was ongelofelijk moe en dan lijkt mijn ruggegraat wel van stopverf gemaakt.
Gisteren om half 10 naar bed gegaan en wat word je dan anders wakker zeg de volgende dag!![]()
Er zat gisteren en zenuw klem bij mijn schouderblad en die wist ik er vanmorgen ook uit te poppen dus ik ben weer helemaal blij. Zometeen rondje hardlopen!
Volg je ook echt een dieet?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:07 schreef Sjeen het volgende:
ja, daar kon ik dus niet op wachten he... ben gewoon al begonnen voor dat het mocht van Beck
Zenuw poppen? dat klinkt pijnlijk.........quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:08 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb me gisterenmiddag echt schandalig gedragen.
Was ongelofelijk moe en dan lijkt mijn ruggegraat wel van stopverf gemaakt.
Gisteren om half 10 naar bed gegaan en wat word je dan anders wakker zeg de volgende dag!![]()
Er zat gisteren en zenuw klem bij mijn schouderblad en die wist ik er vanmorgen ook uit te poppen dus ik ben weer helemaal blij. Zometeen rondje hardlopen!
nope... ik hou me aan zes keer per dag eten, geen twee keer opscheppen bij avondeten en niet schransenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volg je ook echt een dieet?
Ik ga sowieso geen dieet volgen dus ik was ook wel al min of meer begonnen (daarom ook 'begin')
Preciesquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nope... ik hou me aan zes keer per dag eten, geen twee keer opscheppen bij avondeten en niet schransen
Heb je dat nooit? Dat er een zenuw of een spiertje klem zit bij je ribben ofzo?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zenuw poppen? dat klinkt pijnlijk.........
Barreltje kan je niet zelf iets lekker maken en meenemen?
we moesten gister boodschappen doen.. en dat gebeurde niet ..quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zenuw poppen? dat klinkt pijnlijk.........
Barreltje kan je niet zelf iets lekker maken en meenemen?
Dat heb ik errug vaakquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb je dat nooit? Dat er een zenuw of een spiertje klem zit bij je ribben ofzo?
Die zijn er dan redelijk makkelijk uit te halen door uit te rekken en flink adem te halen, maar die in mijn schouder ging niet zo makkelijk, maar met wat rekken en toen idd ademhalen hoorde ik *knak* en toen was de pijn weg.
Klinkt goedquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nope... ik hou me aan zes keer per dag eten, geen twee keer opscheppen bij avondeten en niet schransen
Nee...nog nooit en ik vind het echt heel eng klinkenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb je dat nooit? Dat er een zenuw of een spiertje klem zit bij je ribben ofzo?
Die zijn er dan redelijk makkelijk uit te halen door uit te rekken en flink adem te halen, maar die in mijn schouder ging niet zo makkelijk, maar met wat rekken en toen idd ademhalen hoorde ik *knak* en toen was de pijn weg.
Vanavond macaroni met zelfgemaakte tomatensaus.Heb de saus vanmorgen uit de vriezer geplukt, dus niet te moeilijk straks als ik thuis kom.
niet? ik maak tegenwoordig 's morgens een planning voor de dag en daar hou ik me behoorlijk netjes aan. Maakt het ook gemakkelijker om spontane eetacties tegen te gaan, want die staan niet op mijn lijstjequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Precies*al haal ik de zes keer per dag meestal niet...*
Ow dat is ook vervelendquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 09:48 schreef Barreltje het volgende:
[..]
we moesten gister boodschappen doen.. en dat gebeurde niet ..
ik kan misschien wel een extra broodje regelen bij de lunch en dat als avond eten nemen
Ik maak ook lijstjes, maar dan vergeet ik in de pauze van college m'n tussendoortje op te eten of is de rij bij de kantine zo lang, dat m'n pauze om is als ik een kop thee bemachtigd heb...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
niet? ik maak tegenwoordig 's morgens een planning voor de dag en daar hou ik me behoorlijk netjes aan. Maakt het ook gemakkelijker om spontane eetacties tegen te gaan, want die staan niet op mijn lijstje
Mijn planning voor vandaag:
O - 2 sneden bruin, pindakaas, koffie met koffiemelk
T - kerstomaatjes en brie, thee
L - 4 sneden bruin, kipfilet, mosterd, thee
T - appel, thee
D - rundervink, gekookte aardappels, bloemkool of boontjes (ligt eraan wat vriend uit vriezer trekt)
T - 2 koekjes, koffie verkeerd
Ik weet niet hoelang je al bezig bent?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:08 schreef Purdey het volgende:
Ik blijf nu al ongeveer een dag of 5/6 hangen op hetzelfde gewicht. Heel irritant. Wat kan er aan de hand zijn? Minder eten omdat ik nu precies genoeg eet om op gewicht te blijven? Of meer eten? Of meer afwisseling? Nu eet ik 's morgens 2 boterhammen, 's middags 4. Allemaal met mager beleg. Geen snoep, koek of hartige hapjes. 's Avonds aardappels/groenten/vlees. Of zoals gisteravond stamppot andijvie. En ik fiets vrijwel elke dag, zeker 4 á 5 dagen per week.
Poeh, precies is moeilijk te zeggen aangezien ik tussendoor weer momenten heb gehad waarin alles liet varen. Globaal gezien vanaf begin september. Misschien inderdaad een plateau. Hopen dat ik er snel doorheen breek. Als je ergens moeite voor doet, wil je ook wel resultaat zienquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang je al bezig bent?
Maar helaas blijf je niet elke week afvallen op een gegeven moment
Soms heb je ook even last van een plateau en als je dan hetzelfde blijft doen val je naar een paar weken opeens wel weer afdat is niet raar
Probeer die gedachte een beetje los te latenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:20 schreef Purdey het volgende:
[..]
Poeh, precies is moeilijk te zeggen aangezien ik tussendoor weer momenten heb gehad waarin alles liet varen. Globaal gezien vanaf begin september. Misschien inderdaad een plateau. Hopen dat ik er snel doorheen breek. Als je ergens moeite voor doet, wil je ook wel resultaat zien
Je hebt toch al resultaat?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:20 schreef Purdey het volgende:
[..]
Poeh, precies is moeilijk te zeggen aangezien ik tussendoor weer momenten heb gehad waarin alles liet varen. Globaal gezien vanaf begin september. Misschien inderdaad een plateau. Hopen dat ik er snel doorheen breek. Als je ergens moeite voor doet, wil je ook wel resultaat zien
Is het ook niet echt. Het zijn een soort chipjes alleen dan niet gebakken in olie maar in de oven. Ik neem altijd een klein handje. Maar ze staan al 1,5 week op mijn lijst en ik ben er nog maar 1 x aan toe gekomen. Eigenlijk moeten ze gewoon op, daarna komen ze voorlopig het huis niet meer inquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
Wat zijn die AH ovenzoutjes? Klinkt niet echt als een 'verantwoorde keuze'?
Je kunt ze ook aan deze lieveling voerenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is het ook niet echt. Het zijn een soort chipjes alleen dan niet gebakken in olie maar in de oven. Ik neem altijd een klein handje. Maar ze staan al 1,5 week op mijn lijst en ik ben er nog maar 1 x aan toe gekomen. Eigenlijk moeten ze gewoon op, daarna komen ze voorlopig het huis niet meer in.
Die wordt er in ieder geval niet dik vanquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je kunt ze ook aan deze lieveling voeren
[ afbeelding ]
Dat is ook een optiequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 11:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jullie hebben helemaal gelijk, ik zou ze prima weg kunnen gooien. Alleen hebben wij op dit moment nogal recessie hier dus ik heb mezelf voorgenomen om eerst de dingen op te maken die ik al heb liggen voor we iets nieuws kopen. En zo evil zijn die zoutjes niet, als het nou muffins ofzo zouden zijn. En ik kan er prima een paar per avond van nemen dus ik ga ze lekker niet weggooien.
Jawel, een kilo of 2,5. Maar lager dan een X gewicht kom ik niet lijkt het wel. Hoe dan ook, het zal wel goed komenquote:
Tink, je hebt jezelf er mee als je nu niets eet, dat ga je bekopen met snaaien straks. Kom, doe je zelf een plezier en probeer je aan de rest van je planning te houdenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:05 schreef Tink89 het volgende:
Mijn lijstje loopt nu al in de soep:
O: 3 zelfgebakken volkorenboterhammen met 30+kaas en gebraden gehakt. Kop thee.
T: Neem een paar chocoladepernoten mee naar school, met thee. Niet dus, we hadden geen pauze.
L: Laat, want pas na college, maar ik denk een 30+-kaas tosti, zonder ham enzo. Ben nu thuis en heb echt, echt geen trek. Heb geen idee of ik nu wel of niet ga eten. Weet dat het eigenlijk zou moeten, maar![]()
Xx
*schopt zichzelf onder d'r kont en gaat die kaastosti maken*...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tink, je hebt jezelf er mee als je nu niets eet, dat ga je bekopen met snaaien straks. Kom, doe je zelf een plezier en probeer je aan de rest van je planning te houden
Jaa, ik weet hetquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:50 schreef Sarabi het volgende:
Beetje weinig Purdey! ik mis ook een beetje het fruit
awhhquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh noes, ik moest net stoppen achter een auto die midden op de weg stond om een vers doodgereden kat van de weg te halen.... Gelukkig hielp iemand anders al want ik zat tranen met tuiten te janken achter het stuur. Ik ben blij dat mijn poezebeest binnen blijft en nu lekker op schoot ligt.
Een paar gezonde tussendoortjes erbij en je lijstje isquote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:55 schreef draculettetje het volgende:
Wat leuk en goed bezig! Oude broeken passen en bmi in 30!
Mijn lijstje van vandaag:
O Griekse yoghurt met noten
l 2 lijnzaad crackers
D klein beetje gourmetten (vleesjes a 100/150gr groente en een eigen gemaakt knoflookdip
Heb je dan wel in de gaten dat je eigenlijk te weinig eet?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:12 schreef draculettetje het volgende:
op zich plan ik geen tussendoor (of is een kop groene thee ook een tussendoor)
ik heb er ook geen behoefte aan eigenlijk (wordt ook in het boek wat ik volg omschreven)
Soms als ik merk dat het tussen lunch en diner te lang duurt neem ik een handje noten
Was ie lekker?quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:58 schreef BGTes het volgende:
Er stond chocoladetaart in de keuken en mijn huisgenoot zei dat ik een stukje mocht en en
* BGTes is boos op zichzelf
Mijn roomies vertellen dat ze me zoiets echt niet aan moeten bieden. En verder een soort belongssysteem misschien.. "Als ik dat en dat weersta, doe ik er 5 euro bij in het Cadeautjes voor Tessa"-potje." Zoiets.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 21:51 schreef Sarabi het volgende:
Dat is jammer
Al een plan van aanpak voor de volgende keer bedacht?
Is ook logischer idd, want dit is nu mijn gewicht zeg maar. En vanaf hier gaan wee weer verder.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:15 schreef Sjeen het volgende:
BE ik heb ook een ticker gemaakt met mijn laatste 'hoogtepunt'Dat gelukkig ruim 14 kilo onder mijn niet-zwanger 'hoogtepunt' ligt...
*knip*
Daar gaan we het dan ook helemaal niet over hebben, want dat telt niet meequote:Op donderdag 13 oktober 2011 09:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is ook logischer idd, want dit is nu mijn gewicht zeg maar. En vanaf hier gaan wee weer verder.
Mijn wel-zwanger hoogtepunt was nog erger.
Oh dat zou best kunnen, ik kende hem nog niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 11:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die heeft ze gejat van Kate Moss
Ik gebruik hem altijd om mensen te zieken
Hoe lang ben je? Met mijn lengte is 75 kilo niet echt 'fors'. Ik heb ook smalle schouders en -taille.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:27 schreef Sjeen het volgende:
Met 18 woog ik 68, met 28 woog ik 105... en met 38 vind ik 75 een heel mooi streven
Tijdje terug zei iemand dat het gewoon bij me hoorde, dat ik altijd fors was geweestTsja, in vergelijking met haar klopt dat ook wel... 48 kilo is nou niet echt mijn ideaal.
Oh mwehe, die hoorde ik laatst ook 'maar dit hóórt bij je!' Ik ga er maar van uit dat het goed bedoeld is, ik weet namelijk niet zeker of ik het als een compliment of belediging moet zienquote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:27 schreef Sjeen het volgende:
Met 18 woog ik 68, met 28 woog ik 105... en met 38 vind ik 75 een heel mooi streven
Tijdje terug zei iemand dat het gewoon bij me hoorde, dat ik altijd fors was geweestTsja, in vergelijking met haar klopt dat ook wel... 48 kilo is nou niet echt mijn ideaal.
Ja, ik geloof ook eigenlijk wel echt dat het goed bedoeld was, dat ze wilde zeggen dat haar gewicht mij niet zou staan. En daar heeft ze op zich wel gelijk in... maar, dat neem niet weg dat ik me tussen haar en nog een vriendin altijd de zeekoe van het stel gevoeld heb, vroeger. Nu niet meer, nu waardeer ik mijn rondingen. Ik wil ze alleen nog wat shapenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh mwehe, die hoorde ik laatst ook 'maar dit hóórt bij je!' Ik ga er maar van uit dat het goed bedoeld is, ik weet namelijk niet zeker of ik het als een compliment of belediging moet zienIk denk dat ze me een gezellig rond creatuur vinden
![]()
Ooit (toen ik 15 of 16 was ofzo) woog ik 62,5 kilo bij 1.68Toen at ik bijna niks, sportte ik nooit, vond ik mezelf een dikkie en had ik maat 38-40
Tja.
Nu eet en sport ik wel, ben ik rond de 75 kilo denk ik (ik meet tegenwoordig) en heb ik maar 40-42 / M-L
Ja is ook zoquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, ik geloof ook eigenlijk wel echt dat het goed bedoeld was, dat ze wilde zeggen dat haar gewicht mij niet zou staan. En daar heeft ze op zich wel gelijk in... maar, dat neem niet weg dat ik me tussen haar en nog een vriendin altijd de zeekoe van het stel gevoeld heb, vroeger. Nu niet meer, nu waardeer ik mijn rondingen. Ik wil ze alleen nog wat shapen
Jij ook van die heupen waarvan boeren bij koeien zeggen dat ze een goede fokkoe is?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 13:40 schreef Sjeen het volgende:
1.70m met vreselijk vrouwelijke rondingen.
Jij bent hartstikke dun.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:13 schreef LolaLovesYou het volgende:
Ik kom hier ook mee doen.. als het mag.
Ik ben een tijdje geleden begonnen,
niet zo zeer afvallen maar gewoon mijn hele lifestyle te veranderen.
[Deels door verergering Allergie voor een groot aantal E nummers]
Mag nog zeker 10 kilo af.
Niet dat ik dik ben maar ik voelde me een stuk lekkerder in mijn vel zitten op 55 kilo.
Ik hou wel van stevige benen en een reet hebben dus probeer ik mijn vetjes om te zetten in spieren.
Dus flink sporten.
Dus ik kom met mijn Peer figuur mee doen
Valt mee hoor.quote:
Pas wel op dat je niet doorslaat.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:17 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Valt mee hoor.
Ik heb een klein ribbekastje met dikke tieten er op, dan lijkt het heel wat.[dikke tieten kleden af ahaha]
Ik kom heel rot aan op mijn benen en val af op mijn boven lichaam.
Als ik door blijf gaan met jojo-en heb ik straks een olifanten reet met een flamingo bovenlichaam
Hoe dan ook, je kunt 30 kilo te zwaar zijn naar je zin en niet lekker in je vel zitten of 10 kilo.
Afvallen blijft toch moeilijk.
Oh nee hoor!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Pas wel op dat je niet doorslaat.
Ik kan niet afvallen omdat ik constant verschrikkelijk gestresst ben ... is er een manier om dan toch nog te kunnen afvallen? Want stress vertraagt je stofwisseling ...
Ah, ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ontbijt altijd met volkoren brood. Dat is ook vezelrijk. Voor de rest neem ik vruchtenyoghurt en 200 gram groente en probeer ik 2 stuks fruit per dag te eten. En ik probeer 6 glazen water per dag te drinken en minstens een half uur per dag te sporten.
Maar toch blijf ik op gewicht ....
Ah ja,quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:45 schreef Madame_Paon het volgende:
2x per week sport ik wel een uur. En ik doe sowieso alles op de fiets.
Maar de rest van de dagen gaat niet lukken ... ik heb namelijk last van o.a. depressie en heb daardoor vaak helemaal nergens energie voor. Dat half uur is voor mij dus vaak al heel lastig vol te houden.
Oh ja,quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:56 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik sport altijd in m'n eigen huis, alleen.
Ik houd niet zo van de sportschool. Al die zwetende mensen om je heen, jakkes.
Maar het is gewoon heel vervelend dat ik hierdoor niet afval, maar op gewicht blijf.
Zeker omdat het gewicht dat ik kwijt wil, erbij is gekomen door bijwerkingen van medicatie ...
Mja, dat is lastig.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:06 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik slik het middel waardoor ik zo veel ben aangekomen al een paar jaar niet meer.
Het is nu de stress die voorkomt dat ik gewicht kwijtraak.
Ik ben er niet obsessief mee bezig, maar ik wil het gewicht wel graag kwijt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 00:10 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Mja, dat is lastig.
Dan moet je eerst de rust weer vinden voor je echt weer bij kan komen qua gewicht.
Je zou eens moeten kijken of je door verandering van eet patroon zou aankomen,
en of het dan met de stress niet beter zou zijn wat minder gehaaid te zijn op het afvallen.
Maar gewoon lekker rustig aan doen, wel gezonde maaltijden eten en 2x per week een uurtje sporten.
Want als stress je probleem is is het belangrijker dat kwijt te raken,
als zo bezig zijn met je gewicht en sporten je meer stress geeft zou je misschien juist wat gewicht verliezen door dit niet te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |