Kan iemand van het gitaristen topic dit nummer een beetje opleuken met wat Powerchords of dergelijk?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:50 schreef wimjongil het volgende:
Had er een Justin Bieber topic van gemaakt dan![]()
Gewoon die van Justin Bieber en deze tegelijk afspelen:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Kan iemand van het gitaristen topic dit nummer een beetje opleuken met wat Powerchords of dergelijk?Heb dat zelf eens gedaan met Baby, hij ging er op vooruit!
Haha, dat kan ook natuurlijk!.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:55 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Gewoon die van Justin Bieber en deze tegelijk afspelen:
Die heb ik live gezienquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:55 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Gewoon die van Justin Bieber en deze tegelijk afspelen:
Eigen interpretatie aan een nummer geven doe ik ook wel eens, maakt het toch een hele andere beleving op eens..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:59 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik was een keer met een rock versie van deze bezig
ooit
http://picosong.com/tf8/
Sweepsquote:
wow nice!quote:
Ja als je het principe doorhebt gaat het wel maar haal de snelheid van die ook nog niet hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:03 schreef Trollscience het volgende:
[..]
SweepsIk heb niet genoeg discipline om dat te oefenen
Dat is het juist. Ik heb het principe niet door. En ben qua school niet echt in een situatie waarin ik iedere dag sweeps kan gaan oefenenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:04 schreef genakt het volgende:
[..]
Ja als je het principe doorhebt gaat het wel maar haal de snelheid van die ook nog niet hoor
Ik werk heel de dag en heb een vrouw te onderhoudenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:06 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat is het juist. Ik heb het principe niet door. En ben qua school niet echt in een situatie waarin ik iedere dag sweeps kan gaan oefenen
En ik ben enigszins luiquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:08 schreef genakt het volgende:
[..]
Ik werk heel de dag en heb een vrouw te onderhoudentijd maken
Sweepen lijkt mij ook tof om te doen, helaas kan ik het niet, ik kan amper snel fingerpicken(Denk aan de Sultans Of Swing... dat lukt me ook nauwelijks)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:06 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat is het juist. Ik heb het principe niet door. En ben qua school niet echt in een situatie waarin ik iedere dag sweeps kan gaan oefenen
Maar een langzame solo klinkt lang niet zo vet, als ff lekker flink sweepenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:13 schreef Trollscience het volgende:
Ik speel liever langzame, emotionele solo's dan dat ik uren sweeps zit te oefenen
Jawel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:15 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Maar een langzame solo klinkt lang niet zo vet, als ff lekker flink sweepen
Fingerpicken heeft dan ook echt veel te maken met sweepenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Sweepen lijkt mij ook tof om te doen, helaas kan ik het niet, ik kan amper snel fingerpicken(Denk aan de Sultans Of Swing... dat lukt me ook nauwelijks)
Het heeft niks met sweepen te maken, maar ik bedoelde puur even de snelheid in het algemeen...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:16 schreef genakt het volgende:
[..]
Fingerpicken heeft dan ook echt veel te maken met sweepen
Tevens
Wie gaat er ?
http://www.facebook.com/P(...)?eid=203569106369228
Decapitated (PL brutal death)
Aborted (BE brutal death / deathcore)
Decrepit Birth (US brutal death) HUN ZIJN GEWELDIG!!!
Cyanide Serenity (UK progressive death)
Archspire (CA brutal death)
I Chaos (NL death)
Zelfs de snelheid valt niet te vergelijken aangezien het een hele andere techniek is.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het heeft niks met sweepen te maken, maar ik bedoelde puur even de snelheid in het algemeen...
Ik luister liever naar de solo van Unknown Caller van U2(Weinig noten, maar wel een lekkere sound) dan het gesweep van die gasten van Children of Bodom of zo.quote:
EDIT : LAAT MAAR Dit win ik toch nietquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Zelfs de snelheid valt niet te vergelijken aangezien het een hele andere techniek is.
Nja persoonlijk houd ik wel van snelle, technische en toch nog wel wat melodische solo's.quote:
Neequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is een hele andere techniek, maar voor beide heb je aanzienlijke snelheid nodig..
Ermm.. wtfquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is een hele andere techniek, maar voor beide heb je aanzienlijke snelheid nodig..
quote:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Had hem al aangepast.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die heb ik gister nog geprobeerd (quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik luister liever naar de solo van Unknown Caller van U2(Weinig noten, maar wel een lekkere sound) dan het gesweep van die gasten van Children of Bodom of zo.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Die heb ik gister nog geprobeerd () te spelen
. (Die van U2 dus).
Nee, dit ben ik nietquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:15 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Maar een langzame solo klinkt lang niet zo vet, als ff lekker flink sweepen
Jij ook, of is dit bash vanwege mijn typo?quote:
Maar je moet het ook niet alleen maar doen, sweepen moet je gewoon gebruiken om wat afwisseling in de solo te brengenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:20 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Nee, dit ben ik nietMaar ik luister (persoonlijk) liever hier naar dan naar iemand die heeeel goed kan sweepen
Met sweepen maak je (bijna) alleen maar indruk, met dit soort solo's breng je meer emotie over
Nee puur en alleen bash op de typoquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:20 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Jij ook, of is dit bash vanwege mijn typo?
Krakersquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:20 schreef CoiLive het volgende:
Foto uit de oude doos in een trash-punk bandje. Ik ben die mafkees met gele hanenkam en zwarte gitaar
[ afbeelding ]
Heerlijk in kraakpandjes spelen en goedkoop bier drinken, maar ik zou er niet naar terug willen
[quote]quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:19 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Die heb ik gister nog geprobeerd () te spelen
. (Die van U2 dus).
The Edge is gewoon een heldquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
[..]
Het is geen moeilijke solo, maar je hebt er een bepaalde timing voor nodig, en die is enigzins tricky, wat dat betreft is The Edge een enorm ondergewaardeerde gitarist.
Jij kon toch geen triolen spelen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:23 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
The Edge is gewoon een held.
Ik heb het tab-book van No Line On The Horizon, erg handig omdat dat dus de echte tabs zijn, maar ik vind een site als Songsterr toch ook wel erg handig voor de timing.
Als je nog wat tabbooks moet, ik heb nog zo'n 172 gigabyte aan originele tabbooks van variërende genres.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:23 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik heb het tab-book van No Line On The Horizon, erg handig omdat dat dus de echte tabs zijn, maar ik vind een site als Songsterr toch ook wel erg handig voor de timing.
Neuhhquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:25 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Als je nog wat tabbooks moet, ik heb nog zo'n 172 gigabyte aan originele tabbooks van variërende genres.
Nee hoor, en dat mag ookquote:
Er zitten echt hele toffe dingen tussen, Magnificent is ook heel gaaf, dat riffje wat in het refrein zit, Get On Your Boots!(lekker powerchords raggen).quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:23 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik vind ze ook niet zo geweldig hoorquote:
Ja wat moet je ermeequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:25 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Als je nog wat tabbooks moet, ik heb nog zo'n 172 gigabyte aan originele tabbooks van variërende genres.
Nou, je verbaast je soms hoever die tabs afwijken van de originele studioversiequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:26 schreef genakt het volgende:
[..]
[..]
Ja wat moet je ermeedownload gewoon geuitar pro klaar
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:20 schreef CoiLive het volgende:
Foto uit de oude doos in een trash-punk bandje. Ik ben die mafkees met gele hanenkam en zwarte gitaar
[ afbeelding ]
Heerlijk in kraakpandjes spelen en goedkoop bier drinken, maar ik zou er niet naar terug willen
Maak je geen zorgen; Ik werkte gewoon 10 uur per dag (soms 7 dagen in de week) en betaalde gewoon voor het gas/water/electra en we mochten er blijven wonen van de woningbouw toen de tijd en kregen voor de sloop huur woningen aangeboden waar we graag in gingenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
KrakersAllemaal luie uitkeringstrekkers die parisiteren op mensen die wel ergens voor gewerkt hebben. Afschieten die handel!
Bron: De Telegraaf
Hoe kom jij daaraan?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:25 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Boeiend als het goed klinkt is het goedquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:26 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nou, je verbaast je soms hoever die tabs afwijken van de originele studioversie
Ik heb werkelijkwaar keihard gelacht bij sommige vergelijkingen daartussen
Downloaden, Scannen, Gitaar leraar, Delen met vrienden enzo jeweeet.quote:
Hé, jij bent dat in je UIquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:26 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen; Ik werkte gewoon 10 uur per dag (soms 7 dagen in de week) en betaalde gewoon voor het gas/water/electra en we mochten er blijven wonen van de woningbouw toen de tijd en kregen voor de sloop huur woningen aangeboden waar we graag in gingen
Dit is dan toch anders:
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen
Dat kloptquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:27 schreef genakt het volgende:
[..]
Boeiend als het goed klinkt is het goed
Bono vind ik de laatste paar maanden erg vooruit gegaan, bij de Vertigo Tour was hij gewoon slecht bij stem, bij de 360 tour ging het alweer heel wat beter!, tijdens Glastonbury vond ik hem weer 90`s Bono all the way!.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:24 schreef RockNijntje het volgende:
Live is U2 ook awesome. Als je Bono niet meetelt dan.
Waar download je die dan? DM a.u.bquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:27 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Downloaden, Scannen, Gitaar leraar, Delen met vrienden enzo jeweeet.
Is alweer tijdje geleden, maar via torrents kun je ongeveer wel zo'n 40-60gig ervan gedownload krijgen als die torrent nog leeft.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:29 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Waar download je die dan? DM a.u.b
Moet ik ook hebben!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:27 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Downloaden, Scannen, Gitaar leraar, Delen met vrienden enzo jeweeet.
De eerste keer dat ik ze zag was in Gelsenkirchen, daar was hij gewoon slecht, echt slecht. In het "tweede deel" van de 360 Tour ben ik er nog een keer geweest (dat was dus na dat uitgeput en operatie gedoe), toen was zijn zang echt weer goedquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:28 schreef Braddie het volgende:
[..]
Bono vind ik de laatste paar maanden erg vooruit gegaan, bij de Vertigo Tour was hij gewoon slecht bij stem, bij de 360 tour ging het alweer heel wat beter!, tijdens Glastonbury vond ik hem weer 90`s Bono all the way!.
The Edge is met elke tour flink vooruit gegaan, en het is echt een held zoals hij met z`n gitaar op het podium staat!
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:30 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Is alweer tijdje geleden, maar via torrents kun je ongeveer wel zo'n 40-60gig ervan gedownload krijgen als die torrent nog leeft.
Als jij me beter leert sweep pickenquote:
Afwisseling?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:21 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Maar je moet het ook niet alleen maar doen, sweepen moet je gewoon gebruiken om wat afwisseling in de solo te brengen
Ja klopt, die operatie heeft hem ècht goed gedaan, klonk beter, performance wise is hij ook echt vooruit gegaan daarna.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:30 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik ze zag was in Gelsenkirchen, daar was hij gewoon slecht, echt slecht. In het "tweede deel" van de 360 Tour ben ik er nog een keer geweest (dat was dus na dat uitgeput en operatie gedoe), toen was zijn zang echt weer goed.
Maar dat concert op de Brandenburger Tor, sweet Jesus, toen was ie slecht! Ik hoopte nog dat het aan onze tv lag ofzo
...
Yep, zo kun je een melodische solo toch wat technischer maken door er af en toe een sweep doorheen te gooien of een zestiental noten shredden zoals Iron Maiden regelmatig doet.quote:
"I'm a brand new Mercedes and Larry is an old *insert kever/eend-achtige auto*" Ik moest wel lachen toenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:31 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja klopt, die operatie heeft hem ècht goed gedaan, klonk beter, performance wise is hij ook echt vooruit gegaan daarna.
Maar dat kan ik helemaal niet! Als kraker was ik daar altijd te dronken voor en nu is het meer akoestisch gerichtquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:31 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Als jij me beter leert sweep picken
Ah crapquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:33 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Maar dat kan ik helemaal niet! Als kraker was ik daar altijd te dronken voor en nu is het meer akoestisch gericht
sweep op 2 snarenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:34 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ah crap
Ik kan het een beetje, maar veel te langzaam en maar op 2 snaren
i knowquote:
quote:
Maar kan je dat ook snel?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:35 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dat is toch geen sweepDat kan ik nog
Jaquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:35 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Maar kan je dat ook snel?
zonder alternate picking
dan een snaar erbij hequote:
Nee.quote:
Haha, ja!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:33 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
"I'm a brand new Mercedes and Larry is an old *insert kever/eend-achtige auto*" Ik moest wel lachen toen.
Nou, dank je wel...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:42 schreef Godtje het volgende:
Ik denk dat ik niet meer kan spelen.Ik klikte verder op iemand zijn soundcloud en nu heb ik oorkanker.
Nice!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:47 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
klats, nieuwe gitaar erbij!
[ afbeelding ]
epiphone dot met gibson pickups (geen idee welke).
ben benieuwd hoe die klinkt, aangezien ik hier geen degelijke amp heb... maandag pas..!
Nicequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:47 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
klats, nieuwe gitaar erbij!
[ afbeelding ]
epiphone dot met gibson pickups (geen idee welke).
ben benieuwd hoe die klinkt, aangezien ik hier geen degelijke amp heb... maandag pas..!
Sweetness!quote:
Waarschijnlijk iets met je lichaam verkopen in ruil voor goederenquote:
kan haast niet anders.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 07:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iets met je lichaam verkopen in ruil voor goederen
Ja, vind ik ook welquote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:23 schreef The_Dean het volgende:
Ja, hij had gewoon moeten stoppen toen Guns uit elkaar viel.
Ik heb laatst de Slash biografie gelezen. Natuurlijk een verhaal van 1 kant maar komt aardig overeen wat er in al die jaren aan roddels is geweest. Dat Axl een control freak is die niet meer in 1 ruimte wilde zijn met zijn bandleden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:23 schreef The_Dean het volgende:
Ja, hij had gewoon moeten stoppen toen Guns uit elkaar viel.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:08 schreef Braddie het volgende:
Vorig jaar heb ik Axl en band in het Gelredome live gezien, was niet eens zo slecht.. Axl was al bij de eerste paar zinnen van Welcome To The Jungle buiten adem, maar het was wel een fantastische show, en zangwise was het ook echt goed.
Ik had het al aangepast.quote:
Sjow die gast kan spelen!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zat aan Bare Knuckles te denken, die eigenaar voor me had die ook en had wat soundclips laten horen en dat klonk heel vet.
Vergeet deze baas ook nietquote:
Volgens mij heeft iedereen dat wel eens. Bij mij is het dan vaak even een kwestie van een nieuw nummer leren kennen (of herontdekken) of een nieuwe band. Dan vind je het gitaarspel daarvan weer heerlijk en wil je weer aan de slagquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:30 schreef mr-green het volgende:
WTF is dit. Ik heb sinds vorige week steeds minder zin om de gitaar te pakken terwijl ik voorheen elke dag wel een uur speelde...
Wat Coil zegt, heb er ook vaak zat geen zin in, nu vooral ook geen tijd voor.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:30 schreef mr-green het volgende:
WTF is dit. Ik heb sinds vorige week steeds minder zin om de gitaar te pakken terwijl ik voorheen elke dag wel een uur speelde...
quote:
Jij ook succesquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:42 schreef littledrummergirl het volgende:
ik heb vanmiddag mn allereerste les/noobje
Die amps van VOX blijven zoquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:40 schreef guitarist het volgende:
Het setje waar ik mee op ga nemen:
[ afbeelding ]
- Blackstar HT60 stage
- VOX AC30 CC2
- VOX Time Machine
- Fender 'Muddy Waters' Telecaster
- Fender Jazzmaster
- KORG DT10 (tuner)
Net als deze tele, blonde met maple neckquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Die biografie van keith richards is toch wel heel erg grappig, dingen die ik nooit geweten heb, bijvoorbeeld dat er dingen op plaat zijn gekomen die hij heeft opgenomen op een philips tape recorder in een hotel en dan in de studio afgespeeld op diezelfde recorder en opgenomen met een mic. (ook de opmerking dat dat tegenwoordig niet meer kan omdat philips kort daarna allerlei filters en begrenzingen heeft toegepast op dat type recorder)
Ook dat hij heel veel nummers op een 5 snarige gitaar (in open G stemming) speelt en zelfs een paar nummers op een 10 snarige gitaar(gemuteerde 12 string) wist ik ook niet.
[ afbeelding ]
duidelijk een snaartje minder.
uuhm bij mijn band was altijd de achterkant ruwer bij de gaten en aan de andere kant glad, en de gladde kant dan naar boven zoniet dan kun je het nog wel zien aan de print die erop zit. Als zelfs dat niet dan zal het niet uitmakenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:46 schreef littledrummergirl het volgende:
hier is het noobje nog evenhoe moet ik mn strap aan mn gitaar maken? ik heb van die bevestigingspunten en een strap met aan een kant een gat en aan de andere kant een gat en een veter
welke kant moet boven en wat is het nut van die veter
?
die print aan de buitekant had ik ook al bedachtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:23 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
uuhm bij mijn band was altijd de achterkant ruwer bij de gaten en aan de andere kant glad, en de gladde kant dan naar boven zoniet dan kun je het nog wel zien aan de print die erop zit. Als zelfs dat niet dan zal het niet uitmaken
En een veter?nog nooit gezien
nja gewoon eroverheen doen en die veter negerenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
die print aan de buitekant had ik ook al bedachtik snap alleen die veter niet... Er zit op beide plekken gewoon zon plugje om m aan vast te maken, dus waar dat touwtje dan voor dient
Dat is voor akoestische gitaren waar aan de kant van de nek niet zo'n plugje zitquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
die print aan de buitekant had ik ook al bedachtik snap alleen die veter niet... Er zit op beide plekken gewoon zon plugje om m aan vast te maken, dus waar dat touwtje dan voor dient
Ik speel de laatste tijd ook veelste weinig gitaar..... als ik 4 uur per week speel totaal is het veel..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 07:02 schreef The_Dean het volgende:
Ik ook, een keer per week in de oefenruimte... Thuis eigenlijk nooit laatste tijd.
Die AC30 is zo`n waanzinnige amp!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:40 schreef guitarist het volgende:
Het setje waar ik mee op ga nemen:
[ afbeelding ]
- Blackstar HT60 stage
- VOX AC30 CC2
- VOX Time Machine
- Fender 'Muddy Waters' Telecaster
- Fender Jazzmaster
- KORG DT10 (tuner)
Herkenbaar. Meestal helpt het ook wel weer om andere gitaristen te zien spelenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:30 schreef mr-green het volgende:
ARRRGGHHH, zingende kinderenquote:
Veter is voor de sier ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:46 schreef littledrummergirl het volgende:
hier is het noobje nog evenhoe moet ik mn strap aan mn gitaar maken? ik heb van die bevestigingspunten en een strap met aan een kant een gat en aan de andere kant een gat en een veter
welke kant moet boven en wat is het nut van die veter
?
Is al uitgelegd.quote:
Juist.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:55 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Herkenbaar. Meestal helpt het ook wel weer om andere gitaristen te zien spelen
[..]
ARRRGGHHH, zingende kinderen![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik ergens een hekel aan heb, en nee, je mag nooit zeggen dat je liever je schaamhaar met je vingers één voor één uittrekt dan dat je naar zo'n jengelend kind moet luisteren want dat is "zielig"
Flikker op met je kutkind!
Vrouwenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 01:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Verschil tussen mannen en vrouwen is weer duidelijk
Meike zegt:
maar okee, succes recept voor binnen een kwartier slapen is:
Martijn zegt:
seks
Meike zegt:
zorgen dat je helemaal klaar bent om te gaan slapen, dus tandenpoetsen, uitkleden, laptop uit en weg, rustig muziekje luisteren in bed, saai boek pakken, echt, echt, echt heel saai, jezelf dwingen om te lezen
Punt voor Dribbel_quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 01:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Verschil tussen mannen en vrouwen is weer duidelijk
Meike zegt:
maar okee, succes recept voor binnen een kwartier slapen is:
Martijn zegt:
seks
Meike zegt:
zorgen dat je helemaal klaar bent om te gaan slapen, dus tandenpoetsen, uitkleden, laptop uit en weg, rustig muziekje luisteren in bed, saai boek pakken, echt, echt, echt heel saai, jezelf dwingen om te lezen
oké dan ga Ik maar een cab bestellen daar, want de ene die Ik wil komt toch nooit binnen dus dan naar een anderquote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:36 schreef KaMo het volgende:
Jahoor, bij beiden nooit echt problemen gehad (behalve dat bestellen zonder CC erg lang duurt, maar dat is niet hun schuld)
Audio apart opnomen ?quote:
Ja anders kan ik niet met 1 camera zo filmenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:43 schreef genakt het volgende:
[..]
Audio apart opnomen ?
Maar sowieso lamb of god![]()
Ja want zag volgens mij foutjequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:54 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja anders kan ik niet met 1 camera zo filmen
Je weet dat je hem helemaal fout speelt hequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:38 schreef Braddie het volgende:
Stairway to heaven retake, op een Les Paultje van Motion..
http://soundcloud.com/bra(...)o-heaven-solo-motion
ècht?..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:02 schreef genakt het volgende:
[..]
Je weet dat je hem helemaal fout speelt he
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:04 schreef Braddie het volgende:
[..]
ècht?..
Ik heb een keer of wat naar de solo in het nummer geluisterd, heb daarna op gehoor geprobeerd het nummer uit te vogelen... Ik speel volgens mij de basis,heb ik het idee..
Nice!!quote:
Ja dat zou best kunnen, heb de filmpjes in 1 take opgenomen dus niet echt op kleine foutjes geletquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:56 schreef genakt het volgende:
[..]
Ja want zag volgens mij foutjemaar hij is wel netjes. Rotrifje is het
Thnx, ja ik zit er sowieso nog wat mee te zoeken, blijf ze lastig vinden op een lage snaar vooral omdat ik niet zoveel distortion gebruik. Wordt aan gewerktquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:45 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nice!!![]()
Kleine tip! Die pinch harmonics in het begin zullen beter klinken als je de snaar wat meer laat trillen (vibrato)
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:57 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ga veilen in m'n akoestische gitaar, als dat maar goed gaat
Valt vast wel mee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:33 schreef Trollscience het volgende:
Waarom krijg ik mijn gitaar niet geintoneerd?Grafding
Misschien een stomme tip: Heb je er wel nieuwe snaren op zitten? Vooral oude snaren willen nog wel eens zoveel vuil verzamelen dat intoneren gewoon weg niet mogelijk is. Ik dacht dat ik een groot probleem met mijn gitaar had. Was gewoon een kwestie van nieuwe snaren erop en weer intoneren en het ging goedquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:33 schreef Trollscience het volgende:
Waarom krijg ik mijn gitaar niet geintoneerd?Grafding
Snaren zijn volgens mij 2,5 maand oud.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 01:43 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Misschien een stomme tip: Heb je er wel nieuwe snaren op zitten? Vooral oude snaren willen nog wel eens zoveel vuil verzamelen dat intoneren gewoon weg niet mogelijk is. Ik dacht dat ik een groot probleem met mijn gitaar had. Was gewoon een kwestie van nieuwe snaren erop en weer intoneren en het ging goed
Klilling in the name of?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:51 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb hier dus nog een GLX Flanger pedaal liggen... iemand leuke voorbeelden met handige toepassingen binnen de metal? Vind het nogal een vaag apparaat, kan niet echt een fijne setting vinden, geen idee wat ik er verder mee kan
Working on it. Kutbankquote:
Haha, ik ken het, dat heb ik ookquote:
Geeft niet, heb er geen haast mee maar hou me ff op de hoogte hoe het zit is ook wel zo fijn hierquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:15 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Working on it. Kutbank
En kutkopers die het laten afweten
Had mijn versterkers al drie keer verkocht kunnen hebben. Speurders
Maar te krenterig om de drie euro voor Marktplaats te lappen
Denk niet dat onze bassiste het leuk vind dat ik jou haar bas opstuurquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee niet echt eigenlijk
Misschien een leuke bas een keer voor opnames erbij.
Ik heb nog wel wat toffe bassen die ik minder gebruik?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 16:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee niet echt eigenlijk
Misschien een leuke bas een keer voor opnames erbij.
GLX Flanger FL-100, 25 euroquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan hem eerst ook wel ff opsturen zodat je kan testenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:34 schreef Cynic het volgende:
Hm, die flanger zie ik nog wel zitten eigenlijk.
Ik had een boss destijds, maar heb veel pedalen weggedaan toen ik een rack kocht. Maar goed, heb nu wel weer pedaaltjes voor de Dual Terror...
Tofquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Als ik een vrouw was
[ afbeelding ]
Wat een belachelijk gaaf ding
Dat ook maar dat bedoelde ik nietquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Nee dat denk ik ook niet, dat kost je 4 jaar vakkenvullen
Lekker geluidquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:23 schreef Aresdreams het volgende:
http://soundclick.com/share.cfm?id=11117873
Had niks te doen, en dacht, laat ik eens wat priegelen.
Vet!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Als ik een vrouw was
[ afbeelding ]
Wat een belachelijk gaaf ding
Squier stratquote:
Ze zijn niet verschrikkelijk nieuw, maar ook niet verschrikkelijk oudquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 10:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Vaak is het ook lastig met hele nieuwe snaren![]()
Wat lukt niet en waarom niet en wat voor brug is het?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2011 21:23:48 ]
Dan moet ik de locale muziekwinkel gaan aanklagen. En voorheen heb ik nergens last van gehad, en toen stonden ze praktisch hetzelfde.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Ze staan nu allemaal practisch naast elkaar dan klopt er sowieso geen reet van nee
Andere stemming/andere dikte snaren zorgt ervoor dat je een nieuwe intonatie nodig hebt eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:24 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Dan moet ik de locale muziekwinkel gaan aanklagen. En voorheen heb ik nergens last van gehad, en toen stonden ze praktisch hetzelfde.
-edit-
Ik verander vaak van stemming. Kan het daar aan liggen mschn?
Picsquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:24 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik heb mijn verjaardagskado al binnen(terwijl ik pas volgende week zaterdag jarig ben). Een mooie Blueridge BR-43 heb ik vanochtend uitgekozen als mijn nieuwe gitaar. Ben er helemaal in mijn nopjes mee. Wel verschil tussen de grootte van de snaren, maar ik had zo'n jumbo gitaar. Ben bijna in love met de gitaar, hij speelt zó fijn en zonder enige krakende geluiden(wat door mij kwam). Kan niet meer stuk.
Hmm, maar bij de andere snaren kan ik wel gewoon een flageot maken...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Andere stemming/andere dikte snaren zorgt ervoor dat je een nieuwe intonatie nodig hebt eigenlijk.
Weet je precies hoe je moet intoneren ?
Zoiets staat het meestal ongeveer
v[ afbeelding ]
Ja. Niet echt moeilijk om te doen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Weet je precies hoe je moet intoneren ?
Valt blijkbaar vies tegenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:30 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ja. Niet echt moeilijk om te doen.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ze zijn niet verschrikkelijk nieuw, maar ook niet verschrikkelijk oud
Geen idee, even een pic maken.
Wat betreft het "wat", als ik hem aandraai veranderd er niks. Wel de toonhoogte van de snaren en de positie van die onderdelen, maar ik kan nog steeds geen flageot maken op de 12e fretGedver, ga dat eens schoonmaken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
Vrouwenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:44 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Gedver, ga dat eens schoonmaken!
Ik ben wel heel benieuwd hoe het klinkt. Het zal me echt verbazen (en blij maken) als dat ding gewoon heerlijk klinktquote:
Hoeveel kost zoiets?quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:59 schreef Sloeber94 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze gitaar uit china gekocht. Ja, het is dus een neppe. Ik heb hem alleen al gekocht omdat ik het gewoon een prachtige gitaar vind. Ook ben ik erg benieuwd hoe hij klinkt. Ik verwacht hem deze week en ik zal dan volgende week wel een filmpje maken hoe hij klinkt.
Ik kan het niet laten; Noel's gitaar.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:59 schreef Sloeber94 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze gitaar uit china gekocht. Ja, het is dus een neppe. Ik heb hem alleen al gekocht omdat ik het gewoon een prachtige gitaar vind. Ook ben ik erg benieuwd hoe hij klinkt. Ik verwacht hem deze week en ik zal dan volgende week wel een filmpje maken hoe hij klinkt.
Wow, waar heb je hem bij besteld?quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:06 schreef Sloeber94 het volgende:
[..]
300 euro inclusief verzending en een hardcase
Het is geen echte he... Het is gewoon een replica.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:09 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Wow, waar heb je hem bij besteld?
De douane is niet je snelste vriend, maar ik hoop ook voor je dat je de gitaar vlot hebt.quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:59 schreef Sloeber94 het volgende:
[ afbeelding ]
Hey Dribbel, kun jij 'ns in het kort posten hoe je setup is voor die blitse filmpjes die je maakt? Of heb je dat al 100 keer gedaan en lees ik daar telkens overheen?quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat dus, en hopen dat ze je niet pakken op het importeren van namaakspul.
Ik hoop ook inderdaad dat hij er goed langskomt. Het is ook nogal een groot pakketje he.. Aan de andere kant, die chinezen dealen al jaren met de problemen omtrent de douane en ze hebben er volgens mij altijd wel een oplossing voor..quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat dus, en hopen dat ze je niet pakken op het importeren van namaakspul.
quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:37 schreef Iemand91 het volgende:
![]()
[ afbeelding ]Huh?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:55 schreef -Menn0- het volgende:
Nieuwe Five Finger Death Punch is weer lekker
Die tagsquote:Op zondag 9 oktober 2011 22:26 schreef KaMo het volgende:
HET IS GEEN GITAAR MAAR IK BEN ER TROTS OP DUS IK WIL HET GRAAG DELEN
Cool.quote:
Dat soort dingen zijn er al wel langer hoor.quote:
PEndulum gebruikt ze ookquote:Op zondag 9 oktober 2011 23:04 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Dat soort dingen zijn er al wel langer hoor.
Zijn gewoon keyboards met andere knopjes en een touchpad.
LOL daardoor kwam ik hieropquote:
Je hebt zelfde laptop (ongeveer). Misschien had jij ook problemen of alleen ik. Laat ook maar.quote:
hoeveel wil je er dan voor?quote:
Ah ok, dus je voegt audio en video dus pas samen in Premiere. Als ik nl gitaarspeel via Guitar Rig en dan probeer met mijn webcam op te nemen, pakt 'ie alleen het droge gitaargeluid. Waarmee film je?quote:Op zondag 9 oktober 2011 21:16 schreef Dribbel_ het volgende:
Ehm niet zoveel bijzonders eigenlijk. Ik laad gewoon de orginele track in Adobe Audition. Dan neem ik daarover de gitaartrack op. Of direct via m'n interface (Focusrite 6 USB) i.c.m Amplitube. Of anders via m'n Pod HD300 naar m'n interface. En dan gewoon 3x filmen terwijl ik daarmee meespeel.
En dan in Adobe Premiere het zootje door elkaar heen plakken. Je hebt dan een multicam overview en dan kan je gewoon de 3 filmpjes syncen. Een keer afspelen terwijl je steeds op 1,2 of 3 klikt voor welke camera je wil en dan staat het goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |